Millä Visa-laskutus poikki ?

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tontze
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
26.07.2021
Viestejä
53
Moi !



Onkos kellään ideaa miten saisi tällaisen automaattisen laskutuksen katkaistua visalta, kun yritys on briteissä, eivätkä pyynnöistä huolimatta katkaise tätä laskutusta.

Kyseessä on äidilleni tilaama pawtrack kissan gps panta ja sen LORA verkon vuosimaksu. Emme edes avanneet/aktivoineet tuota palvelua käyttöön, vaan panta palautettiin peruutuspyynnön kera.

Mutta joka vuosi sieltä lasku tulee, vuosi sitten palauttivat maksun, eli ovat sen myöntäneet että peruttu on, mutta nyt taas putkahti uusi lasku..

Nyt eivät näemmä enää edes vastaa sähköposteihin ..



Kellään mitään vinkkiä ?
 
Jos pankki ei lopeta korttia, niin leikkaa kahtia ja heitä roskiin/takkaan ja sitten katoamisilmoitusta. Sitten saat uuden. Case closed.
 
Pawtrackerin arvosteluja kun lukee niin et ole yksin ongelmasi kanssa. Laita sähköpostilla ilmoitus peruutuksesta perusteluineen (Pawtrackerin sivuilta löytyy viestiin tarvittava sisältö), jos vastausta ei kuulu niin teet pankille ilmoituksen aiheettomasta veloituksesta ja toimitat liitteen käydyistä viestinvaihdoista. Erikoista kyllä jos pankissa nostettiin vain kädet pystyy asian suhteen.

Tarpeeksi moni kun peruisi pankin kautta maksunsa niin Pawtracker joutuisi todennäköisesti tekemään asialle jotain. Pankit sulkevat yleensä rahahanat jos tarpeeksi moni kiistää maksunsa.
 
Niin tämä siis ei ole luottokortti? Jos tuo palvelu on asiallisesti irtisanottu niin silloin maksu on aiheeton ja varmaankin pankille siitä pitäisi reklamoida.
 
Niin tämä siis ei ole luottokortti? Jos tuo palvelu on asiallisesti irtisanottu niin silloin maksu on aiheeton ja varmaankin pankille siitä pitäisi reklamoida.
VISA:ltahan tuota yritetään laskuttaa. Mitään irtisanomislomaketta ei missään ole, sähköpostilla on tuota jankutettu että sopimus poikki, muuta kanavaa ei ole.
 
Jos pankki ei lopeta korttia, niin leikkaa kahtia ja heitä roskiin/takkaan ja sitten katoamisilmoitusta. Sitten saat uuden. Case closed.

Niin, jos laskutusta ei pystytä kortilta tekemään niin se muuttuu paperilaskuksi, ja sama ruljanssi jatkuu.
 
Mahtaako tuolta paperilaskua asti tulla edes? Mutta eihän sillä väliä, laskun riitautus jos joskus laskua kotiin tulisi. Kuinka ne briteistä ajatteli perintää hoitaa? Jos jotain joskus tulisi niin lasku on riitautettu eikä näin voida perintää jatkaa enenkö asia on selvitetty.
 
Riitauta nyt vaan se lasku ja palaat asiaan sitten jos vaivautuvat lähettämään paperilla. Ei meillä(kään) ole mitään maagista poppaskeinoa, jolla saadaan Pawtrack maagisesti vastaamaan sulle.
 
Riitauta nyt vaan se lasku ja palaat asiaan sitten jos vaivautuvat lähettämään paperilla. Ei meillä(kään) ole mitään maagista poppaskeinoa, jolla saadaan Pawtrack maagisesti vastaamaan sulle.

Juu, toki riitautetaan. Lähinnä vaan tuota että onko täällä kokemuksia muilla asiasta. Itse näkisin kyllä että VISA:n lasku on helpompi ja turvallisempi riitauttaa kun sitten paperilasku. VISA:llahan on joku turva ostajalle olemassa. Jahka tuo äitee pääsee tänneppäin niin teemme tuon VISA laskun riitautuksen, OP sivuilla onkin tuohon näemmä oikein korttireklamaatio ohje. Alla linkki jos jollakulla vastaavaa joskus ..

 
Viimeksi muokattu:
Mahtaako tuolta paperilaskua asti tulla edes? Mutta eihän sillä väliä, laskun riitautus jos joskus laskua kotiin tulisi. Kuinka ne briteistä ajatteli perintää hoitaa? Jos jotain joskus tulisi niin lasku on riitautettu eikä näin voida perintää jatkaa enenkö asia on selvitetty.

Miten ja kelle paperilasku riitautetaan ? Sehän ei ymmärtääkseni kuulu minun pankilleni koska paperilasku ei liity pankkiin mitenkään, sähköpostilla asia on taas sama ei vastausta .. Onko sitten joku brittein pankki johon se pitäisi jotenkin osata tehdä. Perinnästä tosiaan tiedä miten se muka toimisi, ei ole edes EU maa enää.

Tämä siis ihan pohdintana, VISA:lle laitamme tuon riitautuksen kun se kauppavälineenä.
 
Miten ja kelle paperilasku riitautetaan ?

Se mahdollinen paperilasku riitautetaan sille laskuttajalle tai sille joka sitä yrittää periä sinulta.

Lakkauta nyt vain se Visa kortti ja tilaa uusi Visa kortti uudella korttinumerolla ja tarkistunumerolla. Eiköhän tuo sillä lopu eikä mitään paperilaskuja koskaan edes tule.
 
Miten ja kelle paperilasku riitautetaan ? Sehän ei ymmärtääkseni kuulu minun pankilleni koska paperilasku ei liity pankkiin mitenkään, sähköpostilla asia on taas sama ei vastausta .. Onko sitten joku brittein pankki johon se pitäisi jotenkin osata tehdä. Perinnästä tosiaan tiedä miten se muka toimisi, ei ole edes EU maa enää.

Tämä siis ihan pohdintana, VISA:lle laitamme tuon riitautuksen kun se kauppavälineenä.
Jos tulee aiheeton paperi lasku niin samaan sähköpostiin se valitus tehdään todennäköisesti. Säästät vain kaikki sähköpostisi mitä olet lähetellyt ja jos jostain epätodennäköisesti jotain myöhemmin tulee niin Pawtrackin täytyy laittaa se perintään ja silloin voit lähettää kaikki siihen liittyvät sille perintäfirmalle, että se lasku on aiheeton, joten eivät jatka perintää. Eli säästä kaikki yhteyden otot ja palautukseen liittyvät mailit tallessa. Niin silloin ei ole mitään epäselvää asiassa. Ja varsinkin jos laite ja edellisen laskunkin ovat peruuttaneet en usko että ikinä enää kuulet siitä firmasta jälkikäteen.
 
Itse olen joka kerta saanut kk/vuosi maksut poikki kun olen ottanut yhteyttä pankkiin ja lähettänyt uuden kortin. Ikinä ei ole mitään paperilaskuja tullut tai en ole edes ikinä kuullut että joku olisi lähettänyt jos ei visalta ole saanut laskutettua.
 
Itse olen joka kerta saanut kk/vuosi maksut poikki kun olen ottanut yhteyttä pankkiin ja lähettänyt uuden kortin. Ikinä ei ole mitään paperilaskuja tullut tai en ole edes ikinä kuullut että joku olisi lähettänyt jos ei visalta ole saanut laskutettua.

Varmaan tuo on toimiva ratkaisu, mutta on tässä systeemissä jotain pielessä, jos kortilta voi noin vain laskuttaa eikä sitä saa katkaistua muuten kuin sulkemalla kortin.
 
Kyllä se yksittäinen laskuttaja voidaan pankissa blokata, eikä tarvitse tietenkään koko korttia sulkea.
 
Kyllä se yksittäinen laskuttaja voidaan pankissa blokata, eikä tarvitse tietenkään koko korttia sulkea.

Ainakin 2 vuotta sitten kun yritin sulkea niin ei voinut kuulemma suoraveloitusta poikkasta. Joten sanoi luurin toisessä päässä että laittaa uuden tulemaan.
 
Ainakin 2 vuotta sitten kun yritin sulkea niin ei voinut kuulemma suoraveloitusta poikkasta. Joten sanoi luurin toisessä päässä että laittaa uuden tulemaan.
Kuulostaa kyllä hiton erikoiselta, että toistuvan maksun peruminen olisi jotenkin riippuvaista myyjästä. Entä jos siihen ei vaan saada yhteyttä, oli sitten tietoista tai ei? Itsellä tuoretta kokemusta tosta pankin toimesta tehdystä perumisesta on, kun mutsi oli mennyt tilaamaan Adobe Readerista maksullisen version, ja oli sitten itse ottanut pankkiin yhteyttä, kun maksuja oli jo mennyt kortilta, ja se oli saatu poikki. Tein sitten tuon varsinaisen tilauksen peruutuksen hänen puolestaan Adoben sivuston päässä, mutta rahavirta oli tosiaan katkaistu jo tätä ennen.
 
Kuulostaa kyllä hiton erikoiselta, että toistuvan maksun peruminen olisi jotenkin riippuvaista myyjästä. Entä jos siihen ei vaan saada yhteyttä, oli sitten tietoista tai ei? Itsellä tuoretta kokemusta tosta pankin toimesta tehdystä perumisesta on, kun mutsi oli mennyt tilaamaan Adobe Readerista maksullisen version, ja oli sitten itse ottanut pankkiin yhteyttä, kun maksuja oli jo mennyt kortilta, ja se oli saatu poikki. Tein sitten tuon varsinaisen tilauksen peruutuksen hänen puolestaan Adoben sivuston päässä, mutta rahavirta oli tosiaan katkaistu jo tätä ennen.

Näin pankista neuvottiin (OP). En saanut asiakaspalvelun kautta yhteyttä ja kun eivät päässeet laskuttamaan tai oikeastaan kun maksu ei mennyt läpi (kortti vaihtunut) niin tilaus "peruuttiin" (vai miksi tuota nyt sitten kutsutaankaan).
 
Varmaan tuo on toimiva ratkaisu, mutta on tässä systeemissä jotain pielessä, jos kortilta voi noin vain laskuttaa eikä sitä saa katkaistua muuten kuin sulkemalla kortin.

Jos erehtyy luottokorttinumeron antamaan "tilausansaan", niin sitä ei saa usein poikki muuta kuin vaihtamalla korttinumeroa ja lakkauttamalla vanha kortti. Tulee ensin firmasta A Kyprokselta laskua ja sen kun reklamoi luottokorttifirman kautta, niin kohta tuleekin uusi veloitus kortille Kyprokselta firmasta B ja sen kun reklamoi niin tulee taas seuraavaksi veloitusta firmasta C ja niin edelleen.

Eli ei muuta kuin kortti vain lakkauttaa jos ei saa jotain veloituksia poikki tai korttinumerot päätyvät jollekkin rosvolle.
 

Statistiikka

Viestiketjuista
261 703
Viestejä
4 544 663
Jäsenet
74 832
Uusin jäsen
Make1234

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom