Mikä lämpötyyny minulle?

Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Ostin uuden näytönohjaimen, GeForce 8800GTS, johon haluaisin vaihtaa uudet lämpötyynyt. Mikä olisi tän hetken markkinoilla olevista semmoinen joka passais tuohon?
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
252
Nämä Arcticin tyynyt ovat olleet hinta-laatusuhteeltaan ainakin hyviä.

Joudut kyllä mittaamaan vanhojen lämpötyynyjen paksuuden tilataksesi oikean paksuista.

Rakennatko jotain retrokonetta vai mihin käyttöön tuo näytönohjain tulee?
 
Liittynyt
05.11.2020
Viestejä
101
Joo, mie arcticin tyynyt tilasinkin. Mulla on useempi vanhempi emolevy joista on tarkotus näperellä toimivia koneita, en vielä oo päättäny että mihinkä niistä tuon näyttiksen laitan :D
 

Härkönen

Team H2O
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
6 998
Joo, mie arcticin tyynyt tilasinkin. Mulla on useempi vanhempi emolevy joista on tarkotus näperellä toimivia koneita, en vielä oo päättäny että mihinkä niistä tuon näyttiksen laitan :D
Nykypäivänä tolla näyttiksellä ei vaan tee enää mitään. Arkki lämpötyynyjäkin maksaa enemmän kuin itse näytönohjain...
 
Liittynyt
29.05.2020
Viestejä
495
Nykypäivänä tolla näyttiksellä ei vaan tee enää mitään. Arkki lämpötyynyjäkin maksaa enemmän kuin itse näytönohjain...
Ei millään pahalla, mutta tämä ei vastaa esitettyyn kysymykseen millään lailla. Tässä kysyttiin että mikä on sopiva lämpötyyny. Jotkut meistä (mm. minä) harrastaa vanhoja koneita ja laittaa vanhoja kamoja kuntoon ja siksi vanhoihinkin vehkeisiin liittyviä kysymyksiä voi silloin tällöin putkahdella foorumille. Itsekin olen vaihdellut useampiin vanhoihin näytönohjaimiin lämpötyynyjä ja kun mistään ei oikein löytynyt tietoa että miten paksua tyynyä sinne on hyvä laittaa, niin piti vaan arvioida vanhan tyynyn paksuus ja laittaa uutta yhtä paksua tilalle.

Minä olen käyttänyt Thermal Grizzlyn tyynyjä, mutta varmaan jollain edullisemmillakin pärjää jos komponentit eivät ole kovasti lämpenevää sorttia. Enemmän lämpeneviin kohteisiin voi sitten laittaa jotain vähän parempaa ja kalliimpaa varsinkin jos meinaa ylikellottaa (muisteja). Lämpötyynyn paksuus on tärkeä seikka, koska liian ohut tyyny ei saa kunnollista kontaktia ja liian paksun käyttäminen voi johtaa siihen että esimerkiksi itse GPU ei saa kunnollista kontaktia siilin pohjaan, mikä heikentää jäähdytystehoa.
 
Liittynyt
13.02.2019
Viestejä
259
Jossain olisi hyvä olla jokin web-tietokanta thermal pad:ien paksuuksille (ja ehkä muillekin mitoille), josta voisi löytyä nyt ainakin yleisimmille näytönohjaimille padien paksuudet. En tiedä onko joku jo aloittanut tuollaista johonkin.

Itse olen miettinyt että tämä voisi tulla kyseeseen, jos vaikkapa myy vanhan näytönohjaimen johon olen laittanut vesiblockin, mutta uusi käyttäjä haluaa asentaa (vielä tallella olevan) ilmajäähyn (tai, jos vaikka itse haluan laittaa näyttiksen kokoonpanoon johon ei tule vesijäähdytystä).

Jos näytönohjain on ollut niin yleinen / suorituskykyinen, että sille on tehty custom-fullcoverblokkeja, niin yksi hyvä tietolähde voisi olla ko blokkien valmistajien käyttöohjeet. Esim. ek listaa ainakin joidenkin näytönohjaimien blokkien asennusohjeissa padien paksuudet; mutta toisaalta, mikään ei estä 3. osapuolen blokkien valmistajia tekemästä blokista siten erilaista, että sen asennuksessa käytetäänkin eri paksuisia padeja kuin alkuperäisessä blokissa...
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
252
Usein lämpötyynyjen sovitus on joka tapauksessa kokeellista hommaa, eri tyynyt kun puristuvat kasaan eri lailla. Esimerkiksi EK:n tyynyt puristuvat kasaan paljon enemmän kuin Articin, jolloin Arcticin valikoimasta saattaa olla järkevämpää valita pykälän ohuempi tyyny.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 365
Viestejä
4 158 508
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom