Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Latausmahdollisuudet melko huonot, eli perus 8A Schuko käytössä kotona.
Sehän on oikein hyvä, olettaen ettei ole mitään 2h ajastinta. Ja jos ei töpseli näytä aivan räjähtäneeltä harakanpesältä, niin voi siitä ottaa esim. 12A, jolla tehoa tulee jo 50% lisää.

Yritin sanoa taloyhtiölle että schuko riittäisi mun täyssähkärin latauksiinkin, mutta väkisin halusivat hommata Type2-pöntöt.
 
Liittynyt
01.05.2019
Viestejä
425
Hakusessa olisi auto seuraavilla kriteereillä:

-Hinta max 3000€
-Diesel farkku
-Mahdollisimman "uusi" ja luotettavalla tekniikalla, kilometrilukemalla ei niin väliä.
-Mielellään suht pienellä verolla, eli ei 3.0 TDI vehkeitä

Tällä hetkellä alla Toyota Avensis vm. 2004 1.6 VVT-i, mutta kilometrejä tulee vuodessa sen verran, että Dieseliin vaihdettaessa säästöt alkaa olla jo melko tuntuvat. En kuitenkaan ymmärrä diesel vehkeiden päälle hirveästi kun aina on bensalla toimiva vekotin ollut alla. Katsellut alustavasti Volvo V50/Kia Ceed/VW Golf/Hyundai i30, mutta päätös tuntuu hankalalta. VAG konsernin tekeleistä on jäänyt paha maku suuhun menneisyydessä, mutta bensalla toimivia on nämä sysipaskat versiot itsellä olleet.
Itse todennut vm. 2007-> Mondeon tarjoavan todella hyvän vastineen rahalle dieselinä siellä 3-6k€ hintaluokassa. Myös Ford Focusta uskallan suositella 3k€ hintaluokassa niin dieselinä kuin bensana. Focusta taitaa saada jotain 250 tkm ajettuakin 3k€ hintaluokkaan. Perusvarmaa tekniikkaa, halvat osat ja pienet vakuutusmaksut. Joko Fordin omalla 1.8 TDCI dieselillä jossa ei mm. hiukkassuodatinta riesana, myös 1.6 ja 2.0 PSA yhteistyönä tehdyt TDCI-koneet on hyviä. 1.6-litranen diesel noista pieniruokasin.

Vielä jos on jo kuluvia osia kuten kaksoismassavauhtipyörä sekä kytkin uusittu jo valmiiksi, niin säästää suuren summan. Monesti näissä on jo paljon kulutustavaraa uusittu alustaan jos ajomäärät siellä 150-300 tkm. 1.8 TDCI on myös pitkällä hihnanvaihtovälillä ja todistetusti myös kestää tuon välin (10v/200 tkm).
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Itse todennut vm. 2007-> Mondeon tarjoavan todella hyvän vastineen rahalle dieselinä siellä 3-6k€ hintaluokassa. Myös Ford Focusta uskallan suositella 3k€ hintaluokassa niin dieselinä kuin bensana. Focusta taitaa saada jotain 250 tkm ajettuakin 3k€ hintaluokkaan. Perusvarmaa tekniikkaa, halvat osat ja pienet vakuutusmaksut. Joko Fordin omalla 1.8 TDCI dieselillä jossa ei mm. hiukkassuodatinta riesana, myös 1.6 ja 2.0 PSA yhteistyönä tehdyt TDCI-koneet on hyviä. 1.6-litranen diesel noista pieniruokasin.

Vielä jos on jo kuluvia osia kuten kaksoismassavauhtipyörä sekä kytkin uusittu jo valmiiksi, niin säästää suuren summan. Monesti näissä on jo paljon kulutustavaraa uusittu alustaan jos ajomäärät siellä 150-300 tkm. 1.8 TDCI on myös pitkällä hihnanvaihtovälillä ja todistetusti myös kestää tuon välin (10v/200 tkm).
Tuolla budjetilla tsekkaisin myös ranskiksia ja vaikka volvo v50 tuolla samalla 2.0 Hdi/Tdci. Itse ajoin Peugeot 407 250tkm-300tkm kaksoimassa/kytkin viallisena ostin joten sen vaihdoin heti, mutta muuten pelkkää kulutusosaa vaihtamalla eli jarruja, pyöränlaakereita, alustanosia, sekä tyyppiviat korjaamalla (ilmastoinnin läpän liimaus, takavalon maadotus). On monien foorumeiden mukaan surkeimpia autoja mitä tehty. ;)Ranskalaisten nopea arvonpudotus tarjoaa niitä huomattavasti vähemmän ajettuna ja uudempana kuin muita merkkejä tuohon hintaan. Osin siitä syystä autoa vaihtaessa pihaan tuli Toyota, koska arvo säilyy paljon paremmin vaikka lienee dieselit huonompia koneita kuin nuo Psa-Ford yhteistyökoneet.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Moro,

Nyt tarvis emännälle uutta rautaa alle.. Nykyinen Audi jättää kohta tielle joten pakko katsoa uutta.. Pidemmittä puhetta kriteereihin:

- 4000€ (joustaa tarpeen mukaan jos löytyy helmi, mutta ei paljoa).
- Mieluiten Audi, mutta kaikille merkeille avoin. Joten toivottavasti otatte tämän huomioon :).
- Työ- ja vapaa-ajan käyttö. Ajoa tulee siis 20000 - 30000 vuodessa näin karkea arvio. Kaupunki, motari, maantiet.
- Mieluiten bensiini.
- Vaihteistolla ei väliä.
- Moottorilla ei niinkään väliä. Kunhan toimii ja on luotettava.
- Autossa saisi olla tavaratilaa. Eli jos meikäläisen Hyundai i20 vertaa niin saa olla isompi. Koko vähintään i30 luokkaa tai mielellään jopa isompi.
- Ulkonäöllä ei niin suurta merkitystä.
- Hyvästä mukitelineestä plussaa :D.
- Koko Suomi ostoalueena. Kyllä täältä etelästä lähtee helmen perässä ajelemaan.

Kerron toki lisää jos tarvetta mutta jos näillä pääsisi jo eteenpäin hankinnassa. Kiitos :).

Tuli jo tutkittua muutamaa Audia ja Fordia sekä Mazdaa. Ainakin tällänen osu silmään: https://www.nettiauto.com/mazda/6/12191976
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Moro,

Nyt tarvis emännälle uutta rautaa alle.. Nykyinen Audi jättää kohta tielle joten pakko katsoa uutta.. Pidemmittä puhetta kriteereihin:

Kerron toki lisää jos tarvetta mutta jos näillä pääsisi jo eteenpäin hankinnassa. Kiitos :).

Tuli jo tutkittua muutamaa Audia ja Fordia sekä Mazdaa. Ainakin tällänen osu silmään: https://www.nettiauto.com/mazda/6/12191976
Noita katselisin, jos olisin itse tuollaista noin 5 k€ audia ostamassa ja A3 ei olisi vaihtoehto.

https://www.nettiauto.com/audi/a4/12163419

https://www.nettiauto.com/audi/a4/12137146

https://www.nettiauto.com/audi/a4/12093744

Sitten jos haluaa hyvää halvalla, niin joku tuollainen Mondeo on hyvä, kunhan ei ole happamaksi päässyt.
Mk1 Mazda kutoset ruostuvat aivan liikaa, siinä pitää olla tarkkana, jos sellaista hamuaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Mondeota en ostaisi 1.8 duratechilla. 2.0 ei syö öljyä, 1.8 todennäköisesti syö.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Mondeota en ostaisi 1.8 duratechilla. 2.0 ei syö öljyä, 1.8 todennäköisesti syö.
Parilla kaverilla on aikoinaan ollut useampia tuollaisella 1.8 Duratec koneella varustettuja Mondeoita ( 110 ja 125 hp ) muistaakseni vuosilta 2002-2005, eikä niissä ole esiintynyt öjynsyöntiä, ei uutena eikä vanhana.
Toki 2.0 on kaikin puolin parempi kone, varsinkin tuo 110 hp on aika luuska lastatun farmarikorin kanssa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
C5:selle ja 607:lle pisteet, mutta delffiini primera kannattaa jättää muiden kiusaksi, nissanilla kävi joku käsittämätön tason lasku tuon auton kanssa.

Näin 106:sia pösöjä 2 kpl omistavana tuo 607 rupesi jo vähän houkuttelemaan, vaikka en ranskiksia harrastakkaan ( no ehkä vähän ja vahingossa ) valitettavasti on vaan tila Toyotakin pihassa melkein käyttämättä ja ajot hoituvat pääosin pakulla.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Olishan se kiva, että olis oikea moottorikin autossa (v6). Primeralle ainakin jyrkkä ei, mitään hyvää en ole tuosta mallista kuullut, mielummin ottaa riskin vaikka ranskalaisen kanssa sitten.
 
Liittynyt
28.01.2019
Viestejä
115
Vähän silmaillyt uutta Sandero Stepwayta eläkeläiskäyttöön. 5v takuu ja kohtuuhinta varusteltunakin vähän houkuttaisi. Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Työkaverilla on ollut 2019 diesel logan stepway uudesta asti ja on ollut erittäin tyytyväinen, nyt mittarissa 65tkm

Radion vaihtoi parempaan heti alkuunsa ja paransi pyöränkoteloiden äänieristystä.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 190
Vähän silmaillyt uutta Sandero Stepwayta eläkeläiskäyttöön. 5v takuu ja kohtuuhinta varusteltunakin vähän houkuttaisi. Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Muutamalla tutulla on ja molemmat tosi tyytyväisiä, Kyllä niissä taitaa jotain muutakin hyvää olla kuin halpa hinta tai sitten on vaan odotukset matalalla. Toki niissä on vähän vanhempaa tekniikkaa niin ei isompia murheita. Automiesten ego varmaan suurin este merkin kasvulle. Kannattaisi brändätä Dacia suosiolla en-välitä-paskaakaan-mitä-muut-ajattelee henkilöille :)
 

Awelonian

Residentti maahanmuuttaja
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
3 513
Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Dusterilla lähipiirissä tuli ajettua 7v ja 230tkm. Laakeri uusittiin muistaakseni taakse kerran ja sähkölasi(?) edestä meni, tai siis sen moottori. Muuten perushuolloilla. Ei ainakaan tämä henkilö ollut muuta kuin tyytyväinen. Nyt sillä on uudempi Dusteri alla ja ajelee. Aika pitkälti hän se on näin et koirat haukkuu ja Dacia kulkee. Äänieristys huono, vanhentunut fiilis, mutta kaikki vaan toimii riippumatta missä sillä menee.
 
Liittynyt
29.03.2017
Viestejä
1 345
Vähän silmaillyt uutta Sandero Stepwayta eläkeläiskäyttöön. 5v takuu ja kohtuuhinta varusteltunakin vähän houkuttaisi. Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Kannattaa noita katsastustilastojakin vähä tutkailla. Kolmevuotiassa autoissa Dacia merkkinä on viiden huonoimman joukossa ja viisivuotiaissa kolme huonointa autoa onkin jo Daciaa. Sandero oli huonoin hulppealla 29,3 hylkyprosentilla.

Paranee jo henkseleitä paukutella jos leiman saa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Taas tää "en ymmärrä mitä katsastuksessa ylipäätään tutkitaan" trollaus.

Joo, jos montuissa kolisevan Renaultin tuotteen vie uunona katsastukseen, voi joutua teettämään muutaman kympin niveljumpan osilla joita myy jokainen autovaraosaliike + työveloitus jossain pienessä AD autokorjaamossa ja sen uusintanäytön.
Ymmärrän erinomaisesti lämmittävän moraalisäteilyn kuukauden vanhalla leimalla kun kaksoismassa, jakopää tai DSG palkitsee useamman tuhannen remppakuluilla samanikäisessä kilpailijakonsernin tuotteessa; "Mut hei, onpa ainaki katsastuksesta läpi kjeh kjeh."
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
Onko kokemuksia Mazda Kolmosesta? 2014.
Jos tuo nyt on samaa mallia kuin mitä vaimolla oli, niin jäätävän äänekäs. Ainakin automaatin kanssa vähän hengettömän oloinen, mutta kyllähän sillä ajeli. Ei tainnu meillä viihtyä kuin vuoden verran - sinä aikana ei ongelmia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Taas tää "en ymmärrä mitä katsastuksessa ylipäätään tutkitaan" trollaus.

Joo, jos montuissa kolisevan Renaultin tuotteen vie uunona katsastukseen, voi joutua teettämään muutaman kympin niveljumpan osilla joita myy jokainen autovaraosaliike + työveloitus jossain pienessä AD autokorjaamossa ja sen uusintanäytön.
Ymmärrän erinomaisesti lämmittävän moraalisäteilyn kuukauden vanhalla leimalla kun kaksoismassa, jakopää tai DSG palkitsee useamman tuhannen remppakuluilla samanikäisessä kilpailijakonsernin tuotteessa; "Mut hei, onpa ainaki katsastuksesta läpi kjeh kjeh."
Tämähän se, ja taitaa olla aika julkista tietoa että Daciassa nuo muutaman kympin korjaukset katsastusta varten on niitä mitkä johtaa hylkyyn. Voisin hyvin nähdä itseni Dusterin omistajana, jos niitä saisi automaattina. Mielestäni kelpo vehkeitä kun hintaa katsoo, ja miksi maksaa liikaa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Nonniin, omat arpomiset päättyi sitten Seat Leon ST malliin, riittävät tilat, hyvä ajettavuus verrattuna edeltäjiin ja muutenkin yleisvaikutelma oli ok. 2.0 TDI manuaalina.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
123
Tämähän se, ja taitaa olla aika julkista tietoa että Daciassa nuo muutaman kympin korjaukset katsastusta varten on niitä mitkä johtaa hylkyyn. Voisin hyvin nähdä itseni Dusterin omistajana, jos niitä saisi automaattina. Mielestäni kelpo vehkeitä kun hintaa katsoo, ja miksi maksaa liikaa.
Kyllä niitä on tehtaalla linjan päästä pukattu ulos automaattilaatikolla mutta toinen asia on sitten kuinka monta on tänne soviet finlandiaan päätynyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 646
Kyllä niitä on tehtaalla linjan päästä pukattu ulos automaattilaatikolla mutta toinen asia on sitten kuinka monta on tänne soviet finlandiaan päätynyt.
Juu, siis etuveto automaagia on tuotu virallisesti suomeen. Nelivetona ei kait koskaan. Muiden maiden markkinoista en tiedä. Tietty en etuvetoista mitään mukamaasturia ostaisi. Automaatti nyt on vähän must juttu muutenkin ainakin itselle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
486
Joku kauppakassi pitäisi hommata. Hintaa voisi olla maksimissaan 7-8k. Toki mielellään vähemmän. Mitä muita hyviä vaihtoehtoja on kuin Yaris ja Jazz? Oulun seudulta nyt katsellut, mutta toki kauempaakin voin hakea.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Tollanen kutoskoppa on yllättävän tilava sisältä ja paljon mukavampi ajella kun moni muu. Jos on tietoinen riskeistä niin mikäs tollasella on ajellessa, hyvällä tuurilla omalle kohdalle ei satu mitään kalliimpaa remppaa ja käyttökulut on silloin edullisia. Itse en ainakaan jaksa ostaa aina sitä millä on "halvinta varmasti ajella".
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
534
No en kyllä ite laittais 7.5k euroa kiinni kohteeseen joka hyvällä tuurilla ei olekkaan ihan sysipaska syntyessään.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Minä taas haluaisin nyt sellaista, mikä olis kohtuu huoletonta ainakin isommista rempoista. Pari lasta turvaistuimissa ja 20000€ käytössä. Passat GTE vai Outlander PHEV vai joku muu? Paljon lyhyttä ajoa taajamassa, jolloin ainakin polttoainekuluissa säästäisi yli 1000€ vuodessa nykyiseen autoon verrattuna.

Mikäs olis taas 3000-4000€ hintaluokassa hyvä pienempi auto, missä olis maavaraa vähän enemmän metsäautoteille. Nelivedolle ei välttämättä tarvetta, mutta tietysti plussaa. Kunhan nyt pääsis jotenkin tukkirekan painamista urista huolimatta perille ilman että pohja raapii maata. Tuossa hintaluokassa ilman nelivetoa on tyyliin 100 kertaa enemmän tarjontaa. Merkillä ei mitään väliä, mutta olis kiva jos ei tarvis koko aikaa korjata. Pienistä käyttökuluista plussaa. Joku Dacia tai Suzuki? Harvemmin on korkeaa maavaraa tullut mietittyä niin nyt lyö aika tyhjää.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Se Dacia Sandero korkeampana Stepway mallina. :comp: Suzukia ei saa noin halvalla, tätä nykyistä Vitaraa.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Mondeota en ostaisi 1.8 duratechilla. 2.0 ei syö öljyä, 1.8 todennäköisesti syö.
1.8 ja 2l melkein sama kone, eikä ne mitään öljyä syö jos pidetty huolta, eli öljyt vaihdettu ajallaan ja oikeat öljyt.

Nimimerkillä edellinen oli 300tkm ajettu 1.8 mondeo mikä ei syönnyt öljyä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Minä taas haluaisin nyt sellaista, mikä olis kohtuu huoletonta ainakin isommista rempoista. Pari lasta turvaistuimissa ja 20000€ käytössä. Passat GTE vai Outlander PHEV vai joku muu? Paljon lyhyttä ajoa taajamassa, jolloin ainakin polttoainekuluissa säästäisi yli 1000€ vuodessa nykyiseen autoon verrattuna.

Mikäs olis taas 3000-4000€ hintaluokassa hyvä pienempi auto, missä olis maavaraa vähän enemmän metsäautoteille. Nelivedolle ei välttämättä tarvetta, mutta tietysti plussaa. Kunhan nyt pääsis jotenkin tukkirekan painamista urista huolimatta perille ilman että pohja raapii maata. Tuossa hintaluokassa ilman nelivetoa on tyyliin 100 kertaa enemmän tarjontaa. Merkillä ei mitään väliä, mutta olis kiva jos ei tarvis koko aikaa korjata. Pienistä käyttökuluista plussaa. Joku Dacia tai Suzuki? Harvemmin on korkeaa maavaraa tullut mietittyä niin nyt lyö aika tyhjää.
Jos yhdistät nuo kaksi tarvetta, niin silloin Outlander, muuten Passat on mukavampi.

Suzuki Jimny on juuri oikea valinta pieneksi metsäautoksi, taikka sitten ostaa suosiolla jonkun vanhemman ison maasturin tai lava-auton.
Nissan Patrol / Pickup, Mitsubishi Pajero / L200, Land Rover Freelander / Discovery 2:nen tai vähän enemmän budjettia ja Land Cruiser tai Hilux.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
No en kyllä ite laittais 7.5k euroa kiinni kohteeseen joka hyvällä tuurilla ei olekkaan ihan sysipaska syntyessään.
Toinen mikä on, niin voi olla "hieman" haasteellista saada tuollaista ujutettua myöhemmin vaihdossa edes merkkiliikkeeseen.
 

zet

Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
2 351
Toinen mikä on, niin voi olla "hieman" haasteellista saada tuollaista ujutettua myöhemmin vaihdossa edes merkkiliikkeeseen.
Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.
 
Liittynyt
06.06.2020
Viestejä
4
Farkkua hakusessa automaattilaatikolla budjetilla 20-25k.

Auris, Corolla, Golf ja Octavia ovat pyörineet viime aikoina eniten mielessä ja järki puoltaisi Toyotaa, mutta tunne vaggilaisia lähinnä paremman ajotuntuman takia. Corolla tosin on vielä koeajamatta.

Vuosimallit ovat pyörineet 2016 ja uudemmissa, joten 1.0 ja 1.4 TSI:t lienevät aivan hyviä koneita, vai onko näiden välillä isoa eroa luotettavuudessa? 1.0 olisi koeajojen perusteella aivan riittäviä omaan tarpeeseen.

Passat GTE kiinnostaa myös kovasti, mutta hieman epäilyttää ovatko 2016-2018 vajaa 100k ajetut yksilöt järkeviä ostoksia? Akkutakuuta olisi toki vielä muutama vuosi jäljellä.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.
Meinasinkin sanoa, että tuon takia ei tarvitse jättää ”hyvää” volkkaria ostamatta. Kaikki romut kyllä kelpaa ja taitaapa noista saada paremman hinnan huutokaupassa muutenkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.
No lähinnä siis hain, että rahallista hyötyä tuollaisen paskan vaihdossa antamisesta ei saa, voi olla jopa päinvastoin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
No jaa, liikkeet taitavat nykypäivänä suurimmaksi osaksi tajuta sen että ongelma ei liene ihan niin suuri kuin nettifoorumeilla annetaan ymmärtää. Katso vaikka huviksesti paljonko käytettyjä TSI vehkeitä on liikeissä myynnissä. En muista juurikaan tapauksia joissa olisi TSI / DSG yhdistelmästä edes hyvitetty vähemmän kuin muista verrokkiautoista. Nettifoorumeilla näistäkin varoitellaan mutta totuus taitaa olla toinen.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
No jaa, liikkeet taitavat nykypäivänä suurimmaksi osaksi tajuta sen että ongelma ei liene ihan niin suuri kuin nettifoorumeilla annetaan ymmärtää. Katso vaikka huviksesti paljonko käytettyjä TSI vehkeitä on liikeissä myynnissä. En muista juurikaan tapauksia joissa olisi TSI / DSG yhdistelmästä edes hyvitetty vähemmän kuin muista verrokkiautoista. Nettifoorumeilla näistäkin varoitellaan mutta totuus taitaa olla toinen.
Tilastollisesti tarkastellen näissä TSI koneissa ja DSG vaihteistoissa taitaa olla joku prosentti enemmän vikoja, kuin autonvalmistuksessa keskimäärin esiintyy, mutta valmistusmäärään suhteutettuna viallisia yksilöitä on kuitenkin vähän ja ongelma näyttäytyy foorumikirjoittelun takia suurempana, kuin se on oikeasti.

Toki täytyy muistaa, että TSI ja DSG nimillä myydään ja on myyty laajaa skaalaa moottoreita sekä vaihteistoja, joista osassa vikaprosentti on ollut korkeampi kuin toisissa, kun taas osassa ko. nimillä myydyistä tuotteista ei ole ollut vikoja käytännössä ollenkaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Farkkua hakusessa automaattilaatikolla budjetilla 20-25k.
Jos mulla olisi budjetti 25 tonnia ja hakisi keskikokoista bensahybridiä niin ostaisin melkeen C 350h:n. 2016 malleja saa alle 100tkm ajettuna ~25 tonniiin, on varmasti hiljaisempi kuin Toyota, yhdistetty teho 270+hv ja kiihtyy 6,2 0-100, vaihteistona sulava 7G Tronic. Toki sähköllä ajaa "vain" 20-30km.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Mitä ihmettä. Suurin osa autoista on liikkeds myynnissä ellei nyt puhuta jostain halpiksista. Ei tuo ole mikään perustelu.
Myyjän kannalta oleellista on liikkuuko ne autot sieltä pihasta. Jos (ja kun) ei liiku, niin myyjän kiinnostus ottaa niitä lisää riviin on 0. Onhan tuo netti täynnä 300+ tkm ajettua diesel-ranskistakin, mutta tuskin nekään kuumaa myyntikamaa on. Tämä oli siis vastaus siihen, että niitä autoja liikkeissä on paljon. Sanoisin, että mitä enemmän autoa on vaihdossa liikkeissä, niin sen huonompi sen kannalta kuka yrittää päästä autostaan eroon. Ihan niissäkin autoissa, joissa menekkiä on.

e: Näkeekö joku alan ihminen paljonko vagin ”pommivuosien” myyntiajat ovat suhteessa ehjiin autoihin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 140
Ei käytännössä juurikaan eroa muuhun kalustoon. VAG tavara varsinkin Skoda on erittäin kaupallista jos puhutaan tällaisista 0-5v ikäisistä käytetyistä autoista. Ei pahaa sanottavaa VW:stä ja Audistakaan, Seatista ei kauheasti ole kokemusta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 681
Ei käytännössä juurikaan eroa muuhun kalustoon. VAG tavara varsinkin Skoda on erittäin kaupallista jos puhutaan tällaisista 0-5v ikäisistä käytetyistä autoista. Ei pahaa sanottavaa VW:stä ja Audistakaan, Seatista ei kauheasti ole kokemusta.
Sattumalta rajasit pahimmat VAGin pommivuodet pois? Keskusteluhan lähti ehdotetusta 2009 1.4 TSI mallista ja mielestäni niistä (TSI + DSG + sähköt +...) me tässä juuri puhuttiin.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 464
Viestejä
4 162 933
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
domppaaaa

Hinta.fi

Ylös Bottom