Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
AOC C24G1 1080p lelussa olis vielä palautusaikaa jäljellä, tuntuu että omille silmille tuo 1500R kaarevuus liikaa noin pienessä näytössä ja aina puolen tunnin jälkeen silmät ja pää kipeinä. Oiskohan vaihto esim: Lenovo G27c 27" -pelinäyttö 199,90 näyttöön järkevää? PS4 Pro ja myöhemmin PS5 käytössä, 4k paneelia 120hz+ ei vielä järkirahaan irtoa, joten 1080p mennään konsolin kanssa.
 
Liittynyt
24.09.2020
Viestejä
1
Onpas nyt uuden näytön koon/tyypin valinta hankalaa. Olen tässä pähkäillyt 32” 4K ja 32” 1440 ja 34” 1440 ultrawiden välillä. Ja sitten vielä pitäisi valita kaarevan ja suoran ruudun välillä. Muuten käyttö on ihan perus nettisurffailua, sekä vaimon etätoimistotyötä, mutta sitten oma satunnainen etätyö on 2D/3D suunnittelua. Toimistolla on tottunut kahteen näyttöön vierekkäin, päänäyttö 27” 1440 ja vieressä 24”. Muistan kun tuo 27" 1440 vaihtui toisen 24:n tilalle, teksti varsinkin solidworksissä meni liian pieneksi ja sitä jouduinkin skaalaamaan windowssissa suuremmaksi, ettei silmät väsy. Silloin tulikin todettua, että näyttö olisi pitänyt olla 32”, jotta teksti olisi pysynyt saman kokoisena kuin tuossa 24 tuumaisessa.

Tämän perusteella jo melkein tilasin 32” 1440 näytön (BenQ Designer PD3200Q). Mutta kyllähän 4K houkuttelisi, sekä myös ultrawide. Mutta miten on:

- Joutuuko 32” 4K tekstin kokoa suurentamaan rajustikin ja onko siitä mitään haittaa?
- 34” ultrawidessä sama ongelma kuin toimiston 27:ssa, koska pystysuunta sama 1440?
- Onko kaarevasta näytöstä kokemuksia 2D/3D suunnittelussa, häiritseekö tuo jotenkin?
 
Viimeksi muokattu:

olaw

ASRock advocate
Liittynyt
11.12.2016
Viestejä
824
Onpas nyt uuden näytön koon/tyypin valinta hankalaa. Olen tässä pähkäillyt 32” 4K ja 32” 1440 ja 34” 1440 ultrawiden välillä. Ja sitten vielä pitäisi valita kaarevan ja suoran ruudun välillä. Muuten käyttö on ihan perus nettisurffailua, sekä vaimon etätoimistotyötä, mutta sitten oma satunnainen etätyö on 2D/3D suunnittelua. Toimistolla on tottunut kahteen näyttöön vierekkäin, päänäyttö 27” 1440 ja vieressä 24”. Muistan kun tuo 27" 1440 vaihtui toisen 24:n tilalle, teksti varsinkin solidworksissä meni liian pieneksi ja sitä jouduinkin skaalaamaan windowssissa suuremmaksi, ettei silmät väsy. Silloin tulikin todettua, että näyttö olisi pitänyt olla 32”, jotta teksti olisi pysynyt saman kokoisena kuin tuossa 24 tuumaisessa.

Tämän perusteella jo melkein tilasin 32” 1440 näytön (BenQ Designer PD3200Q). Mutta kyllähän 4K houkuttelisi, sekä myös ultrawide. Mutta miten on:

- Joutuuko 32” 4K tekstin kokoa suurentamaan rajustikin ja onko siitä mitään haittaa?
- 34” ultrawidessä sama ongelma kuin toimiston 27:ssa, koska pystysuunta sama 1440?
- Onko kaarevasta näytöstä kokemuksia 2D/3D suunnittelussa, häiritseekö tuo jotenkin?
Mulla oli ennen BenQ:n PD3200U, 32" 4k.

100% skaalaus ilman suurenteluja kyllä täysin riittävä jo tuon kokoisella ruudulla. Kaarevuudesta voin sen verran mainita, että ainakin mulle aiheuttaa pääkipua, tuskin kuitenkaan kovin yleistä.
 
Liittynyt
15.02.2018
Viestejä
334
Minkähän näytön ostaisi 3090 kaveriksi? Nykyinen on 3440x1440 100hz. Eniten kiinnostaisi LG CX48, mutta se ei varmaan minulle käy. Teen myös töitä koneella ja tätä kautta on paljon staattista kuvaa. Lisäksi tuo lienee vähän turhan iso.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
358
Näitä tarjouksia alle 500 euron 3440x1440 144Hz VA -näytöistä on nyt ruvennut tippumaan aikamoiseen tahtiin. Onkohan markkinoille odotettavissa minkälaisia näyttötarjouksia black fridaylle? Kiinnostaa ultrawidet, mutta myös QHD-näytöt koska Ultrawidessä mietityttää miten RTX 2060 Superin tehot riittävät.

Olen hetken katsellut tuota Gigantin tarjouksessa olevaa AOC CU34G2X:ta, mutta omaa silmää miellyttää vähän vähemmän punamusta estetiikka. Esimerkiksi Gigabyten G34WQC on jo parempi, mutta en sitäkään vielä elegantiksi sanoisi. Toisaalta tuon hintaluokan suht näteissä Samsungeissa muu laatu jää näistä edellämainituista jälkeen.
 
Liittynyt
28.08.2018
Viestejä
794
lainaan tätä ketjua koska samat näytöt ovat olleet hakusessa.

Tahtoisin päivittää näyttöni joka on tällä hetkellä budjetti HD 24" 60hz.
GPU toimii Nvidia 1070
selaisin uusia näyttöjä ja paljon on uusia tekniikka sanoja, googletin IPS, NT , freesync Gsync kaarvat näytöt ja nyt tuli tietoähky vastaan.

voinko käyttää tuollaista uutta Asus TUF VG27BQ 27" 1440p näyttöä nyky kokoonpanolla? tai MSI optix G27CQ4 27" jossa ei lue G sync. vai tulisko koko muu rauta päivittää myös että saa ns herkut irti mitä nyky näyttö pystyy tuottamaan?
Fortnite, eve online yleisimpiä pelejä joita pelaan.

tuleeko monitorin valinnassa oikeasti miettiä myös mitä GPU käyttää ja tulee käyttämään?
jos olen Nvidian ohjaimen ystävä tuleeko minun valita vain G sync hakusanalla näyttöjä?
 
Liittynyt
22.01.2019
Viestejä
1 022
Nyt tuntuu olevan näyttömarkkinoilla jonkinlainen "murros", uudet näyttikset tulevat ja jengi varmaan haluaa niitä 144hz ja ihan 4k näyttöjä pian.
Tarvin itsekkin 3080 uuden näytön kaveriksi. Nykyinen mulla on Acer predator 27" IPS 144hz, mutta kakkosnäyttö ikinvanha samsung fullHD.
Joten kiirettä ei ole vielä ja kiristelen ostohousuja vielä.

Tarvii siis setuppiin uuden tykimmän 4k näytön tai ihan paremman kakkosmonitorin, ei osaa enää yhdellä näytöllä. Pelkkä pelinäyttö ei riitä, vaan teen koneella paljon muutakin, joten nuo halvimmat ja huonokontrastiset voi suosiolla unohtaa.
4k telkkua yrittänyt tähän mutta on turhan hankalaa käytellä, ei mahdu mihinkään sopivasti ja työpöydälle ei voi laittaa, liian iso 55", kyllä tuota kiva käyttää kun PC:ltä vie kuvan ja pelaa sohvalta xbox padilla.
sopivat speksit olisi
32" tätä isompia ei pysty oikein käyttään ja ei mahdu pöydälle.
4k
144Hz
IPS
laadukas kontrasti värit yms.
jalustalla ei väliä koska monitorinvarteen menee
hinta reilusti alle 1000e
 
Liittynyt
26.09.2020
Viestejä
72
Moro. Aika päivitellä näyttöä, kun näyttis vaihtui eikä ole enää dvi liitäntää eikä mikää adapteri viritys kiinnosta. FPS pelit, Autocad ja mallinnus ohjelmat pääasiallisena käyttötarkoituksena.

Onko edes olemassa järkevää 1440p näyttöä tällä budjetilla? Jos vastaus on ei voi ehdottaa myös 24” FULLHD 144hz näyttöjä.

-27” ei väliä on curved vai ei
- alle 350€
- 144hz +
- mahdollisimman pienellä viiveellä
- kohtuullisilla väreillä ja kirkkaudella, eli varmaan va tai ips.
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Moro. Aika päivitellä näyttöä, kun näyttis vaihtui eikä ole enää dvi liitäntää eikä mikää adapteri viritys kiinnosta. FPS pelit, Autocad ja mallinnus ohjelmat pääasiallisena käyttötarkoituksena.

Onko edes olemassa järkevää 1440p näyttöä tällä budjetilla? Jos vastaus on ei voi ehdottaa myös 24” FULLHD 144hz näyttöjä.

-27” ei väliä on curved vai ei
- alle 350€
- 144hz +
- mahdollisimman pienellä viiveellä
- kohtuullisilla väreillä ja kirkkaudella, eli varmaan va tai ips.
Jos kohtuullisen hemppu varsi ei haittaa niin hyvä 27" 144Hz IPS monitori:



TOSIN kyseessä vain 8bittinen näyttö (eli jos nyt ihan myytäväksi teet esim. kuvia ja muokkaat niitä voit ehkä haluta parempaa, mutta hinta tietysti pompsahtaa ylöspäin) mutta miettien että tarjouksista tätä on saanut useasti 299€ hintaan (siihen päälle jos haluaa seinä/tms kiinnityksen hinta jäänee silti alle tuon 350€) ei voi vaatia ehkä 10bittistä näyttöä.
 
Liittynyt
26.09.2020
Viestejä
72
Jos kohtuullisen hemppu varsi ei haittaa niin hyvä 27" 144Hz IPS monitori:



TOSIN kyseessä vain 8bittinen näyttö (eli jos nyt ihan myytäväksi teet esim. kuvia ja muokkaat niitä voit ehkä haluta parempaa, mutta hinta tietysti pompsahtaa ylöspäin) mutta miettien että tarjouksista tätä on saanut useasti 299€ hintaan (siihen päälle jos haluaa seinä/tms kiinnityksen hinta jäänee silti alle tuon 350€) ei voi vaatia ehkä 10bittistä näyttöä.
joo tota katselinkin ja vaikutti hyvältä, ständi löytyy jo valmiiksi. Laitan varmaankin acerin tilaten lähipäivinä. Kiitos.
 
Liittynyt
24.12.2016
Viestejä
791
Itse mietin LG CX 48" ja LG 38GL950 välillä. Olin jo ostamassa LG 38GL950 mutta sitten yön yli nukuttuani Amazon oli nostanut sen hinnan. Oled muuten kiinnostaisi kun on halvempikin, mutta tuo surkea pikselitiheys jo pelkästään riittä syyksi olla ostamatta. No eipä tässä kiire.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
515
Mitkä kivijalkakaupat tarjoavat mahdollisuuden esittelykappaleiden ostoon paikan päältä? Olen saanut kuolleita pikseleitä useassa näytössä ja ajattelin siirtyä kokonaan "takuutoimiviin" käytettyihin. Palauttelua en jaksa ja kotimaan kauppa-alueilta ei aina löydy tiettyä mallia.

Outlet-tuotteita ei varmaan yleisesti ottaen kohdella eri tavalla kuin varsinaista uutta varastokamaa.

Lahden alueella asun, mutta pääsen pääkaupunkiseudulle, etenkin jos ko. tavaran postittaminen onnistuu.
 
Liittynyt
31.05.2019
Viestejä
260
”24 ja ”27 korvaajaksi olen miettinyt uutta näyttöä. Olisiko tuollainen ”32 ultrawide leveydeltään suurin piirtein kaksikkoa vastaava.

Täytyykö tässä ennen moista hankintaa tarkastaa että käytössä olevat koneet (läppäri ja pöytäkone) jaksaa edes pukata kuvaa tuollaiseen. Voi tehdä 2600 + 1060 kombolla tiukkaa, varsinkin jos hertsejä on se 144?
 
Liittynyt
29.09.2019
Viestejä
2
Olisko kellään suosituksia uudeksi näytöksi? 1440p, 144hz ja ips-paneelilla varustettua näyttöä olisin etsimässä ja budjetti olisi se 500€. Mitä itse olen katsonut niin LG:n 27GL850-B oli saanut hyviä arvosteluita.
 
Liittynyt
23.03.2018
Viestejä
49
Suunnittelen usb-c näytön hankkimista ja olen kahden vaiheilla. Dell UltraSharp 24 U2419HC 24" Full HD -näyttö 258,90 tai Lenovo ThinkVision P24h-20 24" WQHD -näyttö 319,90

Tarkoitus käyttää näyttöä sekä puhelimien että tietokoneiden kanssa. Lähinnä tässä nyt arveluttaa että miltä 1080p videot näyttää 1440p näytön kanssa, netistä kun yritin hakea vastausta niin sai ristiriitaista tietoa. Toiset väittää että 1080p näyttää yhtä hyvältä sekä 1440p että 1080p näytöllä, toiset taas väittää että 1080p videot blurraa 1440p näytöllä. Vai pystyyköhän 1080p videot käsittelemään jollain ohjelmilla niin että se näyttäisi paremmalta 1440p näytöllä? Jos tosiaan 1080p näyttää kuralta 1440p näytöllä, niin ostan tuon 1080p näytön eli tähän kysymykseen haen vastausta.
 
Liittynyt
06.07.2020
Viestejä
36
Helou. Etsisin toista näyttöä meikän päänäytön (MSI MPG27CQ2) kaveriksi. Koska tämä toimii pelkästään secondarynä, niin hertseillä ja g-syncillä yms. ei ole niinkään väliä, mutta toivoisin kuitenkin ihan tunnetulta valmistajalta.

- 1440p
- 27"
- Mieluiten VA mutta ei pakollinen (en tiedä sitten kuinka iso ero silmille on VA ja esim TN vierekkäin)
- Ohkaset reunukset
- Vesa mountti
- ~ 300 eur max
- Mieluiten ei curved (kuinka hyvin kaksi curved edes sopii edes mountattuna)

Yks mitä olen katellut on tuo ASUS ProArt Display PA278QV. Sattuisiko kellään olemaan toista näyttöä tiedossa?
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
272
Ajattelin hommata simrigiin yhden näytön kaveriksi vielä kaksi lisää. Ongelmaksi tulee kuitenkin että Displayportit loppuu kesken. (Kaksi päänäyttöä + olisi vielä nuo kolme näyttöä lisänä)

Onko noista DP jakajista mihinkään? Mitä suosittelette?
 
Liittynyt
27.09.2017
Viestejä
445
Ultra wide näyttöjä tullut seurattua jo pidempään. Kumpaa suosittelette näistä näytöistä? Samsung on hintahaarukan yläpäässä ja todennäköisesti vaatii näytönohjaimelta ehkä liikaakin. (RTX2060)
Samsung C49HG90D tai AOC CU34G2X/BK
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Ajattelin hommata simrigiin yhden näytön kaveriksi vielä kaksi lisää. Ongelmaksi tulee kuitenkin että Displayportit loppuu kesken. (Kaksi päänäyttöä + olisi vielä nuo kolme näyttöä lisänä)

Onko noista DP jakajista mihinkään? Mitä suosittelette?
Displayporttia pystyy daisychainaamaan, mikäli näyttö tukee tätä. Näin minä lähtisin liikkeelle usean näytön saamiseksi yhteen liittimeen. Toki voi käyttää myös varmasti jotain jakajaa jos ei näyttö tue
 
Liittynyt
04.08.2017
Viestejä
272
Displayporttia pystyy daisychainaamaan, mikäli näyttö tukee tätä. Näin minä lähtisin liikkeelle usean näytön saamiseksi yhteen liittimeen. Toki voi käyttää myös varmasti jotain jakajaa jos ei näyttö tue
Mistä lähden selvittämään tukeeko näyttö tuota?
 
Liittynyt
09.04.2017
Viestejä
272
Mistä lähden selvittämään tukeeko näyttö tuota?
Näkyy olevan aika harvassa DP MST tukevat ruudut. Eli pitää olla DP 1.2 sisään ja ulos että toimii. Jotenkin miulla oli aiemmin sellainen käsitys että ois yleisempää, mutta kun järjellä ajattelee, niin näyttiksissä on se 3-4 liitintä ja tuota enempää ruutuja on niin harvalla että MST:tä kannattaisi tukea laajasti
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
632
Näkyy olevan aika harvassa DP MST tukevat ruudut. Eli pitää olla DP 1.2 sisään ja ulos että toimii. Jotenkin miulla oli aiemmin sellainen käsitys että ois yleisempää, mutta kun järjellä ajattelee, niin näyttiksissä on se 3-4 liitintä ja tuota enempää ruutuja on niin harvalla että MST:tä kannattaisi tukea laajasti
Olisi kyllä aika hyvä ratkaisu siihen käyttötapaukseen että samaa näyttökokoonpanoa käytetään useammalla koneella, kuten itsellänikin. Eli ei tarvis vaihdella inputtia toisesta näytöstä ollenkaan. Oma Dell jopa tukee tuota näemmä, enkä ollut moisesta tietoinenkaan. Tämänhetkisessä kakkosnäytössä ei tosin ole DP-liitäntää mutta se oliskin seuraavaksi menossa vaihtoon.
 
Liittynyt
29.11.2017
Viestejä
85
Gigantissa olis tommoinen alennuksessa: Asus ROG Swift PG349Q 34&quote; kaareva pelinäyttö (musta) - Näytöt

Onko kellään tietoa minkä tasoinen näyttö kyseessä ja onko hyvä diili tuolla hinnalla? Netistä löytyy tosi vähän arvosteluja, eikä käytännössä yhtään sellaista missä olisi mitattu mustan taso ja color accuracy, gamut ja uniformity.

Oon kasuaali pelaaja. Näytössä pitää olla freesync ja väh. 120Hz, mutta vasteaikoja tärkeämpää mulle on mustan taso, värien syvyys/tarkkuus ja kuvanlaatu yleensäkin.
Mitenkähän tuo Asus vertautuu esim. tähän: AOC CU34G2X Curved Gaming Monitor Review: Speed, Immersion and HDR

Tuolla Gigantissa olis Asuksen 43" 4k Va-paneelinen näyttökin tarjouksessa tonnilla mistä löytyy paljon arvosteluita netistä mutta epäilen että se on työpöydälle alle metrin päähän liian iso. Ja näyttiskin menis jo vaihtoon 4k:n kanssa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.04.2019
Viestejä
12
Kyselisin, että löytyykö tästä merkittävästi parempaa näyttöä <400e hintaluokissa?: AOC 24G2U 23,8&quote; pelinäyttö - Näytöt

- Tarkoitus olisi ostaa 2 identtistä näyttöä vierekkäin, niin isolle hintahypylle pitää olla jo kunnollista vastiketta.
- Semmoinen hyvä hinta-laatu suhde pitää olla, ei tarvitse olla paras mahdollinen.
- Käyttö olisi kaikensorttisten pelien pelailu, piirtäminen ja perus netin selaus/youtube.
- Ilmeisesti 1080p ja 24" on itselle se paras ratkaisu. Switch ja PS4 tulee olemaan vuorotellen kiinni samassa näytössä ja netin mukaan molemmat näyttää vähän suttuiselle 1440p 27" näytössä.
- 144hz pitäisi riittää.
- Näytönohjaimena on rtx 2070 niin g-sync/g-sync compatible pitää olla?
- Pelailen kohtalaisen valaistussa huoneessa.
- Mieluusti ohuet reunat.
- Ei kaareva.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
554
Kiitos suosituksista, hyvältä tämä Lenovo Y27q-20 vaikuttaa, pari päivää nyt ollut käytössä.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
358
Tämä 32"- ja 34"-tuumaisten näyttöjen tarjonta 350 euron ja alle on aiheuttanut ehkä jo positiivisen ongelman, eli pähkäilen nyt mikä näistä kannattaisi ottaa. Ehkä tästä on jollekulle muullekin apua.

Ensinnäkin olisi tämä Gigantin toimitusta odottava AOC:n 34" CU34G2X 350 eurolla. Plussana koko. Miinuksena FreeSyncin mahdolliset ongelmat.

- AOC CU34G2X 34&quote; kaareva pelinäyttö - Näytöt
- AOC CU34G2X Review 2020: Everything You Need To Know

Toisekseen olisi nyt sunnuntaihin tarjouksessa samaan hintaan eli 350 eurolla tämä Dellin 32" S3220DGF. Plussana parempi kirkkaus ja parempi kontrasti kuin tuossa AOC 34":ssa. Lisäksi parempi energiatehokkuus ja ainakin rtings kehuu. Miinuksena hiukan pienempi.

- Dell 32 S3220DGF kaareva näyttö - Näytöt
- Dell S3220DGF Review

Tässä näiden kahden vertailua, keskittyen AOC:n malliin. AOC CU34G2X Curved Gaming Monitor Review: Speed, Immersion and HDR

Vertailun vuoksi mietin myös 250 euron Samsungia, joka on ilmeisesti heikompi laadultaan mutta 100 euroa kevyempi hinnaltaan. Tämä on mielestäni lisäksi tyylikkäin näistä kolmesta, harmi että muu laatu ei kohtaa:

- Samsung C32JG50 32&quote; kaareva pelinäyttö - Pelinäytöt
- Samsung JG50 Review

Saattaa olla, että taivun kaiken perusteella Dellin malliin. Se on ilmeisesti näistä laadukkain, mutta miten tämä tuntuu normikäytössä? Itseäni mietityttää pelikäytön suhteen todellinen vasteaika ja ghosting, muun käytön suhteen esimerkiksi tekstin tarkkuus/suttuisuus ja silmien rasitus. Dellin puolesta puhuu ehkä käyttökelpoinen HDR ja vähemmän ghostingia. Lisäksi näyttikselle (2060 Super) sopisi ehkä paremmin 2560 x1440p tuo kuin AOC:n 3440 x 1440p. Ja kyllä tuo hyppy 24" näytöstä 32" näyttöönkin on jo varmaan aika huima.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Millainen näyttö sopisi macbookpron kaveriksi?
Liitäntöinä itse koneesta on nuo usb-type Ct ja lisämötikässä HDMI.
Kone sanoo : Intel Iris Plus Graphics 655 1536 MB graphics
Jotain 27” pohtinut, mutta millä resolla voi aatella?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.05.2020
Viestejä
90
Saattaa olla, että taivun kaiken perusteella Dellin malliin. Se on ilmeisesti näistä laadukkain, mutta miten tämä tuntuu normikäytössä? Itseäni mietityttää pelikäytön suhteen todellinen vasteaika ja ghosting, muun käytön suhteen esimerkiksi tekstin tarkkuus/suttuisuus ja silmien rasitus. Dellin puolesta puhuu ehkä käyttökelpoinen HDR ja vähemmän ghostingia. Lisäksi näyttikselle (2060 Super) sopisi ehkä paremmin 2560 x1440p tuo kuin AOC:n 3440 x 1440p. Ja kyllä tuo hyppy 24" näytöstä 32" näyttöönkin on jo varmaan aika huima.
Tuolla myös keskustelua kyseisestä Dell S3220DGF näytöstä.
 
Liittynyt
27.01.2020
Viestejä
582
Moikka! Tilasin itselleni Samsungin G7 pelinäytön 240hz ja kaarevuuden takia. Kannattaako pitää vai palauttaa? Tuotteella siis 14pv palautusoikeus.
 
Liittynyt
17.06.2019
Viestejä
358
Tämä 32"- ja 34"-tuumaisten näyttöjen tarjonta 350 euron ja alle on aiheuttanut ehkä jo positiivisen ongelman, eli pähkäilen nyt mikä näistä kannattaisi ottaa. Ehkä tästä on jollekulle muullekin apua.
Kävin kaupassa vertailemassa 32" QWHD-näyttöä ja 34" ultrawideä. Olin jo varma että ostan laadukkaan Dellin mutta käänsin kelkkani, kun huomasin että kyllä minä ennemmin ultrawiden haluan kuin QWHD:n. En ollut jotenkin osannut edes ajatella että ero on niin suuri. Harmi, jäi Dellin hyvä tarjous käyttämättä :D
 

pelaaja12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
5
olisi etsinnässä 27" näyttö 240hz ja missä olisi näyttövarsi kiinnitysmahollisuus olen etsinyt jimmsillä ja verkkokaupassa ei ole löytyny eli tarkotus olis 2 näyttöö saada näyttövarrella yhteen
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Mietin tossa uuttaa 2. näyttö, joka pitäisi olla 27" ja mielellään sitten 2k tai 4k. Päivityksen takana on tarve saada työnpuolesta mahtumaan toiselle näytölle hieman enemmän tavara (korvaisi vanhan 28" 1080p sampan) -> mahdollisesti vähän tehokkaampaa tehdä töitä. Jotain suosituksia? Toinen näyttö on viistossa päänäytön vieressä, joten ips paneeli voisi varmaan olla hyvä, että kuvakulmat ja värit pysyy sidettävänä. VESA kiinnike on pakollinen. Ei ole akuuttinen tarve, jolloin voidaan esimerkiksi odotta Blackfriday tarjouksia.
Kun en töissä ja näytöt käytössä, niin 2. näytöllä pyörii useimmiten vain Spotify, Youtube ja jotain muuta pientä sovellusta.

Vähän offia: Yksi vaihoehto mitä mietin, jos korvaisi myös myös mun päänäytön, joka on 27" 2k ips paanelilla olevan 144hz Acerin näytön ja ostaisi tollasen ison ultrawiden. Onko täällä kokemuksia, olisko mahdollisesti parempi setup pelaamiseen ja työskentelyyn vai huonompi?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 705
Vähän offia: Yksi vaihoehto mitä mietin, jos korvaisi myös myös mun päänäytön, joka on 27" 2k ips paanelilla olevan 144hz Acerin näytön ja ostaisi tollasen ison ultrawiden. Onko täällä kokemuksia, olisko mahdollisesti parempi setup pelaamiseen ja työskentelyyn vai huonompi?
Teoriassa yksi isompi 4K näyttö olisi parempi, mutta käytännössä ongelmaksi nousee tietysti katseluetäisyys sekä tarvittava teknologia (hinta/muut ongelmat, eli jos olet nyt tottunut 27" 1440p 144Hz Aceriin [kuten itsekin] et käytännössä saa 32" 4K 144Hz näyttöä ja näytönohjainta mikä pyörittää pelejä vähintään 144FPS vaikka laitat miten paljon tahansa rahaa tiskiin. Kun taasen noin 300-350€ hintaan saat vastaavan näytön suomesta vaikka heti 27" (tosin huonommalla jalustalla mikä ei ole ongelma jos hankit VESA kiinnityksen).

Lisäksi (ja tämä on kohtuu tärkeä pointti) vaikka tuossa toki onkin nuo kapeat reunukset löytyyy huomattavassa määrin enemmän näytönohjaimia jotka tukevat 144Hz 1440p ja puskevat ulos sen 144FPS tuolla resoluutiolla. Toki pelistä riippuen. Joten pelatessa on kätevämpää että voi käyttää vain yhtä monitoria, työskennellä 2 (tai olen nähnyt jopa 6 missä on 3 rivi ja 3 toisena rivinä päällä).
 

pelaaja12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
5
kysyisin vielä että pärjääkö 144hz näytöllä 27" sillä RTX3080 sitte kun sellaisen saa itselle vai pitäsikö hankkia 240hz näyttö?
 
Liittynyt
04.03.2017
Viestejä
655
Teoriassa yksi isompi 4K näyttö olisi parempi, mutta käytännössä ongelmaksi nousee tietysti katseluetäisyys sekä tarvittava teknologia (hinta/muut ongelmat, eli jos olet nyt tottunut 27" 1440p 144Hz Aceriin [kuten itsekin] et käytännössä saa 32" 4K 144Hz näyttöä ja näytönohjainta mikä pyörittää pelejä vähintään 144FPS vaikka laitat miten paljon tahansa rahaa tiskiin. Kun taasen noin 300-350€ hintaan saat vastaavan näytön suomesta vaikka heti 27" (tosin huonommalla jalustalla mikä ei ole ongelma jos hankit VESA kiinnityksen).

Lisäksi (ja tämä on kohtuu tärkeä pointti) vaikka tuossa toki onkin nuo kapeat reunukset löytyyy huomattavassa määrin enemmän näytönohjaimia jotka tukevat 144Hz 1440p ja puskevat ulos sen 144FPS tuolla resoluutiolla. Toki pelistä riippuen. Joten pelatessa on kätevämpää että voi käyttää vain yhtä monitoria, työskennellä 2 (tai olen nähnyt jopa 6 missä on 3 rivi ja 3 toisena rivinä päällä).
Itsekkin mietin tota yhtä isoa näyttöä, että ei taida olla sopiva ehkä omiin peleihin, joten taitaa toi kahden näytön kombo olla kuitenkin itselle se paras. Nyt vaan bongailemaan / blackfriday odotus, että tulisi joku hyvä 2k/4k ips paneelilla oleva näyttö tarjoukseen, jonka voisi ostaa 2. näytöksi. Hinnaksi ehkä suunnittelin tota 300€, koska kyseessä kuitenkin vain kakkosnäyttö.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
846
Näyttö täyttää jo 10 vuotta, niin voisi olla aika hankkia uusi.

Olen vähän kahden vaiheilla. Toisaalta kiinnostaa 144Hz, mutta toisaalta haluaisin enemmän pikseleitä työpöydälle eli 4K. Samassa näytössä nämä taitaa ylittää mun budjetin.

En tiedä näytöistä paljoakaan. Miten esim. tämä Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx, 144Hz WQHD -pelimonitori, musta - 319,00€ tai suunnilleen saman hintaisista tämä Acer 27" EB275K, 4K UHD -monitori, musta - 299,00€ ?

Mihin asioihin minun kannattaa kiinnittää huomiota? Miten skaalaus näillä pikseleillä toimii? Perinteisesti jos 720p kuvaa laittaa 1080p näytölle, niin kuva on pehmeä ja sumea, mutta miten 4K mittakaavassa tällainen näkyy? Meneekö RX5700:lla diashowksi muutenkin 4K resolla ja joka tapauksessa pitäisi renderöidä pienemmällä? Eli lähinnä menisikö koko 4K hukkaan pelikäytössä?

Tai miten tämä sama RX5700 jaksaa 144Hz:iä WQHD:llä?
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
1 752

pelaaja12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
21.09.2020
Viestejä
5
AOC 27" 144hz 1440p näyttö löytyyy mut saanko parempaa laatua peliin tällä 144hz sillä rtx3080 näytönohjaimella sitte kun sellaisen saa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
AOC 27" 144hz 1440p näyttö löytyyy mut saanko parempaa laatua peliin tällä 144hz sillä rtx3080 näytönohjaimella sitte kun sellaisen saa.
1440p 144hz riittää aivan varmasti 3080 kaverina. Joissan peleissä varmasti pyörisi kovempaakin mutta tarvitseeko? Itse en huomaa mitään eroa 144hz ja 180hz välillä omissa näytöissäni.
 

Lassivv

Premium-jäsen
Team AMD
Team H2O
Liittynyt
12.02.2017
Viestejä
2 803
Kellään sattumoisin tietoa tämän kyseisen acerin jalustasta. Mainostetaan jotain ergostand jalustaa mutta missään ei ole kuvia säädöistä tai edes sanallista selitystä. Tärkeitä olisi että näyttö liikkuu pysty suunnassa ylös ja alas ja varsinkin ala asennossa tippuisi melkein jalustaan kiinni.

Sattuuko jollain olemaan tätä näyttöä tai muuten tietoa asiasta:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 295
Viestejä
4 197 026
Jäsenet
70 887
Uusin jäsen
Veev1

Hinta.fi

Ylös Bottom