Mini-ITX netti-/toimistokäyttöön

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
215
Nykyisen pöytäkoneeni olen kasannut muistaakseni vuonna 2011 ja siinä pörisee Intel Core i3-2100 2x3.1GHz (LGA1155) joka aikanaankin oli tehoiltaan/hinnaltaan sieltä alapäästä. 8 GB muistilla ja SSD-levyllä se on riittänyt hyvin omaan käyttööni - nettisurffausta, pientä taulukkolaskentaa LibreOfficella. Käyttiksenä Ubuntu. Näyttönä on Dell Ultrasharp U2311H ja näyttiksenä on riittänyt emon (ASRock Z68 Pro3) integroitu Intel-piiri.

Ajatuksena olisi nyt rakennella uusi tietokone. Mielettömiä lisätehoja en välttämättä edes kaipaa. Hiljainen ja vähälämpöisyys etusijalla. Kaksi näyttöä olisi hyvä saada kiinni. Itse olen DELL UltraSharp U2412M:ää katsellut etenkin 16:10 kuvasuhteen ja 1920x1200 resoluution vuoksi. Koteloksi esim. Fractal Design Node 304 tuntuu habitukseltaan varsin passelin oloiselta.

Vanhassa koneessa on ollut käyttikselle SSD-levy ja omalle datalle perinteinen kovalevy. Saako uudessakin hyvä kuvio? Nuo mahtuu ainakin Node 304:ään. Pienempikin kotelo ei haittaa yhtään.

Laadukasta hiirtä ja näppistäkin saa ehdotella. Näppiksessä voisi olla integroituna SmartCard-lukija, muttei se mikään kynnyskysymys ole.

Budjetti on kohtuu joustava. Pyöreästi 0-2000€. Mitä isompi summa niin sitä enemmän pitää mun pystyä perustelemaan itselleni hankintaa. :)

Kiitos etukäteen raadille ajatuksista!
 
Liittynyt
07.02.2017
Viestejä
759
Jos tehon puolesta ei tarvitsisi olla kovinta rautaa, laittaisin pienen itx-kotelon jossa mahdollisuus kiinnittää se näytön taakse/työpöytään yms. Ulkoinen kannettavan virtalähde myös piiloon ja ei tarvitse paljoa kysellä hellasärön määrää.

Lisäksi kovalevy M2 (nvme) mallia ja mahdollinen toinen normi ssd varasto/backup käyttöön.

Itse vain vihaan rumaa pc pönttöä työpöydällä. Itsellä suunnitelmissa hukata nykyinen setti pois näkyvistä jollakin aika jaksolla.
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
3 930
Ajatuksena olisi nyt rakennella uusi tietokone. Mielettömiä lisätehoja en välttämättä edes kaipaa. Hiljainen ja vähälämpöisyys etusijalla. Kaksi näyttöä olisi hyvä saada kiinni. Itse olen DELL UltraSharp U2412M:ää katsellut etenkin 16:10 kuvasuhteen ja 1920x1200 resoluution vuoksi.
BenQ BL2411PT on paljon parempi.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 773
Jäsenet
70 779
Uusin jäsen
K01571N3N

Hinta.fi

Ylös Bottom