Mikäs se tämä ötökkä on

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 065
Toivottavasti imuripussi ja roskis menivät ulkoroskikseen heti siivoamisen jälkeen. Jos nimittäin on turkiskuoriaisia, niin ovat herkästi sikiävää sorttia. Tietysti kaikki vaatekaapit ja vaatehuoneen nurkat kannattaa tutkia varsinkin pitkään säilytettyjen kankaiden ja varsinkin villojen osalta.
Joo, ja ne olivat kaikki ajat sitten kuolleita, oli jo pölyä muodostunut päälle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Tunnistaako joku eränkävijä jäljet, väittäisin että ilves? Oli ylittänyt tietä eilen illalla pihan rajaa pitkin kun vaimo ajeli kotiin, pimeässä ei kovin hyvää näköhavaintoa saanut, mutta vaimon kuvailema elukan koko ja äsken koiraa lenkittäessä kuvaamieni jälkien koko viittaisi ilvekseen? En saanut kuviin mitään verrokkiesinettä, mutta olivat silmämääräisesti katsottuna tuon 8-10cm mitä google ilveksen jäljen kooksi sanoi.

IMG_20210320_100520_039.jpg
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Enempi näyttää joltain rusakolta/jänikseltä, kun googletin kuvahausta. Viisaammat korjannevat. Itse tunnen huonosti jälkiä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Enempi näyttää joltain rusakolta, kun googletin kuvahausta. Viisaammat korjannevat. Itse tunnen huonosti jälkiä.
Paljon isompi jälki on kuin rusakolla. Harmi vaan kun jäljet olivat umpihangessa ojan toisella puolella niin en päässyt lähemmäs kuvaamaan.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Tunnistaako joku eränkävijä jäljet, väittäisin että ilves? Oli ylittänyt tietä eilen illalla pihan rajaa pitkin kun vaimo ajeli kotiin, pimeässä ei kovin hyvää näköhavaintoa saanut, mutta vaimon kuvailema elukan koko ja äsken koiraa lenkittäessä kuvaamieni jälkien koko viittaisi ilvekseen? En saanut kuviin mitään verrokkiesinettä, mutta olivat silmämääräisesti katsottuna tuon 8-10cm mitä google ilveksen jäljen kooksi sanoi.

Itse myös ilveksen kannalla.
Ilveksen eri jäljet riippuu eläimen liikkumistavasta.
1.Käynti..2.Käynti/Ravi.3.Loikkiminen.
Kuvassa olevat jäljet viittaavat ilveksen loikkimiseen.
 

Liitteet

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Itse myös ilveksen kannalla.
Ilveksen eri jäljet riippuu eläimen liikkumistavasta.
1.Käynti..2.Käynti/Ravi.3.Loikkiminen.
Kuvassa olevat jäljet viittaavat ilveksen loikkimiseen.
Noniin, tämä kuva ei tullukaan googlettamalla vastaan mutta tosiaan jälki vastaa täysin tuota loikkivaa käyntiä.
 

neko

ᓚᘏᗢ
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 751
Joo, toi loikkiminen taitaa olla. No, sattuuhan näitä.:redface:
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Tällainen pieni hirviö löytyi aamulla WC:n nurkasta. Mittaa ehkä noin 15 mm. Isoin hämähäkki mitä olen itse nähnyt. Osaisiko joku kertoa mikä hyötyhirviö meillä Helsingissä asustaa? Majaili pytyn takana kohdassa, jota olin juuri ryhtyämässä luuttaamaan.
 

Liitteet

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
No mutta tosiaan, tuo se taitaa olla. Mukava tietää, että WC:ssä on oma sokeritoukkavahti pitämässä huolta asunnosta.
Mielenkiintoinen väite :think: Sokeritoukka kuitenkin hopeapanssarillaan vaikuttaa kylpyhuoneen hyönteismaailman ankylosaurukselta ja varastohämähäkki taas on seittiä kutova laji (toisin kuin vaikkapa juoksemalla saalistava susihämähäkki). Seittiin joutuminen lattialta kuulostaa epätodennäköiseltä, vaikkakin iltasanomien artikkelin vieraileva kommentaattoritiedemies vahvisti hämähäkin seitittäneen sille käsin tarjotun toukan. No, pitää ainakin paskakärpäset kurissa :D
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
1 891
Varmaankin on samaa rotua.
Oli ikkunoiden välissä.
Onko varma kevään merkki,kun kaikki ötökät heräävät talviuniltaan.:)

hämähäkki.2.PNG
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
904
Osaako joku kertoa mikä ötökkä tämä on? Epäilin ensin koiperhoseksi mutta toi on aika paljon erinäköinen kun mitä kuvissa oli Googlella etsiessä. Pituutta perhosella varmaan joku 1.5cm.IMG_20210328_225038.jpgIMG_20210328_224954.jpg
 

A_J

Liittynyt
15.12.2016
Viestejä
283
Osaako joku kertoa mikä ötökkä tämä on? Epäilin ensin koiperhoseksi mutta toi on aika paljon erinäköinen kun mitä kuvissa oli Googlella etsiessä. Pituutta perhosella varmaan joku 1.5cm.
Kyllä se vahvasti vaatekoilta vaikuttaa. Villa etenkin toukkien herkkua.
 

kekkeruusi

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
6 909
Vähän on pitkä vaatekoiksi. Pieniä ne lepattajat ovat. Koi se on joka tapauksessa, joku koi.
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
904
Jeps, Kiitokset. Toi kuvissa oleva löyty aamulla portaikosta ja ikkunoiden väleissä on pari kpl samanlaisia jotka siellä palloilee ympäriinsä. Saa nähdä alkaako näitä ilmestyä enemmänkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
50
Osaako joku kertoa mikä ötökkä tämä on? Epäilin ensin koiperhoseksi mutta toi on aika paljon erinäköinen kun mitä kuvissa oli Googlella etsiessä. Pituutta perhosella varmaan joku 1.5cm.
Perhonen on pesäkoisa (Aphosia sociella). Harmiton, elää ampiaisten pesissä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
5 886
Voiskohan olla joku torakka
Taitaa olla kirjaskorpioni. Ei mitenkään haitallinen vaan päinvastoin syö haitallisia pikkuhyönteisiä.

 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Täyytyy myöntää että paljain silmin katsellessa olin ensin että näyttää pieneltä ravulta :D, lähellä menee jokikin mutta kirjaskorpion on varmaan
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 518
KIrjaskorpioni joo. Komeita otuksia. Itsekin näin ekaa kertaa pari vuotta sitten

20200223_185606.jpg
 
Liittynyt
03.01.2017
Viestejä
904
Laitetaas lisää ötököitä mitä en itse googlella löytänyt. Tänään ulkona törmäsin tämmöiseen otukseen.
IMG_20210403_132509.jpgIMG_20210403_132515.jpgIMG_20210403_132538.jpg

Googlen kuvahaulla yritin etsiä mutta en löytänyt. Osaisiko joku kertoa mikä ötökkä kyseessä? Toukka on erikoisen muotoinen kun on aikas litteä ja tollaisen suomumainen selkä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
175
Tämä tervehti autotallin oven raosta pari päivää sitten ilmojen lämmettyä. Tunnistaako joku?
IMG_20210403_223928.jpg
 

ATE

Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
11 827
Laitetaas lisää ötököitä mitä en itse googlella löytänyt. Tänään ulkona törmäsin tämmöiseen otukseen.


Googlen kuvahaulla yritin etsiä mutta en löytänyt. Osaisiko joku kertoa mikä ötökkä kyseessä? Toukka on erikoisen muotoinen kun on aikas litteä ja tollaisen suomumainen selkä.
Näyttää hieman jonkin leppäkertun eli siis seitsenpistepirkon toukalta mutta ei taida olla. Onkohan jonkin muun kovakuoriaisen toukka?
 
Liittynyt
16.09.2020
Viestejä
737
Laitetaas lisää ötököitä mitä en itse googlella löytänyt. Tänään ulkona törmäsin tämmöiseen otukseen.


Googlen kuvahaulla yritin etsiä mutta en löytänyt. Osaisiko joku kertoa mikä ötökkä kyseessä? Toukka on erikoisen muotoinen kun on aikas litteä ja tollaisen suomumainen selkä.
Kiiltomato.
 
Liittynyt
19.10.2019
Viestejä
40
Laitetaas lisää ötököitä mitä en itse googlella löytänyt. Tänään ulkona törmäsin tämmöiseen otukseen.


Googlen kuvahaulla yritin etsiä mutta en löytänyt. Osaisiko joku kertoa mikä ötökkä kyseessä? Toukka on erikoisen muotoinen kun on aikas litteä ja tollaisen suomumainen selkä.
Kiiltomadon (Lampyris noctiluca) habitus on mönkijällä hmm. Kovakuoriainen kuitenkin
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Tämä tervehti autotallin oven raosta pari päivää sitten ilmojen lämmettyä. Tunnistaako joku?
Liian hyvä kuva tunnistettavaksi :D Jos toi on rantahämähäkki, niin täytyy sanoa, etten ole koskaan noin läheltä tarkastellut :x3:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
50
Minkälaisen varmistuksen tuohon haluaisit? Se on pesäkoisan koiras, ei missään nimessä mikään vaate- tai turkiskoi. Ne on esimerkiksi paljon pienempiä ja alapuoleltakin kullan / kellertävän värisiä. Perhonen on kulahtanut, eikä sen takia näytä samalta kuin netin kuvissa.
 
Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
Mikäköhän tämä kaveri olisi? Veikkaisin että avokadosta tai jostain ruokatarvikkeesta ilmestynyt kun tein avokado-tonnikala mössöä ja tuikkasin leivälle, ruokapöydässä huomasin sitten että tälläinen kaveri mönkii lautasella. Pitkiä karvoja hanurissa muuten raidallinen.
 

Liitteet

Liittynyt
10.10.2017
Viestejä
111
En tiedä, ei kiiltänyt eikä ollut pään puolella mitään karvoja / sarvia. Näytti enemmänkin vyöturkiskuoriaisen toukalta mutta mistä se mun lautaselle ois eksynyt....
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
1 703
Mikäköhän tämä kaveri olisi? Veikkaisin että avokadosta tai jostain ruokatarvikkeesta ilmestynyt kun tein avokado-tonnikala mössöä ja tuikkasin leivälle, ruokapöydässä huomasin sitten että tälläinen kaveri mönkii lautasella. Pitkiä karvoja hanurissa muuten raidallinen.
Heitin hatusta, notta olisikohan vyöihrakuoriainen. Mutta kuvahausta tosiaan pärähti "tarkoititko vyöturkiskuoriainen"

En tiedä, ei kiiltänyt eikä ollut pään puolella mitään karvoja / sarvia. Näytti enemmänkin vyöturkiskuoriaisen toukalta mutta mistä se mun lautaselle ois eksynyt....
 
Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627
Mikäs tämä? selälleen kun tuon käänti niin meni muutama sekuntti ja oikein ponnahti ilmaan ja käänsi itsensä takaisin oikeinpäin.
 

Liitteet

Liittynyt
01.01.2019
Viestejä
627

Joo, kyllä se joku noista sepistä on.

Wikipedia:
"Seppien, kuten myös sepiköiden ja rikkaseppien, tunnusomainen piirre on kyky selälleen joutuessaan napsauttaa itsensä takaisin ilmaan taivuttamalla ruumistaan, jolloin niiden keskiruumiin takaosassa oleva koukkumainen uloke pingottuu takaruumiin etuosaa vasten. Jännitteen lauetessa kuuluu napsahtava ääni, ja kuoriainen lennähtää takaisin vatsalleen. Kuumalla säällä ne tulevat mieluusti sisään taloihin, mikäli ikkuna tai ovi on jätetty raolleen. "
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 110
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom