Mikä peliohjain PC:lle?

Miten tämä Hades toimii ohjaimella, onko ketään pelannut.
Ostin heräteostoksena pelin ja ei voi todeta muuta kuin 6/5 pleikkariohjaimella PC:llä. Aivan hemmetin luonnolliselta tuntuvat kontrollit. En ole viitsinyt edes kokeilla hiirellä ja näppiksellä.

Toiseen kysymykseen: Rocket Leaguea (pelasin ennen Epic Gamesia) ei voi edes kuvitella pelaavansa ilman ohjainta.

arcane
Miten saa haettua win updatella nuo ajurit? Ei ainakaan toiminut kun koitin. Tosin en ole tuota viimeisintä win päivitystä asentanut vielä. Voisko johtua siitä.
Tuossa linkkaamassani topicissa minä olin jo kertonut: En tarkkaan muista mitä räpläsin, mutta "vastaanotin kiinni usbiin", "check for updates", "asenna xbox accessories windows storesta" ja "uudelleenkäynnistä kone" oli stepit jotka ehdin tehdä, jonka jälkeen löytyi Xbox net-alkuinen update kun katsoin "View optional updates" -> "Driver updates" listan alta. Tämän asentamisen jälkeen vastaanotin tunnistui heti. En asentanut toimenpiteen aikana muita Windows-päivityksiä, eikä minulla ole uusinta 20H2-major päivitystä.

Lare

Error 404
Kysytäänpäs vielä täälläkin.

Xbox Series X ohjain langattomalla sovittimella katkoo yhteyttä 5 minuutin välein, jos käytössä on kaksi näyttöä, kuten normaalisti on. Jos pelaan vaikka pelkästään kone telkkariin kytkettynä, kaikki toimii hyvin. Jos en pelaa, niin ohjain pysyy myös kytkettynä.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan ja ratkaissut ongelman, vai menenkö huomenna vaihtamaan halvempaan versioon, jossa tulee mukana pitkä USB Type C -kaapeli? Kännykän latauskaapelilla toimii, mutta kaapeli liian lyhyt.

Itse yrittänyt seuraavia:
- Kokeiltu USB 3.1, 3.0 ja 2.0 -portteja
- Ohjaimen Firmware päivitetty
- Laitehallinnasta kaikki virransäästöt pois sovittimelta

Mitä langattomia pienikokosia padiohjaimia on olemassa? Ohjain tulisi 4 vuotiaalle lapselle, normaali PS4 ohjain on liian iso.

Tämä tuli vastaan, mutta myydään vain Japanissa. Play-asian kautta saisi mutta hintaa tulee aika reilusti postikuluineen, n. 100 euroa.
HORI WIRELESS CONTROLLER LIGHT FOR PLAYSTATION 4 (CLEAR BLACK)

Ohjaimesta on langallinen versio, jota saa myös Gigantista. Tämä ei sovellu omaan käyttöön, koska tarkoitus olis pelata olohuoneen televisiolla, jonne n. 10m tietokoneesta johon ohjain tulisi saada.

Muita vaihtoehtoja?

Tilasin tällaisen setin (ohjain punaisena) kun ostohousut oli vähän liiankin tiukasti jalassa

Ei kyllä halvaksi tullut mutta vaimo on mieltynyt pc-pelaamiseen xboxin vanhemmalla 360 ohjaimella.
Olohuoneen pc:n emolevyltä löytyy Intel® 802.11ax WiFi 6E BT 5.2 -moduuli.

Kaiken järjen mukaan ohjaimen pitäisi toimia bluetoothiin kytkettynä? Jos näin on, niin onnistuukohan tulevaisuudessa yhdistää toinenkin vastaava ohjain kaveriksi, mikäli bluetoothiin olisi kytkettynä jo ennestään yks peliohjain, näppäimistö ja hiiri?

Myös PS5-ohjain houkuttelee. Millainen on tämän ohjaimen toimivuus pc:ssä suoraan ilman ohjelmalllista säätöä?

Viimeksi muokattu:

Karppi

BANNATTU
BANNED
Kyllä tässä kävi nyt niin että Dualsense syrjäytti Xbox One S ohjaimen. Varsinkin L1 ja R1 napit on huomattavasti laadukkaammat, USB C liitäntä myös hyvä ja varma jos pelaa langallisesti ja kyllähän akku voittaa patterit. Harmi vaan että Epic games ei tue ohjainta, pitää Steamin kauttaa kikkailla jos Epicin pelejä pelaa, pois lukien Metro Exodus, tuohon tuli tekijöiden puolesta Dualsense tuki.

Viimeksi muokattu:
Kyllä tässä kävi nyt niin että Dualsense syrjäytti Xbox One S ohjaimen. Varsinkin L1 ja R1 napit on huomattavasti laadukkaammat, USB C liitäntä myös hyvä ja varma jos pelaa langallisesti ja kyllähän akku voittaa patterit. Harmi vaan että Epic games ei tue ohjainta, pitää Steamin kauttaa kikkailla jos Epicin pelejä pelaa, pois lukien Metro Exodus, tuohon tuli tekijöiden puolesta Dualsense tuki.
DualSense täälläkin käytössä. Laadukkain ohjain IMO PC:lle tällä haavaa. Steamissa on tosiaan suora tuki tuolle mutta kaikkien muiden clienttien kautta käynnistettäville peleille käytän Releases · Ryochan7/DS4Windows joka mäppää dualsensen toimimaan missä vaan. Näkyy vähän niin kuin xbox ohjaimena systeemille. Toimii hyvin PC-gamepass peleissä esim.

Laitan tän nyt tännekin jonka kirjoittelin konsolifiniin. En niinkään ota pc käyttöön kantaa, vaan itse ohjaimiin, kumpi on parempi kädessä, akku/paristo keskusteluun jne.

Mulla ollu pleikka pääkoneena iät ja ajat. Xbox oli rinnalla muutamaan otteeseen myös.

Pari vuotta sitten ostin kunnon Pc:n ja viime vuonna rakensin toisen. Niiden seurana ollut tähän asti Xbox Onen ohjain.
Siitä hajosi toisen tatin päällysteet ja toinen liipasin oli jo vähän kenkkuillut aikaisemmin, joten viime viikolla hain sitten Xbox Series X:n ohjaimen tilalle.
Tänään hain postissa PS5:n parilla ohjaimella.

Eli siis nyt on kokemusta sekä boxin, että pleikan ohjaimista edellisen ja nykyisen sukupolven osalta.

Olen tästä ennenkin höpissyt, mutta kun on aina pelannut toisella, niin toisen tattien asento tuntuu ”väärältä” ja siitä täällä keskusteltu paljon. Mutta silloin pari vuotta sitten kun aloin pelaamaan 50/50 molemmilla, niin ei ollut kyllä mitään ongelmaa laisinkaan kun molempiin tottui.

Tälläiselle isolle kouralle Xboxin ohjaimen koko ollut parempi ja liipasimet ihan omaa luokkaansa ajopeleissä. Toisaalta Fifa/änäri menee omaan makuun paljon paremmin ps4 ohjaimella. Boxilla on omiin käsiin liian pitkä liikerata liipaisimessa sellasen tyyppiseen käyttöön.

Mutta nyt viimeiseen vuoteen pleikka ei käytännössä enää käynnistynyt, kuin ehkä yhteensä 2-3 tunnin ajaksi. Kun sitten tossa kuukausi sitten koitin pikimmiten, niin peukalo haki kokoajan ristinäppäimille, eli alkaa se Xboxin ohjain juurtumaan ja pleikka alkaa tuntumaan ”väärältä”.

Eli tuli nyt itse todettua. Kumpikaan ei ole toista parempi. Yksinkertaisesti se kumpaan totut, on parempi. Ehkä vähän pelaajasta riippuen myös pelikohtaisia eroja.

Mutta sit nää kaks uutta.
Xbox Series X ohkain. Pojalla hajosi jo kesällä omasta pc:stä ohjain joten hänelle jo oltiin ostettu series x ohjain, eli tiesin periaatteessa mitä on tulossa vaikka en varsinaisesti sillä pelannut ollutkaan.

Nyt viikon vetänyt uudella ja ristinäppäin on parempi selvästikin, joskaan sen tuntumalla ei ole tänäpäivänä itselle pienintäkään väliä, kun niistä avataan vain erinäisiä valikoita peleissä. Mutta muutoin. Joo on siellä liipasimen pinnoite pitävämpi ja kuvioitu, mutta käytännössä tuntuu kuin olisi vain tuotu saman konsolin ohjain puolivälissä sukupolvea minimalistisella päivityksellä tarjolle. Eli ei todellakaan tunnu uuden konsolin ohjaimelta. Ei siinä, loistava ohjain, jämäkkä ja kaikin puolin täysin ok. Joten onko sitä välttämättä niin isosti päivitettävä.

Sit taas PS5 ohjain. Vasta yhden illan toki testannut. Mutta… VAU.
Ei pelimaailmassa mikään oikein enää räjäytä tajuntaa. Ehkä Flight Simu teki sen viime syksynä, mutta muutoin on voinut olla ehkä ”vau, siistiä” fiiliksiä, mut ei mitään tajunnanräjäyttävää. Mutta nyt on. Noi liipasimet. Olen täysin sanaton…aivan täysin sanaton. Ne on ihan mieletöntä insinöörien taidonnäytteitä.

Wreckfest, sit se joku demolision derby tyyppinen ps5 peli ku ilmaseks sai ja sit Dirt 5 oli testissä. Etenkin Dirtissä aivan huikea kun etuvetoinen meni mutavellissä niin kaasukin antoi vastetta upeasti. Tuntee sutimiset, jarrulle saa oikeasti mennä kovaa. Siis en oo kokenu mitää tollasta ohjainten parissa. Toi on mullistavampi asia kuin kuminauha ratista ffb rattiin siirtyminen noin kärjistetysti, sillä toi on vaan niin huikea. Voin vaan kuvitella miten jousipyssyä sun muuta on siisti ampua tolla.
On siinä ongelmatkin. Se on oikeasti niin jäykkä et sormiin sattuu kun on hermokipuja koko kehossa muutenkin. Sen kyl tais saada heikommalle, mut fiilis siinä menee. :D

Mut ei pelkästään liipasimet. Ohjain on isompi ku DS4, kosketuslevy myös isompi (?) ja tuntuu paremmalta. Koko ohjain on tyylikkäämpi ja jämäkämpi ja tuo fiiliksen, että nyt on pidetty pleikan sielu ja sydän, mutta tuotu uutta, tuoretta innovaatiota ja paranneltu kaikkea vanhaa. Eli ihan eri fiilis jää kuin Xboxin vastaavasta.

Akku vai paristot…Kuten todettu, niin 2v mennyt pääkoneena pc ja ikean laddat on tullu tutuksi. Todella tutuksi...
Olkoot muut mitä mieltä vain, mutta mä vihaan tota systeemiä. Pc puolella ei mul näy missään kokoajan paljonko on virtaa. Joo se akku kestää hullun kauan, mun pelaamisellakin varmaan viikon. Mutta ku meikäkin tekee youtubeen videoo, enkä muista koskaan niitä vaihtaa ”varmuudeksi”. Sit alan kuvaamaan ni eikö akku lopu. Video menee piloille, könyän ylös sohvalta (muutenkin hankala meikän liikkua), kömmin läheisen pöydän alle missä lähin jatkojohto hakemaan uusia ja vaihtamaan paristoja. Huoneessa aina niin pimeää, että tihrustelen miten päin ne sinne taas tuleekaan. Mä vaan vihaan tota edelleen jokaikinen kerta kun ne akut loppuu.
Pleikalla taas mulla on aina ollu teline ohjaimen säilytystä varten. Ohjain säilyy siinä kätevästi ja latautuu täyteen aina. Vuorokauden kun on riittänyt ni kuitenkin taukoa yö vähintään ni akku on aina täysi, eikä ikinä lopu silloin kun ei saisi. Niin älyttömästi huolettomampaa ja paristot tuntuu edelleen aivan kivikautiselta ratkaisulta eikä mene mun jakeluun niiden käyttäminen/suosiminen vaikka tiedän Xbox miesten sen puolesta edelleen puhuvan. Noi mun ps4 ohjaimet on jotain 4v vanhoja nyt ja akut täysin hyvässä kunnossa edelleen.

ps5 ongelmaksi mulla muodostuu sit taas se, että toisen ohjaimen mukana ei tullu latauspiuhaa ja ne käyttää nykyisin usb C:tä. Mun koko talouden ainut usb C laite on Nintendo Switch, eli mun täytyy lähteä nyt piuha kaupoille. Ellei sit jo ole myynnissä lataustelakoita ps5:lle? En oo viel tutkinut.

Kaiken kaikkiaan:
DS4: Ihan hyvä ohjain, mutta loppupeleissä tän nelikon huonoin.
Xbox onen ja Series x:n ohjaimet menee samalle viivalle vaikka Series x aavistuksen parempi onkin. Loisto ohjaimia vaikka mua paristot ärsyttääkin. Olen ollut tyytyväinen pc käytössä. Etenkin kun yhteensopivuus on taattua siellä, toisin kuin pleikan ohjaimien kanssa.
Mutta kyllä nyt DS5 on asettanut aivan hävyttömän kovan riman ohjaimien uudeksi standardiksi. Olen yhtä hymyä se kädessä.
Mut kaiken kaikkiaan sanon edelleen sen, että se ohjain on paras käteen mihin totut. Ei ole oikeas tai väärää asettelua.

ps. Loppuun sanon vielä sen, että Switchin pro ohjain Xboxin liipasimilla ois listan kakkonen, ohi boxin ohjaimien. Tälläisenään jää DS4:nkin taakse.

Edit: missä peleissä pc:llä on kunnon tuki dual senselle? Haluisin testaa muitakin ku ajopelejä.

@omenanraato Onko PS5:n ohjain PC:llä plug&play vai pitääkö nykyään vielä säätää ajurien ym. kanssa jos ohjainta haluaa käyttää? Ja toimiiko yhtä hyvin langattomasti ettei tarvitse piuhojen kanssa sotkea? Tähän asti mennyt tuolla xbox onen alkuperäisellä ohjaimella jo monta vuotta, mutta jos tuossa PS5:n ohjaimessa on noin hyvät FFB ominaisuudet niin alkoi kiinnostamaan sen hankkiminen.

@omenanraato Onko PS5:n ohjain PC:llä plug&play vai pitääkö nykyään vielä säätää ajurien ym. kanssa jos ohjainta haluaa käyttää? Ja toimiiko yhtä hyvin langattomasti ettei tarvitse piuhojen kanssa sotkea? Tähän asti mennyt tuolla xbox onen alkuperäisellä ohjaimella jo monta vuotta, mutta jos tuossa PS5:n ohjaimessa on noin hyvät FFB ominaisuudet niin alkoi kiinnostamaan sen hankkiminen.
Taitaa edelleen vaatia ihan samat kikkailut ja ilmeisesti käytännössä mikään peli ei tue noita uusia ffb:tä. Eli toistaiseksi aikalailla turha varmaan pc puolelle. Mutta kunhan siellä saadaan tuki kuntoon ni varmaan alkaa olemaan loistava vaihtoehto.

Plug&Play oli PS5-ohjain, kun omassa koneessa hieman kokeilin. Toimi täysin ongelmitta Rocket Leaguessa, eikä vaatinut mitään säätöä. Piuha kiinni ja menoksi.

Langattomuudesta en tiedä. Veikkaan että saattaa langattomanakin toimia suoraan, mutta mulla ei tässä pöytäkoneessa normaalisti ole bluetoothia, niin ei tullut vielä kokeiltua.

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
Peliohjaimista puheen ollen, mulla ollut niin kauan kuin PC kanssa pelannut niin käytössä näppäimistön sijasta "padin puolikas". Eli tämä Shark FragFX:

81HeEm2lBtL._SL1500_.jpg

Tai nykyisin lähinnä XIM Apexin ja Xbox ohjaimen kautta Sonyn Move navigation controller joka laadullisesti huomattavasti FragFX parempi. Toimii myös Xboxilla jos haluaa hiiren + padin puolikkaan.

Ideana ollut saada "best from both worlds" eli ohjailla padin tatilla ja katsella/tähtäillä hiirellä. Tämä tuntuu luontevalta ja oli helppo kompromissi kun konsolilta PC:lle siirtyi pelaamaan. Näppäimistöön en oikein koskaan ole totutellut vaikka sellainen
Razer Tartaruksen tapainen jossain laatikon pohjalla onkin.

Mutta tuota Sonyn Navigation controlleria ei saa suoraan PC kiinni niin että näkyy näppäimistönä kuten FragFX. Ja kumpaakaan taida saada uutena enää jos rikkoontuu.

Eikä taida olla siis tuollaista "padin puolikasta" joka näkyy näppiksenä PC:llä muita saannilla? Kusessahan tässä ollaan jos / kun nuo rikkoontuu. Molempia kyl kaksin kappalein :D

Jotain kummallisia ohjaimia välillä näkyy tuolla XIM foorumin ketjuissa puhuttavan mutta ei mitään kovin yleistä kamaa ole.

Ideana ollut saada "best from both worlds" eli ohjailla padin tatilla ja katsella/tähtäillä hiirellä.
Tykkäsin kovasti Nintendo Wiistä ja emulaattorille suunnittelin että pitäisi vasemmassa kädessä Xbox-ohjainta ja oikeassa hiirtä. Ohjainta voi lepuuttaa sylissä joten turhan puoliskon paino ei sinänsä ongelma. En ole vielä saanut aikaiseksi asentaa emulaattoreita pelikuntoon, mutta en näe syytä miksei tuo toimisi käytännössäkin.

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
Tykkäsin kovasti Nintendo Wiistä ja emulaattorille suunnittelin että pitäisi vasemmassa kädessä Xbox-ohjainta ja oikeassa hiirtä. Ohjainta voi lepuuttaa sylissä joten turhan puoliskon paino ei sinänsä ongelma. En ole vielä saanut aikaiseksi asentaa emulaattoreita pelikuntoon, mutta en näe syytä miksei tuo toimisi käytännössäkin.
Tuon XIM adapterin kautta onnistuu myös noin että pitää ohjainta vasemmassa ja hiirtä oikeassa, mutta ei onnistu jos pelissä pitää valita jompikumpi hiiri / padi ohjaus.

Mutta tuon Sony Nav controllerin pitäis saada bluetoothin kautta PC toimimaan suoraan kun vähän kikkailee:

Pitää jossain välissä koittaa onnistuuko. Vois olla paras vaihtoehto, ihme ettei ole myynnissä enempiä tän tapaisia. Ei varmaan ole ollut pahemmin kysyntää.

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
Jaa mutta reWASD ohjelmalla saattais saada suoraan kans tuon Sonyn Nav padin kiinni,
näyttää ainakin helpommalta kuin tuon mantixeron tapa.

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
Move Nav ei oikein toimi Bluetoothin kautta kun pätkii, eikä mikään paine sitä alkaa säätämään vaikka ohjeet löytyy.

Tällanen myös tulossa näppiksen korvikkeeksi, vois olla testaamisen arvoinen:

B550-F Strix emolevynä jossa bluetooth. Paritin PS5 ohjaimen bluetoothin kautta, windows löysi sen ja yhdisti mutta toimi aivan järkky paskasti, viivettä ja laitteen hukkaamista perä perään, käyttökelvoton.

Googlettamalla ja paljastui että mukana tullut asus antenni toimii wifin lisäksi bluetooth yhteyden boostaajana!! Eipä tullut mieleen, asennuksen jälkeen yhteys pelasi kuin rasvattu.

Asensin DS4windows mutta ainakin Epic storen Tomb Raider toimii suoriltaan ilman sitä mutta kaikki ei taida.

Ompahan langattomien hinnat pompanneet, onko nykyhetken syytä vai ihan normaalia hintakehitystä?

Tarttis kolmannen ohjaimen satunnaiseen pelailuun, ei ehkä viittis tuota kuutta kymppiä maksaa siitä huvista, että 1-2 kertaa vuodessa on kolme pelaajaa sohvalla. Mikä vastais tämmöstä xbox 360 mallin langatonta ohjainta, kävis jopa pienempikin koko? Tärkeintä olis toimivuus(eli ei säätöä ja jatkuvaa ajurirumbaa tms.).

Mites nämä vanhat ja uudet xboxin ohjaimet on yhteensopivia, vai tarviiko jokainen langaton muutenki oman vastaanottimen?

ssg

Ostin Xbox ohjaimen Forza Editionin PC:lle. Ilmeisesti tässä on parannuksia eikä vain pelkkä skini. Ainankin netissä tätä kehutaan parhaaksi Xbox ohjaimeksi so far pois lukien Elitet yms. premium ohjaimet.

Enpä osaa itse sanoa muuta kuin että hyvä on. Edellinen ohjain oli Xbox Classic/360 small ohjain.

Toimii heittämällä kaiken kanssa. Toisin kuin PS4 ohjain jonka kanssa on välillä joutunut kikkailemaan aivan älyttömästi että on saanut toimimaan.

Ostin Xbox ohjaimen Forza Editionin PC:lle. Ilmeisesti tässä on parannuksia eikä vain pelkkä skini. Ainankin netissä tätä kehutaan parhaaksi Xbox ohjaimeksi so far pois lukien Elitet yms. premium ohjaimet.

Enpä osaa itse sanoa muuta kuin että hyvä on. Edellinen ohjain oli Xbox Classic/360 small ohjain.

Toimii heittämällä kaiken kanssa. Toisin kuin PS4 ohjain jonka kanssa on välillä joutunut kikkailemaan aivan älyttömästi että on saanut toimimaan.
Mitä parannuksia siinä sit on? Googlailulla en keksi kuin ne kumiset gripit jotka löytyy kyllä käytnnössä jokaisesta noista ”skini” ohjaimista, kuten esim siitä 20v juhlaversiosta jne.

Mites nämä vanhat ja uudet xboxin ohjaimet on yhteensopivia, vai tarviiko jokainen langaton muutenki oman vastaanottimen?
Xbox 360-ohjaimet: Yksi vastaanotin hyväksyy 4 ohjainta. Näitä ei vain enää myydä. Kiinalaiset myyvät vastaanottimia, mutta niitä ei saa enää uusimmissa Windows-versioissa toimimaan ilman ajureiden pakottamista ja asentelua jossain epämääräisissä Windows-tiloissa. Jos virallista vastaanotinta ei löydy valmiina tai joku myy varmasti aitoa, en suosittele. Toisaalta ohjaimiakin saa lähinnä käytettynä.

Xbox One / Xbox Series X-ohjaimet: Toimivat joko bluetoothilla tai Microsoftin omalla usb-vastaanottimella. Yksi vastaanotin hyväksyy X ohjainta (ainakin 4, mahdollisesti enemmänkin?). Ohjaimella tai vastaanottimella ei ole väliä, One/SeriesX ohjaimet toimivat toistensa kanssa täysin ristiin. Kiinaversiota vastaanottimesta ei taida saada, vastaanotin + ohjain combopaketti maksaa joku vitosen enempi kuin pelkkä ohjain, mutta vastaanotin erikseen parikymppiä.

Xbox One / Xbox 360 ohjaimet eivät ole vastaanottimien osalta yhteensopivia, eli Xbox 360 vastaanotin ei toimi Xbox One ohjaimen kanssa, eikä toisaalta Xbox One vastaanotin hyväksy X360 ohjaimia.

Oma kokemus on, että X360 vastaanotin on melkoisen idioottivarma plug-and-play. SeriesX vastaanotin vaati aluksi ajurien asentamista Windows updaten alta, ja nykyään toisinaan vastaanotin vain "katoaa" kunnes sen ottaa irti ja liittää takaisin - ei onneksi koskaan kesken pelin. SeriesX ohjain on paras, hyvä tuntuma, USB-C + kuulokemikki toimii myös suoraan ohjaimeen liitettynä. Bluetoothilla liittämisestä ei ole kokemusta, mutta bluetoothilla on ainakin rajoitteena ettei ohjaimen liitetty kuulokemikki toimi.

SeriesX ohjaimen ero Xbox One ohjaimeen on uudempi USB-C vs. microusb, uusi "share" nappi keskellä (ei toimi PCllä, koko nappi ei edes tunnistu), uudempi lautasmallinen d-pad ja erilainen karhea pinta.

Viimeksi muokattu:

latee77

Make ATK Great Again
Team H2O
Peliohjaimista puheenollen, jos pelaan TV:tä niin tulee pitkä, noin 10m USB jatkojohto jonka perään normi USB hubi. Frag Shark ohjain sekoilee ja lagalla liitetty Xbox One ohjain sammuilee, eli varmaan virta loppuu kesken jos siinä sekä ohjain, näppis, hiiri.

Tilasin jo aktiivisen USB hubin, toivottavasti se korjaa tilanteen vai onko "liikaa ohjaimia" yhdelle USB portille tai tuo jatkojohdon pituus ongelmallinen?

Mulla oli edellisessä koneessa BT palikka, sit ostin toisenlaisenkin. Koska yhteys pätki, välillä tatit liikku itelleen jne. Ongelmia ihan kokoajan.
sit keksin et se ottaa koneesta häikkää. Siirsin palikan metrin usb piuhalla kauemmas koneesta ja nää oudot liikkeet katosi, mutta yhteysongelmat ei.

Kone meni pojalle ja ostin sille sen Microsoftin oman palikan, kaikki ongelmat poistui.
Uudessa koneessa oli integroitu BT ja toimi paremmin, mutta samoja ongelmia ilmaantui useamman kerran viikossa. No ostin itelle sit mikkisoftin palikan ja kaikki ongelmat katosi.

Oon näitä kokeillu nyt siis kahdella BT palikalla ja yhdellä integroidulla. Ollu kolme Onen ohjainta ja kolme Series X ohjainta ja se mikkisoftin palikka toimii _aina_ ja paritus nopeaa. Suosittelen.

Esim tuo MSI toimii 2.4Gz langattomalla tekniikalla (ei bluetooth) millä esim. logitech näppikset ja hiiret. Eli suht varmatoiminen toisin kuin BT

Mikä ohjain on järkevin valinta tällä hetkellä pc:n kaveriksi? Onko se series x:n ohjain vai kenties jokin muu? Elite ohjaimet ovat vähän turhan tyyriitä.
Mietin myös PS5 ohjainta mutta taitaa yhteensopivuuden takia olla järkevämpää ostaa suosiolla xboxin ohjain.

Toimiva dpadi on ehdoton vaatimus. Vieläkin traumat xbox 360 dpadista.

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Tukijäsen
Mikä ohjain on järkevin valinta tällä hetkellä pc:n kaveriksi? Onko se series x:n ohjain vai kenties jokin muu? Elite ohjaimet ovat vähän turhan tyyriitä.
Mietin myös PS5 ohjainta mutta taitaa yhteensopivuuden takia olla järkevämpää ostaa suosiolla xboxin ohjain.

Toimiva dpadi on ehdoton vaatimus. Vieläkin traumat xbox 360 dpadista.
Jos stiimin pelejä pelailee, niin toi DualSense toimii sen kanssa ihan ok. Joissain peleissä sitä tosin ei tunnisteta oikein ja stiimi tarjoaa Xboxin prompteja sille. Witcher 3 oli ainakin sellanen. Mutta muuten toiminu suht hyvin sekin. Sitten jos pelailee jonkun muun launcherin kautta olevia pelejä, niin tuo tarvitsee jotain lisä ohjelmia kait toimiakseen. Xboxin pädi sitten tuntuu toimivan kaikissa ihan heittämällä, jos peli vaan pädiä tukee.

Ittellä on boksin Elite V1 pädille vielä se MS oma dongle käytössä ja DualSense on kiini koneen bluetuutissa. Niin saa lagattomana pelailla.

Viimeksi muokattu:
Jos stiimin pelejä pelailee, niin toi DualSense toimii sen kanssa ihan ok. Joissain peleissä sitä tosin ei tunnisteta oikein ja stiimi tarjoaa Xboxin prompteja sille. Witcher 3 oli ainakin sellanen. Mutta muuten toiminu suht hyvin sekin. Sitten jos pelailee jonkun muun launcherin kautta olevia pelejä, niin tuo tarvitsee jotain lisä ohjelmia kait toimiakseen. Xboxin pädi sitten tuntuu toimivan kaikissa ihan hetittämällä, jos peli vaan pädiä tukee.

Ittellä on boksin Elite V1 pädille vielä se MS oma dongle käytössä ja DualSense on kiini koneen bluetuutissa. Niin saa lagattomana pelailla.
Tulee pelailtua pelejä laidasta laitaan, usean pelipaikan ja eri vuosikymmenten pelejä niin sen takia tuo xbox-tuki on ylivertainen.

Mietin tässä vain, että onkohan tuo uusin series x:n ohjain paras vaihtoehto noista kun sitä ei ole tullut kokeiltua ollenkaan.

Bluetooth löytyy kyllä koneesta mutta tuota uutta ohjainta myydään nähtävästi myös PC-vastaanottimella. Onko tuon hankkimisesta jotain hyötyä verrattuna bluetoothiin?

Viimeksi muokattu:
Tulee pelailtua pelejä laidasta laitaan, usean pelipaikan ja eri vuosikymmenten pelejä niin sen takia tuo xbox-tuki on ylivertainen.

Mietin tässä vain, että onkohan tuo uusin series x:n ohjain paras vaihtoehto noista kun sitä ei ole tullut kokeiltua ollenkaan.

Bluetooth löytyy kyllä koneesta mutta tuota uutta ohjainta myydään nähtävästi myös PC-vastaanottimella. Onko tuon hankkimisesta jotain hyötyä verrattuna normaaliin bluetoothiin verrattuna?
Osta se dongle. Jotkut pärjäilee kuulemma ilmankin mutta itselläni sekä kavereilla kokemukset sitä luokkaa, että ehdottomasti suositeltava kapine.

DarkkiFIN

Sosiaalisesti etääntynyt
Tukijäsen

Bluetooth löytyy kyllä koneesta mutta tuota uutta ohjainta myydään nähtävästi myös PC-vastaanottimella. Onko tuon hankkimisesta jotain hyötyä verrattuna normaaliin bluetoothiin verrattuna?
Juu sitten boksin ohjain on aika varma hankinta. Ittelläkään ei tuosta tuoreimasta ole kokemuksia, pelkästään normi Onen pädejä ollut ja sitten tuo nykyinen V1 Elite.

Kannattaa se dongle ottaa, boksin ohjaimet pelittää sillä kivasti. Tuo bluethoot kun voi kiukutella vaikka mistä.

Muistelen muutama vuosi sitten käyttäneenii BT:n kautta vanhan xbonen ohjainta ja se kyllä toimi tapauksessani ok. Sitten jossain vaiheessa hankin uuden xbox-ohjaimen ja päädyin hankkimaan sen bundlena donglen kanssa, koska dongle tukee useaa xbox-ohjainta ja BT ilmeisesti ei.
On tosiaan xbox-ohjain vaivattomampi Windows-ympäristössä verrattuna pleikkarin ohjaimiin, mutta Dual Senseäkin BT:n kautta käyttelen välillä.

Onko Microsoftilta tulossa joku uusi versio xbox ohjaimesta? Saatavuus tuntuu olevan heikko ja esimerkiksi pakettia jossa olisi dongle on liki mahdoton löytää.

Onko heillä vain valmistusongelmia vai myydäänkö vanhaa varastoa pois ennen uuden version tuloa?

Cemu:lla tuli aikanaan pelattua Breath of the wild ja hd-laadulla aika hieno peli kokonaisuudessaan. Silloin ei vaan ollut ohjainta asentotunnistimen kanssa niin jäi muutama tehtävä väliin.

Mitä ohjainta suosittelette tällaiseen peliin?

Kamis

BANNATTU
BANNED
Ei jostain syystä enää pelittänyt Dualsense Xbox Gamepass PC peleissä DS4Windows softalla. Ostin steamista DSX softan Dualsenselle, vaikuttaa ihan pätevältä ja ohjain pelittää moitteetta. Onko muilla kokemusta kyseisestä softasta.

Tästä löytyy myös ilmaisversio, mutta sitä ei enää päivitetä.

GPO

Ei jostain syystä enää pelittänyt Dualsense Xbox Gamepass PC peleissä DS4Windows softalla. Ostin steamista DSX softan Dualsenselle, vaikuttaa ihan pätevältä ja ohjain pelittää moitteetta. Onko muilla kokemusta kyseisestä softasta.
Ei vielä kokemuksia, mutta kiitos vinkistä! Tällä saa vissiin adaptive triggersit toimimaan bluetoothin kautta, mikä olisi aika hieno juttu.

Ei ole kyllä kehumista Microsoft Xbox Elite Wireless Controller Series 2:n laadussa, vaikka se muuten on selvästi paras koskaan käyttämäni peliohjain. Vajaan vuoden jälkeen liipaisin alkoi narista ja myyjäliike vaihtoi sen täysin uuteen myyntipakkauksineen. Seuraavan vajaan vuoden päästä olkanappi lakkasi välillä toimimasta, mutta tällä kertaa takuun toisena vuonna asia pitikin hoitaa suoraan Microsoftin kanssa.

Tästäpä erikoinen soppa syntyikin. Ohjain meni Saksaan ja takaisin kohtuulisen nopeasti, mutta sain tilalle täysin uuden näköisen ilmeisesti kunnostetun (refurbished) ohjaimen eri sarjanumerolla. Ei siinä muuten mitään, mutta ohjain haisi voimakkaasti tupakalta. Haju jopa tarttui käsiin ja teki sen käyttämisestä minulle mahdotonta. Kostealla rätillä astianpesuaineen kera haju ei lähtenyt, eikä yli viikon tuuletuskaan auttanut.

Lähetin sen sitten takaisin saman prosessin kautta Microsoftin verkkosivuilla. Sain tilalle jälleen eri sarjanumerolla varustetun ohjaimen, jossa oli tällä kertaa myös muutamia pieniä jälkiä. Ikävä kyllä lisäksi varsinkin Y-nappula ei toimi kunnolla ja ennen kaikkea sama löyhkä on tässäkin yksilössä. Tässä vaiheessa tuntuu hullulta yrittää samaa uudestaan ja odottaa saavansa kunnollisen ohjaimen tilalle.

Tiedä sitten marinoituuko peliohjain Microsoftilla vai vasta kuljetuksen aikana. Muutaman paketin olen saanut aiemminkin Saksasta tupakan katkuisena, mutta tämä löyhkä on tiukasti peliohjaimissa kiinni.

Sain myyjäliikkeen kautta sähköpsotiosoitteen Microsoftille, jonne nyt lähetin tiedustelua jatkosta. Toivottavasti homma hoituu kuntoon.

Tämän sirkuksen ollessa käynnissä päätin ostaa kokeiluun Razer Wolverine V2 Chroman. Sen naksuvat nappulat ovat aika jännät, mutta ehkä vähän turhan äänekkäät ja ABXY-nappulat ovat yllättävän raskaat painaa. Ne myös tuntuvat liikeradaltaan lähes samalta kuin perinteiset nappulat. Ristiohjain on mukavan löysä, mutta selkeästi aktivoituva ja toimisi varmasti hyvin esim. retropeleissä, jos sellaisia pelaisin. Näytä-painike on käyttökelvoton, sillä siihen pitäisi kurottaa vasemman tatin yli. Sen toiminnon voi toki laittaa yhteen kuudesta ohjelmoitavasta napista, joista kaksi on kivasti hartiapainikkeita. Alapinnan lisänapit lähinnä tuntuivat olevan tiellä.

Itse ohjaintattien tuntumasta en osaa sanoa mitään erityistä, mutta vaihdettavat hatut ovat kivat, sillä tykkään kuperasta hatusta vasemmalle peukalolle. Tatit tosin päästävät aina pienen jousimaisen äänen niitä kääntäessä pois lepoasennosta, mikä ärsyttää hiljaisuudessa. Liipaisimista en tykkää ollenkaan, sillä ne on muotoiltu lähes kupeiksi, missä sormi ei voi valita paikkaansa vapaasti. Varsinkaan koska saranapiste ei ole aivan liipaisimien tyvessä, joten sormi liikkuu niitä painaessa kuin pallon pintaa pitkin liuttaen.

Suurin ongelma Wolverinessa minulle on kuitenkin sen muotoilu. Sormeni eivät vaan satu tateille miellyttävästi, kun ohjainta 9,5 hanskakoon tassuillani käpälöin. Microsoftin Xbox One -ohjaimet ja varsinkin Elitet ovat tuntuneet hyvältä alusta asti. Johdollisuuden ajattelin olevan ongelma, sillä aikanaan olin todella tyytyväinen hommattuani langattoman sovittimen Xbox-ohjaimille, mutta ainakaan muiden ongelmien varjossa se ei tuntunut merkitykselliseltä. Joka tapauksessa palautan Wolverinen suosiolla takaisin.

En tiedä viitsisikö vielä kokeilla Thrustmaster Eswap X Pro:ta. Sen muotoilu on kysymysmerkki, sen mukana ei tule kupolihattua ja ristiohjainkin on täysi risti tykkäämäni levyn sijaan. Scufin ohaimia en uskalla kokeilla vain 3kk takuun ja korkean hinnan takia, mainekin on kyseenalainen kestävyyden kannalta. Toivottavasti saan vielä hyvän Eliten joka kestäisi ainakin sen 9kk taas. Ehkä sitten voisi jo ostaa kokonaan uuden Eliten seuraavaaksi kahden vuoden takuuajaksi.

Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
178 514
Jäsenet
59 165
Uusin jäsen
Mietek

Hinta.fi

Ylös Bottom