Mikä auto minulle?

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 306
Lähisukulaisen pitäisi joku kulkuväline ostaa. Mikä mahtuisi seuraavaan haarukkaan?

- vuosimalli voisi olla vaikka 2016-->
- hinta 15-25k€
- farmari (ison koiran pitää silloin tällöin mahtua kyytiin)
- alle 90t km ajettu
- pieni kulutus

Meneekö Octavian kanssa pahasti metsään (1,4/1.5tsi tai 2L diesel)? Kilometrejä tulee varmaan noin 15-20tkm vuodessa).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.05.2022
Viestejä
111
Lähisukulaisen pitäisi joku kulkuväline ostaa. Mikä mahtuisi seuraavaan haarukkaan?

- vuosimalli voisi olla vaikka 2016-->
- hinta 15-25k€
- farmari (ison koiran pitää silloin tällöin mahtua kyytiin)
- alle 90t km ajettu
- pieni kulutus

Meneekö Octavian kanssa pahasti metsään (1,4/1.5tsi tai 2L diesel)? Kilometrejä tulee varmaan noin 15-20tkm vuodessa).
Itse kyllä kierrän kaikki nuo VAG-konsernin tuotteet hyvin kaukaa ihan vain noiden nettikeskustelujen pohjalta. Sen verta paljon löytyy ongelma tapauksia.
 
Liittynyt
19.02.2018
Viestejä
603
Eikös joku farkku-Corolla hybridinä vois mennä tuohon ikkunaan, idioottivarma ja pieni kulutus.
 
Liittynyt
10.11.2019
Viestejä
894
Mitenkään kettuilematta, Lexuksen mallistosta taitaa olla ns. omia malleja enää Ls ja Is, joista jälkimmäistä ei enää tuoda Eurooppaan. Nykymallien lexusluxus siis löytyy jostain muualta kuin käytetystä platformista, kuten kilpailijoillakin.
Lisäisin listaan edellä mainitun LC:n lisäksi GX:n ja LX:n. Vaikka perustuvatkin Land Cruiseriin, ovat varsin hienoja laitteita. GX:ssä ja LX:ssä persvakoduunarimoottorin tilalla on bensakasi ja alustan teräsvieterit on korvattu ilmajousituksella. En silti tiedä, onko enää isompi lantikkakaan saatavilla teräsvietereillä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 051
Onko tietoa t250 Avensiksen välityksistä. Kaikissa bensakoneissa sama kuin 1.6 että kierrokset noin 4000 rpm moottoritiellä?
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Passat vm 11, 1.4tsi ja dsg, ajettu 180tkm. Uhka vai mahdollisuus? Pelkkää negaa kuullut tsi:stä, muutama diesel s-tronic audi ollut ja niistä kovasti tykännyt. Mainettaan parempi kombo?
 
Liittynyt
11.04.2020
Viestejä
100
Kaikki paskimmat mahdolliset yhdistelmät. Pysy kaukana. Dsg hajoaa, jakoketju venyy tai katkeaa, öljynsyöntiongelmaa...
 
Liittynyt
19.11.2016
Viestejä
4 230
Passat vm 11, 1.4tsi ja dsg, ajettu 180tkm. Uhka vai mahdollisuus? Pelkkää negaa kuullut tsi:stä, muutama diesel s-tronic audi ollut ja niistä kovasti tykännyt. Mainettaan parempi kombo?
Riippuu kai täysin hinnasta ja huoltohistoriasta. Jos DSG vaihdettu, moottori rempattu öljynkulutuksen osalta ja muuten ehjä huoltokirja niin halvalla voi ostaa.
 
Liittynyt
26.06.2017
Viestejä
1 601
Minkäslaisia riskejä tuollaisessa 520d F11 bemarissa on? Vuosimallia n. 2012-2013, 150-200 k kilsat? Hintaluokka alle 15 k farkku haussa.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Jakopää ja huoltamaton vaihteisto. Jälkimmäinen on halpa jos toimii, ensimmäinen vaatii enemmän paalua. Matka-ajossa olleet vähemmän todennäköisesti kärsii venähtäneestä ketjusta.
 

bb12

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
13.10.2017
Viestejä
602
Riippuu kai täysin hinnasta ja huoltohistoriasta. Jos DSG vaihdettu, moottori rempattu öljynkulutuksen osalta ja muuten ehjä huoltokirja niin halvalla voi ostaa.
Taitaa övsuositus olla 30tkm, ehdottomasti liian pitkä tuohon DSG pikkuturbon ja vielä vuosimallia 2011. Jättäisin pois suosiolla.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
Ei BMW käytä hihnoja. Kun moottorikoodi muuttui N > B niin parannusta tuli, ei se jakoketjun vaihto pätkäkoneeseen mikään maailmoja mullistava temppu ole, kunhan tiedostaa sen jos kylmäkäynnistyksessä rapsuttelee tai ketjunkiristäjä näyttää olevan ulkona runsaammin.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Hintahaitari 6000-7000€, farkku/maasturi bensa ja automaatti plussaa. Isofix tarttee olla ja tilaa myös, jotta mahtuu kolmihenkinen perhe ja koira matkustamaan tarvittaessa. Ajo lähinnä kaupassa käyntiä, satunnaista töihin menoa ja jokunen pidempi siivu. Kilometrejä vuositasolla n. 6000-8000km.b

Itse katsellut siis tsi+dsg passatia (ei jatkoon), - 06 bmw 523 ja honda accord. Hondasta ei kokemusta, miten nuo bemarit sitten? Volvo toki varmaan lienee vaihtoehto, mutta oman kokemuksen mukaan ne on yllättävän kalliita ylläpitää ja omistaa.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
464
Vanhempien tulisi ostaa uusi kakkosauto, ainoina kriteereinä että bensa, automaatti, pieni koko sekä noin 2000€ hinta. Tuntuu että vaihtoehdot ovat joko Citroen C4 tai PT Cruiser, Citroenissa vain hiertää vanhahko 4 lovinen automaatti mutta ei parempaakaan taida tuohon hintaan saada.
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
293
Vanhempien tulisi ostaa uusi kakkosauto, ainoina kriteereinä että bensa, automaatti, pieni koko sekä noin 2000€ hinta. Tuntuu että vaihtoehdot ovat joko Citroen C4 tai PT Cruiser, Citroenissa vain hiertää vanhahko 4 lovinen automaatti mutta ei parempaakaan taida tuohon hintaan saada.

Tuolla budjetilla ei kovin ihmeellistä saa, miltei liisais vaikka melkeinuudenvuodeksi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Vanhempien tulisi ostaa uusi kakkosauto, ainoina kriteereinä että bensa, automaatti, pieni koko sekä noin 2000€ hinta. Tuntuu että vaihtoehdot ovat joko Citroen C4 tai PT Cruiser, Citroenissa vain hiertää vanhahko 4 lovinen automaatti mutta ei parempaakaan taida tuohon hintaan saada.
Jos tuon PT:n, muut chyrslerit ja dodget skippaa suosiolla niin säästyy heti tonni pari mitä menee korjauksiin.

Tuossa hintaluokassa automaatti on kyllä aika haastava vaatimus, ikävä kyllä.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
464
Kiitos vastauksista, tuntuu että pieni koko on kyllä se rajoittavin tekijä, tulossa äidin käyttöön joka ei ole ajanut autoa yli 10 vuoteen eli pitäisi olla helposti käsiteltävä.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 078
Kiitos vastauksista, tuntuu että pieni koko on kyllä se rajoittavin tekijä, tulossa äidin käyttöön joka ei ole ajanut autoa yli 10 vuoteen eli pitäisi olla helposti käsiteltävä.
Luultavasti budjetti voisi venyä alle kolmen tonnin Hondaan, jos kerran kahden tonnin C4:n ylläpito olisi ok.


Liikkeestä:

Molemmissa päästöt vain 137 g, eli vuotuinen vero pieni. Samalla bensaankin menee yleensä vähemmän kuin muilla automaattivaihteisilla hintaluokassaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
8 690
Muistaakseni Jazzeja on kehuttu täällä aikaisemminkin, oletan että Hondana luotettavaa tekniikaa ja ihan soiva käyttöpeli. Kun en tarkemmin tiedä, niin kuinka herkkiä nuo on ruosteelle? Tuossa ikäluokassa sekin on asia mikä pitää huomioida, mutta kun budjetti on se mikä on niin kaikkea ei voi saada.

Itselle tuollainen honda olisi parempi valinta mitä nykyinen, koska tavaratilaa löytyy takuulla paremmin mitä nykyisestä wokkipannusta. Koska automaatti ehdoton ja hintaluokka sopiva eli edullinen. Eipä noita ollut tarjolla silloin kun nyksää olin ostamassa. Tai saattoi olla mutta en jaksanut kovin kaukaa etsiä.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 166
Luultavasti budjetti voisi venyä alle kolmen tonnin Hondaan, jos kerran kahden tonnin C4:n ylläpito olisi ok.


Liikkeestä:

Molemmissa päästöt vain 137 g, eli vuotuinen vero pieni. Samalla bensaankin menee yleensä vähemmän kuin muilla automaattivaihteisilla hintaluokassaan.
Itse kyllä uskaltaisin ostaa jos vaihteistoa on edes joskus huollettu ja ruoste ei ole liikaa päässyt iskemään. Kaupunki autoksi varmasti hyvä.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 852
Hondassa ei omien kokemusten (Civic vm. 2006 ja Accord vm. 2008) perusteella ole muita isoja ongelmia kuin ruosteherkkyys. Se taitaa tosin olla japsien yhteinen pulma. Lokarien ja pellin väliin tuntuu kerääntyvän paskaa oikein urakalla. Molemmista alkoi pyöräkotelon pelti kukkia ikävästi ja oli laitettava kiertoon.
 
Liittynyt
17.10.2020
Viestejä
284
Passat vm 11, 1.4tsi ja dsg, ajettu 180tkm. Uhka vai mahdollisuus? Pelkkää negaa kuullut tsi:stä, muutama diesel s-tronic audi ollut ja niistä kovasti tykännyt. Mainettaan parempi kombo?
Jakoketjun tilanne, dsg:ssä omat ongelmansa. Mutta jos noita on fiksailtu ja hinta järkevä ja tajuaa riskit niin mikäs siinä. Kuitenkin yli 10 v vanha auto nyt ylipäätään, merkistä riippumatta. Jos maine painaa hintaa riittävästi..

Tuolla joku heitti jotain öljynkulutuksesta, sekin riippuu koneversiosta. Kaksoisahdetuissa ainakin on ongelmia ollut (180 hp ainakin), mutta onko kaikissa versioissa? Normiturbot taitaa olla eri asia sitten tämän ongelman suhteen.

Tämä foorumi ei paras paikka etsiä tietoa, tsekkaa kone- ja vaihteistoversiot ja mitä niistä löytyy niin ei tarvi olla toisen käden tiedon varassa.
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Jakoketjun tilanne, dsg:ssä omat ongelmansa. Mutta jos noita on fiksailtu ja hinta järkevä ja tajuaa riskit niin mikäs siinä. Kuitenkin yli 10 v vanha auto nyt ylipäätään, merkistä riippumatta. Jos maine painaa hintaa riittävästi..

Tuolla joku heitti jotain öljynkulutuksesta, sekin riippuu koneversiosta. Kaksoisahdetuissa ainakin on ongelmia ollut (180 hp ainakin), mutta onko kaikissa versioissa? Normiturbot taitaa olla eri asia sitten tämän ongelman suhteen.

Tämä foorumi ei paras paikka etsiä tietoa, tsekkaa kone- ja vaihteistoversiot ja mitä niistä löytyy niin ei tarvi olla toisen käden tiedon varassa.
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste
 
Liittynyt
16.04.2022
Viestejä
293
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste
Eiks tolla ajatuksella kannattais vaan suosiolla hankkia se sähkäri tai sitten ottaa jonkun uusivuodeksi/melkeinuusivuodeksi auton? :D
 
Liittynyt
27.11.2019
Viestejä
238
Eiks tolla ajatuksella kannattais vaan suosiolla hankkia se sähkäri tai sitten ottaa jonkun uusivuodeksi/melkeinuusivuodeksi auton? :D
Koitan tässä vaiheessa välttää lainarahaa auton ostossa, joten siksi tällainen ratkaisu. Lisäksi autoilu on tällä hetkellä ihan minimissä, joten ei varsinaisesti nyt tarvitse. Muutaman vuoden päästä tilanne on todennäköisesti eri.
 
Liittynyt
30.12.2017
Viestejä
1 166
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste
https://www.nettiauto.com/hyundai/i30/12945881

Hyundai on maineettaan parempi ja on tilava suhteessa auton ulkomittoihin.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Hmm. Nyt kun tässä max. 10 000€ budjetilla on katsonut autoja laidasta laitaan, tuntuu olevan mahdoton tehtävä. Ajatuksena siis olisi saada pariksi, ehkä kolmeksikin vuodeksi mahdollisimman luotettava kulkine, jolla vedetään pääsääntöisesti kaupungissa, mutta matkamukavuus pidempiä reissuja varten ei myöskään olisi pahitteeksi.
Mutta tuntuu, että mitä tahansa automerkkiä etsii ja googlettaa tyyppiviat, on ne mallia "moottori räjähtää käsiin".
Tästä skoda superbista meinasin jo innostua, mutta ei mainintaa kytkinrempasta ja jakoketjua vaihdeltu kuin sukkia konsanaan.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
30.10.2020
Viestejä
22
Kyseinen laatikko on luotettavuuden vastakohta. Googleen "dsg luotettavuus" selventää sinulle tilannetta.
 
Liittynyt
21.02.2019
Viestejä
1 965
Mersumiehiä paikalla? E-coupe mielessä vuosmalli 2017-> Hintaluokka 40-50k€. Mitä pitää ottaa huomioon autokaupoille marssiessa ja mahdollisesti jotain mistä voisi nipistää ja tinkasta? Tässä esimerkiksi yksi kandi https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/e/13119014
Siis olet jo päättänyt ottaa jonkun yksilön haltuun? Ja enää pitää autokuumeessa yrittää selvitä paria killinkiä halvemmalla, tai pärjätä ilman jotain lisäkikkaretta? Mua kiinnostaa aina eniten auton tyyppiviat ja käyttökokemukset. Niihin löytyy googlella yleensä vastauksia. Tai käänteisesti, kun en löytänyt, niin päätökseni alkaa Mersumieheksi helpottui. Noissa Mersuissahan on aina ne hassunhauskat koodit, millä niistä puhutaan palstoilla. Toi sun kiikarissa oleva lienee C238, mikäli Autowikistä oikein lunttasin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Voi olla hankala päästä tuollaisesta coupesta jatkossa eroon, jos ostaa. Diesel-coupe on ehkä vähän turha keksintö, mielummin ostaisin bensana ja jollain kivemmalla moottorilla.
 
Liittynyt
12.06.2019
Viestejä
39
Voi olla hankala päästä tuollaisesta coupesta jatkossa eroon, jos ostaa. Diesel-coupe on ehkä vähän turha keksintö, mielummin ostaisin bensana ja jollain kivemmalla moottorilla.
Tämä on se mikä ehkä eniten mietityttää.. Samat autot ollut myynnissä ja pitkään, ostajakunta varmasti hyvin suppea. Varmasti kunnon neuvotteluilla saisi hinnasta raapastua hyvin pois. Moottorilla ei tehojen puolesta ole niinkään väliä, kun tallissa on liki 200hv mopo millä pääsee sitten kovaa tarpeen vaatiessa. Onko kokemuksia miten paikkakunta vaikuttaa? Vaikuttaa että pks-seudulla aina vähän plussaa hinnoissa.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Honda pelottaisi, mutta vanhan citikan C4 ei ?



Miltäs kuulostaisi ford focus koon puolesta ? Ei luotettavuudessa mikään tojota, mutta ovat sopuhintaisia ja mahdolliset korjaukset eivät hinnalla päätä huimaa. Ovat myös kohtuu yleisiä niin menevät myös helposti eteenpäin kaupaksi.
Jostain syystä meni tää viesti täysin ohi. Itseasiassa fordeja rupesinkin katselemaan ja valikoimaa löytyy kohtuullisesti. Toki köyhälle kaikki on kallista, mutta omaan makuun noista yli kymmenvuotiaista fordeista pyydetään hitusen liian paljon ajokilometreihin nähden ja ajettuja nuo kyllä on. Muutama ihan mielenkiintoinen tapaus löytyi toki.
Puhutaan toki minun budjetilla pääsääntöisesti n. +10 vuotta vanhoista laitteista, joten aina jotain tehtävää on, mutta nykyinen ajokkini on rover 75 1999 vuosimallia ja se vain lahoaa käsiin kaikilta osin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 763
Hondassa ei omien kokemusten (Civic vm. 2006 ja Accord vm. 2008) perusteella ole muita isoja ongelmia kuin ruosteherkkyys. Se taitaa tosin olla japsien yhteinen pulma. Lokarien ja pellin väliin tuntuu kerääntyvän paskaa oikein urakalla. Molemmista alkoi pyöräkotelon pelti kukkia ikävästi ja oli laitettava kiertoon.
Noi vanhat jazzit ovat aika idioottivarmaa tekniikkaa. Takajarrut oli kahdessa ainainen ongelma, kun tuppaavat ruostumaan. Levyjen vaihto ei tietysti ole kummoinenkaan operaatio, jos räikkä pysyy kädessä. Osat tosi halvat. Pelleistään nuo voivat olla ongelma, ekasta hankkiuduin eroon, kun lähti takaovien alareunasta (sisäsauma) menemään. Pohjakin on herkkä ruosteelle. Alkuperäisissä vaihteistoissa (CVT) oli joku painelaakerin vika tms., jota Honda vaihtoi ilmaiseksi takuun jälkeenkin eli oletettavasti ongelmaa ei pitäisi olla enää, jos on enemmän rullattu.
 
Liittynyt
14.12.2016
Viestejä
336
Päätin maineen vuoksi kiertää kauempaa. Kävin renkaita potkimassa, ketjua ei ollut vaihdettu tai dsg:lle mitään toimenpiteitä, joten kohta ainakin sen osalta luultavasti olisi remppaa edessä. Päällisin puolin siistin oloinen auto ja suoraan ajosta liikkeelle näytti toki tulleen.

Eli tällä budjetilla (max 8000€, mieluummin alle) saisi Honda accord tai cr-v (hintahaitarin yläpäästä) ja 5-sarjan bemarin, mutta mihinkä sitä uskaltaa rahansa laittaa. Itse tyytyisin parin tonnin kippoon, mutta vaimonkin mielipide pitää ottaa huomioon. Kilometrejä tulee tosiaan niin vähän, kun työmatka taittuu pyörällä.
Arvon palstalaiset, tarvitsen kovasti apua auton valintaan :D Ajatuksena mahdollisesti pitää auto ns. loppuun asti, eli ajaa pellon laitaan tai vaihtaa joskus pienempään, jos tarve tulee kahdelle autolle. Auto siis toimii siirtymänä mahdolliseen sähköautoon tulevaisuudessa, 2-3 vuoden kuluttua.

Alle vielä ranskalaisilla kriteereitä:
-Tilava
-Luotettava?
-Bensa, mielellään automaatti
-ilmastointi ja vakkari ehdoton varuste
Avensis t27 saat 3v päästä vielä muutaman tonnin rahaakin..
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440

Menee jo vähän jankkaamiseksi, mutta tässä nyt päivän pari aihetta pyöritelleenä päädyin sitten katselemaan aiemmin ehdotetun focuksen kautta mondeoita. Omaan mututuntumaan tuo vaikuttaisi hinta/kilometri/varustelusuhteeltaan olevan ihan OK tasoa. Ainoa mikä mietityttää, on kytkimen kunto. Kaveri tiesi kertoa omasta ja lähipiirinsä kokemuksesta jo, että kytkimet ilmeisesti tuppaa paukkumaan tuossa 200tkm nurkilla. Dieseliä ajattelin kokeilla koska "merkkimiehet kehuvat ainoaksi oikeaksi", vaikka bensakoneiden ketjut olisi ikuisia, mutta en minä ajamalla tuota hihnaa saisi loppuun. Muutoin ilmeisesti nuo fordin 2.0L koneet puolin ja toisin on kestävää sorttia.

Onko tässä yhtälössä jotain, mitä pitäisi varoa? Ajattelin koittaa tingata n. 600€ pois hinnasta kytkinremonttiin vedoten.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370

Menee jo vähän jankkaamiseksi, mutta tässä nyt päivän pari aihetta pyöritelleenä päädyin sitten katselemaan aiemmin ehdotetun focuksen kautta mondeoita. Omaan mututuntumaan tuo vaikuttaisi hinta/kilometri/varustelusuhteeltaan olevan ihan OK tasoa. Ainoa mikä mietityttää, on kytkimen kunto. Kaveri tiesi kertoa omasta ja lähipiirinsä kokemuksesta jo, että kytkimet ilmeisesti tuppaa paukkumaan tuossa 200tkm nurkilla. Dieseliä ajattelin kokeilla koska "merkkimiehet kehuvat ainoaksi oikeaksi", vaikka bensakoneiden ketjut olisi ikuisia, mutta en minä ajamalla tuota hihnaa saisi loppuun. Muutoin ilmeisesti nuo fordin 2.0L koneet puolin ja toisin on kestävää sorttia.

Onko tässä yhtälössä jotain, mitä pitäisi varoa? Ajattelin koittaa tingata n. 600€ pois hinnasta kytkinremonttiin vedoten.
Mistäs tuon tietää vaikka siihen olisi jo tehty kytkinremppa...tai onkin ollut kevyessä maantiepainotteisessa ajossa jolloin kytkin+vauhtipyörä onkin paremmat kuin alle 100tkm ajetussa. Liian monta muuttujaa sen suhteen.

Muuten mondeot ovat ihan hyviä autoja, veljellä on tuollainen tdci+powershift automaatti ollut nyt 100tkm->330tkm välin eikä mitään normaalihuoltoja kummempia ole ollut. Ensimmäinen murros taisi nyt kesällä mennä. Iskarit+nivelet jne vielä tehtaan jäljiltä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Mistäs tuon tietää vaikka siihen olisi jo tehty kytkinremppa...tai onkin ollut kevyessä maantiepainotteisessa ajossa jolloin kytkin+vauhtipyörä onkin paremmat kuin alle 100tkm ajetussa. Liian monta muuttujaa sen suhteen.

Muuten mondeot ovat ihan hyviä autoja, veljellä on tuollainen tdci+powershift automaatti ollut nyt 100tkm->330tkm välin eikä mitään normaalihuoltoja kummempia ole ollut. Ensimmäinen murros taisi nyt kesällä mennä. Iskarit+nivelet jne vielä tehtaan jäljiltä.
Hyvä pointti, siinä on muuttujia toki, mutta kyllä noilla kilometreillä alkaa olemaan kenties elinkaarensa ehtoopuolella. Fordin nettisivut on siitä kätevät, että sinne kun tekee tunnuksen(vaikka jonninjoutavalla sähköpostilla), pääsee VIN numeron syöttämällä katsomaan auton huoltohistoriaa ja jopa vireillä olevat takaisinkutsukamppanjat(muutamissa autoissa mitä katselin tosissani, oli takatan turvatyynyt vielä vaihtamatta). Toki en tiedä miten se huoltokirja sitten noin yleisesti menee, siellä oli vain käytännössä nelisen merkintää pitkin elinkaarta tuonkin auton kohdalla. Eiköhän ne loput sitten ole kirjoiteltuna tuonne läpyskään.
Mielenkiinnosta, onko powershiftille tehty millaista huoltoa ajan mittaan? Käsitin että ne on aika herkkiä vikaantumaan.
 

Mariini

Tukijäsen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 439
PS pitäis vaihtaa öljyt (märkäkytkimelliseen) 90tkm välein, näin Renaultin puolella, sama aski.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 370
Hyvä pointti, siinä on muuttujia toki, mutta kyllä noilla kilometreillä alkaa olemaan kenties elinkaarensa ehtoopuolella. Fordin nettisivut on siitä kätevät, että sinne kun tekee tunnuksen(vaikka jonninjoutavalla sähköpostilla), pääsee VIN numeron syöttämällä katsomaan auton huoltohistoriaa ja jopa vireillä olevat takaisinkutsukamppanjat(muutamissa autoissa mitä katselin tosissani, oli takatan turvatyynyt vielä vaihtamatta). Toki en tiedä miten se huoltokirja sitten noin yleisesti menee, siellä oli vain käytännössä nelisen merkintää pitkin elinkaarta tuonkin auton kohdalla. Eiköhän ne loput sitten ole kirjoiteltuna tuonne läpyskään.
Mielenkiinnosta, onko powershiftille tehty millaista huoltoa ajan mittaan? Käsitin että ne on aika herkkiä vikaantumaan.
Laatikkoon on vaihdettu huolto-ohjelman mukaisesti öljyt,oliko nyt 60 vai 90tkm välein. Ei ole muuta tarvinnut tehdä.
 
Liittynyt
02.02.2017
Viestejä
440
Itsellä on yhdestä diesel foordista vaihdettu kytkin+kaksoismassa vauhtip. 185tkm kohdalla vm 2011 1.6tdci. Kytkimen nestesylinteri antoi periksi (ilmeisesti tyyppivika) ja samalla lämpöisillä kannattaa kytkinvaihtaa. Uusi sylinteri kahden markan kso, mutta iso työ vaihtaa.

Puhutaan jostain 1000-1300e rempasta teeteettynä kytkin+kaksoismassavauhtipyörä ja sitten taas pitkää ajoa, mikä on aika pieni kulu imo pitkän päälle.

E: itse valkkaisin tuosta uudempaa mallia, niin on audiolaitteet 2000 lukua bluetootheineen.
Juurikin vastaavaa olen lukenut, että n. 1000€ remontti kyseessä. Siksi oli ajatuksena tingata tuosta muutama satanen pois siihen vedoten.
Uudempia katselisin muuten, mutta hinnat nousee niissä vähän yli oman budjetin. Etsin kohtuullisen arjenharmaata luottopeliä muutamaksi vuodeksi, kunnes lähtee vaihtoon uuteen autoon.
 
Liittynyt
25.01.2022
Viestejä
150
Juurikin vastaavaa olen lukenut, että n. 1000€ remontti kyseessä. Siksi oli ajatuksena tingata tuosta muutama satanen pois siihen vedoten.
Uudempia katselisin muuten, mutta hinnat nousee niissä vähän yli oman budjetin. Etsin kohtuullisen arjenharmaata luottopeliä muutamaksi vuodeksi, kunnes lähtee vaihtoon uuteen autoon.
Niin ja jos nykyaikaisemman audiolaitteen haluaa, niin eipä ne hirveitä maksa:
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 616
Viestejä
4 186 262
Jäsenet
70 773
Uusin jäsen
Greippi

Hinta.fi

Ylös Bottom