Mikähän pesukoneessa naksuu, huolto vai vaihto? *video*

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
628
Helou,

onko tekkiläisillä hyvää arvausta, mikähän pesukoneessani naksuu ja mitä huolto maksaisi, jos tuon samantien ajan pienkodinkonehuoltoon? En ole vielä tavoittanut tähän hätään, jotta voisin kysyä suoraan, mutta olisi nyt sopivasti muuttoauton perässä.

Naksumista tapahtunut jo hyvän aikaa, pessyt muutoin hyvin. Erityisesti lingotessa pitää luonnollisesti aivan järjetöntä meteliä.

Video:

Katsotaan saisiko nopeita arvauksia, liipaisen tuon nimittäin hyvin pian Gigantin takapihalle kun vielä on auto, millö kuljettaa
 

selectamatic

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.04.2019
Viestejä
2 064
Eiköhän tuosta ole laakeri paskana. Luultavasti melko helppo vaihdettava. Joutuu tosin koneen purkamaan melkolailla osiin ja tulee liikkeessä helposti kalliiksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
628
Eiköhän tuosta ole laakeri paskana. Luultavasti melko helppo vaihdettava. Joutuu tosin koneen purkamaan melkolailla osiin ja tulee liikkeessä helposti kalliiksi.
Näin arvelin itsekin. Kone ei ole kuin n. 300e laite, toki jos uuden ostan niin menee heti isompi raha. Mutta..

EDIT: Keskihintoja kun katselee, niin 200e~ luokkaa tuo laakerin vaihto jos muualla teettää. Itse olen yleensä kaiken aina askarrellut, mutta pikkuhiljaa alkaa arvostamaan ammattilaisen työtä. Tässä kohdin vain lienee järkevämpi - joskaan ei egologisempi - vaihtaa koko kone.
 

jad

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
1 213
Laakerivikaa myös veikkaisin. Oletko ottanut remmiä irti ja pyöritellyt sitten, ääni voisi aiheutua myös siitä, jos remmi jostain syystä takertelee tuossa juoksupyörässä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 398
Oletkos tutkinut ettei rummun ja sen ympärillä olevan altaan välissä jotain? Itselläni kuului ihme naksuntaa rumpua pyörittäessä kun siellä välissä oli poistoröörin juureen jäänyt joku muovinen palanen joka sitten välillä osui rumpuun ja naksutteli.
 

janne

Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
117
Mulla oli rummun hihnapyörän yksi ruuvi vähän löytynyt ja piti kovaa nakutusta kun kolkkasi joka kierroksella johonkin. Ääni pikkuhiljaa koveni ja etenkin linkouksessa alkoi lopulta olla ihan älytön. Laakerivika on yleensä enemmän ulinan kun nakutuksen kuuloista.

Avaa kylki ja pyörittele käsin rumpua niin kuulet mistä se nakutus tulee.

Edit: Olikin jo auki, jäi video huomaamatta.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
628
Jeeps, ei tuo sen kummemmin ratkennut ja vian tarkastaminen + keskihinta esim. laakerin korjaukselle oli jo sen verran korkea, etten nähnyt järkeväksi lähteä sitä tekemään. Äänen kanssa pystyi tuntemaan mitättömän pienen vastuksen juuri ennen naksahdusta. Remmi se ei tosiaan myöskään ollut.

Tyrkkäsin Gigantin takapihalle ja kävin neuvottelemassa suosiolla uuden suoravetolaitteen.. :) menee samaan konkurssiin asunnon hankinnan kanssa :D Toki pahaa tekee hyljätä varmasti muutoin korjauskelpoinen kone, mutta joskus täytyy kai vaan päästää itensä helpolla
 
  • Tykkää
Reactions: jad

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 638
Toki pahaa tekee hyljätä varmasti muutoin korjauskelpoinen kone, mutta joskus täytyy kai vaan päästää itensä helpolla
Vaikka itsekin tykkään rakennella ja korjailla kaikkea, niin tälle näkökulmalle annetaan silti aivan liian vähän arvoa. Joskus ei vaan jaksa, eikä kannata alkaa tuunaamaan itse.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
5 398
Vaikka itsekin tykkään rakennella ja korjailla kaikkea, niin tälle näkökulmalle annetaan silti aivan liian vähän arvoa. Joskus ei vaan jaksa, eikä kannata alkaa tuunaamaan itse.
Jep, ennen jaksoi yrittää korjailla oikeastaan mitä vaan viimeiseen asti, nykyään tulee itsekin luovutettua aika nopeasti jos hommassa on vähänkin enemmän vaivaa. Nykyään esim elektroniikan hinta on tullut niin alas että itse korjaamalla ei juurikan säästä verrattuna uuden vastaavan hankkimiseen, saati sitten viemällä jonnekin korjattavaksi. Jotakin pesukonetta vielä vähän viitsii vilkaista kun yleensä viat ovat varsin simppeleitä (kuten edellisessä pesukoneessani erittäin herkästi tukkeutuva poistopumppu joka oli helppo putsata).

Olisi taas ollut tarjolla korjauskeikka eli luultavasti yhden laitteen tyyppivika. Sinänsä halpa korjaus kun osa maksaisi alle euron mutta kokemuksesta tiedän että kyseinen vekotin on ikävä purkaa ja vielä ikävämpi kasata kun suunnilleen joka ruuvi on erilainen ja kasausvaiheessa melkeinpä tarvitsisi kolme kättä niin totesin että vie johonkin oikeaan huoltoon tai osta uusi. Kaveri ei olisi kuitenkaan maksanut tuosta riittävää "tuntipalkkaa" koska uusi vastaava maksaa noin viitisen kymppiä.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 789
Viestejä
4 192 080
Jäsenet
70 787
Uusin jäsen
Pädington

Hinta.fi

Ylös Bottom