Miksi tänään on hyvä päivä :)

Itse pääsin samaan muutamia vuosia takaperin, samasta tilanteesta. Maistuu!

Tänään tuli kaikki lelut ja vehkeet maanataiksi valmiiksi. Lämmitysjärjestelmä vaihtuu IVLP malliseen. Öljysäiliössä viimeinen 1/5 tai 1/6 menossa. Osui sopivasti kohdalleen, 4k€ tukipäätös hankittuna. Ryhmäkeskus uusittuna ja 5*2.5 kaapelin uitin tuonne jo hollille. Ei tartte kun kytkeä. Vielä kun saa yläpohjan eristeiden leikkaukseen tilatun kuumalankaleikkurin naamantaina niin... Ihan kuin olis muutama puuhapiste vähemmän tehtävää jäljellä
Pakko sanoa että tämmöistä tee-se-itse/remonttireiska-asennetta (ja tietysti taitoa toteutukseen) arvostan.

@Antw osassa hommia ammattilaiset apuna, koska oma aika ei yksinkertaisesti riitä. Mutta perus yläpohjan uudistamiset ja eristykset ja sähköjen putkitukset teen pitkälti itsekseen. Vanhaankin taloon saa linjalangalla mukavan suoraa pintaa :)

Vapaata, Billy Summers kesken (hyvä kirja), kävin lenkillä, siitä saunaan, terasille kylmän lasin kanssa (magisson tuoppi. Tykkään ahtojäistä, niin tämä ei hikoile ja kastele pöytää) nyt pallogrillissä tulet, meri ihan tyyni, keittiössä sikaa, kolme makkaraa (Wilhelmin perus, Kabanossin chorizo ja habanero) metalli vuoassa paprikaa, tomaattia ja sipulia ja kaikki tämä kohta menossa tulille. Huuhtelen alas Tarabackan punaisella ja taidan jatkaa myöhemmin The Terrorin (2018) ekalla kaudella...

cl0

Ensimmäinen kerta kun asensin tietokoneeseen täysmodulaarista virtalähdettä. Käyttöohjeesta huolimatta en ollut varma miten kaapelit pitäisi kytkeä joten meni osa ajasta siinä kun hain netistä lisäohjeita. Suorittimen liitäntään tuleva virtajohto ei mahtunut paikalleen joten piti purkaa emolevyltä melkein kaikki romut pois. Ja virtalähteen kovalevyn kaapeli ei riittänyt kuin 2 kiintolevylle. Piti sitten vielä siirtää SSD lähemmäksi kiintolevyjä.
Mutta olihan se mahtava tunne kun käynnistin tietokoneen ja se toimi ongelmitta.

Heräsin kaverilta keskustasta ja lähdin potkulaudalla kotiin, aurinko paistaa ja ihmiset on hyväntuulisia :cool:

Mun nykyisellä työpaikalla on alkanut liikkua huhuja että joku hakkaa mua. Ja kukaan ei siis hakkaa mua. Olen vaan tapaturma-altis, mulla on isoja koiria ja willebrandtin tauti niin oon aina enemmän sen näköinen et joku olisi potkaissut mut portaat alas.
Kukaan ei ole ikävä. Kaikki on tosi ystävällisiä ja huolehtivaisia mut kukaan ei usko että mua ei hakata kotona. Osa vaan katselee mua säälivästi ja osa on tullut tarjoamaan apua.
Kaikki on ollut niin kivoja et melkein toivon mut mies alkaisi pieksemään mua.
Kanssaihmisistä huolehtiminen tekee minut iloiseksi, vaikka se omassa tapauksessani on turhaa.

Kun on työparina 18v jannu joka ei paljon ole töitä kerinnyt tehdä. Itsellä taas 20 vuoden kokemus hommista. Hyvähän tuollaisia reippaita fiksuja nuoria on palkata ja antaa mahdollisuuksia oppia uutta. Aurikokin paistoi niin sai siitäkin nauttia ulkona :)

Kerrankin loistavat kesälomasäät. Mahtavan raikas ilma tuolla ulkona, pyöräilytripit heitetty ja grillailukin maistuu.
Ehkä vähän liikaa sadetta luvassa ekaviikoille, mutta jos pitää valita tämän tai hellejakson välillä, niin ehdottomasti tämä. :tup:
Voittaa 5-0 helteet ja kuumuuden.
Voi jopa sisälläkin oleilla normaalisti ja pingviini on vieläkin kaapissa odottamassa hellekelejä.

lomasää.png

Kerrankin loistavat kesälomasäät. Mahtavan raikas ilma tuolla ulkona, pyöräilytripit heitetty ja grillailukin maistuu.
Ehkä vähän liikaa sadetta luvassa ekaviikoille, mutta jos pitää valita tämän tai hellejakson välillä, niin ehdottomasti tämä. :tup:
Voittaa 5-0 helteet ja kuumuuden.
Voi jopa sisälläkin oleilla normaalisti ja pingviini on vieläkin kaapissa odottamassa hellekelejä.

Sopivat kelit olla töissä ja odotella parempia lomasäitä. Jussista alkaa kunnon kesäkelit.
Ja loma.

Ihmiset on erilaisia, toivottavasti molemmille lotto osuu oikeaan.
Sitten heinäkuussa voi viettää aikaa ilmastoidussa hallissa/toimistolla.
Mä taas toivon että heinäkuu on mahdollisimman kylmä ja sateinen kun joutuu olemaan töissä :D Joo ilmastointi löytyy kyllä mutta sitä ei saa käyttää koska vanhoja pieruja rupee viluttamaan ja vetämään ja sitten sitä hikoillaan 27 asteisessa hallissa :facepalm:
Elokuussa sais tulla kunnon tappo ja käristyskupolit kun on lomalla ja saa hengaa himassa ihanan viileässä.

Katotaan kumpi voittaa :D

Ihmiset on erilaisia, toivottavasti molemmille lotto osuu oikeaan.
Sitten heinäkuussa voi viettää aikaa ilmastoidussa hallissa/toimistolla.
Tätä just meinasin ja hyvä niin. Toki joku 25+ on liikaa itselle. Sopivin kesälämpö 20-23 ja jos sataa niin sitä varten on yöt keksitty. :smile:

Mä taas toivon että heinäkuu on mahdollisimman kylmä ja sateinen kun joutuu olemaan töissä :D Joo ilmastointi löytyy kyllä mutta sitä ei saa käyttää koska vanhoja pieruja rupee viluttamaan ja vetämään ja sitten sitä hikoillaan 27 asteisessa hallissa :facepalm:
Elokuussa sais tulla kunnon tappo ja käristyskupolit kun on lomalla ja saa hengaa himassa ihanan viileässä.

Katotaan kumpi voittaa :D
Statiskiikan kautta käristyskupolit on harvinaista elokuussa, ja meidän firmassa onneksi ilmastointi huutaa kyllä täysiä niin kesällä kuin talvella.
Pari vanhaa pierua tosin valitti vedosta ja että on kylmää, virittivät pahvin siihen ilmastoinnin eteen ja kaikki tyytyväisiä sen jälkeen.
Kokonaisvaltainen lämpötila hallissa kuitenkin vain sen 22 astetta, kelpaa kaikille.

Statiskiikan kautta käristyskupolit on harvinaista elokuussa, ja meidän firmassa onneksi ilmastointi huutaa kyllä täysiä niin kesällä kuin talvella.
Pari vanhaa pierua tosin valitti vedosta ja että on kylmää, virittivät pahvin siihen ilmastoinnin eteen ja kaikki tyytyväisiä sen jälkeen.
Kokonaisvaltainen lämpötila hallissa kuitenkin vain sen 22 astetta, kelpaa kaikille.
Kelpais mullekkin. Mutta ei niin ei. Mutta herra varjelkoon mikä meteli ja huuto ja protesti alkaa jos joskus talvella hallissa on niinkin alhainen lämpötila kuin 20c. Silloin on kaikki jäässä ja uhkaa lähtee kotiin jos ei lämmöt nouse. Mutta kun on se 26-28 niin ei mitää, ei lämmin luita riko. Ei voi laittaa ilmastointia koska veto. Vittu että se vituttaa.

Heräsinpä äsken niin ettei yhtään mihinkään paikkaan satu, todella harvinaista herkkua täällä. <3 Nyt aamukahvit tulille ja sit laittaa noi hevoset ulos.

Alkaa realisoitumaan, että kesälomat lähestyy ja niitä onkin muhkeasti 6 viikkoa käytettävissä. Valtaosa tuostakin ajasta menee muualla reissatessa, joten päätä pääsee tuulettamaan tosissaan.

Viikon ripuli (antibiootti) on ohi, nyt voi piereskellä huoletta ilman että tarvii mennä vessaan kaiken varalta :thumbsup:

Esikoinen lopetti kuudennen luokkansa stipendin saamiseen ja 10 numeroksi englannista. Koulun alku oli melko takkuinen ja tökkivä tie ettei nyt oikein ymmärrä kaverin miettivän lukioon pyrkimistä yläkoulun jälkeen. Toki tuntuu vanhalta pierulta pikkusiskon esikoisen juhliessa valkolakkiaan mutta se nyt kuuluu asiaan.

Aivan julmetun upea ilma tuolla ulkona, just sopivan lämmin viettää aikaa kerrankin mieluummin ulkona tarhoja siivoamassa.

Pari vuotta osina olleen G900 hiiren sain kasattua. On taas varahiiri jos alkaa tää wanha G502 lahoamaan.

Pari vuotta mietitty sähköpotkulauta tuli tänää. Numerot bensamittarilla vauhditti kummasti ostopäätöstä..
Nyt vaan jännätään kestääkö toi tämmösen täyskasvuisen karjun painon :D

Ja kylläpäs nyt ollaan positivisin mielin niin jatketaa.

Tänään tuli viimeiset juhannuksen juomat joten siitäkään ei tarvii ressata.
Ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on myös korillinen perinteistä lasipullo Karjalaa. Tokmannilta vielä saa. Juhannukseen kuuluu se pullojen helinä sekä irroitetun korkin heittäminen sinne pullojen joukkoon. Pajatson ääniä omaan makuun :D
Sitten on vielä Lidlin 5l olut-tynnyri joka niin ikään kuuluu juhannukseen sekä litran lekat Jallua ja Kossua. Ei ole juhannus mitään ilman niitä.

Toki löytyy myös kolme laatikkoa Slots Guldia ja pari laatikkoaNewcastel Brown Alea ja parikymmentä litraa itsetehtyä bisseä.

Eihän noita tietenkään kaikkia ole tarkotus riipiä, mutta ompahan valinnan varaa :D

Ja kylläpäs nyt ollaan positivisin mielin niin jatketaa.

Tänään tuli viimeiset juhannuksen juomat joten siitäkään ei tarvii ressata.
Ja ensimmäistä kertaa moneen vuoteen on myös korillinen perinteistä lasipullo Karjalaa. Tokmannilta vielä saa. Juhannukseen kuuluu se pullojen helinä sekä irroitetun korkin heittäminen sinne pullojen joukkoon. Pajatson ääniä omaan makuun :D
Sitten on vielä Lidlin 5l olut-tynnyri joka niin ikään kuuluu juhannukseen sekä litran lekat Jallua ja Kossua. Ei ole juhannus mitään ilman niitä.

Toki löytyy myös kolme laatikkoa Slots Guldia ja pari laatikkoaNewcastel Brown Alea ja parikymmentä litraa itsetehtyä bisseä.

Eihän noita tietenkään kaikkia ole tarkotus riipiä, mutta ompahan valinnan varaa :D
Näin olutharrastajana kiinnostaa minkälaista olutta itse teit. Pitkään on tuotakin pitänyt kokeilla. Ulkona kyllä pirun hieno keli, voisikin lähteä aamulenkille. Enää eivät helteet tulevaisuudessa haittaa, kun on ilmalämpöpumppu. Noin 6v tuli kärsittyää kuumasta kämpästä ja se loppui nyt.

Tulipa päivitettyä päätyöaseman kovalevyt 2x4tb seagaten malleihin. Vanha 1tb datalevy olikin jo riittävän iäkäs että ajan kysymys olisi ollut, koska tuo hajoaa. Käytössä raid1 pakka luotona Mdadm:lla ja tiedostojärjestelmänä ext4.

Näin olutharrastajana kiinnostaa minkälaista olutta itse teit. Pitkään on tuotakin pitänyt kokeilla. Ulkona kyllä pirun hieno keli, voisikin lähteä aamulenkille. Enää eivät helteet tulevaisuudessa haittaa, kun on ilmalämpöpumppu. Noin 6v tuli kärsittyää kuumasta kämpästä ja se loppui nyt.
Ihan perus Coopers Lageria tiivisteestä. Ei kummempia kikkailuja. Tuli vaan pitkästä aikaa himo tehdä kun on nyt pullojakin mihin voi säilöä. Aikaisemmin toi oli vähän ongelma kun kaikki 0,33 lasipullot oon jo 10v sitten palauttanut. Ja se pullotus ja korkitus prosessi oli jotain hirveetä. Nyt kun on litrasia vaarinkaljapulloja niin sitä vois vähän elvytellä harrastusta ja kokeilla spraymaltaita ja hiivoja sun muita. Kuhan ensin vanhan satsin saan juotua..

Sain tietää että epäilevät tyypin 2 diabetestä tai sen esiastetta. Vaihtoehtona joko vitutusketju tai tämä, niin päättelin että tuo on hyvä asia kun sai tietää. Kummasti antaa tuommoinen uutinen motivaatiota suunnanmuutokseen.

Jippii!!! Vihdoinkin sain puhelinnumeron yhdelle kokonimikaimalle joka on laittanut minun gmail-osoitettani vähän joka paikkaan. Pistin hänelle viestiä ja hän soitteli takaisin ja saatiin viimein selvitettyä asia. Toivottavasti edes tuo toinen kokonimikaima lopettaa tuon sähköpostin käyttämisen, toinen on vielä riesana.

Posti toi uusia testaamisen arvoisia kahveja himaan, joten päivä ei voi olla kuin loistava. Lisäksi paketti tuotiin suoraan himaan, vaikka oletin sen saapuvan lähimpään postiin, no välillä postikin jaksaa yllättää.

cl0

Ostin käytetyn läppärin mikä sopii kuvankäsittelyyn ja kevyeen pelaamiseen. Läppäri oli sopivasti poistossa Taitonetissä, suorittimena 4-ydin Ryzen 3 ja Amd RX VEGA 6. Maksoi 280€ ja toimituskulut ovat ilmaiset tällä hetkellä.
2 vuotta projektina olleen retropelikoneen kasaaminen on edennyt ja nyt se on melkein valmis. Jos tuon saisi lähiaikoina kasaan niin pääsee pelaamaan suunnilleen samalla kokoonpanolla millä pelasin ensimmäistä kertaa raskaita pelejä 12 vuotta sitten. Oli se mahtavaa kun raskaana pidetty Crysis pyöri Intel i3 530 + AMD Radeon 4xxx kombolla hyvin. Tosin grafiikat olivat matalat.

Atamon

Premium-jäsen
Team Ryzen
Pääsin pois Asiakkuudesta, johon en kuulu enkä halua kuulua (Sen verran annan väljää, että ongelmat ja asiakkaat olivat Kiinnostavia) ja vaikka Kesäloma on kaukana Horisontissa ja työjono näyttää Saatanasta Seuraavalta, niin edes Aurinko paistaa :D, Loppu on vain Sadetta ja Rakeita. Tuttu tunne Suomen Kesässä ;).

Viimeksi muokattu:

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Tukijäsen
Pomo sano että saadaan yks uus heppu duuniin parin viikon päästä, se tulee helpottamaan meidän kiirettä. Kun kaks ukkoa ei ihan jokapaikkaan työviikon aikana vaan ehdi. Ihan mukavan ripeetä toimintaa johtoportaalta, kun tästä on reilu viikko kun sanoin että me ei kahella ukolla tulla noita tarvittavia hommia ehtimään tekemään joka viikko, aina tulee jotain jäämään pois.

Kesäkelit alkaa vihdoin, en tosin välttämättä helteitä kaipaa, mutta onhan se mukavaa huoletta lähteä ulos t-paidassa ja sortseissa. Kesäkuun alkupuolella ilman takkia vielä olis tullut kylmä.

Töihin myös alkaa lomatunnelmat hiipiä, toki kesälomalle jään vasta parin viikon päästä, mutta juhannuksen pitkä vkl on kiva ja kesäkuukaudet on meillä yleensä rauhallisempia, kun "kaikki" on lomilla.

Kesäkelit alkaa vihdoin, en tosin välttämättä helteitä kaipaa, mutta onhan se mukavaa huoletta lähteä ulos t-paidassa ja sortseissa. Kesäkuun alkupuolella ilman takkia vielä olis tullut kylmä.

Töihin myös alkaa lomatunnelmat hiipiä, toki kesälomalle jään vasta parin viikon päästä, mutta juhannuksen pitkä vkl on kiva ja kesäkuukaudet on meillä yleensä rauhallisempia, kun "kaikki" on lomilla.
Näin meitä on moneen junaan. Itsehän olen kylkenut ulkona shortseissa ja t-paidassa pääsiäisestä lähtien ja oikein hyvä ollut. Mutta nyt alkaa helteet enkä tiiä kuinka selviin hengissä..

Näin meitä on moneen junaan. Itsehän olen kylkenut ulkona shortseissa ja t-paidassa pääsiäisestä lähtien ja oikein hyvä ollut. Mutta nyt alkaa helteet enkä tiiä kuinka selviin hengissä..
Olihan se yks tyyppi joka kulki talvet t- paidassa ja shortseissa. Kesällä puki sitten paksumpaa ylle koska paleli. Verenkierto ilmeisesti toimii eri tavalla kun elimistö tasoittaa verenkierron ja ruumiinlämmön olosuhteisiin.

Olihan se yks tyyppi joka kulki talvet t- paidassa ja shortseissa. Kesällä puki sitten paksumpaa ylle koska paleli. Verenkierto ilmeisesti toimii eri tavalla kun elimistö tasoittaa verenkierron ja ruumiinlämmön olosuhteisiin.
Joo en tiiä mutta verenkierrolla varmasti on osuutta asiaan. Kyllä mäkin kolailin pihaa viime talvena toista tuntia 10 asteen pakkasessa t-paita päällä eikä ollu mitään hätää. Sormetkin oli ihan lämpöset. Muuten käsivarret oli kyllä ihan jääkylmät, mutta en tunne sitä kylmyyttä niin kauan kuin jotain tekee. Mutta sormet oli ihan lämpimät sen koko ajan.

Minulla ja tyttärillä on samanlainen iho. Talvellä sisällä ollaan shortseissa ja t-paidassa. Vaimo nukkuukin parilla villapaidalla. Auta armias kun kesä tulee... Sitten koetetaan hommia ja harrastuksia tehdä varjossa. Kuuma kesä on jotain aivan hirveää mulle. Viime kesän osalta kusi kaikki remontit ja vastaavat kun oli niin kuuma ettei kyennyt tekemään mitään. Vaimo taasen paineli shortseissa ja t-paidassa ja valitteli, kun on niin kylmä tuuli. Itse koetin vasaralla hakata nauloja, mutta ei siitä tullut mitään kun ei jaksanut yhtään.

Firmassa on huominen päivä palkallinen vapaa. Tämähän ei sinänsä ole mikään ihme, mutta kun tätä ei missään ole erikseen sanottu ja putkiaivo-asperger -koodari ei oikein pysy näissä "arkipyhissä" perässä. Vasta tunti sitten tajusin että tuntikirjaussoftassa on huominen punaisella. Eli tässähän saa levätä :)

Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
169 830
Jäsenet
57 624
Uusin jäsen
eetuedi

Hinta.fi

Ylös Bottom