Miksi torrentit on järkyttävän hitaita kun VPN päällä?

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Kokeillut montaa VPN ohjelmaa ja kaikissa nopeus on aivan surkea. :beye::darra: Esim 1 kts AirVPN palvelulla. :facepalm::tdown:

Linux distroja siis yritän ladata.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
457
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Okei kiitos.

Mutta myös latailen pelien modeja torrentteina kovasti niin olisi kiva saada selville mistä tuo järkyttävän hidas nopeus johtuu.
 

luuponen

   ✜
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
529
paska vpn, paska serveri <> vaihda serveriä tai vpnnää :smoke:

ja ihan validi vastaus kun kysyjän tietää. "no mikä on nopea ja paras ja kaunein vpn?" "vpnac... nuff said."
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
paska vpn, paska serveri <> vaihda serveriä tai vpnnää :smoke:

ja ihan validi vastaus kun kysyjän tietää. "no mikä on nopea ja paras ja kaunein vpn?" "vpnac... nuff said."
Ei ole vpn vika. Ainakin neljästä VPN palvelusta maksanut ja nopeus aivan surkea kaikissa.
 

Rantakemisti

Moderator
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 267
Monet VPN-palvelut rajoittavat tai estävät kokonaan torrent-liikenteen ja yleensä torrenteja varten löytyy omat paketit. Esimerkiksi ibVPN tarjoaa omaa pakettia torrenteja varten tai sitten kalliimpaa ultimate-pakettia josta löytyy myös serverit torrenteja varten. Nopeudet ovat olleet erinomaiset tuossa ultimate-setissä.

Plans VPN, SmartDNS and Proxy
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Monet VPN-palvelut rajoittavat tai estävät kokonaan torrent-liikenteen ja yleensä torrenteja varten löytyy omat paketit. Esimerkiksi ibVPN tarjoaa omaa pakettia torrenteja varten tai sitten kalliimpaa ultimate-pakettia josta löytyy myös serverit torrenteja varten. Nopeudet ovat olleet erinomaiset tuossa ultimate-setissä.

Plans VPN, SmartDNS and Proxy
Juuh mutta ne mitä olen kokeilleet ovat mainostaneet että torrentit liikenne sallittu ja hyvin pitäisi toimia. :beye:

Mikä asetus mun reitittimessä pilaa VPN käytön torrenttien kanssa?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Selvitä oikeasti VPN:n sivuilta throttlataanko p2p-liikennettä vai ei. Voi myös jäädä kiinni port forwardingistä jota ei kaikki VPN:t tue. Jos ne tarjoaa socks5-proxya niin kokeile sitä ja jos tarjoaa niin sivuilta varmaan löytyy ohjeet.

ps. "Linux distrot" on niin heikkoa, että melkein menisi itseironiasta... Ketään ei täällä sen forumin yhden alaosion ulkopuolella kiinnosta mitä lataat. :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 227
No varmista, että sulla on UDP päällä. (ja jos voi valita, niin valitse AES-128 AES-256 sijaan)
 

HikinenM

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 047
Oletko kokeillut servua toisessa maassa kuin Suomessa? PureVPN tarjoaa eri tiloja (streaming, file sharing jne.) Käytännössä se tuntuu tarkoittavan että tarjoaa eri VPN-servereitä eri maissa. Esim. Streaming-tilassa lähin servu on Suomessa ja torrent-data ei liiku. File sharing tilassa lähin servu on Ruotsissa ja torrent-data liikkuu.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Oletko kokeillut servua toisessa maassa kuin Suomessa? PureVPN tarjoaa eri tiloja (streaming, file sharing jne.) Käytännössä se tuntuu tarkoittavan että tarjoaa eri VPN-servereitä eri maissa. Esim. Streaming-tilassa lähin servu on Suomessa ja torrent-data ei liiku. File sharing tilassa lähin servu on Ruotsissa ja torrent-data liikkuu.
Juuh olen. Romaniaa ja Ruotsia kokeillut kans.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
1 747
Edelleen puuttuu konkretia eli mikä se VPN palvelu joka kyseessä, mitkä asetukset, Speedtest.net tulokset vs. torrent.

Ja torrent-nopeutta on hyvä testata Linux distrolla (tällä kertaa ihan oikealla) koska ne on aina hyvin seedattu, tulee maksimia heti ja ellei tule niin vika on jossain, esim.:

http://releases.ubuntu.com/17.10/ubuntu-17.10-desktop-amd64.iso.torrent
AirVPN ihan maksettu versio. cyberghostista olen maksanut myös. joku muu oli vielä josta olin myös maksanut mutta en muista nimeä.

Asetuksia en ole muuttanut. En oikein ymmärrä näistä asetuksista mitään.



Yritin speedtestiä vpn päällä mutta ei saanut edes sitä tehtyä. jää jumiin vaan tähän kohtaan:

 
Viimeksi muokattu:

Sadness

Tukijäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
4 416
Mulla aikoinaan ipredator toimi noissa hommissa ja muistaakseni hidastui vain 10-15% ja silloin oli 10m netti, en tiedä miten paljon sitten tippuisi nykyisen 350. Kaipa sitäkin voisi kokeilla joskus.
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Kuka nyt uskoo VPN (tarjoavat firmat) antais täyden kaista nopeuden, olen kokeillut ja ihan hanurista.

Parempi vaihtoehto virtuaalipalvelin shell pääsyllä ja noita linux paketta löytyy socks 4,5 sekä http proxyt.

Kyll mä uskon että VPN linux paketteja löytyy, voi asentaa samalla tavalla kuin yllämainitut.

Mitä tulee kaista nopeuteen riippuu ihan palvelimesta mikä yhteys? kuinka kaukana pingit ja sun muut.

Perus fysiikka juttui jos kiinnostaa niin testailemaan.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Noita virtuaalipalvelimia on aivan turha mainostella, ei liity mitenkään VPN käyttöön ja on niin rajoitetut ominaisuudet. Yksi lokaatio, 99% data cap noissa, p2p liikenne kielletty jne...
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Noita virtuaalipalvelimia on aivan turha mainostella, ei liity mitenkään VPN käyttöön ja on niin rajoitetut ominaisuudet. Yksi lokaatio, 99% data cap noissa jne...
Mitä sä lässytät, jos sulla ei oo asiasta minkäänlaista tietoa tai osaamista niin kande olla hiljaa, ettei nola itteensä sen pahemmin.

Virtuaalipalvelin on sanansa mukainen, voit asentaa ihan mitä vaan, jos löytyy linux paketteja. ;)

Olen asenellut CPAnel,Socks5,PsyBNC ja musa shoutcastin ja muita asioita mistä sun ei tartte tietää. :vihellys:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 900
Mitä sä lässytät, jos sulla ei oo asiasta minkäänlaista tietoa tai osaamista niin kande olla hiljaa, ettei nola itteensä sen pahemmin.

Virtuaalipalvelin on sanansa mukainen, voit asentaa ihan mitä vaan, jos löytyy linux paketteja. ;)

Olen asenellut CPAnel,Socks5,PsyBNC ja musa shoutcastin ja muita asioita mistä sun ei tartte tietää. :vihellys:
Jaaa onko se taas bannit ohi ja lennokkaat jutut jatkuu?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Noh, laitas sit VPS pystyyn, jonka kautta voi sit siirtää sun lokaation eri puolille maailmaa, jossa ei ole data cap ja p2p liikenne sallittu käyttäjäehdoissa.
Tai edes linkkiä, josta tuollaisen saa, kun kerta herra on niin ammattilainen...
 
Liittynyt
31.12.2016
Viestejä
443
Kimsufi :lla halvin dedikoitu vajaa 10e kuussa, linux näyttäis olevan hallussa kun niitä niin ladataankin :). Transmissionin saa myös puhelimeen ja (s)ftp :llä tiputtelee koti koneelle. Tai asentaa plex servun ja muuta mukavaa mm. web hostaus tai voip yms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 040
Kuka nyt uskoo VPN (tarjoavat firmat) antais täyden kaista nopeuden, olen kokeillut ja ihan hanurista.
Itselläni maksiminopeus on noin 7MB/s ja saman verran tippuu torrentistakin vaikka on Freedome VPN päällä, ainoa ero minkä huomaa on muutama ms lisää pingiä.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 211
Jos meinaa torrenttia jauhaa oikein 24h, kaiketi tuollainen ns. seedbox lienee käytännöllinen, mutta vaatii ylläpitoa, ylimääräistä vaivaa ja miten lie sitten jos haluaa juurikin olla vähän anonyymi, kuten tässä mielestäni on tarkoitus olla.

Enkä usko että kysyjä myöskään haluaa alkaa maksaa lisäkuluja tuosta...
 

Nerkoon

Se ainoa oikea
Platinum-jäsen
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
5 649
Mitä sä lässytät, jos sulla ei oo asiasta minkäänlaista tietoa tai osaamista niin kande olla hiljaa, ettei nola itteensä sen pahemmin.

Virtuaalipalvelin on sanansa mukainen, voit asentaa ihan mitä vaan, jos löytyy linux paketteja. ;)

Olen asenellut CPAnel,Socks5,PsyBNC ja musa shoutcastin ja muita asioita mistä sun ei tartte tietää. :vihellys:
Virtuaalipalvelin ei ole VPN tai sen korvike, joten mitä jos lopettaisit tuon offtopicin?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
AirVPN ihan maksettu versio. cyberghostista olen maksanut myös. joku muu oli vielä josta olin myös maksanut mutta en muista nimeä.

Asetuksia en ole muuttanut. En oikein ymmärrä näistä asetuksista mitään.



Yritin speedtestiä vpn päällä mutta ei saanut edes sitä tehtyä. jää jumiin vaan tähän kohtaan:

Ei tämä taida olla torrent-ongelma kun kerran tommonen nopeus... Et siis saa ylipäänsä VPN päällä (ei torrent, vaan esim. Speedtest kuten ilmeisesti tossa kuvassa) milloinkaan kunnon nopeutta?

Näytä tosta asetusikkunasta General ja Protocols sivut.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 421
Jos meinaa torrenttia jauhaa oikein 24h, kaiketi tuollainen ns. seedbox lienee käytännöllinen, mutta vaatii ylläpitoa, ylimääräistä vaivaa ja miten lie sitten jos haluaa juurikin olla vähän anonyymi, kuten tässä mielestäni on tarkoitus olla.

Enkä usko että kysyjä myöskään haluaa alkaa maksaa lisäkuluja tuosta...
Ymmärtääkseni seedboxin anonyymius riittää Hedman-kirjeiden varalta, mutta muuten aika turha jos vaan käyttää julkisia trackereita. Yksityisiin sopii paremmin ja etenkin sen vuoksi, koska VPN rajoittaa seedaamista ellei VPN-palvelu tue port forwardia ja lisäksi VPN päällä ei kannata kirjautua itse trackerin nettisivulle, koska yleensähän säännöissä on "yksi IP per käyttäjä".
 

KovaDekki

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
05.11.2017
Viestejä
277
Kimsufi :lla halvin dedikoitu vajaa 10e kuussa, linux näyttäis olevan hallussa kun niitä niin ladataankin :). Transmissionin saa myös puhelimeen ja (s)ftp :llä tiputtelee koti koneelle. Tai asentaa plex servun ja muuta mukavaa mm. web hostaus tai voip yms.
Good luck whit that, tolla saa jo mini servun pari appi voi suorittaa.

Suosittelen koko naan oman servun vuokraamista vajaa 99e kuussa.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 109
Kokeillut montaa VPN ohjelmaa ja kaikissa nopeus on aivan surkea. :beye::darra: Esim 1 kts AirVPN palvelulla. :facepalm::tdown:

Linux distroja siis yritän ladata.
Mitähän nyt tarkkaanottaen tarkoitat sanomalla "VPN on päällä?"

Jospa nyt vähän miettisit, mitä se VPN tarkoittaa/tekee.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
239 682
Viestejä
4 188 752
Jäsenet
70 778
Uusin jäsen
Heiniks

Hinta.fi

Ylös Bottom