Mikä auto minulle?

Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Tähän on vielä pakko takertua sen verran, että ZF valmistaa näihin laatikot, ei BMW.
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Niin, ei se BMW itse valmista mitään tai korkeintaan todella pienen osan osista vaan alihankkijat. BMW siitä kokonaisuudesta silti on vastuussa vaikka alihankkija olisi kuka tahansa.
On toki vastuussa, mitä se nyt saksalaisten valmistajien keskuudessa ikinä tarkoittaakaan.
Eikä sillä, onhan näillä kiva ajaa kunhan sattuvat toimimaan. muutoin kyllä täyttä paskaa kaikkine tyyppivikoineen joita tuntuu riittävän.

En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
 

MrB

Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 209
En toki ole seurannut onko se ruoho sen vihreämpää siellä toisella puolellakaan.
Ei taida sellaista aitaa ollakaan, jonka takaa löytyis vihreempää ruohoa. Pitää vain valita paskoista vaihtoehdoista kivoimman värinen...
 

Diplomaatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
30.07.2019
Viestejä
864
20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska, koska kyseessä on painava auto. 28i:ssä sitten potkua riittää jo kivasti ja dieseleissä (20d ja tehokkaammat) on vetoja jo oikein paljon mukavammin väännön ansiosta. BMW:ltä ei nykyään oikein voi suositella muuta kuin 30d:tä, koska tuo 2-litrainen bensaturbo ei ole sieltä luotettavimmista päästä. 20d taas on ihan perusluotettava jos ei ketju pidä ääntä ja on öljyjä ahkerasti vaihdettu.

Jos 20d:n ostaa niin kannattaa tähdätä uudemmalla B47-moottorilla oleviin, joissa on siis Adblue, eli 2015 eteenpäin alkaa olemaan eri BMW:n malleissa kyseinen kone. Adbluessa taas on sitten omat juttunsa.

Itse suosittelisin normaalia 3-sarjalaista ton GT:n sijaan, on huomattavasti näppärämpi ajella ja tietenkin 30d-koneella ja xDrivenä jos rahaa on. Muuten 20d ja xDrive.

Koeajolla kannattaa kuunnella kylmällä käynnistettäessä ketjua ja ehdottomasti laatikon toimintaa tunnustella ajossa. ZF:n 8-vaihteisen pitää toimia smoothisti vaihtaen, ei pitäisi vaihteiden vaihtamiset juuri tuntua (ainoastaan kun laatikko puottaa hidastettaessa ykköselle saa se vaihto tuntua, se on normaalia).

Alustasta ei myöskään saa mitään kuulua ja jos kuuluu nitinöitä/natinoita on yleensä ovien/ikkunoiden tiivisteissä käytetty joko väärää silikonia (ainoastaan BMW:n oma silikoni ei aiheuta nitinöitä/natinoita) tai muuten ovat vaihtokunnossa.

Myös korkeahko polttoaineenkulutus maantieajossa kielii heti tukkeutuneesta hiukkassuodattimesta.
Niin tai hankkii B47 jossa ei ole adblueta.

Perus 3-sarja on helvetin pieni, että ottaisin kyllä suoraan GT:n sen monikäyttöisyyden takia ja omaan makuun parempi versio kolmosesta.

Jos xdriveä niin vetarit kannattaa olla vaihdettu. 1000 Eur kappale.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Iskeytyi silmään tuo BMW 320i GT 2016. — Kakkosautona on isompi farmari, joten joku ketterämpi auto olisi ykkösautoksi parempi.
Miten iso farmari sulla oikein on? 3-sarjan GT:llä on pituutta 4824 mm. Pidempi kuin esim. 2014 farkku-Passat.

Haussa olisi lähinnä auto jolla pääsee ohi helposti tarvittaessa
Kaikki on suhteellista, mutta suosittelisin jotain muuta kuin 320i tai sitten haet siihen softapäivityksen.

Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.

Mites, kun tuosta moottorin mappauksesta on puhuttu, että 320:llä päästäisiin noihin 328 lukemiin?
Suurin piirtein vakio-328i:n lukemiin päästään, juu. 328i:stä saa puolestaan irti noin 290 hp.
Tekniset erot on selitetty tuolla: BMW F3x 320i-328i

20i mallia ei oikein voi suositella. Siihen 1.6:seenkin verrattuna se on aika laiska
Ei tietenkään ole. Jopa 320iA GT menee 0-100 7.9 sekunnissa ja 8-vaihteinen laatikko löytää kyllä sopivan vaihteen ohitustilanteisiin, joten on se nyt miljoona kertaa parempi kuin joku vanha turboton 1.6.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
138
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
430
Mulla on 328i GT xDrive, jolla omamassaa 1735 kg. Teho-painosuhde on riittävä, 0-100 6.5s. Tuntuu ja myös papereiden mukaan on yhtä nopea kuin aiemmin omistamani E92 330d xDrive.
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
En tuosta bimmeristä tiedä mutta ohjauksen nopeus on monessa autossa nykyään aivan absurdi vs vanhemmat. Itse pidän siitä mutta vaatii kyllä totuttelua hetken tai kaksi jos ei ole aiemmin omistanut autoa missä on nopea ohjaus. Esim omassa Fiestassa on lock to lock kaksi kierrosta ja deadzonea ei juuri ole. Vaatii esim vastaohjauksiin uudelleenkalibroinnin jopa aiempiin hot hatcheihin verrattuna. Ja matka-ajossa voi joskus olla hiukan rasittava kun auto haluaa elää ja kääntyä millin liikkeistä ratissa. Itsellä on 70-luvun pikkujapsi ja tuo Fiesta ja voin sanoa että vaatii aika pienen hetken tottua jos ei ole toista ajanut hetkeen. Toinen reagoi kaikkeen millisekunnissa minimaalisella voimankäytöllä ja toinen vaatii voimaa kaikkeen ja on huomattavan hidas liikkeissään.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Jokseenkin huvittavaa, kun porukka puhuu näistä "isoista" autoista ja amerikkalainen sedan on jo metrin pidempi kuin vaikka superb farkku. :)
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
 
Liittynyt
17.07.2018
Viestejä
151
Kävin tänään koeajamassa 2014 vuoden 328i GT:n itseasiassa, ja vaikutti hyvältä. En tätä yksilöä lähtenyt vielä ostamaan, puuttui pari herkkua. Myöskin, kun käänsi rattia hieman oikealle, jostain vasemmalta (takaa ehkä?) kuului jotain ulinaa/ulvomista. Onko tuo ratti normaalisti kuinka herkkä, tuntui ettei dead zonea ole laisinkaan, vaan pieni sentin ratin nypyttely sai auton jo kääntymään, tuntui ratti jotenkin löysältä, vai olenko vain tottunut näihin 1.6 juniin? Onko ollut paljon vikoja tai korjailtavaa, kauan olet omistanut? Oliko hyvä ostos?
Tämä on nyt mun kolmas BMW (edelliset E92 330d ja i3). Hain Ruotsista pari kuukautta sitten, postasin juuri Omat autot -ketjuun.

Ohjaus on tarkka joten mitään dead zonea ei toki ole, mutta myös selvästi kevyempi kuin mitä Bemarissa on perinteisesti ollut. Kaupungissa kevyt ohjaus on ok, mutta maantiellä jäykempi olisi rauhallisempi ja tunnokkaampi. Sport-modessa ohjaus jäykkenee ns. tavalliseen Bemari-tasoon; täytyy selvittää, saisiko sen myös comfort-modeen.

Toistaiseksi ei ole ollut mitään vikoja tai korjattavaa. Auto oli ollut Ruotsissa leasing-yhtiön omistama ja oletettavasti työsuhdeautona, joten jos jotain oli joskus hajonnut, niin ainakin se oli laitettu kuntoon.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
138
Eikä ole. Esim. Chevrolet Impala on ns. "full-size sedan". Sillä on pituutta 5113 mm. Superb-farkku on 4861 mm. Volvo S90 on 4963 mm.
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.
Juuh okei, mää vertaamassa nykyautoja johonkin ikäloppuun letukkaan tmv. :facepalm:

Superb on iso auto nykymittapuun mukaan.
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
En nuista uusista muovichevyistä tiedä, puhun nyt vanhan liiton amerikkalaisista. :) Oma deltakin on sen 5512mm, vaikka on pienennettyä koria.
Alunperin puhuttiin autojen sisätilojen tilavuudesta, ei ulkomitoista.

Nykyautot ovat sisältä paljon tilavampia kuin nuo antiikkiset maantielaivat, joissa melkein puolet auton mitasta oli nokkapeltiä ja n. neljäsosa peräkonttia
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 641
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
02.08.2017
Viestejä
250
Hyundai Equus VS500 5.0 V8 Aut. KATSO VARUSTEET! Porrasperä 2012 - Vaihtoauto - Nettiauto

Tässä nyt tarjoilisin seuraavanlaista koreanlaivaa. Mitä siihen pituuteen tulee, mikä jokaiselle on se juttu omalla kohdallaan.

5,160 mm (203.1 in) (Sedan) 5,460 mm (215.0 in) (Limousine)

Kyseinen ilmon yksilö on vielä vähän ajettu, vain 14 533 poronkusemaa.

Muoks. toi siis entinen diplomaattiauto. Oletettavasti E-korean käytössä ollut. Joskus aikaisemmin törmännyt Mersu S 260 W126 manuaaliin ilman mitään varusteita, joku kasari vehje ajalta kun paremmalla korealla oli vielä lähetystö suomessa.
Muuten kyllä, mutta kiinnostus lopahti tuohon Skodan keulamuotoiluun :(
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Ihan hieno tuo Hyundai mutta varmaan aika mahdoton myydä, kun samaan hintaan tai halvemmalla saa Lexus LS600h mallin jonka ainakin itse ottaisin paljon mielummin. Yleisesti ottaen kyllä tuollainen iso sedanlippulaiva olisi itselleni mieluinen auto. Klassinen ja hillitty, mutta kuitenkin voimaa pellin alla.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Hupaisa hintahan perustuu siihen, että tuo on ainoa yksilö Suomessa ja koko pohjoismaissa. Hitaampikin myynti lyö leiville, jos lopulta löytyy se joka on kyvykäs ja halukas maksamaan tavallisen ihmisen käyttöauton verran ekstraa siitä ettei kellään muulla ole samanlaista.
 
Liittynyt
26.07.2018
Viestejä
124
Vähän tekis mieli ostaa 2-sarjan perhevankkuri, mutta en tiedä uskaltaako.
Pari vuotta sitten AutoBildin 100tkm kestotestissä haukuttiin 218 Active Tourer ihan pystyyn. Testiauto ei ollut B47 koneella, mutta oli siinä muutakin ongelmaa kuin moottori.
 
Liittynyt
05.03.2017
Viestejä
824
Pari vuotta sitten AutoBildin 100tkm kestotestissä haukuttiin 218 Active Tourer ihan pystyyn. Testiauto ei ollut B47 koneella, mutta oli siinä muutakin ongelmaa kuin moottori.
Minulla oli kerran samanlainen huollon sijaisautona, ja oli myös karmea ajettava.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Kävin katsomassa ennen tämän Espacen ostamista myös tuon 2-sarjan Gran toureria, mutta osoittautui takatiloiltaan todella pieneksi kolmelle lapsellekin. Aikaisempi auto oli Grand C-Max ja tuo bemari oli suht samaa kokoluokkaa, mutta korkea keskitunneli söi takajalkatilaa todella paljon.
 
  • Tykkää
Reactions: ers
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".
Parilla kympillähän saa hyvin varusteltua uusikorista Mondeota ~100tkm ajettuna, mites sellainen. Vai eikö ole tarpeeksi tilava?
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
573
Alunperin puhuttiin autojen sisätilojen tilavuudesta, ei ulkomitoista.

Nykyautot ovat sisältä paljon tilavampia kuin nuo antiikkiset maantielaivat, joissa melkein puolet auton mitasta oli nokkapeltiä ja n. neljäsosa peräkonttia
Toisaalta esim. 2004 E-Mersun ja Chryslerin (300M) kuljettajan jalkatilassa on 70mm eroa jälkimmäisen hyväksi ja ovesta oveen myös pari senttiä. Tavaratilaakin ämmässä 80 litraa enemmän. Mutta joo, siis nykyautoissa (2010->) tilanne voi olla toinen kun moni valmistaja on kutistanut kokoa. CT6 taitaa olla niitä harvoja "moderneja" jenkkisedaneita, mutta noi alkaa olla jo vähän vanhahtavia konsepteja nykyisille markkinoille ja kuluttajille.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ok eli unohdetaan bemari.

Auto tekisi kuitenkin mieli vaihtaa. Nykyisessä ei sinänsä ole mitään vikaa, mutta automaatti houkuttelisi. Nykyinen on siis vm. 2011 Mondeo 1.6 ecoboostilla. Toinen lapsi tulossa, joten jopa tila-autot kiinnostaa tai sitten iso farmari. Kilometrejä tulee noin 15k vuodessa, mutta jos hankitaan diesel tulee silloin ehkä ajettua useammin pitkää matkaa. Suurin osa ajosta on kuitenkin 5-15 km siirtymiä taajamassa. Budjetti noin 15000 euroa. Jos olisi laittaa yli 20k autoon niin ostaisin todennäköisesti Outlanderin hybridinä.

Auton luotettavuus on tärkeä kriteeri ja mitään kalliita tyyppivikoja ei saisi olla. Mondeoon pitäisi laittaa ainakin uudet jarrut ja muutenkin kalliit kilometrin edessä (160k -> 200k), joten vaihto voisi olla "järkevää".
Jos tilavahko BMW kiinnostaa niin 3-sarjan GT:tä kannattaa vilikasta. On runsaasti tarjontaa ja ns. Oikealla BMW:n tekniikalla (eli moottori pitkittäin ja takaveto/neliveto) kun taas tuo Active tourer 2-sarjalainen on ihan naurettava väärästä päästä vetävä Minin tekniikalla oleva feikki.

Edit: Ei mitään sittenkään.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Parilla kympillähän saa hyvin varusteltua uusikorista Mondeota ~100tkm ajettuna, mites sellainen. Vai eikö ole tarpeeksi tilava?
Niin saa, mutta budjetti on valitettavasti max 15k. Valinta olisi oikeastaan aika helppo, jos olisi reilut parikymppiä laittaa autoon. Uudempi Mondeo olisi vahvoilla tai sitten Outlander hybridinä. Tietty voisihan sitä vaihtaa oman Mondeon vastaavaan automaatti dieseliin, mutta ei se ehkä autokuumetta korjaisi. Ehkä se kertoo jotain, että sopivan vaihdokin löytäminen on juuri nyt vaikeaa. Rahaa enemmän säästöön tai sitten ajelee vanhalla.

Volvon V70 voisi tietty myös olla vaihtoehto, mutta sitten joutuisi ottamaan jo vähän reilummin ajetun auton. Onko täällä kenelläkään kokemusta noin Volvoista? D4 olis ainakin paperilla kova, mutta ei kyllä pysty mitään reilusti yli 300k ajettua ostamaan.
 
Liittynyt
31.08.2017
Viestejä
1 087
Niin saa, mutta budjetti on valitettavasti max 15k. Valinta olisi oikeastaan aika helppo, jos olisi reilut parikymppiä laittaa autoon. Uudempi Mondeo olisi vahvoilla tai sitten Outlander hybridinä. Tietty voisihan sitä vaihtaa oman Mondeon vastaavaan automaatti dieseliin, mutta ei se ehkä autokuumetta korjaisi. Ehkä se kertoo jotain, että sopivan vaihdokin löytäminen on juuri nyt vaikeaa. Rahaa enemmän säästöön tai sitten ajelee vanhalla.

Volvon V70 voisi tietty myös olla vaihtoehto, mutta sitten joutuisi ottamaan jo vähän reilummin ajetun auton. Onko täällä kenelläkään kokemusta noin Volvoista? D4 olis ainakin paperilla kova, mutta ei kyllä pysty mitään reilusti yli 300k ajettua ostamaan.
Ah, totta. Ellei sitten ota halpaa rahoitusta niin eihän muutama tonni lisää missään tunnu. ;-) Itse pähkäillyt juurikin parinkympin Mondeon ja Passatin välillä, joista valinta taitaa kallistua jälkimmäiseen hieman parempien tilojen ja hyvän varustelun vuoksi. Niin ja koska VAG on entuudestaan tuttu (hyvässä ja pahassa).

Tuo Volvon uusi D4 vaikutti erinomaiselta speksien ja arvostelun perusteella mitä tiirasin. Valitettavasti takapenkin tiloiltaan ei mennyt omissa kriteereissä jatkoon, perinteinen pitkä kuski + lasten turvaistuimet -case.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
418
Tuli ajettua ajokortti näin vanhemmalla iällä (29-v). Kokemusta on nyt kolmesta Volvosta (c40, v40 ja v70). Pitäisi hankkia ensimmäinen auto, ei mitään liian fiiniä.

Kriteereitä:
- 15-20k km vuodessa, maantieajoa ja osittain kaupunkiajoa
- viisiovinen
- manuaalivaihteisto
- bensiinimoottori
- porrasperä tai viistoperä
- ei saa olla liian pitkä, sopivan kompakti siis
- Pirkanmaalta tai läheltä Tamperetta ainakin
- iso-fix



Budjetti n. 3000 euroa. Mukavuus ennen lisälaitteita tms. Ehdotuksia?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Tuli ajettua ajokortti näin vanhemmalla iällä (29-v). Kokemusta on nyt kolmesta Volvosta (c40, v40 ja v70). Pitäisi hankkia ensimmäinen auto, ei mitään liian fiiniä.
Tuosta kompakti ja kohtuullisesti ajettu Corolla 1.4 litran tehokoneella, vaikka farkku onkin, niin ei ole liian iso.
Junalla Tampereelta Hämeenlinnaan ja myyjä hakemaan siitä auton kanssa.
 
Liittynyt
24.02.2017
Viestejä
1 953
Tuosta kompakti ja kohtuullisesti ajettu Corolla 1.4 litran tehokoneella, vaikka farkku onkin, niin ei ole liian iso.
Junalla Tampereelta Hämeenlinnaan ja myyjä hakemaan siitä auton kanssa.
Aika hengetön tuollainen 97-heppainen pikkumoottori on maantieajoon. En myöskään mieltäisi corollan olevan ihan sieltä mukavuudeltaan parhaasta päästä. Toki tuollainen on yleensä aika varma valinta luotettavuuden ja pienten käyttökulujen suhteen.
 

vatanen

Ajatusten Siuronkoski
Premium-jäsen
Liittynyt
26.10.2016
Viestejä
223
Aika hengetön tuollainen 97-heppainen pikkumoottori on maantieajoon. En myöskään mieltäisi corollan olevan ihan sieltä mukavuudeltaan parhaasta päästä. Toki tuollainen on yleensä aika varma valinta luotettavuuden ja pienten käyttökulujen suhteen.
Joo, tuommoisella tullut ajettua joitain kymmeniä tuhansia aikoinaan. Äidillä ollut vm 2005 uudesta asti ja pelkillä määräaikaisilla selvinnyt tähän mennessä. Toki kilsojakaan ei ole tullut kuin se 10tkm/vuosi.

Meluisa, ei kovin hyvä ajaa ja kuluttaa maantiellä ajotietokoneen mukaan sen 8l/100km. Meidän yksilö on ollut pomminvarma. Kuljettimena erinomainen, statusesineenä tai laiskanlinnana ei niinkään.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Tuosta kompakti ja kohtuullisesti ajettu Corolla 1.4 litran tehokoneella, vaikka farkku onkin, niin ei ole liian iso.
Junalla Tampereelta Hämeenlinnaan ja myyjä hakemaan siitä auton kanssa.
Tuollainen mahtaa olla luotettava, kun äsken parkissa oli kolme samanlaista Toyota Corolla farmaria ja sitten sitä sotkemassa oli mun Punto. Harvemmin vaan näkee, että kaikilla on samanlainen auto. Jotain raksa heppuja/autoja mahtoi olla.
 

knx

Liittynyt
04.01.2017
Viestejä
51
Auton vaihto mietityttää. Tällä hetkellä alla vm. 2012 Nissan Qashqai joka on palvellut täysin moitteettomasti, mutta nyt 120 000 kilometrin jälkeen on kaikenlaista nitinää, natinaa ja kulumaa alkanut tuntumaan. Onko tälläisellä enää mitään vaihtoarvoa vai pidänkö suosiolla vielä muutaman vuoden? Kilometrejä kertyy nykyään noin 35 000 per vuosi.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Tässä nyt pidemmän aikaa katsellut autoja ja hyvin potentiaalinen vaihtoehto. Koeajot vielä täytyy suorittaa, oli se tämä tai vastaava:

Hyundai i20 5d 1,0 T-GDI 5MT ISG GO! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onko muita vastaavia merkkejä/autoja, joita kannattais huomioida?

Yllä oleva vähän ajettu, suht uusi, 10000€~, silmää miellyttävä, kiihtyy hyvin, hyvät lisävarusteet, (luotettava), manuaali, tuossa vielä kulutus todella alhainen ja A luokan päästöt.

Tässä vielä vajaa 2kk hankkia auto niin en ole kiirehtinyt.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Samassa hintaluokassa painii ainakin Clio sekä Kian Rio.

Itselläni on Clio kakkosautona ja olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen. Minulla suurin kriteeri oli, että takakonttiin menee joko lätkäkassi tai sello ilman penkkien kaatamisia. Clioon menee molemmat heittämällä, ei tietystikään yhtäaikaa.

Tuo kiihtyy hyvin -määre tosin ei päde näihin kauppakasseihin. Tai no, mikä on sitten vaatimustaso ylipäätänsä. Clio kiihtyy ihan mukavasti aika kuuteenkymppiin saakka, sitten loppuu paukut kesken. Mutta se sitten riittää taajama-ajossa ihan hyvin.
 
Liittynyt
29.05.2018
Viestejä
337
Tässä nyt pidemmän aikaa katsellut autoja ja hyvin potentiaalinen vaihtoehto. Koeajot vielä täytyy suorittaa, oli se tämä tai vastaava:

Hyundai i20 5d 1,0 T-GDI 5MT ISG GO! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onko muita vastaavia merkkejä/autoja, joita kannattais huomioida?

Yllä oleva vähän ajettu, suht uusi, 10000€~, silmää miellyttävä, kiihtyy hyvin, hyvät lisävarusteet, (luotettava), manuaali, tuossa vielä kulutus todella alhainen ja A luokan päästöt.

Tässä vielä vajaa 2kk hankkia auto niin en ole kiirehtinyt.
Uudenkarheita Fiestojakin löytyy tuohon 10k eur molemmin puolin, kiva ajettava ja varsinkin se 100 heppanen ecoboosti on ihan riittävän "ripeäkin"
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
4 115
Samassa hintaluokassa painii ainakin Clio sekä Kian Rio.

Itselläni on Clio kakkosautona ja olen kyllä erittäin tyytyväinen siihen. Minulla suurin kriteeri oli, että takakonttiin menee joko lätkäkassi tai sello ilman penkkien kaatamisia. Clioon menee molemmat heittämällä, ei tietystikään yhtäaikaa.

Tuo kiihtyy hyvin -määre tosin ei päde näihin kauppakasseihin. Tai no, mikä on sitten vaatimustaso ylipäätänsä. Clio kiihtyy ihan mukavasti aika kuuteenkymppiin saakka, sitten loppuu paukut kesken. Mutta se sitten riittää taajama-ajossa ihan hyvin.
Lähinnä tuo 0-100 lukema. Mainitsemassani Hyundaissa luvattu 10,7s. Mitä noita autoja testannut niin mielellään olisi 10s tai alle, mutta jostain kriteeristä joutuu joustaa ;)

Ranskalaisiin vehkeisiin en koske. Täytyy noi KIAt tutkia läpi :)

Uudenkarheita Fiestojakin löytyy tuohon 10k eur molemmin puolin, kiva ajettava ja varsinkin se 100 heppanen ecoboosti on ihan riittävän "ripeäkin"
Kiitos vinkistä, jatkan tutkimista.

E: Kyllähän noi Fiesta Ecoboostit vaikuttaa ihan hyviltä. Täytyy käydä tämäkin koeajolla.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.02.2017
Viestejä
5 124
Tässä nyt pidemmän aikaa katsellut autoja ja hyvin potentiaalinen vaihtoehto. Koeajot vielä täytyy suorittaa, oli se tämä tai vastaava:

Hyundai i20 5d 1,0 T-GDI 5MT ISG GO! Viistoperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto

Onko muita vastaavia merkkejä/autoja, joita kannattais huomioida?

Yllä oleva vähän ajettu, suht uusi, 10000€~, silmää miellyttävä, kiihtyy hyvin, hyvät lisävarusteet, (luotettava), manuaali, tuossa vielä kulutus todella alhainen ja A luokan päästöt.

Tässä vielä vajaa 2kk hankkia auto niin en ole kiirehtinyt.
Tuttavalla on ollut vuotta vanhempi yksilö uudesta asti, ja kehuu, ettei ole koskaan ollut yhtä vähävikaista autoa.
 
Liittynyt
29.10.2018
Viestejä
15
Kuinka suurena riskinä käytetyn dieselauton ostoa voi pitää tällä hetkellä auton arvon kannalta? Dieselin hinnan on ennustettu nousevan ja ensi vuonna tulossa autoverouudistuksia jotka tuskin ainakaan dieselin asemaa parantaa. Vuodessa tulee ajettua noin 30tkm joten siinä mielessä diesel olisi järkivalinta tällä hetkellä.
 
Liittynyt
21.10.2016
Viestejä
3 183
Kuinka suurena riskinä käytetyn dieselauton ostoa voi pitää tällä hetkellä auton arvon kannalta? Dieselin hinnan on ennustettu nousevan ja ensi vuonna tulossa autoverouudistuksia jotka tuskin ainakaan dieselin asemaa parantaa. Vuodessa tulee ajettua noin 30tkm joten siinä mielessä diesel olisi järkivalinta tällä hetkellä.
Kun näkee kuinka idioottimaisia kommentteja dieselillä tällä hetkellä ajavat kuskit kertoo yleisillä lehtien kommenttipalstoilla bensa plugareista, niin en yhtään ihmettele dieselin suosiota vielä pitkään. Kehuskellaan sillä kuinka yhdellä diesel-tankillisella päästään yli 1000km ja samalla naureskellaan plugarille, jonka _sähkörange_ on vain noin 60km, ettei sillä pääse mihinkään...
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Kuinka suurena riskinä käytetyn dieselauton ostoa voi pitää tällä hetkellä auton arvon kannalta? Dieselin hinnan on ennustettu nousevan ja ensi vuonna tulossa autoverouudistuksia jotka tuskin ainakaan dieselin asemaa parantaa. Vuodessa tulee ajettua noin 30tkm joten siinä mielessä diesel olisi järkivalinta tällä hetkellä.
Kyllä dieselille on vielä paikkansa, jos ajaa paljon ja pitkää matkaa.

Itsellä pieni bensa ja vara-autona vielä Peugeot 406 pakettiauto diesel. Jos siis tuleekin taas enemmän ajoa, niin voi ottaa dieselin käyttöön (ei ole kyllä tulossa itselle).

Dieseliä ostaessa kannattaa ostaa varalta farmari, koska sen saa tarvittaessa muutoskatsastettua helposi pakettiautoksi. Voi vaikuttaa auton hintaan. Pakussa dieselvero on vain kymppejä tai ainakin alle satasen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
1 324
Valitettavasti vanhoissa, viime vuosituhannen pakuissa ajoneuvovero menee kokonaispainon mukaan mikä voi tuottaa ikäviä yllätyksiä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
Valitettavasti vanhoissa, viime vuosituhannen pakuissa ajoneuvovero menee kokonaispainon mukaan mikä voi tuottaa ikäviä yllätyksiä.
Jep. Tuokin on 11/2000, eli kokonaispainon mukaan menee (raja 2001). Dieselvero ja autovero on yhteensä 400€. Fiat Puntossa autovero on 205€, eli onhan siinä pieni ero. Toki Peugeot on paljon tilavampi ja isompi.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
3 171
Tuntuu kyllä vaikealta tämä kiesin metsästäminen kun ei oikein osaa edes itse päättää mitä on hakemassa. Vaihtoehtoja olisi:

- Joku nykyisen (vanha A-mersu) tyylinen pienikulutuksinen kauppakassi hatchback, tyyliin Huyndai i20/i30 tai fiesta jne.
- Pakettiauto, minkä voisi ottaa yrityksen nimiin ja tulisi heittämällä halvimmaksi, mutta en niin välitä pakettiautoista eikä nyt "oikeaa" tarvettakaan moiselle.
- Bemari

Ei tarvitse kuljettaa kuin itseäni ja omilla ~6tkm vuosiajoilla ei hirveästi pörssissä tunnu vaikka bensaa kuluisi hieman enemmänkin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
9 518
- Pakettiauto, minkä voisi ottaa yrityksen nimiin ja tulisi heittämällä halvimmaksi, mutta en niin välitä pakettiautoista eikä nyt "oikeaa" tarvettakaan moiselle.
Voitko ostaa sellaisen henkilöauton, joka on muutoskatsastettu pakettiautoksi tai sitten muutoskatsastat itse? Eikös se olisi halpaa, eikä tarvitsisi ajaa oikealla isolla pakulla. Myös Fiestaa taitaa saada pakettiautona. Myös Bemarin saa pakettiautoksi, kunhan on farmari.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 380
Viestejä
4 159 105
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom