Minkä puhelimen ostan?

Oneplus 15 nyt tarjouksessa telialla. Nykyinen puhelin oneplus 12, jossa ei varsinaisesti ole vikaa. Nykyinen kuitenkin julkaisusta ostettu eli ikää alkaa jo 2,5 vuotta olemaan. Akku hieman osoittaa väsymisen merkkejä, ei mitään graavia kuitenkaan. Olen tykästynyt oneplus käyttikseen ja hyvään akkuun ja lataukseen. Olisiko "elinkaaripäivitys" näin perusteltu vai kannattaako vain tarvittaessa uusia akku ja odotella vielä pari että oikea hyppäyksiä tekniikassa tapahtuu? Hintapistekin olisi miellyttävä nyt, muistipula ei varmastikaan tule halventamaan puhelimia tulevaisuudessa.
Itsellä OnePlus 11 ja olin suunnitellut päivitystä tuohon OnePlus 15, mutta kamera ei raudaltaan juuri parempi ole kuin tässä vanhuksessa. Muutenhan se on todella hyvä puhelin varsinkin 16GB/512GB malli siihen 699€ hintaan.

Tykkään käyttiksestä tässä ja ttselle kamera tärkein ominaisuus akun/latausnopeuden lisäksi joten jäi ostamatta ja hankintaan menee todennäköisesti samalla käyttiksellä oleva Oppo Find X9 Ultra (ellei sitten tule jotain todella hyvää tarjousta Oppo Find X9 Pro mallista).
 
Mikähän tuon OP 15 kohtalo nyt sitten lopulta on? Vähän tekis mieli ostaa tuohon 699€ hintaan , kun nykyinen kohta 5v vanha OP 9 alkaa näyttämään väsymisen merkkejä akun osalta. Ei taida tällä hetkellä samaan rahaan saada vastaavaa? Täytyykö vain alkaa katseleen Oppon suuntaa ja lyödä euroja pöytään?
 
Viimeksi muokattu:
Mikähän tuon OP 15 kohtalo nyt sitten lopulta on? Vähän tekis mieli ostaa tuohon 699€ hintaan , kun nykyinen kohta 5v vanha OP 9 alkaa näyttämään väsymisen merkkejä akun osalta. Ei taida tällä hetkellä samaan rahaan saada vastaavaa? Täytyykö vain alkaa katseleen Oppon suuntaa ja lyödä euroja pöytään?
Jos ei tarvitse parasta kameraa niin ei mitään vastaavaa saa lähellekkään samaan hintaluokkaan. Oppo Find X9 Pro on Elisan asiakkaille 1199€ (kamera parempi kuin OnePlus 15, muuten vastaava tai hieman huonompi) ja Ultra 1499€ (paras Android puhelin käytännössä kaikessa).
 
Nord 4 seuraajaksi kans tuota Telian tarjousta oon katellu. Vaikka ei kyl nord 4 oo ollu puutteellinen missään osa-alueella mutta ku nord 6 ei tänne enää edes tuu nii joku mielenhäiriö katella ny tuota tuplaten kalliimpaa OP15:sta. Haluaisin vaan tuon sandstormin niin ei olisi lasia takaosa mut piru ku ei oo verkkokaupas saldoja.

E: Elisa tiputti kans hintaa. Taidanpa laittaa tilaukseen kun sieltä saa tuota sandstormia. E2: Voi helvetti, elisallakin vain myymälänoudolla.
 
Viimeksi muokattu:
Mikäs nykyään vastaa suunnilleen Samsung A52:sta? Alkaa olla tutulla sellainen vaihtokunnossa ja jotain vastaavaa voisi tulla tilalle. A36, A56 vai kenties jotain muuta?
 
Mikäs nykyään vastaa suunnilleen Samsung A52:sta? Alkaa olla tutulla sellainen vaihtokunnossa ja jotain vastaavaa voisi tulla tilalle. A36, A56 vai kenties jotain muuta?
A26 on parempi kamera kuin A36 ja lisäksi muistikorttipaikka jos tykkää tilasta.
 
A56 kyllä todella hyvä ja luonteva päivitys tuosta.
Ääni täältäkin. Taloudesta vaihdettiin viime vuoden lopulla 2 A52s:ää A56:een, kun päivitykset loppuivat ja hyvin ovat ymmärtääkseni toimineet. Toivottavasti nyt sitten 5 vuotta menee seuraavaan vaihtoon :)
 
Powerilla on Motorola Razr 60 simpukka kovassa tarjouksessa 649e. Onkohan mistään kotoisin tuo?
 
Motorolan suurin heikkous on päivityslupaus, joka on tuossa 3 vuotta. Ensimmäinen menee siihen, että saa nykyisen 16-version laitteeseen.
Samsung Flip 7:aan verrattuna n. 350€ halvempi ja onhan tuo vihreänä tyylikäs. Laitteen lähtöhinta ollut raikas 1349€.

io-techin arvostelu laitteesta: Testissä Motorola Razr 60 Ultra - io-tech.fi
 
Oma iPhone 12 mini on alkanut temppuilemaan. Akku on vaihtokunnossa ja kameran tarkennuksen kanssa ongelmia. Ärsyttäviä ongelmia, mutta näiden kanssa voi vielä elää jonkin aikaa, ihan välitön tarve uudelle ei ole.

Tässä nyt punninnut iPhone-vaihtoehtoja; käytetty yksityiseltä, käytetty liikkeestä (6-12kk takuu) ja uuden 17e (DNA 36kk takuu, mahdollisesti koroton maksuaika).

Ominaisuuksien osalta varmaan kaikki 15-> ylöspäin mallit olisi ihan kelvollisia, käytettynä yksityiseltä varmana sieltä 400€ tuntumasta, uusi 17e taitaa olla 650€ luokkaa ja hinta on maksuhalujeni yläpäässä. Takuuttomasta käytetystä ei myöskään haluaisi maksella hirveästi.

Jossain tuli vastaan että 15-malleissa olisi kuumenemisongelmaa ja ehkä akkukaan ei ole parhaasta päästä(ja vielä käytettynä huonompi)? Onko 16-mallit huomattavasti parempia kuin 15? 16e olisi muuten ollut harkinnan arvoinen, mutta tykkään magsafesta…

Ei ole tullut puhelinmarkkinoille asiaa pitkään aikaan, onko odotettavissa esim. hintojen laskua iPhonejen osalta lähiaikoina tai muita mullistuksia?
 
Oma iPhone 12 mini on alkanut temppuilemaan. Akku on vaihtokunnossa ja kameran tarkennuksen kanssa ongelmia. Ärsyttäviä ongelmia, mutta näiden kanssa voi vielä elää jonkin aikaa, ihan välitön tarve uudelle ei ole.

Tässä nyt punninnut iPhone-vaihtoehtoja; käytetty yksityiseltä, käytetty liikkeestä (6-12kk takuu) ja uuden 17e (DNA 36kk takuu, mahdollisesti koroton maksuaika).

Ominaisuuksien osalta varmaan kaikki 15-> ylöspäin mallit olisi ihan kelvollisia, käytettynä yksityiseltä varmana sieltä 400€ tuntumasta, uusi 17e taitaa olla 650€ luokkaa ja hinta on maksuhalujeni yläpäässä. Takuuttomasta käytetystä ei myöskään haluaisi maksella hirveästi.

Jossain tuli vastaan että 15-malleissa olisi kuumenemisongelmaa ja ehkä akkukaan ei ole parhaasta päästä(ja vielä käytettynä huonompi)? Onko 16-mallit huomattavasti parempia kuin 15? 16e olisi muuten ollut harkinnan arvoinen, mutta tykkään magsafesta…

Ei ole tullut puhelinmarkkinoille asiaa pitkään aikaan, onko odotettavissa esim. hintojen laskua iPhonejen osalta lähiaikoina tai muita mullistuksia?

Kannattaa nyt ainakin katsoa tarjontaa verkkokaupoista. Käytettyjä ja kunnostettuja myyviä liikkeitä on tullut runsaasti viime vuosina. mm. tradeup, vaihtokapula, swappie.. jotkut tarjoavat jopa 18-24kk takuuta. Hintojen laskua tuskin on muistien hinnan nousun myötä. Mitä tuolla kierrellessä ollut niin välillä on poistossa / sisäänheittotuotteena nähnyt 349€ iphone 16e ja 499€ iphone 15. En tunnista mainitsemiasi ongelmia akun kanssa tai kuumenemisia.
 
Kannattaako enää ostaa telialta S22 5G kun samaan hintaan saa oneplus nord ce5:n 179€? Tietoturvapäivitykset loppunee ensi vuoden alussa S22:sta?
 
Onko alle 500€ hintaluokassa muita järkeviä vaihtoehtoja ku pixel 9a ja nothing phone 4a pro? Mistähän muuten johtuu, että seuraavan hintaluokan pixel eli pixel 9 maksaa yli 600€ ja erot aika pienet 9a verrattuna.
 
Onko alle 500€ hintaluokassa muita järkeviä vaihtoehtoja ku pixel 9a ja nothing phone 4a pro? Mistähän muuten johtuu, että seuraavan hintaluokan pixel eli pixel 9 maksaa yli 600€ ja erot aika pienet 9a verrattuna.
Kannattaako enää ostaa telialta S22 5G kun samaan hintaan saa oneplus nord ce5:n 179€? Tietoturvapäivitykset loppunee ensi vuoden alussa S22:sta?
Molempien vaihtoehdoksi voi miettiä DNA:n ja Gigantin tarjouksesta Galaxy A56:sta 249 eurolla.
 
Odottaisin itse syksympään. Elokuussa tulevat uudet Pixel 11 puhelimet ja ainakin aina ennen ovat nykyiset mallit menneet vähintään -50% aleen.
 
Nord CE5 8/256 malli ainakin Gigantissa 199 euroa on tuohon hintaan varsin käypänen puhelin.
 
Mitäs mieltä tästä?

Xiaomi Redmi Note 15 Pro 5G 8/256GB Glacier Blue​


6,580mAh battery

Iso akku tärkeä, onkos muita merkkejä tai malleja, jossa näin iso akku ja muutenkin varteenotettava? Plussaa oli myös se, että näissä pitäisi olla suojakuori mukana valmiina paketissa.



259 e jäsenille
 
On ollu pohdinassa että luopuisi iphonesta jotenkin alkaa itselle tökkiä tämä apple nytten. Uudesta nyt en hirveästi viitsi maksaa joten max 400€ varmaan hintaa halvempikin käy. Kunhan olisi jonkinlainen kamera kun sillon tällöin kuvailee.
 
On ollu pohdinassa että luopuisi iphonesta jotenkin alkaa itselle tökkiä tämä apple nytten. Uudesta nyt en hirveästi viitsi maksaa joten max 400€ varmaan hintaa halvempikin käy. Kunhan olisi jonkinlainen kamera kun sillon tällöin kuvailee.
Aiemmin mainittu OnePlus ce5.
Akku kestää hyvin ja kamera on yllättävän hyvä ollut.
Tuostakin on io-tech arvostelut.
 
Tammiston Powerissa on 2v synttäritarjouksessa oneplus 15r 399e. Klikkasin osto heti nappia ja varasin. Nyt huomasin että sähköpostissa, että hinta on 699e. Onkohan tarjoustuoteet loppu vai onko tässä vaa joku tekninen homma syynä?
 
Tammiston Powerissa on 2v synttäritarjouksessa oneplus 15r 399e. Klikkasin osto heti nappia ja varasin. Nyt huomasin että sähköpostissa, että hinta on 699e. Onkohan tarjoustuoteet loppu vai onko tässä vaa joku tekninen homma syynä?
Ainakin tuolla lukee
1780746773448.jpeg

Joten joutunee menee paikanpäälle...
 

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
308 683
Viestejä
5 235 373
Jäsenet
83 349
Uusin jäsen
okutara

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom