Mikä auto minulle?

Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
15
Ei noihin perus-focuksiin ja Insignioihin mitään kolmea penkkiä rinnakkain mahdu, oli isofix tai ei. Hankala paikka, kun alkaa jo riippua niistä penkeistäkin mitä sinne pistää.
Se on erittäin totta ja tässä ollaan autokauppoja lähdössä kiertämään istuinten kanssa juuri siksi. Tuohon kriteeriin ei tarvitse ehdotuksissa liikaa lukittautua kunhan olisi muutoin tilavampi kuin Focus.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
208
Olen etsiskellyt uutta autoa kun puolison kauppakassi sai ajokieltoa eikä sitä välttämättä kannata tai huvita korjailla. Hakusessa olisi tilava auto, jossa järkevät käyttökulut, vetokoukku, navi, vakkari ja bensakone. Mielellään vähän ajettu, uudehko ja alle 16ke. Saisi myös mielellään olla vähän massasta erottuva mikä helposti sulkee pois corollat, passatit yms.
Tänään kävin vaimon kanssa koeajamassa toista Ssangyong Korandoa, joka tuntui edellistä paljon paremmalta, vaihdelaatikko takelteli vähemmän ja tuntui hiljaisemmalta. Sain sen verran sopivan diilin tingittyä että löin kaupat lukkoon.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
Team Apple
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Pari seikkaa voi olla showstoppereita, joten jos käyt koeajolla, varaa riittävästi aikaa:
- Penkin istuinosa on aika lyhyt. Itse olen lyhyenläntä, joten ei ongelmaa, mutta pidemmälle henkilölle voi olla eri juttu. @Incredible Buff taisi olla normaalikokoinen(?), joten hän ehkä tietää sanoa paremmin Mazdan ajoergonomiasta.
Mä olen lähes 190cm enkä osannut pitää ongelmana. Toki ajoasentotottumukset on perseestä ja ajan alhaalta ja seljällään. Eipä nykyisessä tsekkivolkkarissa omasta mielestä sen kummempi jakkara ole ja en pitänyt Mazdan penkkiä ongelmana Opelin AGR -jakkaroiden jäljiltä. Omaan ajoprofiiliin ei tosin kuulu kusematta Lappin tyyppiset maantiepätkät vaan alle 200km pätkiä yleensä.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
25
Moro.

Kysellääs täältä, jos jollakulla olisi fiksua tietoa. Olen katsellut uutta autoa hintaluokassa 10-12 000 euroa. Kriteerit ei ole mielestäni kovin ihmeelliset:
- farkku
- vetokoukku/asennusmahdollisuus
- helppohoitoinen/halvahko (eihän ne koskaan ole, mutta M-bemari tulee luultavasti kalliimaksi kuin vaikka opel astra, näin mutulla)
- Kai jotain muutakin, muttei tule mieleen. Tuo vetokoukku on oikeastaan ainoa "must have"

Nyt on tullut vastaan KIA Ceed 1,6 ISG mallia useampi kappale. Noilla näyttäisi järjestäen tuossa hintaluokassa ajetun noin 2/3 vastaavan hintaisten/kokoisten opelien/fordien/volkkareiden ja muiden kilometreistä. Esim:

Onko näissä jotain älytöntä tyyppivikaa tai muita ongelmia,miksi on noin halpoja? Itselleni ei autolla ole mitään statusarvoa. Jos se on edes kohtuullisen taloudellinen ja laskee pari kertaa vuodessa veneen trailerilta mereen niin se riittää. Olisiko esimerkiksi joku 120-130 000 ajettu ford sittenkin järkevä vaihtoehto? Esim:

PItäisi varmaan osata kysyä enemmänkin... Täytyy alkaa tosissaan perehtymään, mutta tämä nyt pisti silmään kun nettiautoa selailin.
Olen muuten hakuihin rajannut koneet 1,6 litraisesta ylöspäin. Onko tuo ihan hölmöä? Onhan noita ahdettuja 1-litraisia esim. mutta puoltaako vähäinen ajo ja trailerin vetäminen jompaa kumpaa?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Jossain kian moottorimallissa saattoi muistaakseni olla jotain männänhelmojen kalisemisongelmia mutta muutenhan nuo ovat suht vähävikaisia.

2015 mallissahan on vielä pari vuotta takuutakin jäljellä.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
C-Max lienee myös ihan luotettava auto, kuten Focuskin. Volkswagen Touranin heitän myös soppaan, joku muu voinee tulla kertomaan millä moottori ja vaihteistoyhdistelmillä noita ei kannata ostaa. Oma valinta olisi Honda Odyssey, mutta tahtovat olla kaikki oikealta ajettavia, joka ei itseäni varsinaisesti haittaa, mutta rouvaa kuulemma haittaa. :hammer:
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Joo varmasti on luotettava auto mutta kellään ei tunnu olevan kokemuksia kolmesta lastenistuimesta kyydissä. Jostain syystä fordilla olen ajanut jo 10v ja olen ollut ihmeen tyytyväinen, loistava hinta/laatusuhde.
 

an13

Tukijäsen
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
712
Vetokoukun asennus jossain koukkupajalla maksaa 4-600€ että ei kai sitä pakko ole olla valmiina jos löytyy muuten tosi helmi peli.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
C-Max:n takapenkki on mallia 40:20:40 eli keskipaikka on kapeampi kuin reunapaikat. Mulla oli Grand C-Max kolmisen vuotta ja lopulta kyllästyin juuri tuohon keskiriviin kolmen lapsen kanssa.

Melkein suosittelen katsomaan tila-autoja, joissa on 3 samankokoista istuinta (Touran, (Grand)Scenic, C4 Picasso, 5008...).
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Melkein suosittelen katsomaan tila-autoja, joissa on 3 samankokoista istuinta (Touran, (Grand)Scenic, C4 Picasso, 5008...).
Ne on vaan niin helvetin rumia ettei niillä kehtaa ajaa. Skoda Oktaviaan kuulemma saa etupenkille isofixeillä yhden istuimen kiinni, pitänee tutustua sellaiseen.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
IMG_20200712_102855.jpg


Pahoittelut sotkusta mutta tuolta näyttää - 18 Peugeot 5008 Allure:n takapenkki. Kontin puolella lisäpenkeillä itsekin oltuani mahtuu siellä olemaan. Isofixit on jokaisella 3 penkillä.
Kiskot jokaisella penkillä ja reunimmaisia saa kallistettua taaksepäin lekotteluasentoon.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 472
Uus 3008/5008 on enemmän SUV look a like kuin tila-auto ja Renault Espace myöskin ei näytä enää edeltäjältään. Katsoisin myös S-Max.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 333
5008 ja Grand Picasso ovat kyllä aivan mainioita tiloiltaan, kuten myös astetta pakuisammat Partner/Berlingo ja Caddy. Valitettavasti ulkonäkö ja käytännöllisyys ovat kytköksissä toisiinsa. Mitä laatikompi, sitä käytännöllisempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
5008 ja Grand Picasso ovat kyllä aivan mainioita tiloiltaan, kuten myös astetta pakuisammat Partner/Berlingo ja Caddy. Valitettavasti ulkonäkö ja käytännöllisyys ovat kytköksissä toisiinsa. Mitä laatikompi, sitä käytännöllisempi.
Picasso taitaa pohjautua C4:een, C5 Aircross 5008 sisarena on isompi. Opein sisarmalleja ei kannata myöskään unohtaa. C5 lienee jousitukseltaan paras.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673


Pahoittelut sotkusta mutta tuolta näyttää - 18 Peugeot 5008 Allure:n takapenkki. Kontin puolella lisäpenkeillä itsekin oltuani mahtuu siellä olemaan. Isofixit on jokaisella 3 penkillä.
Kiskot jokaisella penkillä ja reunimmaisia saa kallistettua taaksepäin lekotteluasentoon.
Nuo uudet Pösöt on melko suosittuja. Tässäkin meidän tiellä on viidessä talossa 3008 tai 5008 ja muutamassa sitten 208. Itselläkin poltteli se 2008 hullujen päivien tarjous ja vähän jopa kaduttaa, etten siihen tarttunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Uusi tosiaan olisi ehkä pitänyt kirjoittaa "uusin", koska onhan tuo ollut jo tovin markkinoilla.

Nyt halusivat sekoittaa pakkaa ja nimesivät jo olemassaolevan mallin uudella nimellä. Näemmä osasyynä se, että 5-paikkainen malli on nykyään C5 Aircross ja 7-paikkainen sitten Grand C4 Spacetourer.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Nissan Qashqai ison ja kalliin näköinen statusauto, mahdollista vain suomalaisten ajatustasolla :rofl:.

Onko @Joukahaine katsonut Hyundai Tucsonia tai vastaavaa Kiaa ainakin lukenut uudempien korealaisten olevan hyvinkin eurooppalaiseen makuun tehyjä.
No kallis tehokas auto kalliine vikoineenko on parempi? Pitää verrata samalla hintatasolla ja tuo uudemman mallin qashkai on ihan pätevä kastissaan. SAmaan mene KIA ja huyndai, malleja erittelemättä.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
C-Max lienee myös ihan luotettava auto, kuten Focuskin. Volkswagen Touranin heitän myös soppaan, joku muu voinee tulla kertomaan millä moottori ja vaihteistoyhdistelmillä noita ei kannata ostaa. Oma valinta olisi Honda Odyssey, mutta tahtovat olla kaikki oikealta ajettavia, joka ei itseäni varsinaisesti haittaa, mutta rouvaa kuulemma haittaa. :hammer:
2.0TDI touran oli ainakin Autobildin testeissä kaikista vikasin. C-maxista en tiedä mutta S-maxia on pidetty vikasena. Focus on vähän niin ja näin. Riippunee vuosimalleista.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Ilmeisesti siittiöni on varustettu poranterillä sillä ehkäisystä huolimatta kolmas lapsi ilmoittaa tulostaan. Pitäisi siis löytää auto mihin mahtuisi taakse 3 lastenistuinta. Olen katsellut Ford C-maxia, joka ei näyttäisi niin kammottavalta kuin jotkut ns lestabussit. Onko kokemuksia, miten sinne saa penkkejä kiinni? Istuimet on turvavyökiinnitteisiä sillä nykyisessä vuoden 2010 Focuksessa ei ole isofixejä. Seuraava askel on selvästikkin vasektomia! Ps. Sattuuko se?
S-max lienee levein. Muihin pitää tunkea.
Älä nyt katkomaan rupea. Luonnotonta. Tulee eturauhassyöpä vielä..
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 033
Mulla ei ollut mitään isompaa vikaa sen kolmen vuoden aikana Grand C-Maxissa. Perushuollot ohjelman mukaisesti, ei muuta.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Opelit kuluttaa sitten eniten luokassaan...eivätkä ole mitään kiihtyjiä mutta mikäs siinä tasanopeuttahan sitä yleensä ajellaan matkoja ja hyvä matka-auto varmasti. Luotettavuus - no ne opelin viat aina vain...
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
94
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
 

Janttura

Tukijäsen
Liittynyt
14.10.2017
Viestejä
88
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
jos noita valitaan niin toi KIA/hyundai ei niin suurta huolta tule : työ porukoilla ollu noita PSA autoja 3 autoa ja jolaine ollu max kuukauden pajalla:cigarbeye:
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 472
Meganen farmari? Hyundai/Kia ihan perusvarmoja, Toyota Corolla farkku myös jos ei hinta karkaa.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
Perheenlisäyksen myötä vanha Clio joutaa eläkkeelle. Jokin uusi/uudehko pieniruokainen pieni farkku suunnitelmissa. Tällä hetkellä omalla listalla Peugeot 308, Hyundai i30, Ford Focus, Kia Ceed, Opel Astra, Skoda Scala. Löytyykö täältä kokemusta mikä näistä olisi erityisen hyvä tai mitä ehdottomasti kannattaa välttää? Myös hyundai ioniq on vaihtoehtona kun siitä hybridversiota saisi ihan kohtuuhintaan liisattua, mutta tuossa joutuu hieman tavaratilasta luopumaan. Toki ollaan kevyesti matkustavia, kunhan rattaat saa takaluukkuun mahtumaan.

Tärkeimmät ominaisuudet hinta, taloudellisuus, maantieajettavuus, melu. Android auto saisi myös löytyä, mikä nyt taitaa jo kaikista uusimmista malleista löytyäkin. Turvallisuus toki myös tärkeä mutta uusissa saman kokoluokan autoissa tuskin hirveitä eroja on? Ja rattaat tulee tosiaan mahtua takaluukkuun. Tällä hetkellä järkevällä hinnalla saisi liisattua vuodeksi-kahdeksi Peugeotia ja Hyundaita, joten todennäköisesti toiseen noista päädytään jos liisauksella edetään.
Allekirjoittaneella on 2010 focus farmari ja se on älyttömän pieni. Kuskin takana jos on istuin niin kuskin maksimipituus on noin 160cm liioittelematta. Itse olen 170 ja on liian vähän tilaa. Muuten hyvä auto mutta jos on turvakaukalo tai lapsi istuu selkä menosuuntaan niin ei vaan itse mahdu.
 
Liittynyt
04.11.2017
Viestejä
94
Kiitoksia vastauksista. Megane tosiaan myös ihan varteenotettava vaihtoehto. Noista vaihtoehdoista omaan silmään ehkä tylsimmän näköinen. Hyundai saanut suosituksia myös lähipiirissä, että ehkä semmonen pitäs käydä koeajamassa. Vanhempaa korimallia on tullut aiemmin ajettua ja siinä nyt ei ainakaan valitettavaa ollut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
236
Itsellä kokemusta nyt kolmen vuoden ajalta vuoden 2017 Astra 1.4T farmarista. Ei kyllä voi mitään pahaa sanoa: penkit todella hyvät (AGR penkit), joilla voi istuskella tunnista toiseen ilman mitään ongelmia tai ikäviä tuntemuksia. Bluetooth yhdistää todella nopeasti, eikä ole katkaissut yhteyttä kertaakaan tähän mennessä. Matrix LED-valot myöskin ihan huiput, etenkin jos ajaa pimeällä maantiellä. Hyvä ajettavuus: menee suoraan, ei vaeltele. Kaistavahti ei pyri jatkuvasti pitämään autoa keskellä kaistaa vaan tekee korjausliikkeitä vasta kun auto on siirtymässä kaistaviivan päälle eikä vilkku ole päällä. Tämä ominaisuus kannattaa tosiaan kokella kunnolla, koska olen ajanut autoja joissa kaistavahti tekee jatkuvasti korjausliikkeitä ja se on ollut hieman häiritsevää. Hyvät istumatilat: itsellä pituutta 190 cm ja mahdun tarvittaessa istumaan itseni taakse, joten turvaistuinten kanssa ei ole ollut ongelmia. Jos haluaa hieman isompaa takakonttia, niin sitten varmaan kannattaa kääntyä Octavian puoleen

Kulutuksesta joku mainitsi, ja nyt kun mittarissa 49000 ja liikkuminen 95% pk-seudulla niin kulutus on siltä ajalta 6.4, jota en pitä lainkaan pahana. Mitään muuta vikaa ei ole kuin toinen ajovaloumpio meni takuuhuollon piikkiin. Hinta/laatu/ominaisuudet-suhte on omalla kokemuksella hyvällä tasolla. Ja jos jotain häikkää tulee, niin takuutakin jäljellä vielä toista vuotta. Se mitä lapsiperheellisenä ja koiranomistajana otan seuraavaan autoon on ilmastoinnin suuttimet takapenkkiläisille, joita ei Astrassa jostain syystä ole.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 173
Allekirjoittaneella on 2010 focus farmari ja se on älyttömän pieni. Kuskin takana jos on istuin niin kuskin maksimipituus on noin 160cm liioittelematta. Itse olen 170 ja on liian vähän tilaa. Muuten hyvä auto mutta jos on turvakaukalo tai lapsi istuu selkä menosuuntaan niin ei vaan itse mahdu.
En tiedä onko makuasioita vai mitä, mutta itsellä 2009 Focus farmari ja ihan tyytyväinen takatiloihin. Kuskin 176cm takana mahtuu hyvin esikoinen 180cm+ istumaan eikä tarvitse olla jalat kiinni penkissä. Takakontissa myös tilaa hyvin. Turvaistuinten suhteen sitten en tiedä kun ei ole enää vuosiin ollut ajankohtainen, mutta verrattuna vaikka edelliseen mk1 focus sedaniin, tässä on paljon paremmat takatilat, tai vaikka BMW E46 farkkuunkin verrattuna imo tilaa on enemmän. Tai sitten en vain paremmasta tiedä, toki luulisi että kokoluokan mondeo/passat/superb/A6 tms tilat ovat varmasti paljon isommat.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
Testailin myös 5008:n samasta syystä kuin kysyjä ja oli aivan hirveä auto minusta. Ehkä se oli joku hinnat alkaen kone (130hv kolmisylinterinen), mutta ei jaksanut kulkea mihinkään ja vaihteisto muistutti 2000-luvun alun robottivaihteistoa ja vaihdot oli hirveitä töksähdyksiä. Ja ajomelu oli yllättävän kova. Selvästi kovempi kuin 5v vanhassa Octaviassa.
 
Liittynyt
26.06.2020
Viestejä
1 299
En tiedä onko makuasioita vai mitä, mutta itsellä 2009 Focus farmari ja ihan tyytyväinen takatiloihin. Kuskin 176cm takana mahtuu hyvin esikoinen 180cm+ istumaan eikä tarvitse olla jalat kiinni penkissä. Takakontissa myös tilaa hyvin. Turvaistuinten suhteen sitten en tiedä kun ei ole enää vuosiin ollut ajankohtainen, mutta verrattuna vaikka edelliseen mk1 focus sedaniin, tässä on paljon paremmat takatilat, tai vaikka BMW E46 farkkuunkin verrattuna imo tilaa on enemmän. Tai sitten en vain paremmasta tiedä, toki luulisi että kokoluokan mondeo/passat/superb/A6 tms tilat ovat varmasti paljon isommat.
Lastenistuimet on nykyään aivan valtavia. Hirvittää katsoa porukoilla että millaisissa vempeleissä itse istui 90-luvun alussa :D Takakontti on tosi hyvän kokoinen, mahtuu rattaat ja pari koiraa kyytiin. Jos taakse saisi kolmannen istuimen niin ajaisin varmaan ikuisesti tällä fordilla
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Testailin myös 5008:n samasta syystä kuin kysyjä ja oli aivan hirveä auto minusta. Ehkä se oli joku hinnat alkaen kone (130hv kolmisylinterinen), mutta ei jaksanut kulkea mihinkään ja vaihteisto muistutti 2000-luvun alun robottivaihteistoa ja vaihdot oli hirveitä töksähdyksiä. Ja ajomelu oli yllättävän kova. Selvästi kovempi kuin 5v vanhassa Octaviassa.
Minkäköhän olet ajanut, koska automaattina tuossa on pikaisella googletuksella Aisinin eat6 tai eat8, joita ei kyllä tökkiväksi voi sanoa kyllä millään ilveellä. Kuulostaa sun kokemukset vähän siltä, että olet ottanut rivistä muutaman vuoden vanhan robottivaihteisen 2008:n. Yhden 170 km siivun motaria olen 2017 dieselillä ajanut 5008:a ja melun puolesta lähinnä rengasäänet puski läpi. Octaviasta ei ole kokemusta, mutta aika perussuorituksensa pidin.

e: Näköjään jotain wanhaa 1. sukupolven mallia on saanut robotilla. Suosittelen ottamaan uusiksi kokeilun jollain toisella (2. versio) autolla, jossa on kunnon laatikko. 2008 ajoin robolla 1/2 km ja kaarsin takaisin kaupalle päin. Se laatikko oli ihan helvetin kamala.
 
Viimeksi muokattu:

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Lastenistuimet on nykyään aivan valtavia. Hirvittää katsoa porukoilla että millaisissa vempeleissä itse istui 90-luvun alussa :D Takakontti on tosi hyvän kokoinen, mahtuu rattaat ja pari koiraa kyytiin. Jos taakse saisi kolmannen istuimen niin ajaisin varmaan ikuisesti tällä fordilla
Tullut huomattua tuo isofix istuinten koko. Foresteriin vielä menee hyvin, mutta Saab 9-3:ssa pitää vänkärinä ollessa uhrata omaa mukavuutta jo. Moneen väliin olen miettinyt Saabin vaihtoa farmariin, mutta kun miettii kuinka halpa tuo on ja kaikki lastentaudit korjattu, niin ei ole paljoa järkeä.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
Minkäköhän olet ajanut, koska automaattina tuossa on pikaisella googletuksella Aisinin eat6 tai eat8, joita ei kyllä tökkiväksi voi sanoa kyllä millään ilveellä. Kuulostaa sun kokemukset vähän siltä, että olet ottanut rivistä muutaman vuoden vanhan robottivaihteisen 2008:n. Yhden 170 km siivun motaria olen 2017 dieselillä ajanut 5008:a ja melun puolesta lähinnä rengasäänet puski läpi. Octaviasta ei ole kokemusta, mutta aika perussuorituksensa pidin.

e: Näköjään jotain wanhaa 1. sukupolven mallia on saanut robotilla. Suosittelen ottamaan uusiksi kokeilun jollain toisella (2. versio) autolla, jossa on kunnon laatikko. 2008 ajoin robolla 1/2 km ja kaarsin takaisin kaupalle päin. Se laatikko oli ihan helvetin kamala.
Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
276
Mikä auto olisi hiljainen kevään nastojen rouhimalla asfaltillakin? Lähinnä käytetty saksalainen hakusessa, mutta miksei ehkä muunkin maalainen. Mitään budjettia vaikea sanoa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 788
Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
Nuo ovat oppivia laatikoita, yllättäen koeajoauton laatikko lienee hieman hämillään. Reilun 100 tkm ajolla sanoisin, että jos noiden tuntuma ei kelpaa, niin vika on kyllä sitten ratin ja penkin välillä. Hidastaessa jos yllättäen lämää kaasun pohjaan, niin eat6 arpoo hetken, mutta muuten toimii kyllä hyvin pehmeästi ja sujuvasti. Ei tuosta robottiviboja kyllä saa sitten millään.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Mikä auto olisi hiljainen kevään nastojen rouhimalla asfaltillakin? Lähinnä käytetty saksalainen hakusessa, mutta miksei ehkä muunkin maalainen. Mitään budjettia vaikea sanoa.
Karhea asfaltti on hirveän haastava pinta kaikille autoille. Katselisin autoa jossa on täysi ilmajousitus ja hyvät äänieristykset, että kori olisi mahdollisimman eristetty renkaista. Koeajamistani E-mersu on ollut ihan hyvä mutta S-mersu on selkeästi omassa luokassaan. Mutta ei sekään niin hiljainen ja tunnoton ole, ettei sitä kuulisi selkeästi millaisella asfaltilla liikkuu. Kun on vielä ympäriinsä tuplalasit niin ei kuule mitään suhinaa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 377
Ässämersu mahtaa olla ainoita autoja mitä itsekkin olen kokeillut jossa tuo karkea asfaltti ja nastat ei aiheuta niin hirveää sisämelun muutosta...monenlaista hiljaiseksi kehuttua autoa on tullut kokeiltua mutta tuo rengasmelu on ollut yleensä aina se kompastuskivi.

Toinen hiljainen vaihtoehto on jos löytää jostakin timanttisessa kunnossa tiivisteiltään olevan 90-luvun lopun paremman(buick jne) pään ison jenkkiauton.
 
Liittynyt
08.11.2016
Viestejä
796
Nythän on tulossa "toisen sukupolven" vastameluteknologiat autoihin. Hyundaille oli vissiin johonkin parempaan malliin tulossa ensimmäisenä. Näitähän on premiumeissa ollut kymmenisen vuotta, mutta on ollut vielä aika alkeellisia ja nyt pitäisi olla jo selvästi parempia. Tosin kun katsoo mitä taajuuksia se kumoaa, niin ne matalat jyrinät on vaikeita vieläkin. Ilmajousitus ja korkean profiilin renkaat lienee hyvä lähtökohta.
 

eof

Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
49
Pitäisi ostaa kakkosauto, koska sitä tarvitsisi lasten kuskaamiseen harrastuksiin. Vaihtoehtoisesti sillä voisi hurauttaa itse toimistolle Länsiväylän vähän saastuttavien kaistaa ja vaimo saisi sitten ajella isolla autolla. Ajattelin jotain ladattavaa hybridiä. Plussaa olisi, jos takapenkille saisi kolme kapeaa turvaistuinta mahtumaan vierekkäin. Sanotaanko, että alle 40k euroa voisi olla hinta. Voi olla ylikin tai jopa reilusti alikin. Riittää, että täyttää tarkoituksensa, ts. ei tarvetta olla egon jatkeena.
 
Liittynyt
10.01.2017
Viestejä
561
Se oli kyllä uusi esittelyauto 5008 varmaan joskus viime syyskuussa. Tuskin niillä viallistakaan vaihteistoa esittelyautossa on, niin aika huonosti ohjelmoitu sitten. Ykkösen ja kakkosen välillä vaihto oli erittäin selkeästi tuntuva. Joo kyllä niissä vanhoissa robottivaihteistoissa paljon huonompi vaihto vielä oli, mutta huonoin tuo oli mitä pitkään aikaan olen ajanut.
Todennäköisesti 6 vaihteinen oppinut rivakan koeajon jäljiltä äkäseen vaihtamaan. Osaa 5008 pehmeästikkin vaihtaa. T. 34tkm ajettu.
 

P.T

Liittynyt
13.08.2019
Viestejä
1 184
Pitäisi ostaa kakkosauto, koska sitä tarvitsisi lasten kuskaamiseen harrastuksiin. Vaihtoehtoisesti sillä voisi hurauttaa itse toimistolle Länsiväylän vähän saastuttavien kaistaa ja vaimo saisi sitten ajella isolla autolla. Ajattelin jotain ladattavaa hybridiä. Plussaa olisi, jos takapenkille saisi kolme kapeaa turvaistuinta mahtumaan vierekkäin. Sanotaanko, että alle 40k euroa voisi olla hinta. Voi olla ylikin tai jopa reilusti alikin. Riittää, että täyttää tarkoituksensa, ts. ei tarvetta olla egon jatkeena.
Onko kotona latausmahdollisuus? Jos on niin katsoisin myös täyssähköjä vaikka tiloiltaan riittäviä ei kovin montaa olekaan.
 

eof

Liittynyt
11.01.2019
Viestejä
49
Onko kotona latausmahdollisuus? Jos on niin katsoisin myös täyssähköjä vaikka tiloiltaan riittäviä ei kovin montaa olekaan.
Mieluiten hybridi. Talon edellisillä omistajilla oli joku ladattava Porsche ja sen laturille on vedetty 3-vaihe töpseli, joten sähkötyöt on tehty valmiiksi. En kuitenkaan siitä syystä välttämättä täyssähköä hankkisi, että ovat yleensä vähän pienempiä ja isot täyssähköt ovat sitten reippaasti kalliimpia. Ehkä suurempi ongelma on, että kesällä on tapana tehdä duunia mökiltä sekä ajella sieltä töihin parina päivänä viikossa. Molemmat autot olisi tarkoitus ajaa mökille.

Luultavasti kun nykyisen ykkösauton päivitän noin 3-4 vuoden päästä, niin voisi harkita uudestaan ja jos täyssähköt ovat silloin järkevä ostos, niin voi sitten tehdä mökilllekin tarvittavat sähkötyöt.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
240 301
Viestejä
4 197 355
Jäsenet
70 888
Uusin jäsen
Putjuh

Hinta.fi

Ylös Bottom