Mistähän merkistä ja mallista on kyse?Mikäs farmari 8-14k hintahaarukassa olisi hyvä. Uskaltaako noita saksalaisia ostaa? Onko nämä 14vm. luotettavampia kuin nuo 2010-2012 pommit?
Rämisevä peltilaatikko vs ajokelpoinen auto. Eli Citikka, ei ole vaikea valinta.Citroen C3
No miten vw polo 2017 vertaa tuohon c3 tai aygoon? Kaikissa näissä on pieni kulutus sekä vero/kasko. Anteeksi hiukan olen pihalla nyt näiden vaihtoehtojen puolesta. Mukavaahan se olis jos viellä pakkasissa tykkäis käynnistyä Vai onko jokin aivan muu mielessä mitä on samassa hintaluokassa?Rämisevä peltilaatikko vs ajokelpoinen auto. Eli Citikka, ei ole vaikea valinta.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.
Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Onko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Polosta ei ole kokemuksia, mutta hatchback Clioon menee normaalikokoinen lätkäkassi poikittain heittämällä/pudottamalla tai 3/4 kokoinen sello pehmeässä kotelossa.
Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?Täältäkin ääni Cliolle. Toiminut kakkosena älyttömän hyvin. Käytössä nyt viitisen vuotta, uutena ostettu ja säännöllisesti huollettu. Kilsoja tullut 80tkm ja kuluvina osina etujarrut tehty - ei mitään muuta.
EDIT: En tuota ainoaksi autoksi kuitenkaan kelpuuttaisi, ellei ajo ole 100% kaupunkia. Auto on laiska ja sisämelu melkoinen. Eipä näitä toki maanteille/motareille ole tarkoitettukaan.
Mitenkäs CLIO III?Clio V 2019- on ainakin hyvä auto. Huomattava parannus tuohon IV 2012-1019 malliinkin nähden.
Clio IV, tarkemmin vuosimallia 2015 ja TCe 90 isolohkolla sekä GT-line varusteilla.Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia
Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Jos verrokkina 100tkm ajettu Aygo tai johdannaiset, syytä verrata ajamattomaan VAG-tuotteeseen tai 50tkm:ä ajettuun Clioon, jos vastaava huolettomuus on hakusessa.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Ehkä jättäisin juo ihan pienimmät laskuista tuon moottoritien takia. Meillä on kakkosautona ollut 2vuotta opel corsa d, ei ihan niin pieni mutta ei isokaan, vertautuu aika hyvin tuohon ehdotettuun clioon kokonsa puolesta… se on kyllä ollut huoleton peli, kahesti vaihtanu öljyt, yhden etupyöränlaakerin ja yhden lämpötila-anturin. Voin suositella, rauhallinen kulkine se kyllä on mutta niin ne on kaikki muutkin tuossa kokoluokassa, toisaalta menee polttoainekulutuksessa pienellä… takapenkkitilaa on senverran että hyvin kulkee kaksi aikuista takapenkillä.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Vm2016 eli Clio IV karvalakkimalli, pienimmällä bensakoneella. Laiska, mutta menee kaupungissa pienellä. Hyvä kakkonen!Onhan näitä kaikenlaisia. Mitäs sukupolvee sie käytät?
Renault Clio – Wikipedia
Renault Clio I (1990–1998)
Renault Clio II (1998–2012)
Clio V6
Renault Clio III (2005–2014)
Renault Clio IV (2012–2019)
Renault Clio V (2019–)
En ole huomannut, että TCe90 pikkuturbo olisi erityisen laiska. Turbo ryydittää kulkua ihan mukavasti ja motarillakin pärjää ihan mukisematta. Toki sisämelua löytyy niissä nopeuksissa, mutta radiota vaan kovemmalle.Vm2016 eli Clio IV karvalakkimalli, pienimmällä bensakoneella. Laiska, mutta menee kaupungissa pienellä. Hyvä kakkonen!
Lisätään listaan Rellun Clio. Nyt kolmatta kesää Clio kakkosautona eikä mitään ongelmia ollut. Lähtee käyntiin kovimmillakin talvipakkasilla kuin palmun alta.
Mikäs sulla olikaan hintaluokka?
Renault Clio bensiini vaihtoautot - NettiautoOnko mitään muita kriteereitä kuin luotettavuus? Esimerkiksi tilojen suhteen Polo taitaa olla isoin. Tavaratilaltaan, siis. Ellei huomioi sitä Clion farkkukoria.
Toyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.Olisi hakusessa työmatkoille ja kaupungissa pyörittelyyn edullista pikkuautoa n. 4000e budjetilla. Katsellut n. 100 000km ajettuja ja 2010-luvulla tehtyjä. Olisiko jotain suosituksia malleista katsonut ainakin Citroen c1/Toyota Aygo/Peugeot 107-108, Kia Picanto/Hyundai i10, Skoda Citigo/WV up/Seat Mii.
Työmatka n. 13km, josta 10km 100km/h moottoritietä.
Koska ne on Toyotan tekniikallaToyota Aygosta ja Pösön 107:sta kokemuksia. Pösö nätimpi, mutta molemmat huolettomia ja edullisia kulkineita. Katsastuksissa menee heittämällä läpi. Katsastusmiehen kommentti oli ”ei näissä juuri vikoja ole. Citroën C1 myös sama vehje.
Hyviä vehkeitä, niillä pääsee aina matkaan.
Jos haluaa luotettavan niin Aygo, C1, 107, kaikki Toyotan tekniikalla.Kauppakassi:
Skoda Citigo
Kia Picanto
Hyundai i10
Toyota Aygo
Renault Twingo
Citroen C1
Peugeot 107
Renault Clio
VW up!
Keräsin listan jos joku miettii että mitähän kaikenlaisia autoja sitä kauppakassiksi katsoisi.
sitä en taas yhtään osaa sanoa, mikä kannattee kiertää kauempaa ja mitä suosia.
Ei ole omakohtaista kokemusta merkeistä. Ite kävin kk sitten tuon pähkäilyn läpi ja käteen jäi -16 A180 tuoreemman, mutta tilavamman ranskalaisen sijaan. Pikku-Bemari kävi myös mielessä. VAG:t jätin pois laskuista. Hiukan kauppakassihan tuo on, mutta en tällä hetkellä tarvitse ns. perheautoa. Ensikokemukset todella positiiviset. Ei ainakaan vaikuta loppuunajetulta, vaikka kilsoja takana onkin.Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Audi syö öljyä jos ei ole korjattu.Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Käy villinä korttina koeajamassa Ioniq Hybrid, vaikkei sitä ehkä premiumiksi lasketakaan. Saat ainakin verrokiksi miltä tuntuu moderni hybridi vs perus bensa/diesel automaatti.Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Aika tiukkaa tekee tonnin budjetilla ja vielä ilmastoituna.Corolla tai Yaris. Ei tuohon oikein mitään muuta voi suositella.
Miksi A5 vs 320? A4 on luonnollisempi vaihtoehto 320:lle ja saat tuoreemman painoksen kuin A5:sta. Kaikista kolmesta premiumista saa alle 10v vanhan tuohon hintahaitariin. Mersun C 2015- (w205 koppa) menee järkevillä kilsoilla yli, mutta niitäkin kannattaa vaihtoehtona katsella.Kymmeneen vuoteen en ole juuri automaailmaa seurannut joten kyselempä täältä vähän myös mielipiteitä. Käytettävissä n. 19-20t euroa ja käytettyä "premium" merkkiä katsellut. Tällähetkellä karsiutunut kaksi vaihtoehtoa bensakoneilla ja automaattina. Audi a5 saisi noin vm 2012 ja toinen olisi bmw 320 vm 2015. Mitäs täällä ollaan näistä käytettynä mieltä? Mitä huomioitavaa?
Eipä siihen oikein mitään järkisyytä ole. Miellyttävät silmää Tyttären kanssa kahdestaan ajellaan, välillä koira takapenkillä mukana. F30 bmw:hen tässä taipumassa.. Täytyy tuota jakoketju asiaa kyttäillä.Miksi A5 vs 320? A4 on luonnollisempi vaihtoehto 320:lle ja saat tuoreemman painoksen kuin A5:sta. Kaikista kolmesta premiumista saa alle 10v vanhan tuohon hintahaitariin. Mersun C 2015- (w205 koppa) menee järkevillä kilsoilla yli, mutta niitäkin kannattaa vaihtoehtona katsella.
A4, 3xx ja C ovat kaikki melko pieniä, neljän hengen perheelle menee nippa nappa.
Coupet (A5, 4xx ja C Coupe) ovat sitten vielä astetta epäkäytännöllisempiä, joskin nätimpiä.
Äkkivilkaisulla ei ole hirveästi tarjontaa. Kumpikaan ei ole oikein sellaista mallia mihin vetokoukkuja asenneltu. Ylihinnoiteltuja tuntuu kyllä tojotat olevan, vaan ilmeisesti pitää arvonsa paremmin kuin jotkut ranskanpatongit.Corolla tai Yaris. Ei tuohon oikein mitään muuta voi suositella.
No jos tojotista puhutaan, niin Avensiksen alkupään malleja olisi kyllä tyrkyllä tässä hintaluokassa. Ainakin varustelistauksessa usein ilmastointikin, mutta eri asia toimiiko se sitten.Aika tiukkaa tekee tonnin budjetilla ja vielä ilmastoituna.
No onhan noita nettiauto ja tori pullollaan. Edesmenneen Volvonkin (S40, 2.4 bensa vm. 2005, ajettu yli 300tkm) kakkosauton rooliin ostin joku vuosi sitten reilulla tonnilla. Ilmastointi oli muka hajalla, vaan eihän siihen tarvinnut kuin pari prikkaa laittaa ja alkoi toimimaan Tuolla tuli rullailtua sitten yli 20tkm, eikä sinä aikana vaihdeltu yhden pyöränlaakerin lisäksi kuin öljyjä, jarrupaloja ja polttimoita. Ajelisin varmaan sillä edelleen, mutta meni kolarin vuoksi lunastukseen.Saattaa olla aika tekemätön paikka ostaa tonnilla tai edes kahdella vetokoukullista ja huoletonta käyttöautoa. Rassaamaan joutuu väkisin jotain, vaikka ei kilometrejä vuodessa paljoa ajaisikaan.
Jos niitä on netti pullollaan, niin miksi kyselet täällä neuvoja sellaisen hankintaan?Äkkivilkaisulla ei ole hirveästi tarjontaa. Kumpikaan ei ole oikein sellaista mallia mihin vetokoukkuja asenneltu. Ylihinnoiteltuja tuntuu kyllä tojotat olevan, vaan ilmeisesti pitää arvonsa paremmin kuin jotkut ranskanpatongit.
No jos tojotista puhutaan, niin Avensiksen alkupään malleja olisi kyllä tyrkyllä tässä hintaluokassa. Ainakin varustelistauksessa usein ilmastointikin, mutta eri asia toimiiko se sitten.
No onhan noita nettiauto ja tori pullollaan. Edesmenneen Volvonkin (S40, 2.4 bensa vm. 2005, ajettu yli 300tkm) kakkosauton rooliin ostin joku vuosi sitten reilulla tonnilla. Ilmastointi oli muka hajalla, vaan eihän siihen tarvinnut kuin pari prikkaa laittaa ja alkoi toimimaan Tuolla tuli rullailtua sitten yli 20tkm, eikä sinä aikana vaihdeltu yhden pyöränlaakerin lisäksi kuin öljyjä, jarrupaloja ja polttimoita. Ajelisin varmaan sillä edelleen, mutta meni kolarin vuoksi lunastukseen.
Huolettomuus varmaan vähän tuurissaan että minkämoiseen sattuu kätensä iskemään. Pienet rassailut ei nyt niin haittaa, mutta lähinnä sillä huolettomuudella tarkoitan sitä ettei ole heti käsillä joku vaihteistoremontti jne.
Niin, netti pullollaan erilaisia tonnin tai kahden pommeja. Eikös saa kysyä mikä olisi hyvä?Jos niitä on netti pullollaan, niin miksi kyselet täällä neuvoja sellaisen hankintaan?
Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.Huolettoman saa kun ostaa uuden takuullisen.
Saa toki, mutta lue uudelleen mihin vastasit.Niin, netti pullollaan erilaisia tonnin tai kahden pommeja. Eikös saa kysyä mikä olisi hyvä?
On se huoleton siinä mielessä, ettei tarvi mitään itse tehdä, koska takuu.Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.
No jospa itse lukisit kysymykseni uudelleen ja vastaisit siihen, etkä vain heittelisi nullin arvoisia nollapostauksia?Saa toki, mutta lue uudelleen mihin vastasit.
Sanoisin ennemminkin että mistään muusta ei tarvitse maksaa kuin määräaikaishuolloista, koska takuu.On se huoleton siinä mielessä, ettei tarvi mitään itse tehdä, koska takuu.
Kukaan ei voi sulle luvata huoletonta tonnin tai kahden autoa. Käyttäjä @Meisseli sulle jo heitti ilmoille kommentin tuohon liittyen, johon vastasit.No jospa itse lukisit kysymykseni uudelleen ja vastaisit siihen, etkä vain heittelisi nullin arvoisia nollapostauksia?
Kysyin suosituksia luotettavasta halvasta kakkosautosta, en mitään lupauksia.Kukaan ei voi sulle luvata huoletonta tonnin tai kahden autoa. Käyttäjä @Meisseli sulle jo heitti ilmoille kommentin tuohon liittyen, johon vastasit.
Oli toki ja mun vastaus on Astra G.Kysyin suosituksia luotettavasta halvasta kakkosautosta, en mitään lupauksia.
Oliko sinulla jotain annettavaakin tähän keskusteluun, vai tyhjääkö vain postailet?
Niin, netti pullollaan erilaisia tonnin tai kahden pommeja. Eikös saa kysyä mikä olisi hyvä?
Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.
Tästä huolettomuudesta - uudet olleet aika huonoja ja omakin lähtee reilun vuoden ikäisenä takaisin ja tulee taas uusi. Pomon kohta 2-vuotiasta C5 Aircross on käytetty pajalla 20 kertaa jo vuoden aikana (osti vuoden ikäisenä, mikähän syy kun joku oli niin uudesta ja vähän ajetusta luopunut ja pistänyt kiertoon...).Uusi auto on jo tilattu. Itse sitä ei tarvitse, eikä saakaan korjata, koska takuu. Mutta sehän ei tarkoita että huoleton olisi.