- Liittynyt
- 17.10.2016
- Viestejä
- 2 025
Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
Joo, pitää kysyä. Nykyisessäkään ei tosiaan koukkua ole, eli sitä ei luultavasti tarvita.Kysypä tuosta koukusta etteikö muka saisi lasikaton kanssa. Kattotelineitä ei saa se tiedetään mutta koukku olisi ainakin kaverin Vignaleen asennettu kun kyseltiin.
Ja aktiivi vakkari on kehäteillä varsin mahtava varuste mutta ole varovainen tuon nopeusrajoitusten tunnistuksen kanssa. Joskus jää juurikin esim työmailla huomaamatta kylttejä ja parissa paikassa nappaa viereisen tien kyltit. Itsellä tuota aktiivivakkaria ei saanut koska välijäähdytin on tiellä mutta kaverin auto yritti kiihdyttää 40kmh tiellä 80kmh rajoitukseen jonka bongasi viereiseltä tieltä .
Ja blis on Fiestassa yllättävän näppärä. Itse kun olen ainoa joka autolla ajaa niin en ottanut mutta jos joku ei niin ympäristöään havainnoiva ajaa Fiestaa niin erittäin hyvä olla koska takaviistossa on tosiaan pari peittoaluetta tosiaan.
Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
Eikö nuo vanhemmat 1.8t:t ollu nimenomaan etuvetoja? Ja tuo 2.8l sitten nelikko turboGolf 1.8t nelikkona on kanssa ihan hauska, jos vielä lastuttaa. R32 ei taida saada tuohon hintaan...
Ootteko harkinneet Ford Puma malliakin? Aika äskettäin kävin Ford liikkeessä, mutta siellä ei vielä tuota Pumaa ollut.@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?
Lisävarusteet:
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.
- Väri: Frozen White
- Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
- Tummennetut takalasit, jos mahdollista
- Driver assistance pack 2
- Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
- Kumimattosarja
- Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
- Talvirengassarja
- + PCS5-pinnoite
- Audio 14
edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
Niinpä tuo konfiguraattorikin sanoo, että kattokaiteita ei saa panoraamakaton kanssa. Eli aavituksesi lienee täysin kohdallaan.Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.
Ja erikoinen tuo vetopaino. Tosin kyseessä on Fiesta. Se ei ole kärryn vetoon tehty. Jos ei päivittäin tarvitse niin lainaisin joltain aina isompaa autoa vetämään ja ottaisin lasikaton.
Juuri menossa käymään. Pitää kysästä myyjältä tätä. Kiitos vinkistä!Ootteko harkinneet Ford Puma malliakin? Aika äskettäin kävin Ford liikkeessä, mutta siellä ei vielä tuota Pumaa ollut.
TÄYSIN UUSI PUMA
Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset
Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort
Mainos lupaa 4.100€:n etua, mutta Hyndain sivuilla normi hinta. 26 476 € 1.4 T-GDI 7DCT Comfort + mitä siten lie metalli/helmiäinen maksaa tohon... Noissa tarjouksissa taitaa olla paras se kuka tarjoaa parhaan rahoituksen...?
Hyundai, taikka Kia kiinnostaa, kun tekniikka ymmrtääkseni perus varmaa ja takuut on hyvät
Millanen toi 7-vaihteinen 2-kytkin loota on? Mitähän toi 1.4 turbo kone todellisuudessa kuluttaa? Luvataan keskimäärin alta 6l/100km, mutta taitaa olla todellisuudessa luokkaa 7l/100km?
Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...
Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.
Sitten jos tarjoaa vaihtoautoa, niin voi varautua siihen että hyvitys ei ole kovin kummoinen, kun uuden myyntikatteessa ei ole varaa mihinkään ylläriin jos vaihdokissa on jotain riskiä.
Autossahan ei ole mitään vikaa sen mitä tiedän ja takuut toimii. Kaikilla maahantuojilla, ja jälleenmyyjillä on nyt taas vaihteeksi paniikki päällä kun kukaan ei uskalla ostaa mitään, vielä edellisvuotiset jäljellä näin lyhyesti. On toi rankkaa hommaa ketkä autoja myy tässä tilanteessa. Ai mistäkö
Vaikka vähän vanha onkin ja ei linkkien hinnat näy;Kalliimpi
Hyundai Sonata 2.7 V6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Halvempi
Hyundai Accent 1.6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Jokeri
Hyundai Elantra 2.0 GLS AAC 4d Porrasperä 2004 - Vaihtoauto
Nää on niitä Hyundain toisen tulemisen ensiaaltoa, näillä rakennettiin se Korean Toyotan maine viime vuoskymmenellä. Huollettuina kestää todella pitkään ja osat halpoja.
Uusiahan nuo, jos käyttöönotto tänä vuonna niin silloin on 2020, vaikka valmistus 2019, millä nyt ei sinällään väliä jos ja kun ei mitään faceliftiä ollut välissä. Nettiauton viimevuona rekattuja en ala edes selaamaan, kun maahantuoja pakottaa jälleenmyyjät pistämään kilpiin että saisi niitä rekisteröintejä vaikka väkisin, siitä viis mitä jälleenmyyjä asiasta on mieltä = nuo on kaksi eri asiaa ja taloutta.Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...
Tää tän hetken markkina panikointi on kyllä merkillistä. Sähköö pitää olla. Harva pystyy kunnolla lataan, paitsi itse lataavaa hybridiä... Kuluttaa se kaupungissa yms. vähän vähempi, Ladattavat ilman latausta vähän enempi...
Sit ku vetää 30tkm vuodessa motaria/maantietä ja ei latausmahdollisuutta, niin mitä mää niillä akuilla teen? Eipä se vaikka diesel autojen hinnan alennus, siinä mielessä haittaa... Pitäskö sittenkin ottaa vaan se dieseli?
Ehkä tuo sinun käyttösi perustelisi paremmin tuota dieseliä?Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset
Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort
Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...
Hyundai i20 ja i30 turboissa on 15tkm / 12kk huoltoväli. Hyundai-autojen huoltovälit - HyundaiBensassa oli muistaakseni 10k / 12kk huoltoväli ja ihankuin muistelisin, että toisinkuin Kialla en ollut havaitsevinani paisuteltuja merkkihuollon hintoja. Jotka ovat siis käytännössä edellytys tuolle 7v takuulle.
Taksina oli alla ja reilut 180 000km ajettiin. Vaihtoon meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet + vetoakselit eteen. Päästöjärjestelmän ongelmana oli vuotava ADblue järjestelmän suutin, joka tukki katalysaattorin tehden tuhojaan, jonka seurauksena tosiaan meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet tukkoon. Kun nämä saatiin vaihdettua, toimi auto moitteettomasti (vetoakseleita myös syö edestä jos paljon kaupunkiajoa, sama kuin F10:ssä). Kori on luja ja auto on paljon parempi ajaa kuin F10.Ajattelin tuollaisen seuraavaksi. Looginen siirtyminen edellisestä sukupolvesta. Sisusta on ainakin parantunut roimasti äffään nähden.
Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia G30 20d pidemmältä ajalta. Itellä tuosta korimalleista rajoittuu vain M5:n kokeiluun. G30 20d motti nyt taitaa olla sama mikä on tälläkin hetkellä alla eli B47, joten siihen en tarvitse kommentteja.
Hyundain Ioniq täyttää juuri tuon 140heppaa ja hyvin vaikeata saada edes menemään 5l/100km. Myös 2 litrainen uusi Corollan 180 heppaisella pääsee helposti alle 6 litran todellisiin pitemmän ajan keskikulutuksiin.Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Joo, se audi pitäisikin ottaa manuaalina. Mielummin toki automaattina, mutta s-troniciin en lähde.Ponsulle vastauksena fordin vikoihin, ihan yhtälailla jos ei vähemmän kuin noissa mainitsemissasi ehdokkaissa, äänieristys huonompi, käy kokeile miellyttääkö, hyviä ajettavia ne ovat. Audi a4 b9 on myös s-tronic.
Älä sitten ainakaan traktoria automaatilla osta:Joo, se audi pitäisikin ottaa manuaalina. Mielummin toki automaattina, mutta s-troniciin en lähde.
Meinaat että fordissa olisi vikoja enemmän kuin noissa listaamissani? Onko siinä semmoisia kalliita vikoja? Mua ei hirveästi kiinnosta jos remppoihin menee vuodessa muutama satanen, mutta jos puhutaan luokkaa lähemmäs tuhannen euron osa hajoaa, niin ei herätä ostohaluja.
Pitää käydä koeajolla, kunhan hyvin varusteltu tulee paikkakunnalla johonkin liikkeeseen.
Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?Taksina oli alla ja reilut 180 000km ajettiin. Vaihtoon meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet + vetoakselit eteen. Päästöjärjestelmän ongelmana oli vuotava ADblue järjestelmän suutin, joka tukki katalysaattorin tehden tuhojaan, jonka seurauksena tosiaan meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet tukkoon. Kun nämä saatiin vaihdettua, toimi auto moitteettomasti (vetoakseleita myös syö edestä jos paljon kaupunkiajoa, sama kuin F10:ssä). Kori on luja ja auto on paljon parempi ajaa kuin F10.
G30 520d xDrivessä kuitenkin edelleen huono kääntöympyrä.
Alusta + kori on autossa loistavat, kestävät kovaa käyttöä ja kovankaan käytön jälkeen ei nitise/natise mistään kunhan muistaa huoltaa. Ovien tiivisteet vaativat hoitoa, että pysyy nitinät tosin sieltä pois, eikä millä tahansa silikoonilla. B47 kone ei ole kummoisempi kuin N47 käytettävyydeltään ainakaan ensimmäisissä G30:sissä, joissa ei ole twinscroll turboa.
Suojakumit meni 33000km ajon jälkeen ja paska sisään -> koko vetoakseli vaihtoon takuuseen. Kerran vielä tuon jälkeen taidettiin yksi vetari eteen vaihtaa, en vain muista milloin. Edelleen siis sama suojakumien ongelma kuin vanhemmissa korimalleissa.Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?
Eikös f1x malleissa ollut etuvetareissa samaa vikaa..
Kaverilla on tuollainen 2016 mallinen 2.0 TDCi 150 hv nelikko Mondeo manuaalina ja lähes kaikilla tehdas herkuilla, eikä tuossa ole ollut käytännössä mitään vikaa tuon vajaan 4 vuoden ja noin 120 tuhannen kilometrin aikana, mitä kaveri sen on omistanut.Tässä nyt sitten rupesin myös vähän laajentamaan tätä ja katsoin esim fordin mallistoa.
Onko tuosta Mondeosta mihinkään? Linkin takana olisi yksi aika hyvin varusteltu, kohtuu hintainen ja kilometreillä varusteltu esimerkki Ford Mondeo 1,5 TDCi 120hv Titanium Bsn Wgn -Ilmastoitu/hierova istuin, Lasikatto, Ultimate Pack- Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
Kestääkö Ford? Kestääkö vaihdelaatikko? Tuossa yksilössä tosin manuaali, mutta kestääkö automaatti? Onko mondeo hyvä äänieristykseltään?
Minäkin ajelin tripin nollauksen jälkeen kivikautisella Mk3 mondeolla ja 1.8duratecilla 5,5l/100km kulutuksella kehällä, mutta kummasti se ei sitten koko totuus ollutkaan, kun seuraavalla tankkauksella kulutus oli silti se 9l/100km.Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.
Kaikissa neliveto bemareissa menee ne etuvetarien suojakumit rikki. Nämä kannattaa siis tarkistaa säännöllisesti, niin voi välttyä isommalta rempalta.Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?
Eikös f1x malleissa ollut etuvetareissa samaa vikaa..
Ongelmattomia laitteita kaikin puolin. Tuolla joku jo kommentoikin että katselee niitä isommalla koneella. Noissa vanhemmissahan ei litraista olekaan tarjolla.Onkos täällä kokemusta Suzuki vitara autoihin? Vanhemmat haluaisi ostaa tuollaisen kotteron nelivedolla ja automaatilla kun maalla asuvat. Katselin tuossa 2016-> malleja löytyy kohtuu kilsoilla ja kohtuu hinnalla. Onko mitään sudenkuoppia mitä pitäisi tutkailla kun käy koeajelemassa?
Joo, moottorin hyötysuhde usein parhaimmillaan siinä kahdeksankympin korvilla. Mulla menee diesel-Superb työmatka-ajossa kehäykköstä todellista kulutusta reilusti alle viiden kun sattuu sopivan ruuhkaton rako. Se on kuitenkin aika paljon isompi auto kun tommonen Polo, vaikka tehot onkin jotakuinkin samat.Minäkin ajelin tripin nollauksen jälkeen kivikautisella Mk3 mondeolla ja 1.8duratecilla 5,5l/100km kulutuksella kehällä, mutta kummasti se ei sitten koko totuus ollutkaan, kun seuraavalla tankkauksella kulutus oli silti se 9l/100km.
Nykyinen 1.2Tce vie samassa ajossa sen 6-7l/100km
Ja nimenomaan mitattu kulutus vs mitä mittari näytti? Meinaan tuli aikanaan huomattua että VAGit menevät pienellä mittariin mutta todellisuus oli vähän eri. Osa merkeistä ovat paljon realistisimpia mittarista näkyvän kulutuksen suhteen. Itsellä oli 180hp 1.4TSI Twincharger DSG7:n kanssa ja menihän se pienemmällä kun mitä manuaali MK7 Fiesta ST 200hp 1.6 turbolla mutta iso ero tuli maantie vs kaupunki. Fiesta meni pienemmällä ns normi ajossa lähiö ja nurkka-ajossa sekä matka-ajossa ja Cupra meni pienemmällä jos mentiin työmatkaa eli Kehäteitä ja muita ei yli 80kmh rajoituksia sisältäneitä teitä ajaessa (80kmh+ kulutus pomppasi lyhyiden välitysten vuoksi aivan törkeästi) sekä puhtaassa kaupunkiajossa. Ja jos katsoi kulutusmittaria niin Seat olisi mennyt muka kokoajan pienemmällä kaikkialla paitsi motarilla ajossa jossa kulutus tosiaan hyppäsi aivan tolkuttomasti.Nyt kun on ollut vitarastakin puhetta, niin sukulaisillani vanhempi 1.6 litranen (man 5sp) vei seka-ajossa maaseudulla ~6 litraa, vaihtui uuteen 1.0t (man 5-sp), joka vie heidän mukaansa noin puoli litraa enemmän.
Muutaman sadan kilometrin kokemuksella molemmista turbo kyllä tuntui paremmalta ja käytännön suorituskyky ihan kelvollinen. 1.6 tuntui kyllä vanhalta tekniikalta, vaikka varmasti vähävikaisempi. Vapari vielä imusarjaruisku kun turbo syöttää suorsan sylinteriin eli mahdolliselta imusarjakarstoittumiselta ainakin välttyy.
Itselläni on parin kuukauden kokemus Polo 1.0 tsi dsg:stä ja hämmästyin myös kuinka vähällä se meni ajettaessa pinta-kaasulla. Kaikkien tankkauksien keskikulutus 4500km matkalta 5,4 l/100km. Myös taajamassa pääsi pienellä, koska tuo dsg vaihtoi hitaissa vedätyksissä nopeasti suuremmalle.
Verrattuna kokemuksiini fordin ja psa:n litraisista bensaturboista mielestäni vw noissa jonkinverran edellä.
Esim. Helsinki - Kotka välin kulutuksen sai laskemaan 5.6 -> 4.5 kun laittoi vaihteiston pakotuksella suurimmalle vaihteelle (kaasuvaste herkistyi auto moodiin verrattuna) ja hetkellistä kulutusta pyrki pitämään tasaisena ja pääsääntöisesti 3-4.5 litraa sadalla. Alamäkiin maks 120 ja ylämäissä nopeus laski pahimmillaan 100 tietämille. Matka-aika tuossa kasvoi 1h 34 -> 1h 48 min. Vähäisellä liikenteellä noin oli itseasiassa aika mukava ajaa, nopeammat meni ylämäissä ohi, rekoista ja 100 kmh tasaisesti ajavistä mentiin itse ohi alamäissä.
Vitaran kulutukset perustuu toisenkäden tietoon ja ajotietokoneeseen. Litrainen turbo oli myös tiheästi välitetty, mikä näkyy varmasti kulutuksessa. Hyvin jakoi vääntää adaptiivisen vakkarin kanssa myös moottoritiellä.Ja nimenomaan mitattu kulutus vs mitä mittari näytti? Meinaan tuli aikanaan huomattua että VAGit menevät pienellä mittariin mutta todellisuus oli vähän eri. Osa merkeistä ovat paljon realistisimpia mittarista näkyvän kulutuksen suhteen. Itsellä oli 180hp 1.4TSI Twincharger DSG7:n kanssa ja menihän se pienemmällä kun mitä manuaali MK7 Fiesta ST 200hp 1.6 turbolla mutta iso ero tuli maantie vs kaupunki. Fiesta meni pienemmällä ns normi ajossa lähiö ja nurkka-ajossa sekä matka-ajossa ja Cupra meni pienemmällä jos mentiin työmatkaa eli Kehäteitä ja muita ei yli 80kmh rajoituksia sisältäneitä teitä ajaessa (80kmh+ kulutus pomppasi lyhyiden välitysten vuoksi aivan törkeästi) sekä puhtaassa kaupunkiajossa. Ja jos katsoi kulutusmittaria niin Seat olisi mennyt muka kokoajan pienemmällä kaikkialla paitsi motarilla ajossa jossa kulutus tosiaan hyppäsi aivan tolkuttomasti.
Ja mitä Suzukin luotettavuuteen tulee niin mainiossa maineessa myös mekaanikkojen kesken kun Swift Sporttia aikaan mietin ja kyselin tutuilta niistä. Ainoa miinus tuli pitkistä osien toimitusajoista. Korjaukset jos vikaa tuli kestivät koska osat piti aina tilata.