Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Paljon puhetta että halvat osat, mutta kukaan ei laske työlle hintaa, oli se sitten omaa tai pajalla teetätetyä, saatikka hintaa sille vaivalle kun sitä pitää kiikuttaa vähän väliä pajalle pakon sanelemana, jotta saa leiman? Itselle jokainen ylimääräinen pajakäynti on ärsyttävä, oli se sitten kuinka "halpaa" tahansa.
Kyllähän se auto nyt kerran vuoteen pitää huoltaa, teki sen sitten itse tai joku muu. Huolto-ohjelmassa on jotain mennyt päin persettä, jos sen ulkopuolellakin joutuu tekemään alustan osille lisähuoltoa, joiden kunto on kuitenkin helpohkosti tarkastettavissa.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
412
Paljonko itse maksaisit/tarjoaisit tuosta autosta? Duunikaverilla on 06 Avensis 284tkm, niin meni takatukivarret vaihtoon. Tuo taitaa olla jokaisessa mk2 edessä, mutta saahan ne vaihdettua.
Nuo pienet kilsathan tuota hintaa tuossa nostavat. Itse katsoisin 2.0 koneella olevia kun taitaa tuo olla aika nuhainen (ei se 2.0 mikään raketti ole mutta ihan ok). Hinnasta en osaa sanoa mutta kovin hintavalta omaan silmään vaikuttaa. Toki varmasti huoleton peli.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
313
Nuo pienet kilsathan tuota hintaa tuossa nostavat. Itse katsoisin 2.0 koneella olevia kun taitaa tuo olla aika nuhainen (ei se 2.0 mikään raketti ole mutta ihan ok). Hinnasta en osaa sanoa mutta kovin hintavalta omaan silmään vaikuttaa. Toki varmasti huoleton peli.
Faijalla on ollut aikanaan 1.6 Avensis niin kyllä se riitti normaaliin ajoon.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mieluummin puolen tunnin koiranluut saati DSG mekatroniikka ja TSI jakopäät. Pystyy vuosikymmen vaihdattaan Motonetin korjaamolla vaikka joka vuosi yhden VAG "perusongelman" hinnalla.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Paljon puhetta että halvat osat, mutta kukaan ei laske työlle hintaa, oli se sitten omaa tai pajalla teetätetyä, saatikka hintaa sille vaivalle kun sitä pitää kiikuttaa vähän väliä pajalle pakon sanelemana, jotta saa leiman? Itselle jokainen ylimääräinen pajakäynti on ärsyttävä, oli se sitten kuinka "halpaa" tahansa.
Yksi alapallo 30min vaihdettuna, ei se nyt hirmu kallista tai aikaa vievää ole...
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
313
Tuli ajettua Avensis 08 1.6 koneella, niin vaikutti hyvältä peliltä. Autolla oli ajettu 140tkm ja pyynti oli sen 7,8k€ eikä hinnasta saannu tingattua joten auto jäi liikkeeseen. Tuli netissä vastaan tämmöinen Avensis jolla on ajettu vain 40tkm, niin onko tuossa järkeä maksaa 10tkm 12 vuotta vanhasta lähes ajamattomasta autosta? :hmm:
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Pitäisi katella vähitellen uutta autoa ja spekseissä on joku alle 20 000 euron luokassa oleva alle 150tkm ajettu, mahdollisimman hyvin varusteltu, katseenkestävä, kohtuullisen tilava (mielellään farkku), automaattivaihteinen "laatukiesi", tyyliin:

Volvo V70 vm2012 tai uudempi
Volvo S80 vm2012 tai uudempi
BMW 520 vm2012 tai uudempi
Joku muu, mikä?

Volvoa puoltaisi monikin seikka verrattain edullisista ja hyvin saatavilla olevista varaosista ja huolloista lähtien. Laadukkaan maineessakin ovat. Myös Bemareissa viehättää jokin, mutta en kyllä yhtään tiedä että mikä, varmaan joku sisäinen amis. :D Mersuista ei ole liiemmin kokemuksia, niissä pitäisi vissiin mennä suoraan E-sarjaan, että mahtuu koko perhe tavaroiden kanssa kyytiin? Japanilaiset eivät oikein vakuuta kestävyydellään, vaikka niistä ei sinäänsä pahaa sanaa olekaan sanottavana ja sellaisella ajelen tälläkin hetkellä (Honda CRV). Eikä kannata pahoittaa mieltä, mutta kaikki ranskikset ovat ehdoton no-no, eikä siitä voi joustaa.

VAG-kulkineista saa lukea koko ajan niin paljon kauhutarinoita, että en tiedä kiinnostavatko nekään edes uudempina versioina. Tosin jotain vuosimallin 2016 Passatteja näyttää saavan järkikilometreillä mielestäni jopa yllättävän huokeasti (noin 15000-17000€), jos tyytyy vähän vaatimattomampaan moottoriin. Pitäisi käydä varmaan itse kokeilemassa kuinka ahdistavalta joku 120hp diesel-Passat tuntuu, vai onko kyse vain ennakkoluulosta. Vai jätänkö kaikki VAGit suosiolla väliin?

Neliveto olisi plussaa, mutta niiden valikoima on olematon ja hyöty normikäytössä samaten. Käytettävyyden nimissä haluaisin farmarin, mutta tuolla listan välissä on myös S80, eli ei se farkku ehkä ihan pakollinen ole. Uudemman korin CRV voisi myös kiinnostaa, mutta niissä hinta pompsahtaa ja kun tarvekin sellaiselle on vähän siinä ja siinä, niin eivät ole listan kärjessä. Katumaasturin korkeus ja tilat ovat hieno juttu, mutta siinäpä se sitten onkin.

Sähköpenkit muistilla olisivat plussaa, kun vaimo tykkää säätää selkänojan eri asentoon.

En ole koskaan dieseliä omistanut, mutta niissä olisi parempi valikoima. En ole dieselin nykypäivän teknistä toteutusta vastaan, mutta vähän silti arveluttaa ostaa sellaista tässä maailmantilanteessa, jossa vähän väliä uhkaillaan että ne kielletään kokonaan. Sen verran laskurilla tarkistelin, että meidän talouden kilometreillä diesel näyttää tulevan vuositasolla edullisemmaksi, mutta ero on sen verran niin pieni, että kustannussäästöjen vuoksi sitä ei kannata valita. Lisäksi juuri viime viikolla luin artikkelin, jossa todettiin että dieselien arvo putoaa nopeammin kuin vastaavan bensakulkineen. Joku bensa/kaasu-hybridi voisi olla ok, mutta niissä on tosi vähän valikoimaa tässä hintaluokassa.

Olen käsittänyt, että dieseleissä Webasto on talvisin suunnilleen pakollinen lisävaruste, jos ei halua palella ensimmäistä 20 minuuttia liikkeelle lähdön jälkeen, pitääkö tämä paikkaansa?

Varsinkin Volvoissa näyttää olevan aika paljon ruotsituonteja, eikä siinä mitään, kun siellä on niissä parempi valikoima ja yleensä ovat aika hyvin varusteltujakin, mutta olisiko tuon kanavan hyödyntämiseen jotain vinkkejä niin että saisi oman auton menemään vaihdossa? Kamuxilla ainakin on jotain tällaista mahdollisuutta väläytelty sivuilla, mutta en tiedä hyväksyvätkö sellaista tilannetta, jossa itse on etsinyt jonkin sopivan vaihdokin ruotsista?

Siinäpä sitä tajunnanvirtaa, kommentteja/suosituksia?

Edit.
Tässä olisi yksi ihan mielenkiintoinen V70, mutta...
- Ei ole ilmoituksen mukaan kuin yhdet renkaat, eli sieltä tulee tonni lisää hintaa
- Ei ole Webastoa, eikä edes lohkolämppäriä, eli taas menee useampi satanen lisää
- Valkoiset istuimet ovat komeat, mutta likaiset alta aikayksikön

Ja tässä S80, jossa...
- Hinta tökkii, sillä tämä oli vielä aamupäivällä tonnin edullisempi
- Sedan on sedan, ei tuosta luukusta saa sisään kuin yhden ruumiin kerrallaan. :D

Sitten olisi tällainen vm2016 Passatti ja tässä toinen hieman paremmin varusteltu versio jossakin Lapissa
- Jotenkin askeettisen oloinen kulkine sisältä
- DSG-vaihteisto ei taida olla kovin hyvässä maineessa
- 120hp
- Tuota Lapissa olevaa versiota eivät lupaa ainakaan sivujen mukaan toimittaa mihinkään, joten se saa ainakin jäädä

Edit2.
Katselin testimielessä Volvoja bytbil.comista, ja onhan tuolla ruotsissa valikoimaa vaikka millä mitalla. Ihan eri markkinat siellä kuin täällä.

Edit3.
Tässä on hyvä vertaus kuluista, eli sama auto Kamuxin Suomen sivuilla kaikkine kuluineen ja lähtöpisteessä saman liikkeen Ruotsin sivuilla:


Äkkiseltään näyttää siltä, että ihan fiksulla hinnoittelulla ainakin Kamux liikuttelee noita maiden välillä. Vielä kun saisi itse valita sen auton vapaasti vähän laajemmasta valikoimasta.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Ikää on sen verran, että todiste ainakin yhdestä vaihteiston öljynvaihdosta tarttis olla. Volvo 60tkm, BMW 100tkm välein.

Eikä V70 alkupään nelisylinterisellä D4 koneella, D5 AWD tai vanhemmat D3/D4 joista AWD aina vanhemmalla koneella. Ja niistä haldex öljyt vaihdettu myös, samoin x-drive voimansiirto BMW:llä. Näitä on pitänyt huoltaa enemmän kuin huolto-ohjelmassa on mainittu, muuten on vaara saada paketti käteen, joka tikittää pahaenteisesti. BMW mieluummin takaveto ellei voimansiirron huollosta ole varmuutta saatavissa.

Renault Talisman (16<) saattais tulla jo lähelle hintahaarukkaa, 1,6dci ei ole vielä adblue. Mut pääsääntöisesti bensana ellei se ajomäärä ole ainakin kerran viikossa sen +30km kertavedolla, DPF näissä dieseleissä se pahin on pätkäajolla, uudemmissa sitten adbluet kun ikääntyvät.
 
Liittynyt
28.10.2016
Viestejä
62
Äkkiseltään näyttää siltä, että ihan fiksulla hinnoittelulla ainakin Kamux liikuttelee noita maiden välillä. Vielä kun saisi itse valita sen auton vapaasti vähän laajemmasta valikoimasta.
Kamuxin kanssa onnistuu myös se, että itse kattelet sopivan yksilön muualta ja kamuxin kanssa teet siitä kaupat. Syksyllä ei löytynyt valmiista valikoimasta mieluista niin katselin pari vaihtoehtoa ja paremmasta yksilöstä tehtiin kaupat. Vähän tuo hintaa lisää, mutta ihan kohtuu kuluilla kuitenkin.
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Mersuista ei ole liiemmin kokemuksia, niissä pitäisi vissiin mennä suoraan E-sarjaan, että mahtuu koko perhe tavaroiden kanssa kyytiin?
Onko perheessä selkä menosuuntaan matkustavia lapsia? Turvaistuimen kun laittaa W212 E-mersun takapenkille niin etupenkillä käy todella ahtaaksi. Kokeiltu juttu enkä olisi millään etukäteen uskonut. Muutenhan se on ihan tilava auto kyllä ja varmasti mahtuu koko perhe kyytiin jos lapset ovat vähän isompia.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Ikää on sen verran, että todiste ainakin yhdestä vaihteiston öljynvaihdosta tarttis olla. Volvo 60tkm, BMW 100tkm välein.
Automaattilootan öljynvaihdot kuuluvat normaaliin vaihto-ohjelmaan. Niistä tuskin on erillistä mainintaa huoltokirjassa, jos siellä ei satu olemaan sille erikseen kohtaa ruksittavaksi.

Ei kai nyt kukaan (tai ainakaan lähes kukaan) noin uutta autoa käytä missään jobbarilla, joka jättää osan huolloista tekemättä ja takuu raukeaa jne. :D

Eikä V70 alkupään nelisylinterisellä D4 koneella, D5 AWD tai vanhemmat D3/D4 joista AWD aina vanhemmalla koneella. Ja niistä haldex öljyt vaihdettu myös, samoin x-drive voimansiirto BMW:llä. Näitä on pitänyt huoltaa enemmän kuin huolto-ohjelmassa on mainittu, muuten on vaara saada paketti käteen, joka tikittää pahaenteisesti. BMW mieluummin takaveto ellei voimansiirron huollosta ole varmuutta saatavissa.
Volvoissa AWD olisi kiva, mutta niitä on tarjolla aika vähän.

V70 vm2014 lähtien löytyisi uutta moottoria ja mittaristokin on niissä saanut nykyaikaisen päivityksen. Jos olen oikein käsittänyt, niin tuo lienee jo sama moottori mitä on ollut käytössä myös V90:ssa. Mikä siinä on vikana, vai käsitinkö väärin tuon kommenttisi?

Tässä olisi Ruotsissa yksi vuoden 2014 V70 D4 missä on aika lailla kaikki toivottavat varusteet, poislukien moottorinlämmitin/lohkolämmitin. Sisustan väri voisi olla tummempi, mutta se nyt on sivuseikka.

Renault Talisman (16<) saattais tulla jo lähelle hintahaarukkaa, 1,6dci ei ole vielä adblue. Mut pääsääntöisesti bensana ellei se ajomäärä ole ainakin kerran viikossa sen +30km kertavedolla, DPF näissä dieseleissä se pahin on pätkäajolla, uudemmissa sitten adbluet kun ikääntyvät.
Renault ja muut ranskikset on nähty ja koettu. Ei enää ikinä niitä, kiitos.

Meillä ajot ovat aika laidasta laitaan, mutta pääsääntöisesti painottuvat sinne pätkäajojen puolelle, eli toistuvia alle 10km siirtymiä. Ilmeisesti dieselit eivät ole siinä parhaimmillaan?

Kamuxin kanssa onnistuu myös se, että itse kattelet sopivan yksilön muualta ja kamuxin kanssa teet siitä kaupat. Syksyllä ei löytynyt valmiista valikoimasta mieluista niin katselin pari vaihtoehtoa ja paremmasta yksilöstä tehtiin kaupat. Vähän tuo hintaa lisää, mutta ihan kohtuu kuluilla kuitenkin.
Ok, tämä oli hyvä tieto. Ruotsissa olisi laajempi valikoima Volvojen lisäksi myös uudemman mallin Honda CRV-osastolla, joka saattaisi jossakin määrin sekin kiinnostaa noiden aiemmin mainittujen lisäksi. Enemmän tosin rahalle saa vastinetta Volvolla, mutta CRV:n korkeus ja käytettävyys lisäävät mukavuutta, varsinkin kun välistä pitää kuljetella huonoliikkeisiä vanhuksia.

Pitääpä tutustua laajemmin tuohon optioon.

Onko perheessä selkä menosuuntaan matkustavia lapsia? Turvaistuimen kun laittaa W212 E-mersun takapenkille niin etupenkillä käy todella ahtaaksi. Kokeiltu juttu enkä olisi millään etukäteen uskonut. Muutenhan se on ihan tilava auto kyllä ja varmasti mahtuu koko perhe kyytiin jos lapset ovat vähän isompia.
Ei ole onneksi enää tuon ikäisiä muksuja.

Mikäs tässä on vikana vai eikö vaan osunut hakuun? Sais vielä n. tonnin edestä polttoainetta kamppiksessa.

Ei osunut hakuun. Pitää tutustua. Valkoinen väri on vähän meh, kun siinä näkyy kaikki skeida niin helposti, enkä ole mikään kovin innokas autonpesijä. :D
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Vaihteiston öljynvaihdot eivät todellakaan kuulu kummankaan merkin huolto-ohjelmaan, korjaan nyt sua jyrkästi ettei myöhemmille lukijoille vuosienkaan päästä jää virheellisiä käsityksiä. Mulla oli kuus vuotta Volvoja ja nyt saman verran pian ollu tämä 5er kuin ne S80:t oli yhteensä. Ja kyllä, pidän autojani kuin "kipeetä **ttua."

Volvoissa kuuluu huoltoon vain jos on rekisteröity taksiksi, siviileille ei. Bemarissa ei inahdustakaan ellet tenttaa nyrkki nenän alla huoltoneuvojaa "Mitä taksit on tehny, ne jotka ajaa yli 3v/300tkm?" Eli ihan täysin normaalin auton ostajan oman tiedon/ymmärryksen varassa tajuta, että se "sealed for lifetime" vaihteiston öljyluokituksessa on yks iso punainen huutomerkki. Ja ZF kestää ajaa noin kolme-neljä vuotta/~250.000km kunnes laukeaa alkuperäisöljyillä, taajamassa nopeammin, maantiepainotteisesti kauemmin.

Ensimmäiset kaks vuotta nuo uudet Volvon VEA koneet laukeili, siksi en suosittele. Kollegalla mossahti 1,5v ostosta maaseututaksina eli lähes pelkästään ajoi vielä maantietä. Ja koska ajat pätkää ei nykydiesel muutenkaan ole "sun juttus" kiitos Euro 6.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Vaihteiston öljynvaihdot eivät todellakaan kuulu kummankaan merkin huolto-ohjelmaan, korjaan nyt sua jyrkästi ettei myöhemmille lukijoille vuosienkaan päästä jää virheellisiä käsityksiä. Mulla oli kuus vuotta Volvoja ja nyt saman verran pian ollu tämä 5er kuin ne S80:t oli yhteensä.

Volvoissa kuuluu huoltoon vain jos on rekisteröity taksiksi, siviileille ei. Bemarissa ei inahdustakaan ellet tenttaa nyrkki nenän alla huoltoneuvojaa "Mitä taksit on tehny, ne jotka ajaa yli 3v/300tkm?" Eli ihan täysin normaalin auton ostajan oman tiedon/ymmärryksen varassa tajuta, että se sealed for lifetime vaihteiston öljyluokituksessa on yks iso punainen huutomerkki.
Automaattivaihteisia Volvoja minulla on ollut kaksi (2002 2.0 S40 ja 2004 2.0 Classic V40), mutta siitä on jo aikaa. En tiedä muistanko sitten väärin, mutta kyllä noissa minun mielestäni oli molemmissa huoltokirjan yhteydessä mainittu missä vaiheessa vaihteiston öljyt pitää vaihtaa ja näihn myös tehtiin huollossa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mulla on sitte hieman tuoreempaa ja saman rakenteen kokemusta kun -08 ostin S80 D5 Summumin ja -11 keväällä vaihdoin sen Executiveen. -15 en enää kolmatta "samaa" autoa halunnut ostaa kun välirahakaan ei enää tahtonut sopia.

Ja saat ihan vapaasti varmistaa, suosittelenkin itseasiassa sitä. Käyt liikkeessä taikka soitat huoltotiskille mitä vaihteiston osalta sanotaan S80 II / V70 III ja nykyiset F/G BMW:t, ihan sama kuin MB:llä. "Sealed for lifetime," mutta kahteen jälkimmäiseen löytyy vaihdettavat suodattimetkin, Volvon käyttämään Aisiniin ei, mutta toimii kun vaihdetaan ajallaan ja huuhtelemalla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Samaa mieltä, vaihteistoöljyt eivät kuulu siviilimallien huolto-ohjelmaan. Takseille kyllä.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Samaa mieltä, vaihteistoöljyt eivät kuulu siviilimallien huolto-ohjelmaan. Takseille kyllä.
Ei kuulu ei, Faijalla olivat kylläkin Toyotalla kysyneet erikseen 150tkm kohdalla että vaihdetaanko lootaöljyt toistamiseen kun tuossa LandCruiserissa se pitäisi 70tkm välein tehdä ja kyllähän ne vaihdettiin, toki tuossa on muutenkin paljon enemmän huoltokohteita, peräöljyjä, jakolaatikko, rasvanippoja ym.
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
313
Selvittelin hieman tämän auton taustoja Toyota Avensis 1,6 VVT-i Linea Sol Technical 4ov - Vähän ajettu, 2 renkaat alumiinivantein, ilmastointi,Huoltokirja Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hieman oudot omistajuuskuviot autoliikkeiden välillä:

19.11.2020 – 19.11.2020 Nicholas Ewert Alexander Pitkäranta, , 1.omistaja
19.11.2020 – Rinta-Joupin Autoliike Oy, Vanha Yhdystie 3, 04430 JÄRVENPÄÄ 1.omistaja
03.11.2020 – 19.11.2020 Halpurit Oy, Kalkkikiventie 9 A 5, 04300 TUUSULA Väliomistaja
10.10.2020 – 03.11.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja
29.02.2008 – 10.10.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja

Miksi Halpurit Oy ei myynyt tuota autoa itse vaan laittaneet sen Rinta-Joupille eteenpäin? Halpureilla on kyllä hieman halvempia autoja myynnissä kuin tuo pl. tuo mersu Halpurit.com - Nettiauto Onko kassasta loppunut käteinen vai ovatko löytäneet autosta jonkin pahan vian :hmm: Auto on myös siirtynyt pitkäaikaiselta omistajalta jollekkin toiselle yksityishenkilölle ja sieltä lempattu Halpurit Oy:lle. Soitin tuonne Rinta-Joupille, niin sanoivat sen olleen alunperin jostain kuolinpesästä missä on ollut 2 autoa. Tainneet jäädä aika vähälle käytölle kun auto on katsastettu vain kaksi kertaa.

06.11.2020 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39765 km (06.11.2020)
29.01.2016 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39109 km (29.01.2016)

Jokin sairaus tuossa on pakko olla taustalla, ettei autolla ole ajettu 2010 vuoden jäleen ja tuossa 2016-2020 välillä on tullu taas seisontaa ja vain 650km ajoa. Oudon oloinen keissi, niin uskaltaakohan tuota ostaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Selvittelin hieman tämän auton taustoja Toyota Avensis 1,6 VVT-i Linea Sol Technical 4ov - Vähän ajettu, 2 renkaat alumiinivantein, ilmastointi,Huoltokirja Porrasperä 2008 - Vaihtoauto - Nettiauto
Hieman oudot omistajuuskuviot autoliikkeiden välillä:

19.11.2020 – 19.11.2020 Nicholas Ewert Alexander Pitkäranta, , 1.omistaja
19.11.2020 – Rinta-Joupin Autoliike Oy, Vanha Yhdystie 3, 04430 JÄRVENPÄÄ 1.omistaja
03.11.2020 – 19.11.2020 Halpurit Oy, Kalkkikiventie 9 A 5, 04300 TUUSULA Väliomistaja
10.10.2020 – 03.11.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja
29.02.2008 – 10.10.2020 (Yksityishenkilö) 1.omistaja

Miksi Halpurit Oy ei myynyt tuota autoa itse vaan laittaneet sen Rinta-Joupille eteenpäin? Halpureilla on kyllä hieman halvempia autoja myynnissä kuin tuo pl. tuo mersu Halpurit.com - Nettiauto Onko kassasta loppunut käteinen vai ovatko löytäneet autosta jonkin pahan vian :hmm: Auto on myös siirtynyt pitkäaikaiselta omistajalta jollekkin toiselle yksityishenkilölle ja sieltä lempattu Halpurit Oy:lle. Soitin tuonne Rinta-Joupille, niin sanoivat sen olleen alunperin jostain kuolinpesästä missä on ollut 2 autoa. Tainneet jäädä aika vähälle käytölle kun auto on katsastettu vain kaksi kertaa.

06.11.2020 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39765 km (06.11.2020)
29.01.2016 Määräaikaiskatsastus, hyväksytty
Matkamittarilukema 39109 km (29.01.2016)

Jokin sairaus tuossa on pakko olla taustalla, ettei autolla ole ajettu 2010 vuoden jäleen ja tuossa 2016-2020 välillä on tullu taas seisontaa ja vain 650km ajoa. Oudon oloinen keissi, niin uskaltaakohan tuota ostaa.
Nopsa googlaus Nicholas Ewert Alexander

On siis tuon halpurit oy:n tj. Löytyy numerokin samalla niin voi soittaa ja kysäistä.

Ja nyt kun linkkiä vilkaisin niin Rintajouppi myy autoa mikä on tuon Nicholasen nimissä :hmm: Ja yksityiseltä jos ostaa (auto ns. myyntitilissä) niin liikkeen virhevastuuta ei ole olemassa.

Onhan erikoinen kuvio kyllä.

 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
@Geven

8-11 tonnia on kyllä mielestäni käyttöautoksi suolainen hinta tuon ikäisestä Avensiksesta vaikka se latolöytö olisikin (oli kilometrejä 40k tai 140k). Kyllä se auto tykkää myös ajosta/huollosta ja 600 kilometriä viimeiseen 5 vuoteen on aika vähän, tuskin on huollettukkaan katsastuksien välissä. Myös renkaat on luultavasti 6-12 vuotta vanhat ellei toisin mainita eli sulla olisi 2 settiä huonoja kesärenkaita nastat irti nypittyäsi.

Toki oikein säilöttynä pellit kunnossa, eli jos olet Avensis-harrastaja niin osta pois ja aja kerran kesässä. ;)

Huomasitko muuten aiempaa viestiä, kun en sinua tägännyt? Lisäsin sen nyt siihen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
313
@Geven

8-11 tonnia on kyllä mielestäni käyttöautoksi suolainen hinta tuon ikäisestä Avensiksesta vaikka se latolöytö olisikin (oli kilometrejä 40k tai 140k). Kyllä se auto tykkää myös ajosta/huollosta ja 600 kilometriä viimeiseen 5 vuoteen on aika vähän, tuskin on huollettukkaan katsastuksien välissä.

Toki oikein säilöttynä pellit kunnossa, eli jos olet Avensis-harrastaja niin osta pois ja aja kerran kesässä. ;)

Huomasitko muuten aiempaa viestiä, kun en sinua tägännyt? Lisäsin sen nyt siihen.
Kiitos vastauksesta. Vilkaisin tuota sinun vanhempaa viestiä, niin nuo korean mallit ei oikein innosta hirveästi. Sukulaisella oli uusi i30 aikanaan ja sen takuuta käytettiin kyllä ahkerasti. Tuntui että kone oli siinä juuri lahoamassa kun se vietiin vaihtoon.
Tuossa Avensiksessa pitäisi olla 30k huolto tehtynä. Ei tuo 10k€ ole niin hirveä raha kun olen kuunnellut kavereitten ostokisa 20-30k€ 2014-2016 Toyota malleista. Käteisellä kumminkin tuo osto menee, niin ei tarvitse mitään lainoja. Mikäli tuo auto pelittää niin ei sitä ole kiire hukata noilla kilometreillä ainakaan 6-8 vuoteen.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Tässä olisi Ruotsissa yksi vuoden 2014 V70 D4 missä on aika lailla kaikki toivottavat varusteet, poislukien moottorinlämmitin/lohkolämmitin. Sisustan väri voisi olla tummempi, mutta se nyt on sivuseikka.
Tossa saattaa olla Webasto vaikka sitä ei erikseen mainita. Varmaksi sitä ei tiedä, mutta luulen että "svensksåld" autossa on se ollut vakiovarusteena ainakin vielä tuohon aikaan. Vaihtoautojobbareilla saattaa varustelistasta jäädä jotain pois.

Automaattivaihteisia Volvoja minulla on ollut kaksi (2002 2.0 S40 ja 2004 2.0 Classic V40), mutta siitä on jo aikaa. En tiedä muistanko sitten väärin, mutta kyllä noissa minun mielestäni oli molemmissa huoltokirjan yhteydessä mainittu missä vaiheessa vaihteiston öljyt pitää vaihtaa ja näihn myös tehtiin huollossa.
Volvolla ei ole kuulunut huolto-ohjelmaan ainakaan enää v70/s80/s60 jälkeen eli 1999-.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Kiitos vastauksesta. Vilkaisin tuota sinun vanhempaa viestiä, niin nuo korean mallit ei oikein innosta hirveästi. Sukulaisella oli uusi i30 aikanaan ja sen takuuta käytettiin kyllä ahkerasti. Tuntui että kone oli siinä juuri lahoamassa kun se vietiin vaihtoon.
Tuossa Avensiksessa pitäisi olla 30k huolto tehtynä. Ei tuo 10k€ ole niin hirveä raha kun olen kuunnellut kavereitten ostokisa 20-30k€ 2014-2016 Toyota malleista. Käteisellä kumminkin tuo osto menee, niin ei tarvitse mitään lainoja. Mikäli tuo auto pelittää niin ei sitä ole kiire hukata noilla kilometreillä ainakaan 6-8 vuoteen.
Mazda 6 olisi vähän saman tapainen vaihtoehto kuin Avensis
En tiedä sen kummemmin miten hyviä ovat, mutta luotettavan auton maineessa ovat kuitenkin olleet ja tämä uudempikoppainen kutonen ei taida olla enää mikään ruosteongelma, toisin kuin edeltävä malli.

Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla
 
Liittynyt
10.12.2016
Viestejä
313
Mazda 6 olisi vähän saman tapainen vaihtoehto kuin Avensis
En tiedä sen kummemmin miten hyviä ovat, mutta luotettavan auton maineessa ovat kuitenkin olleet ja tämä uudempikoppainen kutonen ei taida olla enää mikään ruosteongelma, toisin kuin edeltävä malli.

Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla
Täytyy tutkia tuota Mazda 6 08-> versiota enemmä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta:thumbsup:
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
167
Tässä esim. ärhäkämmällä koneella ja hyvillä varusteilla
Tämä on sitten mällipeli.
Vaurioituneena poisto 13.2.2016 - 10.1.2017 , Vaihdettujen osien kokonaisprosentti 7%, 4xjouset,4xheilahduksenvaimennin,oikea etu-jatakalokasuoja,kattopelti,oikea takaovi,tuulilasi ja mit 7%
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Neliveto Impreza

Ford Focus

Ford Mondeo
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Mikäs tässä on vikana vai eikö vaan osunut hakuun? Sais vielä n. tonnin edestä polttoainetta kamppiksessa.

Tämä V70 olisi ollut varmaan muuten aika passeli, mutta se on kuulemma varattu jo jollekin.

Tuli tässä ihan puskista mieleen, että mahdollisesti myös V60 voisi olla ok, vaikka vähän pienempi tiloiltaan onkin kuin V70. Kai tuolla neljän hengen perhe kuitenkin liikkuu ihan kivasti parin laukunkin kanssa, vai kuinka? Ja vastaavasti se lienee myös aika lailla ketterämpi kuin V70. Onko vm. 2014-2016 V60:n kohdalla jotain selvästi vältettäviä moottorivaihtoehtoja? Ja siis edelleen toki automaattivaihteistolla.

Tässä olisi mm. tällainen 2015 V60 D4 (R-design -tuunauksilla):


Mitähän vikaa tuossa on, kun vaikuttaa minun silmissä jopa edulliselta? Ei puutu oikeastaan kuin peräkoukku ja kuljettajan sähköistuin. Koukun voi asentaa jälkikäteen muutamalla satasella, mutta istuimen kanssa pitäisi tehdä kompromissi. Myös adaptiivinen vakkari olisi kiva, mutta pärjää sitä tavallisellakin.

Btw. Saako näissä kytkettyä tuota ärsyttävää start-stoppia halutessaan pois päältä?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Startstoppi taitaa noissa malleissa olla erillisellä napilla pois kytkettävissä, mutta se pitää tehdä joka kerta ajoon lähtiessä. Itellä nyt autossa enimmäisen kerran S/S eikä tuo ole kyllä loppujen lopuksi häirinnyt.

V60:ssä on kyllä isohko riski jo siihen, että tulee nelihenkiselle perheelle ahdasta matkustajille että varsinkin matkatavaroille. V70:nkään kabiinissa ei takajalkatilat ole kovin kummoiset auton mittoihin nähden, mutta kuitenkin isommat kuin 60:ssä ja etenkin tavaratilan koossa huomattavat erot. Mutta tietysti kannattaa käydä tutkimassa jotain mitä tahansa kohdalle osuvaa kuuskymppistä, että pärjäisikö sellaisella.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Ei saa yhtä kätevästi kun vaikka volkkarissa. Joku voi korjata jos on muuttunut. Mutta napista sen saa pois ja itellä siitä tuli 2v omistusaikana ihan automaatio jota en edes huomannut myöhemmin, painoin vaan napista pois.

V60:ssä mielestäni oli vähän erilainen ajoasento kun 70:ssä, kannattaa kokeilla. Takakontti aika hankalan mallinen, sekin kannattaa testata.

Mukava ajaa jos saa sopivan ajosennon, mutta rengasmelua hieman enempi kun V70:ssä. R-design on pakollinen varustus että saa noi loistavat penkit ja näyttää ulkoota paljon paremmalle.

Faceliftin moottoreista dieselit 2.0-2.4 on ok, AWD malleissa on aina 2.4 kone. Aski on sitten joissain 6-lovinen ja joissain 8-lovinen, en muista miten ne vaihteli. Bensoista melkeen otettava T5 (askin takia) mutta ihan tuoreimmat bensat taitaa myös olla momentinmuuntimella sen fordin powershiftin sijaan.
Facelifteissä on AWD:ssa 6-lovinen Aisin ja etuvetoisessa uudempi 8.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Tämä V70 olisi ollut varmaan muuten aika passeli, mutta se on kuulemma varattu jo jollekin.

Tuli tässä ihan puskista mieleen, että mahdollisesti myös V60 voisi olla ok, vaikka vähän pienempi tiloiltaan onkin kuin V70. Kai tuolla neljän hengen perhe kuitenkin liikkuu ihan kivasti parin laukunkin kanssa, vai kuinka? Ja vastaavasti se lienee myös aika lailla ketterämpi kuin V70. Onko vm. 2014-2016 V60:n kohdalla jotain selvästi vältettäviä moottorivaihtoehtoja? Ja siis edelleen toki automaattivaihteistolla.

Tässä olisi mm. tällainen 2015 V60 D4 (R-design -tuunauksilla):


Mitähän vikaa tuossa on, kun vaikuttaa minun silmissä jopa edulliselta? Ei puutu oikeastaan kuin peräkoukku ja kuljettajan sähköistuin. Koukun voi asentaa jälkikäteen muutamalla satasella, mutta istuimen kanssa pitäisi tehdä kompromissi. Myös adaptiivinen vakkari olisi kiva, mutta pärjää sitä tavallisellakin.

Btw. Saako näissä kytkettyä tuota ärsyttävää start-stoppia halutessaan pois päältä?
Rekkari peitetty, muissa liikkeen rojuissa näkyy. Jotain hämärää taustalla kuten mällätty? Peruutustutkat niin kannattaa tarkistaa onko se muutaman satananen vai muutaman tonni, voi olla vähän hankala asentaa kuten kaverin bemariin, muistaakseni noin 2500€ kun joutuu purkamaan vähän sitä sun tätä.

Chatti näkyy olevan auki firman sivuilla, niin kysäise rekkari ja vin, niin sen kautta eteenpäin.

Start-stop häviää itsestään kun akku alkaa hiipumaan. Muuten en sitten tuosta tiedä.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Ei tuo jobbarin R-Design mikään superhalpa kyllä ole kun merkkiliikkeestä saa perus Momentumin 17900 vähemmillä kilsoilla.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Rekkari peitetty, muissa liikkeen rojuissa näkyy. Jotain hämärää taustalla kuten mällätty?
Ei niitä peitetty ole, vaan siinä ei ole kilpiä paikallaan. Veikkaan että se on ruotsista uitettu, eli ei varmaan ole ollut kuvaushetkellä vielä suomalaisia kilpiä. Mm. juuri Ruotsista tuodaan Volvoja ihan hillittömästi koko ajan ja tällä firmalla näyttää olevan sellainen palvelu itselläänkin.

Tuontiauto ei sinäänsä ole huono asia, kunhan paperit ja taustat ovat kunnossa.

Ei tuo jobbarin R-Design mikään superhalpa kyllä ole kun merkkiliikkeestä saa perus Momentumin 17900 vähemmillä kilsoilla.
Mjooh, mielestäni kuitenkin varusteisiin nähden kohtuuhintainen. Vähän vähemmän ajettuja saa huonommilla varusteilla samaan hintaan. Tuo sinun linkkaamasi on vuotta vanhempi ja huonommin varusteltu, mutta vastaavasti 20tkm vähemmän mittarissa. Aika linjassaan siis.

Ei ole V60:sta kokemuksia kuin pari kertaa kyydissä istuneena. Pitänee käydä testaamassa jotain sellaista, vaikka sitten tuota punaista.

Ei tuo Vaihtokaara ilmeisesti mikään ihan pieni "jobbari" ole, kun liikkeitä on useampia eri paikkakunnilla, autoja yli 300 ja tarjoavat erilaisia lisätakuitakin myymilleen autoille.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Mjooh, mielestäni kuitenkin varusteisiin nähden kohtuuhintainen. Vähän vähemmän ajettuja saa huonommilla varusteilla samaan hintaan. Tuo sinun linkkaamasi on vuotta vanhempi ja huonommin varusteltu, mutta vastaavasti 20tkm vähemmän mittarissa. Aika linjassaan siis.

Ei ole V60:sta kokemuksia kuin pari kertaa kyydissä istuneena. Pitänee käydä testaamassa jotain sellaista, vaikka sitten tuota punaista.

Ei tuo Vaihtokaara ilmeisesti mikään ihan pieni "jobbari" ole, kun liikkeitä on useampia eri paikkakunnilla, autoja yli 300 ja tarjoavat erilaisia lisätakuitakin myymilleen autoille.
Vaihtokaara on mulle ihan tuntematon firma, mutta näköjään on toiminnassa ihan yritystä. Toivottavasti kaupankäyntitapa on jotain muuta kuin joillain isojen vaihtoautoketjujen myyjillä, joiden kanssa tulee jo ekassa puhelinkeskustelussa sellainen olo, että nyt yritetään kusettaa (ja yleensä yritetäänkin). Toivoa antaa se että firma ei toimi pääkaupunkiseudulla.

Tuontivolvot ja aika monet kotimaisetkin = järjestään vaihteistoöljyt vaihtamatta. Tosin jos laatikko toimii ja kunnon huuhteluöljyvaihdon tekee heti niin tuskin mitään sietämätöntä riskiä siinä ottaa.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Kävin koeistumassa V60:n ja onhan se tosiaan loppujen lopuksi aika pieni ja jotenkin ahtaan tuntuinen auto. Ulkomitoiltaan melkein saman kokoinen kuin V70, mutta jonnekin niihin pyöreisiin muotoihin se tila on hukattu. Ehkä silmiinpistävimpänä ongelmana kuljettajan penkin selkänojan säätö, joka on sijoitettu typerästi ahtaimpaan mahdolliseen kohtaan istuimen ja B-pilarin välissä. Meillä kaksi kuljettajaa haluaa pitää selkänojaa hieman eri asennossa, niin sen istuimen on tuossa autossa pakko olla sähkötoiminen + muistilla, tai muuten ei tule kirjaimellisesti mitään. Ei tuo nyt ihan vakuuttanut.

Volvon R-design -varustelusta kuulin sanottavan, että se on jo vähän liankin kova normaalissa käytössä. Omia kokemuksia siitä ei ole kuin vuosien takaa hetkellisesti jostakin V70:sta, jossa se oli mielestäni ihan ok.

Lisäksi tuli aiemmasta diesel-pohdinnasta mieleen, että miten nämä nykypäivän (tai siis muutaman vuoden ikäiset) dieselmoottorit toimivat lyhyessä ajossa? Ei muuten, mutta kun meillä aika merkittävä osa ajosta on juuri sellaista lyhyttä 5-10km spurttia paikasta toiseen. Perinteisesti sellainen ei ole ollut dieseleiden mieleen, mutta onko tämä muuttunut miksikään? Dieseleissä löytyisi valinnanvaraa paljon enemmän, mutta järki huutaa silti että valitse bensakone, niin pääset vähemmillä ongelmilla. Dieseleissä on kuitenkin kaiken maailman EGR:t ja hiukkassuodattimet huolehdittavana hitaan lämpenemisen ja mahdollisten kylmäkäyntiongelmien lisäksi.

Vaihteistoista lisäksi sellainen kysymys, että jos lukee Volvomiesten keskusteluita, niin siellä kehotetaan järjestään karttamaan Fordin Powershift-automaattilaatikoita joita Volvoissakin on välistä käytetty ja sitten taas Fordin puolella niitä hehkutetaan hyvinkin päteviksi. Ovatko laatustandardit eri tasolla, vai vetävätkö molemmat osapuolet kotiinpäin? Tämä tuli vastaan, kun ohimennen lueskelin, että voisiko Ford Kuga olla ajatuksen arvoinen laitos.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
^^Dieselilläkin voi ajaa pätkäajoa, ei se siitä miksikään mene. Onhan noita iät ja ajat ollut taksissakin. Oma kokemukseni on, kokemuksesta uskallan sanoa, että ainakin 5-sylinteriset Volvon dieselit kestää runsasta kaupunkiajoakin sisältävän ajon, hiukkassuodatin ei oikuttele eikä egr-vaivoja tule. Mutta tietenkin dieselillä olisi hyvä välillä päästä polkemaan vähän reilummallalom kaasujalalla sekä pitempää pätkää silloin tällöin.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
On eri asia ajaa sitä pätkää /vrk 50km - 150km kun kone on käyntilämpöinen saati se 5km aamulla ja toinen illalla, toistaen 5x viikossa.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
On eri asia ajaa sitä pätkää /vrk 50km - 150km kun kone on käyntilämpöinen saati se 5km aamulla ja toinen illalla, toistaen 5x viikossa.
Tuntui tuommoisen 2 x 5 km tahdin kestävän myös. Oli tossa edellisen auton kanssa varsin pitkä aika nimittäin, ettei tullut juuri ollenkaan muuta kuin pätkäajoa. Ihan tosi satunnaisesti joku pitempi reissu.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Honda*henkilöoletetuilla* on karvaita kokemuksia pätkäajoista lähinnä CR-V dieseleistä, eikä rakenne (yhtenäinen) kovinkaan paljoa asiaa auttanut. Sanotaanko, että hintava huolto jos ajettiin tukkoon... :whistling:
Iso osa valmistajista on saanut viime vuosikymmeninä diisselit toimimaan & polttamaan suodattimen taajama-ajossakin, mutta nyrkkisääntö on aina, että täysi käyntilämpö on saavutettava ja nopeus pidettävä yhtenäisenä useita minuutteja (ei pysäyksiä) polton käynnistämiseksi.

Liikaa "liikkuvia osia" ns. tavallisen autonkäyttäjän arkeen ellei matkan pituus ja tätä kautta käytetty aika (+nopeus reitillä) riitä varmaan DPF ylläpitosykliin.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
...riippuen onko automallissa erikseen vaihdettavaa suodatinta. :whistling: Euroissa on, japseissa... Vaihtelee. :whistling: Jokatapauksessa suodatin maksaa Fennosteeliltäkin vajaan tuhannen euroa plus vaihtotyöt, OEM osa yleensä kalliimpi.

Ja keskusteluissa esiintyvän sukupolven Vollet edustaa vielä sitä hienoa sarjaa, joissa ei ole moottorin lämpötilan mittaria... Joka on kriittinen elementti havainnointiin jos termostaatti vuotaa. Liian viileänä käyvä moottori//ei hiukkassuodattimen polttoa//ongelma. Lämpömittari pelastaisi kun huomaisi liian kylmänä käyvän koneen talvella.

Pitäydyn jääräpäisesti kannassani; tavisautoilijalle uusi/uudehko diesel taajama-ajoon hankittuna on liian suuri riski saada useamman tuhannen euron sivallus sormilleen. Sillä ostaa paljon bensaa ja säästää veroissa.
e: lisänä Adblue järjestelmän viat ~2016< eteenpäin.
 
Viimeksi muokattu:

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
No, powershift on kaksoiskytkinvaihteisto. Itse en ole koskaan nähnyt risaa powershiftiä, lähinnä kuullut huonoa. Aisinin askeista olen tykännyt ja mitään ei ole hajonnut tai tuntunut että oirehtisi. 5v askilla vm. 2002 150-180 tkm, 6v askilla vm. 2016 0-90 tkm ja nyt 8v askilla vm. 2019 0-80 tkm.

Kun kerran on varaa valita mehulinko niin sen valkkaisin. Volkkaria ostaessa taas vähän eri juttu kun vaihtoehtoja ei ole. Niin ka Ford tais kans nyt siirtyä takaisin mehulinkoihin, syitä voi pohtia :smoke:

Olisko joku ruotsintuonti 2.5T tai 2.5 FT sitten sopiva? Tuoreemmista V70 oltava sit tosiaan T5 että saa Aisinin askin.
Tyhmä kysymys, mutta mikä ihmeen mehulinko? Miksi automaailmassa on tapana puhua eri ominaisuuksista kaiken maailman lempinimillä?
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
...riippuen onko automallissa erikseen vaihdettavaa suodatinta. :whistling: Euroissa on, japseissa... Vaihtelee. :whistling: Jokatapauksessa suodatin maksaa Fennosteeliltäkin vajaan tuhannen euroa plus vaihtotyöt, OEM osa yleensä kalliimpi.

Ja keskusteluissa esiintyvän sukupolven Vollet edustaa vielä sitä hienoa sarjaa, joissa ei ole moottorin lämpötilan mittaria... Joka on kriittinen elementti havainnointiin jos termostaatti vuotaa. Liian viileänä käyvä moottori//ei hiukkassuodattimen polttoa//ongelma. Lämpömittari pelastaisi kun huomaisi liian kylmänä käyvän koneen talvella.

Pitäydyn jääräpäisesti kannassani; tavisautoilijalle uusi/uudehko diesel taajama-ajoon hankittuna on liian suuri riski saada useamman tuhannen euron sivallus sormilleen. Sillä ostaa paljon bensaa ja säästää veroissa.
e: lisänä Adblue järjestelmän viat ~2016< eteenpäin.
Eihän noissa myöhemmissäkään Volvoissa ole moottorin lämpömittaria paitsi siinä poikkeustapauksessa, että SPA-mallisesta on valkannut halvemman 8" digimittariston.
En ole kuullut että termostaatti olisi yhdestäkään autosta vuotanut sitten 80-luvun, mutta voihan niinkin käydä. :)
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Olisko joku ruotsintuonti 2.5T tai 2.5 FT sitten sopiva? Tuoreemmista V70 oltava sit tosiaan T5 että saa Aisinin askin.
Ruotsista löytyi tällainen bi-fuel V70 T5, joka on taas mielestäni omituisen edullinen paikallisellakin hintatasolla. Mikähän tässä mättää?


Sähköpenkki puuttuu tästäkin, mutta muuten on aika hyvin kaikkea sälää adaptiivisesta vakkarista lähtien. Huoltokirja näistä kuvista puuttuu järjestään. Ja liike on vissiin joku paikallinen jobbari, ehkä se hinta selittyy näillä.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Noissa pitäis muistaakseni olla n. 15 kg kaasutankki ja täysikokoinen bensatankki. Eli siinä mielessä ihan fiksu valinta, vaikka kaasun jakeluverkosto supistuisikin (ei oikeen ole ottanut vissiin tuulta alleen viime vuosina) kun pystyy sitten ajelemaan ihan surutta bensalla. Jossain uusissa kaasuvolkkareissahan se bensatankki on aivan säälittävä.
Tämän mukaan ainakin vanhemmassa mallissa tankin koko oli vain 29 litraa.

Auton bensiinitankki on normaalia pienempi, 29 litraa, koska alkuperäisen tankin paikalle takaistuimen alle on sijoitettu kaksi painesäiliötä. Kolmas suurin säiliö sijaitsee tavaratilan alla, varapyörän paikalla, joka on korvattu korjaussarjalla.
Joku tuollainen bensa-kaasuhybridi olisi mielenkiintoinen, mutta tosiaan vähän arveluttaa kaasuautojen tarvitseman jakeluverkon tulevaisuus.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 645
Tämän mukaan ainakin vanhemmassa mallissa tankin koko oli vain 29 litraa.



Joku tuollainen bensa-kaasuhybridi olisi mielenkiintoinen, mutta tosiaan vähän arveluttaa kaasuautojen tarvitseman jakeluverkon tulevaisuus.
Eikös volkkari ole ainoa joka noita vielä valmistaa, ja sekin on kait loppumassa. Kaasuasemien määrä muutenkin vähäinen ja lopulta loppuu. Saa korjata jos muistan väärin.

Näitä petrooli Saab virityksiä mitkä sitten loppui aikanaan vol 2.
 
Liittynyt
09.11.2016
Viestejä
136
Kyselläämpä vielä täällä kun sopii tämä ketju ehkä paremmin mitä hybrid-ketju eli kuitenkin haussa lähinnä hybridi. Tällä hetkellä valikoimassa pyörii Toyota (N)Auris, KIA Niro ja hyundai ioniq. Taloudessa 2 pientä natiaista joten turvaistuimille täytyy olla tilaa ilman että kuskin penkki ratissa kiinni. Ja mielellään kaupan päälle vähintään OK ajo-ominaisuudet, mitähän mallia kannattaisi tutkia tarkimmin? Muitakin voi tietenkin ehdottaa mitä listasin. Hintana max 18ke. (no, ainahan sitä saattaa venyä). Kiihtyvyys mielellään vähintään luokkaa raketti ja kestävyys peruskallion luokkaa.

Hybridi ei nyt ihan pakollinen ole mutta en nyt välttämättä ottaisi mitään 0,6l konetta vaikka miten ecoturboboosti olisikin. Bensa kuitenkin kilometrien vähyyden vuoksi. Mielellään pienet verot ja vakuutukset. (työmatka n.10km)
 

Walla

//TODO: Add Title
Liittynyt
11.11.2016
Viestejä
2 895
Lisäksi tuli aiemmasta diesel-pohdinnasta mieleen, että miten nämä nykypäivän (tai siis muutaman vuoden ikäiset) dieselmoottorit toimivat lyhyessä ajossa? Ei muuten, mutta kun meillä aika merkittävä osa ajosta on juuri sellaista lyhyttä 5-10km spurttia paikasta toiseen. Perinteisesti sellainen ei ole ollut dieseleiden mieleen, mutta onko tämä muuttunut miksikään? Dieseleissä löytyisi valinnanvaraa paljon enemmän, mutta järki huutaa silti että valitse bensakone, niin pääset vähemmillä ongelmilla. Dieseleissä on kuitenkin kaiken maailman EGR:t ja hiukkassuodattimet huolehdittavana hitaan lämpenemisen ja mahdollisten kylmäkäyntiongelmien lisäksi.
Ei noissa käsittääkseni kovin paljon ongelmia ole ollut, varsinkin jos edes välillä tulee pitkää ajoa. Ei se lyhyt ajo DPF:ää haittaa, vaan pitkäm ajon puute.

Alkupään uusissa VEA koneissa (2014-2016 2 litraiset nelisylinteriset) on kai ollut jonkin verran EGR murheita, mutta ei tuo nyt onneksi mikään megakallis osa ole. Ja tosiaan en nyt tiedä miksi näistä pitäisi stressata sen enempää kuin jostain perus jakohihnan vaihdosta, kun samaa hintaluokkaa ovat. Ja aika monessa noista taitaa olla jo vaihdettukin EGR paranneltuun.

Vanhemmissa viisisylinterisissä Volvon omissa en ole kuullut että EGR:nkään kanssa olisi juuri ongelmia ollut.

Hiukkassuodattimen vaihdoista Volvon omissa koneissa taaslöytyy sen verran vähän juttua netistä, etttä väitän että ei ole erityinen ongelma näille. Jos niitä jatkuvasti paukahtelisi niin kyllä niistä juttuja ja hintaesimerkkejä löytyisi.

Fordin 1.6l pikkudieselissä jota on D2:na myyty 2016 asti taitaa olla sitten hiukkassuodattimella 120 tkm vaihtoväli automaattisesti, eli on jakohihnaan verrattava kuluva osa. Ainakin näin se oli vanhemmissa 1.6:ssa.

Vähän näissä saastelaitepeloissa on minusta sitäkin, että ihmisille on jäänyt traumoja jostain ensimmäisitä tuhansia maksavista pöntöistä, vaikka suurimpaan osaa autoista tuo ei tosiaan ole paljoa isoa määräaikaishuoltoa kummempi remppa vaikka hajoaisikin ja useinmiten ei hajoa. Toki voi tarkistaa juuri siihen kyseiseen autoyksilöön mitä katsoo rempan hinnan jos haluaa varma olla.
Toki jos samaan hintaan on tarjolla yhtä hyvä bensa ja kilometrejä ei kauheasti kerry, niin mikäs siinä, mutta jos hintaeroa on tuhansia dieselin hyväksi niin mitä sitten vaikka joku 500€ remppa enemmän tulisikin? Ja ei sen puoleen, ei joku suorasuihkubensakaan erityisesti tykkää siitä, jos aika ajetaan kylmällä koneella.
Vaihteistoista lisäksi sellainen kysymys, että jos lukee Volvomiesten keskusteluita, niin siellä kehotetaan järjestään karttamaan Fordin Powershift-automaattilaatikoita joita Volvoissakin on välistä käytetty ja sitten taas Fordin puolella niitä hehkutetaan hyvinkin päteviksi. Ovatko laatustandardit eri tasolla, vai vetävätkö molemmat osapuolet kotiinpäin? Tämä tuli vastaan, kun ohimennen lueskelin, että voisiko Ford Kuga olla ajatuksen arvoinen laitos.
Ei kaksoiskytkin yhtä luotettava ole kuin perinteinen automaatti, mutta kyllä nuokin pääosin kestää ellei mitään jatkuvaa ryömitystä kaupunkiruuhkassa ole. Eri kysymys sitten pitääkö kaksoiskytkimestä muuten, omaan mieleen se "oikea" automaatti on mukavampi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2017
Viestejä
88
...Vaihteistoista lisäksi sellainen kysymys, että jos lukee Volvomiesten keskusteluita, niin siellä kehotetaan järjestään karttamaan Fordin Powershift-automaattilaatikoita joita Volvoissakin on välistä käytetty ja sitten taas Fordin puolella niitä hehkutetaan hyvinkin päteviksi. Ovatko laatustandardit eri tasolla, vai vetävätkö molemmat osapuolet kotiinpäin? Tämä tuli vastaan, kun ohimennen lueskelin, että voisiko Ford Kuga olla ajatuksen arvoinen laitos.
.
.

Lainaus linkin tekstistä koskien Powershift-vaihteistoa.
Ford toi Powershift-kaksoiskytkinvaihteistot markkinoille kymmenisen vuotta sitten. Lukuisten korjausten ja oikeusjuttujen seurauksena ne vedettiin pois markkinoilta ja korvattiin perinteisillä momentinmuuntimellisilla automaattivaihteistoilla. Päästömääräyksien kiristyessä ja hiilidioksidigrammoja minimoitaessa kaksoiskytkinvaihteisto on kuitenkin etevämpi, kevyempi ja halvempi. Niinpä nyt on uuden yrityksen aika.
 

Kautium

IOdootti
Tukijäsen
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
19 527
Tässä kun on muutaman vuoden ajellut citymaasturilla (Honda CR-V), niin ei hirveästi tekisi mieli vaihtaa takaisin ahtaaseen ja matalaan perusmalliin. Siksipä yksi vaihtoehto voisi olla Volvo XC60, mutta niitä ei ole bensamoottoreilla juurikaan tarjolla. Dieseleissä löytyy paremmin valinnanvaraa, mutta niin kuin oli jo puhetta, se ei taida olla pätkä-ajossa teknisesti kaikkein paras valinta. Lisäksi tuntuu olevan vähän epäselvää, että mikä moottori ja millainen automaattiloota on missäkin vuosi/moottorimallissa (eli mitä kannattaisi vältellä). Noita näyttää olevan tarjolla sekä nelivetoisina, että pelkästään etuvetoisina. Tuolla ei ole sinäänsä väliä, eli neliveto on vain korkeintaan sellainen nice to have -juttu ja yksi huoltokohde lisää.

Tässä olisi yksi mielenkiintoinen Polestar-tuunattu XC60, mutta kilometrejä on jo 170tkm, ei lohkolämmitintä/webastoa ja onkos tässä nyt sitten juuri se Powershift-vaihteistokin? -->

 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Eiköhän noihin saa letkulämppärin asennettua jos sellaisen tarvitsee.

Tässä sitten yksi
Aika iäkäs vuosimalli kyllä hintaansa nähden. Kulutus T6:ssa on varmasti järkyttävä kaikessa ajossa. Kova on isojen Volvojen kaupunkikulutus dieselilläkin toki.

Isoissa tämän aikakauden Volvoissa en lähtisi bensakoneista yksilöä etsimään jos aivan kaikki ajot eivät ihan pikkupätkää ole. Tosiaan omaa kokemustakin löytyy myös hyvin vahvasti lyhyeen työmatka- ja kauppareissuajoon painottuneista volvoiluvuosista, autoilutarve yhdessä välissä kun muuttui niin ettei kovin paljon reissua tarvinnut ajaa ja kilsat jäi n. 15000 / vuosi tasolle muutamaksi vuodeksi. Egr kesti, hiukkaspönttö sai itsensä putsattua omine aikoineen ilman ongelmia jne. Tämä tietysti nyt vain yksi kokemus, mutta en kyllä ole koskaan muutenkaan törmännyt mihinkään nettikeskusteluihin tai muihin käyttäjäkokemuksiin joiden mukaan Volvon 5-pyttyinen diesel olisi jotenkin ongelmallinen tai vikaherkkä egr- ja hiukkaspönttöasioissa, tai oikeastaan missään muussakaan sen puoleen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 905
Kyselläämpä vielä täällä kun sopii tämä ketju ehkä paremmin mitä hybrid-ketju eli kuitenkin haussa lähinnä hybridi. Tällä hetkellä valikoimassa pyörii Toyota (N)Auris, KIA Niro ja hyundai ioniq. Taloudessa 2 pientä natiaista joten turvaistuimille täytyy olla tilaa ilman että kuskin penkki ratissa kiinni. Ja mielellään kaupan päälle vähintään OK ajo-ominaisuudet, mitähän mallia kannattaisi tutkia tarkimmin? Muitakin voi tietenkin ehdottaa mitä listasin. Hintana max 18ke. (no, ainahan sitä saattaa venyä). Kiihtyvyys mielellään vähintään luokkaa raketti ja kestävyys peruskallion luokkaa.

Hybridi ei nyt ihan pakollinen ole mutta en nyt välttämättä ottaisi mitään 0,6l konetta vaikka miten ecoturboboosti olisikin. Bensa kuitenkin kilometrien vähyyden vuoksi. Mielellään pienet verot ja vakuutukset. (työmatka n.10km)
Auris on ainakin ahdas. Uudessa farkkucorollassa akseliväliä kasvatettiin reilusti, mikä teki siitä selvästi isomman auton kaikilta osin. Kia ja Hyundaihan on hybriditekniikan osalta likimain identtisiä, joten se on sitten makuasioita.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 442
Viestejä
4 161 900
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom