Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Kysypä tuosta koukusta etteikö muka saisi lasikaton kanssa. Kattotelineitä ei saa se tiedetään mutta koukku olisi ainakin kaverin Vignaleen asennettu kun kyseltiin.

Ja aktiivi vakkari on kehäteillä varsin mahtava varuste mutta ole varovainen tuon nopeusrajoitusten tunnistuksen kanssa. Joskus jää juurikin esim työmailla huomaamatta kylttejä ja parissa paikassa nappaa viereisen tien kyltit. Itsellä tuota aktiivivakkaria ei saanut koska välijäähdytin on tiellä mutta kaverin auto yritti kiihdyttää 40kmh tiellä 80kmh rajoitukseen jonka bongasi viereiseltä tieltä :D.

Ja blis on Fiestassa yllättävän näppärä. Itse kun olen ainoa joka autolla ajaa niin en ottanut mutta jos joku ei niin ympäristöään havainnoiva ajaa Fiestaa niin erittäin hyvä olla koska takaviistossa on tosiaan pari peittoaluetta tosiaan.
Joo, pitää kysyä. Nykyisessäkään ei tosiaan koukkua ole, eli sitä ei luultavasti tarvita.

Näin on varusteluettelossa:
Panoraama-lasikatto, sähkötoimisesti aukeava (sis. Etumatkustajan istuimen 4-suuntainen säätö, ei yhdessä varapyörän kanssa, vetopaino ja kattokuorma 0kg)
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Mulla oli lasikatto edellisessä Grand C-maxissa sekä kattotelineet ihan Fordin toimesta. Onko sitten se, että oli kaiteet katossa niin erottava tekijä?
Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.

Ja erikoinen tuo vetopaino. Tosin kyseessä on Fiesta. Se ei ole kärryn vetoon tehty. Jos ei päivittäin tarvitse niin lainaisin joltain aina isompaa autoa vetämään ja ottaisin lasikaton.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 122
Laitetaa tännekkin viestiä, jos tulisi jotain hyviä ideoita. Tarkotus olisi hommata joku halvahko hauska auto, mieluusti takaveto tai neliveto. Etuveto ei varsinainen ongelma kuitenkaan ole. Tehoa sen verran, että ei jää jalkoihin. Mitään absoluuttista maksimihintaa ei ole, mutta en kymmeniä tuhansia kuitenkaan viitsi maksaa - mitä halvemmalla saa, sen parempi. Sanotaan vaikka hinnaksi max 5ke, mutta ei missään tapauksessa tiukka. Tällä hetkellä olen katsonut rx8, mutta ne on enemmän tai vähemmän pommeja, ja hinnat aika laajalla skaalalla. Lisäksi ykköskoppasia Audi TT quattro tullut katsottua, niissä vaan tuppaa olemaan kilometrejä lähemmäs 300tkm, mikä on aika paljon rällätävälle autolle. Myös vanhempia golffeja, esim. 2.8l neliveto turbo tullut tsekattua. "Osta halvin bemari" toki klassinen ehdotus, mutta ne ei itseä ihan niin nappaa. Joku kaksipaikkanen tai hätspäkki voisi olla toimiva.

Harmillisesti kaikki yhtään parempikuntoinen hauska tuntuu menevän 10ke toiselle puolelle.
 
Liittynyt
10.07.2017
Viestejä
2 162
Golf 1.8t nelikkona on kanssa ihan hauska, jos vielä lastuttaa. R32 ei taida saada tuohon hintaan...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
@Pyrres, täälläkin ollaan päätymässä 2020-mallin tehdastilaus A6 Activeen ja sulla tuntuu olevan hyvää Fiestatietämystä.
Oliko tässä jotain mitä kannattaa ottaa huomioon?

Lisävarusteet:
  • Väri: Frozen White
  • Design pack Black: Katon ja ovipeilien kontrastimaalaus, musta
  • Tummennetut takalasit, jos mahdollista
  • Driver assistance pack 2
  • Winter Pack: - Lämmitettävä ohjauspyörä - Lämmitettävä tuulilasi
  • Kumimattosarja
  • Lämpöpaketti (sis. moottorilämmitin, sisähaaroitus ja slim sisätilapuhallin asennettuna)
  • Talvirengassarja
  • + PCS5-pinnoite
  • Audio 14
Näillä ollaan lähdössä tilaamaan.


edit. Lisäsin Audio 14 -paketin.
Ootteko harkinneet Ford Puma malliakin? Aika äskettäin kävin Ford liikkeessä, mutta siellä ei vielä tuota Pumaa ollut.

TÄYSIN UUSI PUMA
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Olisiko tuo Fiestan katto sopivan kaareva ja siihen päälle aukeaa aika isolta alueelta joten voisi osua kaiteisiin tuo aukeava lasi tms.

Ja erikoinen tuo vetopaino. Tosin kyseessä on Fiesta. Se ei ole kärryn vetoon tehty. Jos ei päivittäin tarvitse niin lainaisin joltain aina isompaa autoa vetämään ja ottaisin lasikaton.
Niinpä tuo konfiguraattorikin sanoo, että kattokaiteita ei saa panoraamakaton kanssa. Eli aavituksesi lienee täysin kohdallaan.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
560
Ei ollut puumaa näytillä. Lähtöhinta on kuitenkin Fiestaa korkeampi, niin varusteltuna oltaisiin aikalailla kolmessakympissä. Fiesta noin 26,5k.
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
109
Lyhyen koeajon perusteella ekana ja vikana jäi mieleen mulle ainakin hiljaisuus. Vaihteisto vaihtoi vähän miten sattuu, mutta olis varmaan tarvinnut nollata muisti edellisten koeajojen jälkeen. Kaupungissa nyt ei ollut sen kummempi, mutta upeaahan tuollasella on taittaa pidempää siivua.

Ajoin 520xdrive msport (kesärenkailla) joka oli hintalappusen mukaan reilun 70k€ arvoinen, jonka hintaa en itse pysty perustelemaan (verot..):geek:

Täällä lienee ihan tuollaisen omistajiakin niin voisivat kertoa miten toimii arkiajossa, kun koeajot on vähän sellaista unelmointia:lol: ja vrt. A6 tai mb E?
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
Ajattelin tuollaisen seuraavaksi. Looginen siirtyminen edellisestä sukupolvesta. Sisusta on ainakin parantunut roimasti äffään nähden.

Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia G30 20d pidemmältä ajalta. Itellä tuosta korimalleista rajoittuu vain M5:n kokeiluun. G30 20d motti nyt taitaa olla sama mikä on tälläkin hetkellä alla eli B47, joten siihen en tarvitse kommentteja.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Saksassa tuli kokeiltua muutama päivä Sixtin vuokra G30 530d sedania, veti todella mukavasti autobahnilla ja melutaso auton sisällä oli miellyttävä, vaikka nopeutta oli 140-220 km/h.
Ajotuntuma tuossa oli vakaa ja alusta tuntui riittävän jämäkältä, olematta kuitenkaan liian kova missään tilanteessa.

Ohjaus oli jopa vähän tunnokkaampi, kuin mitä se on ollut kokeilemissani F10:ssä, mutta ei ehkä parasta mitä BMW on tehnyt, ainakin omaan makuuni esimerkiksi E60:ssä oli enemmän "BMW:n tuntua" kuin mitä F10:ssä ja G30:ssä on.

Tietysti kun en ole kaikkia kokeillut samoissa olosuhteissa heti peräkkäin ja osa autoista on ollut enemmän tai vähemmän ajettuja sekä rengastus on vaihdellut, niin absoluuttista totuutta en voi sanoa.
On kuitenkin tullut ajettua kaikkia viitosia E34:sesta alkaen.

Sisusta tuossa oli laadukkaan oloinen ja dakota nahoilla verhoilluilla sähkösäätöisillä penkeillä oli mukava istua pidempäänkin, navigointi ja multimedia toimi ihan mukavasti, mutta en kyllä ehtinyt kaikkia toimintoja veivaamaan.

Itseäni kiinnostaisi hiukan käydä koeajamassa G30 530e, noita kun saisi saksasta muutaman vuoden vanhoina ja noin 50 tkm ajettuina "sopurahalla" eikä verokaan olisi montaa tonnia.
Ainut miinus tässä BMW:n himossa on se, että BMW:n kaveriksi pitäisi sitten ostaa joku Sprintterin pommi tai vastaava 3,5 tonnin vetokyvyllä varustettu tavarankuljetin harrastustoimintaa varten.
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
375
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Mainos lupaa 4.100€:n etua, mutta Hyndain sivuilla normi hinta. 26 476 € 1.4 T-GDI 7DCT Comfort + mitä siten lie metalli/helmiäinen maksaa tohon... Noissa tarjouksissa taitaa olla paras se kuka tarjoaa parhaan rahoituksen...?

Hyundai, taikka Kia kiinnostaa, kun tekniikka ymmrtääkseni perus varmaa ja takuut on hyvät

Millanen toi 7-vaihteinen 2-kytkin loota on? Mitähän toi 1.4 turbo kone todellisuudessa kuluttaa? Luvataan keskimäärin alta 6l/100km, mutta taitaa olla todellisuudessa luokkaa 7l/100km?

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...

Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Mainos lupaa 4.100€:n etua, mutta Hyndain sivuilla normi hinta. 26 476 € 1.4 T-GDI 7DCT Comfort + mitä siten lie metalli/helmiäinen maksaa tohon... Noissa tarjouksissa taitaa olla paras se kuka tarjoaa parhaan rahoituksen...?

Hyundai, taikka Kia kiinnostaa, kun tekniikka ymmrtääkseni perus varmaa ja takuut on hyvät

Millanen toi 7-vaihteinen 2-kytkin loota on? Mitähän toi 1.4 turbo kone todellisuudessa kuluttaa? Luvataan keskimäärin alta 6l/100km, mutta taitaa olla todellisuudessa luokkaa 7l/100km?

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...

Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.

Sitten jos tarjoaa vaihtoautoa, niin voi varautua siihen että hyvitys ei ole kovin kummoinen, kun uuden myyntikatteessa ei ole varaa mihinkään ylläriin jos vaihdokissa on jotain riskiä.

Autossahan ei ole mitään vikaa sen mitä tiedän ja takuut toimii. Kaikilla maahantuojilla, ja jälleenmyyjillä on nyt taas vaihteeksi paniikki päällä kun kukaan ei uskalla ostaa mitään, vielä edellisvuotiset jäljellä näin lyhyesti. On toi rankkaa hommaa ketkä autoja myy tässä tilanteessa. Ai mistäkö:smoke:
 
Liittynyt
29.11.2016
Viestejä
375
Hinnastoa kun katsoi kokonaisuudessaan niin ihmetytti että autojen kpl määrät oli näkyvillä. Siis varmaan mitä on heti toimitukseen. Kun koko autokaupan tilastot kertoo jälleen kerran että -8% viime tammikuuhun verrattuna rekisteröinnissä... Ja viimevuotista varastoa on vielä jäljellä, niin myyvät sitten lähes tappiolla. Nettiautosta varmaan löytyy kaikenlaisia malleja alennuksilla, ja 2019 rekattuja esittelyautoja ties millä hinnalla. Esittelyauto jos on rekattu jo, ja sisältää talvirenkaat - jotka jälleenmyyjät ovat omasta kukkarostaan kalliisti maksaneet, niin hintavertailu kannattaa.

Sitten jos tarjoaa vaihtoautoa, niin voi varautua siihen että hyvitys ei ole kovin kummoinen, kun uuden myyntikatteessa ei ole varaa mihinkään ylläriin jos vaihdokissa on jotain riskiä.

Autossahan ei ole mitään vikaa sen mitä tiedän ja takuut toimii. Kaikilla maahantuojilla, ja jälleenmyyjillä on nyt taas vaihteeksi paniikki päällä kun kukaan ei uskalla ostaa mitään, vielä edellisvuotiset jäljellä näin lyhyesti. On toi rankkaa hommaa ketkä autoja myy tässä tilanteessa. Ai mistäkö:smoke:
Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...

Tää tän hetken markkina panikointi on kyllä merkillistä. Sähköö pitää olla. Harva pystyy kunnolla lataan, paitsi itse lataavaa hybridiä... Kuluttaa se kaupungissa yms. vähän vähempi, Ladattavat ilman latausta vähän enempi...

Sit ku vetää 30tkm vuodessa motaria/maantietä ja ei latausmahdollisuutta, niin mitä mää niillä akuilla teen? Eipä se vaikka diesel autojen hinnan alennus, siinä mielessä haittaa... Pitäskö sittenkin ottaa vaan se dieseli?
 

GadnenMulkoSilmä

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
20.11.2018
Viestejä
294
Kalliimpi
Hyundai Sonata 2.7 V6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto
Halvempi
Hyundai Accent 1.6 GLS 4d Porrasperä 2002 - Vaihtoauto

Jokeri
Hyundai Elantra 2.0 GLS AAC 4d Porrasperä 2004 - Vaihtoauto

Nää on niitä Hyundain toisen tulemisen ensiaaltoa, näillä rakennettiin se Korean Toyotan maine viime vuoskymmenellä. Huollettuina kestää todella pitkään ja osat halpoja.
Vaikka vähän vanha onkin ja ei linkkien hinnat näy;
Mutta löytäisin aika monta muuta valmistajaa/mallia tonnin hintaluokassa, millä ei tekisi mieli ajaa rekkaa päin jo autoon päin katsomisesta johtuen:bored:

Tonnilla- parilla saa jo ihan ok esim. VAG:in tai PSA:n tuotteen jos osaa vähän edes katsella niitä vaaranpaikkoja. Tai vaikka Hondan jos tykkää japseista ja yleensä luotettavuudesta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Uudeksi oisin noi käsittänyt, jos ei muuta mainita...

Tää tän hetken markkina panikointi on kyllä merkillistä. Sähköö pitää olla. Harva pystyy kunnolla lataan, paitsi itse lataavaa hybridiä... Kuluttaa se kaupungissa yms. vähän vähempi, Ladattavat ilman latausta vähän enempi...

Sit ku vetää 30tkm vuodessa motaria/maantietä ja ei latausmahdollisuutta, niin mitä mää niillä akuilla teen? Eipä se vaikka diesel autojen hinnan alennus, siinä mielessä haittaa... Pitäskö sittenkin ottaa vaan se dieseli?
Uusiahan nuo, jos käyttöönotto tänä vuonna niin silloin on 2020, vaikka valmistus 2019, millä nyt ei sinällään väliä jos ja kun ei mitään faceliftiä ollut välissä. Nettiauton viimevuona rekattuja en ala edes selaamaan, kun maahantuoja pakottaa jälleenmyyjät pistämään kilpiin että saisi niitä rekisteröintejä vaikka väkisin, siitä viis mitä jälleenmyyjä asiasta on mieltä = nuo on kaksi eri asiaa ja taloutta.

Jotakuinkin merkistä riippumatta. Paitsi jos Kiaa ajattelee, niin Delta on silloin myös maahantuoja ja jälleenmyyjä, vaikka emoyhtiö on sama Koreassa.

Jos kerran motaria lähinnä 30tkm vuodessa, niin kyllä itse dieseliä katselisin. Kolmen vuoden päästä jos pitää vaihtaa niin eipä kukaan tiedä mikä on tilanne silloin.

Omat ajot taas lähinnä nurkka-ajoa ja kilsoja ei paljoa vuoteen tule, niin hybridi olisi plurgarina tai ilman paras vaihtoehto, jos järkevästi ajattelisi. Tosiasiassa ostaisin bensamaasturin koska on vähän erilainen käytöntarve. Eli jokaiselle jotakin.

Mutta ostajan markkinat, kauppa jäissä ja YT ja konkurssit vielä näkemättä tänä vuonna. Vaihdokin kanssa voi olla nihkeää, mutta miten sen nyt sitten laskee. Jos myyjän kohdalla kate on lähellä nollaa.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
1 288
Onko ihan paska tarjous: Tarjoukset

Eli Hyundai i30 Wagon 1,4 T-GDI 140 hv 7-DCT-aut. Comfort

Nykyisessa ajossa reilu 30tkm/vuosi ollut, 2008 vm. Hyundai i30 CRDI 2.0 diesel (140hv) kuluttaa 6.0/l 100km ja Citroen Xsara 2001 vm. 1.6 bensa(110 hv) vajaa 7.0/100km. Lopulta tossa ei oo kovin suurta eroa kuin 1l diesel vs bensa, tosin diesel paljon tehokkaampi...
Ehkä tuo sinun käyttösi perustelisi paremmin tuota dieseliä?

Joskus oli meilläkin vaihtoehtona i30 farkkua, mutta lopulta kaatui sitten nelivedon puutteeseen. Kun kerran moinen on ollut, niin eipä paljoa vajaavetoisella kiinnosta ajella...

Bensassa oli muistaakseni 10k / 12kk huoltoväli ja ihankuin muistelisin, että toisinkuin Kialla en ollut havaitsevinani paisuteltuja merkkihuollon hintoja. Jotka ovat siis käytännössä edellytys tuolle 7v takuulle.
 

Cuubis

Tukijäsen
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
480
Onko esim joku tämmöinen mistään kotoisin vai kannattaako nämä kiertää kaukaa?


En ole nyt juuri tällä sekunnilla vaihtamassa autoa, mutta hiukan tarvii kartoittaa vaihtoehtoja kun varmaan kesään mennessä auto vaihtuu.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ajattelin tuollaisen seuraavaksi. Looginen siirtyminen edellisestä sukupolvesta. Sisusta on ainakin parantunut roimasti äffään nähden.

Olisi kiva kuulla käyttökokemuksia G30 20d pidemmältä ajalta. Itellä tuosta korimalleista rajoittuu vain M5:n kokeiluun. G30 20d motti nyt taitaa olla sama mikä on tälläkin hetkellä alla eli B47, joten siihen en tarvitse kommentteja.
Taksina oli alla ja reilut 180 000km ajettiin. Vaihtoon meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet + vetoakselit eteen. Päästöjärjestelmän ongelmana oli vuotava ADblue järjestelmän suutin, joka tukki katalysaattorin tehden tuhojaan, jonka seurauksena tosiaan meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet tukkoon. Kun nämä saatiin vaihdettua, toimi auto moitteettomasti (vetoakseleita myös syö edestä jos paljon kaupunkiajoa, sama kuin F10:ssä). Kori on luja ja auto on paljon parempi ajaa kuin F10.

G30 520d xDrivessä kuitenkin edelleen huono kääntöympyrä.

Alusta + kori on autossa loistavat, kestävät kovaa käyttöä ja kovankaan käytön jälkeen ei nitise/natise mistään kunhan muistaa huoltaa. Ovien tiivisteet vaativat hoitoa, että pysyy nitinät tosin sieltä pois, eikä millä tahansa silikoonilla. B47 kone ei ole kummoisempi kuin N47 käytettävyydeltään ainakaan ensimmäisissä G30:sissä, joissa ei ole twinscroll turboa.
 
Liittynyt
15.01.2020
Viestejä
343
Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Hyundain Ioniq täyttää juuri tuon 140heppaa ja hyvin vaikeata saada edes menemään 5l/100km. Myös 2 litrainen uusi Corollan 180 heppaisella pääsee helposti alle 6 litran todellisiin pitemmän ajan keskikulutuksiin.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Tuossa vapaa-ajan Opel Astrassa on kulutus pyörinyt noin 6.2-litraa ajotietokoneen mukaan ja 150hp/8.9 sekunttia nollasta sataseen. Samoiten Volkkareiden/skodan vehkeiden 150hp bensat pääsee aavistuksen vähemmällä bensan kulutuksella. Tohon Opeliin tulee paljon pätkäajoa. Kyseessä siis käsivaihteinen luonnollisesti.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Tässä kun on tullut pohdittua auton vaihtoa jo suurempikin tovi. Mieltymys on kovasti audissa tällä hetkellä. En tosin halua DSG:tä ja tiptroniciin pitäisi noissa uudemmissa olla 3.0 Bitdi (mikä ei sikäli ole haitaksi ;) )

Hinta saisi tosin olla mielummin alle 20t€ ajettu alle 250tkm (riippuu vähän mikä malli, moottori jne) ja tilaa saisi olla sen verran, että lastenistuin mahtuisi kuskin taakse selkä menosuuntaan (olen 180cm)

Muita kriteereitä:

-Mukava ja hiljainen
-Nahkasisusta
-Mielummin bensa, mutta dieselkin menee. Bensan pitää olla sitten pienikulutuksinen ja vähäpäästöinen, että säästöä kertyy.

Valinnaisia bonus-varusteita:

-Adaptiivinen vakkari (normi vakkari pakollinen)
-sähkötoiminen takaluukku
-Moderni sisältä. Tarkoitan tällä sitä, että esim E-sarjan mersu näyttää vm 2013 - 2017 vanhahtavalta. Samoin B8,5 audi a4 ja (mielestäni?)poikkeuksetta kaikki volvot ennen vuotta 2016.

Olen maastureita katsellut, niin ei tarvitsisi jälkikasvua nostella "selkä vääränä" tuonne nykyiseen b7 a4:seen. Ainut, että Q5 näyttää a) vanhalta sisällä ja b) niissä on S-tronic. Bemarilta voisi mennä esim X6 tai X5 2010 ->. ML mersuista en niin välitä.

Sitten olen katsellut A6 C7 koria (2012 ->)
Audi A4 B9 (2016 ->)
BMW 5-sarja 2011 ->
Mersun E-sarja 2013 ->

Tässä nyt sitten rupesin myös vähän laajentamaan tätä ja katsoin esim fordin mallistoa.

Onko tuosta Mondeosta mihinkään? Linkin takana olisi yksi aika hyvin varusteltu, kohtuu hintainen ja kilometreillä varusteltu esimerkki Ford Mondeo 1,5 TDCi 120hv Titanium Bsn Wgn -Ilmastoitu/hierova istuin, Lasikatto, Ultimate Pack- Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kestääkö Ford? Kestääkö vaihdelaatikko? Tuossa yksilössä tosin manuaali, mutta kestääkö automaatti? Onko mondeo hyvä äänieristykseltään?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
367
Onkos täällä kokemusta Suzuki vitara autoihin? Vanhemmat haluaisi ostaa tuollaisen kotteron nelivedolla ja automaatilla kun maalla asuvat. Katselin tuossa 2016-> malleja löytyy kohtuu kilsoilla ja kohtuu hinnalla. Onko mitään sudenkuoppia mitä pitäisi tutkailla kun käy koeajelemassa?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Ponsulle vastauksena fordin vikoihin, ihan yhtälailla jos ei vähemmän kuin noissa mainitsemissasi ehdokkaissa, äänieristys huonompi, käy kokeile miellyttääkö, hyviä ajettavia ne ovat. Audi a4 b9 on myös s-tronic.

Tohtori-no. Vitaraa olen itsellenikin haikaillut, varsinkin sen 1.6 litrainen kone on pieniruokaiseksi ja kestäväksi kehuttu. Automaattihan noissa on uudempaa 6-vaihteista mallia vrt sx joissa on cvt joten niistä ei varmaan hirveitä kestävyyskokemuksia ole...pieniruokainen myös automaattina.

Onhan se aavistuksen muovinen ja meluisa mutta jos etsii luotettavaa, pikkuruokaista nelivetoa varsinkin automaattina niin eipä sitä tuohon hintaluokkaan ainakaan parempia ole.

Sukulaismiehellä on nyt ollut 5 vuotta tuollainen ja erittäin tyytyväinen on ollut.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Vitara kannattaa kyl ottaa sillä 1,4 turbolla ellei sitten ajele kuin eläkeläinen. Hyvä pikkunäppärä sittari, ei heti ole talvisin mahastaan kiinni lumipenkassa.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.IMG-20200218-WA0003.jpg
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
2 317
Ponsulle vastauksena fordin vikoihin, ihan yhtälailla jos ei vähemmän kuin noissa mainitsemissasi ehdokkaissa, äänieristys huonompi, käy kokeile miellyttääkö, hyviä ajettavia ne ovat. Audi a4 b9 on myös s-tronic.
Joo, se audi pitäisikin ottaa manuaalina. Mielummin toki automaattina, mutta s-troniciin en lähde.
Meinaat että fordissa olisi vikoja enemmän kuin noissa listaamissani? Onko siinä semmoisia kalliita vikoja? Mua ei hirveästi kiinnosta jos remppoihin menee vuodessa muutama satanen, mutta jos puhutaan luokkaa lähemmäs tuhannen euron osa hajoaa, niin ei herätä ostohaluja.
Pitää käydä koeajolla, kunhan hyvin varusteltu tulee paikkakunnalla johonkin liikkeeseen.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Juuri päinvastaista tarkoitin fordin osalta. Vikoja on varmasti niissäkin, mutta tuskin sen enempää kuin noissa muissakaan. Ainakin omakohtaiset kokemukset fordeista ovat lähes pelkästään positiivisia.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Joo, se audi pitäisikin ottaa manuaalina. Mielummin toki automaattina, mutta s-troniciin en lähde.
Meinaat että fordissa olisi vikoja enemmän kuin noissa listaamissani? Onko siinä semmoisia kalliita vikoja? Mua ei hirveästi kiinnosta jos remppoihin menee vuodessa muutama satanen, mutta jos puhutaan luokkaa lähemmäs tuhannen euron osa hajoaa, niin ei herätä ostohaluja.
Pitää käydä koeajolla, kunhan hyvin varusteltu tulee paikkakunnalla johonkin liikkeeseen.
Älä sitten ainakaan traktoria automaatilla osta:

e: googlella löytyy toki paljon enemmänkin infoa. Laatikon nimi osuisi paremmin, jos ottaisi yhden f:n pois.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Juu Mondeo on nyky Fordeista se "vanhin" mutta ei huono auto ajaa, kohtuu luotettava ainakin mitä faijalla moinen oli ennen kun vaihtoi E-mersuun tuossa viime syksynä. Koneet yms kyllä kestävät hyvin mutta tuo automaattiaski on sellainen mihin en itse enää koskisi. Itsellä oli edellisessä Focus ST dieselissä tuo Powershift loota ja hyvinhän se toimi mutta en tiedä, ei herättänyt luottamusta jotenkin keston suhteen. Ei siinä mitään vikaa koskaan ollut mutta noilla askeilla ei kai ole paras maine luotettavuudeltaan. Manuaalina erittäin kelpo auto jos vaan hyväksyy ne pienet Fordin jutut kuten satunnaiset halvan oloiset osat sisällä ja mahdollisesti mallista riippuen äänieristyksen vähäisyys verrattuna premium premium malleihin.
 

Laquel

This is where I get off.
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 558
Nyt jostain syystä demolisoidaan hirveästi deiseleitä ja on kaikenmaailman pikkukoneista bensaa. Mutta löytyykö todellisuudessa edelleenkään esim. 140-170hv. tehoista bensaa, joka kuluttaa alta 6 l/100km ja CO2 päästöt tietty alle bensan(...koska diesel on kuulemma saastuttaa liikkaa)?
Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Taksina oli alla ja reilut 180 000km ajettiin. Vaihtoon meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet + vetoakselit eteen. Päästöjärjestelmän ongelmana oli vuotava ADblue järjestelmän suutin, joka tukki katalysaattorin tehden tuhojaan, jonka seurauksena tosiaan meni koko päästöjärjestelmä + suuttimet tukkoon. Kun nämä saatiin vaihdettua, toimi auto moitteettomasti (vetoakseleita myös syö edestä jos paljon kaupunkiajoa, sama kuin F10:ssä). Kori on luja ja auto on paljon parempi ajaa kuin F10.

G30 520d xDrivessä kuitenkin edelleen huono kääntöympyrä.

Alusta + kori on autossa loistavat, kestävät kovaa käyttöä ja kovankaan käytön jälkeen ei nitise/natise mistään kunhan muistaa huoltaa. Ovien tiivisteet vaativat hoitoa, että pysyy nitinät tosin sieltä pois, eikä millä tahansa silikoonilla. B47 kone ei ole kummoisempi kuin N47 käytettävyydeltään ainakaan ensimmäisissä G30:sissä, joissa ei ole twinscroll turboa.
Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?
Eikös f1x malleissa ollut etuvetareissa samaa vikaa..
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 196
Uuteen Golffiin on ilmeisesti tulossa 1.5 litrainen motti 150 hevosella (myöhemmin 180hv) ja miller+turbo työkierrolla. Pitäisi olla kaiketi kulutukseltaan aika pihi tehoon nähden.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?
Eikös f1x malleissa ollut etuvetareissa samaa vikaa..
Suojakumit meni 33000km ajon jälkeen ja paska sisään -> koko vetoakseli vaihtoon takuuseen. Kerran vielä tuon jälkeen taidettiin yksi vetari eteen vaihtaa, en vain muista milloin. Edelleen siis sama suojakumien ongelma kuin vanhemmissa korimalleissa.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tässä nyt sitten rupesin myös vähän laajentamaan tätä ja katsoin esim fordin mallistoa.

Onko tuosta Mondeosta mihinkään? Linkin takana olisi yksi aika hyvin varusteltu, kohtuu hintainen ja kilometreillä varusteltu esimerkki Ford Mondeo 1,5 TDCi 120hv Titanium Bsn Wgn -Ilmastoitu/hierova istuin, Lasikatto, Ultimate Pack- Farmari 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Kestääkö Ford? Kestääkö vaihdelaatikko? Tuossa yksilössä tosin manuaali, mutta kestääkö automaatti? Onko mondeo hyvä äänieristykseltään?
Kaverilla on tuollainen 2016 mallinen 2.0 TDCi 150 hv nelikko Mondeo manuaalina ja lähes kaikilla tehdas herkuilla, eikä tuossa ole ollut käytännössä mitään vikaa tuon vajaan 4 vuoden ja noin 120 tuhannen kilometrin aikana, mitä kaveri sen on omistanut.

Erittäin mukava ja kohtuullisen hiljainen auto matkustaa, sekä oikein miellyttävä ajaa.
Ainut miinus tuossa tulee pienestä tehon puutteesta, mutta oikein hienosti sillä kyllä pärjää arkiliikenteessä ja ohituksissa maantiellä.
 

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Isällä on 2009 vapari manuaali Focus 1.6 koneella. Ainoa huono puoli siinä on, että tekniikka pelaa yli 300tkm ajettunakin edelleen pirun hyvin (eihän autoa voi vaihtaa, ennen kuin se hajoaa käsiin). Kaarista ja takakontin luukusta alkaa pikkuhiljaa ruostekukkaa löytyä, mutta tuota ei olekaan pesty varmasti muulloin, kuin autohuollossa (jos sielläkään). Vähän meluinen sisälle, mutta varmasti uudemmissa koreissa on jo panostettu äänieristykseen. Koko 300tkm aikana ei ole vaihdettu muuta kuin kulutusosia. Kytkin 240tkm kohdalla ja muutama setti polttimoita ajovaloihin. Niin ja pyöränlaakerit 200tkm kohdalla.

Halpoja ajoja on siis ollut, kun ei tuosta tarvinnut maksaa uutena kuin 19k€ ja pitää sisällään kuitenkin vakkarin, 2-alue automaatti-ilmastoinnin ja penkinlämmittimet. Niin ja kahdet alumiinivanteet, joiden 150€ lisähinnan kohdalla isä jo mietti, josko ottaisi peltivanteet. :lol:
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Selkeästi Dacian kuvastoa selailee sivusilmällä jo kun Focuksesta autonkierrätys kättelee. :joy:
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Oikein nätillä kaasujalalla mun 2.0 litrasella polo gti:llä pääsee matka-ajossa alle kuuteen litraan. Tossa ea888 gen3 koneessa on joku ekologisempi työkierto kun ei rääkkää konetta. Kuvassa kulutus lähdöstä tyttöystävän kaasujalalla kehä i päästä päähän + vähän lähiössä ajelua. Omalla tyylillä kyllä yleensä +6 ja sitten helposti nousee kaupunkiajossa mutta on tuokin mahdollista.
Minäkin ajelin tripin nollauksen jälkeen kivikautisella Mk3 mondeolla ja 1.8duratecilla 5,5l/100km kulutuksella kehällä, mutta kummasti se ei sitten koko totuus ollutkaan, kun seuraavalla tankkauksella kulutus oli silti se 9l/100km. :facepalm:

Nykyinen 1.2Tce vie samassa ajossa sen 6-7l/100km
 
Liittynyt
27.10.2016
Viestejä
5 312
Meneekö noista etuvetareista suojakumit rikki ja sen takia koko nivel vai mikä?
Eikös f1x malleissa ollut etuvetareissa samaa vikaa..
Kaikissa neliveto bemareissa menee ne etuvetarien suojakumit rikki. Nämä kannattaa siis tarkistaa säännöllisesti, niin voi välttyä isommalta rempalta.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Onkos täällä kokemusta Suzuki vitara autoihin? Vanhemmat haluaisi ostaa tuollaisen kotteron nelivedolla ja automaatilla kun maalla asuvat. Katselin tuossa 2016-> malleja löytyy kohtuu kilsoilla ja kohtuu hinnalla. Onko mitään sudenkuoppia mitä pitäisi tutkailla kun käy koeajelemassa?
Ongelmattomia laitteita kaikin puolin. Tuolla joku jo kommentoikin että katselee niitä isommalla koneella. Noissa vanhemmissahan ei litraista olekaan tarjolla.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Minäkin ajelin tripin nollauksen jälkeen kivikautisella Mk3 mondeolla ja 1.8duratecilla 5,5l/100km kulutuksella kehällä, mutta kummasti se ei sitten koko totuus ollutkaan, kun seuraavalla tankkauksella kulutus oli silti se 9l/100km. :facepalm:

Nykyinen 1.2Tce vie samassa ajossa sen 6-7l/100km
Joo, moottorin hyötysuhde usein parhaimmillaan siinä kahdeksankympin korvilla. Mulla menee diesel-Superb työmatka-ajossa kehäykköstä todellista kulutusta reilusti alle viiden kun sattuu sopivan ruuhkaton rako. Se on kuitenkin aika paljon isompi auto kun tommonen Polo, vaikka tehot onkin jotakuinkin samat.

Edellisen 1.4 bensaturbo K-Astra farkun sai sekalaisessa ajossa menemään ~6,2-6,5l/100km todellista. Nythän Astraan on tullut uudet kolmipyttyiset joiden pitäisi olla joitain kymmeniä prosentteja nelosia pihimpiä. Teoriassa niillä voisi kai päästä johonkin 5,5l/100km?
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Nyt kun on ollut vitarastakin puhetta, niin sukulaisillani vanhempi 1.6 litranen (man 5sp) vei seka-ajossa maaseudulla ~6 litraa, vaihtui uuteen 1.0t (man 5-sp), joka vie heidän mukaansa noin puoli litraa enemmän.

Muutaman sadan kilometrin kokemuksella molemmista turbo kyllä tuntui paremmalta ja käytännön suorituskyky ihan kelvollinen. 1.6 tuntui kyllä vanhalta tekniikalta, vaikka varmasti vähävikaisempi. Vapari vielä imusarjaruisku kun turbo syöttää suorsan sylinteriin eli mahdolliselta imusarjakarstoittumiselta ainakin välttyy.

Itselläni on parin kuukauden kokemus Polo 1.0 tsi dsg:stä ja hämmästyin myös kuinka vähällä se meni ajettaessa pinta-kaasulla. Kaikkien tankkauksien keskikulutus 4500km matkalta 5,4 l/100km. Myös taajamassa pääsi pienellä, koska tuo dsg vaihtoi hitaissa vedätyksissä nopeasti suuremmalle.

Verrattuna kokemuksiini fordin ja psa:n litraisista bensaturboista mielestäni vw noissa jonkinverran edellä.

Esim. Helsinki - Kotka välin kulutuksen sai laskemaan 5.6 -> 4.5 kun laittoi vaihteiston pakotuksella suurimmalle vaihteelle (kaasuvaste herkistyi auto moodiin verrattuna) ja hetkellistä kulutusta pyrki pitämään tasaisena ja pääsääntöisesti 3-4.5 litraa sadalla. Alamäkiin maks 120 ja ylämäissä nopeus laski pahimmillaan 100 tietämille. Matka-aika tuossa kasvoi 1h 34 -> 1h 48 min. Vähäisellä liikenteellä noin oli itseasiassa aika mukava ajaa, nopeammat meni ylämäissä ohi, rekoista ja 100 kmh tasaisesti ajavistä mentiin itse ohi alamäissä.
 
Viimeksi muokattu:

Farendlöse

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
23.12.2018
Viestejä
673
Emännän veli ropaa autoja paljon ja aina kehuu Suzukin luotettavuutta. Mitään yleellistä kyytiähän niillä ei saa, mutta koeteltua ja luotettavaa tekniikkaa senkin edestä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Nyt kun on ollut vitarastakin puhetta, niin sukulaisillani vanhempi 1.6 litranen (man 5sp) vei seka-ajossa maaseudulla ~6 litraa, vaihtui uuteen 1.0t (man 5-sp), joka vie heidän mukaansa noin puoli litraa enemmän.

Muutaman sadan kilometrin kokemuksella molemmista turbo kyllä tuntui paremmalta ja käytännön suorituskyky ihan kelvollinen. 1.6 tuntui kyllä vanhalta tekniikalta, vaikka varmasti vähävikaisempi. Vapari vielä imusarjaruisku kun turbo syöttää suorsan sylinteriin eli mahdolliselta imusarjakarstoittumiselta ainakin välttyy.

Itselläni on parin kuukauden kokemus Polo 1.0 tsi dsg:stä ja hämmästyin myös kuinka vähällä se meni ajettaessa pinta-kaasulla. Kaikkien tankkauksien keskikulutus 4500km matkalta 5,4 l/100km. Myös taajamassa pääsi pienellä, koska tuo dsg vaihtoi hitaissa vedätyksissä nopeasti suuremmalle.

Verrattuna kokemuksiini fordin ja psa:n litraisista bensaturboista mielestäni vw noissa jonkinverran edellä.

Esim. Helsinki - Kotka välin kulutuksen sai laskemaan 5.6 -> 4.5 kun laittoi vaihteiston pakotuksella suurimmalle vaihteelle (kaasuvaste herkistyi auto moodiin verrattuna) ja hetkellistä kulutusta pyrki pitämään tasaisena ja pääsääntöisesti 3-4.5 litraa sadalla. Alamäkiin maks 120 ja ylämäissä nopeus laski pahimmillaan 100 tietämille. Matka-aika tuossa kasvoi 1h 34 -> 1h 48 min. Vähäisellä liikenteellä noin oli itseasiassa aika mukava ajaa, nopeammat meni ylämäissä ohi, rekoista ja 100 kmh tasaisesti ajavistä mentiin itse ohi alamäissä.
Ja nimenomaan mitattu kulutus vs mitä mittari näytti? Meinaan tuli aikanaan huomattua että VAGit menevät pienellä mittariin mutta todellisuus oli vähän eri. Osa merkeistä ovat paljon realistisimpia mittarista näkyvän kulutuksen suhteen. Itsellä oli 180hp 1.4TSI Twincharger DSG7:n kanssa ja menihän se pienemmällä kun mitä manuaali MK7 Fiesta ST 200hp 1.6 turbolla mutta iso ero tuli maantie vs kaupunki. Fiesta meni pienemmällä ns normi ajossa lähiö ja nurkka-ajossa sekä matka-ajossa ja Cupra meni pienemmällä jos mentiin työmatkaa eli Kehäteitä ja muita ei yli 80kmh rajoituksia sisältäneitä teitä ajaessa (80kmh+ kulutus pomppasi lyhyiden välitysten vuoksi aivan törkeästi) sekä puhtaassa kaupunkiajossa. Ja jos katsoi kulutusmittaria niin Seat olisi mennyt muka kokoajan pienemmällä kaikkialla paitsi motarilla ajossa jossa kulutus tosiaan hyppäsi aivan tolkuttomasti.

Ja mitä Suzukin luotettavuuteen tulee niin mainiossa maineessa myös mekaanikkojen kesken kun Swift Sporttia aikaan mietin ja kyselin tutuilta niistä. Ainoa miinus tuli pitkistä osien toimitusajoista. Korjaukset jos vikaa tuli kestivät koska osat piti aina tilata.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
544
Ja nimenomaan mitattu kulutus vs mitä mittari näytti? Meinaan tuli aikanaan huomattua että VAGit menevät pienellä mittariin mutta todellisuus oli vähän eri. Osa merkeistä ovat paljon realistisimpia mittarista näkyvän kulutuksen suhteen. Itsellä oli 180hp 1.4TSI Twincharger DSG7:n kanssa ja menihän se pienemmällä kun mitä manuaali MK7 Fiesta ST 200hp 1.6 turbolla mutta iso ero tuli maantie vs kaupunki. Fiesta meni pienemmällä ns normi ajossa lähiö ja nurkka-ajossa sekä matka-ajossa ja Cupra meni pienemmällä jos mentiin työmatkaa eli Kehäteitä ja muita ei yli 80kmh rajoituksia sisältäneitä teitä ajaessa (80kmh+ kulutus pomppasi lyhyiden välitysten vuoksi aivan törkeästi) sekä puhtaassa kaupunkiajossa. Ja jos katsoi kulutusmittaria niin Seat olisi mennyt muka kokoajan pienemmällä kaikkialla paitsi motarilla ajossa jossa kulutus tosiaan hyppäsi aivan tolkuttomasti.

Ja mitä Suzukin luotettavuuteen tulee niin mainiossa maineessa myös mekaanikkojen kesken kun Swift Sporttia aikaan mietin ja kyselin tutuilta niistä. Ainoa miinus tuli pitkistä osien toimitusajoista. Korjaukset jos vikaa tuli kestivät koska osat piti aina tilata.
Vitaran kulutukset perustuu toisenkäden tietoon ja ajotietokoneeseen. Litrainen turbo oli myös tiheästi välitetty, mikä näkyy varmasti kulutuksessa. Hyvin jakoi vääntää adaptiivisen vakkarin kanssa myös moottoritiellä.

Polon kokonaiskeskikulutus laskettu tankkauksista ja matkamittarista. Yhdellä tankilla laskettu oli 5,34 kun auto näytti samalle tankille 5,2 eli tietokone on desin pari optimistinen tässä tapauksessa 695 kilometrin matkalla. Nuo yksittäisten ajojen kulutukset on sitten (5,6 ja 4,5) on sitten otettu ajotietokoneesta.

4,2 pääsi samalla kotka-Helsinki välillä kun laski nopeuden rekkojen tahtiin 80-100 alamäkiin taas vauhtia keräten.
 

Liitteet

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Litranen on kaupunkimoottori, 1,4 Boosterjet kuljettaa jo ihan eri tavalla.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 690
Jäsenet
70 411
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom