Mikä kannettava minulle -lirpake

Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
661
ThinkPad T14s Gen3 kuvan specseillä olis tarjouksessa, akku 57wh, taustavalaistu näppäimistö ja sormenjälilukijalla. Kone tulis Syksyllä alkaviin amk opintoihin ja kotona netflixiä ynnä muuta tavallista käyttöä. Ovh reilut 1800€. Itse ajattelin että tässä vois olla konetta pitkäksi aikaa kohtuu hinnalla, mitä mietteitä teillä?
Itse ottaisin 16" tuumaisella näytöllä kannettavan tietokoneen, jos mahdollista vain. Aiemman amk-tutkinnon suoritin jollain hp:n 14" tuumaisella kannettavalla tietokoneella ja tuo näytön koko alkoi kyllä pahasti risomaan jossain vaiheesa. Välillä aika tihrustamista ja jos kirjottaa piti. 14" tuumaisissa tuppaa myös olemaan "normaalia" pienempi näppäimistö.

E: Tuossa mallissa ei myös taida olla sivunäppäimistöä. Eli hankaloittaa lisäksi kirjoittamista ja numeroiden näppäilyä, jos sitä täytyy koulussa harjoittaa tietokoneella.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Itse ottaisin 16" tuumaisella näytöllä kannettavan tietokoneen, jos mahdollista vain. Aiemman amk-tutkinnon suoritin jollain hp:n 14" tuumaisella kannettavalla tietokoneella ja tuo näytön koko alkoi kyllä pahasti risomaan jossain vaiheesa. Välillä aika tihrustamista ja jos kirjottaa piti. 14" tuumaisissa tuppaa myös olemaan "normaalia" pienempi näppäimistö.

E: Tuossa mallissa ei myös taida olla sivunäppäimistöä. Eli hankaloittaa lisäksi kirjoittamista ja numeroiden näppäilyä, jos sitä täytyy koulussa harjoittaa tietokoneella.
Itse taas päinvastoin, en todellakaan halua raahata mitään 16" tiiliskiveä mukana koulussa. Jos 14" näyttö on johonkin liian pieni, niin sitä on myös 16" näyttö. Tai ainakin itse hoidan vain pakolliset asiat läppärillä, ja loput pöytäkoneella, kun käytössä 2 kpl isompia näyttöjä paremmalla resoluutiolla (1440p ja 4k). Itsellä käytössä nyt 870g painava Samsung Galaxy Book Pro, ja ollut mielestäni loistava. Toki jos tarvitsee laskentatehoa paljon, niin silloin voi olla perusteltua ottaa "peliläppärimäinen" kone.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Itse ottaisin 16" tuumaisella näytöllä kannettavan tietokoneen, jos mahdollista vain. Aiemman amk-tutkinnon suoritin jollain hp:n 14" tuumaisella kannettavalla tietokoneella ja tuo näytön koko alkoi kyllä pahasti risomaan jossain vaiheesa. Välillä aika tihrustamista ja jos kirjottaa piti. 14" tuumaisissa tuppaa myös olemaan "normaalia" pienempi näppäimistö.

E: Tuossa mallissa ei myös taida olla sivunäppäimistöä. Eli hankaloittaa lisäksi kirjoittamista ja numeroiden näppäilyä, jos sitä täytyy koulussa harjoittaa tietokoneella.
Nämä taitavat olla vähän makuasioita. Itse liputan pienemmän ja kevyemmän kannettavan puolesta, jos pitää paljon mukana kanniskella. Fonttikokoja ja kuvakkeiden kokoja saa säädettyä. Kotona koneeseen voi liittää ulkoisen näytön. Näppäimistölläkin on ollut ihan hyvä kirjoittaa. Windowsissa skaalaus 150%. Itselläni siis käytössä thinkpad x13.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
512 GB on nykyisin myös aika ahdas. 1TB minimissään varsinkin jos laite pidemmän ajan käyttöön tulee, mieluummin 2TB tai 4TB jos lompakko sietää. Noissa kokoluokissa kannattaa ottaa ruuvari kauniiseen käteen ja tilata levy verkkiksestä tai Jimmsiltä Lenovon sijaan.

Itse menisin heikommalla prosessorilla ja isommalla RAM-määrällä, 16GB alkaa olla aneeminen jos opiskeluissa tarvitsee virtuaalikoneita pyörittää.
Käytetty T480s alle 400 eurolla ja siihen 40 GB RAM (alle 100€?) ja 1TB SSD (alle 100€?) tai 2TB.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 547
Käytetty T480s alle 400 eurolla ja siihen 40 GB RAM (alle 100€?) ja 1TB SSD (alle 100€?) tai 2TB.
T480 on hyvää vastinetta rahalle, mutta olen huomannut saman sarjan 5-vuotta vanhan prosessorin alkavan osoittaa ikäänsä vaativimmissa hommissa.

Kakkoskoneena täysin käypää tavaraa, jos yhdellä koneella menisin ja en heti parin vuoden sisään ajattelisi vaihtaa, valitsisin mieluummin uuden tai yhden sukupolven vanhan käytetyn.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
T480 on hyvää vastinetta rahalle, mutta olen huomannut saman sarjan 5-vuotta vanhan prosessorin alkavan osoittaa ikäänsä vaativimmissa hommissa.

Kakkoskoneena täysin käypää tavaraa, jos yhdellä koneella menisin ja en heti parin vuoden sisään ajattelisi vaihtaa, valitsisin mieluummin uuden tai yhden sukupolven vanhan käytetyn.
Itse odotan AMD:n uusia mobiiliprosessoreja, lähinnä 7840u, mutta onhan tuo käytetty T480s ihan hyvä kone opiskelijalle hinta-laatusuhteeltaan. Opiskelijat kun haluavat mahdollisimman halvan koneen.

Turha edes verrata mitään 2000 euron konetta ja 500 euron konetta.

Tässä hektisessä kapitalistisessa kulutusyhteiskunnassa pitää saada parin vuoden välein uudet tuliterät laitteet. Onko siinä mitään järkeä?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
En kyllä ostaisi mitään käytettyä T480s, ellei niissä ole tyyliin 11-sarjan Intel tai 4xxx-sarjan Ryzen. Mobiiliprossut kehittyneet niin älyttömästi, ettei mielestäni ole mitään järkeä maksaa hyvästä rungosta ja paskasta raudasta 400e. Mutta kukin tavallaan.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
En kyllä ostaisi mitään käytettyä T480s, ellei niissä ole tyyliin 11-sarjan Intel tai 4xxx-sarjan Ryzen. Mobiiliprossut kehittyneet niin älyttömästi, ettei mielestäni ole mitään järkeä maksaa hyvästä rungosta ja paskasta raudasta 400e. Mutta kukin tavallaan.
Tottakai ottaa parhaan mahdollisen, jos ei ole tiukka budjetti. En edes kehtaa sanoa millaisia raahattavia läppäreitä iskällä on vieläkin käytössään. Nykypäivänä tuottavuuden pitää olla 110% prosenttia ja kärsiihän se jos joutuu pari sekuntia ylimääräistä odottamaan prosessoria.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 547
Tässä hektisessä kapitalistisessa kulutusyhteiskunnassa pitää saada parin vuoden välein uudet tuliterät laitteet. Onko siinä mitään järkeä?
Se missä on järkeä riippuu omasta käyttötarkoituksesta ja lompakon voimasta.

Ihminen joka hakkaa pelkkää koodia menemään pärjää varmaan jollain Chromebookillakin verrattuna road warrioriin joka työstää koneoppimista ja tarvitsee tehoakin laitteelta, jolloin 5 vuotta vanhat läppärit on aikalailla ulkona jo heti kättelyssä. Viimeisten vuosien aikana suorituskyky on kuitenkin lähestulkoon tuplaantunut jo pelkästään prosessoripuolella.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
43
Niin onhan vanhoissa ThinkPadeissa puolensa, mutta jos joku opiskelija etsii mahdollisimman vääntövoimaista läppäriä halvalla, lienee tarpeellista tuoda esiin, että syy ostaa 400 euron T480s tms. on jotain ihan muuta kuin laskentateho suhteessa hintaan.

Esim. oheisen ThinkBookin saa Lenovon opiskelijakaupasta 424,08 eurolla. T480s:ssä on prossu joku i7-8650U. Tuon koneen i3-1220P on yhdellä ytimellä sitä luokkaa 50 % ja kaikilla ytimillä luokkaa 100–150 % tehokkaampi.

Käyttis Huudosta 6 eurolla, 4-kennoinen akku tekee 7,20 € lisää, samoin taustavalaistu näppis. Isomman M.2-levyn saa myös tietty lisähintaan tai sitten ostaa muualta halvemmalla. Koneessa on tyhjä so-dimm-slotti, johon voi lisätä 32 gigaa muistia.



1690557837665.png
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Niin onhan vanhoissa ThinkPadeissa puolensa, mutta jos joku opiskelija etsii mahdollisimman vääntövoimaista läppäriä halvalla, lienee tarpeellista tuoda esiin, että syy ostaa 400 euron T480s tms. on jotain ihan muuta kuin laskentateho suhteessa hintaan.

Esim. oheisen ThinkBookin saa Lenovon opiskelijakaupasta 424,08 eurolla. T480s:ssä on prossu joku i7-8650U. Tuon koneen i3-1220P on yhdellä ytimellä sitä luokkaa 50 % ja kaikilla ytimillä luokkaa 100–150 % tehokkaampi.

Käyttis Huudosta 6 eurolla, 4-kennoinen akku tekee 7,20 € lisää, samoin taustavalaistu näppis. Isomman M.2-levyn saa myös tietty lisähintaan tai sitten ostaa muualta halvemmalla. Koneessa on tyhjä so-dimm-slotti, johon voi lisätä 32 gigaa muistia.



Ihan hyvän tarjouksen olet löytänyt. Muuten hyvä, mutta vähän turhan painava ja thinkbook ei taida olla ihan yhtä laadukas kuin thinkpad. Vain vuoden takuu. Itse ostaisin tonnilla ThinkPad x13 tai esim. L14 gen4, jos tarvitsee enemmän RAM.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 284
Ulkomaille muuton myötä hakusessa olisi kohtuu tehokas peliläppäri hintaluokassa n. 1500€, budjetti ei ole kovin tiukka, ennemminkin haussa mahdollisimman hyvä hinta-laatusuhde. Kokoluokkana riittää ns "siirreltävä", eli 16+ tuumaa. Onkohan mitään hyviä tarjouksia nyt kaupoissa? Tärkeänä kriteerinä myös saatavuus viimeistään ennen syyskuun puoliväliä.
Ehkä jotain tällaista? HP Omen 16-wf0876no i7-13HX/16/512/4070 16" pelikannettava - Gigantti verkkokauppa
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.01.2018
Viestejä
1 134
Mulle nuo yrityskoneet ei ihan aukene. Marketti koneella saa yleensä paljon paremmat speksit pienemmällä hinnalla ja ainakin lenovo tarjoaa kolmen vuoden onsite takuutakin suht pienellä hinnalla. Mulla on kolme markettikonetta ollut ja mikään ei ole hajonnut. Nykyinen jo 5.5 vuotta käytössä.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 547
Itselle ei oikein aukene kilohinta markettikoneet. Onhan ne laadullisesti menneet parempaan suuntaan kymmenen vuoden aikana huimasti, mutta verrattuna yrityskoneisiin on ne edelleen ihan toiselta planeetalta.

Rungot on taipuvaa natisevaa muovia, näyttöjen saranat halkeaa irti ja ennen pitkää joutuu poraamaan pultin koneen läpi, näppikset tuntuu yhtä laadukkailta kirjoittaa kuin viiden euron Wish-spesiaalit, näyttöpaneelien väriavaruus melkein poikkeuksetta vajavainen eikä saa edes kalibroimalla kuntoon, tuulettimet puhkuu menemään kuin jumbojetti lentoonlähdössä kun ei isossa markettiläppärissäkään ole tarpeeksi tilaa hiljaiselle jäähylle, painoa silti kaikesta huolimatta toista kiloa. Miksei tuossa kohtaa hyväksy faktoja ja rakenna pöytäkonetta, jos vain spekseillä on väliä?

Itselle kannettava on laite missä laatu ja keveys on tärkeitä, jotta sitä uskaltaa oikeasti käyttää kannettavana eikä vain paikallaan, rautapuolen speksit pitää olla sopivassa balanssissa eikä kaiken A ja O.
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Lenovon opiskelijakaupassa on aika kovia tarjouksia tällä hetkellä.
1690738071113.png

1690738081381.png

1690738088736.png
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 205
Itselle ei oikein aukene kilohinta markettikoneet. Onhan ne laadullisesti menneet parempaan suuntaan kymmenen vuoden aikana huimasti, mutta verrattuna yrityskoneisiin on ne edelleen ihan toiselta planeetalta.

Rungot on taipuvaa natisevaa muovia, näyttöjen saranat halkeaa irti ja ennen pitkää joutuu poraamaan pultin koneen läpi, näppikset tuntuu yhtä laadukkailta kirjoittaa kuin viiden euron Wish-spesiaalit, näyttöpaneelien väriavaruus melkein poikkeuksetta vajavainen eikä saa edes kalibroimalla kuntoon, tuulettimet puhkuu menemään kuin jumbojetti lentoonlähdössä kun ei isossa markettiläppärissäkään ole tarpeeksi tilaa hiljaiselle jäähylle, painoa silti kaikesta huolimatta toista kiloa. Miksei tuossa kohtaa hyväksy faktoja ja rakenna pöytäkonetta, jos vain spekseillä on väliä?

Itselle kannettava on laite missä laatu ja keveys on tärkeitä, jotta sitä uskaltaa oikeasti käyttää kannettavana eikä vain paikallaan, rautapuolen speksit pitää olla sopivassa balanssissa eikä kaiken A ja O.
Samaa mieltä. Täytyy vielä erikseen todeta, että ero on viime vuosina merkittävästi kaventunut. Nykyisin löytyy "markettikoneitakin" alumiinisella runkorakenteella ja kattavalla väriavaruudella. Tosin hinta ei silloin paljoa yritysmalleista eroa. Parhaat kuluttajamallit maksavat jo enemmän kuin yrityskannettavien perusmallit, jolloin tosin niissäkin on heikot näytöt. Huollettavuus on yrityskoneissa kuitenkin edelleen omaa luokkaansa, vaikka ultrabookeista tutut emolevyyn juotetut muistit ovat sielläkin yleistyneet. Paljon kirjoittavat arvostavat hyvää näppäintuntumaa, joka parhaissa yritysmalleissa on tosiaan edelleen omaa luokkaansa.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Lenovon opiskelijakaupassa on aika kovia tarjouksia tällä hetkellä.


Millain ideapad pro 5 14 sait hinnaksi 809e, itelle tuli 899e? Se olisi kyllä kova kone jo tohon hintaan kun on tehokas integroitu näyttis ja jos pelitehot ei riitä niin sitten thubderboltti telakkaa kiinni :tup:
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Millain ideapad pro 5 14 sait hinnaksi 809e, itelle tuli 899e? Se olisi kyllä kova kone jo tohon hintaan kun on tehokas integroitu näyttis ja jos pelitehot ei riitä niin sitten thubderboltti telakkaa kiinni :tup:
Otin Windows-lisenssin pois, niin lähti tuo 90e hinnasta. Ja sitten tarjosi ilmaiseksi tuon 1TB levyn 512GB:n tilalle.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
811
Näin tein itsekkin ja silti 899e...ilmeisesti noussut hinta.
Olisiko kyse opiskelija-alennuksesta.

Lenovolta pitäisi saada 10% alennuskoodi rekisteröinnin yhteydessä. Tällöin hinta olisi sama kuin opiskelijoilla. Koodin tulo kesti kyllä monta päivää...
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Olisiko kyse opiskelija-alennuksesta.

Lenovolta pitäisi saada 10% alennuskoodi rekisteröinnin yhteydessä. Tällöin hinta olisi sama kuin opiskelijoilla. Koodin tulo kesti kyllä monta päivää...
Joo näköjään sieltä sen sai tolla 809e hinnaksi.
 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Alkoikin tuo ideapad pro 5 14 kiinnostamaan kun ei sitä pelaamista taida sittenkään juurikaan tulla. Meni oma G14 nyt sitten tänne oikeaan paikkaan myyntiin :)
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
01.04.2023
Viestejä
5
Heip,

Etsiskelen läppäriä työ- ja opiskelukäyttöön, sekä kevyeen pelaamiseen. Prioriteetteina on akkuikä ja sen jälkeen prossun tehot (kompilointiin yms). Viimeisen muutaman kannettavan olen ostanut käytettynä mutta niissä on ollut aina sen verran roskainen akku etteivät ne pysy hengissä paria tuntia pitempään, eli sen takia haluan läppärin jossa on joko niin ruhtinaallisesti akkua ettei haittaa vaikka olisi ajan saatossa heikentynyt ja pystyn kahvilassa tai kampuksella viettämään päivän akkuvirralla, tai sitten sellaisen johon voi helposti (ja kohtuuhinnalla) ostaa ja korvata akun.
 
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Heip,

Etsiskelen läppäriä työ- ja opiskelukäyttöön, sekä kevyeen pelaamiseen. Prioriteetteina on akkuikä ja sen jälkeen prossun tehot (kompilointiin yms). Viimeisen muutaman kannettavan olen ostanut käytettynä mutta niissä on ollut aina sen verran roskainen akku etteivät ne pysy hengissä paria tuntia pitempään, eli sen takia haluan läppärin jossa on joko niin ruhtinaallisesti akkua ettei haittaa vaikka olisi ajan saatossa heikentynyt ja pystyn kahvilassa tai kampuksella viettämään päivän akkuvirralla, tai sitten sellaisen johon voi helposti (ja kohtuuhinnalla) ostaa ja korvata akun.
Jos ei kiire, niin ehkä odottelisin AMD Ryzen 7 PRO 7840 prosessorin kannettavia. Ne ovat energiatehokkaita ja niissä on radeon 780m GPU, jolla onnistuu kevyt pelailu. Pitäisi tulla markkinoille näillä näppäimillä. Jotain tämän tyyppistä:

 
Liittynyt
16.11.2016
Viestejä
4 049
Jos ei kiire, niin ehkä odottelisin AMD Ryzen 7 PRO 7840 prosessorin kannettavia. Ne ovat energiatehokkaita ja niissä on radeon 780m GPU, jolla onnistuu kevyt pelailu. Pitäisi tulla markkinoille näillä näppäimillä. Jotain tämän tyyppistä:

Kevyt pelailu ehkä lievästi sanottu, menee jo komiastikkin pelailu koska tuo 780m on jo about 1060 3gb tasoinen. Niin ja tuo Ideapad pro 5 14" tuolta Lenovon kaupasta 32gb muistilla 7840hs prossulla 850eurolla on kyllä kova tarjous jo. Itse tarttuisin jos en omistaisi tuota G14:sta jossa siinäkin 680m jo pelailee... :tup:
 
Liittynyt
19.07.2017
Viestejä
270
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
43
Liittynyt
01.04.2023
Viestejä
5
Kevyt pelailu ehkä lievästi sanottu, menee jo komiastikkin pelailu koska tuo 780m on jo about 1060 3gb tasoinen. Niin ja tuo Ideapad pro 5 14" tuolta Lenovon kaupasta 32gb muistilla 7840hs prossulla 850eurolla on kyllä kova tarjous jo. Itse tarttuisin jos en omistaisi tuota G14:sta jossa siinäkin 680m jo pelailee... :tup:
Ymmärränköhän mä nyt jotain väärin koska ton ideapadin speksit näyttävät etenkin prossun ja akun kohilta olevan lähellä tai parempia kuin edes jopa nuo paljon kalliimmat T14s 3 gen tai X1 11 gen? Eikös thinkpadien pitänyt olla yleensä tehokkaampia kuin ideapadien...

Tuo 7840HS ilmeisesti aika virtasyöppö, kuinkakohan kauan sillä kestäisi tuo ideapad 14 pro akkuvirralla?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 205
Ymmärränköhän mä nyt jotain väärin koska ton ideapadin speksit näyttävät etenkin prossun ja akun kohilta olevan lähellä tai parempia kuin edes jopa nuo paljon kalliimmat T14s 3 gen tai X1 11 gen? Eikös thinkpadien pitänyt olla yleensä tehokkaampia kuin ideapadien...

Tuo 7840HS ilmeisesti aika virtasyöppö, kuinkakohan kauan sillä kestäisi tuo ideapad 14 pro akkuvirralla?
Ilmeisesti et ymmärrä mitään väärin, mutta lähtöolettamuksesi on väärä. ThinkPadit eivät (erityisiä työasemamalleja lukuun ottamatta) ole mitenkään tehokkaita kannettavia. Niissä on yleensä U-luokan matalatehoiset suorittimet ja ne on tarkoitettu lähinnä Office-tyyppisten ohjelmien ajoon. ThinkPadit ovat laajasti mukauttavissa omiin tarpeisiin ja rakenteeltaan kestäviä ja helposti huollettavia. Mutta teholtaan ne eivät mitenkään häikäise, päin vastoin kuluttajamalleista löytyy helposti enemmän suorituskykyä eri tilanteisiin.
 
Liittynyt
28.03.2017
Viestejä
1 547
Ja sivuhuomiona, esim tuo Ideapad Pro painaa karvan alle 2 kiloa, missä X1 on karvan yli 1 kilon. Oma edellinen Xiaomi oli 2 kiloinen ja kyllä näitä X1 paljon mieluummin repussa kantelee keikalla kuin parikiloisia möhkäleitä.

ThinkPadit toimii nykyisin kyllä varsin mainiosti jo pelikoneina ja koneoppimiseen, kun kotona ollessa lyö kiinni ulkoisen näytönohjaimen. Silloin pitää vaan mennä Intelillä jotta saa Thunderboltin. Maastossa liikkeellä ollessa pitää sitten vaan tulla toimeen nuhaisemmalla yleis-suorituskyvyllä verrattuna Ryzen kannettaviin.
 
Liittynyt
18.11.2016
Viestejä
699

hyvä tarjous
Lenovon omasta Edu-storesta sama kannettava Ryzen 5 5600U prossulla ja 54.7Wh akulla hintaan 529e.

Lenovon tarjouksessa ei taida olla Windowsia mukana, joten ei palvele kaikkia.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2023
Viestejä
5
Mitäs mieltä olette, onko tuo lenovon tarjous x13 gen 2 minkälainen. Olen menossa amk ja pitäisi olla kone millä pärjäisi 4 vuotta. En tarvitse erillistä näytönohjainta läppärissä. Näyttäisi olevan 699€ Windows proolla tuon hinta.

Onko ehdotuksia lenovolta muita 13 tai 14 tuumaisia alle tonnin koneita. Tietoarmadalla olisi myynnissä alle tonnilla Lenovo Thinkpad T14 Gen2 Core i7-1185G7 3.0 GHz 14" FHD IPS 32/512 SSD Win11 Pro ja Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 9 Core i5-1135G7 2.4 GHz 14" WUXGA Touch 16/500 SSD Win11 Pro. Mietteitä näistä...

Minkä näistä kolmesta valitsisitte ja hiukan perusteluita. Kiitos jo etukäteen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Mitäs mieltä olette, onko tuo lenovon tarjous x13 gen 2 minkälainen. Olen menossa amk ja pitäisi olla kone millä pärjäisi 4 vuotta. En tarvitse erillistä näytönohjainta läppärissä. Näyttäisi olevan 699€ Windows proolla tuon hinta.

Onko ehdotuksia lenovolta muita 13 tai 14 tuumaisia alle tonnin koneita. Tietoarmadalla olisi myynnissä alle tonnilla Lenovo Thinkpad T14 Gen2 Core i7-1185G7 3.0 GHz 14" FHD IPS 32/512 SSD Win11 Pro ja Lenovo Thinkpad X1 Carbon Gen 9 Core i5-1135G7 2.4 GHz 14" WUXGA Touch 16/500 SSD Win11 Pro. Mietteitä näistä...

Minkä näistä kolmesta valitsisitte ja hiukan perusteluita. Kiitos jo etukäteen.
Onhan tää x13 mainio kone. Kevyt ja tehokas. Hyvä akunkesto. Hyvä näppäimistö. Raskaaseen pelaamiseen tai cad-suunnitteluun tarvitset ulkoisen näytönohjaimen. Tekoäly hommiin esim. google colab, jos haluaa lisätehoa. Itse olen ollut tyytyväinen tähän x13 gen1. Omiin tarpeisiin 16 GB RAM ja 500 GB SSD ovat riittäneet vallan mainiosti, kun en ole ajanut useita virtuaalikoneita samanaikaisesti.
 
Liittynyt
29.01.2017
Viestejä
1 850
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Minulta kysyttiin AMk-opiskeluun sopivalle läppärille ehdotuksia.
Hinta max 500€, tai Mac hieman enemmän. Mielummin tietenkin alle tuon budjetin.
Ala sosiaalipuolelle, eli mitään cad-pyörittelyä ei luultavasti ole tarve tehdä.
Voi olla uusi tai käytetty, en ole näitä itse seurannut joten ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :smile:
 
Liittynyt
08.01.2017
Viestejä
1 492
Minulta kysyttiin AMk-opiskeluun sopivalle läppärille ehdotuksia.
Hinta max 500€, tai Mac hieman enemmän. Mielummin tietenkin alle tuon budjetin.
Ala sosiaalipuolelle, eli mitään cad-pyörittelyä ei luultavasti ole tarve tehdä.
Voi olla uusi tai käytetty, en ole näitä itse seurannut joten ehdotuksia otetaan mielellään vastaan :smile:
Tsekkaapa aiempi viestini, Lenovon opiskelijakaupasta tuohon rahaan aika lyömätön vaihtoehto.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Tsekkaapa aiempi viestini, Lenovon opiskelijakaupasta tuohon rahaan aika lyömätön vaihtoehto.
Tuo Thinkpad Joga L13?

EDIT: hieman hankaluuksia löytää tuota tarjousta, tai muitakaan. Jos vaatii jotain opiskelijatunnuksia, niin sellaisia ei minulla ole.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.07.2023
Viestejä
5
Olisiko tämä muuten sama kone mutta +150 eurolla saisi Intelin prossulla ja lisänä vielä WWAN + 1080p IR-kamera + kosketusnäyttö?
Lenovo 13" IPS Touchscreen ThinkPad X13 G2. Intel i5-1145G7, 16GB RAM, 512GB SSD M.2, LTE, Windows 11 Pro -kannettava
Eikös Intel versioissa ole lisäksi etuna Thunderbolt portit?
Tuohon vielä se isompi akku niin ois hyvä, paljonkohan maksaa 54,7wh akku?

Kumpi parempi vaihtoehto prossuksi tuohon, amd vai Intel?
 
Liittynyt
08.01.2018
Viestejä
1 205
Tuohon vielä se isompi akku niin ois hyvä, paljonkohan maksaa 54,7wh akku?

Kumpi parempi vaihtoehto prossuksi tuohon, amd vai Intel?
Vaikea pysyä kärryillä siitä, millaista kokoonpanoa kukin tarkoittaa, kun ei ole linkkejä suoraan kyseiseen tarjoukseen. Lisäksi Lenovon opiskelijatarjouksia ei pääse katsomaan ilman asianomaisia tunnuksia.

Kun kyseessä on ThinkPad X 13 Gen 2, on AMD-vaihtoehto parempi prosessoriksi.
Lenovo ThinkPad X13 Gen 2 review: AMD Ryzen Pro makes the compact business laptop fast - NotebookCheck.net Reviews

Budjetti heittää häränpyllyä, jos suunnittelee korvaavansa laitteessa olevan pienemmän akun 54,7 Wh versiolla.
 
Liittynyt
02.10.2021
Viestejä
151
Heti aiemmalla sivulla hienosti linkkailtu ihan kuvinakin lenovon opiskelijakaupan tarjouksia tänne, joten sieltä menisin suoraan näitä amk-koneita hommailemaan.

Eikä hirveästi kerro se mitään, jos sanoo vaan amk, sillä perus sosiaali/terveysalalle riittää se et wordi aukeaa. Sit voi jo melkeen napata jonkun gigantin/powerin 200-300e tuhnun, mutta toki järkevintä napata aiemmalla sivulla ihan kuvana olevia 400e läpyskää tai jopa kalliimpia mitä näky myös jos budjettia on.
 
Liittynyt
07.01.2020
Viestejä
1 299
Heti aiemmalla sivulla hienosti linkkailtu ihan kuvinakin lenovon opiskelijakaupan tarjouksia tänne, joten sieltä menisin suoraan näitä amk-koneita hommailemaan.

Eikä hirveästi kerro se mitään, jos sanoo vaan amk, sillä perus sosiaali/terveysalalle riittää se et wordi aukeaa. Sit voi jo melkeen napata jonkun gigantin/powerin 200-300e tuhnun, mutta toki järkevintä napata aiemmalla sivulla ihan kuvana olevia 400e läpyskää tai jopa kalliimpia mitä näky myös jos budjettia on.
Harmi vaan ettei ollut linkkejä suoraan kauppaan, en noita Lenovon sivuilta löytänyt.

Muuten yleisesti ottaen melko sekavia mobiiliprosessorien nimeämiset, mitä tuossa muutamaan Intelin kiveä vertailin.
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
43

Jos hakusessa on ThinkPad X13 G2, se on Lenovon opiskelijakaupassa tarjouksessa 529,01 €. (Linkki näyttää hinnaksi 1029 €, se tippuu 529 euroon kun kirjautuu opiskelijan tunnuksilla sisään.)

Prossuna tuossa on 5600U eli huomattavasti parempi kuin kaksi edellä mainittua (5425U ja 1145G7). Akku on 54,7 Wh. Käyttistä ei ole.

Jos itsellä olisi ostoslistalla 13-14-tuumainen Lenovon läppäri ja budjetti alle tonni, ostaisin kyllä edellisellä sivulla esillä olleen IdeaPad Pro 5 14:n hintaan 854,11 € (ilman käyttistä, Windows Huuto.netistä 6 €). Osat (prossu 7840HS, iGPU 780M, 32 GB DDR5 6400 MHz, näyttö 2,8K, 100%RGB, 400nits, 120 Hz, akku 75 Wh, SSD 1TB) aivan eri planeetalta kuin näissä esillä olleissa ThinkPadeissa... tatti tosin puuttuu. :)

edit: Näyttikseksi korjattu 780M eikä 680M.

1691013417821.png
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241
Olisiko tämä muuten sama kone mutta +150 eurolla saisi Intelin prossulla ja lisänä vielä WWAN + 1080p IR-kamera + kosketusnäyttö?
Lenovo 13" IPS Touchscreen ThinkPad X13 G2. Intel i5-1145G7, 16GB RAM, 512GB SSD M.2, LTE, Windows 11 Pro -kannettava
Eikös Intel versioissa ole lisäksi etuna Thunderbolt portit?
Juu Thunderbolt on Intelin omistamaa tekniikkaa. Kosketusnäyttöä pidän turhana ja kuluttaa vaan virtaa. LTE vaan, jos todella haluaa kannettavaan oman sim-kortin. AMD:n prossu hieman parempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
23.07.2023
Viestejä
241

Jos hakusessa on ThinkPad X13 G2, se on Lenovon opiskelijakaupassa tarjouksessa 529,01 €. (Linkki näyttää hinnaksi 1029 €, se tippuu 529 euroon kun kirjautuu opiskelijan tunnuksilla sisään.)

Prossuna tuossa on 5600U eli huomattavasti parempi kuin kaksi edellä mainittua (5425U ja 1145G7). Akku on 54,7 Wh. Käyttistä ei ole.

Jos itsellä olisi ostoslistalla 13-14-tuumainen Lenovon läppäri ja budjetti alle tonni, ostaisin kyllä edellisellä sivulla esillä olleen IdeaPad Pro 5 14:n hintaan 854,11 € (ilman käyttistä, Windows Huuto.netistä 6 €). Osat (prossu 7840HS, iGPU 680M, 32 GB DDR5 6400 MHz, näyttö 2,8K, 100%RGB, 400nits, 120 Hz, akku 75 Wh, SSD 1TB) aivan eri planeetalta kuin näissä esillä olleissa ThinkPadeissa... tatti tosin puuttuu. :)

Huom. Toi ideapad pro 5 painaa melkein 2 kiloa. Ei niin mukava kuljettaa kuin noin 1 kilon painoinen kone, kun reppuun/laukkuun tulee muutakin painoa (ainakin laturi).
 
Liittynyt
26.01.2019
Viestejä
43
Huom. Toi ideapad pro 5 painaa melkein 2 kiloa. Ei niin mukava kuljettaa kuin noin 1 kilon painoinen kone, kun reppuun/laukkuun tulee muutakin painoa (ainakin laturi).
Lenovon sivujen mukaan IdeaPad Pro 5 14 "weight starting at 1.46kg". Voi kyllä olla pienemmällä akulla kuin puheena olevan koneen 75 Wh.

ThinkPad X13 Gen 2 vastaava luku 1,19 kg.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 673
Viestejä
4 207 923
Jäsenet
70 932
Uusin jäsen
pite

Hinta.fi

Ylös Bottom