Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Varmasti paras vaihtoehto on ajaa sillä nykyisellä, koska tuossa hintaluokassa sieltä voi tulla vastaan ihan mitä tahansa. Hyvällä tuurilla kelpo peli, huonolla taas kadut katkeraan loppuun asti Volvosta luopumista. Mutta jos on autokuume, niin sillehän ei ole kuin yksi lääke ;) Tuon hintaluokan Civicit lienevät edelleen teknisesti ihan ok, mutta ruosteen kanssa saa olla jo tarkkana. VAGin tarjonnan hintahaitaria en ole katsellut juurikaan, mutta olettaisin budjettiisi osuvan jo pahimmat laatuongelmavuodet. Älä niihin ainakaan sorru vaikka TSI DSG olis myyjän mukaan korjattu ja kelpo peli. Paukkulankasähköt kuitenkin lisämausteena vielä.

e: Millois rellulla oli ne pahimmat paskalaatu vuodet, 2000-luvun alun Meganet ainakin taisi niitä olla.
Ei onneksi ole varsinaista autokuumetta, kunhan vaan sisätiloiltaan hieman tilavampaa autoa miettinyt.
Tästä nykyisestä Volvosta maksoin 4 vuotta sitten 3000€ ja tähän on nyt viimeisen vuoden aikana isoimpina hommina tullut uusittua kaikki jarruihin liittyvä ja taakse iskarit ja jouset, muuten ei ole lähinnä tarvinnut kuin uusia tulpat ja vaihtaa öljyt. Seuraavana listalla olisi jakopää n. 50000km sisään ja pakoputkisto, noihin menee varmaan yhteensä jotain 700-1000€ ellei enemmänkin riippuen jaksanko tehdä itse vai vienkö korjaamolle.

Mitenhän pahasti nuo -06 ja uudemmat Civicit mahtavat yleensä kärsiä ruosteesta?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
708
Jos nykyinen auto on muuten hyvä ja siihen pitää vuodessa pistää tonni, sen vaihtaminen kolme tonnia kalliimpaan ei välttämättä helpota koska uudessa on ne piiloviat kuitenkin miksi se on laitettu alunperin kiertoon jotka laukeaa sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
307
Sitähän tässä lähinnä olenkin miettinyt, että kannattaako vaan korjailla tätä Volvoa vai vaihtaa hieman uudempaan, näyttää että kannattaa ajaa tää Volvo loppuun ja vaihtaa vasta sitten.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Eikös c-kortillisessa(+3500kg) pitäisi olla kevyt kuormurin verot 90-100€/vuosi? Vai meneekö matkailuautoissa eritavalla.
Valitettavasti "matkailuauto" on matkailuauto eikä kuorma-auto. Eli 3500+kg matkailuautolla on helposti 750-800 euroa vuodess käyttömaksu ja verot, kun taas saman painoisella kuorma-autolla ~75eur.

Matkailuauto voi olla "veroton" jos se täyttää tietyt termit, mutta tämä koskee vain käsittääkseni tuonti- / ostoveroa. Näitä tuli trafin sivulla vertailtua ja kun iski sisään 3500kg vs 2800kg autot, niin ero alkoi olla pelkissä veroissa sen 200. Vakuutuslaskureissa melkein sama homma...
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Juuh elikkäs,
Oon alkanut katselemaan autoa itselleni ja pitäisi saada semmonen mikä tulisi suht halvaksi. Eli ei mielellään tarvitsisi kokoajan käyttää korjaamolla ja katsastuksestakin pitäisi päästä läpi. Vähän syövä bensiinikone olisi se paras vaihtoehto. Max 4000€ ja max 10v vanha auto. Tähän ei hirveesti mahdu vaihtoehtoja, mutta itse katsellut jotai Toytoa Aygoja vm 2010-2013. Käsittääkseni ihan hyviä pelejä? Onko jotain vaihtoehtoja esim Hondalta, Hyundailta tms.

VAG autoja ei pidä käsittääkseni ostaa? :D Eli Skoda poissa pelistä? Kannattaako edes mitään 2000€ maksavaa hommata vaikka olisikin aika pieni arvonaleneminen?(huoltokulut vähän pelottaa)

Edit: sijaintina siis Hki
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Olis mukava kun laittaisitte sijaintinne näihin kyselyihin, varsinkin jos budjetti on murusia niin on turhaa kaivaa autoja jotka esittelyn jälkeen ovatkin +500km päässä kysyjästä.

Mut jotain tällaista. Toyota Aygo 1,0 VVT-i + 5ov Viistoperä 2012 - Vaihtoauto Suzukia, Hyundaita, Kiaa...
Sijaintini on siis Hki

Siis pointtinani oli vain saada yleisiä neuvoja köyhälle opiskelijalle mitkä autot ovat suht "hyviä"(eli vähän vikoja) ja halpoja tuossa hintaluokassa. Katselin että Trafin katsastustilastossa Suzuki Alto ja Hyundai i20 näyttäisi olevan aika pienellä hylkäysprosentilla. Myös Yaris on hyvä, mutta jostain syystä ne näyttäisi olevan huomattavasti kalliimpia kuin Alto tai Aygo
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Yaris on isompi kuin Aygo, Aygon sisarmalleja ovat Citroen C1 ja Peugeot 107.

Tuo ikärakenne <10v ja budjetti on paha raja, mutta mahdollisimman vähän ajettu, huollettu, yleiskunto "siisti." Malli/merkkivalikoimassa olet oikeilla urilla.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta

Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mitäs jos kokeilisit vähän "out of the box" ja jätät nyt ne VAGit, ainakin takuusta vapaat pois laskuista ettei mennä Tesla vol 2 kierrosta.





Siin on paletti erilaisia vaihtoehtoja, kaikki edullisia verrattuna budjettiraameihin, tuoreita ja vähänajettuja. Toki sulla riittää raamit vaikka ihan uuteen Corolla sedaniin. Sekään ei tunnu enää rimpulalta ajaa pidempiäkin matkoja vaan ihan autolta.

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Ihan mielelläni katson vagin ulkopuolelta. Lexusta yksi suositteli, että saisi premiumia. Vakkaria kyllä kaipaa ja adaptiivisena.

Onko Ford mitenkä varteenotettava? Diesel lienee ihan ok valinta vielä näille kilsoille? Eri laskureilla saa niin paljon eri tuloksia ja heittoja keskenään. Toisella säästö vain 200-300€ ja toisella jo 1000€.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kyl Monsuunit ja Fokkerit yhtälailla taivaltaa, kun et tätä ihan uusinta Focusta viime vuodelta osta, osta sit vaikka ihan uus nyt MY21 sarjasta juhannuksen jälkeen.(Ensimmäisen mallivuoden kiroukset, koskee kaikkia autoja) Mondeossa saa nelivetoakin ja 2019 > tähän päivään on hyvinkin tuotannossa testattu malli, pieni riski vioille.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Tuolla 28-40k budjetilla katselisin joko Bemaria tai Mersua premium selection- tai Veho approved-valikoimasta. Hyviä autoja, ja hyvät takuut.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.
Bemmusta en ole niin koskaan välittänyt mutta e Mese kyllä kiehtoo ja myös uudemman korin volvot.
 
Liittynyt
18.01.2017
Viestejä
529
Yaris on isompi kuin Aygo, Aygon sisarmalleja ovat Citroen C1 ja Peugeot 107.

Tuo ikärakenne <10v ja budjetti on paha raja, mutta mahdollisimman vähän ajettu, huollettu, yleiskunto "siisti." Malli/merkkivalikoimassa olet oikeilla urilla.
Nojoo nuo olikin vähän suuntaa antavia eikä niin absoluuttisia. Varmaan jokin 12v vanhakin kävisi tai jokin 5000€ auto. Oon tehnyt tässä Data-analyysia Trafin tilastoista ja huomannut että Toyota, Suzuki, Subaru, Honda, Skoda ovat vähiten hylättyjä näistä "köyhän kansan" merkeistä.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
E-mersuissa ei noita kilsoja kannata pelätä ihan samalla tavalla kuin jossain Corollassa tai Golfissa.

Veikkaan että esim. tällaisella saa vähintään yhtä hyvät kyydit kuin Arteonilla:

Edit: jos hybridiä 4L kulutuksella ja hieman suuremmilla tehoilla:

Jos haluaa säästää, niin ottaa esim. 150tkm ajetun mallin - mersu on siitä mukava että niitä ostetaan vaikka mittarissa olisi 400tkm... :D
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kuten viestissäni on, käy katsomassa tuo Talisman. Murto-osalla budjetistasi saat uudenkarhean täyteen ladatun auton.

Tinkaat vielä nuo mobiilipalveluiden tilauksien hinnat siihen samaan, ne on jo rauenneet ensimmäisen omistuksen jäljiltä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Kuten viestissäni on, käy katsomassa tuo Talisman. Murto-osalla budjetistasi saat uudenkarhean täyteen ladatun auton.

Tinkaat vielä nuo mobiilipalveluiden tilauksien hinnat siihen samaan, ne on jo rauenneet ensimmäisen omistuksen jäljiltä.
Nuo käytettyjen Talismanien hinnat on kyllä... "mielenkiintoisia."

Esim. 1.6:ia jos katsoo; ~100tkm ajettu 2016 malli maksaa 16-17 tonnia, kun taas 40tkm ajettu 2017 malli maksaa 24 tonnia. 2016 50tkm ajetusta pyydetään 22-23 tonnia.

Joko nuo hinnat heiluvat pienen tarjonnan takia miten sattuu, tai Rellun hinta putoaa kuin lehmän häntä 4v/100tkm ajettuna? :D
Eli noissa kannattaa tarkkaan vissiin katsoa minkä ilkäistä ja hintaista ostaa koska vuodessa saattaa sulaa helposti 3-4 tonnia pelkään arvonalenemaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Ihan samalla tavalla niitä vikoja tulee mersuun ja golffiin, erona se että toisessa on takuu ja toinen on jo 5 vuotta vanha. Ei ne kilsat välttämättä, mutta aika ja takuuttomuus kyllä.
Totta.

Itse tosin mieluummin ajan 5 vuotta vanhalla E-mersulla kuin uudella Golfilla. Näin niin kuin kumpaakin ajaneena sekä uutena että käytettynä. Jos kumpikin on oikeasti vaihtoehtona, niin silloin täytyy todeta ettei tiedä mitä on etsimässä ja että kannattaa ensin miettiä etsiiko pientä autoa taajamaan vai isoa maantielle.

Mitä omiin kokemuksiin tulee, niin aika pienillä korjauskustannuksilla tuollainen E-sarjalainen menee esim. 100-200tkm välin; olisiko 250CDI:n korjauskustannukset tällä hetkellä luokkaa "pari peruutustutkan anturia" (en laske viime kesänä motarilla räjähtänyttä rengasta korjaukseksi). Anturit maksaa halvimmillaan 11 eur / kpl, toki ruskeaksi maalaaminen maksaa toisen mokoman.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Isot ranskalaiset ei ole enää tämän vuosituhannen aikana saaneet samanlaista jalansijaa kuin vaikkapa Passat, käytetyn ostajalle tämä on herkullinen tilanne, uuden ei välttämättä niinkään. Samaan aikaan on tullut tuo suv trendi, joka on melkein hävittänyt D segmentin "tavalliset" mallit jättäen ainoastaan premiumit luokassa jäljelle.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta

Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
Lexus RC 300h Hybrid A F Sport / ALV / Mark & Levison / Ilmastoidut penkit / Kattoluukku Coupé 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Miten olis tuollainen, jos ei tilaa tarvi. Kaunis värikin, vetää oikeasta päästä ja hybridi, niin sopii moderniin menoon.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Vähän vielä pallottelen mitä ottaisi. Jos olisi järkevä niin ei menisi yli 30t€ budjetissa.
30k budjettiin näyttää löytyvän 2-3v vanhoja A4 2.0 tdiq vähän ajettuina. Kyseisessä ikäluokassa Audin laatu ja viimeistely ehkä parasta mitä luokassa tarjolla kannattaa käydä joku yksilö katsomassa jos VAG ei täysin ulos laskettuja. Esimerkiksi:

 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Autoa pitäisi etsiä.
- Vuodessa tulee keskimäärin kilsoja 35000km, tosin tänä vuonna paljon vähemmän
- Merkillä ei niin väliä, olen käynyt farkut, porrasperät ja suvit läpi
- Hintahaarukkana 28-40000€
- Vähän ajettu
- Automaatti, ja todennäköisesti diesel kun tuntuu se maaginen raja olevan about 20000km vuodessa, toki miksei bensakin
- Hybridia mietin mutta ei oikein tunnu olevan sopivaa, Camrya on ehdotettu mutta sillekin on löydetty hinta

Muutamaa Seat Atecaa katselin ja bensaa kävinkin tänään koeajamassa. Muuten auto oli ihan kiva mutta ei ehkä suv tuntunut omalta ja alusta oli aika löysä.
Lisäksi katsellut aikaisemman mallin Leon ST FR faceliftiä mutta ne on kaikki 150HP koneilla enää. VW Arteonia kanssa 190HP koneella katsellut.
Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?

Bemarin 530e hybridejä alkaa 40k pintaan saamaan varsin maltillisilla kilsoilla BMW 530 G30 Sedan 530e A Charged Edt Sport (19.A) -HiFi kaiutinjärjestelmä, Mukautuvat ajovalot- Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Sää ehdit sähkön makuun päästä niin haluatko enää nokivasaraa nakuttamaan autosi keulalle?

Bemarin 530e hybridejä alkaa 40k pintaan saamaan varsin maltillisilla kilsoilla BMW 530 G30 Sedan 530e A Charged Edt Sport (19.A) -HiFi kaiutinjärjestelmä, Mukautuvat ajovalot- Porrasperä 2018 - Vaihtoauto - Nettiauto
Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.

Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi? :D
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
130km tulee päivässä. Katselin juu hybridejä mutta sitten se saisi olla Toyotan osalta.

Pitää käydä nuo ehdotus autot ajamassa. Paria c mersua tuon tarjotun lisäksi katselin. Hintaluokka samassa. Adaptiivinen vakkari saisi olla ja sen mukaan vähän katsellut mikä on tarjonta eri valmistajilta. C mersuihin laitoin kyselyä, että mitä niissä on.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Jos kysyjä ajaa 35tkm vuodessa, eli noin 95km päivässä, ja bemarille luvataan lähteistä riippuen n. 30km sähköllä. Pikaisella kaavalla päivässä ajettaisiin siis >60km bensalla, vuodessa reilusti yli 20tkm.

Millä kaavalla tuo on järkevää - tai edes järkevämpää kuin tuo jo ylhäällä linkattu MB:n 300 hybridi? :D
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Niin kaikki ei arvota kaikkea rahassa. 40 tonnin auton ostaminen ylipäätään ei ole millään tavalla järkevää
:syawn:

Noista Mersun 300 dieselhybrideistä mulla on ollut vähän sellainen käsitys että pysy kaukana. Lähinnä akkuongelmien takia.
Autoilussa nyt muutenkaan järkeä... :D

Mutta tuolla OP:n 130km päivässä hommalla jää, varsinkin lataus-hybridien, hyödyt kyllä aika pieniksi.

Tällä hetkellä sanoisin että mukavaa dieseliä alle ja kovaa ajoa, ellei sitten ajatellut jotain Teslaa, tms ostaa jossa riittää sähköllä kilometrit päivittäiseen ajoon vaikka joku päivä olisi unohtanut laittaa illalla lataukseen...
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Noilla ajoilla ja budjetilla mites nämä perus tylsät enemmän ajavien suosikit 3/5-sarja, S/V60/90, A4/6 tai C/E? Min 2019, alle 50tkm mittarissa ja tehdastakuu voimassa. Laakkonen taisi mainostaa uusia varastossa olevia karvalakki 518d 39900€.
518d:tä ei voi kyllä suositella kuin pahimmalle viholliselle. Kyseinen nuhapumppu kone pilaa koko auton 100%. Vähintään 20d jos BMW:tä laittaa, muuten kannattaa ennemmin katsella E-mersu, niihin sopii 200cdi paremmin. Muutenkin käytettynä ehkä ennemmin voisin suositella mersua.
 

Incredible Buff

Suosittelen maastohiihtoa
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 417
Tyhmään kommenttiin saa yleensä tyhmän vastauksen. Jos noin niin kuin ehdottelee kymppitonnin liian kallista bensavehjettä pitkään päivittäiseen ajoon...
Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?

Alkuperäinen budjetti oli 40k...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Sinä olet joku jeesus määrittelemään tuon?

Alkuperäinen budjetti oli 40k...
Ja vuonna 1900 suomi oli osa Venäjää.
Toive kolmenkympin budjetissa pysymisestä kyllä ilmeni ennen viestiäsi, niin joo - voin määritellä sen sulle tässä tapauksessa.

Mutta tässä mun osaltani tarpeeksi OT:tä, vastaukset voit pistää /dev/nulliin koska minä en niitä enää tule näkemään...
 
Liittynyt
17.03.2019
Viestejä
1 207
Näin 18d:n omistaneena voin sanoa et vakiona ei oikeastaan kuin yläpään tehoa kaipaa ja tuokin korjaantu softaamalla. Verojen ja ostohinnan takiahan ruo 18d ostetaan
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Huyndai Ioniq Hybrid style varustepaketilla vähän käytettynä on tuossa budjetin alapäässä. Tai sitten Niro/Kona jos katumaasturia halajaa. Toki jos siinä lähemmäs 200hv pitäisi olla niin hybridinä taitaa toyotan 2.0 ja 2.5 litraiset olla tällä hetkellä ne vaihtoehdot.

Ainakin oman Ioniqin edellinen omistaja oli päästellyt 90k tasan kahteen vuoteen ja itsekkin tullut jo 13k ajettua puoleen vuoteen huolettomia ja mukavia kilometrejä. Kulutus 4.6 l/100km bensaa.

Jos koeajolle asti päädyt niin kannattaa kokeilla miten paljon se sportmoodi parantaa kaasuherkkyyden tuntumaa. Se D on viritetty täysin ekoksi, mutta sportilla sähkömoottorin tuki luo aika vääntävän ja viiveettömän vaikutelman ja 120 on huomaamatta ohituksessa lasissa.

Täyskaasulla toki huomaa 140hv rajallisuuden, mutta kyllä sillä suomen liikenteessä hyvin on pärjänny. :)

Toki dieseleissä huoltoväli taita olla useammin 30k kun vaikka tässä sen 15k. Noilla kilsoilla en kyllä katsoisi kaasu, koska tankilla saat käydä jatkuvasti ja uudehkoissa se bensatankki on alta 10 litraa jos pitää jonnekkin tankkausverkoston ulkopuolelle lähteä.

Edit. Mulla on autossa kaksi sarjaa noita linkin autossa alla olevia 16 tuumaisia Huyndain vanteita. Linkin yksilössä taitaa olla kesärengassarjat 15 tuumaisilla alkuperäisillä "ekorenkailla", mitä pääasiassa näkee näissä(alumiinivanteen päälle kuuluu vielä ilmaohjainpölykapseli). 16 tuumaiset toimineet ainakin hyvin niin kitkoilla kuin kesärenkailla ja mielestäni antavat autolle vähän normaalimman ilmeen.

 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Tuoreempi Alfa sais olla. Jotain mutinaa dieselien kestävyydestä, mutta empä tiedä onko merkittävää. Giulia saa juuri faceliftiä, moni moitittu asia esim media parani.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 647
Alfa on kyllä ojasta allikkoon Teslankin jälkeen. Pitää olla harrastusta merkkiin ja sietää sen että joko ei kelpaa vaihtoon missään, tai mitään järkevää hintaa ei saa. Delta ei osaa korjata noita kun vikoja tulee. Osta nyt vaikka mersu Tege, kun väliaikaista vaihtoehtoa etsit.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Kiitos kommenteista. Käyn jossain välissä kiertelemässä paikat ja koeajamassa.
 
Liittynyt
15.02.2019
Viestejä
270
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...
Mites ton bemarin b47 koneen kestävyys? Vieläkö ketjut venyy ja paukkuu vag-tyyliin?
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
En osaa sanoa, en ole lueskellut bemareista essonbaarikeskusteluja. Muistan tuon jutun kyllä, ja siitä on 10 vuotta kun siitä lueskelin niin varmaan se on parantunut, eihän ne volkkaritkaan enää leviä käsiin.
Ongelma moottori oli n47 ja ongelmia eniten esiintyi 2007-2012 välisissä. B47 on kokonaan uusi moottori mikä löytyy 2015 eteenpäin olevista. Ihan hyvän moottorin maineessa EGR ongelmia taisi olla mitä huollossa päivittävät.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Mikä legenda tää nyt on, olen kuullut ennenkin? Ihan perus 150 hv hyvin vääntävä diesel. Ei nyt mikään raketti mutta ihan passeli. Ton kokoluokan laivoja kun myydään pahimmillaan 110 hv alkaen ja välistä jopa bensana...

Onhan siinä 520d:ssä jo 190 hv mutta on siinä hintaakin vähän enempi. Omamassa 518d farkussa 1760 kg ja mun V60:ssä 1738 kg samoilla tehoilla. Tällä kerkee tosi hyvin, ainoastaan laatikko on vähän bemaria pappamaisempi.

On se 190 hv kiva mutta ei se 150 hv nyt mikään täysin käyttökelvoton nuhapumppu todellakaan ole.

Edit: bensasta esimerkki, niin mulla oli V60 T4 190 hv bensa koeajossa ja fiilikset ripeyden suhteen oli että kauhea kierrätys ja ei liiku sen nopeammin kun toi D3 150 hv...
Tuo Volvon D3 150hp tuntui huomattavasti riskimmältä S90:sen alla kuin 518d BMW. Tuossa 518d:ssä on jotenkin niin hölmösti rajoitettu vääntöalue/tehoalue, eikä tuo BMW:n B47-moottori yhdellä ahtimella ole kovin vääntävä koskaan ollut alhaalta, kun taas tuo D3 on huomattavasti riskimpi ihan alhaalta. Jos aivan uutta ostaa niin voi olla, että nykyään 18d:ssä on myös kaksoisahdettu moottori.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8 707
Kaveri mukaan ja kaupoille katsomaan tarjontaa. Ajettu Audista Meseen vähän kaikkea.

Mukaan tarttui 2017 vuosimallin Mersu E 220d kaikilla herkuilla AMG paketilla, ajettu 110tkm. Oli se kyllä mukavan rento ajaa ja nautinnollista muihin verrattuna.

Auto huollettu säännöllisesti ja tuontina Ruotsista. En tiedä vielä astuinko paskaan mutta paperit olivat kunnossa ja Mersun palvelukin sanoo ok. Kaverin kanssa syynättiin läpi joka puolelta.

Hinnasta sai vähän tingittyä ja palvelut mukaan niin viimeinen lappu oli vajaa 40t€.

Kiitoksia kaikille ja kannatti katsoa ulkopuolelta laatikkoa. Audi oli aika meh kaiken BMW, Volvon ja muun jälkeen.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 472
Viestejä
4 163 386
Jäsenet
70 414
Uusin jäsen
O&G

Hinta.fi

Ylös Bottom