Mikä näyttö minulle? Näyttösuositukset ja kyselyt

Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
E.T Kiitos vastauksestasi, näytönohjain tulee olemaan yllämainittu.
Tila jossa pelataan on valaistukseltaan säädeltävissä, eli sanoisin normaalisti valaistu.

Hain kysymykselläni lähinnä tarkempia suosituksia kriteereihin liittyvistä näytöistä.
Tai vastapainoksi informointia miksi EI kannattaisi siirtyä yli 27'' näyttöihin.

Eli yhä haussa tämänhetken järkevimmät ns. normaalikoon UWt kaartuvuudella ja ylitse 27'' näytöt.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Ostin tuon VG27AQ:n, ja on hyvä!

Voiko tuo ELMB sync aiheuttaa epilepsiaa`?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Ostin tuon VG27AQ:n, ja on hyvä!

Voiko tuo ELMB sync aiheuttaa epilepsiaa`?
No kyllähän se välkkyvä valo on aina välkkyvä valo.
Jo ihan taustavalon PWM-kirkkaussäätö liian alhaisellakin taajuudella on joillekin ongelma (kuten liian alhainen virkistystaajuus kuvaputkella) niin taustavalon sammuttelu kuvien taajuudella on varmasti riski.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
No kyllähän se välkkyvä valo on aina välkkyvä valo.
Jo ihan taustavalon PWM-kirkkaussäätö liian alhaisellakin taajuudella on joillekin ongelma (kuten liian alhainen virkistystaajuus kuvaputkella) niin taustavalon sammuttelu kuvien taajuudella on varmasti riski.
Ok, kannattaako siis käyttää tätä ELMB ominaisuutta?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Ok, kannattaako siis käyttää tätä ELMB ominaisuutta?
Se voi auttaa vähentämään silmän "sample and hold" efektiä ja häntimisen tuntua, mutta kyllä se kuvan/taustavalon vilkuttelu matalalla taajuudella on aina mukavuusriski vaikkei olisikaan epilepsiaa.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Se voi auttaa vähentämään silmän "sample and hold" efektiä ja häntimisen tuntua, mutta kyllä se kuvan/taustavalon vilkuttelu matalalla taajuudella on aina mukavuusriski vaikkei olisikaan epilepsiaa.
Ok, itseä tämä välkyttele ei häiritse, mietin vain terveyden kannalta...
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Kyselin aikaisemmin yli 27'' näytöistä, mutta jos nyt kysytään juurikin niistä 27''.
Mikä näyttö mahtaisi olla hyvä jos kriteerit ovat 2560 x 1440 resoluutio, IPS- tai VA-paneeli?
Haen hyvää vaihtoehtoa molemmista.
Miten sitten tuo AMD FreeSync tai Nvidian G-Sync? Sulkevatko ne toisensa pois, jos minulla on Nvidian näytönohjain niin tuleeko näytön olla G-Sync?
Nykyisen näytön virkistystaajuus on 144 Hz, eli saisi olla sama tai parempi.
(Olen itse vasta opettelemassa koko tietokone ja oheislaite maailmaa ja tarjontaa niin voisi sanoa suoraan että olen aivan pihalla!).
Yksi näyttö mitä olen katsellut on Asus TUF VG27AQ 27" -pelinäyttö 499,90.
Onko jokin näyttö tuosta vielä huomattavasti parempi?
 
Viimeksi muokattu:

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Kyselin aikaisemmin yli 27'' näytöistä, mutta jos nyt kysytään juurikin niistä 27''.
Mikä näyttö mahtaisi olla hyvä jos kriteerit ovat 2560 x 1440 resoluutio, IPS- tai VA-paneeli?
Haen hyvää vaihtoehtoa molemmista.
Miten sitten tuo AMD FreeSync tai Nvidian G-Sync? Sulkevatko ne toisensa pois, jos minulla on Nvidian näytönohjain niin tuleeko näytön olla G-Sync?
(Olen itse vasta opettelemassa koko tietokone ja oheislaite maailmaa ja tarjontaa niin voisi sanoa suoraan että olen aivan pihalla!).
Yksi näyttö mitä olen katsellut on Asus TUF VG27AQ 27" -pelinäyttö 499,90.
Onko jokin näyttö tuosta vielä huomattavasti parempi?
Itsellä on tuo Vg27AQ ja on hyvä, suosittelen!

Hyvät värit, elmb sync toimii hyvin jne. Ainoa huono asia on että kaiuttimet ovat huonot....
 

Marti77

Team H2O
Liittynyt
16.12.2016
Viestejä
4 395
LG 27" 850 on tällä hetkellä testien perustella se paras vaihtoehto ja viiveet ovat matalat.
Jos haluaa kaiuttimet niin ostaa sellaiset erikseen kun kaikkien näyttöjen kaiuttimet on umpisurkeita.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Kyselin aikaisemmin yli 27'' näytöistä, mutta jos nyt kysytään juurikin niistä 27''.
Mikä näyttö mahtaisi olla hyvä jos kriteerit ovat 2560 x 1440 resoluutio, IPS- tai VA-paneeli?
Haen hyvää vaihtoehtoa molemmista.
Miten sitten tuo AMD FreeSync tai Nvidian G-Sync? Sulkevatko ne toisensa pois, jos minulla on Nvidian näytönohjain niin tuleeko näytön olla G-Sync?
Nykyisen näytön virkistystaajuus on 144 Hz, eli saisi olla sama tai parempi.
(Olen itse vasta opettelemassa koko tietokone ja oheislaite maailmaa ja tarjontaa niin voisi sanoa suoraan että olen aivan pihalla!).
Yksi näyttö mitä olen katsellut on Asus TUF VG27AQ 27" -pelinäyttö 499,90.
Onko jokin näyttö tuosta vielä huomattavasti parempi?
Pitää vielä lisätä tähän tämä:

Elmb on hyvä, mutta itsellä aiheuttaa käytössä helvetillistä päänsärkyä.
 
Liittynyt
29.01.2019
Viestejä
16
Elmb on hyvä, mutta itsellä aiheuttaa käytössä helvetillistä päänsärkyä.
Tämä black frame insertion menee refresh raten mukaan, eli jos pelaat matalilla taajuuksilla niin varmasti se vaikuttaa enemmin. Itse en ole vastaavan ominaisuuden kanssa törmännyt ongelmiin (ilmeisesti hitaammat silmät). Mutta pelit jota pelaan on pääsääntöisesti 75-144fps/hz
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Tämä black frame insertion menee refresh raten mukaan, eli jos pelaat matalilla taajuuksilla niin varmasti se vaikuttaa enemmin. Itse en ole vastaavan ominaisuuden kanssa törmännyt ongelmiin (ilmeisesti hitaammat silmät). Mutta pelit jota pelaan on pääsääntöisesti 75-144fps/hz
Juu, itsekkin pelannut vain pelejä joissa fps n. 144
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
LG 27" 850 on tällä hetkellä testien perustella se paras vaihtoehto ja viiveet ovat matalat.
Jos haluaa kaiuttimet niin ostaa sellaiset erikseen kun kaikkien näyttöjen kaiuttimet on umpisurkeita.
Eiköhän tuo sana umpisurkea ole sekin liian hyvä näyttöjen kaiuttimille.
Susipaska lienee tarkemmin osuva, mikäli on tarkoitus käyttää muuhun kuin johonkin skypeen jne.

Lenovo Y27Q-20:ssä on sama LG:n valmistama paneeli 165Hz:in kellotettuna ja ilmeisesti tukevampi jalustakin.
 
Liittynyt
08.03.2020
Viestejä
88
Olen tässä katsellut korvaajaa vanhalle BenQ XL2411Z:lle. 1440p ja nykyistä suurempi näyttö kiinnostaisi erityisesti työpöytä käytön vuoksi. Budjettina n. 350e. Nyt näyttäisi gigantilla olevan tarjouksessa
Samsung C32JG50 249 euron hintaan. Saisiko tällä näytöllä rahalle hyvää vastinetta? Syncit näyttävät puuttuvan, vaan ei niitä tässä nykyisessäkään ole. Muita hyviä vaihtoehtoja tuohon budjettiini?
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Olen tässä katsellut korvaajaa vanhalle BenQ XL2411Z:lle. 1440p ja nykyistä suurempi näyttö kiinnostaisi erityisesti työpöytä käytön vuoksi. Budjettina n. 350e. Nyt näyttäisi gigantilla olevan tarjouksessa
Samsung C32JG50 249 euron hintaan. Saisiko tällä näytöllä rahalle hyvää vastinetta? Syncit näyttävät puuttuvan, vaan ei niitä tässä nykyisessäkään ole. Muita hyviä vaihtoehtoja tuohon budjettiini?
Kyllä tuo varmaan on ihan ok. Itse en haluaisi 16:9 näyttöön kaarevuutta...
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Lenovo Y27Q-20:ssä on sama LG:n valmistama paneeli 165Hz:in kellotettuna ja ilmeisesti tukevampi jalustakin.
Onko siis sama paneeli kun missä?
Tuossa Asuksessa vai LG 27" 850?
*tyhmä pyytää tarkennusta

Luin jostain muistaakseni ettei tuossa Lenovo Y27Q-20:ssä olisi näytön kallistusta ollenkaan? Vain ylös ja alas säätö ok.

Kumpi näistä kahdesta olisi parempi?
(Mainitaan nyt vielä kerran että pääosin käyttö on pelaamista).
Lenovo Legion Y27q-20 27" vai Asus TUF VG27AQ 27"
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Lenovo Y27Q-20 ,tuossa vaan todella vaatimaton kontrasti . Vanha 60Hz IPS näyttöni niin selkeästi parempi , että palautukseen meni lopulta tuokin sitten:confused2:.
On se vaan kumma , ettei oikeesti hyvää näyttöä tunnu saavan millään, jossa ois edes kohtuu kontrastikas kuva hyvillä väreillä a la pelikäytössä bueno !
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Onko siis sama paneeli kun missä?
Tuossa Asuksessa vai LG 27" 850?
*tyhmä pyytää tarkennusta

Luin jostain muistaakseni ettei tuossa Lenovo Y27Q-20:ssä olisi näytön kallistusta ollenkaan? Vain ylös ja alas säätö ok.

Kumpi näistä kahdesta olisi parempi?
(Mainitaan nyt vielä kerran että pääosin käyttö on pelaamista).
Lenovo Legion Y27q-20 27" vai Asus TUF VG27AQ 27"
Riippuu myös siitä että mitä pelejä pelaat, esim CS:GO:ta vai esim Just Cause 3:sta.

Itse kävin verkkokauppacomissa katsomassa tätä asuksen näyttöä ja tuota lenovon näyttöä. Omasta mielestä kuva oli about yhtä hyvä, ja asus oli 70e halvempi.
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Riippuu myös siitä että mitä pelejä pelaat, esim CS:GO:ta vai esim Just Cause 3:sta.
Eniten tulee pelattua World of Warcraft, World of Tanks, Tomb Raiderit, rekka-ja lentosimulaattorit.

Hinta näytöillä näyttäisi olevan sama kun on alennusta.
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Eniten tulee pelattua World of Warcraft, World of Tanks, Tomb Raiderit, rekka-ja lentosimulaattorit.

Hinta näytöillä näyttäisi olevan sama kun on alennusta.
Ok, Itse menisin myymälään katsomaan ja ottaisin sen joka näyttää omaan silmään paremmalta.

Jos otat Asuksen et ainakaan pety, ihan helvetin hyvä näyttö :D!!
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Ok, Itse menisin myymälään katsomaan ja ottaisin sen joka näyttää omaan silmään paremmalta.

Jos otat Asuksen et ainakaan pety, ihan helvetin hyvä näyttö :D!!
Kävin Asusta katsomassa myymälässä tänään ja pidin kyllä siitä.
Pidin eritoten siitä miten hyvin näyttöä pystyi säätämään korkeudelta ja katselukulmaltaan.

Valitettavasti en tiedä onko tuota Lenovoa Helsingissä missään näytillä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Lenovo Y27Q-20 ,tuossa vaan todella vaatimaton kontrasti . Vanha 60Hz IPS näyttöni niin selkeästi parempi , että palautukseen meni lopulta tuokin sitten:confused2:.
On se vaan kumma , ettei oikeesti hyvää näyttöä tunnu saavan millään, jossa ois edes kohtuu kontrastikas kuva hyvillä väreillä a la pelikäytössä bueno !
Saako pyytää perusteluita miksi Lenovo olisi parempi vaihtoehto?
 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Onko siis sama paneeli kun missä?
Tuossa Asuksessa vai LG 27" 850?
*tyhmä pyytää tarkennusta

Luin jostain muistaakseni ettei tuossa Lenovo Y27Q-20:ssä olisi näytön kallistusta ollenkaan? Vain ylös ja alas säätö ok.
Kiinalainen sivusto on tehnyt revikan kummastakin ja saivat vähän paremmat vasteajatkin Lenovolle.

Lenovossa on LG:stä puuttuva pivot eli kääntö pystyasentoon.

Täällä on vasteaikamittaukset Asuksesta ja LG:stä.
Rise/fall time vastaa 80% transitionia ja total tietenkin kokonaissiirtymäaikaa
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
E.T kiitos vastauksestasi jälleen, tarkoitin tuolla kallistuksella siis sitä katselukulman muuttamisen mahdollisuutta.
Ymmärtääkseni Lenovo Y27Q-20:ssä on hyvä korkeudensäätö kylläkin.
 
Liittynyt
27.10.2018
Viestejä
385
Saako pyytää perusteluita miksi Lenovo olisi parempi vaihtoehto?
Siis.?. Lenovo jäi omalla kohdalla huonommaksi vaihtoehdoksi, meni palautukseen ja vanhalla näytöllä jatketaan. Onhan tuo Lenovo pelinäyttönä varmaan muuten hyvä,nopea jne..ja yksilökin paneeliltaan hyvä; ei valovuotoa, tasasaista nurkasta nurkkaan... mutta liian "valju" kuva omaan makuun. Kai se joskus VA näyttöä vielä kokeiltava..
Lisättäköön vielä, että huoneen valoisuus on aika ratkaisevakin mitä tulee kuvan kontrastiin ja mustan tasoon. Itsellä aika pimeässä tilassa tietokoneen käyttö, jossa nuo näytön "kontrastiongelmat" tulee helposti esiin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
353
Noniin, Nyt on päänäyttönä Lenovon y27q-20 ja ajaa asiansa loistavasti.
Nyt on vaan sellainen ongelma että kakkosnäytöksi mennyt vanha 144hz tn paneelinen Asus ei oikein aja asiaansa netflix/twitch käytössä.
Olisiko heittää jotain 1440p näyttö suositusta, Ei tarvitse olla mitään gaming herkkuja koska käyttö olisi ihan vain elokuvien katselua.

Gigantissa olisi nyt tälläinen tarjouksessa
Samsung C32JG50 32&quote; kaareva pelinäyttö - Näytöt
 
Liittynyt
06.01.2017
Viestejä
159
Nyt mietityttää kovin että minkä näistä hankkisi.
Isompi näyttö olisi siitä hyvä että olisi mukava katsella leffat siltä (ei löydy TVtä).

vs
vs
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
Nyt mietityttää kovin että minkä näistä hankkisi.
Isompi näyttö olisi siitä hyvä että olisi mukava katsella leffat siltä (ei löydy TVtä).

vs
vs
Itse en ostaisi 16:9 kuvasuuhteella olevaa näyttöä joka on kaareva. Itse ostin tuon Asuksen ja on hyvä, Lenovokin on varmaan hyvä.
 
Liittynyt
20.04.2020
Viestejä
100
nyt kun tulee PC päivitettyä kokonaan niin tarvii 1070ti seuraksi ehkä jotain muuta kun Asuksen 24'' VE247... hakusessa siis näyttö pääasiassa pelaamiseen. vähittäis kriteerit 27'' ja ~144hz (IPS plussaa).
ja kun budjetilla mennään niin onko tuossa nyt muuta järkevää vaihtoehtoa kuin
Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx, 144Hz WQHD -pelimonitori, musta - 349,00€ ?
telialla tarjous 389e(+3e kuljetus) muuten voisi kiinnostaa mutta TN paneelin värit ei nappaa kun sitä IPS:ää kehutaan niin paljon

onko jotain tiettyjä näyttöjä mitä kannattaa ettiä käytettynä? onko käytetyissä näytöissä nykyään mitään haittapuolia muutakun perus takuut ei välttämättä voimassa ja omalla vastuulla kunhan näytössä ei nyt mitään isompia naarmuja ole?
 

Osnow

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
31.10.2018
Viestejä
2 019
nyt kun tulee PC päivitettyä kokonaan niin tarvii 1070ti seuraksi ehkä jotain muuta kun Asuksen 24'' VE247... hakusessa siis näyttö pääasiassa pelaamiseen. vähittäis kriteerit 27'' ja ~144hz (IPS plussaa).
ja kun budjetilla mennään niin onko tuossa nyt muuta järkevää vaihtoehtoa kuin
Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx, 144Hz WQHD -pelimonitori, musta - 349,00€ ?
telialla tarjous 389e(+3e kuljetus) muuten voisi kiinnostaa mutta TN paneelin värit ei nappaa kun sitä IPS:ää kehutaan niin paljon

onko jotain tiettyjä näyttöjä mitä kannattaa ettiä käytettynä? onko käytetyissä näytöissä nykyään mitään haittapuolia muutakun perus takuut ei välttämättä voimassa ja omalla vastuulla kunhan näytössä ei nyt mitään isompia naarmuja ole?
Asuksen VG27AQ on ips paneelilla, 144hz ja 1440p. Normaalisti maksaa n.500e mutta tulee usein tarjouksiin n. 430e.
 
Liittynyt
24.11.2018
Viestejä
18
nyt kun tulee PC päivitettyä kokonaan niin tarvii 1070ti seuraksi ehkä jotain muuta kun Asuksen 24'' VE247... hakusessa siis näyttö pääasiassa pelaamiseen. vähittäis kriteerit 27'' ja ~144hz (IPS plussaa).
ja kun budjetilla mennään niin onko tuossa nyt muuta järkevää vaihtoehtoa kuin
Acer 27" Nitro VG270UPbmiipx, 144Hz WQHD -pelimonitori, musta - 349,00€ ?
telialla tarjous 389e(+3e kuljetus) muuten voisi kiinnostaa mutta TN paneelin värit ei nappaa kun sitä IPS:ää kehutaan niin paljon

onko jotain tiettyjä näyttöjä mitä kannattaa ettiä käytettynä? onko käytetyissä näytöissä nykyään mitään haittapuolia muutakun perus takuut ei välttämättä voimassa ja omalla vastuulla kunhan näytössä ei nyt mitään isompia naarmuja ole?
Tässä itsellekin edelleen hyvin samoilla spekseillä näyttöä kartoittaessa ja tarjouksia metsästäessä osui silmään Telialta tarjouksesta Acer Nitro XV272U P 27" -pelinäyttö . Tuo taitaa olla hyvinkin vastaava kuin tuo Jimm'siltä linkkaamasi, mutta paremmalla jalustalla ja säätömahdollisuuksilla (?)

Tällä hetkellä tuon tilaaminen on vakavassa harkinnassa, ellei nyt em. Asusta (tai jopa vastaavaa Lenovoa/LG:tä) tule todella hyvään tarjoukseen.
 

snz

Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
71
Onko kellekään tullut vastaan 24" 1440p 144Hz (tai yli) 1ms IPS- tai VA-paneelia? Minkä tahansa vaatimuksen kun tiputtaa pois niin löytyy, mutta se ei kelpaa.
 
Liittynyt
01.04.2020
Viestejä
37
Noin viikon verran BenQ PD3200U ollut käytössä ja voin kyllä enimmäkseen kehua.
+ selkeä kuva, ei heijasta, erilaisia valmiita väritasapainovaihtoehtoja, jotka ovat kätevästi vaihdettavissa kiekonmuotoisella pikavalitsimella.
+ usb hub toimii MBP:n kanssa moitteettomasti.
+ kun näytössä on kiinni kaksi tietokonetta, osaa se melko fiksusti "herätä" oikean tietokoneen käynnistymiseen ja valita se kuvalähteeksi.
+ Bonuksena vielä SD-kortinlukija näytön oikean reunan takana.

- design on Apple Thunderbolt Displayn jälkeen paluu ankeaan PC-aikaan, paksu ja korkea reuna ei paljon esteettistä silmää miellytä.
- kun kääntelin alussa kokeeksi näyttöä pivot-asentoon muutaman kerran, raapasi näytön reuna jalustaan muutamat ikävät naarmut. Eihän ne nyt paljon haittaa, mutta jalan korkeus olisi pitänyt olla 1-2 cm enemmän jottei pivottiin kääntäminen aiheuttaisi näyön ja jalustan yhteenosumista.
- Jotenkin luulin, että näytön mukana olisi tullut toinenkin USB 3.0 A to B kaapeli. Paketissa on vain yksi, joten kaupoille mars, pääsee eroon kaksista näppiksistä...

Mielestäni tässä on ihan rahanarvoinen kapistus.
 
Liittynyt
20.10.2017
Viestejä
79
Onko kellekään tullut vastaan 24" 1440p 144Hz (tai yli) 1ms IPS- tai VA-paneelia? Minkä tahansa vaatimuksen kun tiputtaa pois niin löytyy, mutta se ei kelpaa.
Ei löydy 1440p, koska paneeli valmistajat tekevät 27 tuumaisia niistä, koska sitä pidetään täydellisenä kokona tuolla resoluutiolle. Ei se 27 tuumainen niin paljoa isompi ole ettei siihen tottuisi nopeastikin. Mutta jos on pakko pysyä 24", niin joutuu tyytymään 1080 resoluutioon ellei tyydy vähempään hz määrän jostain syystä
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
344
Tässä itsellekin edelleen hyvin samoilla spekseillä näyttöä kartoittaessa ja tarjouksia metsästäessä osui silmään Telialta tarjouksesta Acer Nitro XV272U P 27" -pelinäyttö . Tuo taitaa olla hyvinkin vastaava kuin tuo Jimm'siltä linkkaamasi, mutta paremmalla jalustalla ja säätömahdollisuuksilla (?)

Tällä hetkellä tuon tilaaminen on vakavassa harkinnassa, ellei nyt em. Asusta (tai jopa vastaavaa Lenovoa/LG:tä) tule todella hyvään tarjoukseen.
Onko tosta telian tarjousnäytöstä enempää mielipiteitä?
 

snz

Liittynyt
09.10.2017
Viestejä
71
Ei löydy 1440p, koska paneeli valmistajat tekevät 27 tuumaisia niistä, koska sitä pidetään täydellisenä kokona tuolla resoluutiolle. Ei se 27 tuumainen niin paljoa isompi ole ettei siihen tottuisi nopeastikin. Mutta jos on pakko pysyä 24", niin joutuu tyytymään 1080 resoluutioon ellei tyydy vähempään hz määrän jostain syystä
24" FHD pelinäyttö löytyy jo ja sen vierellä työpöytäkäyttöön 24" 1440p IPS. Kiitos vastauksesta kuitenkin. Täytynee elää nykyisen setupin kanssa tai sitten vaihtaa molemmat.
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
9
Tarvisin apua näytön valitsemisessa.

Näyttö tulee pelaamista varten ja näytönohjaimena toimii GTX-1660.

Budjetti 200-300€

Mitä tulisi huomioida tällä budjetilla? Ja löytyykö tästä budjetista sopivaa näyttöä minulle?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Tarvisin apua näytön valitsemisessa.

Näyttö tulee pelaamista varten ja näytönohjaimena toimii GTX-1660.

Budjetti 200-300€

Mitä tulisi huomioida tällä budjetilla? Ja löytyykö tästä budjetista sopivaa näyttöä minulle?
Hyvä näyttö kestää 5+ vuotta joten tämän hetkisellä näytönohjaimella ei ole sinänsä niin väliä (se ehtii helposti vaihtua 2-3+ kertaa).

Yleinen mielipide enempi tai vähempi on että:
24" näytöissä 1080p resoluutio on paras
27" näytöissä 1440p resoluutio on paras
32"+ näytöissä 4K resoluutio on paras

Tällä hetkellä varmaankin parhaan hinta/laatusuhteen saat jos etsit 27" 1440p IPS näyttöä mikä pystyy 144hz.
Tosin tuo hintabudjetti voi tuoda hieman ongelmia

Ehkä tämä voisi sopia?
Hinta 299€. Tosin näyttöteknologia VA...
 
  • Tykkää
Reactions: E.T
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
9
Hyvä näyttö kestää 5+ vuotta joten tämän hetkisellä näytönohjaimella ei ole sinänsä niin väliä (se ehtii helposti vaihtua 2-3+ kertaa).

Yleinen mielipide enempi tai vähempi on että:
24" näytöissä 1080p resoluutio on paras
27" näytöissä 1440p resoluutio on paras
32"+ näytöissä 4K resoluutio on paras

Tällä hetkellä varmaankin parhaan hinta/laatusuhteen saat jos etsit 27" 1440p IPS näyttöä mikä pystyy 144hz.
Tosin tuo hintabudjetti voi tuoda hieman ongelmia

Ehkä tämä voisi sopia?
Hinta 299€. Tosin näyttöteknologia VA...
Kiitos selkeästä vastauksesta. Toimitusajat ovat heikot tuossa..


Ajaako toi samaa asiaa, siinä näyttäisi olevan IPS. Onko sivun luotettavuudesta tietoa? Onko muita mahdollisia vaihtoehtoja?
 

Taneli-

☤ Virallinen ⚔ testaaja ☣
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 590
Kiitos selkeästä vastauksesta. Toimitusajat ovat heikot tuossa..


Ajaako toi samaa asiaa, siinä näyttäisi olevan IPS. Onko sivun luotettavuudesta tietoa? Onko muita mahdollisia vaihtoehtoja?
Ei ole sama, tuo on 1080p, 75hz. Sivustosta en osaa sanoa.
 
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
9
Ei ole sama, tuo on 1080p, 75hz. Sivustosta en osaa sanoa.
Okei. Olisi plussaa, jos saisi käyttöön jo tällä viikolla. Onko jotain vastaava näyttöä?





Onko näistä mihinkään?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.04.2020
Viestejä
9
Tässä olisi esim 324€ hintaan:

Nuo mitä linkkasit, molemmat ovat 1080p eivät 1440p (eli Full HD resoluutio) ja jälkimmäinen vielä 31.5" leveä...
Näyttävästi ei kannata itse edes alkaa etsimään.. Jos saisin pari ehdotusta vastaavista (eka postaus) olisin todella kiitollinen.
 

raz

Liittynyt
04.12.2018
Viestejä
16
Paras 27 tuumainen 1440p näyttö ~500e?
Käyttö lähinnä pelaaminen: nykyään varmaan useimmiten ralli- ja ratasimut, mutta myös muuta laidasta laitaan.
Tila on yleensä pelatessa valaistuksen puolesta hämärä. Tällä hetkellä ollaan nvidian kelkassa (rtx2070).
Kuvanlaatu on tärkeämpää kuin näytön vasteajat ja hertsit, sinänsä vaikka 60hz riittää.
 
Liittynyt
25.03.2020
Viestejä
29
Paras 27 tuumainen 1440p näyttö ~500e?
Käyttö lähinnä pelaaminen: nykyään varmaan useimmiten ralli- ja ratasimut, mutta myös muuta laidasta laitaan.
Tila on yleensä pelatessa valaistuksen puolesta hämärä. Tällä hetkellä ollaan nvidian kelkassa (rtx2070).
Kuvanlaatu on tärkeämpää kuin näytön vasteajat ja hertsit, sinänsä vaikka 60hz riittää.
Ite suosittelen Lenovon Y27q-20 näyttöä. Mielestäni yksi parhaista tuohon hintaan, itsellä kokemusta nyt noin viikon ajalta ja pidän kyllä todella tuosta miten toistaa värit. Myös muut speksit kohdillaan.

 

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Näyttävästi ei kannata itse edes alkaa etsimään.. Jos saisin pari ehdotusta vastaavista (eka postaus) olisin todella kiitollinen.
Tuossa olisi listausta 144Hz 2560x1440 FreeSync näytöistä IPS tai VA-paneelilla:

Variable refresh rate tekniikka mahdollistaa repeilemätömän ja sulavan ruudun päivityksen vaikke kone/näytönohjain pystykään 144Hz:in.
Löytyy esim. Tanelin listaamasta Multitronicin AOC:Stä.

Muuten on Suomen liikkeissä aika heikot saatavuudet monissa kuten tässä IPS Acerissa.
 
Viimeksi muokattu:

E.T

Liittynyt
27.02.2017
Viestejä
6 254
Paras 27 tuumainen 1440p näyttö ~500e?
Käyttö lähinnä pelaaminen: nykyään varmaan useimmiten ralli- ja ratasimut, mutta myös muuta laidasta laitaan.
Tila on yleensä pelatessa valaistuksen puolesta hämärä. Tällä hetkellä ollaan nvidian kelkassa (rtx2070).
Kuvanlaatu on tärkeämpää kuin näytön vasteajat ja hertsit, sinänsä vaikka 60hz riittää.
Hämärä valaistus hyötyisi VA:n nestekiteistä ylivoimaisesti parhaasta kontrastista.
IPS ei standarditason kontrastinsa takia anna näyttävää kuvaa hämärässä huoneessa, paitsi jos kuvassa ei ole tummaa.
(tarvitsisi kunnollisen FALD taustavalon)
Mutta vasteajoissa taas IPS vie voiton VA:n omatessa hyvinkin "haasteellisia" siirtymiä tummempien sävyjen värillä.

Kaikesta mainossonnasta huolimatta littunäytöt eivät ole oikeastaan menneet eteenpäin 15 vuodessa ja niissä on aina heikkoja kohtia.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom