Mikä tämä komponentti on? (Valmistaja/Arvo)

Liittynyt
23.10.2019
Viestejä
1
Hei,
Hukassa olisi tämän komponentin speksit. Kuusi jalkaa. Ilmeisesti RK12 tyyppinen stereopotentiomeri? 1 0 4 A kirjaimet ja joku firman logo, jota en tunnista. Hakusessa olisi datasheet, jotta osaisi ostaa korvaavan komponentin. Firman logon tunnistaminen olisi hyvä alku.

Tuo osa toiminee vielä, mutta akseli on selvästi väljä, niin että en viitsi irroittaa kun ehkä hajoaa siinä touhussa ennen uuden osan löytymistä. Mittailin komponentti piirilevyssä paikallaan sen jaloista ohmiluokan vastuksia ( noin 7-15 ohm), mutta sehän ei välttämättä kerro sitten mitään.

Osa on Hoontech STA ADC & DAC 2000 äänikortin ulkoisen boksin kuulokelähdön volumepotikka. Olen kunnostamassa tuota äänikorttia, toiveena löytää jostain romukasasta vielä kolme tuollaista ulkoista boksia lisää tai lisää noita ST Audio DSP 24 kortteja, kun nuo on nykyään serritavaraa, jos yrittäisi rakentaa noista huvin vuoksi maksimikonfiguraatiota.

logo_mikalie2.jpg IMG_20191023_151831.jpg IMG_20191022_211723.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 015
Jos se pyörii loputtomasti niin sitten se on rotary encoder eikä potentiometri.
 
Liittynyt
11.02.2017
Viestejä
621
Logon perusteella ehkä reliance tai renesas? reliancen potikoita ainakin löytyy haulla mutta tuo voisi tosiaan olla myös rotary encoder.
 
Liittynyt
20.04.2018
Viestejä
423
Voisiko 104A tulkita niin, että kyseessä 100k ohmin potentiometri. En uskalla varmaksi sanoa kumpaa mallia A tarkoittaa, vanhoissa laitteissa se on lineaarinen ja uusissa logaritminen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Kyllä 104A on näkynyt potikoissa. Jalkojen suuresta määrästä päätellen stereopotikka.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 714
Kyllä 104A on näkynyt potikoissa. Jalkojen suuresta määrästä päätellen stereopotikka.
Se on vaan jännä toi jalkajärjestys (1,4,3,2 ja 5) ja niitä ei ole kuin 5 tossa. Yleensä, ainakin mitä ite oon nähny stereopotikoita, niissä on 6 jalkaa...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 276
Se on vaan jännä toi jalkajärjestys (1,4,3,2 ja 5) ja niitä ei ole kuin 5 tossa. Yleensä, ainakin mitä ite oon nähny stereopotikoita, niissä on 6 jalkaa...
Totta stereopotikka on 6 jalkainen. Näissä audio jutuissa omille kanaville pitäisi olla erillinen maa ettei mielellään samassa maassa.

Voisiko sittenkin olla jonkinlainen digitaalinen "potikka"?

Ei kun AP ilmaisi, että siinä on kuusi jalkaa. Ekassa kuvassa näkyy vaan hämäävästi 5 pinniä, kun kuudes piilossa. :facepalm:


OT: Olin virittelemässä kuulokevahvistinta niin tässä halppis pienessä audiovahvistimessa PAM8403 pitää kaiuttimille menevien maat olla erikseen eli normikuulokkeen 3,5mm liitin sisältää molemmat kanavat ja vain yhden maan niin reisille meni.
Dollarin arvoinen audiovahvistin piirilevyineen ja sisältää stereopotikankin. Kuulemma ihan pätevä vehje hinnasta huolimatta.:D
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 195
Viestejä
4 194 479
Jäsenet
70 870
Uusin jäsen
liianvanha

Hinta.fi

Ylös Bottom