Mikrosiruteknologia ollut käytössä jo kauan

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
A Wisconsin company will let employees use microchip implants to buy snacks and open doors

Amerikkalaisfirma tarjoaa ihonalaisia mikrosiruja kaikille työntekijöilleen – Toimii kuin lähimaksu

Amerikkalaisfirma tarjoaa ihonalaisia mikrosiruja kaikille työntekijöilleen – Toimii kuin lähimaksu
Vastaavia mikrosiruja on ollut jo aiemmin käytössä eri puolilla maailmaa, muun muassa ruotsalaisessa start up -keskuksessa.

Kokeilu on herättänyt huolen, että työntekijöitä voitaisiin jäljittää mikrosirun avulla vapaa-ajallakin. BBC:n haastattelema yhtiön varakehitysjohtaja kuitenkin vakuuttaa, että siruun ei tule jäljittämistoimintoa.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Myöhemmin sitten: "Siis emme tienneet että siruun tulikin jäljitykseen mahdollisuus. Kaikkea ne kiinalaiset keksii... Eh.."

Itse olen sitä mieltä, että sehän voisi olla vaan hyvä. Jos joku vaikka katoaa, niin löytyy helpommin. Pitäisi vain jotenkin käyttäjän hallittavissa (minen näistä mittään sitten ymmärrä), että halutessaan jäljityksen saa pois päältä/päälle. Mummut eivät tarkkailua niin pelkää, ja foliohatut voivat pitää pois päältä tarvittaessa. Noin ääripäitä esimerkiksi.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 092
Suomessa varmaan tyypillisin tapaus olisi jäljittää putki päälle jääneet duunarit takaisin töihin kesäloman jäljiltä? :D

Kuinkahan syvällä toi on, saako kaivettua puukolla ulos jos meno lähtee lapasesta..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 142
Tuskin sitä pernaan asti survotaan. Eiköhän se laiteta samoin kuin koirilla, eli juuri ihon alle.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 123
Suomessa varmaan tyypillisin tapaus olisi jäljittää putki päälle jääneet duunarit takaisin töihin kesäloman jäljiltä? :D
Noiden kantama on luokkaa järeällä antennilla maksimissaan kymmeniä senttejä.

Ei paljoa auta jos yritetään jäljittää ihmisiä jotka on jossain kymmenien kilometrien päässä ;)
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 752
Aha. Eli mummut pysyy eksyksissä jatkossakin. :beye:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 907
Vähänhän tuo ajatustasolla pelottaa kun miettiin minkälaista holhousta tuo mahdollistaa riittävän pitkälle vietynä.

Mutta sitten taas toisaalta se tiettyjen asioiden vaivattomuus. Olin itse töissä aikoinaan eräässä isossa rakennuksesssa jossa suurin osa sisäovistakin oli kulunvalvonnassa. Ärsytti aina kaivella sitä lätkää kun liikkui tuolla ja sellaisessa avain kaulanauhassa taas ärsytti kun se killui edessä. Lopulta keksin sellaisen hienon ratkaisun että ompelin kangaspäällysteisestä kuminauhasta lenkin siihen mustaan kulkulätkään ja pujotin sen ranteeseen killumaan. Ei tarvinnut kuin vilauttaa käyttä niin ovet aukesi.

Herättihän tuo aluksi aina ihmetystä mutta toimi kyllä hyvin. Tuossa käytössähän tuollainen siru olisi kätevä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 062
Alunperin oli tarkoitus hieman viitata mikrosiruteknologialla siihen mitä tulevaisuudessa voi olla.
Mikrosiru luultavasti yleistyy, ja sitä mukava pohtia että mitä sitten tapahtuu. :)


Entäs jos aivoimplanttiin saa kiristyshaittaohjelman?

Tuossakin blogissa kirjoittaja hyvin sanoo:
"Itse en ajatellut koskaan mennä niin pitkälle, että pitäisi huolehtia omien aivojensa tietoturvasta. KUN kuitenkin joskus sorrun, voitte muistuttaa minua tästä artikkelista."

"Onko Wireshark-verkkoliikenneseurantaohjelmalla joskus aikanaan mahdollista seurata myös ajatuksiamme? Voiko aivomme – tai sen implanttiosuuden – joskus kaapata haltuunsa jokin kiristysohjelma? Mitä jos aivoimplanteistä tulee joskus yhtä suosittuja kuin älypuhelimista tänä päivänä ja haittaohjelma leviää miljardiin implanttiin? Black Mirror, Minority Report ja vastaavat olivatkin ehkä ennustajia."

Ja tuota jos miettii, niin mieleen tulee se, että ajatustenluku tuottaisi varmasti ongelmia niin paljon maailmassa, että lopulta ihmisten geenejä muokattaisiin "toivottavien" ihmisten toivossa.
Ja sehän ei varmasti onnistuisi, joten loppujen lopuksi jäljelle jäisivät vain pelkät robotit :lol:
Tietysti lopulta tekoälyrobotitkin saattaisivat kyllästyä, ja alkaa uudestaan kehittämään ihmisiä.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 438
Viestejä
4 199 496
Jäsenet
70 906
Uusin jäsen
Zawaro

Hinta.fi

Ylös Bottom