Mikä auto minulle?

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Corolla oli itselläkin mielessä siihen asti kunnes kävin koeajamassa. Kaikki muu oli ihan ok, mutta se sisämelu ei. Nyt harkinnassa RAV4, vähän joutus laittaa lisää rahaa, kulutus himpun verran suurempaa, mutta kokonaisuus tuntu paremmalta..
MIelenkiinnosta, mihin vertasit? Itsellä on kokemusta isommista ja pienemmistä autoista mutta pääasiassa pienemmät tehomallit tai erikoismallit ovat olleet se oma juttu joten sisämelu ei ole ollut asia mitä olisi huomioinut. Oma parin päivän parinsadan km:n kokemus 2022 Corolla hatchbackistä 2.0 koneella on sekava. Semi ok asfaltilla 100kmh vauhdeissa oikein mukava ja kohtuu hiljainen... toisaalta kun osut huonolle asfaltille niin stereoita saa kyllä vetää kovemmalle jos haluat peittää rengasmelun. Omalla hyvin ennakkoluuloisin mielikuvin varustellulla koeajolla tuo Corolla yllätti juurikin ettei ollut niin meluisa kuin oletin ja 2.0 koneella ei myöskään ollut se hitain auto liikenteessä. Omalta kohdalta jo nyt hiukan myöhäistä muutella valintoja kun firma osti jo auton ja se seisoo parkkiksella mutta mieluusti kuulen mielipiteitä.

Tähän mennessä isoin ongelma Corollassa on ollut epämääräinen ajettavuus. Juu tiedän että MX-5 NA on "legenda" ja toisten mielestä LEGENDA (itse en uskonut että olisi niin mahtava kuin se oikeasti onkaan, vihje, älkää käykö koeajamassa moista jos ette halua olla pilattuja niin vaihteiston kuin ajettavuuden osalta) ajettavuuden suhteen mutta kertonee jotain että koen että olen todennäköisesti huomattavasti paremmassa turvassa MX:llä ajaessa kuin Corollassa. MX:ää ajaessa olen kuski, en matkustaja ja tunnen kaiken mitä auto tekee vs Corolla josta ei tiedä mitä pirua se tekee seuraavalla kerralla kun ajat samaan mutkaan täysin samalla tavalla kuin viimeksi. Tiedän että Corollassa selviää hengissä ja MX:ssä todnäk et mutta oma fiilis tähän mennessä on että todennäköisyys suistua tieltä liukkailla tai muuten on HUOMATTAVASTI isompi Corollalla. Corollan ratissa saa miettiä ja epäröidä vs MX:n ratissa 100kmh vauhdeissa tasakaasulla irtoava perä on pelottava mutta täysin hallittava asia ja "normaalia". Kertonee tarpeeksi erosta jos toinen on 30v+ modernimpi ja omaa kaikki avut ja silti auto aliohjaa ja yliohjaa epäloogisesti ihan normi tilanteissa, luistonesto on ainakin Teslaan tai muihin parin vuotta vanhoihin polttiksiin verrattuna täyttä paskaa ja monta muuta pientä juttua jotka herättävät epävarmuutta koskien kuskin kykyä pitää auto tiellä ja liikkumassa.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Tiedän että Corollassa selviää hengissä ja MX:ssä todnäk et mutta oma fiilis tähän mennessä on että todennäköisyys suistua tieltä liukkailla tai muuten on HUOMATTAVASTI isompi Corollalla. Corollan ratissa saa miettiä ja epäröidä vs MX:n ratissa 100kmh vauhdeissa tasakaasulla irtoava perä on pelottava mutta täysin hallittava asia ja "normaalia". Kertonee tarpeeksi erosta jos toinen on 30v+ modernimpi ja omaa kaikki avut ja silti auto aliohjaa ja yliohjaa epäloogisesti ihan normi tilanteissa, luistonesto on ainakin Teslaan tai muihin parin vuotta vanhoihin polttiksiin verrattuna täyttä paskaa ja monta muuta pientä juttua jotka herättävät epävarmuutta koskien kuskin kykyä pitää auto tiellä ja liikkumassa.
Tottuuhan tuohonkin varmaan, että kuljettaja ei olekaan enää kuljettaja, vaan esittää tunnottomilla ohjaksilla pyyntöjä ja auto sitten tekee niiden pohjalta "jotain" joka voi olla loogista tai useasti ei. Tällä hetkellä tuo ei kuitenkaan tunnu kymmenien tuhansien eurojen arvoiselta.

Yhtä aika vanhaakin autoa mitä ajan, on ajettava talvella ESP pois kytkettynä, jolloin se menee ihan mukavasti kuljettajan toivomalla tavalla, eikä jarruttele epäloogisesti kaikkia vauhteja pois ja jätä toteuttamatta kuljettajan toivomaa ajolinjaa. Onneksi sen saa kytkettyä pois.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Tottuuhan tuohonkin varmaan, että kuljettaja ei olekaan enää kuljettaja, vaan esittää tunnottomilla ohjaksilla pyyntöjä ja auto sitten tekee niiden pohjalta "jotain" joka voi olla loogista tai useasti ei. Tällä hetkellä tuo ei kuitenkaan tunnu kymmenien tuhansien eurojen arvoiselta.

Yhtä aika vanhaakin autoa mitä ajan, on ajettava talvella ESP pois kytkettynä, jolloin se menee ihan mukavasti kuljettajan toivomalla tavalla, eikä jarruttele epäloogisesti kaikkia vauhteja pois ja ohjaudu pois kuljettajan toivomalta ajolinjalta. Onneksi sen saa kytkettyä pois.
Jos vakuutusyhtiöllä ei olisi jotain sanottavaa niin ajaisin 99% ajasta sport/race modessa TC ja ESC suurilta osin poissa (ollut aina optio nykyistä Corollaa lukuunottamatta), tai kaikki pois kytkettynä. Tuo oli oikeastaan yksi isoimmista syistä miksi palasin 90-luvun autoon. Sain ruiskutuksella olevan semi "modernin" moottorin, edes perus "mukavuudet" vs 60-70-luvun klassikot ja kuski ohjaa autoa vs toisin kuin nyt esim Corollassa. Tärkeintä että tämä kaikki ilman että kukaan vinkuu että perseilit jos perä irtoaa tai renkaat lukkiutuvat millisekunniksi. ABS:t otan ilomielin, adaptiivisen vakkarin otan ilomielin mutta ESP on hyvin autokohtainen ja toteutustavasta riippuvainen. Joissain parempi, joissain puhdasta paskaa joka lyö jarrut pohjaan heti kun toisella puolen mannerta näkyy vesipisara. Onneksi tuo Corolla on edes etäisesti järkevä tuon suhteen.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Corolla oli itselläkin mielessä siihen asti kunnes kävin koeajamassa. Kaikki muu oli ihan ok, mutta se sisämelu ei. Nyt harkinnassa RAV4, vähän joutus laittaa lisää rahaa, kulutus himpun verran suurempaa, mutta kokonaisuus tuntu paremmalta..
Itse painin syksyllä saman dilemman kanssa, corolla oli mielessä mutta rengasmelu oli kamala. Kävin kokeilemassa rav4, oli parempi. Plugarin hinta oli kuitenkin suhteellisen korkea ja tavan hybridissä kulutus reippaasti korkeampi.
Ongelma ratkesi kun kävin koeajamassa c-hr:n..
Corolla ei sitten enään ollutkaan yhtään niin kamala melu/ viimeistelytasoltaan
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Miten tuolla Corollan kontilla pärjää? Miten vertautuu esim. Octaviaan tai Passattiin?
Itsellä sinne mahtuu pienet rattaat, koppa näihin, työsaappaat ja tilaa jää 1-2 prisman kauppakassille.. Eli ei mitkään kovin kummoiset tilat, mutta pärjää

E: vilkaisin tilat netistä, octavia 610L, corolla 596L ja passat 650L
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Miten tuolla Corollan kontilla pärjää? Miten vertautuu esim. Octaviaan tai Passattiin?
Ei se ainakaan oman vilkuilun perusteella kummoinen ollut farkussakaan vs kilpailijat. Hatchbackissä on vielä pienempi johtuen osittain hukkaan heitetystä tilasta lattian välipohjan alla (siellä tila paikkaussarjalle, ensiapulaukulle mutta pääosin tyhjää tilaa johon ei mahdu mitään käyttökelpoista) sekä 2.0 koneen kanssa akusto on isompi joten kontti on varsin matala. Itsellä menee pari reppua (työkalut+henk.koht. reppu) ja pari ruokakassia ja sen jälkeen joutuukin jo ottamaan hattuhyllyä irti. Eli perus MK8 Fiesta on tilavampi aka Octavia tai Passat ovat HUOMATTAVASTI tilavampia.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Juu tällainen fiilis on itsellänikin myös. Vaikeaa tämä auton osto. Toyota liian pieni, Vagia ei kannata ostaa, Korealaiset yleisesti paskoja ajettavia ym. Kai se on vaan pakko laittaa rahaa kiinni.
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Itse painin syksyllä saman dilemman kanssa, corolla oli mielessä mutta rengasmelu oli kamala. Kävin kokeilemassa rav4, oli parempi. Plugarin hinta oli kuitenkin suhteellisen korkea ja tavan hybridissä kulutus reippaasti korkeampi.
Ongelma ratkesi kun kävin koeajamassa c-hr:n..
Corolla ei sitten enään ollutkaan yhtään niin kamala melu/ viimeistelytasoltaan
Mitä tarkoitat ”kulutus reippaasti korkeampi”?
Tässä on RAV4 tavallisen hybridin kulutus 27 000 km jälkeen, kun vein auton vaihtoon plugariin ja 5,3 L/100 km oli koko matkan kumulatiivinen. Toki plugarin lukema on nyt 0,9 L/100 km, mutta se kyllä kuluttaa lataamatta lähemmäs 6 L/100 km lukemia. Mutta esim Corollaan verraten tuollainen 5,3 L ei ihan reippaasti korkeampi ole. Ajoprofiilit tietysti ratkaisee noita kulutuksia itse kullakin. Mutta näin on päästy ja tuossa on koko auton historia näkyvillä nollaamatta.
 

Liitteet

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Juu tällainen fiilis on itsellänikin myös. Vaikeaa tämä auton osto. Toyota liian pieni, Vagia ei kannata ostaa, Korealaiset yleisesti paskoja ajettavia ym. Kai se on vaan pakko laittaa rahaa kiinni.
Voin rehellisesti sanoa että oli oikeasti semi hankala tilanne miettiä pomon kanssa mikä auto ostaa. Itse olisin napsinut Focuksen mutta pomolla oli jostain syystä yllättävän isot ennakkoluulot merkkiä kohtaan eikä pitkällä takuulla (5v rajoitettu vs Toyotan 2v) ja omilla ja duunikaverin hyvillä kokemuksilla ei ollut väliä). Itsellä on nyt firman ainoa bensa-auto ja sekin siitä syystä ettei kukaan tiedä tällä hetkellä mikä on halvin, kallein, mikä menttää arvonsa tai pitää arvonsa jne joten oli vain pääasia saada auto joka kulkee ja hinta ei riko budjettia totaalisesti. Voi olla joko firman kallein tai halvin auto... Jos nyt olisi pakko hankkia omalla rahalla käyttistä niin ei saatana.

Josta tulikin mieleen, onko kovia Ford vastaisia fiiliksiä? Käy ihmeessä kokeilemassa ainakin Focus ja Puma. Puma on isompi kun moni tajuaa (kontti esim litroissa isompi kuin Focuksen) ja Focus on oikeasti hyvä auto joka taipuu niin matkaan kuin kaupunkiin. Isoimpina bonuksina tilat, ajettavuus ja yleinen kokonaisfiilis vs hinta/kilpailijat (ja tosiaan se takuukin on rajoitetuna 5v joten ei paskin). Miinuksina on että pitää tietää minkä moottorin ja askin ottaa ja pitää osata laskea mikä varustelu on se järkevin omaan käyttöön ja budjettiin ilman että sukeltaa arvossa (eli esim Titanium custom varusteilla voi olla idioottimainen valinta koska se kallein Vignale omaa suurimman osan varusteista ja omaa "erikoismallin" statuksen ja monesti pienemmän arvonaleneman).
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 582
Voin rehellisesti sanoa että oli oikeasti semi hankala tilanne miettiä pomon kanssa mikä auto ostaa. Itse olisin napsinut Focuksen mutta pomolla oli jostain syystä yllättävän isot ennakkoluulot merkkiä kohtaan eikä pitkällä takuulla (5v rajoitettu vs Toyotan 2v) ja omilla ja duunikaverin hyvillä kokemuksilla ei ollut väliä). Itsellä on nyt firman ainoa bensa-auto ja sekin siitä syystä ettei kukaan tiedä tällä hetkellä mikä on halvin, kallein, mikä menttää arvonsa tai pitää arvonsa jne joten oli vain pääasia saada auto joka kulkee ja hinta ei riko budjettia totaalisesti. Voi olla joko firman kallein tai halvin auto... Jos nyt olisi pakko hankkia omalla rahalla käyttistä niin ei saatana.

Josta tulikin mieleen, onko kovia Ford vastaisia fiiliksiä? Käy ihmeessä kokeilemassa ainakin Focus ja Puma. Puma on isompi kun moni tajuaa (kontti esim litroissa isompi kuin Focuksen) ja Focus on oikeasti hyvä auto joka taipuu niin matkaan kuin kaupunkiin. Isoimpina bonuksina tilat, ajettavuus ja yleinen kokonaisfiilis vs hinta/kilpailijat (ja tosiaan se takuukin on rajoitetuna 5v joten ei paskin). Miinuksina on että pitää tietää minkä moottorin ja askin ottaa ja pitää osata laskea mikä varustelu on se järkevin omaan käyttöön ja budjettiin ilman että sukeltaa arvossa (eli esim Titanium custom varusteilla voi olla idioottimainen valinta koska se kallein Vignale omaa suurimman osan varusteista ja omaa "erikoismallin" statuksen ja monesti pienemmän arvonaleneman).
Voisihan se olla. Ihan asiallisen näköinen. Mitäs noista moottoreista olisi hyvä tietä? Automaatti pitäisi olla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Voisihan se olla. Ihan asiallisen näköinen. Mitäs noista moottoreista olisi hyvä tietä? Automaatti pitäisi olla.
1.0 on ihan pätevä moottori mutta Focuksen kokoluokassa juuri ja juuri riittävä ja mielestäni liialla rasituksella. 1.5 150hp oli ihan menettelevä mutta kaksoiskytkimiin, manuaaleihin ja sähköön tottuneena tuo 8lovisen reagointi tuntui hitaalta mutta oli normi ajoon ihan riittävä. 182hp versio olisi itselle se juttu. Tuo 1.5 3sylinterinen on siis sama moottori mikä löytyy Fiesta ST:stä 200hp versiona ja siitä otetaan softalla turvallisesti huomattavasti enemmänkin (230-260hp/370nm vakio sisuksilla ST:issä) eli ei ongelmaa sen suhteen. Isoin ongelma automaatin ja ei tehomallin kanssa on sylinterinlepuutus (ei saa deaktivoitua yhdestä napista ilman että aski pitää kierrokset samantien korkealla). Kaikkeen tottuu mutta itsellä Fiesta oli aina sport modessa eli lepuutus oli deaktivoitu mutta tuon Focuksen koeajon perusteella 2sylinterillä käynnin tunsi hitaassa ajossa liikaa omaan makuun enkä pidä noista lepuutuksista muutenkaan. Uusista dieseleistä ei yleisesti ole kokemusta liikaa mutta itsellä ja kaikilla tutuilla tuo 2.0 diesel on toiminut oikein mainiosti (faijalla pari sataa tkm parilla eri Mondeolla ja duunikaverilla ajossa 500tkm mittarissa oleva Mondeo). Ja itsellä oli vielä tosiaan tehtaan kutiteltu versio lisäkutiteltuna viriboxilla ST:ssä joten kestää tehoa ja vääntöä ihan hyvin. Pienemmistä oma otanta on pientä aka 1auto mutta ei tuo kaverin 1.5 diesel ole pamahtanut vaikka kerännyt kilsoja, ollut hyvän tovin softattuna ja saa kenkää niin perkeleesti (tosin Fiestassa joten koppa mitä vetää on kevyempi mutta softaaja ainakin sanoi että ihan asiallinen kone hänen kokemuksensa perusteella).

Jos esim vertaa nyt Corollaan niin isoimpina eroina on että Focuksessa on omilla spekseillä huomattavasti parempi laatuvaikutelma, nappien, näyttöjen yms loogisempi toiminta, hiukan hiljaisempi, paljon parempi ajaa, paremmat hifit, perinteinen aski vs CVT (CVT:n luotettavuus kilsojen karttuessa luotettavuus?), tilat, laaja skaala varusteluissa (mutta suurimmassa osassa vai ihan kaikissa esim adaptiivinen vakkari, lämmitettävä tuulilasi jne vs Corolla jossa parkkitutkat ovat asia vain kalleimmalla varustelulla). Miinuksena sitten nuo aiemmin mainitut plus arvon alenema joka on jyrkempi kuin Toyotalla (ST ja Vignale eivät sukella niin pahasti), mielikuvat ja maine ja tietyt typerät pienet asiat jotka pitää vain kokeilla ärsyttävätkö vai eivätkö.
 

Ed!

Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
347
Mitä tarkoitat ”kulutus reippaasti korkeampi”?
Tässä on RAV4 tavallisen hybridin kulutus 27 000 km jälkeen, kun vein auton vaihtoon plugariin ja 5,3 L/100 km oli koko matkan kumulatiivinen. Toki plugarin lukema on nyt 0,9 L/100 km, mutta se kyllä kuluttaa lataamatta lähemmäs 6 L/100 km lukemia. Mutta esim Corollaan verraten tuollainen 5,3 L ei ihan reippaasti korkeampi ole. Ajoprofiilit tietysti ratkaisee noita kulutuksia itse kullakin. Mutta näin on päästy ja tuossa on koko auton historia näkyvillä nollaamatta.
Nojuu, "huomattavasti" ehkä väärä sanavalinta. Mutta identtisellä koeajolla kun kävin ja auton omalla ajotietokoneella mittasin, oli rav4 6l/100km ja corolla 5,1l oma ajo pitkälti moottoritiellä pitkää siivua niin kulutus ja hintaero ratkaisivat. Jos ei olisi pakko sniiduilla matkakuluissa niin valitsisin ravin.

En tiedä kuinka vaikuttaa, mutta koeajoauto oli neliveto?
 
Liittynyt
12.01.2021
Viestejä
736
Nojuu, "huomattavasti" ehkä väärä sanavalinta. Mutta identtisellä koeajolla kun kävin ja auton omalla ajotietokoneella mittasin, oli rav4 6l/100km ja corolla 5,1l oma ajo pitkälti moottoritiellä pitkää siivua niin kulutus ja hintaero ratkaisivat. Jos ei olisi pakko sniiduilla matkakuluissa niin valitsisin ravin.

En tiedä kuinka vaikuttaa, mutta koeajoauto oli neliveto?
Joo mulla on ollut pelkästään 4-veto autoja vuodesta 95 lähtien. AWD saattaa vaikuttaa ehkä 1-2 dl kulutkseen RAV4 hybridillä, Eli tuo 2,5 L hybridi moottori on varsin taloudellinen omasta mielestä. Ja sillä on aika vähän tekemistä sen vetotavan suhteen ns normaalin kovan vaihteiston kanssa. Edellinen 2,5 L hybridi malli, eli ennen 2019, kulutti 6,3 L100 km ja se oli myös kesä/talvi lukema n 34 000 km ajon jälkeen. Erinomainen parannus vuosimallissa ja kun tehot ja ajamisen taso vielä nousi samalla.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
760
Tähän mennessä isoin ongelma Corollassa on ollut epämääräinen ajettavuus.
Se muutama sata kilometirä mitä on tullut farmari korollalla ajettua, niin ajettavuus on ehkä hieman tunnoton, mutta tämähän on ollut näiden ominaisuus jo vuosikymmeniä.
Nykyisinhän noissa on "kaistallapitoavustin" jonka päätarkoitus on tuntuu olevan ajaa keskiviivan tuntumassa ja meno on myös "hieman" seilaavaa tuo päällä. Onneksi tuon saa pois päältä.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Se muutama sata kilometirä mitä on tullut farmari korollalla ajettua, niin ajettavuus on ehkä hieman tunnoton, mutta tämähän on ollut näiden ominaisuus jo vuosikymmeniä.
Nykyisinhän noissa on "kaistallapitoavustin" jonka päätarkoitus on tuntuu olevan ajaa keskiviivan tuntumassa ja meno on myös "hieman" seilaavaa tuo päällä. Onneksi tuon saa pois päältä.
Ei tuo suoraan meno ole ongelma. Ongelma syntyy ääritilanteissa pidon rajalla mennessä. Et tiedä yliohjaako, aliohjaako ja vuorotellen molempia. Esim moottorijarru sai perän irtoamaan peilijäisessä mutkassa alamäessä ja kun esp otti kiinni ja vastaohjasin niin aliohjattiin.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
1 416
Jos esim vertaa nyt Corollaan niin isoimpina eroina on että Focuksessa on omilla spekseillä huomattavasti parempi laatuvaikutelma, nappien, näyttöjen yms loogisempi toiminta, hiukan hiljaisempi, paljon parempi ajaa, paremmat hifit, perinteinen aski vs CVT (CVT:n luotettavuus kilsojen karttuessa luotettavuus?), tilat, laaja skaala varusteluissa (mutta suurimmassa osassa vai ihan kaikissa esim adaptiivinen vakkari, lämmitettävä tuulilasi jne vs Corolla jossa parkkitutkat ovat asia vain kalleimmalla varustelulla). Miinuksena sitten nuo aiemmin mainitut plus arvon alenema joka on jyrkempi kuin Toyotalla (ST ja Vignale eivät sukella niin pahasti), mielikuvat ja maine ja tietyt typerät pienet asiat jotka pitää vain kokeilla ärsyttävätkö vai eivätkö.
Toyotan eCvt on todistetusti umpiluotettava (noita on käytetty enemmäin tai vähemmän samanlaisina ekoista Priuksista lähtien). En oo kuullu koskaan että jollain olisi porsinu tuo, en vanhoissa enkä uudemmissa. Eihän noihin vaihdeta edes öljyjä koskaan(tosin silti suositellaan 150tkm väliä). Kyseessähän siis on erilainen systeemi kuin normaali CVT vaikka luonne on samanlainen. Ei siis ole mitään hihnoja ja sen semmoisia. Pikkuakku noissa on se suurin ongelma. Varsinkin vähän uudemmissa noita tuntuu menevän kuin leipää, eteenkin jos ne ovat tavaratilassa, kuten vaikkapa tuossa 2.0l Corollassa. Eihän se kallis ole uusia mutta vituttaahan se jos auto ei liiku.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Ei kiinnostais pätkääkään alkaa selvitellä uutta autoa tässä kohtaa, mutta 2012 Ford focus 1.6 ecoboost 182hv tais tulla tiensä päähän. Autosta tykkäsin paljon, ainoastaan maavara talvella auraamattomilla teillä oli vajaavainen.
Vaihtoehtoina pohtinu alle 1000-5000e 'järkiautoa' joka olis mahdollisimman huoleton tai sitte vähemmän järkevää suht uutta autoa 25 000e hintaluokassa osarilla/liisarina.
Peräkoukku ois oltava ja jarrullista vetokykyä 1000kg.
Kalliimpi vaihtoehto ei sais olla paskempi autona kun focus. Ajoa tulee +25tkm vuoteen.
Tarjontaa ja malleja aivan perkeleesti, ei tiiä ees mistä lähteä liikkeelle. Isompi maavara houkuttelis ja peräkonttikin sais olla farkku focuksen kokoluokkaa.
Onko palstalaisilla ehdotuksia.
Luotettavuus prioriteetti n.1.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Mistäpäin Suomea lähdetään ensinnä asiaa katsomaan?
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
878
Jos tämä ykkösprio niin riskitön vaihtoehto olis varmaan joku aasialainen. 25k hintaluokassa vaikka joku Qashqai tai Xtrail. Huoleton 5k auto kuulostaa kyllä haasteelliselta ja jos pitää viel olla about 2012 Focuksen tasoa niin menee vielä vaikeemmaks. Toimiskohan Ooppeli tai Kia, jos ovat olleet hyvällä pidolla?
Nissan ja luotettavuus eivät yleensä esiinny samassa menopelissä. Jos löytyy sellainen menopeli, jossa sähköllä toimii vain valot ja välityksiä säädetään itse hammaspyöriä liikuttamalla, voi luottettavuuskin olla kohdallaan. Tietysti, jos otetaan verrokiksi keskiverto Volkswagen, ovat kaikki yksilöt laadun jättiläisiä ja huippuluotettavia.
 
Liittynyt
04.11.2018
Viestejä
151
Varmaan alkuperäinen postaaja arvostais mielipiteitä sitten paremmin soveltuvista malleista. Kaikki autothan on lähtökohtaisesti paskoja, mutta ei Nissan tai aasialaiset kauhean huonosti ole noissa luotettavuusjutuissa pärjänneet. Vastaavasti saksalaiset noissa pärjänneet aika huonosti. Mites joku Sportage tai ProCeed menis Whelibobin tarpeisiin?
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Huutokaupat.com tuli loppuvuodesta ahkeraan selattua niin oli sielläkin muutama uudehko Qashqaikin josta vaihelaatikkoa vaihdettu sekä moottori lähes kokonaan mennyt rikki.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
102
Vaihtoehtoina pohtinu alle 1000-5000e 'järkiautoa' joka olis mahdollisimman huoleton tai sitte vähemmän järkevää suht uutta autoa 25 000e hintaluokassa osarilla/liisarina.
Itse päädyin syksyllä tismalleen samoilla specseillä 8. koppaiseen Honda Civicciin (2007-2011). Jos ulkonäkö ei liikaa järkytä, niin tuon auton ongelmat koskevat lähinnä ilmastointia ja tavanomaista ruostumista. Itse moottoriksi kannattaa valita tuo ketjulla oleva 1.8 Vtec (K18A2), jonka pitäisi olla lähes pomminvarma ja kohtuullisen taloudellinen (omassa ajossa matka-ajo 5,5-6 L ja kaupunki ~7,5 L).

Omien kokemusten perusteella käytännöllinen kottero, jota on myös todella hauska ajaa. Manuaalilaatikon toiminta muistuttaa kiväärin pulttilukkoa ja toimii todella hienosti. Moitteita antaisin ainoastaan rengasmelusta, mutta tässä yksilössä onkin alla kiinalaiset nastarenkaat. Toivottavasti kesäksi vähän hiljenee.
 

kuoris

Tukijäsen
Liittynyt
28.06.2017
Viestejä
3 191
Tais olla just tuon malliversion Civic jossain listauksessa missä oli luotettavimmat autot (jonkun tilaston mukaan). Missä maassa nuo on valmistettu?
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
Huutokaupat.com tuli loppuvuodesta ahkeraan selattua niin oli sielläkin muutama uudehko Qashqaikin josta vaihelaatikkoa vaihdettu sekä moottori lähes kokonaan mennyt rikki.
Suosittelen puolison vierestä tuskaa seuranneena välttämään kyseistä mallia CVT-kuravariaattorin takia. 116000 ajetusta, 2014/15 mallista nasahti loota ja sitä seurasi ~4000€ jumppa. Onneksi mamma oli ottanut jonkun ihmeen laajemman takuun auton hankkiessa, niin hänelle jäi parisataa maksettavaa. Auto lähti luonnollisesti välittömästi vaihtoon remontin jälkeen. Kaiken lisäksi aivan kammottava kiihtymään, varsinkin tuo 1.6 koneella oleva.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Suosittelen puolison vierestä tuskaa seuranneena välttämään kyseistä mallia CVT-kuravariaattorin takia. 116000 ajetusta, 2014/15 mallista nasahti loota ja sitä seurasi ~4000€ jumppa. Onneksi mamma oli ottanut jonkun ihmeen laajemman takuun auton hankkiessa, niin hänelle jäi parisataa maksettavaa. Auto lähti luonnollisesti välittömästi vaihtoon remontin jälkeen. Kaiken lisäksi aivan kammottava kiihtymään, varsinkin tuo 1.6 koneella oleva.
Juu, nissanin cvt lootaan ei kannata koskia pitkällä tikullakaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
 

hazaski

Tukijäsen
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
244
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
C-mallista ei ole kokemuksia, mutta itsellä on samaa ikäluokkaa oleva E-malli, eli 2012 s212 250CDI 4matic. Taitaa tekniikka olla melkolailla samaakuitenkin. Moottorissa on hyvä seurata jakoketjua, ei ole tasoa VAG mutta ajan kanssa voi venyä tässä om651:ssa, joten kylmänä käynnistäessä kannattaa kuunnella kuuluuko rällätystä, jos kuuluu niin jatkotutkimuksiin. Ketju ei itsessään taida olla kallis, mutta tähän moottorimalliin vaihtoivat sijainnin tulipellin puolelle, kun vanhoissa oli etupuolella, joten vaihtotyö vie enemmän aikaa -> kalliimpaa.

Toinen vielä todennäköisempi vika on 4maticin sairaus, eli kuskinpuolella edessä vetoakseli menee alumiinisen öljypohjan läpi, ja vetoakselissa oleva laakeri kuopissa näin ollen hakkaa sitä reikää väljäksi, koska se laakeri on kovempaa metallia. Tämän tuntee kun rengas on ilmassa vetoakselia heiluttamalla pystysuunnassa, eli jos on klappia on remppa edessä. Remontti itsessään niin taitaa MBosalla olla ainoa toimiva remppa, jossa poraavat isomman reiän johon laittavat kovemman laakeripesän. Jotkut liikkeet korjaavat vain vaihtamalla laakerin (tämä oli tehty minun autoon), joka ei auta, koska vika pesässä jossa laakeri sijaitsee. MBosan remppa maksaa vähän reilun tonnin.

Autosta tykkään kyllä, mutta sitä en tiedä miten muilta osin C-malli eroaa.
 
Liittynyt
17.04.2017
Viestejä
439
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
S60 D5 ollut omistuksessani ja ei siitä oikein mitään pahaa sanottavaa löytynyt. Ihan hyvin vetoja ja kohtalaisen hiljaista menoa. Jos jostain pitäisi marista, niin tuo D5 oli yllättävän janoinen peli myös matka-ajossa. En nyt ulkoa muista tarkasti, mutta vollea aiempaan ohjelmoituun 3.0tdi audiin verrattuna kulutus oli isompaa matkassakin.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
En kehtaa uutta ketjua tehä. Joten ehkä täältä sais muutaman mielipiteen. 2011 VW Passat 1,6 tdi 360t/km alkaa tulla tiensä päähän ja en jaksais enää paljo lisä rahaa siihen upottaa. Jakopään tein 300 kohalla, sitten jäi alusta puslista katsastukseen, vaihoin kaikki kumit alustassa, niin webasto sanoi poks jne. jne... Nyt 2 päivä oon nettiaotoa selaillut ja jotain järkevä auto sen tilalle tai sitten kaveriks (ei siitä kai juuri vaihossa saa, joten sama se vanha jättä kakkosautoks). Ajan noin 40t/km vuoessa. Budjetti on alta 20t. Nyt on suosikilistalla kaikki nelivetoja, pari alta 200t ajettua Passattia vm 2014 2.0TDI konella, Mersu C 220CDI ja 250CDI vuosimallia 2012-2014 ja Volvo V60 2014 D5 sekä D6. Eri arvosteluja ja foorumeja luettuani, 2.0TDI alkaa epäilyttää. Joten lähinnä Mielipiteitä juuriki 2012-2014 C220/250 4maticistä ja Volvo V60 D5 ja D6 AWD hybrideistä kaipaisin. Nuo kaikki on 150t ja 200t/km välissä.
Mikä siinä 2.0 TDI:ssä epäilyttää?
Ainakin omien ja tuttujen kokemuksien perusteella ollut suhteellisen vaivaton peruskone ja hyvä 1.9 TDI:n seuraaja.

Aito ja oikea 5-pyttyinen D5 on hyvä ja luotettava kone, toki saastelaitteet siinäkin alkavat tuolla 200 000 km paikkeilla kiukutella ja hybridi järjestelmässä on omat sudenkuoppansa, mutta ei kuitenkaan kokonaisuutena mikään onneton laite.

Kaverilla on tuollainen 2012 W204 220 CDI 4matic amg paketeilla kakkosautona, ollut hänellä uudesta asti, ensin työsuhdeautona ja sitten lunasti omaksi, menty vähän päälle 200 tkm ja on ollut tekniikkansa puolesta melko viaton, lähinnä vaihdettu joitain väljähtyneitä puslia ja xenon polttimoita.
Kuulemma viime viikolla jäi auto pihaan ja lähti lavetilla Veholle Mercedeksen Mobilo palvelulla, oli polttoaineen siirtopumpun ohjainkortti kärähtänyt, korjaus maksoi kaverin mukaan reilut 400 € ( osa reilut 200 € ja 2 tuntia töitä ).
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
122
Mikä siinä 2.0 TDI:ssä epäilyttää?
Ainakin omien ja tuttujen kokemuksien perusteella ollut suhteellisen vaivaton peruskone ja hyvä 1.9 TDI:n seuraaja.
Oikeastaan ei se kone itsessään pelottaa, jos siellä joki menee, niin luultavasti pakakaasujärjestelmä, mitä nyt pikaisella katselulla näin, siinnä 2.0tdi ssä taitaa nuo palikkat olla huomattavasti helpommassa paikassa ku pykälä vanhemmalla 1,6 tdi llä. Se oli nimittäin rojekti...Mutta enemmän oon kauhutarinoita lukennut/kuullut DSG laatikosta, että nuo tahto olla se heikko lenkki. Mutta toisalta, kaiken saa paskaks jos tarpeeks yrittää. Itseä ulkonäöllisesti mielyttäis juuriki Passatti(vaikkei se tärkein seikka olekaan, mutta silti) ja B7 passatia tykkään kovasti ajaa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
83
Itse päädyin syksyllä tismalleen samoilla specseillä 8. koppaiseen Honda Civicciin (2007-2011). Jos ulkonäkö ei liikaa järkytä, niin tuon auton ongelmat koskevat lähinnä ilmastointia ja tavanomaista ruostumista. Itse moottoriksi kannattaa valita tuo ketjulla oleva 1.8 Vtec (K18A2), jonka pitäisi olla lähes pomminvarma ja kohtuullisen taloudellinen (omassa ajossa matka-ajo 5,5-6 L ja kaupunki ~7,5 L).

Omien kokemusten perusteella käytännöllinen kottero, jota on myös todella hauska ajaa. Manuaalilaatikon toiminta muistuttaa kiväärin pulttilukkoa ja toimii todella hienosti. Moitteita antaisin ainoastaan rengasmelusta, mutta tässä yksilössä onkin alla kiinalaiset nastarenkaat. Toivottavasti kesäksi vähän hiljenee.
Kiitoksia ehdotuksista. Pk-seudulla työt toistaseksi, mutta hyvää yksilöä toki voi vähän kauempaakin lähteä hakemaan tuttujen kyydissä. Nyt kun tarkemmin katoin niin kilsat ollut sen +30tkm per vuoteen.
Jos tämä ykkösprio niin riskitön vaihtoehto olis varmaan joku aasialainen. 25k hintaluokassa vaikka joku Qashqai tai Xtrail. Huoleton 5k auto kuulostaa kyllä haasteelliselta ja jos pitää viel olla about 2012 Focuksen tasoa niin menee vielä vaikeemmaks. Toimiskohan Ooppeli tai Kia, jos ovat olleet hyvällä pidolla?
5ke hintaluokassa ei tarvitte olla 2012 focuksen tasoa varustelu ja mukavuus, vaatimus koski lähinnä sitä +20ke osariautoa, jos sellaiseen päädyn. Ennen focusta oli 1997 toyota carina e, mutta luovuin siitä kun en kokenut järkeä sijoittaa sen hintasen auton korjaukseen enään yhtään lisää. Muuten tykkäsin kyllä siitä, luotettava ja mukava peli, katsuri ei vaan tykännyt kun hapertui.
Jo focusta ostaessa tuli kateltua paljon vastaavaa farkku astraa, mutta meni hylkyyn kun 6-lovinen manuaali oli taipuvainen hajoomaan ja myös vastaava kia ceed oli listoilla korkeella, mutta focus taisi olla luokkansa hiljaisin sillon ja omaan käteen sopivin. Toisaalta nyt jos/kun focus menee vaihtoon, niin pitkää oon kyllä ollut 4-veto ja korkeempi maavara haaveissa, mutta tiiä sitte riittääkö 20-25ke edes moiseen suht huolettomaan. Tuo 2012 focus oli kyllä todella huonolla maavaralla keulasta, vaikka ei ollut edes st/rs. Sellannen perstuntuma että vastaavilla muiden merkkien autoilla ei pohja raapinut niin herkästi talvella.
Olisiko +20ke astra tai kia hyvä vaihtoehto, onko heikkoja lenkkejä mallistossa/moottoreissa/vaihdelaatikossa?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 257
Nyt ku hetki ajeltu V90 (D3), niin voi lyhyet kommentit antaa
- Hyvä matka-auto
- Hyvät penkit
- Infortaiment system riittävän hyvä ja helppo
- Hyvä näkyvyys mittaristoon
- Hyviä varusteita ilmeisesti kaikissa, mutta ainakin nämä hyviä
* sähkötoiminen takaluukku + avaus kuskin vierestä napista se takaluukku +
* key less go (kahvalle tai takakontillle ja käsi luukulle, niin aukeaa), lukitseminen myös onnistuu kahvan ulkopuolelta ja takakontin napista
* webasto Volvo On Call komennoilla
* Kännykästä auton laitto käyntiin ja ilmastoinnin säätö (käynnistys varsinkin ollut kätevä lasten kanssa, kun laittaa kännykästä käyntiin ja lapsia sarhaa istuimiin tms. tekee lumityöt auton lähistöltä.. Samalla lämpiää peilit, takalasi ja ratti+penkki
* vakkari adaptiivisine ominaisuuksineen ja kaistavahteineen, Pilot Assist on juuri se mitä omassa arkikäytössä kaipaankin.
* lastenistuimet mahtuu hyvin ja etupenkin istuimet "oikeaan asentoon" tilasta piittaamatta
* kait tää hiljainen on

Heikkouksia
- suksiluukku pieni kun mikä, esim. laskettelu saattais olla hankalaa. kätevämpi olis jos keskipenkki kaatuisi
- takakontin muotoilu syö tavaratilaa
- peruutuskamera uupuu omasta mallista
- D3 aika perusmenoon (itselle riittää), mutta ei nyt mikään ohitustykki varmaan..
- takaveto on ketterämpi
- ei neliveto
--
Lyhyesti silti: Erittäin hyvän tuntuinen auto, ja toki tällä hintaa (26k) saa jo ollakin. Ostaisin uudelleen ja voisin kaverille suositella.
Vaihtoehtona näen omalla kohdalla lähinnä Mercedes W213 Farmarin hyvillä varusteilla tai Tesla Y:n, mutta Mercedeksen varustelu on itselle epäselvää ja toisaalta ne ovat ainakin 5000e kalliimpia pääsääntöisesti.
 
Liittynyt
14.11.2017
Viestejä
102
Nyt kun tarkemmin katoin niin kilsat ollut sen +30tkm per vuoteen.
Ai me puhutaan kuitenkin näin reilusta ajosta. Tuohon ajomäärään kyllä Civicciä suosittele, vaan lähtisin katselemaan sieltä 20k€ hintaluokasta. Vaihdoin itse 2.0 BiTDi Passatista tuohon Civicciin kun ajot väheni tuolta 30-40 tkm tuohon 10-15tkm ja voin kyllä suositella kyseistä autoa, jos pienillä kilsoilla löytyy. En ehkä luottais tuohon 240 hp /500 NM 4-mukiseen yli 250 tkm.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
369
Nyt ku hetki ajeltu V90 (D3), niin voi lyhyet kommentit antaa
...
- D3 aika perusmenoon (itselle riittää), mutta ei nyt mikään ohitustykki varmaan..
...
Tähän pienenä sivukommenttina omana huomionani, kun kerran pidemmäksi aikaa otin vuokralle V60 D3:n. Suru tuli puseroon joka kerta kun piti vähänkään kiihdyttää. Mukava ja hiljainen kone, ei siinä, mutta eihän siitä irronnut yhtään mitään. Ensimmäisen kerran kun motarille lähdin kiihdyttämään vuokrapajalta lähdettyäni, mietin että nyt jäi varmaan automaatissa jokin suurin vaihde päälle kun ei kiesi liikkunut lähes mihinkään, mutta kyllä se vaan kovasti yritti pienellä vaihteella kulkea. Toki olin tottunut tehokkaampaan autoon, ja kyllähän sillä D3:lla ne matkat kulki, mutta oli tosiaan omalla kohdallani niin onneton suoritus että aluksi epäilin autossa olevan jotain vikaa.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
602
Nyt ku hetki ajeltu V90 (D3), niin voi lyhyet kommentit antaa
Kommentit kuulosti ihan siltä että tämänmoinen kelpaisi itsellekin.

Joskus autoliikkeessä innostuin poikkeuksellisesti höpöttelemään myyjälle minkälainen olisi omaan makuun sopiva pirssi ja sieltä myyjä alkoikin Volvoja tyrkyttämään mutta en vaan pääse siitä yli että 1. niitä on kaikilla 2. omaan silmään eivät vaan näytä hyvältä 3. tuo mieleen traktorin

Nyt ajan Lexuksella eikä siinäkään muuta vikaa kuin comfort-varustelulla aika karvalakki ja surkea infotainment. Näitä ei tule liian usein vastaan, kulutus ja kulku riittävästi kohdallaan ja luotettavuudenkin pitäisi olla hyvällä tolalla.
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Mitä mielipiteitä vm. 2018 Toyota Avensis 1,8l Valvematic. Farmarikorilla. Toyotaa en tunne mutta haussa varmatoiminen ja huoleton käyttöauto vaimon reissuajoon ja perheen kaupunkipyörittelyyn ja sukulointiin. Kilometrejä vuodessa n. 25000km. Paperilla ainakin varsin kallis auto. Hintapyynnit pyörii 18-21k€ ja kilometrejä n. 130-160k. Mutta onko tässä tämän Toyotan salaisuus että auto noilla kilometreillä vasta sisäänajettu?

Tähän samaan tarpeeseen ja hintapisteeseen saa tarjota muutakin jos mieleen juolahtaa. Dieselikään ei ole poissuljettu, lähtökohtaisesti vaimo ei siitä innostu korkeiden kiinteiden kulujen vuoksi.

Tärkeimmät asiat: pieni kulutus, luotettavuus, vetokoukku, tilat taaperon turvaistuimelle seuraavat 4 vuotta sekä koiralle.

Edellinen auto vm. 2012 VW Passat. Asiallinen auto ja highline varustetaso sellainen josta varmasti jää jotain kaipaamaan. Vagineen jatkuvia pikkuvikoja ja pelkoa perseessä että kohta laukee jotakin ja isosti ei taas ollenkaan.
 

Brooke Logan

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
24.11.2022
Viestejä
512
Mitä mielipiteitä vm. 2018 Toyota Avensis 1,8l Valvematic. Farmarikorilla. Toyotaa en tunne mutta haussa varmatoiminen ja huoleton käyttöauto vaimon reissuajoon ja perheen kaupunkipyörittelyyn ja sukulointiin. Kilometrejä vuodessa n. 25000km. Paperilla ainakin varsin kallis auto. Hintapyynnit pyörii 18-21k€ ja kilometrejä n. 130-160k. Mutta onko tässä tämän Toyotan salaisuus että auto noilla kilometreillä vasta sisäänajettu?

Tähän samaan tarpeeseen ja hintapisteeseen saa tarjota muutakin jos mieleen juolahtaa. Dieselikään ei ole poissuljettu, lähtökohtaisesti vaimo ei siitä innostu korkeiden kiinteiden kulujen vuoksi.

Tärkeimmät asiat: pieni kulutus, luotettavuus, vetokoukku, tilat taaperon turvaistuimelle seuraavat 4 vuotta sekä koiralle.

Edellinen auto vm. 2012 VW Passat. Asiallinen auto ja highline varustetaso sellainen josta varmasti jää jotain kaipaamaan. Vagineen jatkuvia pikkuvikoja ja pelkoa perseessä että kohta laukee jotakin ja isosti ei taas ollenkaan.
Toyotoissa on aina extraa hinnoissa, koska ovat luotettavuustilastoissa aina kärkikastissa ja sen takia siitä halutaan maksaa.

Itsellä on kokemusta melko samasta. Huippu auto. Ainoat miinukset on, että on ehkä hieman tehoton ja pitkäjalkaiset joutuu pitämään jalkoja koukussa hieman, että ylettyy rattiin. Kulutus maantiellä 5-6 ja kaupungissa 7-8.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Onko tuossa Toyotassa edes pieni kulutus, eikös 1,8l Valvematic ole ihan perus bensakone ilman hybridiä?
 

miu

Liittynyt
22.03.2019
Viestejä
275
Aika paljon ajoprofiili on maanteitä jolloin näkisin että kulutus on aika samoissa oli kyseessä puhdas bensakone tai hybridi. Vaimo sopii pituutensa puolesta toyotaan kuin toyotaan mutta itselleni saattaa tulla ongelma. Vartta on 195cm ja nimenomaan pitkät jalat. Jonkun toyotan joskus istuneeni ja otsa painoi aurinkolippaa vasten. :)
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
330
Mitä mielipiteitä vm. 2018 Toyota Avensis 1,8l Valvematic. Farmarikorilla. Toyotaa en tunne mutta haussa varmatoiminen ja huoleton käyttöauto vaimon reissuajoon ja perheen kaupunkipyörittelyyn ja sukulointiin. Kilometrejä vuodessa n. 25000km. Paperilla ainakin varsin kallis auto. Hintapyynnit pyörii 18-21k€ ja kilometrejä n. 130-160k. Mutta onko tässä tämän Toyotan salaisuus että auto noilla kilometreillä vasta sisäänajettu?

Tähän samaan tarpeeseen ja hintapisteeseen saa tarjota muutakin jos mieleen juolahtaa. Dieselikään ei ole poissuljettu, lähtökohtaisesti vaimo ei siitä innostu korkeiden kiinteiden kulujen vuoksi.

Tärkeimmät asiat: pieni kulutus, luotettavuus, vetokoukku, tilat taaperon turvaistuimelle seuraavat 4 vuotta sekä koiralle.

Edellinen auto vm. 2012 VW Passat. Asiallinen auto ja highline varustetaso sellainen josta varmasti jää jotain kaipaamaan. Vagineen jatkuvia pikkuvikoja ja pelkoa perseessä että kohta laukee jotakin ja isosti ei taas ollenkaan.
Sisäänajoa vasta nuo kilsat Toyotaan, itsellä vanhempi t27 d4d 2.0 joka sisäänajettu nyt 355tkm itse ajanut jo 60tkm pelkillä öljynvaihdoilla. Ketju alkuperäinen ja ei syö nesteitä. Tämän perusteella uskaltaisin suositella, kun ei omaan ole yhtään pyöränlaakeria vaihdettu ikinä, kun tuntuu monella merkillä olevan kulutustavaraa.
 
Liittynyt
01.02.2018
Viestejä
4
Tarvetta olisi varmatoimisille ja halvalle käyttöautolle ehkä Max. kahdeksi vuodeksi.

Budjetti ei ole aivan kiveen hakattu, mutta tapauskohtaisesti pyöritään 10t€:n molemmin puolin.

-bensa
-pieni kulutus
-ns. pomminvarma tekniikka
-90% ajosta taajamapyöritystä
-ihan pienimmät kinnerit jättäisin pois
-automaatti plussaa

Kiikarissa on nyt ensisijaisesti ollut Toyota Priukset vuosilta 09-15. Onko näistä mitään puolesta tai vastaan? Tuntuu että näiden arvo ei ole juurikaan pudonnut viimeisen 2-3v aikana ja alle 200tkm ajetuista saa pulittaa reilusti yli kympin.
 
Liittynyt
22.11.2018
Viestejä
517
Juuri ajoin omalla -12 2.0 bensa Avensiksella reilut 900km matka-ajoa. Keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,9L/100km, todellinen 1-2dl enemmän, tosin ajoin rajoitusten mukaan tai maksimissaan 5km/h yli. Ei mielestäni ollenkaan paha.
 

jrp

Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
760
Juuri ajoin omalla -12 2.0 bensa Avensiksella reilut 900km matka-ajoa. Keskikulutus oli ajotietokoneen mukaan 5,9L/100km, todellinen 1-2dl enemmän, tosin ajoin rajoitusten mukaan tai maksimissaan 5km/h yli. Ei mielestäni ollenkaan paha.
Jos tämä viesti liittyi kysyjään jonka ajosta 90% on taajamapyöritystä, niin matka-ajoa on turha mitata, ellei halua pettää itseään.
Oma kulkine menee myös matka-ajossa n. 6 litran kulutuksella, mutta oikeasti keskikulutus on pari litraa enemmän vaikkei taajama-ajon osuus ole edes 90%.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
931
Kokemuksia skoda fabiasta 1.2l bensakoneella ja manuaalilaatikolla? 2010 100tkm rullattua yksilöä pohditaan perheen kakkosautoksi, tuo on kyllä VAG mutta ei ilmeisesti tuollaisissa peruskipoissa ole samoja tyyppivikoja kuin DSG laatikoissa tai muilla tuon ajan vag moottoreilla?
 
Liittynyt
18.02.2017
Viestejä
2 257
Mites, noin 500e vika töineen tuli ja auto ostettu 23.12.22.
Olisinko saanut tuon normaalistikin Sakan piikkiin ja millä ehdoin?

Ostin siis laiskuuksissani Saka varmalla.. nyt maksan tuosta 100e itse ja loput Saka. Meneekö oikein? Ihan oppina itselle.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
237 560
Viestejä
4 166 325
Jäsenet
70 423
Uusin jäsen
ngocminh247

Hinta.fi

Ylös Bottom