Sehän on oikein hyvä, olettaen ettei ole mitään 2h ajastinta. Ja jos ei töpseli näytä aivan räjähtäneeltä harakanpesältä, niin voi siitä ottaa esim. 12A, jolla tehoa tulee jo 50% lisää.Latausmahdollisuudet melko huonot, eli perus 8A Schuko käytössä kotona.
Itse todennut vm. 2007-> Mondeon tarjoavan todella hyvän vastineen rahalle dieselinä siellä 3-6k€ hintaluokassa. Myös Ford Focusta uskallan suositella 3k€ hintaluokassa niin dieselinä kuin bensana. Focusta taitaa saada jotain 250 tkm ajettuakin 3k€ hintaluokkaan. Perusvarmaa tekniikkaa, halvat osat ja pienet vakuutusmaksut. Joko Fordin omalla 1.8 TDCI dieselillä jossa ei mm. hiukkassuodatinta riesana, myös 1.6 ja 2.0 PSA yhteistyönä tehdyt TDCI-koneet on hyviä. 1.6-litranen diesel noista pieniruokasin.Hakusessa olisi auto seuraavilla kriteereillä:
-Hinta max 3000€
-Diesel farkku
-Mahdollisimman "uusi" ja luotettavalla tekniikalla, kilometrilukemalla ei niin väliä.
-Mielellään suht pienellä verolla, eli ei 3.0 TDI vehkeitä
Tällä hetkellä alla Toyota Avensis vm. 2004 1.6 VVT-i, mutta kilometrejä tulee vuodessa sen verran, että Dieseliin vaihdettaessa säästöt alkaa olla jo melko tuntuvat. En kuitenkaan ymmärrä diesel vehkeiden päälle hirveästi kun aina on bensalla toimiva vekotin ollut alla. Katsellut alustavasti Volvo V50/Kia Ceed/VW Golf/Hyundai i30, mutta päätös tuntuu hankalalta. VAG konsernin tekeleistä on jäänyt paha maku suuhun menneisyydessä, mutta bensalla toimivia on nämä sysipaskat versiot itsellä olleet.
Tuolla budjetilla tsekkaisin myös ranskiksia ja vaikka volvo v50 tuolla samalla 2.0 Hdi/Tdci. Itse ajoin Peugeot 407 250tkm-300tkm kaksoimassa/kytkin viallisena ostin joten sen vaihdoin heti, mutta muuten pelkkää kulutusosaa vaihtamalla eli jarruja, pyöränlaakereita, alustanosia, sekä tyyppiviat korjaamalla (ilmastoinnin läpän liimaus, takavalon maadotus). On monien foorumeiden mukaan surkeimpia autoja mitä tehty. Ranskalaisten nopea arvonpudotus tarjoaa niitä huomattavasti vähemmän ajettuna ja uudempana kuin muita merkkejä tuohon hintaan. Osin siitä syystä autoa vaihtaessa pihaan tuli Toyota, koska arvo säilyy paljon paremmin vaikka lienee dieselit huonompia koneita kuin nuo Psa-Ford yhteistyökoneet.Itse todennut vm. 2007-> Mondeon tarjoavan todella hyvän vastineen rahalle dieselinä siellä 3-6k€ hintaluokassa. Myös Ford Focusta uskallan suositella 3k€ hintaluokassa niin dieselinä kuin bensana. Focusta taitaa saada jotain 250 tkm ajettuakin 3k€ hintaluokkaan. Perusvarmaa tekniikkaa, halvat osat ja pienet vakuutusmaksut. Joko Fordin omalla 1.8 TDCI dieselillä jossa ei mm. hiukkassuodatinta riesana, myös 1.6 ja 2.0 PSA yhteistyönä tehdyt TDCI-koneet on hyviä. 1.6-litranen diesel noista pieniruokasin.
Vielä jos on jo kuluvia osia kuten kaksoismassavauhtipyörä sekä kytkin uusittu jo valmiiksi, niin säästää suuren summan. Monesti näissä on jo paljon kulutustavaraa uusittu alustaan jos ajomäärät siellä 150-300 tkm. 1.8 TDCI on myös pitkällä hihnanvaihtovälillä ja todistetusti myös kestää tuon välin (10v/200 tkm).
Noita katselisin, jos olisin itse tuollaista noin 5 k€ audia ostamassa ja A3 ei olisi vaihtoehto.Moro,
Nyt tarvis emännälle uutta rautaa alle.. Nykyinen Audi jättää kohta tielle joten pakko katsoa uutta.. Pidemmittä puhetta kriteereihin:
Kerron toki lisää jos tarvetta mutta jos näillä pääsisi jo eteenpäin hankinnassa. Kiitos .
Tuli jo tutkittua muutamaa Audia ja Fordia sekä Mazdaa. Ainakin tällänen osu silmään: https://www.nettiauto.com/mazda/6/12191976
Parilla kaverilla on aikoinaan ollut useampia tuollaisella 1.8 Duratec koneella varustettuja Mondeoita ( 110 ja 125 hp ) muistaakseni vuosilta 2002-2005, eikä niissä ole esiintynyt öjynsyöntiä, ei uutena eikä vanhana.Mondeota en ostaisi 1.8 duratechilla. 2.0 ei syö öljyä, 1.8 todennäköisesti syö.
C5:selle ja 607:lle pisteet, mutta delffiini primera kannattaa jättää muiden kiusaksi, nissanilla kävi joku käsittämätön tason lasku tuon auton kanssa.Katselen taas ohi toivomusten:
Tai presidenttitason kyytiä:
Muutamalla tutulla on ja molemmat tosi tyytyväisiä, Kyllä niissä taitaa jotain muutakin hyvää olla kuin halpa hinta tai sitten on vaan odotukset matalalla. Toki niissä on vähän vanhempaa tekniikkaa niin ei isompia murheita. Automiesten ego varmaan suurin este merkin kasvulle. Kannattaisi brändätä Dacia suosiolla en-välitä-paskaakaan-mitä-muut-ajattelee henkilöilleVähän silmaillyt uutta Sandero Stepwayta eläkeläiskäyttöön. 5v takuu ja kohtuuhinta varusteltunakin vähän houkuttaisi. Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Dusterilla lähipiirissä tuli ajettua 7v ja 230tkm. Laakeri uusittiin muistaakseni taakse kerran ja sähkölasi(?) edestä meni, tai siis sen moottori. Muuten perushuolloilla. Ei ainakaan tämä henkilö ollut muuta kuin tyytyväinen. Nyt sillä on uudempi Dusteri alla ja ajelee. Aika pitkälti hän se on näin et koirat haukkuu ja Dacia kulkee. Äänieristys huono, vanhentunut fiilis, mutta kaikki vaan toimii riippumatta missä sillä menee.Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Kannattaa noita katsastustilastojakin vähä tutkailla. Kolmevuotiassa autoissa Dacia merkkinä on viiden huonoimman joukossa ja viisivuotiaissa kolme huonointa autoa onkin jo Daciaa. Sandero oli huonoin hulppealla 29,3 hylkyprosentilla.Vähän silmaillyt uutta Sandero Stepwayta eläkeläiskäyttöön. 5v takuu ja kohtuuhinta varusteltunakin vähän houkuttaisi. Onko Dacia-henkilöitä jakamaan kokemuksia?
Jos tuo nyt on samaa mallia kuin mitä vaimolla oli, niin jäätävän äänekäs. Ainakin automaatin kanssa vähän hengettömän oloinen, mutta kyllähän sillä ajeli. Ei tainnu meillä viihtyä kuin vuoden verran - sinä aikana ei ongelmia.Onko kokemuksia Mazda Kolmosesta? 2014.
Tämähän se, ja taitaa olla aika julkista tietoa että Daciassa nuo muutaman kympin korjaukset katsastusta varten on niitä mitkä johtaa hylkyyn. Voisin hyvin nähdä itseni Dusterin omistajana, jos niitä saisi automaattina. Mielestäni kelpo vehkeitä kun hintaa katsoo, ja miksi maksaa liikaa.Taas tää "en ymmärrä mitä katsastuksessa ylipäätään tutkitaan" trollaus.
Joo, jos montuissa kolisevan Renaultin tuotteen vie uunona katsastukseen, voi joutua teettämään muutaman kympin niveljumpan osilla joita myy jokainen autovaraosaliike + työveloitus jossain pienessä AD autokorjaamossa ja sen uusintanäytön.
Ymmärrän erinomaisesti lämmittävän moraalisäteilyn kuukauden vanhalla leimalla kun kaksoismassa, jakopää tai DSG palkitsee useamman tuhannen remppakuluilla samanikäisessä kilpailijakonsernin tuotteessa; "Mut hei, onpa ainaki katsastuksesta läpi kjeh kjeh."
Kyllä niitä on tehtaalla linjan päästä pukattu ulos automaattilaatikolla mutta toinen asia on sitten kuinka monta on tänne soviet finlandiaan päätynyt.Tämähän se, ja taitaa olla aika julkista tietoa että Daciassa nuo muutaman kympin korjaukset katsastusta varten on niitä mitkä johtaa hylkyyn. Voisin hyvin nähdä itseni Dusterin omistajana, jos niitä saisi automaattina. Mielestäni kelpo vehkeitä kun hintaa katsoo, ja miksi maksaa liikaa.
Juu, siis etuveto automaagia on tuotu virallisesti suomeen. Nelivetona ei kait koskaan. Muiden maiden markkinoista en tiedä. Tietty en etuvetoista mitään mukamaasturia ostaisi. Automaatti nyt on vähän must juttu muutenkin ainakin itselle.Kyllä niitä on tehtaalla linjan päästä pukattu ulos automaattilaatikolla mutta toinen asia on sitten kuinka monta on tänne soviet finlandiaan päätynyt.
Joku kauppakassi pitäisi hommata. Hintaa voisi olla maksimissaan 7-8k. Toki mielellään vähemmän. Mitä muita hyviä vaihtoehtoja on kuin Yaris ja Jazz? Oulun seudulta nyt katsellut, mutta toki kauempaakin voin hakea.
Joku kauppakassi pitäisi hommata. Hintaa voisi olla maksimissaan 7-8k. Toki mielellään vähemmän. Mitä muita hyviä vaihtoehtoja on kuin Yaris ja Jazz? Oulun seudulta nyt katsellut, mutta toki kauempaakin voin hakea.
1.8 ja 2l melkein sama kone, eikä ne mitään öljyä syö jos pidetty huolta, eli öljyt vaihdettu ajallaan ja oikeat öljyt.Mondeota en ostaisi 1.8 duratechilla. 2.0 ei syö öljyä, 1.8 todennäköisesti syö.
Vitoskopassa taisi olla ensimmäinen TSIYeess, ensimmäisen sukupolven TSI koneellinen VAG.
Jos yhdistät nuo kaksi tarvetta, niin silloin Outlander, muuten Passat on mukavampi.Minä taas haluaisin nyt sellaista, mikä olis kohtuu huoletonta ainakin isommista rempoista. Pari lasta turvaistuimissa ja 20000€ käytössä. Passat GTE vai Outlander PHEV vai joku muu? Paljon lyhyttä ajoa taajamassa, jolloin ainakin polttoainekuluissa säästäisi yli 1000€ vuodessa nykyiseen autoon verrattuna.
Mikäs olis taas 3000-4000€ hintaluokassa hyvä pienempi auto, missä olis maavaraa vähän enemmän metsäautoteille. Nelivedolle ei välttämättä tarvetta, mutta tietysti plussaa. Kunhan nyt pääsis jotenkin tukkirekan painamista urista huolimatta perille ilman että pohja raapii maata. Tuossa hintaluokassa ilman nelivetoa on tyyliin 100 kertaa enemmän tarjontaa. Merkillä ei mitään väliä, mutta olis kiva jos ei tarvis koko aikaa korjata. Pienistä käyttökuluista plussaa. Joku Dacia tai Suzuki? Harvemmin on korkeaa maavaraa tullut mietittyä niin nyt lyö aika tyhjää.
Toinen mikä on, niin voi olla "hieman" haasteellista saada tuollaista ujutettua myöhemmin vaihdossa edes merkkiliikkeeseen.No en kyllä ite laittais 7.5k euroa kiinni kohteeseen joka hyvällä tuurilla ei olekkaan ihan sysipaska syntyessään.
Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.Toinen mikä on, niin voi olla "hieman" haasteellista saada tuollaista ujutettua myöhemmin vaihdossa edes merkkiliikkeeseen.
Meinasinkin sanoa, että tuon takia ei tarvitse jättää ”hyvää” volkkaria ostamatta. Kaikki romut kyllä kelpaa ja taitaapa noista saada paremman hinnan huutokaupassa muutenkin.Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.
No lähinnä siis hain, että rahallista hyötyä tuollaisen paskan vaihdossa antamisesta ei saa, voi olla jopa päinvastoin.Merkkiliikkeet tunkevat tänä päivänä tuollaiset suoraan huutokauppaan, eivät ota edes takapihalle seisomaan mutta kelpaavat kuitenkin vaihdossa.
Tilastollisesti tarkastellen näissä TSI koneissa ja DSG vaihteistoissa taitaa olla joku prosentti enemmän vikoja, kuin autonvalmistuksessa keskimäärin esiintyy, mutta valmistusmäärään suhteutettuna viallisia yksilöitä on kuitenkin vähän ja ongelma näyttäytyy foorumikirjoittelun takia suurempana, kuin se on oikeasti.No jaa, liikkeet taitavat nykypäivänä suurimmaksi osaksi tajuta sen että ongelma ei liene ihan niin suuri kuin nettifoorumeilla annetaan ymmärtää. Katso vaikka huviksesti paljonko käytettyjä TSI vehkeitä on liikeissä myynnissä. En muista juurikaan tapauksia joissa olisi TSI / DSG yhdistelmästä edes hyvitetty vähemmän kuin muista verrokkiautoista. Nettifoorumeilla näistäkin varoitellaan mutta totuus taitaa olla toinen.
Jos mulla olisi budjetti 25 tonnia ja hakisi keskikokoista bensahybridiä niin ostaisin melkeen C 350h:n. 2016 malleja saa alle 100tkm ajettuna ~25 tonniiin, on varmasti hiljaisempi kuin Toyota, yhdistetty teho 270+hv ja kiihtyy 6,2 0-100, vaihteistona sulava 7G Tronic. Toki sähköllä ajaa "vain" 20-30km.Farkkua hakusessa automaattilaatikolla budjetilla 20-25k.
Mitä ihmettä. Suurin osa autoista on liikkeds myynnissä ellei nyt puhuta jostain halpiksista. Ei tuo ole mikään perustelu.Siellähän ne liikkeissä juuri ovat myynnissä, kun kukaan ei huoli
Myyjän kannalta oleellista on liikkuuko ne autot sieltä pihasta. Jos (ja kun) ei liiku, niin myyjän kiinnostus ottaa niitä lisää riviin on 0. Onhan tuo netti täynnä 300+ tkm ajettua diesel-ranskistakin, mutta tuskin nekään kuumaa myyntikamaa on. Tämä oli siis vastaus siihen, että niitä autoja liikkeissä on paljon. Sanoisin, että mitä enemmän autoa on vaihdossa liikkeissä, niin sen huonompi sen kannalta kuka yrittää päästä autostaan eroon. Ihan niissäkin autoissa, joissa menekkiä on.Mitä ihmettä. Suurin osa autoista on liikkeds myynnissä ellei nyt puhuta jostain halpiksista. Ei tuo ole mikään perustelu.
Sattumalta rajasit pahimmat VAGin pommivuodet pois? Keskusteluhan lähti ehdotetusta 2009 1.4 TSI mallista ja mielestäni niistä (TSI + DSG + sähköt +...) me tässä juuri puhuttiin.Ei käytännössä juurikaan eroa muuhun kalustoon. VAG tavara varsinkin Skoda on erittäin kaupallista jos puhutaan tällaisista 0-5v ikäisistä käytetyistä autoista. Ei pahaa sanottavaa VW:stä ja Audistakaan, Seatista ei kauheasti ole kokemusta.