Miksi tänään on hyvä päivä :)

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Se olis töihin lähtö tänään eessä. :) Johan tähän himassa lusmuumiseen ehti taas jo vähän kyllästyäkin. :lol:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 558
Poliisilta tuli kirje kotiin. Ensimmäinen ajatus, että mitä kettua nyt. Kirje alkoi sanoilla "Kansalainen kävi kertomassa poliisipäivystyksessä..."

Mitä sitten oli tapahtunut? Kauppa reissulla oli parkkipaikalla jonkun Corolla (kyllä tarkistin rekisterinumeron perusteella) nojannut oman auton kaulaan. Joku tuntemattomaksi jäänyt kansalainen oli nähnyt tarpeelliseksi todentaa tilanne, ja oli kirjeen mukaan jopa ottanut osumasta valokuvia todisteeksi, ja tämän jälkeen mennyt poliisilaitokselle raportoimaan tapahtuneesta.

Puskurissa ei ollut jälkeä. Mieltä lämmitti, että joku on nähnyt oikeasti vaivaa tuollaisen pikku kolhun vastuullisen vastuuseen saamiseksi, vetää ihan sanattomaksi. En ole edes lähipiiristä kuullut vastaavaa. Ihailtavaa toimintaa.

Tosin olen melko varma, että tuossa tilanteessa, jossa etupuskuriin ei tullut jälkeäkään, otti taka-akselin jousi itseensä ja sen takia katkesi. :D
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Olipas mukava istua viikonloppuna parvekkeella juomassa kahvia ja nauttia hyvästä kelistä, kyllä se kesä sieltä saapuu.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Tällä viikolla lähtee talon viimeiset hopealankasulakkeet pois ja sen jälkeen talossa on fiksummin sovitetut kuormat per varoke, vikikset siellä missä kuuluukin, sekä mahdollisuus uusille. Rempat etenee.
 
  • Tykkää
Reactions: a-p
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Suomen natohakemus lähtee aivan näinä päivinä, taidan käydä juomassa huomenna tuon kunniaksi muutaman hyvän oluen. Pitkäaikainen unelmani suomesta natomaana on toteutumassa.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Helvetin hieno keli ulkona, voisi siirtyä parvekkeelle juomaan kahvia.
Pakko nyt sanoo. Arvostan teikäläisen positiivisuutta!
Elämän suht pienien ilojen arvostamista.
BTW kerrohan mitä se metallimusiikki on, ja kahvi :D (voit toki vastata yv:llä, jos ei nabo tänne kirjotella)

Omalta osalta kanssa tosi mukava fiilis kun ei viikonlopuksi ole mitään menoja, naattimista.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Helvetin hieno keli ulkona, voisi siirtyä parvekkeelle juomaan kahvia.
Jotenkin helvetin pitkä viikko takana vaikka ei ollu erityisen raskas.
Nyt on saunassa käyty ja kohta vois keskittyä grillaamaan mutta alkupaloiksi savustan omenalla vähän Hornetteja. Kumpa vaan ei tulisi väsy kesken kaiken. Ei sitä jaksa enää niinkuin nuorena.
 
Liittynyt
31.07.2017
Viestejä
1 531
Pakko nyt sanoo. Arvostan teikäläisen positiivisuutta!
Elämän suht pienien ilojen arvostamista.
BTW kerrohan mitä se metallimusiikki on, ja kahvi :D (voit toki vastata yv:llä, jos ei nabo tänne kirjotella)

Omalta osalta kanssa tosi mukava fiilis kun ei viikonlopuksi ole mitään menoja, naattimista.
Metallimusiikkina menee esim tämän bändin tuotanto, todella loistavaa settiä

Kahveina toimivat eri suomalaisten pienpaahtimoiden kahvit pavuista jauhettuna, esim Kaffa roasteryn. ja cafetorian tuotteet. Olen monesti sanonut, että elämänasenne lähtee pienistä asioista. Tottakai välillä vituttaa, mutta se kuuluu elämään. EI aina voi olla supermega kivaa ja ihanaa, eiväthän ne hyvät hetket tuntuisi sitten miltään :D
Oikein hyvää viikonloppua sinne.
 

Edqar

Tukijäsen
Liittynyt
22.11.2016
Viestejä
2 334
Metallimusiikkina menee esim tämän bändin tuotanto, todella loistavaa settiä

Kahveina toimivat eri suomalaisten pienpaahtimoiden kahvit pavuista jauhettuna, esim Kaffa roasteryn. ja cafetorian tuotteet. Olen monesti sanonut, että elämänasenne lähtee pienistä asioista. Tottakai välillä vituttaa, mutta se kuuluu elämään. EI aina voi olla supermega kivaa ja ihanaa, eiväthän ne hyvät hetket tuntuisi sitten miltään :D
Oikein hyvää viikonloppua sinne.
Yeah, metal, but not mine kind of...mutta ei sillä väliä (eikä tämä nyt huonoa ole, ei sillä). Nuo kahvit on maistamattomia, mutta ns. parempaa menee (eikä todellakaan tyyliin juhlaVITUNmokkaa).
Hyvää viikonloppua Sinulle ja muillekin techiläisille :kippis:

PS. Vitutus ketjua en ole enää seurannut pitkään aikaan, ei auta hyvään fiilikseen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Yeah, metal, but not mine kind of...mutta ei sillä väliä (eikä tämä nyt huonoa ole, ei sillä). Nuo kahvit on maistamattomia, mutta ns. parempaa menee (eikä todellakaan tyyliin juhlaVITUNmokkaa).
Hyvää viikonloppua Sinulle ja muillekin techiläisille :kippis:

PS. Vitutus ketjua en ole enää seurannut pitkään aikaan, ei auta hyvään fiilikseen...
Vitutsketju on siinä mielessä hyvä että voi kattoa kuinka huonosti ei mene :D
 
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
1 512
Hieno keli, lumet sulaneet joten pääsee taas kesäharrastusten pariin ja viikon päästä alkaa parin viikon loma. NATO jäsenyyden realisoituminen lähestyy ja jääkaapissa pari olutta.

Kesäkuun alussa uusi työpaikka ja vaikka on tietyssä määrin haikeat fiilikset nykyisestä duunista, niin toisaalta saa olla aika fiiliksissä tulevista kuvioista.

5/5
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
321
Tämä on sitä oikeaa ajattelua :)
Tää, koska ikinäähän töissä ei saa palkankorotuksia, tai jalkaan ovien väleihin, että pääsee parempiin hommiin, kyllähän se lähtöpalkka on aina se joka ratkasee :D ps. Jos palkka ei riitä pakollisiin menoihin, niin kela maksaa esim. asumistukea.
 

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Liittynyt
17.07.2017
Viestejä
1 592
Pari viikkoa puskettu taas duunia ja ihan jees kyl ollu. Kotona istumiseen jo ehti kyllästyä. :) Sain myös palautetta toiminnastani tänään. Ajelen siis koneilla mitkä pitää aika meteliä ja se tuppaa vähän koiria pelottamaan. Niin aamulla sammutin koneen, kun näin että koirankävelyttäjä lähestyy ja moppe näytti olevan aika paniikissa. Moppe tuli ihan tervehtimään, kun kone oli hiljaa. Kävelyttäjä tätikin oli aika tyytyväisen olonen. No oli tyytyväisempi kun luulin. Oli laittanu mun pomolle mailia mun toiminasta. :) Pomo kehu että mulla on pelisilmää noissa hommissa. :D Iso jehu myös sano että mie kuulema saan firman kortilla käydä hakemassa tarvittavia juttuja paikasta X, niin ei tarvii odotella että joku vakiporukasta ehtis niitä hakea. Kesähessut sitä ei oo ikinä saanu tehä, mutta mie kuulema oon vakiduunareihin rinnastettavia siinä suhteessa, kerta oon aikasemminkin siel ollu hommissa. :)

Päivällä kun kotiudun, niin molli paisto ja kylmä ööli partsilla kissojen kanssa. Vois kait sanoa että elämä hymyilee taas vaihteeks. :)
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Nykyään ei vituta herätä aamulla töihin. Muutama vuosi sitten, en olisi uskonut sanovani tätä.
Itse pääsin samaan muutamia vuosia takaperin, samasta tilanteesta. Maistuu!

Tänään tuli kaikki lelut ja vehkeet maanataiksi valmiiksi. Lämmitysjärjestelmä vaihtuu IVLP malliseen. Öljysäiliössä viimeinen 1/5 tai 1/6 menossa. Osui sopivasti kohdalleen, 4k€ tukipäätös hankittuna. Ryhmäkeskus uusittuna ja 5*2.5 kaapelin uitin tuonne jo hollille. Ei tartte kun kytkeä. Vielä kun saa yläpohjan eristeiden leikkaukseen tilatun kuumalankaleikkurin naamantaina niin... Ihan kuin olis muutama puuhapiste vähemmän tehtävää jäljellä
 
Liittynyt
28.12.2019
Viestejä
2 751
Itse pääsin samaan muutamia vuosia takaperin, samasta tilanteesta. Maistuu!

Tänään tuli kaikki lelut ja vehkeet maanataiksi valmiiksi. Lämmitysjärjestelmä vaihtuu IVLP malliseen. Öljysäiliössä viimeinen 1/5 tai 1/6 menossa. Osui sopivasti kohdalleen, 4k€ tukipäätös hankittuna. Ryhmäkeskus uusittuna ja 5*2.5 kaapelin uitin tuonne jo hollille. Ei tartte kun kytkeä. Vielä kun saa yläpohjan eristeiden leikkaukseen tilatun kuumalankaleikkurin naamantaina niin... Ihan kuin olis muutama puuhapiste vähemmän tehtävää jäljellä
Pakko sanoa että tämmöistä tee-se-itse/remonttireiska-asennetta (ja tietysti taitoa toteutukseen) arvostan.
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
@Antw osassa hommia ammattilaiset apuna, koska oma aika ei yksinkertaisesti riitä. Mutta perus yläpohjan uudistamiset ja eristykset ja sähköjen putkitukset teen pitkälti itsekseen. Vanhaankin taloon saa linjalangalla mukavan suoraa pintaa :)
 
Liittynyt
06.01.2022
Viestejä
943
Vapaata, Billy Summers kesken (hyvä kirja), kävin lenkillä, siitä saunaan, terasille kylmän lasin kanssa (magisson tuoppi. Tykkään ahtojäistä, niin tämä ei hikoile ja kastele pöytää) nyt pallogrillissä tulet, meri ihan tyyni, keittiössä sikaa, kolme makkaraa (Wilhelmin perus, Kabanossin chorizo ja habanero) metalli vuoassa paprikaa, tomaattia ja sipulia ja kaikki tämä kohta menossa tulille. Huuhtelen alas Tarabackan punaisella ja taidan jatkaa myöhemmin The Terrorin (2018) ekalla kaudella...
 

cl0

Liittynyt
14.02.2018
Viestejä
363
Ensimmäinen kerta kun asensin tietokoneeseen täysmodulaarista virtalähdettä. Käyttöohjeesta huolimatta en ollut varma miten kaapelit pitäisi kytkeä joten meni osa ajasta siinä kun hain netistä lisäohjeita. Suorittimen liitäntään tuleva virtajohto ei mahtunut paikalleen joten piti purkaa emolevyltä melkein kaikki romut pois. Ja virtalähteen kovalevyn kaapeli ei riittänyt kuin 2 kiintolevylle. Piti sitten vielä siirtää SSD lähemmäksi kiintolevyjä.
Mutta olihan se mahtava tunne kun käynnistin tietokoneen ja se toimi ongelmitta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 245
Heräsin kaverilta keskustasta ja lähdin potkulaudalla kotiin, aurinko paistaa ja ihmiset on hyväntuulisia :cool:
 
Liittynyt
15.02.2017
Viestejä
494
Mun nykyisellä työpaikalla on alkanut liikkua huhuja että joku hakkaa mua. Ja kukaan ei siis hakkaa mua. Olen vaan tapaturma-altis, mulla on isoja koiria ja willebrandtin tauti niin oon aina enemmän sen näköinen et joku olisi potkaissut mut portaat alas.
Kukaan ei ole ikävä. Kaikki on tosi ystävällisiä ja huolehtivaisia mut kukaan ei usko että mua ei hakata kotona. Osa vaan katselee mua säälivästi ja osa on tullut tarjoamaan apua.
Kaikki on ollut niin kivoja et melkein toivon mut mies alkaisi pieksemään mua.
Kanssaihmisistä huolehtiminen tekee minut iloiseksi, vaikka se omassa tapauksessani on turhaa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
923
Kun on työparina 18v jannu joka ei paljon ole töitä kerinnyt tehdä. Itsellä taas 20 vuoden kokemus hommista. Hyvähän tuollaisia reippaita fiksuja nuoria on palkata ja antaa mahdollisuuksia oppia uutta. Aurikokin paistoi niin sai siitäkin nauttia ulkona :)
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Kerrankin loistavat kesälomasäät. Mahtavan raikas ilma tuolla ulkona, pyöräilytripit heitetty ja grillailukin maistuu.
Ehkä vähän liikaa sadetta luvassa ekaviikoille, mutta jos pitää valita tämän tai hellejakson välillä, niin ehdottomasti tämä. :tup:
Voittaa 5-0 helteet ja kuumuuden.
Voi jopa sisälläkin oleilla normaalisti ja pingviini on vieläkin kaapissa odottamassa hellekelejä.

lomasää.png
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Kerrankin loistavat kesälomasäät. Mahtavan raikas ilma tuolla ulkona, pyöräilytripit heitetty ja grillailukin maistuu.
Ehkä vähän liikaa sadetta luvassa ekaviikoille, mutta jos pitää valita tämän tai hellejakson välillä, niin ehdottomasti tämä. :tup:
Voittaa 5-0 helteet ja kuumuuden.
Voi jopa sisälläkin oleilla normaalisti ja pingviini on vieläkin kaapissa odottamassa hellekelejä.

Sopivat kelit olla töissä ja odotella parempia lomasäitä. Jussista alkaa kunnon kesäkelit.
Ja loma.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ihmiset on erilaisia, toivottavasti molemmille lotto osuu oikeaan.
Sitten heinäkuussa voi viettää aikaa ilmastoidussa hallissa/toimistolla.
Mä taas toivon että heinäkuu on mahdollisimman kylmä ja sateinen kun joutuu olemaan töissä :D Joo ilmastointi löytyy kyllä mutta sitä ei saa käyttää koska vanhoja pieruja rupee viluttamaan ja vetämään ja sitten sitä hikoillaan 27 asteisessa hallissa :facepalm:
Elokuussa sais tulla kunnon tappo ja käristyskupolit kun on lomalla ja saa hengaa himassa ihanan viileässä.

Katotaan kumpi voittaa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 054
Ihmiset on erilaisia, toivottavasti molemmille lotto osuu oikeaan.
Sitten heinäkuussa voi viettää aikaa ilmastoidussa hallissa/toimistolla.
Tätä just meinasin ja hyvä niin. Toki joku 25+ on liikaa itselle. Sopivin kesälämpö 20-23 ja jos sataa niin sitä varten on yöt keksitty. :smile:
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
1 431
Mä taas toivon että heinäkuu on mahdollisimman kylmä ja sateinen kun joutuu olemaan töissä :D Joo ilmastointi löytyy kyllä mutta sitä ei saa käyttää koska vanhoja pieruja rupee viluttamaan ja vetämään ja sitten sitä hikoillaan 27 asteisessa hallissa :facepalm:
Elokuussa sais tulla kunnon tappo ja käristyskupolit kun on lomalla ja saa hengaa himassa ihanan viileässä.

Katotaan kumpi voittaa :D
Statiskiikan kautta käristyskupolit on harvinaista elokuussa, ja meidän firmassa onneksi ilmastointi huutaa kyllä täysiä niin kesällä kuin talvella.
Pari vanhaa pierua tosin valitti vedosta ja että on kylmää, virittivät pahvin siihen ilmastoinnin eteen ja kaikki tyytyväisiä sen jälkeen.
Kokonaisvaltainen lämpötila hallissa kuitenkin vain sen 22 astetta, kelpaa kaikille.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Statiskiikan kautta käristyskupolit on harvinaista elokuussa, ja meidän firmassa onneksi ilmastointi huutaa kyllä täysiä niin kesällä kuin talvella.
Pari vanhaa pierua tosin valitti vedosta ja että on kylmää, virittivät pahvin siihen ilmastoinnin eteen ja kaikki tyytyväisiä sen jälkeen.
Kokonaisvaltainen lämpötila hallissa kuitenkin vain sen 22 astetta, kelpaa kaikille.
Kelpais mullekkin. Mutta ei niin ei. Mutta herra varjelkoon mikä meteli ja huuto ja protesti alkaa jos joskus talvella hallissa on niinkin alhainen lämpötila kuin 20c. Silloin on kaikki jäässä ja uhkaa lähtee kotiin jos ei lämmöt nouse. Mutta kun on se 26-28 niin ei mitää, ei lämmin luita riko. Ei voi laittaa ilmastointia koska veto. Vittu että se vituttaa.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Heräsinpä äsken niin ettei yhtään mihinkään paikkaan satu, todella harvinaista herkkua täällä. <3 Nyt aamukahvit tulille ja sit laittaa noi hevoset ulos.
 
Liittynyt
17.05.2020
Viestejä
58
Alkaa realisoitumaan, että kesälomat lähestyy ja niitä onkin muhkeasti 6 viikkoa käytettävissä. Valtaosa tuostakin ajasta menee muualla reissatessa, joten päätä pääsee tuulettamaan tosissaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Viikon ripuli (antibiootti) on ohi, nyt voi piereskellä huoletta ilman että tarvii mennä vessaan kaiken varalta :thumbsup:
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
113
Esikoinen lopetti kuudennen luokkansa stipendin saamiseen ja 10 numeroksi englannista. Koulun alku oli melko takkuinen ja tökkivä tie ettei nyt oikein ymmärrä kaverin miettivän lukioon pyrkimistä yläkoulun jälkeen. Toki tuntuu vanhalta pierulta pikkusiskon esikoisen juhliessa valkolakkiaan mutta se nyt kuuluu asiaan.
 
Liittynyt
20.03.2018
Viestejä
911
Aivan julmetun upea ilma tuolla ulkona, just sopivan lämmin viettää aikaa kerrankin mieluummin ulkona tarhoja siivoamassa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
321
Pari vuotta osina olleen G900 hiiren sain kasattua. On taas varahiiri jos alkaa tää wanha G502 lahoamaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Pari vuotta mietitty sähköpotkulauta tuli tänää. Numerot bensamittarilla vauhditti kummasti ostopäätöstä..
Nyt vaan jännätään kestääkö toi tämmösen täyskasvuisen karjun painon :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
12 658
Ja kylläpäs nyt ollaan positivisin mielin niin jatketaa.

Tänään tuli viimeiset juhannuksen juomat joten siitäkään ei tarvii ressata.
Ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on myös korillinen perinteistä lasipullo Karjalaa. Tokmannilta vielä saa. Juhannukseen kuuluu se pullojen helinä sekä irroitetun korkin heittäminen sinne pullojen joukkoon. Pajatson ääniä omaan makuun :D
Sitten on vielä Lidlin 5l olut-tynnyri joka niin ikään kuuluu juhannukseen sekä litran lekat Jallua ja Kossua. Ei ole juhannus mitään ilman niitä.

Toki löytyy myös kolme laatikkoa Slots Guldia ja pari laatikkoaNewcastel Brown Alea ja parikymmentä litraa itsetehtyä bisseä.

Eihän noita tietenkään kaikkia ole tarkotus riipiä, mutta ompahan valinnan varaa :D
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 353
Viestejä
4 158 155
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom