MikroBitti-lehden MBnet-palvelut ollaan ajamassa alas tämän vuoden aikana (12.10.2022)

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
111
Olin viikonlopun aikana yhteyksissä toimittaja Kaj Laaksoseen ja päätoimittaja Harri Junttilaan ja selvisi että kustannussyistä kotisivutilalle ja sähköpostille ollaan sanomassa heipat tämän vuoden aikana.

KL: "ei olla toimituksessa alkuunkaan mielissämme tuosta päätöksestä, mutta kustantaja haluaa karsia kuluja"

Asiasta tullaan informoimaan tilaajia ajoissa mutta olkoon tämä postaukseni ennakko-ennakkovaroitus.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
Tätä jo epäilinkin, kun aiheesta oli jokin aika sitten kysely. Itsellä ainakin loppuu tilaus siinä kohtaa, kun niin vähän kerkeää lehtiä lukemaan. Suurin syy tilauksen pitämiseen ollut, etten ole jaksanut joka paikkaan päivittää vanhaa mbnet-postilaatikkoa muuksi. Vuodesta 2004 on tuo postilaatikko käytössä ollut, tosin pikku hiljaa siirtynyt Outlookiin viimeisen 12 vuoden aikana.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 866
Olin viikonlopun aikana yhteyksissä toimittaja Kaj Laaksoseen ja päätoimittaja Harri Junttilaan ja selvisi että kustannussyistä kotisivutilalle ja sähköpostille ollaan sanomassa heipat tämän vuoden aikana.

KL: "ei olla toimituksessa alkuunkaan mielissämme tuosta päätöksestä, mutta kustantaja haluaa karsia kuluja"

Asiasta tullaan informoimaan tilaajia ajoissa mutta olkoon tämä postaukseni ennakko-ennakkovaroitus.
Sielläkin "uudistetaan käyttäjien ehdoilla"
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
Kyllähän tuo mikrobitti on menettänyt sen perustansa internetille, eikä älyleivänpaahtimen testistä kiinnostunut mitään mbnetin palveluita tarvii.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
61
Oma lehtitilaus on jäänyt perumatta juurikin tuon sähköpostin takia tähän asti, mutta eiköhän tämä nyt sitten lyö viimeisen naulan arkkuun. Kestona menty varmaan sieltä 90 luvun puolivälistä lähtien.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 305
Luulisi, että nämä palvelut ovat olleet yksi syy Mikrobitin tilaamiselle. Kuinka isoja säästöjä tuosta edes saadaan?

Erään sivuston slogan "käyttäjien ehdoilla" tuosta kieltämättä tulee mieleen...
 
Liittynyt
20.04.2017
Viestejä
2 658
Itse siirsin mailin gmailiin ja pistin peruen tilauksen kun lehti muuttui aikaa sitten liekkö maksettujen kodinkonetestien lehdeksi kun nekin testit oli ihan täyttä huuhaata.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Joo heillä oli kysely, johon olisi ilmeisesti pitänyt vastata, mutta linkki oli aivan muualle kuin lehden toimitukseen
=> Jätin vastaamatta, kun ei ollut tietoa oliko linkki aito ja mitä sen takaa löytyy.
Täälläkin loppuu tilaus. Itselle lehti on sivutuote ja nettiyhteys se mitä olisin halunnut vielä jatkaa. Edelyttäen, että saisivat Gmailiin lähetyksenkin toimimaan.
 

Mco

Liittynyt
09.11.2021
Viestejä
242
Itse siirsin mailin gmailiin ja pistin peruen tilauksen kun lehti muuttui aikaa sitten liekkö maksettujen kodinkonetestien lehdeksi kun nekin testit oli ihan täyttä huuhaata.
Oletan, että viittaat loppuaikaan Sanoman omistuksessa. Tämän jälkeenhän lehti myytiin Talentumille ja sisällön taso parani. Valitettavasti vain Alma osti koko Talentumin eikä näytä olevan juuri Sanomaa parempi kustantaja.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 974
1649842907928.png


Nyt se on sitten virallista. Vaikuttaa kyllä tämä omaan tilaukseen sen verran, että en enää jatka melkein 20 vuotta jatkunutta tilausta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
19
No nyt voi lopettaa tilauksenkin, pitkitin tuon mbnet.fi takia jonkun vuoden. Lopetus oli lähellä jo muutama vuosi sitten kun se ei kunnolla toiminut moneen kuukauteen, silloin tuli onneksi mbnet osoite poistettua jo useimmista paikoista... Tilaaja tuskin olin ihan ekoista numeroista, mutta liki.
 
Liittynyt
12.11.2016
Viestejä
198
Oma lehtitilaus on jäänyt perumatta juurikin tuon sähköpostin takia tähän asti, mutta eiköhän tämä nyt sitten lyö viimeisen naulan arkkuun. Kestona menty varmaan sieltä 90 luvun puolivälistä lähtien.
Itselläni tismalleen sama juttu.. Lehtitilaus on pysynyt ainoastaan tuon sähköpostipalvelnu takia.
Nyt pitää sitten keksiä jostain joku uusi hyvä siviilisähköposti... :D

Laitoin kyllä viestiä että aika moni taitaa tilata lehteä vain sähköpostin takia :rofl:.



Nyt se on sitten virallista. Vaikuttaa kyllä tämä omaan tilaukseen sen verran, että en enää jatka melkein 20 vuotta jatkunutta tilausta.
Jep.. Tännekin lehti tullut ainakin 18 vuotta. Ja sitä ennen lapsuuden kotiin lehden ensimmäisestä numerosta lähtien.
 
Liittynyt
06.12.2017
Viestejä
6
Olen ollut todella kauan mikrobitin tilaaja ja tepponet - kotisivuni on olleet vuodesta 1999 asti mbnetin palvelimella ja mbnetin sähköpostia käytin jo sitä ennen. Mikrobitin tason laskettua olen viime vuosina tilannut lehteä lähinnä kotisivu- ja sähköpostipalvelun takia. Vähitellen olen luopunut mbnetin sähköpostin käytöstä ennakoiden tilauksen lopetusta. Tänään soitan asiakaspalveluun ja lopetan tilauksen. Kotisivut otin jo talteen omalle koneelle. Pitäisi etsiä jokin ilmainen kotisivutila tilalle. Ehdotuksia?
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Harmillista toi palvelun lopettaminen, kun Gmailkin jälleen toimii kohtuullisesti. Lehden tilauksen hinnalla saanee vastaavan sähköpostipalvelun, joten tuskin taloudellista haittaa tosta meille "entisille" tilaajille tullee.
Mutta haittaahan siitä aiheutuu, kun joutuu sähköpostiosoitteet vaihtamaan.

Onkos suosituksia kohtuuhintaisista sähköpostipalvelun tarjoajista, joissa olisi tallennustilaa väh. 200-1000Mt?
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
7 044
No tuo elisa sähköpostipalvelu on tuolla 3e/kk hinnalla tuo 200Mt/loota, muistaakseni 5 laatikkoa.

ELisa nyt on aika iso ja tunnettu toimija, mutta käytännössähän tuolla rahalla alkaa saamaan jo webbihotellejakin.
 

Obi-Lan

¯\_(ツ)_/¯
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 058
Vähän samassa hengessä Kapsi yhdistykseltä saa muistaakseni 40e vuosi
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Mullakin tullut 25 vuotta mikrobitti puoleen hintaan, kun sattui naapurin täti olemaan kustantajalla töissä silloin joskus. Pitänyt pari vuotta jo irtisanoa, mutta mbnetin takia on tullut pidettyä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
178
Kyllähän tuo vakavasti vaikuttaa siltä että perheen pitkäaikainen mikrobitti tilaus on sitten päättymässä ja rahat ohjautuu mailboxin sähköpostien vuosimaksuihin.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
4 205
Olen ollut todella kauan mikrobitin tilaaja ja tepponet - kotisivuni on olleet vuodesta 1999 asti mbnetin palvelimella ja mbnetin sähköpostia käytin jo sitä ennen. Mikrobitin tason laskettua olen viime vuosina tilannut lehteä lähinnä kotisivu- ja sähköpostipalvelun takia. Vähitellen olen luopunut mbnetin sähköpostin käytöstä ennakoiden tilauksen lopetusta. Tänään soitan asiakaspalveluun ja lopetan tilauksen. Kotisivut otin jo talteen omalle koneelle. Pitäisi etsiä jokin ilmainen kotisivutila tilalle. Ehdotuksia?
Suosittelen Kapsia


edit: olikin jo
 

strummer

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
74
En edes tästä tiennyt (tai en muistanut). Vähän aikaa sitten luin paria mbnet-kotisivua, aina niitä selatessa tulee sellainen nostalginen olo mutta myös pohtiva, että miksi kaikkien näiden vuosien jälkeen käyttävät vielä tuota eivätkä juurikin Kapsia tjsp.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
278
Itse aloin vasta muutama vuosi sitten käyttämään MBNetin kotisivutilaa, mutta tätä iloa ei kestänyt sitten pitkään. Kustantaja haluaa tosiaan karsia kuluja. Itselleni tulee paperinen lehti, mutta en pääse lukemaan mitään "vain tilaajille" -artikkeleita nettisivuilta. Soitin asiakaspalveluun ja selvisi, että fyysisen lehden lisäksi täytyisi tilata digilehti. En tiedä vaikuttaako asiaan se, että Mikrobitti tulee ns. jäsenlehtenä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
789
Olisi kiva tietää miten vaikutti tilaajamäärä. Omista tutuista 5/5 lopetti tilauksen tähän. Mulle soittivat viikko viimeisen lehden jälkeen ja yrittivät myydä kalliimmalla kuin oli ollut.
 
Liittynyt
20.03.2020
Viestejä
73
Jaa kappas, mä ajattelin pyörähtää mikrobitin mailissa nopeesti.. no empäs pyörähdäkkään.. toivottavasti siellä ei ollut mitään tärkeätä :D
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 563
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom