Mikä auto minulle?

Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
78
Itselläkin kuumottelisi auton päivitys. Tällä hetkellä -08 A3 1.8 turbolla alla ja on toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta kyseessä on aikalailla karvalakkimalli. Onko ehdotuksia malleista seuraavilla spekseillä

-Hinta maksimissaan 20k luokkaa, mielellään alle
-Kilometrejä maksimissaan se 150 000 tai alle
-Vuosimalli -14 ja ylöspäin
-Automaatti
-Lähinnä tulee kaupunkiajoa tehtyä satunnaisilla pidemmillä matkoilla, joten bensakone varmaan paras vaihtoehto ellei jopa sitten hybridi.
-1.8t liikahtaa ihan ripeästi, mutta ei välttämättä tarvi olla mikään supersportti. Kunhan ei jalkoihin jää ja ohitukset sujuvat. Jos tämän saa jotenkin yhdistettyä kuitenkin semi-edullisiin käyttökuluihin niin aina plussaa.
-Perusvarusteet rupeaa näissä uudemmissa autoissa olemaan jo ihan hyvällä tasolla, joten sen puolesta pitäisi olla kuosissa.

Oktaviaa (normi ja RS), Golffeja (normi että GTE), Leonia ja A3/A4:sia katsellut, mutta vielä ei ole mielipide kääntynyt täysin mihinkään suuntaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Itselläkin kuumottelisi auton päivitys. Tällä hetkellä -08 A3 1.8 turbolla alla ja on toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta kyseessä on aikalailla karvalakkimalli. Onko ehdotuksia malleista seuraavilla spekseillä

-Hinta maksimissaan 20k luokkaa, mielellään alle
-Kilometrejä maksimissaan se 150 000 tai alle
-Vuosimalli -14 ja ylöspäin
-Automaatti
-Lähinnä tulee kaupunkiajoa tehtyä satunnaisilla pidemmillä matkoilla, joten bensakone varmaan paras vaihtoehto ellei jopa sitten hybridi.
-1.8t liikahtaa ihan ripeästi, mutta ei välttämättä tarvi olla mikään supersportti. Kunhan ei jalkoihin jää ja ohitukset sujuvat. Jos tämän saa jotenkin yhdistettyä kuitenkin semi-edullisiin käyttökuluihin niin aina plussaa.
-Perusvarusteet rupeaa näissä uudemmissa autoissa olemaan jo ihan hyvällä tasolla, joten sen puolesta pitäisi olla kuosissa.

Oktaviaa (normi ja RS), Golffeja (normi että GTE), Leonia ja A3/A4:sia katsellut, mutta vielä ei ole mielipide kääntynyt täysin mihinkään suuntaan.
Lähden rohkeasti VAG-maailmasta ulos:

Rellun Megane:
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
Hep! Tänne vaan jos löytyy. Kiitoksia!
Riippuen budjetista. Mulla on kyseisessä käytössä Rellun Espace, toki ainoastaan yksi lapsista istuu korokkeella.

Jokainen takaistuin liikkuu erikseen pituussuunnassa ja tilaa löytyy yllin kyllin kaikille matkustajille. Takakontissa vielä kaksi istuinta tarvittaessa. Isofixit löytyy jokaisesta keskirivin istuimesta.

Taakse ei pääse, mikäli kiinteät penkit on sivuilla koska sivutuolit kippaavat. Eli tällöin toinen penkki pitää asentaa keskelle.

Suosittelen tutustumaan tila-autoihin siis. Espace, Ford S-max, Citroen Grand Picasso, Pösö 5008, Seat Alhambra, VW Sharan.
Budjetti max 10k€ luokkaa. Saakohan Corolla Versoon asennettua laillisesti vyökiinnitteistä turvaistuinta keskelle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
10k budjetilla kävisin katsastamassa Grand Picasson, vanhemman polven 5008:n (sama auto käytännössä), Fordin Grand C-maxin.

7 paikkaisessa Grand C-maxissa saa keskirivin keskipenkin taitettua toisen sivun sisälle. Näin autoon muodostuu istuimet 2+2+2 ja keskeltä pääsee kulkemaan vaivatta takakontin penkeille, siihen kun tulee aukko.
 

Asmola

Molander
Ylläpidon jäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 142
10k budjetilla kävisin katsastamassa Grand Picasson, vanhemman polven 5008:n (sama auto käytännössä), Fordin Grand C-maxin.

7 paikkaisessa Grand C-maxissa saa keskirivin keskipenkin taitettua toisen sivun sisälle. Näin autoon muodostuu istuimet 2+2+2 ja keskeltä pääsee kulkemaan vaivatta takakontin penkeille, siihen kun tulee aukko.
Mutta eikös tuo keskeltä taakse siirtyminen ole hieman vaikeaa jos 2-rivissä laidoilla turvaistuimet, näin ainakin kuvittelisin. Täytyy lueskella ja vertailla, vielä ei ole akuutti tilanne.
 
Liittynyt
13.06.2019
Viestejä
78
Tätä itseasiassa tullut katseltua myös itsekkin. Käsittääkseni nykyään varsinkin uudemmat ranskalaiset ovat myös ihan kelpo vehkeitä? Onko niissä vielä mahdollisesti jotain isompia tyyppivikoja mitkä aikoinaan ovat tuntuneet niitä vaivaavan? Muutenhan tuo näyttää spekseiltään ja ulkonäöltäänkin ihan houkuttelevalta vaihtoehdolta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Alustan nivelet on ohuita, mutta niitä saa ihan joka paikasta edullisesti, esim trodo.fi
 

-T-

Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
68
Suunnitelmissa on auton vaihto kohtuullisen kustannustehokkaaseen siirtymävälineeseen (siinä määrin miten uudehko auto voi olla kustannustehokas). Ei siis tarvitse kommentoida ajettavuutta sen kummemmin. Ajotuntuman saan itse tutkailtua, mutta osaako kukaan sanoa kokemuksesta Toyota Yaris Hybridin ohituskiihtyvyydestä (noin vm. 2018 / 2019)? Bensamoottori ei todellakaan juhli tehoilla, mutta onko sähkömoottoreista apua maantienopeuksissa tehtävissä ohituksissa ja onko sähköstä apua esim. vain kerran tapahtuvaan täyskaasuohitukseen ja uutta varten pitää "latailla"? Kuinka vaarallisen tehoton tuo on? Nyt omana verrokkina olisi VAG:in 1.4 110hv-moottori. Eli ei verrata mihinkään rakettiin.

Lisäksi kiinnostaa käytännön tiedot noiden huoltokustannuksista. Taitaa olla vuosittain, mutta onko heittää tietoa miten noissa huoltohinnoissa on eroja verrattuna "hybridittömään" malliin? Koskeekohan vastaava tieto hinnoista myös Auriksen kohdalla?
 
Liittynyt
12.12.2016
Viestejä
1 837
Olisi hakusessa perheauto 5 henkiselle perheelle, jossa saisi kätevästi asennettua 2 turvaistuinta kiinteästi niin, että kolmas pääsee kätevästi kyytiin? Yleensä 5-paikkaisiin kun joutuu asentamaan turvaistuimet laitoihin (ISOFIX), niin keskipaikalle ei juuri ole pääsyä, miettinyt siis jopa 7-hengelle tarkoitettua autoa, mutta niissä taitaa takapenkille pääsy olla myös vaikeaa jos keskirivissä laidoissa turvaistuimet. Oisko suositella mitä tässä kannattaisi lähtä katsomaan? Toki leveämpään autoon voisi saada turvaistuimet keski ja laitapaikalle, mutta nykyiset tuolit ei millään mahtuisi vierekkäin nykyiseen Vectra C-farkkuun.
Budjetti max 10k€ luokkaa. Saakohan Corolla Versoon asennettua laillisesti vyökiinnitteistä turvaistuinta keskelle?
C4 Grand picassoa on kehuttu hintaluokkansa(?) leveimmäksi ja kuulemma kolme istuinta pitäisi saada rinnan. Aika leveältä vaikutti, mutta jos sivuilla penkit isofixeillä en tiedä mahtuuko keskelle boosteri. Ilman isofixejä voi ehkä liu'uttaa sivummalle. Citikoiden yksi ongelma huonot moottorimallit. THP bensoissa ketjuvikaa ja öljynkulutusta. Myös VTI bensassa ainakin öljynkulutusta. Todistetusti konerempan käynyt saattaisi olla ok. 16-venttiilisessä vanhemmassa 1.6 hdi:ssä turbo-ongelmaa ja ketjuremppaa 200tkm jälkeen. 8-venttiiliset uudemmat 1.6 hdi:t pitäisi olla luotettavia. Ainakin kaikki e-hdi:t niitä. Muuten konetyypin tunnistaminen voi olla vaikeata, citikan huoltopalvelusta näkee ainakin.

Omasta mielestä 1.6 hdi:llä löytyi hyvä ikä-hinta-kilometri suhde vm.2011-2013 vanhempi koppa, ~150tkm ja hinta 7000e paikkeilla. Mutta jäi meillä kuitenkin kauppaan kun etenkin kone tuntui liian laiskata ja laatuvaikutelma jossain asioissa huono. Lisäksi bmp automaatti jättää toivomisen varaa. Jakopääremontti merkkiliikkeessäkin 550e, mielestäni kohtuullista. Kotiin tulleessa VAGn 2.0 TDI 150 jakopää pumppuineen merkkiliikkeessä ~1100e.

E: 7-paikkaiseen voi kulku takalaatikon kautta olla helpompaa.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Suunnitelmissa on auton vaihto kohtuullisen kustannustehokkaaseen siirtymävälineeseen (siinä määrin miten uudehko auto voi olla kustannustehokas). Ei siis tarvitse kommentoida ajettavuutta sen kummemmin. Ajotuntuman saan itse tutkailtua, mutta osaako kukaan sanoa kokemuksesta Toyota Yaris Hybridin ohituskiihtyvyydestä (noin vm. 2018 / 2019)? Bensamoottori ei todellakaan juhli tehoilla, mutta onko sähkömoottoreista apua maantienopeuksissa tehtävissä ohituksissa ja onko sähköstä apua esim. vain kerran tapahtuvaan täyskaasuohitukseen ja uutta varten pitää "latailla"? Kuinka vaarallisen tehoton tuo on? Nyt omana verrokkina olisi VAG:in 1.4 110hv-moottori. Eli ei verrata mihinkään rakettiin.

Lisäksi kiinnostaa käytännön tiedot noiden huoltokustannuksista. Taitaa olla vuosittain, mutta onko heittää tietoa miten noissa huoltohinnoissa on eroja verrattuna "hybridittömään" malliin? Koskeekohan vastaava tieto hinnoista myös Auriksen kohdalla?
Ei pitäisi olla olennaista eroa hybridittömään huollon hinnassa...en nyt muista maksaako se hybridiakkutesti jotain. Huoltoväli 1v/15tkm eli paljon ajava käy huollossa useammankin kerran vuodessa.
Juuri Yariksesta ei ole kokemusta, mutta sanoisin että huolesi ohituskiihtyvyyteen liittyen on turha normaalia liikennekäyttöä ajatellen. Aika laiskahan tuo on joka tapauksessa eli sikäli suosittelisin uusinta mallia, jonka ajettavuuskin on selvästi parantunut TNGA-rakenteen myötä.
 

-T-

Liittynyt
20.12.2017
Viestejä
68
Aika laiskahan tuo on joka tapauksessa eli sikäli suosittelisin uusinta mallia, jonka ajettavuuskin on selvästi parantunut TNGA-rakenteen myötä.
Uuden kanssa alkaenhinta on jo hitusen yli 20k€, kun sen soisin "pikkuautolla" jäävän jokseenkin alle tuon. Uutta on kyllä kehuttu verrattuna vanhaan, mutta uuden kanssa haluaisi sen sitten myös varustettuna esim. kunnon ajovaloilla. Silloin hinta pompsahtaa jo yli 26k€.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Suunnitelmissa on auton vaihto kohtuullisen kustannustehokkaaseen siirtymävälineeseen (siinä määrin miten uudehko auto voi olla kustannustehokas). Ei siis tarvitse kommentoida ajettavuutta sen kummemmin. Ajotuntuman saan itse tutkailtua, mutta osaako kukaan sanoa kokemuksesta Toyota Yaris Hybridin ohituskiihtyvyydestä (noin vm. 2018 / 2019)? Bensamoottori ei todellakaan juhli tehoilla, mutta onko sähkömoottoreista apua maantienopeuksissa tehtävissä ohituksissa ja onko sähköstä apua esim. vain kerran tapahtuvaan täyskaasuohitukseen ja uutta varten pitää "latailla"? Kuinka vaarallisen tehoton tuo on? Nyt omana verrokkina olisi VAG:in 1.4 110hv-moottori. Eli ei verrata mihinkään rakettiin.

Lisäksi kiinnostaa käytännön tiedot noiden huoltokustannuksista. Taitaa olla vuosittain, mutta onko heittää tietoa miten noissa huoltohinnoissa on eroja verrattuna "hybridittömään" malliin? Koskeekohan vastaava tieto hinnoista myös Auriksen kohdalla?
Mulla 2018 yaris hybrid ja se ei ole mikään raketti 80 ylöspäin, ei se kyllä vaarallinenkaan ole.

Toki vasta painona tässä kehällä edes takas työmatkaa menee 5l ja en edes yritä pihistellä, vaan rampilla kiihdytän kaasu pohjassa enkä ajele millään Eco modella...

Perus huolto noihin on 200-300€ välillä...

Jos ei ota sitä uutta niin ehdottomasti tämä uusin facelift missä täys ledi valot takana, äänieristystä parannettu ym mukavuus juttuja

Uutta minäkin katselin, mutta olisi 7k€ pitänyt laittaa enemmän rahaa kuin tähän vanhaan ja tuolla ajettu vain 25tkm ja maksoi 16k€ niin en pidä pahana, kumminkin Style malli eli kaikki tarpeellinen.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Itselläkin kuumottelisi auton päivitys. Tällä hetkellä -08 A3 1.8 turbolla alla ja on toiminut moitteettomasti tähän asti, mutta kyseessä on aikalailla karvalakkimalli. Onko ehdotuksia malleista seuraavilla spekseillä

-Hinta maksimissaan 20k luokkaa, mielellään alle
-Kilometrejä maksimissaan se 150 000 tai alle
-Vuosimalli -14 ja ylöspäin
-Automaatti
-Lähinnä tulee kaupunkiajoa tehtyä satunnaisilla pidemmillä matkoilla, joten bensakone varmaan paras vaihtoehto ellei jopa sitten hybridi.
-1.8t liikahtaa ihan ripeästi, mutta ei välttämättä tarvi olla mikään supersportti. Kunhan ei jalkoihin jää ja ohitukset sujuvat. Jos tämän saa jotenkin yhdistettyä kuitenkin semi-edullisiin käyttökuluihin niin aina plussaa.
-Perusvarusteet rupeaa näissä uudemmissa autoissa olemaan jo ihan hyvällä tasolla, joten sen puolesta pitäisi olla kuosissa.

Oktaviaa (normi ja RS), Golffeja (normi että GTE), Leonia ja A3/A4:sia katsellut, mutta vielä ei ole mielipide kääntynyt täysin mihinkään suuntaan.
Uusimman mallin Seat Leon menee näköjään liian kalliiksi. Nyt on Leon vajaan viikon käytössä. Kevythybridi automaatti farkku ja FR varustelu. Ihan näyttävä auto ja tilat on isot. Seatissa olisi noihin muihin verrattuna 5v/100tkm takuu. Mökkireissu sujui autolla oikein hyvin ja hyvä ajaa. Tuossahan on ilmeisesti ihan vakionakin adaptiivinen vakionopeudensäädin, mikä on kyllä kiva. Se varuste kannattaisi ainakin autossa olla.

Screenshot_2021-05-21-06-16-49-69_965bbf4d18d205f782c6b8409c5773a4.jpg
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Miten hyvin mk3 focus vastustaa ruostetta? Yhtä kävin katsomassa ja takakaaresta maali ropisi pois.
 
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Miten hyvin mk3 focus vastustaa ruostetta? Yhtä kävin katsomassa ja takakaaresta maali ropisi pois.
Joku voisi sanoa, että sen on Ford - tietysti se ruostuu :)

Itsellä on ollut kaksi mk3 focus, toinen viistoperä ja toinen farmari. Viistoperästä lähti maali lohkeilemaan takaluukun pokkauksesta, ja sitä myöten alkoi ruostumaan.

Farkussa oli myöskin molemissa takakaarissa ruosteenlähöt. Syynä (ainakin omassa) oli se, että takalokari ja -puskuri ovat liian tiukasti kiinni. Eli ajaessa kun puskuri vähän elää, niin se sai maalin lohkeamaan sieltä puskurin ja lokarin välistä, josta lähti ruostumaan. Kävin korjauttamassa kummatkin puolet (ja väliin laitettiin kirkasta teippiä estämään hankauksen), niin on pysynyt siistinä.

Eli takaluukku ja -kaaret on ne mistä näyttäisi suht herkästi lähtevän ruostumaan. Mutta muuten, kun muistaa aika ajoin pestä niin ei se onneksi ihan mätä auto ole. Viistoperässä oli +190tkm mittarissa kun vaihdoin farkkuun, jossa on +130tkm mittarissa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Joku voisi sanoa, että sen on Ford - tietysti se ruostuu :)

Itsellä on ollut kaksi mk3 focus, toinen viistoperä ja toinen farmari. Viistoperästä lähti maali lohkeilemaan takaluukun pokkauksesta, ja sitä myöten alkoi ruostumaan.

Farkussa oli myöskin molemissa takakaarissa ruosteenlähöt. Syynä (ainakin omassa) oli se, että takalokari ja -puskuri ovat liian tiukasti kiinni. Eli ajaessa kun puskuri vähän elää, niin se sai maalin lohkeamaan sieltä puskurin ja lokarin välistä, josta lähti ruostumaan. Kävin korjauttamassa kummatkin puolet (ja väliin laitettiin kirkasta teippiä estämään hankauksen), niin on pysynyt siistinä.

Eli takaluukku ja -kaaret on ne mistä näyttäisi suht herkästi lähtevän ruostumaan. Mutta muuten, kun muistaa aika ajoin pestä niin ei se onneksi ihan mätä auto ole. Viistoperässä oli +190tkm mittarissa kun vaihdoin farkkuun, jossa on +130tkm mittarissa.
Tuosta puuttui maalia takalokasuojan etupuolelta.
Auton vaihto on aina yhtä vaikeaa.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Edelleen auto hakusessa, hinta mielellään alle 20k, farkku, takapenkeille sovittava 2 lastenistuinta ilman että kuskilla polvet ratissa, mieluiten automaatti. Nyt ollut kiikarissa C mersu w204 korilla, 2.1 litrasella diisselillä, onko jollain kokemuksia?
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 826
Jos ne lapset matkustaa selkä menosuuntaan niin taitaa käydä C-mersu aika ahtaaksi. Jos ei, niin sitten voi jotain toivoa mahtumisesta olla.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Jos ne lapset matkustaa selkä menosuuntaan niin taitaa käydä C-mersu aika ahtaaksi. Jos ei, niin sitten voi jotain toivoa mahtumisesta olla.
Toisen vain tarvitsisi kulkea selkä menosuuntaan, toistaiseksi vielä kaukalossa kulkeva. Mitenhän C verrattavissa V70 volvoon tiloiltaan?
 
Liittynyt
03.05.2018
Viestejä
3 165
Toisen vain tarvitsisi kulkea selkä menosuuntaan, toistaiseksi vielä kaukalossa kulkeva. Mitenhän C verrattavissa V70 volvoon tiloiltaan?
Käypä katsomassa niinkin "pieni" auto kuin Astra Tourer. Takapenkin tilat on yllättävän väljät. Kaks korissa istuvaa menee - väitän - miten päin tahansa tuonne.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jep, iso ja edullinen. "Maantietähän tuo kaipais" kuten vähän mukaillen todettaisiin. ;)
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Käypä katsomassa niinkin "pieni" auto kuin Astra Tourer. Takapenkin tilat on yllättävän väljät. Kaks korissa istuvaa menee - väitän - miten päin tahansa tuonne.
No ei ole ainakaan hinnalla pilattu. Mitenhän luotettava juhta tuo ooppeli on, dieselinä?

Edit: Pikaisen googlailun perusteella ilmeisesti ollut haasteita ainakin jakoketjun kiristimen kanssa.. ainakin vuoteen 2018 asti
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Edelleen auto hakusessa, hinta mielellään alle 20k, farkku, takapenkeille sovittava 2 lastenistuinta ilman että kuskilla polvet ratissa, mieluiten automaatti. Nyt ollut kiikarissa C mersu w204 korilla, 2.1 litrasella diisselillä, onko jollain kokemuksia?
70tkm ollut käytössä -14 vuotinen, tälläkin hetkellä.
Ihan luotettavia pelejä pitäisi olla, riippuen vähän minkä vuotista oot katsonut. Faceliftin ostaisin silti joka tapauksessa. Voimaakin saa helposti irti jos ei vakio riitä.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
70tkm ollut käytössä -14 vuotinen, tälläkin hetkellä.
Ihan luotettavia pelejä pitäisi olla, riippuen vähän minkä vuotista oot katsonut. Faceliftin ostaisin silti joka tapauksessa. Voimaakin saa helposti irti jos ei vakio riitä.
Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa :) ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..1
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa :) ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..1
Se tähti ei kyllä kerro mitään, niitä on pre-faceliftissäkin. Suurin ongelmahan noissa vanhoissa oli ne paskat suuttimet, mutta ei niitä pitäisi noin uusissa enää olla. Jakoketjunkin saa vaihdettua yläkautta jos venähtää.
 

Javaq

ſ ɐ ʌ ɐ b
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
1 177
Bensa vai hybridi? Mietin Audi A4:n (2.0tfsi quattro) ja BMW 330e hybridin välillä.
Kummatkin noin 30-35te hintaluokassa. Audia puoltaa neliveto + tuoreempi korimalli, BMW:tä hybridiominaisuudet.

Sikäli kulujen osalta minulle sama kumpi tulee, kun ajoa tulee alle 10tkm / vuosi, mutta tuleeko bensa-Audin arvo romahtamaan, säilyttääkö bemari paremmin hybridinä arvonsa?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Bensa vai hybridi? Mietin Audi A4:n (2.0tfsi quattro) ja BMW 330e hybridin välillä.
Kummatkin noin 30-35te hintaluokassa. Audia puoltaa neliveto + tuoreempi korimalli, BMW:tä hybridiominaisuudet.

Sikäli kulujen osalta minulle sama kumpi tulee, kun ajoa tulee alle 10tkm / vuosi, mutta tuleeko bensa-Audin arvo romahtamaan, säilyttääkö bemari paremmin hybridinä arvonsa?
Hintaluokassa luultavasti vertaillaan f30 ja B9 korimalleja. Bensa quattroja on myynnissä kohtuullisen vähän ja uskoisin että näille löytyy kysyntää kohtuullisen hyvin. F30 hybrideitä uitetaan jatkuvasti lisää, akkujen takuu taisi olla 100tkm ja sähköinen range noin 20km uudemmassa G20 range lähes 50km. Ostaisin sen kumpi tuntuu paremmalta jos tykästyt bemariin niin katsoisin pienillä metreillä ja mieluisilla varusteilla. Hybridi bemareista G30 530e voisi myös mennä budjettiin.
 
Liittynyt
01.03.2017
Viestejä
75
Vaimoke kaipailee tuoreempaa autoa -07 Civic bensa cvt automaatin tilalle. Automaatti onkin ainut ehdoton vaatimus, mutta kaksoiskytkimet pelottaa. Tyttären turvaistuin tekee nykyisestä aika ahtaan ajokin etumatkustajalle ja seuraavassa saisikin olla isommat takatilat, mutta nainen vastustaa farmaria kuin ruttoa. Ajoa 15tkm vuodessa joista 50km päivässä työmatkoihin, joten diesel on aikalailla plusmiinusnolla, mutta ei siis poissuljettu.

Sähkö tai plugari kiinnostaa tietty, koska asumme omakotitalossa ja voimavirta löytyisi lämpimästä tallista valmiina, mutta kun budjetti on kai noin 15 kiloa niin tuolla taitaisi saada vain loppuun ajettuja ongelmia.

Qashqai miellyttää hänen silmäänsä, mutta Kadjar vaikuttaa tiloiltaan paremmalta. Diesel koneillakos tuollaiset kannattaisi ottaa?

Mites nuo nuo BMW 2-sarjan F45 active tourerit, onko kelpoja käytettynä ja mikä kone on paras valinta? Kestääkö bemarin automaattilaatikot?

Vai olisiko aika ensimmäisen uuden auton ja katse hävyttömästi kohti Dacia Dusteria, mutta saako sitä Suomesta automaattina?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
4 356
Edelleen auto hakusessa, hinta mielellään alle 20k, farkku, takapenkeille sovittava 2 lastenistuinta ilman että kuskilla polvet ratissa, mieluiten automaatti. Nyt ollut kiikarissa C mersu w204 korilla, 2.1 litrasella diisselillä, onko jollain kokemuksia?
E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.
No ainakin nettiautosta löytyy paljon noita 2010+ eemeleitä joilla rullattu kiitettävästi kilometrejä eli kyllä ilmeisesti pitkään kestää.. tiedä sitten miten paljon noita joutuu euroilla voitelemaan.

Mitenhä tollanen 508 pösö, mahtuu tuohon pudjettiin hyvinki tuoretta ja vähän ajettua
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
2016 - 2018 sitten mieluusti eli faceliftatut ennen nykyisen korimallin tuloa.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
E-mersut korimalliltaan ilmeisesti W212, eli vuodesta 2010 eteenpäin, ovat mielestäni aika edullisia siihen nähden, että ne ovat maksaneet uutena aika paljon ja kyytihän on toki e-mersussa mukavaa ja tilaakin piisaa. En kyllä tiedä onko näissä jotain erityistä tyyppiongelmaa, mutta 20ke budjetilla valinnanvaraa kyllä on.
Suurimmalta osin taitaa olla rivinelosella, dieseli tietysti, Mersulla on noiden pienten bensakoneiden kanssa ongelmia. Dieselissä ei oikein muuta kuin suuttimia menee "joskus" ja noissa on uudempi yksrivinen ketju siellä koneen takana mikä ei varsinaisesti ole altis katkeamaan, mutta venyy kuitenkin ja sijoituksen takia vähän hankala vaihtaa. Eemeli ei takatiloiltaan ole mikään kauhean iso, istuimet sopinee kuitenkin (kannattaa varmistaa). Kyllä noilla kuitenkin se 400+ pitäis pystyä rullaamaan, että jos alle 300 ajetun siistin löytää jossa suuttimet yms. vaihdettu, niin ei mitään kauhean fataalia tekniikan puolelta. Toki se vaihteisto kannattaa zekata, että öljyjä vaihdettu ja pelaa nätisti. Se on nimittäin kylmänä usein vähän kulmikas vaihtamaan. Rivikoneissa tais olla jopa se vanha 5G pitkään mikä on aika miellyttävä, mutta hitaampi kuin 7G joka vaihtaa nopeammin, mutta on toosiaan vähän "kulmikkaampi" arkiajossa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Vai olisiko aika ensimmäisen uuden auton ja katse hävyttömästi kohti Dacia Dusteria, mutta saako sitä Suomesta automaattina?
Automaattina on saanut, mutta vain etuvetoisena. Nyt kun vilkaisin, niin kaikki manuaaleita.

Nettiautosta kun vilkaisin, niin kolme automaattia löytyi käytettynä.
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 181
Riippuen budjetista. Mulla on kyseisessä käytössä Rellun Espace, toki ainoastaan yksi lapsista istuu korokkeella.

Jokainen takaistuin liikkuu erikseen pituussuunnassa ja tilaa löytyy yllin kyllin kaikille matkustajille. Takakontissa vielä kaksi istuinta tarvittaessa. Isofixit löytyy jokaisesta keskirivin istuimesta.

Taakse ei pääse, mikäli kiinteät penkit on sivuilla koska sivutuolit kippaavat. Eli tällöin toinen penkki pitää asentaa keskelle.

Suosittelen tutustumaan tila-autoihin siis. Espace, Ford S-max, Citroen Grand Picasso, Pösö 5008, Seat Alhambra, VW Sharan.
Mikäs citikan moottori/vaihteisto komboista on luotettavin? Bensa manuaali haussa mutta taitaa vti ja thp koneet olla vähän huonossa maineessa, mites noi etg tomaatit, miten kestää?
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 181
Vuosimallista 2011+ eteenpäin, ihan ulkonäkösyistä niitä missä isotähti maskissa :) ja todennäköisesti uudemmissa paremmat jakoketjun kiristimet..1
Muistaakseni avantgardessa oli tähti maskissa, muissa nokalla.

2012 220cdi oli loistava auto, ei nitissyt tai natissut, kulki hyvin ja vähällä. Laatuauto ja tilaakin suht hyvin, muistelisin että turvaistuin selkä menosuuntaan meni hyvin ilman että apukuskilla polvet suussa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
8 348
Kahta mk3 focusta käynyt katsomassa ja molemmissa ruoste/maalivaivaa... Kriteereinä on ei sedan, koukku, pieni kulutus, kokoluokkaa focus riittää. Fabioita katselin myös, mutta noita tuntuu vaivaavan öljynkulutus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Tuleeko mieleen bensa / e85 -autoja joissa kulutus motarinopeuksissa (mittarivauhti 140kmh) olisi pienempi kuin dieseleissä? Itselle ei heti tule mieleen.

Rupeaa taas tulemaan sen 30-40tkm vuoteen ja pohdin jotain 5-15te hintaluokan kilometrihöylää. Selvästi halvimmalla ja mukavimmalla konstilla pääsisin kun ostaisin jonkun vanhaa 300tkm ajetun D5 Volvon, mutta se jatkuva ylihuoltaminen ei oikein jaksaisi kiinnostaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Ison dieselin saa kuluttamaan motarilla saman kuin bensa mutta toisaalta yksikään bensa ei kuluta niin vähän kuin taloudellinen diesel. Ja nyt siis puhutaan 120 rajoituksesta missä itselataavat hybridit ei tuo mitään etuja.
Oliskohan missään taulukkoa mistä voisi katsoa valmiiksi laskettuna suuruusjärjestyksessä automallien cd * nokkapinta-ala ja lähtisi siitä katsomaan liukkaimpien mallien dieselvalikoimaa?
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 039
Tuleeko mieleen bensa / e85 -autoja joissa kulutus motarinopeuksissa (mittarivauhti 140kmh) olisi pienempi kuin dieseleissä? Itselle ei heti tule mieleen.

Rupeaa taas tulemaan sen 30-40tkm vuoteen ja pohdin jotain 5-15te hintaluokan kilometrihöylää. Selvästi halvimmalla ja mukavimmalla konstilla pääsisin kun ostaisin jonkun vanhaa 300tkm ajetun D5 Volvon, mutta se jatkuva ylihuoltaminen ei oikein jaksaisi kiinnostaa.
Ei sellaista bensaa olekaan, koska motarilla kuormitus on hyvä ja dieselissä on noin 15 % enemmän energiaa litrassa.

Paras TM:n mittaama bensa on Lexus CT 200h, jonka kulutus oli 6,1 l/100 km@120 km/h todellista.

Vuosikulut polttoaineen ja veron osalta:
35 000 km / 100 * 6,1 l/100 km * 1,57 €/l + 110 €/a = 3 462 €/a

Mikä dieselin kulutuksen pitäisi olla, jotta se olisi halvempi:
(3 462 €/a - 600 €/a) / (35 000 km / 100 * 1,455 €/l) = 5,62 l/100 km

Käytin polttoaineiden hintoina 01-04/2021 keskihintoja Autoalan Tiedotuskeskuksesta.

Dieselin hinnassa tuntuu olevan enemmän nousupaineita, joten sen takia dieselin olisi syytä kuluttaa korkeintaan 5,5 l/100 km@120 km/h.

Sellaisia ovat:
Audi A2 1,2 TDI, 4,3 l
Ocu 1,6 TDI Greenline, 5,0 l
Focus 1,6 Tdci, 5,5 l
MB A 180 CDI, 5,5 l

 

Liitteet

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Joo, millään pikkukipolla ei kyllä jaksa ajella tuolla motarilla. Ja kulut saa olla edulliset, mutta ei tässä nyt sentään ihan satasia vuositasolla jaksa laskea kun omallekin mukavuudelle täytyy laskea jotain. Täytynee etsiä tosiaan joku reilummin ajettu Volvo missä kestävä tekniikka ja kulutus jotenkin vielä järkevä. kovin kallista ei viitsi ostaa kun arvo laskee silmissä.
 
Liittynyt
02.05.2017
Viestejä
2 520
Villinä korttina tuoreehko Toyota Camry(, Corolla Hybrid tms.). Moni niilläkin näkyy kärsivän ajella ja itse Camryn kyydissä olleena + koeajaneena voin ylistää, että siinäpä leppoisa auto (pl. rengasmelu, joka vähän parantunee jos heittää 18" renkaat kuuseen ja 17" tilalle). Ne ei tunnu menettävän arvoakaan, joten vähiten paska sijoitus.

Dubain taksikuskilta kysyin että miks Camry, se vastasi "very stronk kaar".

Hyvin lähellä etten ostanutkin, vaan ei ollu myyntihaluja niin ostin Kia Proceed GT kun niitä sai ostettuakin ja sai kyllä toki paremmat varusteetkin vähän halvemmalla ja pitkän takuun. Hyvä on ACC:llä maanteillä suhata ja vähällä menee matka-ajossa, helposti alle 6 jos vaan matkaa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Rengasmelu on kyllä ärsyttävää jos motaria edes takaisin ajaa. Ehkä jopa joku ranskalainen diesel vois toimia tälläisessä ajossa, olis hiljainen ja kuluttaisi sen 5.5l sadalle. Kaverilla oli tuollaisessa ajossa Diesel Megane ja sitten Opel Ampera. Jälkimmäisellä pääsi ihan sähköllä melkein koko 55km matkan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Joo, millään pikkukipolla ei kyllä jaksa ajella tuolla motarilla. Ja kulut saa olla edulliset, mutta ei tässä nyt sentään ihan satasia vuositasolla jaksa laskea kun omallekin mukavuudelle täytyy laskea jotain. Täytynee etsiä tosiaan joku reilummin ajettu Volvo missä kestävä tekniikka ja kulutus jotenkin vielä järkevä. kovin kallista ei viitsi ostaa kun arvo laskee silmissä.
Tinkihousut jalkaan vaan ja tähtikaupoille. Jos unohtaa faceliftit, niin hinta tippuu ja ikä/kilsat nousee.

jne
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 339
Viestejä
4 157 817
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Eycte

Hinta.fi

Ylös Bottom