Mikä HTPC:n tilalle / rinnalle?

Liittynyt
26.02.2017
Viestejä
346
Tervehdys!

Minulla on ollut jo viitisen vuotta käytössä HTPC ja siinä MediaPortal, joka korvasi tallentavan digiboksin (valmisboksien kököt käyttöliittymät ja kustomoinnin puute oli ongelma) ja toimi muutaman vuoden loistavasti. Laitteessa on siis kolme USB-liitäntäistä antenniverkon TV-viritintä jolloin useamman kanavan tallennus onnistuu helposti. HTPC-laitteen lisäksi minulla on WD:n MyCloud -verkkokovalevy, johon olen tullut siirtäneeksi kaikki elokuvan ja musiikkini sekä myöskin digikuvani ja musiikkivideokokoelmani. Näitä kaikkia pääsen hyvin kätevästi katsomaan Mediaportalin avulla.

Kuitenkin jossain vaiheessa alkoi ilmetä omituisia ongelmia, jossa tallennukset pätkivät niin pahasti ettei niitä oikein voinut enää katsoa. Omituista tästä teki se, että pätkimiset tulivat tallenteihin vain silloin kun en tehnyt HTPC:llä mitään muuta: jos vaikka katselin jotain muuta kanavaa samaan aikaan, toisen kanavan tallennus onnistui (ja onnistuu yhä) ongelmitta.

Long story short: pikkuhiljaa tämä epävarma tallentaminen on saanut minut miettimään, olisiko etenkin TV:n katseluun ja ohjelmien tallennukseen jotain muuta, varmempaa keinoa. Minulla on Telian nettiliittymä joten Telia TV voisi olla ratkaisu, mutta tässäkin on kai jotain rajoituksia: nettitallennukset onnistuvat mutta vain lyhyeksi ajaksi (arkistointi mahdotonta), kotiin toimitettava digiboksi taas kai osaa tallentaa vain yhtä kanavaa kun katsot itse toista, ja näissä molemmissa on melkoiset kuukausimaksut ainakin verrattuna nykyiseen 0€/kk -ratkaisuun :) Olen kyllä valmis maksamaan kk-maksuja jos saan toimivan systeemin!

Myös Nvidia Shield TV ja HD HomeRun ovat systeemeinä nousseet esille mutta en ole ihan varma mihin nuo pystyvät. Etenkin tuo ohjelmien tallennus ja useamman kanavan tallentaminen yhtäaikaa sekä live-tv:n katsominen kiinnostaa! Ainahan voin jättää HTPC:ni siihen rinnalle ja käyttää MediaPortalia vain omien medioideni katseluun, eli lähinnä TV:n ja tallentavan digiboksin korvaajaa tässä haetaan.

Nyt siis kiinnostaa kovastikin, miten te olette tuon TV:n katselun ja ohjelmien tallennuksen ratkaisseet? Onko täällä muita HTPC:stä luopuneita (tai sitä harkitsevia kuten minä) ja mikä ratkaisu on osoittautunut teille parhaaksi?
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 139
Viestejä
4 192 713
Jäsenet
70 868
Uusin jäsen
Kaskii

Hinta.fi

Ylös Bottom