Pyrres
Apina koulutuksessa
- Liittynyt
- 18.07.2017
- Viestejä
- 4 475
MIelenkiinnosta, mihin vertasit? Itsellä on kokemusta isommista ja pienemmistä autoista mutta pääasiassa pienemmät tehomallit tai erikoismallit ovat olleet se oma juttu joten sisämelu ei ole ollut asia mitä olisi huomioinut. Oma parin päivän parinsadan km:n kokemus 2022 Corolla hatchbackistä 2.0 koneella on sekava. Semi ok asfaltilla 100kmh vauhdeissa oikein mukava ja kohtuu hiljainen... toisaalta kun osut huonolle asfaltille niin stereoita saa kyllä vetää kovemmalle jos haluat peittää rengasmelun. Omalla hyvin ennakkoluuloisin mielikuvin varustellulla koeajolla tuo Corolla yllätti juurikin ettei ollut niin meluisa kuin oletin ja 2.0 koneella ei myöskään ollut se hitain auto liikenteessä. Omalta kohdalta jo nyt hiukan myöhäistä muutella valintoja kun firma osti jo auton ja se seisoo parkkiksella mutta mieluusti kuulen mielipiteitä.Corolla oli itselläkin mielessä siihen asti kunnes kävin koeajamassa. Kaikki muu oli ihan ok, mutta se sisämelu ei. Nyt harkinnassa RAV4, vähän joutus laittaa lisää rahaa, kulutus himpun verran suurempaa, mutta kokonaisuus tuntu paremmalta..
Tähän mennessä isoin ongelma Corollassa on ollut epämääräinen ajettavuus. Juu tiedän että MX-5 NA on "legenda" ja toisten mielestä LEGENDA (itse en uskonut että olisi niin mahtava kuin se oikeasti onkaan, vihje, älkää käykö koeajamassa moista jos ette halua olla pilattuja niin vaihteiston kuin ajettavuuden osalta) ajettavuuden suhteen mutta kertonee jotain että koen että olen todennäköisesti huomattavasti paremmassa turvassa MX:llä ajaessa kuin Corollassa. MX:ää ajaessa olen kuski, en matkustaja ja tunnen kaiken mitä auto tekee vs Corolla josta ei tiedä mitä pirua se tekee seuraavalla kerralla kun ajat samaan mutkaan täysin samalla tavalla kuin viimeksi. Tiedän että Corollassa selviää hengissä ja MX:ssä todnäk et mutta oma fiilis tähän mennessä on että todennäköisyys suistua tieltä liukkailla tai muuten on HUOMATTAVASTI isompi Corollalla. Corollan ratissa saa miettiä ja epäröidä vs MX:n ratissa 100kmh vauhdeissa tasakaasulla irtoava perä on pelottava mutta täysin hallittava asia ja "normaalia". Kertonee tarpeeksi erosta jos toinen on 30v+ modernimpi ja omaa kaikki avut ja silti auto aliohjaa ja yliohjaa epäloogisesti ihan normi tilanteissa, luistonesto on ainakin Teslaan tai muihin parin vuotta vanhoihin polttiksiin verrattuna täyttä paskaa ja monta muuta pientä juttua jotka herättävät epävarmuutta koskien kuskin kykyä pitää auto tiellä ja liikkumassa.