Minkä fyysisen levykäisen ostin viimeksi

12 kpl Madonnan viimeisintä levyä, vikat vinyylit tulivat tänään jenkeistä. Ju, on järkeä tässä keräilyssä.

20260731_184950.jpg

Itse en tykkää, kun artistit rahastaa faneja liiallisilla varianttijulkaisuilla (mielestäni max joku kolme eri versiota on jo aika maksimi), kun voi keräilijänä tulla liiallinen tarve kerätä jokainen, mutta kyllä nuo varmasti komeilta näyttää kokoelmassa, vaikka lompakko ei tykkää :)

12 kpl Madonnan viimeisintä levyä, vikat vinyylit tulivat tänään jenkeistä. Ju, on järkeä tässä keräilyssä.

20260731_184950.jpg
Omat ovat rahasi, joten sillä ei ole väliä, mitä muu maailma pitää järkevänä. Onneksi omat suosikkiartistit eivät ole erityisemmin lähteneet tälle rahastuslinjalle enkä edes harrasta vinyyliä, jonka kohdalla tämä touhu näyttää lähteneen totaalisesti lapasesta.

Itse en tykkää, kun artistit rahastaa faneja liiallisilla varianttijulkaisuilla (mielestäni max joku kolme eri versiota on jo aika maksimi), kun voi keräilijänä tulla liiallinen tarve kerätä jokainen, mutta kyllä nuo varmasti komeilta näyttää kokoelmassa, vaikka lompakko ei tykkää :)
Madonna haluaa ilmeisesti miljardööriksi ja varallisuutta on netin mukaan jotain 850 miljoonaa taalaa. Itse en kyllä ymmärrä miten eukko jaksaa edelleen leikkiä jotain parikymppistä tanssipopparia.

Omat ovat rahasi, joten sillä ei ole väliä, mitä muu maailma pitää järkevänä. Onneksi omat suosikkiartistit eivät ole erityisemmin lähteneet tälle rahastuslinjalle enkä edes harrasta vinyyliä, jonka kohdalla tämä touhu näyttää lähteneen totaalisesti lapasesta.

Madonna haluaa ilmeisesti miljardööriksi ja varallisuutta on netin mukaan jotain 850 miljoonaa taalaa. Itse en kyllä ymmärrä miten eukko jaksaa edelleen leikkiä jotain parikymppistä tanssipopparia.
No megafani olen ollut vuodesta '95 ja keräillyt vuodesta '96, yli 800 Madge-levyä kokoelmissa. Onko mennyt kymmeniätuhansia euroja keräilyyn ja keikoilla käyntiin? On. Keljuttaako? Ei tippaakaan. Muori on lähes seitsemänkymppinen ja jaksaa painaa, eniten tykkään kasari-ysärituotannosta mutta tuen eukkoa yhä, niin syvällä se fanitus istuu. Erityisesti vinyylien hiplaaminen ja soittaminen tuo kyllä sellaista mielihyvää että uijuijui.

No megafani olen ollut vuodesta '95 ja keräillyt vuodesta '96, yli 800 Madge-levyä kokoelmissa. Onko mennyt kymmeniätuhansia euroja keräilyyn ja keikoilla käyntiin? On. Keljuttaako? Ei tippaakaan. Muori on lähes seitsemänkymppinen ja jaksaa painaa, eniten tykkään kasari-ysärituotannosta mutta tuen eukkoa yhä, niin syvällä se fanitus istuu. Erityisesti vinyylien hiplaaminen ja soittaminen tuo kyllä sellaista mielihyvää että uijuijui.
Mitä oikein tapahtui '95? :hmm:

Omat suosikkiartistit eivät omaa tyypillisesti kovin massiivista tuotantoa, mutta Tangerine Dreamiin hurahdin vuonna 2008 ja kokoelmista löytyykin yli 150 CD-levyä + 15 konsertti-DVD:tä. Enemmänkin voisi olla, ellen olisi pistänyt rajoja sille, mitä olen valmis maksamaan julkaisuista. Rajansa hulluudellakin pitää olla...

Viimeksi muokattu:
Iron Maidenin älppäriestä laitoin kasaripainoksia juuri tilaukseen Piece of Mind, Somewhere in Time ja Seventh Son of a Seventh Son. Innolla odotellaan, vaikka hinnat kirpaisee hetken.

Itseltä löytyy powerslave ja somewhere back in time 2024 lp:t jotka ovat mielipiteitä jakavia 2015 remastereita.

Kuulostavat hyvältä omaan korvaan ja ovat hyvällä tavalla hiljaisia vinyyleitä.

Noissa vanhoissa painoksissa on kuulemma vielä vähän parempi äänenlaatu.

Mitä oikein tapahtui '95? :hmm:

Omat suosikkiartistit eivät omaa tyypillisesti kovin massiivista tuotantoa, mutta Tangerine Dreamiin hurahdin vuonna 2008 ja kokoelmista löytyykin yli 150 CD-levyä + 15 konsertti-DVD:tä. Enemmänkin voisi olla, ellen olisi pistänyt rajoja sille, mitä olen valmis maksamaan julkaisuista. Rajansa hulluudellakin pitää olla...
Tämä tapahtui:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=CSaFgAwnRSc&pp

Maaliskuussa '95 tuli Bedtime Story -video ja se oli siinä, sain lukukaudenpäättämislahjaksi Bedtime Stories -kasetin ja kuuntelin sitä koko kesän lähes taukoamatta, loppukesästä miulla oli jo lähes koko siihenastinen tuotanto ja vauhti on vain kiihtynyt 30 vuoden ajan.

Tangerine Dream on kyllä 👍🏻- heidän diskografiansa taitaa kattaa useamman sataa levyä kun ovat julkaisseet kymmeniä kokoelmiakin, itsellä on vain muutama levy. Christopher Franken B5-soundtrackeja voisi keräillä enemmänkin.

Siinä olisikin projekti vertailla ja kirjoitella discogsiin mikä variantti kuulostaa parhaalta 😉

Näitä kun on iso kasa samaa levyä niin onko näistä joku kuuntelukappale?

Ainakin joku kehui tuota red transcludent versiota hyväksi jolta useampi versio löytyy
Screenshot_20260802_070936_Chrome.jpg
En alunperin meinannut avata näistä yhtään, jokaisessa vinyylissä (toisessa rivissä keskellä olevaa värikäskantista ns. Bilt-vinyyliä lukuunottamatta) on ärsyttävä hopeanvärinen liimastrippi joka pitäisi repiä auki. Voisin avata Bilt-vinyylin kuuntelua varten, se on kaikista julkaisuista ainoa musta versio ja kuulostanee sen vuoksi parhaalta. Ihan vaan varianttien vuoksi ostin nämä kaikki, CD:t jätin hankkimatta tuota alavasenta deluxe photo book -versiota lukuunottamatta. Vielä puuttuisi viisi-kuusi vinyyliä mutta ne myytiin loppuun niin nopeasti ja ovat nyt niin kalliita Ebayssä/Discogsissa etten edes viitsi metsästää niitä, säästyy nekin rahat tuhlattavaksi miljoonaan eriväriseen Amorphis-vinyyliin. 😸

Tämä tapahtui:
Tämän sisällön näkemiseksi tarvitsemme suostumuksesi kolmannen osapuolen evästeiden hyväksymiseen.
Lisätietoja löydät evästesivultamme.

Linkki: https://www.youtube.com/watch?v=CSaFgAwnRSc&pp

Maaliskuussa '95 tuli Bedtime Story -video ja se oli siinä, sain lukukaudenpäättämislahjaksi Bedtime Stories -kasetin ja kuuntelin sitä koko kesän lähes taukoamatta, loppukesästä miulla oli jo lähes koko siihenastinen tuotanto ja vauhti on vain kiihtynyt 30 vuoden ajan.

En ole tainnut tätä kappaletta koskaan kuulla, mutta enpä ole Madonnaa koskaan aktiivisesti kuunnellutkaan. Ei vaan tunnu omalta jutulta...

Tangerine Dream on kyllä 👍🏻- heidän diskografiansa taitaa kattaa useamman sataa levyä kun ovat julkaisseet kymmeniä kokoelmiakin, itsellä on vain muutama levy. Christopher Franken B5-soundtrackeja voisi keräillä enemmänkin.
Joo, onhan noita julkaisuja vaikka lampaat söis, mutta tosi paljon niistä on tosiaan kokoelmia, joissa samoja biisejä. Omalla kohdalla on tilanne, että kokoelmani levyiltä löytyy biisit kattamaan yli 30 muuta julkaisua, joita ei siis tarvitse keräillä. Siltikin minulta löytyy monia heidän biisejään 2 tai 3 levyltä, kun tuota asiaa ei oikein pysty välttämään. Varsinkin alussa tuntui toivottomalta saada mitään otetta bändin julkaisuihin, kun niitä on niin paljon. Sain esim. hankittua "The Great Wall Of China" CD:stä version, josta puuttuu biisi Meng Tian, joka on parhaimpia Jerome Froesen biisejä, mutta tämän sain tietää myöhemmin. Tuli sitten hankittua "Tang-go" tupla-CD-kokoelma jolla biisi on ja mukana tuli roppakaupalla sellaista, mikä minulla jo on. Jeromen eroaminen Tangerine Dreamista toi oman soppansa kun poika halusi erotella omat ja isänsä biisit...

Siinä olisikin projekti vertailla ja kirjoitella discogsiin mikä variantti kuulostaa parhaalta 😉

Näitä kun on iso kasa samaa levyä niin onko näistä joku kuuntelukappale?

Ainakin joku kehui tuota red transcludent versiota hyväksi jolta useampi versio löytyy
Screenshot_20260802_070936_Chrome.jpg
Itse asiassa tossa vinyylien ostamisessa kuunteluun tuo Discogsin kommentointiominaisuus on todella hyvä asia. Jos haluan jonkun kasarilevyn, käyn ehdottomasti eri painosten kommentteja tsekkaamassa. Harmi, että usein niitä kommentteja ei löydy lainkaan. Siinä jää helposti tietämättä, että jokin toinen painos voi kuulostaa paremmalta. En siis itse harrasta sellaista keräilyä, missä ostaisin samasta levystä lukuisia eri painoksia. Yksi riittää useimmiten kuunneltavaksi, pieni kourallinen levyjä löytyy sekä CD:nä autoon, että vinyylinä autotalliin.
Itseltä löytyy powerslave ja somewhere back in time 2024 lp:t jotka ovat mielipiteitä jakavia 2015 remastereita.

Kuulostavat hyvältä omaan korvaan ja ovat hyvällä tavalla hiljaisia vinyyleitä.

Noissa vanhoissa painoksissa on kuulemma vielä vähän parempi äänenlaatu.
Oma korva on tottunut noihin 1998 remasterointeihin CD-levyjen kanssa. Kasaripainoksia varten pitää vielä investoida parempiin kajareihin.

Kävin Kierrätyskeskuksessa katsomassa, mitä löytyy fyysisen median osalta. Leffapuoli on järkyttävää skeidaa. Suurin osa DVD tauhkaa. Blu-ray-levyjä oli n. 10 kpl ja nekin jotain Risto Räppääjää. CD-puolella oli paljon parempi meininki ja mukaan lähti tällainen nivaska 16 eurolla:

C.P.E., J.C. & J.S. Bach - Keyboard Concertos
Anastasia Injushina, piano / Hamburger Camerata / Ralf Gothóni - Ondine - 2 € *

Johannes Ockeghem
- A Tribute to the 500th Anniversary of
Kvartettilaulajat / Klaus Rautawaara - Naxos 8.551035 - 2 € *

Greatest Hits of the 80's
[8 CD boxset] Disky HR 853222 - 10 €

Air Supply
- The Earth Is... - Giant Records - 2 € **

*
muoveissa eli avaamattomia!
** minulla on tämä CD ennestään, mutta olen ostanut sen käytettynä ja siinä on pieniä naarmuja. Tämä yksilö näytti olevan naarmuton, joten tähän hintaan totesin olevan fiksua ottaa tämä hyväkuntoinen versio vaikka tuo vähän naarmuinenkin CD on täysin toiminut.

Pitemmän aikaa olen miettinyt, että jokin kasarihittikokoelmaboksi olisi kiva kun on tätä kasarinostalgiaa ollut. Suurin osa noista biiseistä ei varmaankaan ole meikäläisen makuun, mutta on siellä pakostakin kivoja biisejä mukana ja kun biisejä on kaikkiaan 144 kpl, niin aivan varmasti on kivoja biisejä tuon 10 euron edestä. Tämä laatikko on siis niitä hetkiä varten kun on oikein kunnon kasarinostalgiamielenhäiriö päällä.

Kävin Kierrätyskeskuksessa katsomassa, mitä löytyy fyysisen median osalta. Leffapuoli on järkyttävää skeidaa. Suurin osa DVD tauhkaa. Blu-ray-levyjä oli n. 10 kpl ja nekin jotain Risto Räppääjää. CD-puolella oli paljon parempi meininki ja mukaan lähti tällainen nivaska 16 eurolla:
Eikai ihmisillä ole koskaan oikeastaan ollutkaan blu-ray -levyjä, niin käytetyttyjäkään käytännössä ole olemassa.
DVD-puolelta voi joskus löytyä jotain katsottavaakin, jos ahkerasti käy. Satunnaisella otannalla nekin on tosiaan lähinnä Selänne-dokkaria yms.

Jos Tower Irlannissa listaa sen, niin kai se tulee muuallakin myyntiin?
Kyllä kai Carly Simon edelleen myy sen verran, että se tulee suomalaisessa Äxässäkin myyntiin? Saat vielä yhden leiman lisää, kun sieltä ostat.

Tullijärjestelmän kiemurat eivät ole riippuvaisia levyjen ostajista. Hyvä näin.
Meinasin hommata tuolta Towerista, mutta postikulut olisivat olleet yhdelle hikiselle CD-levylle 12 euroa! Ei helvetti tätä saatanan nykymaailmaan. Kenellä on varaa tuollaiseen enää? Äxässä ei tätä levyä näy vieläkään (tulossa? milloin? ). Amazon.de pitäisi taas koota 59 euron tilaus ilmaisiin posteihin. Ravewaves näyttää "sold out" Vittu mitä taistelua tämä on nykyään! Hyviä paikkoja ostaa musaa ei ole juuri missään. Kotimaisten kauppojen valikoima on mun ANTIMETALLI-musiikkimaulle ihan hanurista ja jos tilaat ulkomailta, niin postikulut ovat taivaassa. Ostit mistä vaan niin saat maksaa itsesi kipeäksi! Pelkkää pahaa mieltä saatana!

Viimeksi muokattu:
Eikai ihmisillä ole koskaan oikeastaan ollutkaan blu-ray -levyjä, niin käytetyttyjäkään käytännössä ole olemassa.
DVD-puolelta voi joskus löytyä jotain katsottavaakin, jos ahkerasti käy. Satunnaisella otannalla nekin on tosiaan lähinnä Selänne-dokkaria yms.
Niin tai leffaharrastajat, joilla on Blu-ray-levyjä kiikuttavat ne leffadivareihin saadakseen vaihdossa hyvitystä ottaessaan tilalle muita leffoja. Eli leffadivareissa kyllä löytyy, mutta hintataso on tietysti korkeampi. Parin euron sijaan pitää iskeä joku 7-8 euroa pöytään jostain paskaleffasta...

Sel8nne-leffasta oli muuten Blu-ray tuolla Kierrätyskeskuksessa, mutta ei kiinnosta meikäläistä tällaiset. En minä suoraansanoen odottanutkaan mitään löytäväni, mutta silti yllätti, miten vähän Blu-ray:tä oli verrattuna DVD-valikoimaan (esim. TV-sarjoja kuten Desperate Housewive ja Alias oli hyvin tarjolla, mutta ei ole mun sarjoja nuo). Ehkä sitä ei tällaisena Blu-ray:hin hurahtaneena tajua, kuinka epäsuosittu formaatti Blu-ray on. Jotenkin meikäläisen elämää kuvaa hyvin periaate että itse hurahtaa täysin eri asioihin kun massat. Siksi sitä on näin katkeroitunut ja vittuuntunut muun maailman tekemisiin...

Viimeksi muokattu:
Sel8nne-leffasta oli muuten Blu-ray tuolla, mutta ei kiinnosta meikäläistä tällaiset. En minä suoraansanoen odottanutkaan mitään löytäväni, mutta silti yllätti, miten vähän Blu-ray:tä oli verrattuna DVD-valikoimaan (esim. TV-sarjoja kuten Desperate Housewive ja Alias oli hyvin tarjolla, mutta ei ole mun sarjoja nuo). Ehkä sitä ei tällaisena Blu-ray:hin hurahtaneena tajua, kuinka epäsuosittu formaatti Blu-ray on. Jotenkin meikäläisen elämää kuvaa hyvin periaate että itse hurahtaa täysin eri asioihin kun massat. Siksi sitä on näin katkeroitunut ja vittuuntunut muun maailman tekemisiin...

Tai ehkä se on juuri toisinpäin. Bluray menee kaupaksi ja DVD jää hyllyyn...

Katsoitko koskaan kumpaakaan mainitsemistasi TV-sarjoista? Etenkin tuo Alias oli ihan hyvää viihdettä. Jos bluraynä ilmestyisi setti, se todennäköisesti löytäisi tiensä kirjahyllyyn.

Tai ehkä se on juuri toisinpäin. Bluray menee kaupaksi ja DVD jää hyllyyn...
Mahdollista tuokin...

Katsoitko koskaan kumpaakaan mainitsemistasi TV-sarjoista? Etenkin tuo Alias oli ihan hyvää viihdettä. Jos bluraynä ilmestyisi setti, se todennäköisesti löytäisi tiensä kirjahyllyyn.
Molempia on aikoinaan samplätty. Alias on mukiinmenevä, mutta suttukuvalla en suostu kyllä katsomaan sarjoja, jotka pitäisi tottakai löytyä HD:nä.

Kesän tärkein hankinta on nyt onnistuneesti soudettu kotiin Ginza.SE:stä, mukana jotain roipetta (verkonpainoiksi?).

elokuu-26.jpg
Tilattu 12.7.2026, lähetetty 6.8.2026 (Postnord), noudettavissa 10.8.2026.

Saa nähdä, onko Stranger Thingsin kahden ensimmäisen kauden ”VHS-julkaisuilla” enää jälleenmyyntiarvoa. Ensimmäinen kausi oli aikoinaan (11.9.2019) ensimmäinen UHD-hankintani.

vhs.jpg

Statistiikka

Viestiketjuista
312 967
Jäsenet
84 389
Uusin jäsen
RetKiKimppa

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom