Mikä virrankäyttösuunnitelma?

Liittynyt
14.11.2020
Viestejä
77
Itse testatin nytten cinebenchissä paras suoritusteho ja tuon huippuluokan suorituskyvyn ja ei ainakaan niihin tuloksiin vaikuttanut mitenkään. (ryzen 9 5900x)

EDIT: näköjään tuolla tasapainotetullakin saa ihan samat tulokset. (jännä kuitenkin että jos tuolta käy käsin muuttamassa 100% -> 99%, vaikutus onkin sitten jo merkittävä ryzen master vs bios?)

- Mitä suosittelette käyttämään/mitä itse käyttätte?
1626868001412.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.03.2019
Viestejä
148
Jostain olen kuullut että ryzenille suositellaan balanced/tasapainotettu . AMD oma virransuunnittelu on uusimmilla prossuilla poistettu. Muistaakseni jollain käyttäjällä ei boostit rauhoittunut jos käytti korkeampaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
3 722
Jaa-a, itse vedän Ryzen high performancella ilman sen erityisempiä säätöjä, kivenä tosin 3600 joten en tiedä onko vertailukelpoinen.

Ei ole mitenkään vertailukelpoinen koska 5000-sarjan prosessoreille ei ole enää mitään AMD:n omaa virrankäyttösuunnitelmaa kuten 3000-sarjan kanssa oli.

Jostain olen kuullut että ryzenille suositellaan balanced/tasapainotettu
Itsekkin muistelen että tuota balanced virrankäyttösuunnitelmaa AMD suositteli 5000-sarjan prosessoreille käytettäväksi, tosin sitä voi sitten itse säätää jos sille näkee tarvetta.
 

Requiem

For You
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 481
Paras suorituskyky tietysti tavoitteena. Saako sen parhaalla suoritusteholla vai huippuluokan suorituskyvyllä, en tiedä. Onhan paras kuitenkin parempi kuin huippuluokkaa oleva, vai? Säädän itse kuitenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
Jos AP:lla ei ole Ryzenin omia virransäästöohjelmia, niin ajurit on huonosti asennettu..

Tuonne:

Ja sieltä Chipsets -> AM4 -> Oma chipset

Ryzen Balanced (minulla käytössä) on eri asia kuin Balanced, joka AP:lla näkyy olevan käytössä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
329
Jos AP:lla ei ole Ryzenin omia virransäästöohjelmia, niin ajurit on huonosti asennettu..

Tuonne:

Ja sieltä Chipsets -> AM4 -> Oma chipset

Ryzen Balanced (minulla käytössä) on eri asia kuin Balanced, joka AP:lla näkyy olevan käytössä.
5000-sarjassa ei enää ole omia Ryzen zzzz-suunnitelmia, kuten ketjussa aiemminkin todettu.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
21 885
5000-sarjassa ei enää ole omia Ryzen zzzz-suunnitelmia, kuten ketjussa aiemminkin todettu.
Kappas, mennyt minulta ihan ohi tämä.

Palataan asiaan, kun on rahaa yli 8-ytimiseen :) Nyt mennään tällä ja Ryzen Balanced.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
273
Balancen ongelmat korjattiin parisen vuotta sitten joten sitä voi ihan huoletta käyttää menettämättä tehoja.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 489
Viestejä
4 164 022
Jäsenet
70 415
Uusin jäsen
Toivokipina

Hinta.fi

Ylös Bottom