- Liittynyt
- 23.10.2016
- Viestejä
- 276
Mersun E-sarjan 350 CDI vm 2011-2014 tai BMW:n uusi 3-sarjalainen (320d farmarina) vm 2019 vähän houkuttelisi.. ei sillä että budjetti riittäisi tollaisiin..
Tervetuloa Astra-kerhoonJahas, tää pohdinta ratkes siihen että Opel Astran Innovative varustetaso ja farkun takatilat siunas ostopäätökseen öbaut samantien kun ne kaikki tuli tutuiksi. Jumankekka, sinnehän mahtuu oikeasti +180 pitkä lapsi istumaan. Toisin kuin turhan monessa testatussa. Auton mallinen auto eikä vesipisara.
Tuosta on ooppelifoorumilta lueskellut ihan positiivisia kokemuksia. Ilmeisesti suht vähäruokainen ja peruspyöritykseen toimiva pannu. Just joku postaili odometristä kuvan kun tuli 200tonnia täyteen tuolla koneellaTää on 1.0 Turbo
Tuossa 1.6T:ssä taitaa ainakin olla parempi akselisto (takana Watt-linkki), ja ainakin jossain vaiheessa niihin tuli myös parempi äänieristys Acoustic Packin muodossa. Rengasmelua tosiaan on jonkin verran, itse eristin takalootan pohjan niiltä osin kun sinne käsiksi pääsi helposti ja äänimaailma kyllä muuttui miellyttävämmäksi..Liekö tuo 200-heppanen mitenkään erilainen äänieristykseltään...
Täytyy kyllä sanoa, näin ei-asiaan paneutuneena, että aika hyvännäköinen auton tuo Talisman. 250hv ja neliveto-automaatti jos olisi dieselinä, niin saattaisi Diudi quattro lähteä vaihtoon.@frogbot Talisman kannattaa ehdottomasti hakea "ulkoa" ellei riesana ole vaihtoautoa. Täällä ei ole noita parhaita Initiale Paris varustetasoja edes saatavana Relluihin, Talisman on mukavan pehmeä kulkine, valitettavasti harvat siihen päätyvät VAG leirin sijasta.
Hyvännäköinen peli. Itsellä myös joku hybridi harkinnassa, esim. RAV4 ja KIA Niro. Ehkä CR-Vkin. Niro on tyypattu, ihan kiva peli, hintakin edukkaampi. Onko tuossa sun vehkeessä sähköinen takaluukku? Tuossa askarruttaa esim. se, että meillä on suhteelisen matala autotalli (reilu 2m kuitenkin), että mites tuon takaluukun avaaminen, jos sähköisellä luukulla auton hommaa. Saahan sen toki ilmankin moista lisuketta, mutta jos uuden kaaran hommaan niin en nyt mitään blanco-karvalakkia kuitenkaan.Pari viikkoa on tuommoinen ollut. Mitä enemmän on uutta tekniikkaa, niin sitä enemmän sitä pitäisi päästä muokkaamaan omiin haluihin. Ei nyt vielä mitään ihan hirveää ole tullut vastaan, mutta näytöllä voisi pysyä sammutuksen yli se näkymä mikä viimeksikin on ollut ja kartan asetukset samoina ja mikä ihmeen aivopieru se on, että istuimen muisti ei muista myös peilien asetuksia.
Suomessa myynnissä olevissa malleissa taitaa nyt kaikissa olla sähköinen takaluukku. Enpä ole tullut ajatelleeksi kuinka paljon yli vaakatason se nousee, mutta tuskin reilu 2 metriä mitään rajoittaa tuon suhteen, ei auto kuitenkaan ole kuin 1,7 m korkea. Mutta jos se on ongelma, niin avautumiskulman saa kyllä asetettua pienemmäksi.Onko tuossa sun vehkeessä sähköinen takaluukku? Tuossa askarruttaa esim. se, että meillä on suhteelisen matala autotalli (reilu 2m kuitenkin), että mites tuon takaluukun avaaminen, jos sähköisellä luukulla auton hommaa. Saahan sen toki ilmankin moista lisuketta, mutta jos uuden kaaran hommaan niin en nyt mitään blanco-karvalakkia kuitenkaan.
En ole törmännyt yhteenkään sähköluukulla varustettuun autoon jonka luukun aukeamiskorkeutta ei voisi säätää/rajoittaa. Useimmissa se onnistuu itse tekemällä, esim avataan, pysäytetään napista haluttuun korkeuteen ja pidetään nappia hetken pohjassa jolloin uusi taso on tallennettu muistiin.Hyvännäköinen peli. Itsellä myös joku hybridi harkinnassa, esim. RAV4 ja KIA Niro. Ehkä CR-Vkin. Niro on tyypattu, ihan kiva peli, hintakin edukkaampi. Onko tuossa sun vehkeessä sähköinen takaluukku? Tuossa askarruttaa esim. se, että meillä on suhteelisen matala autotalli (reilu 2m kuitenkin), että mites tuon takaluukun avaaminen, jos sähköisellä luukulla auton hommaa. Saahan sen toki ilmankin moista lisuketta, mutta jos uuden kaaran hommaan niin en nyt mitään blanco-karvalakkia kuitenkaan.
Toisaalta tuollainen 2000 euroa vuoden leasarista ei tuossa tilanteessa olisi ehkä huonoin mahdollinen. Uudehko auto = halvemmat vakuutukset ja verot. Lisäksi vuoden päästä ei tarvitse murehtia mihin auton tunkee ja jos vaikka moottori leviää, ei sinulla ole siinä mitään riskiä kun ei ole edes oma auto. Vuoden päästä kun sopimus umpeutuu niin ostaa sitten jonkun hyvän auton. Lisäksi ei tarvitsisi nyt investoida tonneja vaan se pari tonnia menisi noihin kuukausikuluihin vuoden mittaan. Totuushan kuitenkin on että noita halpoja voi olla suht vaikea myydä ja voi mennä se pari tonnia kankkulan kaivoon, jos se päättää levitä.Onko tuommoinen vm 2004-2005 auto sitten oikeasti nykystandardeilla todella turvaton jos hyväkuntoisen ajonvakautusjärjestelmillä olevan hankkii? Noiden 3-4tkm takia ei tekisi mieli kallista ostaa talliin arvoa alenemaan. Halpa vehje ei edes tarvitse kaskoa ja parhaassa tapauksessa 1500e autosta saa vuoden päästä tonnin niin ei olisi autoiluun paljon mennyt. Voisi ne rahat käyttää ennemmin sen lapsen hyvinvointiin kuin säädyllisemmän näköiseen autoon siksi ajaksi.
Joko tuo liisari mitä muut ovat ehdottaneet, tosin siinä menee 100% varmasti rahat ”hukkaan”. Tai sitten jos sattuu löytämään hyvän yksilön halvalla ostettavaksi jonka saa vielä vuoden päästä leimaan niin saattaa saada omansa pois kokonaan. Mutta toisaalta voi käydä niinkin että moottori ja vaihteisto leviää kokonaan ja vielä jossain kaukana kotoa pienellä metsätiellä keskellä yötä, niin sittenhän olet siellä 30 asteen pakkasessa vauvan kanssa odottamassa hinausautoa tms. Eli vähän arpapeliä kuten aina auton ostamisen kanssa.Mitä suosittelisitte. Vaimo viimeisillään raskaana ja tarvitsisi vuodeksi saada joku 0-3000eur arvoinen ritsa talliin jolla vuodessa tulee arviolta max.4000km. Vaatimukset on ajonvakausjärjestelmä, abs, luistonesto ja farkku jotta rattaat saa kivutta mukaan. Katsellut nyt reilun tonnin mondeoita joissa kohtuu renkaat mukana.
Vuoden päästä kun vaimo palaa töihin ja kilsamäärä kasvaa ostetaan sitten joku oikea auto. Helppo olisi tuommoinen n. tonnin hintaluokan kiesi kun tietää ettei ikinä pääse syntymään yli tonnin vikaa, paaliin vaan siinä tapauksessa.
Halvemmat vakuutukset, häh? Liisariin on pakko ottaa kasko. Vanhaan ritsaan riittänee liikennevakuutus.Toisaalta tuollainen 2000 euroa vuoden leasarista ei tuossa tilanteessa olisi ehkä huonoin mahdollinen. Uudehko auto = halvemmat vakuutukset ja verot.
05 Elantra oli kyllä todella paska auto. Ainoa positiivinen puoli oli pieni kulutus ja kohtuullinen kiihtyvyys kun se on niin kevyt. Tosin talvella se luisteli ihan mihin sattuu eikä kunnon pitoa tuntunut löytyvän mistään. Lisäksi kone porsi 230tkm kohdilla, samoin ilmastoinnin kompura ja jarrut vuoti milloin mistäkin ja helmat ja kaaret ruostui käsiin, myös konepellin sisäreuna ja iskareiden yläpään kiinnikkeet. Varaosat oli helvetin kalliita, tossa 2 litrasessa tais olla eri vetarit kun 1.6 ja ei saanu varaosina ku marmorilta 350e/kpl. Noi on just sellasia max 10v käyttöiän omaavia vehkeitä, sitten paaliin.Hyundai Elantra 2.0 GLS AAC 4d Porrasperä 2004 - Vaihtoauto
Nää on niitä Hyundain toisen tulemisen ensiaaltoa, näillä rakennettiin se Korean Toyotan maine viime vuoskymmenellä. Huollettuina kestää todella pitkään ja osat halpoja.
Volvo V70, tuolla budjetilla on jo hyvin valikoimaa. Katsoo vain että on sellaisessa kunnossa ettei tarvi heti rempata, niin saa mukavaa ja turvallista kyytiä. Esim joku tällainen: Volvo V70 2.4 Kinetic Business 125kw Farmari 2006 - Vaihtoauto - NettiautoMitä suosittelisitte. Vaimo viimeisillään raskaana ja tarvitsisi vuodeksi saada joku 0-3000eur arvoinen ritsa talliin jolla vuodessa tulee arviolta max.4000km. Vaatimukset on ajonvakausjärjestelmä, abs, luistonesto ja farkku jotta rattaat saa kivutta mukaan. Katsellut nyt reilun tonnin mondeoita joissa kohtuu renkaat mukana.
Justiinsa tuollaisen tulevaksi talveksi hankin Rintajoupin huutokaupasta. 220tkm ajettu 04-malli 1.8 110hv farmari. Hinta reilusti alle tonnin. Tulpat, puola, tulpanjohdot ja ilmansuodatin tuli vaihdettua ja nyt tuntuu kyllä ihan hyvältä käyttöautolta. Okei koiranluu ja etupyöränlaakeri myös. Mutta halpoja osia ja itse tehtynä niin eipä tuo kalliiksi tullut.Jos löytää vaikkapa 04->1.8 mondeon joka ei syö öljyä tai imusarjan läpät kalkata niin pitäisi olla ihan kelpo kulkine, melkolailla huoleton auto, ainakin meillä olleet 3kpl(220-280tkm ajettuja)
Ei tuollaista melkein uutta saa vuodeksi vaan on tehtävä 3v soppari. Samaten tuolla 169e:llä ei sellaista autoa tuolta saa mihin ne vaunut saa kivuttomasti mukaan, farkku Clio olisi 179e / kk mutta vähänkin kookkaampien vaunujen kanssa auttamattoman ahdas on sekin. Nähtävästi noihin myös pakkomyydään jotain sikahintaista ajotapavakuutusta, joten ei tuollainen mitenkään kovin halvaksi tule.Vuodeksi joku halpa liisari? Esim. Autoverkkokaupasta joku ’melkein uusi vuodeksi’ 169e/kk. Suht ok kunnossa ja tuoreita, että äiti lapsineen kulkee turvallisesti.
G astra, hyvä ajaa koneesta riippumatta, tehottomammilla kestää vaan kauemmin päästä vauhtiin. Kokemusta vaan tosta 75hp 8 venttiilisestä 1.6 ja aivan järkyttävän hidas. Ruosteet kannattaa katsoa, muovihelmojen alla voi muhia paljonkin ja samaten pyöränkaaret voi olla pitsiä. Porukoitten tosta 1.6 meni kansipahvi jossain 250tkm kohdalla ja nokka kului pilalle joskus ton jälkeen (karkaisuvikaa). Talvella lämmin ja lähti aina hyvin käyntiin.Mitä mieltä raati G Astrasta bensana? Kiinnostaisi myös erot 1.6 ja 1.8 moottoreissa, onko jompikumpi selkeästi parempi? 1.6 coupeta koeajelin ja tykästyin kovasti - helppo ajaa, tekniikka vaikutti päällisin puolin yksinkertaiselta ja sisätilojen manuaalisuus about kaikessa ihastutti, vaikka eihän tuo noilla tehoilla juuri mihinkään kulkenut. Kaupunkipyöritykseen kuitenkin sopiva, maantietä en juurikaan ajele. Näyttäisi irtoavan jopa alle 100tkm ajettuna 2k hujakoilla.
Edullinen talvi/vara-auto siis hakusessa, jota ei tarvitse ropata jokatoinen viikko. Muita vaihtoehtoja olisi täälläkin kehuttu focus mk2, joka jostain syystä hieman epäilyttää sekä pomminvarmat -00 avensis ja corolla.
Avensista ja corollaa en ole koeajanut, joten niistä ei mitään kokemusta muuta kuin matkustajana ja ihan kelpo peleiltä vaikuttivat. -06 Focuksen koeajoin, mutta oli jotenkin kovin tylsä ja hengetön, vaikka oli isketty täyteen kaikenlaisia varusteita. Focuksessa myös hintalappu alkaa kolmosella, jos haluaa 200tkm tai alle ajetun, joka entisestään kääntää katseet 1-2k hintaluokassa oleviin toyotoihin ja astroihin - voi ns. ajaa kaatopaikalle, jos tulee joku isompi hätä. Lisäksi omaan silmään jostain syystä 300tkm rullattu avensis vaikuttaa luotettavammalta, kuin 200tkm ajettu fordi.
Kokemuksia ja vinkkejä anyways kaipailisin, niin ei tarvitsisi fiilispohjalta arvailla . Kiitoksia etukäteen!
tuommoisessa mk2 seitenkympissä ei vaan istu edessä kun kääpiö jos takapenkillä on kaukalo.Volvo V70, tuolla budjetilla on jo hyvin valikoimaa. Katsoo vain että on sellaisessa kunnossa ettei tarvi heti rempata, niin saa mukavaa ja turvallista kyytiä. Esim joku tällainen: Volvo V70 2.4 Kinetic Business 125kw Farmari 2006 - Vaihtoauto - Nettiauto
Perhepiirissä oli yks 2004 vuoden farkku G Astra. Hemmetin vähän mitään ihmeellistä remppaa piti tehdä siihen. Simppeliä tekniikkaa, eli helppoa huoltaa tai huollattaa.Mitä mieltä raati G Astrasta bensana? Kiinnostaisi myös erot 1.6 ja 1.8 moottoreissa, onko jompikumpi selkeästi parempi? 1.6 coupeta koeajelin ja tykästyin kovasti - helppo ajaa, tekniikka vaikutti päällisin puolin yksinkertaiselta ja sisätilojen manuaalisuus about kaikessa ihastutti, vaikka eihän tuo noilla tehoilla juuri mihinkään kulkenut. Kaupunkipyöritykseen kuitenkin sopiva, maantietä en juurikaan ajele. Näyttäisi irtoavan jopa alle 100tkm ajettuna 2k hujakoilla.
!
No jos se ehjä on ja aikomus vaihtaa niin samahan se paljonko yli oletetun vaihtovälin on.Kuinkas vakavasta laiminlyönnistä on kyse, jos tollasesta 1.8 astrasta jättää hihnan vaihtamatta? Kiikarissa yksilö, jossa se on vaihdettu 2013 ja 55tkm sitten, eli kilsojen puolesta olisi vielä 5tkm matkaa mutta ohjevuosissa (4v) menty pari vuotta yliajalle...? Omistaja oli epähuomiossa katsonut vuodet väärin tjsp, mutta kertoi asiasta rehdisti ja omatoimisesti, niin en dumaa suoralta kädeltä. Olisin sen noilla tiedoilla vaihtanut itse ensitöikseen, mutta hieman alkoi epäilyttää että vuodet menny reilusti yli. Voiko tuo aiheuttaa jotain vahinkoa, vaikkei hihna olekaa katki ja kaikki toimii.
Ford Focus voisi olla yksi sopiva. Mikäli hintahaarukkaan ei löydy miellyttävää MK2 Focusta (2005 tai uudempi), niin MK1 Focuksetkin hyviä ja varmatoimisia, sekä ajettavuutta paljon kiitelty. Itse ajoin MK1 Focuksella joskus kohtuu pitkään ja kuluvia osia vain meni (akku, puola, iskarin jousi jne.) ei mitään isompaa ja kaikki sähköt toimi hienosti, auton kääntösädekin on yllättävän pieni. Luulen että Focuksessa on ollut halvimmat kilometrit millä itse olen ajellut, auton arvokaan ei kauhesti laske parissa vuodessa joten vähäiset kilometrit voi tulla hyvinkin halvaksi. Ruostetilanne noista vanhoista toki kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään puhkiruostumia.. pieni pintaruoste ei katsuria haittaa. Käsittääkseni koriltaan kunnossa olevat ovat varsin haluttuja omassa hintaluokassaanOnko tuommoinen vm 2004-2005 auto sitten oikeasti nykystandardeilla todella turvaton jos hyväkuntoisen ajonvakautusjärjestelmillä olevan hankkii? Noiden 3-4tkm takia ei tekisi mieli kallista ostaa talliin arvoa alenemaan. Halpa vehje ei edes tarvitse kaskoa ja parhaassa tapauksessa 1500e autosta saa vuoden päästä tonnin niin ei olisi autoiluun paljon mennyt. Voisi ne rahat käyttää ennemmin sen lapsen hyvinvointiin kuin säädyllisemmän näköiseen autoon siksi ajaksi.
MkI focus on sellainen ruostepommi, että kannattaa hankkia hitsausvehkeet ja opetella hitsaamaan...Ford Focus voisi olla yksi sopiva. Mikäli hintahaarukkaan ei löydy miellyttävää MK2 Focusta (2005 tai uudempi), niin MK1 Focuksetkin hyviä ja varmatoimisia, sekä ajettavuutta paljon kiitelty. Itse ajoin MK1 Focuksella joskus kohtuu pitkään ja kuluvia osia vain meni (akku, puola, iskarin jousi jne.) ei mitään isompaa ja kaikki sähköt toimi hienosti, auton kääntösädekin on yllättävän pieni. Luulen että Focuksessa on ollut halvimmat kilometrit millä itse olen ajellut, auton arvokaan ei kauhesti laske parissa vuodessa joten vähäiset kilometrit voi tulla hyvinkin halvaksi. Ruostetilanne noista vanhoista toki kannattaa tarkistaa, ettei ole mitään puhkiruostumia.. pieni pintaruoste ei katsuria haittaa. Käsittääkseni koriltaan kunnossa olevat ovat varsin haluttuja omassa hintaluokassaan
Itse aiheeseen ei ole hirveästi sanottavaa, mutta tässä juuri itsekin samanlaista katsellessani allekirjoitan kohdan "haluttuja". Ei 200tkm tai alle ajetut Focus mk2, jopa varustetasosta riippumatta, kauaa vanhene nettiautossa. Hintapyyntinä n. 2,5-3,5k ja järjestäen parin-kolmen päivän sisään ilmoituksesta menee kaupaksi. Uskoisin, että vähän ajetun kun löytää ja pitää pari vuotta, niin ei varmasti montaa satasta häviölle jää, kunhan pysyy teknisesti kasassa.Ford Focus voisi olla yksi sopiva. Käsittääkseni koriltaan kunnossa olevat ovat varsin haluttuja omassa hintaluokassaan
Riippuu tietysti edessä istuvien ja kaukalon koosta. Meillä oli aikalailla sama murhe, apukuskin puolella rouva mahtui kohtalaisesti olemaan kun kaukalo takana mutta mulla oli polvet kiinni hanskalokerossa. Lyhyitä siivuja vielä meni mutta ei kovin hyvä tilanne. Takaluukun korkeus sen sijaan aika hyvä ominaisuus verrattuna muistaakseni myös tuohon Mondeoon. Saa rattaat + kopan pinottua helposti päällekkäin niin että sivulle jää vielä tilaa esim. kauppakasseille ym. muulle tavaralle.tuommoisessa mk2 seitenkympissä ei vaan istu edessä kun kääpiö jos takapenkillä on kaukalo.
Eiköhän about kaikki muut paitsi jotkut XC Volvot ole tuossa hintaluokassa jostain ruosteessa.MkI focus on sellainen ruostepommi, että kannattaa hankkia hitsausvehkeet ja opetella hitsaamaan...
Muistaakseni V70 mk2:ssa (Diesel) on jakohihnan vaihtoväli Ruotsissa 8v/150tkm ja Suomessa 4v/150tkm. Itsellä nyt menossa jotakuinkin 5v/100tkm, täytyy miettiä uskaltaako talven yli jättää vai vaihtaako oman mielenrauhan vuoksi jo nyt.Tuo on yhtä mustaa magiaa minkä km ja aikarajan valmistaja arpoo hihnalle. Esim. pösöllä ja sitikalla voi olla sama kone, mutta ihan erilainen kesto annettu täsmälleen samalle osalle. 55 tkm ja 6 vuotta on kuitenkin vielä "normaalin" rajoissa. Sitikoissa muistaakseni 100 tkm ja 10 v....