Millainen kotiteatteri kokoonpano?

Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Ajattelin kysellä millaisella kotiteatteri kokoonpanolla (stereo, 5.1, 7.1 Atmos yms) katsotte leffoja ja mitä olette mieltä näistä suhteutettuna leffatarjontaan???
Itselläni homma lähti aikoinaan perus stereosta ja nyt ollaan edellä mainittujen lopussa, eli Atmoksessa.
 
A

anonyymi

Vieras (tunnus poistettu)
Kef ls50, samsung 60" ja joku onkyo kiuas. Kauan minulla oli videotykki mutta kyllä se tv on vaan niiiiiin paljon kätevämpi. Ei tartte verhoja ja ruudusta näkee aina oli minä tahansa säätila ikkunassa.

Vahvistin on jo varmaan 10v vanha, saapi nähdä kauanko sillä vielä mennään.

Olen omistanut paljon erilaisia kaiuttimia mutta kyllä keffit jää taloon lopullisesti. Pienet ja jytäävät tehokas combo
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
22 046
Tällä hetkellä Seaseista tehdyt kaiuttimet, Maverick Audio Tubemagic D1 perus, Marantz PM 6004 ja Panasonic 50VT30. Ja Xoro, josta tulee telkkari.

--

Tulossa on uusia kaiuttimia, subwoofer ja Onkyo A-9150 kiinnostaa. Lisäksi telkkari on sen 5,5 vuotta vanha, niin pitää toisella silmällä katsella uutuuksia. Stereoon jään, mutta alapäähän kelpuutan subwooferin.

edit: on ollut 5.0, 3.1 ja kaikkia muita kokeilussa. Ne on ihan kivoja, tilan salliessa, mutta perus-stereo voittaa väärinsijoitellut monikanavasysteemit joka päivä.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Kef ls50, samsung 60" ja joku onkyo kiuas. Kauan minulla oli videotykki mutta kyllä se tv on vaan niiiiiin paljon kätevämpi. Ei tartte verhoja ja ruudusta näkee aina oli minä tahansa säätila ikkunassa.

Vahvistin on jo varmaan 10v vanha, saapi nähdä kauanko sillä vielä mennään.

Olen omistanut paljon erilaisia kaiuttimia mutta kyllä keffit jää taloon lopullisesti. Pienet ja jytäävät tehokas combo
Kuulostaa hyvältä. Minkäslainen KEF on kyseessä ja onko kaikki kaiuttimet KEF kaiuttimia?
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
Tällä hetkellä Seaseista tehdyt kaiuttimet, Maverick Audio Tubemagic D1 perus, Marantz PM 6004 ja Panasonic 50VT30. Ja Xoro, josta tulee telkkari.

--

Tulossa on uusia kaiuttimia, subwoofer ja Onkyo A-9150 kiinnostaa. Lisäksi telkkari on sen 5,5 vuotta vanha, niin pitää toisella silmällä katsella uutuuksia. Stereoon jään, mutta alapäähän kelpuutan subwooferin.

edit: on ollut 5.0, 3.1 ja kaikkia muita kokeilussa. Ne on ihan kivoja, tilan salliessa, mutta perus-stereo voittaa väärinsijoitellut monikanavasysteemit joka päivä.
Juu. Kyllähän kunnon stereonakin subin paikkaama pääsee hyvään fiilikseen.
 

Gale

GYM-psykoosi
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
200
5.2 tällä hetkellä Paradigmilta, KEF:ltä ja SVS:ltä. Vahvarina Anthemin MRX 720. Atmosit tulee jossain vaiheessa kattoon, kun jaksaisi/ehtisi asentaa. En nyt tiedä tuovatko niin paljon lisäarvoa, mutta ei nuo kattopurkit niin paljoa maksa.
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
5.2 tällä hetkellä Paradigmilta, KEF:ltä ja SVS:ltä. Vahvarina Anthemin MRX 720. Atmosit tulee jossain vaiheessa kattoon, kun jaksaisi/ehtisi asentaa. En nyt tiedä tuovatko niin paljon lisäarvoa, mutta ei nuo kattopurkit niin paljoa maksa.
Atmokseen on sen verran pakko kommentoida, et kun itse ne kattoon asensin, niin sinne ne jää. Kyllä se niin kivasti lisää äänen kolmiulotteisuutta. Olenntassa katsellut 3D Atmos leffoja ja kyllähän se on aika päheetä, kun mm vesisade tuntuu kuin se oikeasti putoisi päähän yms. Testailin että ensin oli toi 7.1 ja sit muutin sen 5.1.2:ksi ja todella paljon enemmän siitä saa iloa irti.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 101
7.1.4 :lla mennään tällähetkellä (tosin .1 = .4 eli 4 subwooferia) kaikki ämyrit mallia diy... toimii kuten 3D , eli joissain leffoissa erittäin tervetullut lisä, joissain vähän mallia naah ..
 
Liittynyt
16.01.2017
Viestejä
1 296
7.1.4 :lla mennään tällähetkellä (tosin .1 = .4 eli 4 subwooferia) kaikki ämyrit mallia diy... toimii kuten 3D , eli joissain leffoissa erittäin tervetullut lisä, joissain vähän mallia naah ..
Joo, tuo olisi kiva kuulla, et kuinka paljon "avarampi" tuo Atmos on 4:llä kattokaiuttimella versus noilla kahdella. Onhan siinä varmaan vissi ero. Mut joo, ihan kivalta tuo noilla kahdellakin kuulostaa
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 580
7.1.4 :lla mennään tällähetkellä (tosin .1 = .4 eli 4 subwooferia) kaikki ämyrit mallia diy... toimii kuten 3D , eli joissain leffoissa erittäin tervetullut lisä, joissain vähän mallia naah ..
Noiden kattokaiuttimien asennus. Jostakin dolbyn kuvasta katselin, niin taaimmaiset tulevat reilusti istumapaikan taaksen, mutta kuinka paljon, entäs etummaiset? Kuinka sivusuunnassa. Kuva ei kertonut pitääkö niitä suunnata kohti kuuntelijaa vai suoraan alaspäin.

Itsellänikin on tarkoitus siirtyä tuohon .4 asennukseen, kunhan visa vain antaa periksi. Kallistahan tuo on. Laskeskelin noin hintaa ja lähemmäs pari tonnia tulisi hintaa. 4 * Genelec 8020 n. 1 500e ja päälle kaapelointi ja asennustelineet. Eli vaiheittain pitää edetä, ensin toinen pari ja lisää sitten myöhemmin. Kaapeloinnin ajattelin tehdä odottamaan jälkimmäistä paria.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 631
Viestejä
4 197 191
Jäsenet
70 758
Uusin jäsen
eesy

Hinta.fi

Ylös Bottom