Mikä auto minulle?

Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Sähköauto olisi hakusessa pk-seudun ajoihin. Hintaluokkaa 30 000€ ja tarvetta olisi, että kulkee talvella sen 150+ km ja sukset mahtuvat kyytiin. Onko suositella jotain käytetyistä/uusista?
Seat Miihin mahtuisi ilman kojelaudalle nostamista noin 200 cm sukset. Kuvan Fischerit 187 cm. Toisaalta akku saisi olla pykälää suurempi, jos haluaa kovemmalla pakkasella päästä yli 150 km tinkimättä lämmöstä/nopeudesta.

Uusista sopivia voisivat olla Opel Corsa e 45/50 kWh tai Renault Zoe 52,0/54,7 kWh. Zoella pääsee talvella noin 20 km pidemmälle kuin Corsalla (220 km vs. 200 km, EV-Database highway@-10 C). Miin vastaava lukema on vain 145 km. Corsassa on pikalataus 100 kW DC ja 11 kW AC vs. Zoessa vakiona pelkkä 22 kW AC.


Edit. Korjattu suksien pituus.
 

Liitteet

Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 691
Sähköauto olisi hakusessa pk-seudun ajoihin. Hintaluokkaa 30 000€ ja tarvetta olisi, että kulkee talvella sen 150+ km ja sukset mahtuvat kyytiin. Onko suositella jotain käytetyistä/uusista?
Nissanin Leaffi pikkuakullakin kulkee tuon ja risat (280km, muistaakseni). Tilavampi varmaan kuin nuo Miit ja hinta käytetyissä alkaa joistain 25 tonnin suunnalta.

Jokui sanoisi että Chademo -liitin on heikkous, mutta nyt hetken CCS:n kanssa pitkin kaupunkia ajaneena voin todeta että juuri *nyt* se on vahvuus kun about ainoat tyhjät paikat pikalatausasemilla ovat 99% todennäköisyydellä Chademoja... :D
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Nissanin Leaffi pikkuakullakin kulkee tuon ja risat (280km, muistaakseni). Tilavampi varmaan kuin nuo Miit ja hinta käytetyissä alkaa joistain 25 tonnin suunnalta.

Jokui sanoisi että Chademo -liitin on heikkous, mutta nyt hetken CCS:n kanssa pitkin kaupunkia ajaneena voin todeta että juuri *nyt* se on vahvuus kun about ainoat tyhjät paikat pikalatausasemilla ovat 99% todennäköisyydellä Chademoja... :D
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.


EV-Database 110 km/h@-10 C:

Mii, 32,3/36,8 kWh (netto/brutto), 145 km

Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km

Corsa 45,0/50,0 kWh, 200 km

Zoe, 52,0/54,7 kWh, 220 km


@itzroope halusi talvella >150 km, joten Corsa ja Zoe sopivat siihen huomattavasti paremmin kuin Leaf. Etenkin, jos sataa lunta/ihmiset ovat hiihtoreissun jälkeen kylmissään/akku vanhahko/vastatuuli.


Edit. @Docweird en tiedä pumpuista. Tuo 165 km oli uusimman Leafin lukema. Vanhemmalla 02/2018-04/2022 -Leafilla pääsi 160 km. Pumppu ei ihan hirveästi vaikuta@110 km/h, vaan se on tuo suurehko nopeus mikä lyhentää toimintamatkan. Jos ajaa 80-100 km/h, niin pääsee kymmeniä kilometrejä pidemmälle. Samoin jos alentaa kabiinin lämpötilaa muutaman asteen.

Tällä highway (110 km/h)@-10 C on 165 km:
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
235
Pitäisi ostaa syksyksi perheauto, tuntuu että uusissa on sen verran jonoa että käytetyt kiinnostaa tällä hetkellä. Speksit:

- Suht vähäistä (10-15t km /v) ajoa, pääosin taajama-ajoa.
- Riittävästi tilaa perheelle ja tavaroille, mutta ei tarvitse olla farkku
- Järkevä kustannussuhde kun vertaillaan kulutus vs hankintahinta vs arvo muutaman vuoden päästä
- Karkea budjetti 35t eur, mutta liikkuu tarvittaessa molempiin suuntiin

Näillä olen päätynyt pohtimaan muutaman vuoden vanhoja hybridejä, mennäänkö silloin pahasti metsään? Esim. Mersun C / CLA tai Bemarin 530, ehkä Passatkin. Vaiko jotain ihan muuta?
Täysin samat kriteerit itselläkin, farkku jos olisi niin saisi koirat siististi mukaan. Ei oikein sopivia vaihtoehtoja ole tullut vielä vastaan, surkea aika olla autokaupoilla.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Citroen ja peugeot ovat 1.6 thp moottorilla jotka ovat niin moniongelmaisia että jättäisin ostamatta.. citroeniin toki on jo jotain tekniikalle tehtykin, ei tarvitsisi kuin öljynkulutuksen kasvua odotella. Citroenissa kannattaa ainakin tarkistella etujousisylinterit näkyykö vuotoja ulospäin.
Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?
Ei se tainnut paljoa parantua. Normaalit suorasuihkun karstaongelmat, öljynkulutusongelmat, ketju vaihdettiin öljykylpyiseen hihnaan->hihna alkaakin murenemaan öljyn sekaan tukkien kiertoa/hihna pettää jne. Sama koskee Fordin 1.0 ecoboostia.

Eikö olekkin hankalaa löytää ihan vain perusluotettava, järkiruokainen bensa-auto:)
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Ei se tainnut paljoa parantua. Normaalit suorasuihkun karstaongelmat, öljynkulutusongelmat, ketju vaihdettiin öljykylpyiseen hihnaan->hihna alkaakin murenemaan öljyn sekaan tukkien kiertoa/hihna pettää jne. Sama koskee Fordin 1.0 ecoboostia.

Eikö olekkin hankalaa löytää ihan vain perusluotettava, järkiruokainen bensa-auto:)
On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.

K-Astroja automaattilaatikoilla tässä katsellut. Näihinkin tuntuu olevan puhallettu reilusti ilmaa hintaan:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12687745
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12628762
(ja kilometritkin vähentyneet siinä sivussa…)
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.

K-Astroja automaattilaatikoilla tässä katsellut. Näihinkin tuntuu olevan puhallettu reilusti ilmaa hintaan:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12687745
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12628762
(ja kilometritkin vähentyneet siinä sivussa…)
Samaa olen itsekkin tuskaillut, ongelmaa ei helpota sekään että auto pitäisi periaatteessa saada ennen juhannusta että pääsisi reissuun.
 
Liittynyt
13.08.2021
Viestejä
399
Onko näkemystä uudempien sitikoiden ja pösöjen Puretech-moottoreista?
Hihna kun alkoi murentumaan niin tälläinen kattaus vaihdettiin takuuseen -18 Peugeot 5008 1.2 Puretechista:
E: Huomattiin vasta moottorihäiriöilmoituksesta.
MAGNEETTIVENTTIILI ÖLJYP.PURE
HIHNA JAKOPÄÄN
ENGINE OIL SUMP
ÖLJYNSUODATIN
TIIVISTE ÖLJYPROPUN
OIL SEPAR
JAKOPÄÄN KOTELON TIIVISTE PUR
EXPANDING/TULPPA
ALIPAINEPUMPUN TIIVISTE
TULOPUTKI
SUUTTIMEN TIIV.SRJ.( 1 SUUTIN
KAMPIAKSELIN STEFA
O-RING
END-SCREW
BANJO BOLT M12X150
PA PUMPUN TIIVISTE MAGNETI MA
PULLEY SCR
TAPER HEX
ALIPAINEPUMPPU
TOTAL Q INEO FIRST 0W-30 1L
VESIPUMPUNHIHNA
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.12.2016
Viestejä
71
On kyllä vaihtoehdot vähissä kun automaatti olisi iso plussa mutta DSG-arpaa en tahdo ostaa.

K-Astroja automaattilaatikoilla tässä katsellut. Näihinkin tuntuu olevan puhallettu reilusti ilmaa hintaan:
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12687745
https://www.nettiauto.com/opel/astra/12628762
(ja kilometritkin vähentyneet siinä sivussa…)
Mä selvittäisin edelliseltä omistajalta, miksi mennyt nopeasti vaihtoon.
Kilometrit voi selittyä et Länsi-Auto ilmottanu 99 500km ja nyt on esim 99 800km ja Kupen Auto pyöristäny alaspäin.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Pakko vielä kysyä, että onko raadilla kokemuksia/näkemyksiä Renaultin TCe-moottoreista ja/tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistosta?
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
46
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.


EV-Database 110 km/h@-10 C:

Mii, 32,3/36,8 kWh (netto/brutto), 145 km

Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km

Corsa 45,0/50,0 kWh, 200 km

Zoe, 52,0/54,7 kWh, 220 km


@itzroope halusi talvella >150 km, joten Corsa ja Zoe sopivat siihen huomattavasti paremmin kuin Leaf. Etenkin, jos sataa lunta/ihmiset ovat hiihtoreissun jälkeen kylmissään/akku vanhahko/vastatuuli.


Edit. @Docweird en tiedä pumpuista. Tuo 165 km oli uusimman Leafin lukema. Vanhemmalla 02/2018-04/2022 -Leafilla pääsi 160 km. Pumppu ei ihan hirveästi vaikuta@110 km/h, vaan se on tuo suurehko nopeus mikä lyhentää toimintamatkan. Jos ajaa 80-100 km/h, niin pääsee kymmeniä kilometrejä pidemmälle. Samoin jos alentaa kabiinin lämpötilaa muutaman asteen.

Tällä highway (110 km/h)@-10 C on 165 km:
Hyvin ynnättynä vaihtoehdot yhteen. Näistä omaan silmään sopivimmalta näytti tuo Corsa e. Täytyypä kysellä toimitusaikoja, kun tahtoisi saada nyt heti ajoon.
Mitenköhän arvonalenema tuon kokoluokan autoissa on, kun bensaversioita saa käytettynä 3x halvemmalla? Saako esim. budjettia nostamalla paremmin säilytettyä arvoa autolle?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Pakko vielä kysyä, että onko raadilla kokemuksia/näkemyksiä Renaultin TCe-moottoreista ja/tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistosta?
TCe90:stä on kokemusta ja EDC:stä myös muttei samassa autossa.

Pihasta löytyy Clio bensakoneella ja manuaalina ja Espace dieselinä ja EDC6:lla.

Molemmat toimivat eikä kummassakaan ole ollut mitään vikoja.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Pakko vielä kysyä, että onko raadilla kokemuksia/näkemyksiä Renaultin TCe-moottoreista ja/tai EDC-kaksoiskytkinvaihteistosta?
Tce90 kaiketi aika vähävikainen, tce120/130 jakoketju venähtää jossain vaiheessa, alkaa polttelemaan vikavaloja. Edc/dct/powershift/dsg aikalailla samaa kastia, paljon käyttötavasta kiinni kuinka kestää. Jos ovat maantieajossa olleet niin ovat hyvinkin pitkäikäisiä, jos taas kaupunkiryömittelyssä niin odotettavissa on ainakin kytkin/kaksoismassaremppaa pienillä kilometreillä.
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Onko kokemusta Auris hybridien kestävyydestä? Toyotallahan on toki legendaarinen maine ja itsekin joitain vuosia ongelmitta Corollalla olen ajellut...

Onko esimerkiksi tällainen 240tkm ajettu ihan loppusuoralla jo?
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/12941230

Kyllähän tuolla on jotain 400tkm rullailtujakin myynnissä mutta kyllä nuo kilometrimäärät hirvittävät kun viime aikoina jotain n. 100tkm ajettuja autoja olen katsellut. Itse hybriditekniikkahan noissa kai kestää hyvin eivätkä akutkaan taida olla kalliita uusia mikäli sellainen eteen tulisi.
 
Liittynyt
15.01.2017
Viestejä
1 603
Mites tämän hetkinen vaihtoauto (uusi 2018 -> etieppäin) tilanne on? Faijalla nyt 520d 2016 160tkm ajettu alkoi kuukausi sitten nykimään ajossa ja veto loppui. Syynä EGR tukkiutuminen ja oli tehny sitten reijän cooleriin tai jotain sinnepäin. Yleinen ongelma varmasti, koska meni BMW:n piikkiin suoraan ilman mitään kysymyksiä edes faijalta. Auto toimi kuukauden ja nyt jussina oltiin lähdössä pohjoiseen ja 100km jälkeen sama homma (samat oireet ainakin). Tämän välissä toiminut ymmärtääkseni ihan ongelmitta. Viikolla varmaan selviää meneekö taas BMW piikkiin vai mitä, mutta faija sanoi ettei autolla itse aja enää vaan vaihtoon lähtee kunnossa tai ei.

Jos tuo nyt kuntoon saadaan, niin kannattaako yrittää vaan ajaa loppuun? Tietysti matkalle jättämisen vaara on näköjään näillä kokemuksilla suuri ja ei varmaan houkuttele, mutta jotenkin tuo sähkö/hybrid/bensa kysymys tällä hetkellä on paha jos 50ke molemmin puolin katsoo autoa. Vaikeata arvata suuntaa mikä on esim. 5 vuoden päästä se parhain ratkaisu tästä hetkestä. Tesla houkuttelisi jossain määrin, mutta Ylläksellä sijaitseva mökki ja autoa ei oikein Helsingin keskustassa helpoiten ladata paitsi töissä. Hybridistä taas Volvon XC60 olisi yksi vaihtoehto, mutta miten tuo kulutus menee jos sähkö loppuu?

Lähinnä autoa siis 20tkm/v ajoilla 50ke budjetilla. Ennen ajellut Volvoilla ja tykästynyt niiden kattaviin varusteisiin. Harvemmin löytää muuta autoa vetokoukulla, nelivedolla, takapenkkien lämmittimillä ja webastolla tai sitten en osaa vain katsoa.
 
Viimeksi muokattu:

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Sanoisin lonkalta, että kannattaa etsiä mahdollista imuilmavuotoa imusarjasta esim läppien käyttöakseli ja testeriltä tieto missä kunnossa on hiukkasloukku; sen saa pestyä suht edullisesti.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Onko kokemusta Auris hybridien kestävyydestä? Toyotallahan on toki legendaarinen maine ja itsekin joitain vuosia ongelmitta Corollalla olen ajellut...

Onko esimerkiksi tällainen 240tkm ajettu ihan loppusuoralla jo?
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/12941230

Kyllähän tuolla on jotain 400tkm rullailtujakin myynnissä mutta kyllä nuo kilometrimäärät hirvittävät kun viime aikoina jotain n. 100tkm ajettuja autoja olen katsellut. Itse hybriditekniikkahan noissa kai kestää hyvin eivätkä akutkaan taida olla kalliita uusia mikäli sellainen eteen tulisi.
Lujia/huolettomiahan ne ovat ja muistaakseni Toyotalla on 10v/350tkm takuu hybridijärjestelmän osille jos on huollettu Toyotalla.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Pitäisi ostaa max viiden tuhannen hintainen auto toivottavasti lähinnä työmatka-ajoa varten, vuodessa varmaan alle 10 tuhatta kilsaa. Alhaiset verot ja vähäinen huollon tarve plussaa, kulutus aika se ja sama kun miettii tuota ajomäärää. Olisiko ideoita mitä merkkejä ja malleja kannattaa tsekata ensin? Pitäisi ensi kuun aikana hommata.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
99
Onko kokemusta Auris hybridien kestävyydestä? Toyotallahan on toki legendaarinen maine ja itsekin joitain vuosia ongelmitta Corollalla olen ajellut...

Onko esimerkiksi tällainen 240tkm ajettu ihan loppusuoralla jo?
https://www.nettiauto.com/toyota/auris/12941230

Kyllähän tuolla on jotain 400tkm rullailtujakin myynnissä mutta kyllä nuo kilometrimäärät hirvittävät kun viime aikoina jotain n. 100tkm ajettuja autoja olen katsellut. Itse hybriditekniikkahan noissa kai kestää hyvin eivätkä akutkaan taida olla kalliita uusia mikäli sellainen eteen tulisi.
Kestävyyteen en ota kantaa noilla kilsoilla. Mutta käytännön vinkkinä, että kannattaa katsoa mitkä valot on. Perusmallin valot on surkeat. Jos ajaa pimeillä teillä niin lisäpitkät tarvitsee. Huonoihin lähivaloihin ne ei auta. Eli mieluummin sellainen mihin ruksittu varusteeksi ledit.
 
Liittynyt
08.08.2017
Viestejä
46
Olisin muuten laittanut Leafin (40 kWh) vaihtoehdoksi, mutta toimintamatka niissä ei juuri tuo parannusta vs. Mii. Jos taas toimintamatka ei olisi niin tärkeä, niin Miikin riittäisi ainakin kolmen hengen hiihtoreissuihin.


EV-Database 110 km/h@-10 C:

Mii, 32,3/36,8 kWh (netto/brutto), 145 km

Leaf, 39,0/40,0 kWh, 165 km

Corsa 45,0/50,0 kWh, 200 km

Zoe, 52,0/54,7 kWh, 220 km


@itzroope halusi talvella >150 km, joten Corsa ja Zoe sopivat siihen huomattavasti paremmin kuin Leaf. Etenkin, jos sataa lunta/ihmiset ovat hiihtoreissun jälkeen kylmissään/akku vanhahko/vastatuuli.


Edit. @Docweird en tiedä pumpuista. Tuo 165 km oli uusimman Leafin lukema. Vanhemmalla 02/2018-04/2022 -Leafilla pääsi 160 km. Pumppu ei ihan hirveästi vaikuta@110 km/h, vaan se on tuo suurehko nopeus mikä lyhentää toimintamatkan. Jos ajaa 80-100 km/h, niin pääsee kymmeniä kilometrejä pidemmälle. Samoin jos alentaa kabiinin lämpötilaa muutaman asteen.

Tällä highway (110 km/h)@-10 C on 165 km:
Hiihtoreissujen lisäksi toivoisin autolta premium tunnetta (sisustus, penkit ja muoviosat) , hiljaisuutta ja hyvää äänentoistoa (6.1). Kotilaturini tukee 11kw ac.
Budjettia on mahdollista nostaa max 40k€ saakka ja auto olisi kiva saada heti eikä huomenna.

Katselin, että Kona voisi sopia itselle, mitä mietteitä tästä tuontiautosta tai onko ehdottaa muuta vastaavaa?
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Kona on sitte pieni jos enemmän kuin kahta ihmistä pitää kuljettaa, sen sisarus Kian suvusta on parempi.
 
Liittynyt
08.02.2021
Viestejä
103
Hiihtoreissujen lisäksi toivoisin autolta premium tunnetta (sisustus, penkit ja muoviosat) , hiljaisuutta ja hyvää äänentoistoa (6.1). Kotilaturini tukee 11kw ac.
Budjettia on mahdollista nostaa max 40k€ saakka ja auto olisi kiva saada heti eikä huomenna.

Katselin, että Kona voisi sopia itselle, mitä mietteitä tästä tuontiautosta tai onko ehdottaa muuta vastaavaa?
2019 vuosimallin Konassa ei pitäisi olla 11kW sisäistä laturia. Kannattaa varmistaa, jos sen haluaa.

En tiedä, onko tässäkään 11kW, mutta vastaava vaihtoehto kuitenkin:

Tuosta löytyy ilmeisesti etähallintakin. Suomi-versioihin se tuli vasta vm2021.
 
Liittynyt
12.01.2017
Viestejä
2 040
Hiihtoreissujen lisäksi toivoisin autolta premium tunnetta (sisustus, penkit ja muoviosat) , hiljaisuutta ja hyvää äänentoistoa (6.1). Kotilaturini tukee 11kw ac.
Budjettia on mahdollista nostaa max 40k€ saakka ja auto olisi kiva saada heti eikä huomenna.

Katselin, että Kona voisi sopia itselle, mitä mietteitä tästä tuontiautosta tai onko ehdottaa muuta vastaavaa?
En valitettavasti osaa sanoa meluista tai sisätiloista. Olen ajanut vain Miillä, Leafilla (en liikenteessä), ID.4 GTX:llä, Model S 85:llä, Jaguar I-Pacella. Ainoastaan Jaguar tuntui Premiumilta. GTX oli suurin pettymys ikinä odotuksiin nähden. Hintaa noin 60k ja jousitusmukavuus hidastetöyssyissä hävisi Miille (14") hieman ja Aurikselle (16") huomattavasti. Toinen pettymys tuli suorituskyvyn vaisuudesta, mihin osaltaan vaikutti 36 -> 28 % SoC. Ei se paikaltaan juurikaan eronnut edukseen Miistä (80 %). Olisin odottanut 220 kW/6 s 0-100 -autolta enemmän. Toki Turunväylällä satasesta polkaisten GTX kiihtyi noin tuplatahtiin vs. Mii. Rengasmelukaan ei ollut erityisen pieni.

En usko Konan olevan kovinkaan Premium. Ennemminkin 30 k polttistasoa, koska akku on merkittävä osa auton hinnasta.

Kannattaa käydä itse istumassa ja koeajamassa muutama budjettiin sopiva ehdokas. Ei niitä liian montaa ole.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Olen nyt katsellut yhtenä vaihtoehtona työmatka-autoiluun Skoda Rapidia tai Seat Toledoa. Mistähän vuosimallista eteenpäin noissa alkaa olla ongelmattomampia koneita? Hihnakoneen öljynkulutus on pieni murhe (olen tottunut siihen vm. 2015 Golfin kanssa) verrattuna konerempan riskiin.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
1.0 on hyvä hihnakone, jos niissä on 1.2 taitaa olla vielä vanhempaa ketjukonetta jota itse kyllä uskallan suositella jos huollettu oikein. Omalla menty nyt yli 250tkm huolettomasti.
 
Liittynyt
04.04.2019
Viestejä
16
Miten teillä kokemusta bemarin 1-sarjalaisista? Tuommonen 1.5 litranen bensakoneella kiinnostaa, kun vähän ajelee mutta satunnaisia pitkiä reissuja tulee myös tehtyä. Hirveesti en moitittavaa löytänyt googlettamalla. Nykynen auto on etuveto mutta takavedotkin kai nykyään ihan siedettäviä talvisin kunhan on kunnon renkaat?

Esim tämä
 
Liittynyt
22.09.2018
Viestejä
273
Mitä mieltä Nissan Pulsarista 1.2 bensalla ja automaatilla? Jotain erityistä riskiä noissa tiedossa?
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Mitäs hauskaa toivottavasti alle 10l/100km syövää autoa suosittelisitte/tulisi mieleen kun mietinnässä että löisi Teslan lihoiksi kun kilometrejä ei tule tarpeeksi. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta sanotaan että alle 20ke. Bensalaite, perustekniikka luotettavaa siinä missä se nyt etenkään vanhemmissa on mahdollista, iällä ei väliä, kilsoilla ei väliä jos auto muuten jees. Ensimmäisenä tulee avot mieleen, toisena tuli tieliikennemönkkärit joista kokemusta mutta niiden hinnat kovia ja variaattoripeleissä perkeleenmoiset ylläpitokulut. Mitäs muita? Datsun 100a löytyy jo mutta prkl kun miljoona pientä vaatii leimalle ja ei ole välttämättä kaikkia työkaluja ja varaosat pitäisi paikantaa (jarrut yms).
 
Liittynyt
01.01.2017
Viestejä
951
Mitäs hauskaa toivottavasti alle 10l/100km syövää autoa suosittelisitte/tulisi mieleen kun mietinnässä että löisi Teslan lihoiksi kun kilometrejä ei tule tarpeeksi. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta sanotaan että alle 20ke. Bensalaite, perustekniikka luotettavaa siinä missä se nyt etenkään vanhemmissa on mahdollista, iällä ei väliä, kilsoilla ei väliä jos auto muuten jees. Ensimmäisenä tulee avot mieleen, toisena tuli tieliikennemönkkärit joista kokemusta mutta niiden hinnat kovia ja variaattoripeleissä perkeleenmoiset ylläpitokulut. Mitäs muita? Datsun 100a löytyy jo mutta prkl kun miljoona pientä vaatii leimalle ja ei ole välttämättä kaikkia työkaluja ja varaosat pitäisi paikantaa (jarrut yms).
Mites Can-Am Ryker, jos haetaan jotain vähän erilaisempaa? Saa ajaa b-kortilla.

 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Avo on aina hyvä valinta, mutta mikä malli, niin sitten onkin vaikeampaa. Varsinkin, jos pitäisi olla pieni kulutus.
 
Liittynyt
19.03.2020
Viestejä
108
Mitäs hauskaa toivottavasti alle 10l/100km syövää autoa suosittelisitte/tulisi mieleen kun mietinnässä että löisi Teslan lihoiksi kun kilometrejä ei tule tarpeeksi. Budjettia ei varsinaisesti ole mutta sanotaan että alle 20ke. Bensalaite, perustekniikka luotettavaa siinä missä se nyt etenkään vanhemmissa on mahdollista, iällä ei väliä, kilsoilla ei väliä jos auto muuten jees. Ensimmäisenä tulee avot mieleen, toisena tuli tieliikennemönkkärit joista kokemusta mutta niiden hinnat kovia ja variaattoripeleissä perkeleenmoiset ylläpitokulut. Mitäs muita? Datsun 100a löytyy jo mutta prkl kun miljoona pientä vaatii leimalle ja ei ole välttämättä kaikkia työkaluja ja varaosat pitäisi paikantaa (jarrut yms).
Itselleni tuli ensimmäisenä mieleen Honda S2000, mutta niidenkin hinnat on viime aikoina tainnut nousta. Nopeasti katsottuna taitaa hinnat lähteä 20k€ ylöspäin maailmalla.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 475
Avo on aina hyvä valinta, mutta mikä malli, niin sitten onkin vaikeampaa. Varsinkin, jos pitäisi olla pieni kulutus.
Tällä hetkellä jos avoja mietin niin tulee mieleen Escort, Focus Ghia cabrio, MX5, MK1-4 Golf, S2000. Samoin mahdolliset targa tai haitarikatolla olevat. BMW:tä, Audia ja Mersua on perkeleesti mutta ei sytytä tai luotettavuus on mallia HV.

Kulutus mainittu lähinnä sen takia että karsisi heti jenkit, isokoneiset mutta herkällä tekniikalla olevat kipot jne.

Ryker... Hmm... Ainakin jotain mitä ei tullut mieleen :D. Valitettavasti ei vain sovi oikein käyttikseksi.

Edit:Lisänä tosiaan ettei MITÄÄN hajua kuin Golfin moottoritekniikan luotettavuudesta, Escortteista, Focuksista ja muut ovat tuntemattomia itse tarkistuskohtien tai sopivien hintojen kannalta.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Entäs Fiat Barchetta? Se on kyllä melkoinen muinaismuisto, mutta ihan kivan näköinen.
 

KLF

Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 788
Tuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asia :D itse ehkä jättäisin väliin)
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Abarthissa ei ole käsittääkseni myöskään vakkaria tarjolla, joka on kyllä aika käsittämätöntä. Itse haluaisin tuollaisen Fiatin, mutta ilman vakkaria, ei hommasta tule kyllä yhtään mitään.
 
Liittynyt
27.10.2017
Viestejä
1 841
Olisko joku Seat Leon Cupra tms. noihin spekseihin? Kulutus on kyllä haastava sporteille.
 
Liittynyt
30.10.2016
Viestejä
535
Tuosta pösöstä tulee lähinnä mieleen TT, sellaisia kakkoskoppaisia quattroja on ihan valittavaksi asti 15k hintaluokassa. (onko sitten TFSI/DSG combo turvallinen valinta, se on ihan eri asia :D itse ehkä jättäisin väliin)
Moro Joo ei taida tt uskaltaa ostaa ongelmien takia
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 455
Viestejä
4 162 524
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
Acrat

Hinta.fi

Ylös Bottom