Mikä auto minulle?

eba

Liittynyt
04.09.2018
Viestejä
181
Noita pikkuautoja nettiautosta selanneena olen kyllä miettinyt ihan just tuota samaa, että miten helvetin vaikeaa pikkuautojen muotoilun täytyy olla, kun 80% on aivan hirveän näköisiä. Vaikka tekniikka nyt onkin tärkein, niin kyllähän se harmittaa jos joka aamu autoon hypätessä sattuu silmiin ja hävettää. Toyotan tekniikka on vissiin hyvää, mutta voi helvetti tuo Toyotan pikkuautojen ulkonäkö. Ei tule ikinä tähän pihaan sellaista. Golffi on ikonisuudessaan kaikista miellyttävin, mutta nyt kun sattuneesta syystä tuo oma Golffi on ollut enemmän huollossa kuin ajossa niin kieltämättä mielikuva VAGista koko konsernina on murentunut. Renaultin uudet pikku-Cliot on kyllä ulkoisesti miellyttävän näköisiä, mutta Citroenin omistaneena jotenkin ei herätä innostusta noin etukäteen enää mikään ranskalainen auto. Viimeisimpänä ajatuksena oli laittaa rahaa vähän enemmän peliin ja ostatella jotain 2017 vuosimallin V40:iä.
Ihan näppärän näkösiähän nuo, laadusta sit en tiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Ainakin oma vm. 2015 Clio on nyt vuoden palvellut moitteetta kakkosautokäytössä. Lätkäkassi/sello menee takakonttiin heittämällä ja takapenkkiläisillekin on ihan riittävästi tilaa, kunhan kuljettaja ei ole kovin pitkä.

Kilsoja nyt mittarissa reipas 53k josta omaa ajoa on ollut se 13k. Ostin tuon siis käytettynä viime syksynä, kun lasten harrastusten vuoksi toinen auto tuli pakolliseksi perheessä. Vakuutukset edulliset eikä veroakaan kerry kovin paljoa. Ykkösautona on sitten vm 2017 Rellun Espace.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Renaultin uudet pikku-Cliot on kyllä ulkoisesti miellyttävän näköisiä, mutta Citroenin omistaneena jotenkin ei herätä innostusta noin etukäteen enää mikään ranskalainen auto. Viimeisimpänä ajatuksena oli laittaa rahaa vähän enemmän peliin ja ostatella jotain 2017 vuosimallin V40:iä.
Kävin koeajamassa uuden vanhan mallin Clion ja tuon uuden Clion. Uusi oli huomattava parannus edelliseen, vaikka ulkonäössähän ei oikeastaan mitään eroa ole. Toki siinäkin aivan pieniä eroja, eli ei ole toistensa kopioita. Ihan jees auto siis tuo 2020 Clio. Clio on tosiaan aika tyylikäs muotoilultaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Clio on "jostain syystä" ollu parikymmentä vuotta segmenttinsä myydyin... Koska se on parhain. Ja ensimmäinen mallivuosi meni jo.
Tosiaan jostain syystä Clio on ollut suosittu (hinta?). Ja Ranskikset tai Rellu eivät pidä hintaansa erityisen hyvin, eli saattaisi saada halvalla käytettynä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 443
Ainakin oma vm. 2015 Clio on nyt vuoden palvellut moitteetta kakkosautokäytössä. Lätkäkassi/sello menee takakonttiin heittämällä ja takapenkkiläisillekin on ihan riittävästi tilaa, kunhan kuljettaja ei ole kovin pitkä.

Kilsoja nyt mittarissa reipas 53k josta omaa ajoa on ollut se 13k. Ostin tuon siis käytettynä viime syksynä, kun lasten harrastusten vuoksi toinen auto tuli pakolliseksi perheessä. Vakuutukset edulliset eikä veroakaan kerry kovin paljoa. Ykkösautona on sitten vm 2017 Rellun Espace.
Pitäisi kyllä käydä itsekin vähintään koeajamassa. Omat kokemukset perustuu porukoiden vanhaan Peugeot 508:iin ja omassa käytössä kakkosautona olleeseen Citroen C3:een, joista varsinkin tuo C3 (-02) on ollut aivan järkyttävä ajomukavuutensa puolesta. Porukoiden pökö taas oli käytössä yli puoli miljoonaa kilometria ennen kuin vaihtoivat.

Ovat kuitenkin niin vanhoja kokemuksia, että kehitystä on varmasti tuollakin saralla tapahtunut ja toisaalta paljon kuuluu olevan onnellisiakin rellun omistajia siinä missä negatiiviset puheet tuntuu usein olevan vähän Esson baari -osastoa ilman omaa kokemusperää.

Tosiaan jostain syystä Clio on ollut suosittu (hinta?). Ja Ranskikset tai Rellu eivät pidä hintaansa erityisen hyvin, eli saattaisi saada halvalla käytettynä.
Noita Clioja saa tosiaan pari vuotta vanhana vähillä kilometreillä lähes taskurahalla muihin verrattuna. Pidän ainakin tuota huomattavasti enemmän "autona" kuin vaikkapa lähinnä mopoautoa muistuttavaa Toyota Aygoa vaikka kulkevat samoissa hintaluokissa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Automiehenä on pakko kommentoida se perinteinen:
Sille on syynsä miksi ranskiksissa saa paljon autoa ja varusteita pikkurahalla.

Kyllä siinä ainakin osa totuuttakin on, kun perus ranskisten lisäksi myös monien japsiksi mieltämät huippusuositut Qashqait nauttii melkoisista ostajan markkinoista.

Katsastustilastoissakin tahtoo eurooppamerkit kahlata hännillä vuodesta toiseen...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Juu, automiesten vanhat ennakkoluulot :cigarbeye: Ranskalaisen kun ostaa, niin on katsos varaa niihin huoltoihinkin, jos sellaisia edes yhtään enempää tulee kuin jossain VAGissa tai Bemarissa.

e: Nykyään ranuissa ei ole edes mitään ihmeellisiä omia viritelmiä kuten vanhaan hyvään aikaan. Peruspalikkaa täynnä.
e2: Ja tätä ei sitten pitä ottaa moitteena/valituksena. Tilannehan on mitä mainioin vähän esirakastettujen ranskalaisten ystäville. Joku kun vielä ostais ne uudet :sad:
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Juu, automiesten vanhat ennakkoluulot :cigarbeye: Ranskalaisen kun ostaa, niin on katsos varaa niihin huoltoihinkin, jos sellaisia edes yhtään enempää tulee kuin jossain VAGissa tai Bemarissa.
No ainakin se on samaa ranskiksissa ja bemareissa, että kuskeilla menee välittömästi vako täyteen hiekkaa, jos joku erehtyy edes vähän kritisoimaan...

Joka tapauksessa, sille on syy miksi patonkimaan ihmeiden hinta tippuu kuin Talvivaaran osakkeet sillä sekunnilla kun ne ajaa liikkeen kynnyksen yli, eikä se ole automiesten ennakkoluulot...

Ps. VAG ja BMW ei myöskään kerää kehuja, ihan samanlaisia häntäpään eurooppamerkkejä molemmat
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
No ainakin se on samaa ranskiksissa ja bemareissa, että kuskeilla menee välittömästi vako täyteen hiekkaa, jos joku erehtyy edes vähän kritisoimaan...

Joka tapauksessa, sille on syy miksi patonkimaan ihmeiden hinta tippuu kuin Talvivaaran osakkeet sillä sekunnilla kun ne ajaa liikkeen kynnyksen yli, eikä se ole automiesten ennakkoluulot...

Ps. VAG ja BMW ei myöskään kerää kehuja, ihan samanlaisia häntäpään eurooppamerkkejä molemmat
Ootko miettinyt, että vika ei mahdollisesti ole automerkeissä vaan tavassa, jolla asiaa yrität esittää? Nytkin vaan toistelet mantraa ilman sen kummempaa perustelua. Katsastustilastot nyt on huonoin mahdollinen paikka etsiä syytä, eihän se kerro kuin mahdolliset tyypilliset viat. Kone tai laatikko paskana ei katsastukseen ajeta. Aikaisemmin ajoin Hondilla ja täytyy kyllä sanoa, että helvetisti mieluummin otan hiljaisemman pehmeämmän kyydin ja vaihdan sitten niitä halpoja alustan niveliä useammin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 749
No ainakin se on samaa ranskiksissa ja bemareissa, että kuskeilla menee välittömästi vako täyteen hiekkaa, jos joku erehtyy edes vähän kritisoimaan...

Joka tapauksessa, sille on syy miksi patonkimaan ihmeiden hinta tippuu kuin Talvivaaran osakkeet sillä sekunnilla kun ne ajaa liikkeen kynnyksen yli, eikä se ole automiesten ennakkoluulot...

Ps. VAG ja BMW ei myöskään kerää kehuja, ihan samanlaisia häntäpään eurooppamerkkejä molemmat
Mikä se syy sitten on? Esson baariko?
Tuskin nuo sen paskempia on kuin muutkaan eurooppalaiset.
 
Liittynyt
01.11.2016
Viestejä
604
Juu, automiesten vanhat ennakkoluulot :cigarbeye: Ranskalaisen kun ostaa, niin on katsos varaa niihin huoltoihinkin, jos sellaisia edes yhtään enempää tulee kuin jossain VAGissa tai Bemarissa.

e: Nykyään ranuissa ei ole edes mitään ihmeellisiä omia viritelmiä kuten vanhaan hyvään aikaan. Peruspalikkaa täynnä.
e2: Ja tätä ei sitten pitä ottaa moitteena/valituksena. Tilannehan on mitä mainioin vähän esirakastettujen ranskalaisten ystäville. Joku kun vielä ostais ne uudet :sad:
Aika perusvarmoja kamppeita noi ranskalaiset. Mutta ei niitä tosiaan uutena kannata ostaa, koska arvon menetys on niin radikaali. 2-5 vuotta käytettyjä kun kattoo niin saa jo hyviä diilejä. Talismanista pysyisin tosin kaukana ihan tuttavapiirin kokemusten pohjalta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jaa... Itsellä on toisena työkaluna 160dci Talisman -17 enkä voi moittia, laitettiin 11kk takuun päätyttyä EGR venttiiliä, kahdesti... Takuuseen.

Koitapa VW:llä.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 760
Jaa... Itsellä on toisena työkaluna 160dci Talisman -17 enkä voi moittia, laitettiin 11kk takuun päätyttyä EGR venttiiliä, kahdesti... Takuuseen.

Koitapa VW:llä.
vw:llä olis takuuaikana ensimmäisenä saanut pyytää anteeksi, kun auto on rikki ja toisena maksaa egr venttiilistä itsensä kipeäksi. :poop:
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Lonkalta heitän että uuden premiumin ostavat korjauttavat ongelmat maksoi mitä maksoi ja halppis merkkien ostajat kiroavat ja helpommin vikojen ilmaantuessa laittavat vaihtoon. Eli isompaa ääntä pitävät ja jättävät ehkä korjaamatta ja rahamiehet korjaa hiljaisuudessaan.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
Ootko miettinyt, että vika ei mahdollisesti ole automerkeissä vaan tavassa, jolla asiaa yrität esittää? Nytkin vaan toistelet mantraa ilman sen kummempaa perustelua. Katsastustilastot nyt on huonoin mahdollinen paikka etsiä syytä, eihän se kerro kuin mahdolliset tyypilliset viat. Kone tai laatikko paskana ei katsastukseen ajeta. Aikaisemmin ajoin Hondilla ja täytyy kyllä sanoa, että helvetisti mieluummin otan hiljaisemman pehmeämmän kyydin ja vaihdan sitten niitä halpoja alustan niveliä useammin.
Mikä se syy sitten on? Esson baariko?
Tuskin nuo sen paskempia on kuin muutkaan eurooppalaiset.
Korjaamoalalla tulee vaan jonkun näköinen perstuntuma, että millaisia mitkäkin merkit on. Itslialaiset, Ranskalaiset ja VAGit menee itsellä suoraan "ei ikinä" -kastiin.

Ranskiksissa tulee myös iän myötä paljon muita enemmän kaikkea helvetin mystistä pommivikaa, vielä niiden "perusvikojen" lisäksi.

Jos jätetään kuitenkin vikaantumisista ja käyttäjäperäisistä syistä johtuvat korjaamokäynnit huomiotta ja keskitytään vain perus määräaikaishuoltoihin, niin kyllä se vaan on fakta, että harvoin jos koskaan näkee täysin viattomia ranskiksia.
Siinä missä PSA/Renault vehkeitä lähtee jo ensihuollosta vikalistan ja vikakoodilistan ym. huomautusten kanssa, niin kymmenen vuotta vanhassa tojotassa harvemmin löytyy vikaa.
Katsastustilastotkin on ihan linjassa siihen mitä korjaamolla näkee katsastusremonttien muodossa.

Riittääkö perusteluksi?
Autoilijat arvostaa luotettavuutta, mikä näkyy myös markkinoilla. Karvalakkitojot on ylihintaisia ja huippuvarustellut pari vuotta vanhat ranut naurettavan halpoja...ja syystä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Katsastustilastot nyt on huonoin mahdollinen paikka etsiä syytä, eihän se kerro kuin mahdolliset tyypilliset viat. Kone tai laatikko paskana ei katsastukseen ajeta.
Tämähän se. Eikä alkava moottori- tai vaihteistovika yleensä aiheuta katsastuksessa mitään virallista. Asiantunteva katsastaja vaan osassa oireisia tapauksia huomauttaa off record, että tää on muuten laukeamassa pian.

Luulisi jokaisen katsastustilastoja lukeneen huomanneen, että kalliit öky- ja superautot tai niihin viittaavat ovat yleensä ylivoimaisia. Miksiköhän vitussa? Johtuisiko vaikka siitä, että ne käytetään leimalla merkkihuollon kautta ja huolto on niissä tietenkin keskivertoa tarkempi. Sekä maineen takia että asiakkaan maksuhalukkuuden takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Korjaamoalalla tulee vaan jonkun näköinen perstuntuma, että millaisia mitkäkin merkit on. Itslialaiset, Ranskalaiset ja VAGit menee itsellä suoraan "ei ikinä" -kastiin.

Ranskiksissa tulee myös iän myötä paljon muita enemmän kaikkea helvetin mystistä pommivikaa, vielä niiden "perusvikojen" lisäksi.

Jos jätetään kuitenkin vikaantumisista ja käyttäjäperäisistä syistä johtuvat korjaamokäynnit huomiotta ja keskitytään vain perus määräaikaishuoltoihin, niin kyllä se vaan on fakta, että harvoin jos koskaan näkee täysin viattomia ranskiksia.
Siinä missä PSA/Renault vehkeitä lähtee jo ensihuollosta vikalistan ja vikakoodilistan ym. huomautusten kanssa, niin kymmenen vuotta vanhassa tojotassa harvemmin löytyy vikaa.
Katsastustilastotkin on ihan linjassa siihen mitä korjaamolla näkee katsastusremonttien muodossa.

Riittääkö perusteluksi?
Autoilijat arvostaa luotettavuutta, mikä näkyy myös markkinoilla. Karvalakkitojot on ylihintaisia ja huippuvarustellut pari vuotta vanhat ranut naurettavan halpoja...ja syystä.
Mikäs se sellainen korjaamo on, missä tehdään ensihuoltoja urakalla sekä ranskiksille että Toyotalle :kahvi: Taitaa sen verran värikynää olla jutuissas, että teroitusvara kynästä loppuu kesken. Ilmeisesti olet töissä jossain monimerkkikorjaamolla, joka ei osaa yhtäkään merkkiä kunnolla huoltaa. Esim. jokaikinen vanhan 2002 C5:n eksoottisemmistakin vioista on löytynyt 5 minuutin googlettelulla merkkifoorumilta tyyppivikana. Tosi mystistä touhua :D

Totta kai katsastustilastot ja korjatut viat ovat linjassa, ei ne viat korjaamatta tule kuntoon. Nuo viat vaan tuppaavat kertomaan enemmän ajetuista kilometreista ja suunnitteluvalinnoista kuin itse tuotteen laadusta.

Eipä perustelut riitä, kun edelleen essonbaari kamaa vaan pukkaa. "...harvoin jos koskaan näkee täysin viattomia ranskiksia." :rofl2: Pitäisköhän niiden vaihtaa korjaamoa :think:
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
11 034
Itse sananvaihtoon ranskisasiasta kommentoimatta...
Mikäs se sellainen korjaamo on, missä tehdään ensihuoltoja urakalla sekä ranskiksille että Toyotalle
Jaa-a. Ei tuo liene kovin harvinaista, että jokin liike(sekä myynti- että huoltoliike) edustaa useampaa merkkiä. Saksalaisia ja korealaisia, miksei sitten ranskalaisia ja japanilaisia. Löytyy vaikka mitä yhdistelmää.
Esim. jokaikinen vanhan 2002 C5:n eksoottisemmistakin vioista on löytynyt 5 minuutin googlettelulla merkkifoorumilta tyyppivikana. Tosi mystistä touhua :D
Johtuisiko siitä, että kohtaamasi viat olivat juuri niitä tyyppivikoja?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Itse sananvaihtoon ranskisasiasta kommentoimatta...

Jaa-a. Ei tuo liene kovin harvinaista, että jokin liike(sekä myynti- että huoltoliike) edustaa useampaa merkkiä. Saksalaisia ja korealaisia, miksei sitten ranskalaisia ja japanilaisia. Löytyy vaikka mitä yhdistelmää.

Johtuisiko siitä, että kohtaamasi viat olivat juuri niitä tyyppivikoja?
Saako tuollainen perähikiän kombotalo nyt sitten kummoistakaan statistiikkaa, jos montaa merkkiä myy ulos? Hyvä jos yhden osaavat kunnolla. Ja tuntuma riippuu ihan merkistäkin ja ajasta. Rellun ja Opelin kuravuosina kun olis mielipiteensä muodostanut, niin ei kovin hyvältä olis näyttänyt.

Käytin tyyppivika termiä vähän huolimattomasti. Tarkoitus oli kertoa, että eksoottisetkin tapaukset löytyivät vähintään yhdeltä foorumiin kirjoittaneelta. Aitoja mystisiä vikoja on kuitenkin aikasta harvassa ja ne ei merkkiä kumarra. Naapurilla oli mällätty vikatilastojen testivoittaja Honda Jazz, jossa oli ties mitä sähköongelmaa. Selkeästi joku johtosarja ottanut osumaa ja huonosti korjattu. Kauppakassi-toyotat kun ei liiku 30 km/h kovempaa, niin harvoin tulee kosmeettista korjausta enempää :D Jos korjauskohteet on 10+ v, niin mistä sitä tietää mitä niiille on sattunut. Ja ajomäärätkin tuovat mausteensa soppaan.

Korjaamon kahvitilassa on hieman turhan helppo muodostaa mielikuvia, jotka eivät osu yksiin todellisuuden kanssa. Ei tarvii kuin joku yksittäinen tyyppivika, niin johan korjaamon baari tietää, että kaikki on ihan paskaa :D Mut sinällään tämä on kyllä ihan sama, kun mä ostan ranskiksia hinnan ja ajomukavuuden perusteella. Korjataan sitten toyotasta säästyneillä rahoilla tai itse, jos jotain tulee.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Ranskalaisten viat onneksi näin 2020 kulminoituu lähinnä alustan niveliin/pusliin/tukivarsiin, joista sitten päästään katsastuksessa tilastoon, samoin kuin lopussa olevista jarrupaloista. Ihmiset omalla näppituntumalla tuppaa olemaan melko huolettomia auton omistajia ja ranskalaisia varmaankin moni ostaa näön ja tuntuman perusteella. (kiva ajaa) Tähän ensimmäinen katsastus Suomessa siviililiikenteessä... Mitä se nykyään on, oliko jopa 5v päähän?

Positiivisena asiana, että ne huomioimatta jätetyt kopinat, klotinat ja kolinat monttuihin ajettaessa, jarrujen kirskunta ja lopulta korjauskehotus katsastusasemalla eivät tosiaan maksa paljon mitään laittaa kuntoon; joko ennakoiden tai sen hylätty lapun kanssa, jälkimmäinen tosin menee kategoriaan "oppirahat." Trodo.fi tai hieman kalliimmalla normi autovaraosaliikkeestä saa koiranluita alkaen ~25€ pari ja jarrupalasarja eteen 40€ maisemia, jos näillä päästään taas nätisti Suomen sorateitä loskassa kyntäen (siviilinä) pari, kol vuotta eteenpäin niin...

No, jokainen saa halutessaan ostaa sen Corollan tai Camryn. Yhtään enemmän autolla ajavalle kyllä uskallan vinkata Meganea ja Talismania; hyviä tuotteita kategoriassaan molemmat. Onneksi on se vapaus valita, ettei kenenkään tarvitse vastoin tahtoaan ajaa sillä Meganella jos Corollaa mielii tai vice versa, mutta kun mennään sillä "toisesta mallivuodesta eteenpäin jos uutta ja käytetyssä aina mieluummin faceliftiä" säännöllä niin ranskalainen auto on mukava ja kohtuuhintainen kulkupeli.

Mielestäni. :og:
 

senefisti

Super Genius
Team R&T
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
213
Jaa... Itsellä on toisena työkaluna 160dci Talisman -17 enkä voi moittia, laitettiin 11kk takuun päätyttyä EGR venttiiliä, kahdesti... Takuuseen.

Koitapa VW:llä.
vw:llä olis takuuaikana ensimmäisenä saanut pyytää anteeksi, kun auto on rikki ja toisena maksaa egr venttiilistä itsensä kipeäksi. :poop:
Kyllä vw korjas mun ruotsintuonti passatin 2017vm dsg-vaihteiston mekatroniikan good willinä.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jos nyt suurennuslasilla niin VAG oli aikamoisessa maailmanlaajuisessa paskamyrskyssä noiden DSG laatikkojensa kanssa, samoin kuin ätTSIh jakopäiden. Oli pakko nöyrtyä kun tuli idästä ja lännestä ukaasia ettei ihan riitä kun totetaa "että takuuaika meni jo."

e: Renault toi samanlaisia pikkuturboja vähän myöhemmin, samoin kuin EDC vaihteistot eikä niistä vaadita päitä tolpan nokkaan.
e:2 Eivätkä ees syö öljyä.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Noita pikkuautoja nettiautosta selanneena olen kyllä miettinyt ihan just tuota samaa, että miten helvetin vaikeaa pikkuautojen muotoilun täytyy olla, kun 80% on aivan hirveän näköisiä. Vaikka tekniikka nyt onkin tärkein, niin kyllähän se harmittaa jos joka aamu autoon hypätessä sattuu silmiin ja hävettää. Toyotan tekniikka on vissiin hyvää, mutta voi helvetti tuo Toyotan pikkuautojen ulkonäkö. Ei tule ikinä tähän pihaan sellaista. Golffi on ikonisuudessaan kaikista miellyttävin, mutta nyt kun sattuneesta syystä tuo oma Golffi on ollut enemmän huollossa kuin ajossa niin kieltämättä mielikuva VAGista koko konsernina on murentunut. Renaultin uudet pikku-Cliot on kyllä ulkoisesti miellyttävän näköisiä, mutta Citroenin omistaneena jotenkin ei herätä innostusta noin etukäteen enää mikään ranskalainen auto. Viimeisimpänä ajatuksena oli laittaa rahaa vähän enemmän peliin ja ostatella jotain 2017 vuosimallin V40:iä.
Jos on V40 kiikarissa niin bongasin Bilialla olevan satsi 2018-19 vuosimallin vähän ajettuja sellaisia 30kk takuulla.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
@Kvarkki että meni sitten tunteisiin ihan kunnolla? Näemmä se ranskisrakkaus on samanlainen sairaus kuin saabismi tai mersu-uskovaisuus...

Turhaanpa minkään näiden kolmen kastin edustajan kanssa inttelee, tulee vaan pää kipeäksi terveellä ihmisellä.

Btw. Miksi ranskiksille on omat tunnetut vikafooruminsa mistä sinäkin voit niitä lukemattomia tyyppivikoja kuuklettaa? Ei monellakaan luotettavaksi mielletyllä merkillä ole yhtä laajoja (vika)foorumeita? Tämäkin johtuu vain ja ainoastaan erityisen vähävikaisista autoista, mutta erittäin aktiivisista harrastajista/omistajista? [/sarcasm]
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Btw. Miksi ranskiksille on omat tunnetut vikafooruminsa mistä sinäkin voit niitä lukemattomia tyyppivikoja kuuklettaa?
Onhan lähes jokaiselle automerkille joku tehnyt foorumisivun mistä voi katsella omistajien kokemuksia. Sinänsä jos miettii minkä auton ostaisi ja laittaa googleen "{automalli} tyyppiviat/ongelmat" niin eihän sitä tekisi mieli ostaa yhtään mitään autoa :D
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Onhan lähes jokaiselle automerkille joku tehnyt foorumisivun mistä voi katsella omistajien kokemuksia. Sinänsä jos miettii minkä auton ostaisi ja laittaa googleen "{automalli} tyyppiviat/ongelmat" niin eihän sitä tekisi mieli ostaa yhtään mitään autoa :D
Facebookissakin on myös eri autopalstoja, tesla ym. Myös toyota on, mutta ei ole juuri tainnut vikoja olla tai kuulua. Corollassa ehkä rengasäänet pikku miinuksena.

Äkkiä sieltä "kuulee", jos jossain on tullut rikkoontuminen.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Facebookissakin on myös eri autopalstoja, tesla ym. Myös toyota on, mutta ei ole juuri tainnut vikoja olla tai kuulua. Corollassa ehkä rengasäänet pikku miinuksena.

Äkkiä sieltä "kuulee", jos jossain on tullut rikkoontuminen.
Löytyyhän tojotastakin jotain probleemeja, mutta jos tavisautoa on hommaamassa niin varmaan ihan hyvä valinta
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Löytyyhän tojotastakin jotain probleemeja, mutta jos tavisautoa on hommaamassa niin varmaan ihan hyvä valinta
Uusi Yaris hybrid vaikutti ihan hyvältä, mutta en ole kyllä yhtään juttua tai testiä lukenut.

Itsellä on ollut kolme seat mii sähkistä. Parista sai ihan kivasti voittoa myydessä, joka taitaa olla hyvin poikkeuksellista uusissa autoissa.

Tuossa mii tekeleessäkin on ollut ainakin pari tapausta, jossa ilmeisesti akku on hajonnut (itse epäilen valmistusvikaa?). Siitä tulikin mieleen, että toyotan akut on olleet tosi kestäviä.

Yksi auto, joka saattaisi myös herättää ostohaluja voisi olla vw id3 joku halppis malli tai vastaava. Vag plussana takaveto. Toisaalta ei olisi kyllä oikeaa käyttöä id3 kokoiselle autolle, kun pienempikin on riittänyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
@Kvarkki että meni sitten tunteisiin ihan kunnolla? Näemmä se ranskisrakkaus on samanlainen sairaus kuin saabismi tai mersu-uskovaisuus...

Turhaanpa minkään näiden kolmen kastin edustajan kanssa inttelee, tulee vaan pää kipeäksi terveellä ihmisellä.
No varmaan tulee pää kipeäksi, kun soitat samaa essonbaari levyäs ilman sen suurempaa faktapohjaa. Ehkä noi jutut uppoo rasvanäppi tason yleisöön, mut ihan turha lähteä täällä keulimaan ”mä kato tiedän” tason ”faktoilla”. Jos sä asiallisesti haluat keskustella, niin kerro paljonko ja missä roolissa mitäkin automerkkiä näet. Liioittelut pois. Ei mulle ole mikään ongelma, jos joku haukkuu ranskiksia syystä. Tai mitä muuta tahansa merkkiä. Perusteeton paskanpuhuminen, jota olet tässä jo aika tovin harrastanut, saa näkemään punaista.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
1 669
Automiehenä on pakko kommentoida se perinteinen:
Sille on syynsä miksi ranskiksissa saa paljon autoa ja varusteita pikkurahalla.

Kyllä siinä ainakin osa totuuttakin on, kun perus ranskisten lisäksi myös monien japsiksi mieltämät huippusuositut Qashqait nauttii melkoisista ostajan markkinoista.

Katsastustilastoissakin tahtoo eurooppamerkit kahlata hännillä vuodesta toiseen...
Saa nähdä haukkaanko itse pa**aa? Tuossa parin kuukauden kuluttua vaihtuu Kia Renaultiin. Rima on kyllä korkealla. Kahden Kian ja hiukan yli 100 000 km ajoilla ei minkäänlaista ongelmaa. Ajot vielä pääkaupunkiseudulla niin ei auto turhan helpolla pääse.
 
Liittynyt
12.05.2017
Viestejä
95
Btw. Miksi ranskiksille on omat tunnetut vikafooruminsa mistä sinäkin voit niitä lukemattomia tyyppivikoja kuuklettaa? Ei monellakaan luotettavaksi mielletyllä merkillä ole yhtä laajoja (vika)foorumeita? Tämäkin johtuu vain ja ainoastaan erityisen vähävikaisista autoista, mutta erittäin aktiivisista harrastajista/omistajista? [/sarcasm]
Olen omistanut Volvon, Citroënin, Volkswagenin, Renaultin, Alfa Romeon, Mercedes-Benzin (joitain näistä parikin kappaletta) ja ihan kaikista on löytynyt vianetsintään keskittynyt merkkifoorumi. Sellainen löytyy myös Toyotalta (1000+ viestiä osoitteessa Ylläpito).

Jos olet oikeasti autoalan ammattilainen, niin ihan hämmentävän stereotyyppiset mielipiteet sinulta autoista löytyy. Toki kaikki ovat taipuvaisia vahvistusharhaan. Aikoinaan Toyota Avensista tuttuni kuvaili "luotettavaksi peliksi" senkin jälkeen kun siihen oli vaihdettu kaksi kertaa(!) moottori, toinen takuuseen ja toinen omalla kustannuksella.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Niin kuin aikaisemmin sanoin että rahamiehet ei foorumeilla ole valittelemassa vaan laittavat kuntoon maksoi mitä maksoi tai siis uuden premiumin ostajat.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
No varmaan tulee pää kipeäksi, kun soitat samaa essonbaari levyäs ilman sen suurempaa faktapohjaa. Ehkä noi jutut uppoo rasvanäppi tason yleisöön, mut ihan turha lähteä täällä keulimaan ”mä kato tiedän” tason ”faktoilla”. Jos sä asiallisesti haluat keskustella, niin kerro paljonko ja missä roolissa mitäkin automerkkiä näet. Liioittelut pois. Ei mulle ole mikään ongelma, jos joku haukkuu ranskiksia syystä. Tai mitä muuta tahansa merkkiä. Perusteeton paskanpuhuminen, jota olet tässä jo aika TOVIN harrastanut, saa näkemään punaista.
No eipä tuolta sunkaan sontaluukusta tunnu tippuvan kuin tuota samaa essonbaari -ulinaa.
Missäs ne sun faktat on?

Luulen että ainakaan sulle ei riitä vaikka tulostaisin minkälaista käppyrää tai tilastoa duunista. Menemättä sen enempää henkilökohtaisuuksiin niin vaikutat viimeisen päälle rapean ranskalaisen asiakaskunnalta...

Alunperinhän sanoin vain että sille on syy miksi ne jotkin merkit ovat halvempia kuin vastaavat kilpailijat, ei ne hinnat ole hatusta repäistyjä vaan edelleenkin markkinoiden sanelemia.

Ja jos ihan oikeasti kysytään mun/jonkun muun autoammattilaisen mielipidettä, niin kaikki autot on nykyään enemmän ja vähemmän paskaa (ei välttämättä valmistaja syy lähtökohtaisesti).
Silti löytyy ne merkit joita kehtaa suositella tutuille ja ne joita en missään nimessä halua kenenkään tutun ostavan, koska tiedän keneltä se avunpyytäminen sitten alkaa...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
No eipä tuolta sunkaan sontaluukusta tunnu tippuvan kuin tuota samaa essonbaari -ulinaa.
Missäs ne sun faktat on?

Luulen että ainakaan sulle ei riitä vaikka tulostaisin minkälaista käppyrää tai tilastoa duunista. Menemättä sen enempää henkilökohtaisuuksiin niin vaikutat viimeisen päälle rapean ranskalaisen asiakaskunnalta...

Alunperinhän sanoin vain että sille on syy miksi ne jotkin merkit ovat halvempia kuin vastaavat kilpailijat, ei ne hinnat ole hatusta repäistyjä vaan edelleenkin markkinoiden sanelemia.

Ja jos ihan oikeasti kysytään mun/jonkun muun autoammattilaisen mielipidettä, niin kaikki autot on nykyään enemmän ja vähemmän paskaa (ei välttämättä valmistaja syy lähtökohtaisesti).
Silti löytyy ne merkit joita kehtaa suositella tutuille ja ne joita en missään nimessä halua kenenkään tutun ostavan, koska tiedän keneltä se avunpyytäminen sitten alkaa...
No kerros nyt mikä se syy on? Eipä löydy ei, kunhan lässytät. Tilastot on aina kivoja, mut niitäkin pitää osata lukea. Siitä ollaan tasan samaa mieltä, että kaikki on nykyään tasalaatuista paskaa. Sen takia kannattaa ostaa mahdollisimman halvalla sellainen, jossa saa riittävän takuun ja asiakaspalvelun takuun jälkeenkin. Ominaisuudet täytyy tietysti olla kunnossa. Ranskikset on vahvoilla. Ei noi sun kieliposkessa argumentit ”kaikki rikki” vaadi mitään erityistä faktapohjaista kumoamista, kun selvästi perseestä repäistyjä väitteitä. En myöskääm todellakaan ole merkkiuskollinen, jos parempi diili tulee.

Menemättä henkilökohtaisuuksiin vaikutat yhdeltä turkulaiselta volvomyyjältä, joka kokovartalomulkun röyhkeydellä alkoi kertoa minulle mitä minä siihen autooni haluan ja tarvitsen. Ainoat perusteet vaikutti kaverilla olevan se, että ”myytävässä” kappaleessa ei ollut sitä mitä tarvitsin. Kenes lauluja sinä laulat? Volvomyyjä oli muutenkin koominen, kun vauhkoontui täysin, kun menin sanomaan että sama Aisinin lootamalli on tuossa kuin pösössä. ”Ei oo !!!! Ja vaikka oliskin, niin Volvon laatikko kestää paremmin”. Lähdin naureskellen pois. Olisin vasn halunnut sanoa, että ko. laatikkotyyppi on miellyttävä ajaa.
 
Liittynyt
03.11.2016
Viestejä
679
@Kvarkki Siis mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää? Syy on sama kuin, miksi kiinteistömaailmassa valesokkelitalot on halpoja/ei mene kaupaksi. Potentiaalisia pommeja, eikä missään luottomaineessa.

Mun puolesta lopetetaan tämä kehittämätön inttäminen nyt tähän.

Omat kokemukset jo vuosikausien ajalta, niin töiden kuin harrastusten puolelta, vaan tukee sitä että keskivertoa enemmän noita patonki ja viinimaiden kikkareita joutuu pajottamaan. En mä missään vaiheessa väittänytkään että ne kaikki täysiä romuja olisikaan, mutta mitä enemmän noita insinöörin silmin ihmettelee niin sitä enemmän luotto murenee...
Töiden puolesta mitta alkaa vaan olla aivan täys ranskiksia ja vaggeja (myönnettäköön että näen pääasiassa vain ne vialliset).

Onhan tuota omassakin omistuksessa ollut lähes kaikkia mahdollisia, jos ei ihan merkkejä niin ainakin joka konsernin vehkeitä, enkä koe olevani merkkiuskollinen. Osan olen ostanut ihan käyttiksiksi ja osa ollut projekteja milloin mistäkin. Ei silti ole poikkeavia kokemuksia ja ranuista on ollut aina vaikeampi päästä eroon.
Tälläkin hetkellä lähipiiristä löytyy yksi hytikka-alustainen C5 ja onhan se mukava kampe ajaa, mutta....jatkuvasti siitä on joku paikka levällään ja katsastuksesta ei ole vielä koskaan mennyt läpi ilman remonttia.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
@Kvarkki Siis mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää? Syy on sama kuin, miksi kiinteistömaailmassa valesokkelitalot on halpoja/ei mene kaupaksi. Potentiaalisia pommeja, eikä missään luottomaineessa.

Mun puolesta lopetetaan tämä kehittämätön inttäminen nyt tähän.

Omat kokemukset jo vuosikausien ajalta, niin töiden kuin harrastusten puolelta, vaan tukee sitä että keskivertoa enemmän noita patonki ja viinimaiden kikkareita joutuu pajottamaan. En mä missään vaiheessa väittänytkään että ne kaikki täysiä romuja olisikaan, mutta mitä enemmän noita insinöörin silmin ihmettelee niin sitä enemmän luotto murenee...
Töiden puolesta mitta alkaa vaan olla aivan täys ranskiksia ja vaggeja (myönnettäköön että näen pääasiassa vain ne vialliset).

Onhan tuota omassakin omistuksessa ollut lähes kaikkia mahdollisia, jos ei ihan merkkejä niin ainakin joka konsernin vehkeitä, enkä koe olevani merkkiuskollinen. Osan olen ostanut ihan käyttiksiksi ja osa ollut projekteja milloin mistäkin. Ei silti ole poikkeavia kokemuksia ja ranuista on ollut aina vaikeampi päästä eroon.
Tälläkin hetkellä lähipiiristä löytyy yksi hytikka-alustainen C5 ja onhan se mukava kampe ajaa, mutta....jatkuvasti siitä on joku paikka levällään ja katsastuksesta ei ole vielä koskaan mennyt läpi ilman remonttia.
Kummasti C5 sisarmalli mennyt aina leimasta läpi ja on parempi ajaa ja hiljaisempi esim. kuin Avensis ja toinen syy miksen Avensista ostanut oli luotettavuus, kun näyttää nuo D4D koneet olevan takuuvaihettu kertaalleen, PSA Hdi koneet kestää. Ennemmin vaihan ranskalaiseen pari niveltä useammin kuin Toyotaan. Ja tiedän, että Avensis bensakoneella ihan luotettava peli, mutta se onkin erijuttu ja niissäkin koneissa on öljynsyöjämalleja. Ei se minua haittaa, että ihmiset ei arvosta ranskalaisia vaan ostaa esim. Volkkarin surullisen kuuluisilla yhdistelmillä, koska parhaat ranskalaiset ostetaan grilliltä, kun ite saa pikkurahalla paljon autoa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
@Kvarkki Siis mikä siinä nyt on niin vaikea ymmärtää? Syy on sama kuin, miksi kiinteistömaailmassa valesokkelitalot on halpoja/ei mene kaupaksi. Potentiaalisia pommeja, eikä missään luottomaineessa.

Mun puolesta lopetetaan tämä kehittämätön inttäminen nyt tähän.

Omat kokemukset jo vuosikausien ajalta, niin töiden kuin harrastusten puolelta, vaan tukee sitä että keskivertoa enemmän noita patonki ja viinimaiden kikkareita joutuu pajottamaan. En mä missään vaiheessa väittänytkään että ne kaikki täysiä romuja olisikaan, mutta mitä enemmän noita insinöörin silmin ihmettelee niin sitä enemmän luotto murenee...
Töiden puolesta mitta alkaa vaan olla aivan täys ranskiksia ja vaggeja (myönnettäköön että näen pääasiassa vain ne vialliset).

Onhan tuota omassakin omistuksessa ollut lähes kaikkia mahdollisia, jos ei ihan merkkejä niin ainakin joka konsernin vehkeitä, enkä koe olevani merkkiuskollinen. Osan olen ostanut ihan käyttiksiksi ja osa ollut projekteja milloin mistäkin. Ei silti ole poikkeavia kokemuksia ja ranuista on ollut aina vaikeampi päästä eroon.
Tälläkin hetkellä lähipiiristä löytyy yksi hytikka-alustainen C5 ja onhan se mukava kampe ajaa, mutta....jatkuvasti siitä on joku paikka levällään ja katsastuksesta ei ole vielä koskaan mennyt läpi ilman remonttia.
Eli sulla ei oikeasti ole esson baaria parempaa näkemystä. Maineen perusteella syvällä rintaäänellä huutelit, että jokainen rikki. Vahvistusharhaa kun näet ne vialliset. Ei noissa uudemmissa ole yhtään mitään ihmeellisistä, samoista palikoista koottu kuin muutkin. Toista se oli ennen jolloin maine luotiin, aikamoisia ”teknisiä” ratkaisuja autot täynnä. Nykyisistä jotkut halpisrellun prässätyt alapallot ovat vähän vittumainen vaihtaa tee-se-itse, mutta senkin kustannusmielessä ymmärtää. Mitä niissä ranskiksissa yleensä on sitten rikki?

Lähipiiriis C5:sta kyllä ihmettelen, jotain kyllä tehdään aivan päin persettä huollossa, jos se joka kerta pomppaa. Keväällä meni oma remppa-auto neljännen kerran suoraan läpi. Alkurempan jälkeen kulutusosaa pääasiassa mennyt vaikka auto tuli minulle ilmaiseksi ”romuksi” ajettuna. 2002 bensa 270+ tkm piereskelty.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Itellä ja kaverilla ollut 4 eri mallin sitikkaa tässä 4 vuoden aikana ja kaikissa ollut kohtuullisen paljon laitettavaa suht pienillä (100-180tkm) kilometreillä. Vetarit, kuskin ja takaoven sähkölukko/mikrokytkin, takalasin nostin, kytkinpaketti, iskarin yläpään laakerit ja kupit, pohjaan niveliä etc. Varmaan yhden sitikan hinta laitettu noiden korjaamiseen ja kuitenkin kaikki olleet siistejä ja hyvällä huoltohistorialla. Jollain muulla voi taas olla aivan toisenlaisia kokemuksia. En silti sanoisi, että sitikka on huono auto, mutta selvästi eniten on joutunut laittamaan verrattuna muihin merkkeihin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
574
Olen omistanut Volvon, Citroënin, Volkswagenin, Renaultin, Alfa Romeon, Mercedes-Benzin (joitain näistä parikin kappaletta) ja ihan kaikista on löytynyt vianetsintään keskittynyt merkkifoorumi. Sellainen löytyy myös Toyotalta (1000+ viestiä osoitteessa Ylläpito).

Jos olet oikeasti autoalan ammattilainen, niin ihan hämmentävän stereotyyppiset mielipiteet sinulta autoista löytyy. Toki kaikki ovat taipuvaisia vahvistusharhaan. Aikoinaan Toyota Avensista tuttuni kuvaili "luotettavaksi peliksi" senkin jälkeen kun siihen oli vaihdettu kaksi kertaa(!) moottori, toinen takuuseen ja toinen omalla kustannuksella.
Tuttavalla on kaksi Toyotaa, Avensis ja Corolla, ja kehui niitä oikein luotettaviksi ja hyviksi autoiksi sekä haukkui Pösöni. Pyysi kuitenkin Pösöäni lainaan, koska kumpikaan ei lähtenyt käyntiin. Kumpaankin vaihdettiin startti ja lukkopesä, mutta Corolla ei lähde vieläkään kuumalla säällä käyntiin. Ei kuulemma haittaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Hakusessa olisi perheen kakkosautoksi pakettiauto tai jopa kevyt kuorma-auto. Hintaa ehkä max 6000e, mutta mitä vähemmän niin sitä parempi.

Kummosta peliähän tuohon rahaan nyt ei saa, mutta mikä mahtaisi olla luotettavin sekä edullisin/helpoin huoltaa. Ajomukavuudella ei ole niin suurta merkitystä. Saisi olla mieluiten etu- tai neliveto.

Transiteja olen katsellut. Ne tuppaavat ilmeisesti ruostumaan melko herkästi, mutta onko tekniikka muuten miten kestävää? Lisäksi joillain foorumeilla olen nähnyt suositeltavan tätä Ducato/Jumper/Boxer pakua. Niitä ainakin saisi halvalla.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Hakusessa olisi perheen kakkosautoksi pakettiauto tai jopa kevyt kuorma-auto. Hintaa ehkä max 6000e, mutta mitä vähemmän niin sitä parempi.

Kummosta peliähän tuohon rahaan nyt ei saa, mutta mikä mahtaisi olla luotettavin sekä edullisin/helpoin huoltaa. Ajomukavuudella ei ole niin suurta merkitystä. Saisi olla mieluiten etu- tai neliveto.

Transiteja olen katsellut. Ne tuppaavat ilmeisesti ruostumaan melko herkästi, mutta onko tekniikka muuten miten kestävää? Lisäksi joillain foorumeilla olen nähnyt suositeltavan tätä Ducato/Jumper/Boxer pakua. Niitä ainakin saisi halvalla.
Hiace olisi kestävyyden ja huollon helppouden kannalta aivan ykkönen, jos löytää sellaisen yksilön joka ei ole totaalisen mätä tai on jo kerran hitsattu.
Ajomukavuutta tuossa ei ole ja takavetona vaatii sen 500-700 kg kyytiin, että saa talvella kunnolla pitoja.
Nelikko Hiacekin irtoaisi kyllä tuolla budjetilla, kilometreillä kun ei näissä vehkeissä ole varsinaisesti väliä.

Miinusta tulee sitten korkeasta polttaineen kulutuksesta, tehottomuudesta ja tiheästä öljynvaihtovälistä, joskin suodatin ei maksa ulkomailta tilattuna mitään ja öljyksi kelpaa halpa kura.
Laturi- ja maadoitusvikoja esiintyy Hiacessakin, mutta ne harvoin haittaavat ajoa, lähinnä vilkuttelevat valoja mittaristossa ja ovat kohtuu helppoja korjata.
Omaan Hiaceenikin vaihdoin aikoinaan turhaan uuden laturin, kun poltti välillä latauksen merkkivaloa joka johtuikin syöpyneestä koneen ja rungon välisestä maapiuhasta eikä risasta laturista.

T4:nen Transportteri on sitten jo Hiaceen verrattuna aivan toista maata ajomukavuudeltaan, mutta huolto on vielä verrattain helppoa ja näilläkin ajaa sen reilut puoli miljoonaa, kunhan huolehtii perusasioista eli öljyistä, suodattimista ja jakohihnasta.
Pakoputkia, niveliä, vetareita, laakereita ja muuta kulutusosaa näihinkin uppoaa ja sen lisäksi anturit ja lukot kiukuttelevat välillä ja ruostekkin vaivaa.

T5:nen tuossa hintaluokassa ei paljoa eroa T4:sesta, joskin on vähän moderninpi ja ehkä joiltain osin vika-alttiimpi kuin T4:nen.

Edukas Ducato/Jumper/Boxer on ihan hyvä, kun valitsee 1.9TD tai 2.0 HDi koneen ja pysyy erossa 2.8 HDi:stä.
Ajomukavuus näissä on hyvä, tosin pitkälle miehelle pysty ajoasento ja lyhyt penkki käyvät pidemmällä reissulla selän päälle.
Tavaratila näissä on hyvän muotoinen ja sen pystyy täyttämään tehokkaasti.
Ainakin 1. koppaiset tuppaavat ruostumaan pahasti pohjasta, vaikka päältä auto näyttäisikin vielä ihan hyvältä.
Eli pitää löytää ruosteeton yksilö tai sellainen joka on jo hitsattu.

Transiteista jättäisin kyllä 4. ja 5. koppaiset rauhaan, sen verran mitä niitä on työmailla ollut, niin melkoisia pommeja ovat olleet vaikka kilometrejäkin on osassa ollut alle 300 000.
6. koppainen ( 2006 -> ) on sitten jo hyvä peli, eikä ruostukkaan niin pahasti, ainakaan jos ei ole pahoinpidelty.

2. koppainen Renault Master / Opel Movano / Nissan Interstar on ilmeisesti myöskin melko luotettava peli, joskin aliarvostettu eikä kovin yleinen liikenteessä.
Parilla tutulla yrittäjällä on tuollaiset vielä ajossa, eivätkä ole ainakaan kauheasti kironneet niitä ja näyttävät nuo ainakin viikoittain liikkuvan.
Itselläni on kokemusta ainoastaan 3. koppaisista ja niissä ei ollut mitään valittamista.

Jos tuolla 6 k€ haluaa kohtuullisen modernin ja mukavan pakun, pitää suunnata Renault Trafic / Opel Vivaro / Nissan Primastar puolelle, näissä 114 hv 2.0 DCi on luotettavin kone, mutta sitä löytyy valitettavasti vasta facelift malleista ja ne alkavat olla budjetin yläpäässä.
1.9 ja 2.5 DCi koneet eivät ole kaikkein luotettavimpia ja niissä on esiintynyt ihmeellisiä satunnaisvikoja, kuten hihnapyörien äkillisiä hajoamisia sekä ohjainlaitteen yhtäkkistä pimentymistä.
Ehjänä tuollainen 2.5 DCi Trafic on kyllä ihan soiva peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
60
Hiace olisi kestävyyden ja huollon helppouden kannalta aivan ykkönen, jos löytää sellaisen yksilön joka ei ole totaalisen mätä tai on jo kerran hitsattu.
Ajomukavuutta tuossa ei ole ja takavetona vaatii sen 500-700 kg kyytiin, että saa talvella kunnolla pitoja.
Nelikko Hiacekin irtoaisi kyllä tuolla budjetilla, kilometreillä kun ei näissä vehkeissä ole varsinaisesti väliä.

Miinusta tulee sitten korkeasta polttaineen kulutuksesta, tehottomuudesta ja tiheästä öljynvaihtovälistä, joskin suodatin ei maksa ulkomailta tilattuna mitään ja öljyksi kelpaa halpa kura.
Laturi- ja maadoitusvikoja esiintyy Hiacessakin, mutta ne harvoin haittaavat ajoa, lähinnä vilkuttelevat valoja mittaristossa ja ovat kohtuu helppoja korjata.
Omaan Hiaceenikin vaihdoin aikoinaan turhaan uuden laturin, kun poltti välillä latauksen merkkivaloa joka johtuikin syöpyneestä koneen ja rungon välisestä maapiuhasta eikä risasta laturista.

T4:nen Transportteri on sitten jo Hiaceen verrattuna aivan toista maata ajomukavuudeltaan, mutta huolto on vielä verrattain helppoa ja näilläkin ajaa sen reilut puoli miljoonaa, kunhan huolehtii perusasioista eli öljyistä, suodattimista ja jakohihnasta.
Pakoputkia, niveliä, vetareita, laakereita ja muuta kulutusosaa näihinkin uppoaa ja sen lisäksi anturit ja lukot kiukuttelevat välillä ja ruostekkin vaivaa.

T5:nen tuossa hintaluokassa ei paljoa eroa T4:sesta, joskin on vähän moderninpi ja ehkä joiltain osin vika-alttiimpi kuin T4:nen.

Edukas Ducato/Jumper/Boxer on ihan hyvä, kun valitsee 1.9TD tai 2.0 HDi koneen ja pysyy erossa 2.8 HDi:stä.
Ajomukavuus näissä on hyvä, tosin pitkälle miehelle pysty ajoasento ja lyhyt penkki käyvät pidemmällä reissulla selän päälle.
Tavaratila näissä on hyvän muotoinen ja sen pystyy täyttämään tehokkaasti.
Ainakin 1. koppaiset tuppaavat ruostumaan pahasti pohjasta, vaikka päältä auto näyttäisikin vielä ihan hyvältä.
Eli pitää löytää ruosteeton yksilö tai sellainen joka on jo hitsattu.

Transiteista jättäisin kyllä 4. ja 5. koppaiset rauhaan, sen verran mitä niitä on työmailla ollut, niin melkoisia pommeja ovat olleet vaikka kilometrejäkin on osassa ollut alle 300 000.
6. koppainen ( 2006 -> ) on sitten jo hyvä peli, eikä ruostukkaan niin pahasti, ainakaan jos ei ole pahoinpidelty.

2. koppainen Renault Master / Opel Movano / Nissan Interstar on ilmeisesti myöskin melko luotettava peli, joskin aliarvostettu eikä kovin yleinen liikenteessä.
Parilla tutulla yrittäjällä on tuollaiset vielä ajossa, eivätkä ole ainakaan kauheasti kironneet niitä ja näyttävät nuo ainakin viikoittain liikkuvan.
Itselläni on kokemusta ainoastaan 3. koppaisista ja niissä ei ollut mitään valittamista.

Jos tuolla 6 k€ haluaa kohtuullisen modernin ja mukavan pakun, pitää suunnata Renault Trafic / Opel Vivaro / Nissan Primastar puolelle, näissä 114 hv 2.0 DCi on luotettavin kone, mutta sitä löytyy valitettavasti vasta facelift malleista ja ne alkavat olla budjetin yläpäässä.
1.9 ja 2.5 DCi koneet eivät ole kaikkein luotettavimpia ja niissä on esiintynyt ihmeellisiä satunnaisvikoja, kuten hihnapyörien äkillisiä hajoamisia sekä ohjainlaitteen yhtäkkistä pimentymistä.
Ehjänä tuollainen 2.5 DCi Trafic on kyllä ihan soiva peli.
Kiitoksia kattavasta vastauksesta!

Hiacejakin olen katsellut, mutta tuntuvat olevan aika hyvissä hinnoissa. Ja pitäisi ehkä olla se neliveto sitten, jos Hiaceen kallistuisi.

Mites sitten noissa Ducato/Jumper/Boxereissa nuo 2.2 HDi ja 2.3 JTD/HDi koneet?
 
Liittynyt
21.03.2019
Viestejä
448
2. koppainen Renault Master / Opel Movano / Nissan Interstar on ilmeisesti myöskin melko luotettava peli, joskin aliarvostettu eikä kovin yleinen liikenteessä.
Parilla tutulla yrittäjällä on tuollaiset vielä ajossa, eivätkä ole ainakaan kauheasti kironneet niitä ja näyttävät nuo ainakin viikoittain liikkuvan.
Itselläni on kokemusta ainoastaan 3. koppaisista ja niissä ei ollut mitään valittamista.
Missä vuosimallissa tuo 2. koppa tulee?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Hakusessa olisi perheen kakkosautoksi pakettiauto tai jopa kevyt kuorma-auto. Hintaa ehkä max 6000e, mutta mitä vähemmän niin sitä parempi.

Kummosta peliähän tuohon rahaan nyt ei saa, mutta mikä mahtaisi olla luotettavin sekä edullisin/helpoin huoltaa. Ajomukavuudella ei ole niin suurta merkitystä. Saisi olla mieluiten etu- tai neliveto.
Ääni T4 portterille jos tosi halpaa/ siedettävää laatua haluaa. Ajomelu on jäätävä kaikilla renkailla ja kannattaa katella niitä isompia koneita (2.4/2.5) ettei jää ihan jalkoihin. Herkkiä ruostumaan, täytyy pestä tiheään. Varaosien saanti voi olla haastavaa kun ovat jo tuon ikäisiä, esim. kaasuvaijeria ei tuntunut löytyvän mistään ja lopulta saatiin Ruotsin kautta tilaamalla. Muuten aika vähillä huolloilla menty kohta 3v (akku ja apulaitehihna lähinnä). Eivät sisällä oikeastaan mitään erityisen herkästi hajoavaa tekniikkaa (tai ylipäätään mitään). Keskuslukot nyt tietysti aina rikki, puhutaan nyt kuitenkin volkkarista.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Varmaan rumin ja karuin mahdollinen kolhuinen raksamallin Movano (kakkoskoppaa) oli ajossa, kun olin tossa joku aika sitten muuttoapuna. Yllättävän miellyttävä ajettava oli ja 2,5 CDTI -moottorilla pysyi liikenteen tahdissa eikä ajomukavuudessa muutenkaan isommin vikaa ollut ainakaan vanhojen pakujen mittapuulla. Näiden Opel/Rellu/Nissan luotettavuudesta en tiedä mitään, mutta jos ovat kelvollisia, niin ei välttämättä läpisurkea ostos esim. tuo, jota on myynti-ilmon mukaan hyvin huollettu ja jopa korjattu ihan äskettäinkin. Tietysti nyt mennään jo yli budjetin, mutta ehkä tinkaamalla lähtisi ainakin lähelle kuutta tonnia.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 172
Auto hakusessa. Kriteereinä lähinnä suhteellisen pieni kulutus, hiljaisuus ja ajomukavuus, kuin kaupungissa ja pitkillä matkoilla. Suurinosa ajosta kaupungissa mutta välillä pitkiä työreissuja ympäri Suomen. Vuodessa noin 15tkm. VAGilaisia vuosikausia harrastaneena, tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Maksimihinta 15k. Muutamia potentiaalisia joita olen bongannut: Lexus IS300H, Kia Optima, Honda Accord, Mazda 3 & 6, Lexus CT200. Jännittää toki tuo hybridinkin ostos, mutta kulutusta ja veroja ajatellen se voi olla fiksu ratkaisu? Todennäköisesti näillä vuosikilsoilla ei ole järkeä dieseliä ostaa.

Tuleeko muita mieleen, missä olisi matalat NVH-tasot, suhteellisen halvat huoltokulut ja maltillinen kulutus? Autosta pitäisi tulla myös vuosien käyttöauto, jossa arvo säilyisi hyvin eikä pamahtaisi heti paskaksi kun tulee 200tkm mittariin.
Mikäs hybridissä jännittää?
 
Liittynyt
02.12.2016
Viestejä
36
Auto hakusessa. Kriteereinä lähinnä suhteellisen pieni kulutus, hiljaisuus ja ajomukavuus, kuin kaupungissa ja pitkillä matkoilla. Suurinosa ajosta kaupungissa mutta välillä pitkiä työreissuja ympäri Suomen. Vuodessa noin 15tkm. VAGilaisia vuosikausia harrastaneena, tekisi mieli kokeilla jotain uutta. Maksimihinta 15k. Muutamia potentiaalisia joita olen bongannut: Lexus IS300H, Kia Optima, Honda Accord, Mazda 3 & 6, Lexus CT200. Jännittää toki tuo hybridinkin ostos, mutta kulutusta ja veroja ajatellen se voi olla fiksu ratkaisu? Todennäköisesti näillä vuosikilsoilla ei ole järkeä dieseliä ostaa.

Tuleeko muita mieleen, missä olisi matalat NVH-tasot, suhteellisen halvat huoltokulut ja maltillinen kulutus? Autosta pitäisi tulla myös vuosien käyttöauto, jossa arvo säilyisi hyvin eikä pamahtaisi heti paskaksi kun tulee 200tkm mittariin.
Joskus kattelin sitä 09 -> farkku accordia sillä silmällä. Ihan jämäkkä ajaa. 2 litran vapari bensa ei mikään raketti. Toimeen tulee. Ei nyt mikään erityisen meluisa, mutta ei omasta mielestä hiljainenkaan jonka myötä kiinnostuskin vähän lopahti. Kannattaa käydä kokeilemassa. Mazdat ei kaiketi myöskään kovin hiljaisia ole? Ehkä uudemmat.

Optiman kyydissä lähinnä istunut takseissa ja ne on olleet ihan asiallisen oloisia ainakin kyydissä olla. :p
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 424
Viestejä
4 161 213
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom