Ratkaistu Miksi android-puhelin kysyy edellisen asennuksen tiliä?

Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
Xiaomi meni muijalle kun itse sain uuden puhelimen. Mulla oli gmail-tili Xiaomissa, ja nyt hard resetin jälkeen ensin kysyi "onko sinulla gmail-tili", johon vastasin että kyllä on ja annoin muijan g-mailin tilin ja passun. No, sitten ilmoitti havainneensa että on eri tili kuin mitä edellisellä käyttäjällä oli, ja pyysi antamaan tämän edellisen tilin. Vähä epäröin mutta annoin sen, ja sittenpä jo uudessa omassa luurissani tuli meiliä että kiitos käyttöönotoista ja myös meili että "olitko se sinä blaablaa". Sitten Xiaomi taas kysyi muijan gmail-tiliä ja kyllä se onneksi haki hänen meilit eikä mun.

Kysyisinkin että mikä ihme toi homman nimi on? Onko se joku varmistus että ei ole pöllitty puhelinta vai mitä? Ja pääseekö hommasta eteenpäin ilman että syöttää edellisen käyttäjän tilin? Eihän sitä välttämättä voi edes tietää jos on ostanut käytettynä puhelimen...
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 342
Kysyisinkin että mikä ihme toi homman nimi on? Onko se joku varmistus että ei ole pöllitty puhelinta vai mitä? Ja pääseekö hommasta eteenpäin ilman että syöttää edellisen käyttäjän tilin? Eihän sitä välttämättä voi edes tietää jos on ostanut käytettynä puhelimen...
Sepä se
Factory Reset Protection: what you need to know

Aiheuttaa monasti ongelmia nykyään jos käytettyä luuria ostat ja myyjä sattuu vaan vetää resetin ja ei poista ennen sitä tilejään. Siinä onkin sit ostajalla projekti edessä...
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
702
Jahas. No joo, eipä tosiaankaan tullut moista muistettua, tai en ees tiennyt kyllä. @=JP= osaatko sanoa kun artikkelista ei käynyt ilmi, että eihän noi mun aiempi tili ja muijan nykyinen google-tili nyt sitten ole kuitenkaan mitenkään solmussa kun Xiaomin käyttöönottovaiheessa omat google-tunnuksetkin siihen syötin?
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 342
Käsittääkseni se vaan varmistaa resetin jälkeen kysymällä entisiä tunnuksia, että luuri on edelleen oikealla omistajalla. Eikä sen kummempaa, ainahan voit varmistaa Settings, Accounts -kohdasta ettei tili ole lisätty luuriin, mutta tuota ei pitäisi kyllä tapahtua, mutta aina ny kannattaa varmistaa...
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
248 236
Viestejä
4 331 761
Jäsenet
72 152
Uusin jäsen
Monsku

Hinta.fi

Ylös Bottom