Mini-/nanokone Spotify käyttöön ?

Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Minulla on nykyään käytössä Spotify Gramofon joka on muuten aivan 10+ laite, mutta siinä ei ole mahdollisuutta soittaa omia tiedostoja (local files). Läppärillä on kuitenkin melkoinen kirjasto kappaleista, joita ei löydy Spotifysta.

Onko olemassa mitään halpaa, pientä ja huoltovapaata systeemiä pelkästään Spotify käyttöön? HTPC ominaisuuksia en sinänsä tarvitse, mutta ei niistä haittaakaan. Todennäköisesti tuollaiset vaatimukset kasvattaisivat sekä kokoa, että hintaa turhan paljon. Käyttöjärjestelmällä ei sinänsä ole merkitystä, kunhan olisi mahdollisimman stabiili, huoltovapaa ja virtapihi laitos.

Vanha mini/nanokone linuxilla vai löytyykö uusia vaihtoehtoja ? Compute stick varmaan muuten riittäisi, mutta 32Gb on liian vähän ja 64Gb mallissa hinta karkaa suhteettomaksi muistin kokoon nähden.

Optinen liitäntä plussaa, muttei mitenkään pakollinen.

Kiitoksia.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Unohdinkin aloitusviestissä ottaa kantaa Raspiin. Tuollainen 3. malli löytyy hyllyltä ja sehän olisi erittäin optimaalinen laitos em. hommaan, mutta Spotifyta siihen ei natiivina saa.

Korjatkaa toki, mutta itse ymmärsin tuon MusicBox Pi:n olevan samanlainen kuin Gramofon; eli vain Spotify Connect toiminto löytyy(?) Sen sijaan ilmeisesti Pi + Raspbian Jessie + Eltechs ExaGear setupilla ilmeisesti voisi ajaa Spotifyn täysmittaista Linux-versiota ? Tiedä sitten tuollaisen viritelmän vakautta. Parastahan olisi, jos laite osaisi käynnistyä automaattisesti Spotifyihin ja omaisi lisäksi vielä jonkin näköisen Standby-tilan. Tuskin kaikkea kuitenkaan voi saada.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Toimiskohan joku android boxi? Ne on hyvinkin halpoja ja tehot riittää mainiosti spotifyn pyörittämiseen. Samalla tulee tietty muitakin ominaisuuksia käyttöön jos niikseen haluaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 151
Android tikku vaan, siihen usbilla ulkoinen levy. Voin myydä kympillä yhden, tai vaihtaa tuohon raspiin.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Toimiskohan joku android boxi? Ne on hyvinkin halpoja ja tehot riittää mainiosti spotifyn pyörittämiseen. Samalla tulee tietty muitakin ominaisuuksia käyttöön jos niikseen haluaa.
Android tikku vaan, siihen usbilla ulkoinen levy. Voin myydä kympillä yhden, tai vaihtaa tuohon raspiin.

Mun käsityksen mukaan noissa on käyttiksenä Android TV ja Spotify vastaa mobiiliversion Spotifyta eli sitä "Local Files" kohtaa ei löydy vasemmalta palkista (jossa mm. playlistit jne) ? Muutenhan tuollainen olisi vastaus murheisiin. En pysty asiaa tarkistamaan eikä googlekaan osannut kertoa.
 

neoflix

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
882
Jos sulla on maksettu tilaus niin voit synkata ne musiikkis soittolistana siihen android spotifyyn. Ei mikään helpoin tapa kylläkään :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Compute stick varmaan muuten riittäisi, mutta 32Gb on liian vähän ja 64Gb mallissa hinta karkaa suhteettomaksi muistin kokoon nähden.
Compute stickistä pitäisi olla kyllä malli joissa on micro-sd slotti.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Jos sulla on maksettu tilaus niin voit synkata ne musiikkis soittolistana siihen android spotifyyn. Ei mikään helpoin tapa kylläkään :D
Tuo on ihan tuttua touhua minulle :D Ehkä sitäkin voisi harkita. Tekee yhden playlistin ja laittaa nimeksi vaikka "local files" johon siirtää sitten kaikki oikeat paikalliset kappaleet. Näin käsittääkseni niitä pystyisi sitten lisäämään muihin listoihin. Lisää tuskin tulee koska ei ole enää edes konetta jolla ripata.

Compute stickistä pitäisi olla kyllä malli joissa on micro-sd slotti.
Stickiä mielenkiintoisempi olisi sitten joku tälläinen:
Voyo Vmac Mini Revikoiden perusteella ihan laatulaitos (ja muistit päivitettävissä), mutta tiedä sitten miten bugisuus&päivitykset.

Taidan kuitenkin aloittaa kokeilemalla "Aatumiehen" ehdotusta Raspberryllä, jos siinä kuitenkin olisi mahdollisuus paikallisiin tiedostoihin. Silti yhä edelleen saa ehdottaa vaihtoehtoja.
 

Err

Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
704
Stickiä mielenkiintoisempi olisi sitten joku tälläinen:
Voyo Vmac Mini Revikoiden perusteella ihan laatulaitos (ja muistit päivitettävissä), mutta tiedä sitten miten bugisuus&päivitykset.
Kun x86 PC raudasta on kyse, niin en usko että hirveästi tarvitsisi päivityksistä murehtia toisin kuin ARM puolella.
 
Liittynyt
09.07.2017
Viestejä
16
Nostelen tätä täydentävällä infolla.
Raspberryllä hyvä vaihtoehto on Mopidy ja siihen jokin Spotify-lisäosa. Itse olen käyttänyt Mopidy-Iristä Ubuntu-Mate -asennuksessa. Irikseen ainakin päivityksiä tulee melko tiheään, ainut ongelma on ollut selainsession vanheminen taustalla (etusivulle paluu auttaa). Minulla on Raspberryssä HifiBerryn Digi-lisäosa ja äänenlaadullisesti paketti on hyvä.
 
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
1 311
volumio, siihe saa spotify pluginin spotify connect pluginin. soittaaa paikalliset muzakit,nfs jaosta, on youtubet ja nettiradiot. multiroom tuki usealla volumiolla.
ite virittelin kahdella raspilla kotia systeemit. ei voi kuin kehua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 026
Volumion "ongelma" on ainakin itselläni ollut keskinkertainen usb-dac tuki kun se tuntuu olevan suunniteltu noille integroitaville.

Muuten se on aika jees.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Nostelen tätä täydentävällä infolla.
Raspberryllä hyvä vaihtoehto on Mopidy ja siihen jokin Spotify-lisäosa. Itse olen käyttänyt Mopidy-Iristä Ubuntu-Mate -asennuksessa. Irikseen ainakin päivityksiä tulee melko tiheään, ainut ongelma on ollut selainsession vanheminen taustalla (etusivulle paluu auttaa). Minulla on Raspberryssä HifiBerryn Digi-lisäosa ja äänenlaadullisesti paketti on hyvä.
Tätä täytyy koittaa. Proggis on vähän jäänyt aihion puutteen vuoksi.

volumio, siihe saa spotify pluginin spotify connect pluginin. soittaaa paikalliset muzakit,nfs jaosta, on youtubet ja nettiradiot. multiroom tuki usealla volumiolla.
ite virittelin kahdella raspilla kotia systeemit. ei voi kuin kehua.
Volumio on tällä hetkellä Raspissa, mutta itse en kyllä tuota osaa kehua. Melko laginen, hankala ja purkkamainen kaikenkaikkiaan. Lisäksi Raspin vakiosoundi on aivan jäätävää kuraa jopa kaltaiselleni puurokorvalle, niin tarvitsee jonkun dacin/ulkoisen. Tuossa kohtaa Spotify Gramofon tulee jo halvemmaksi. En muuten ole testannut/katsonut osaako Gramofon toistaa verkkolevyltä.
Ja tosiaan kun ei ole verkkolevyä tai 24/7 konetta kämpällä, niin nuo mp3:t pitää saada "soittimen kovolle" omassa tapauksessa.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
7
Minulla on nykyään käytössä Spotify Gramofon joka on muuten aivan 10+ laite, mutta siinä ei ole mahdollisuutta soittaa omia tiedostoja (local files). Läppärillä on kuitenkin melkoinen kirjasto kappaleista, joita ei löydy Spotifysta.
Ehkä vähän tai paljonkin OT, mutta olkoot.

Itse käytän Google Play Musicia Spotifyn sijasta juurikin ylläolevan takia. Google Play Musiciin saa lähetettyä omat tietokoneella olevat kipaleet ja niitä voi sieltä soittaa sitten miltä tahansa laitteelta jossa Play Music pelaa.
 
Liittynyt
28.07.2017
Viestejä
884
Ehkä vähän tai paljonkin OT, mutta olkoot.

Itse käytän Google Play Musicia Spotifyn sijasta juurikin ylläolevan takia. Google Play Musiciin saa lähetettyä omat tietokoneella olevat kipaleet ja niitä voi sieltä soittaa sitten miltä tahansa laitteelta jossa Play Music pelaa.
Itseasiassa minullakin tuli juuri mittatäyteen Spotifyn "asiakaspalvelua" ja päätin vaihtaa Googlen puolella. Hetken noita eri palveluita vertailin ja Google vaikutti (ikävä kyllä) parhaalta.

Käsittämätöntä miten Spotify on täysin välinpitämätön asiakkaitaan kohtaan. Menkääpä katsomaan niitä Spotify Communityn kehitysehdotuksia ja moniko on päätynyt edes harkinnan asteelle. Toiset tekevät ilmaiseksi tuotekehittelyä heidän puolestaan ja kaikkeen viitataan kintaalla. Esim. muistikortti-bugia eivät ole saaneet aikaiseksi korjata kahteen vuoteen eivätkä ilmeisesti edes aio.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 277
Viestejä
4 192 962
Jäsenet
70 895
Uusin jäsen
olsteri

Hinta.fi

Ylös Bottom