Mikä auto minulle?

Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
Työmatka-ajo alkaa syksyllä, päivässä 160km, vuodessa noin 32000km työmatka-ajoa ja siihen omat ajot vielä päälle niin puhutaan 40-45 tkm vuodessa. Tätä kestää ainakin 2.5v ajan eli autolle tulee lähemmäs 150tkm ajoa tuossa ajassa. Mietin että minkähänlaisen ajokin sitä nyt oikein ostaisi. Nykyinen BMW 320i 2L bensa kuluttaa motariajossa jota koko työmatka on ainakin sen 7-7.5L/100km.

Olen miettinyt että joko pitäisin tuon oman auton tai sitten vaihtoehtoina ollut BMW 530d farkku jolla kulutus olisi varmaan motarilla siihen 5l/100km pintaan tai sitten Skoda Enyaq jos saisi vielä ennen syksyä muutettua paikkaan jossa olisi latausmahdollisuus kotona. Enyaqissa ja sähköautoissa yleensä kiinnostaisi halvat kilometrit sähköllä, mutta toisaalta mietin että onko arvosta jäljellä enää mitään parin vuoden päästä kun rullattu onkin kohta 150tkm. Tuollainen 5-sarjan BMW farmarina olisi taas polttiksena ainakin vähän pihimpi, ja kun ajoa on päivittäin 160km motaria edes takaisin niin arvostaisin sellaista hiljaista, junan raiteilla menoa että se työmatka olisi mahdollisimman rauhallinen ja zen.

Mitä vaihtoehtoja itse punnitsisitte ja tekisitte vastaavassa tilanteessa? Budjetti dieselpolttiksen kanssa olisi yhteensä noin 30 t€, sähköautoon tarvitsisi mennä sitten hattu kourassa pankkiin varmaankin.
Ehdottomat vaatimukset autolle on tila tulevalle perheenlisäykselle, adaptiivinen vakkari, kunnon penkit ja mielellään vähän paremmat kaiuttimet. Neliveto myös jos polttiksesta kyse.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 415
Mitä autolle tapahtuu sitten kun 2,5v on kulunut ja paljon nykyisellä bensa-bemarilla on ajettu? Jos ajot menee 2,5v jälkeen lähemmäs nollaa, niin sitten kannattaa miettiä ja laskeskella tarkemmin, voisit ajaa nykyisen bensa-auton ns. paaliin asti ja ostaa sitten jotain uutta.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Saatko ladattua työpaikalla vai onko työsi liikkuvaa? Koska kotona/työpaikalla latausmahdollisuus olis ihan bueno, vaikka Nissan Leaf vähän käytettynä.

Harkitsisin hyvin tarkkaan ostaako enää polttista.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
2.5v jälkeen työmatka-ajot vaihtuu ainakin 3.5v ajaksi noin 40km päivään eli dramaattinen lasku. Nykyisellä 2015 autolla on nyt ajettu 130tkm, vielä siitä jotain vaihdossa saisi, 2.5v jälkeen kun mittarissa on lähemmäs 300tkm niin ei varmaan paljoa mitään. Sähköautolle ei taida olla työpaikallaan latausmahdollisuutta, kanta-hämeen keskussairaala eikä ainakaan nopealla googlauksella löydy mitään.

Ei tietenkään uutta polttista, nuo BMW 530d:t mitä olen katsellut on ollut myös sellaisia 100-150tkm ajettuja, mutta enemmän nuo moottorit ja autot kestävät kulutusta mielestäni kuin pieni bensakone.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Jos kerran se työmatka on motaria koko pätkä niin älä sit ainakaan mitään pieniakkuista vehjettä ota. Hyundai/Kia akselilta varmaan löytyisi Ioniq 5 ja EV6 nopeasti käyttöön. Molemmissa ei jääne matkustamon tiloista kiinni, mutta takatila on matala. Toisaalta tila on syvä eli rattaat kyllä menee sinne helposti ja kuomun saa pois. Joka tapauksessa taitaa olla niin, että sähköllä kulutuksen kautta syntyvä säästö on < 10 k€, joten vähemmin tappion pääset jatkamalla nykyisellä. Tai vaihdat nykyisen johonkin 5-6 l/100 km vievään dieselversioon.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Saatko ladattua työpaikalla vai onko työsi liikkuvaa? Koska kotona/työpaikalla latausmahdollisuus olis ihan bueno, vaikka Nissan Leaf vähän käytettynä.

Harkitsisin hyvin tarkkaan ostaako enää polttista.
Motariajoon toivottua mukavuutta ja hyviä penkkejä Leafista turha etsiä jos verrokkina on nykyinen 3- saati 5-sarjan BMW.

Itsellä farkku 320dx kesärajoituksilla omalla kaasujalalla HKI-TKU motarilla @133 menee noin 5.6 l/100km. Talvirajoituksilla nätisti ajaen menee 4.5 l/100km tuntumaan. Joten voi uskoa ettei 530d painavampana ja isompi koneisena ihan viiteen litraan ainakaan kesällä mene.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Pösön koneella 2.0 pärjäs motarilla tarpeeksi raskaalla kaasujalalla ihan yhtä hyvin kuin pienempi 1.6. Kaupungissa eroa sit tuli, kun 1.6:n kulutus tippui eri suhteessa.

Oma itsenäiseen myyntiin ja jos menee, niin sit ostat sopivan kiisselin tilalle? Mieluusti ehkä sen verran rullatun, että ekat isot rempat on jo tehty. Tai voihan niitä jo vuoden päästä enemmän rullattuja isoja sähkiksiäkin tulla tarjolle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
929
Oma itsenäiseen myyntiin ja jos menee, niin sit ostat sopivan kiisselin tilalle? Mieluusti ehkä sen verran rullatun, että ekat isot rempat on jo tehty. Tai voihan niitä jo vuoden päästä enemmän rullattuja isoja sähkiksiäkin tulla tarjolle.
Jotain tälläistä olen miettinyt nyt ensisijaisesti, mutta kyllähän tuossa kuumottaa jo tuo diiselin hintakin ja jälleenmyyntitilanne sitten muutaman vuoden päästä. Nyt kun investoisi kunnon sähkikseen niin sillä voisi ajella sitten vaikka kuinka pitkään, toisaalta eipä nuo nykyiset isot 50t€ maksavat sähköautot ole kyllä läheskään niin preemiumin tuntuisia ajella kuin nuo saksalaiset.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
855
Jotain tälläistä olen miettinyt nyt ensisijaisesti, mutta kyllähän tuossa kuumottaa jo tuo diiselin hintakin ja jälleenmyyntitilanne sitten muutaman vuoden päästä. Nyt kun investoisi kunnon sähkikseen niin sillä voisi ajella sitten vaikka kuinka pitkään, toisaalta eipä nuo nykyiset isot 50t€ maksavat sähköautot ole kyllä läheskään niin preemiumin tuntuisia ajella kuin nuo saksalaiset.
Saksasta ensimmäiset i4 löytyy myynnissä mobilesta. Ei kyllä 50t€ riitä mutta laatu ja tuntuma ehkä sakuihin tottuneelle riittää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Mersun sähkisten tarjonnan ehkä kävisin katsomassa myös. EQA toki voi olla hieman pieni ja muissa hinta alkaa kirjoittaa häiritsevän isoja lukemia. Ioniq 5 kannattaa käydä vilkaisemassa premium-versiona, siinäkin on puutteensa, mutta fiiliksen puolelta huomattavasti enemmän premiumin suuntaa kuin nuo pirkka-volkkarit, joiden sisustat on tehty taskulaskin kädessä. Audin versiota id.4:sta en ole nähnyt, se lienee paras olemukseltaan.

e: Kyllähän se sähkis järkevin olisi jo tässä kohtaa, jos pitkään aikoo pitää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
29.04.2020
Viestejä
1
Autokuume vaivaa ja rahaa on rajallisesti, tai sanotaanko, että halua käyttää rahaa.
  • Arviolta reilut 20 000 km/vuosi tämän ja seuraavan vuoden aikana
  • Ajot yli 95% maantiellä (pääasiassa kanta- ja valtateillä) pidempää pätkää (50-500 km), kaupunkiajoa ei juuri tule.
  • Ei tarvetta matkustajapaikoille, ajan yksin.
  • Varusteista ajonvakautus ja ilmastointi pakolliset, vakkarikin ois kiva. Vaihteistolla ei niin väliä.
  • Pienet käyttökulut mielellään ja matala maantiekulutus. Itse en osaa rempata, joten luotettavuuskin olisi plussaa....
  • Budjetti alle 6000€
Nykyinen bensa-Toyota vie polttoainetta ehkä vähän liikaa (6,5-7l/100) ja toisaalta ei ole se mukavin matkakumppani maantieajossa, kun kierrokset 1,6-litraisella bensakoneella 5-vaihteisessa autossa nousevat satasen alueella sakkorajaa nuollessa sinne 3200rpm tienoille... Ajettavuudessakin on omat puutteensa, mutta niiden kanssa voi elää, kun halua panostaa rahallisesti ei niin hirveästi ole.

Joku vanha diesel-Volvo? Uudempi pakuksi rekattu Fiesta Van tai Corsa Van (mutta lähteekö noilla järki maantiellä)? Toyotan diesel-koneista olen kuullut huonoa, vaikka merkki ihan OK. Joku VW:n 1.9-litrainen TDI (mikä?)?

Järkevintähän olisi varmaan ostaa Peltorit tai laittaa radiota kovemmalle ja jatkaa Toyotaan bensan tankkaamista (ja vähentää ajoja), mutta ei kai tämä autoilu kauhean järkevää puuhaa ole muutenkaan.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
Autokuume vaivaa ja rahaa on rajallisesti, tai sanotaanko, että halua käyttää rahaa.
  • Arviolta reilut 20 000 km/vuosi tämän ja seuraavan vuoden aikana
  • Ajot yli 95% maantiellä (pääasiassa kanta- ja valtateillä) pidempää pätkää (50-500 km), kaupunkiajoa ei juuri tule.
  • Ei tarvetta matkustajapaikoille, ajan yksin.
  • Varusteista ajonvakautus ja ilmastointi pakolliset, vakkarikin ois kiva. Vaihteistolla ei niin väliä.
  • Pienet käyttökulut mielellään ja matala maantiekulutus. Itse en osaa rempata, joten luotettavuuskin olisi plussaa....
  • Budjetti alle 6000€
Nykyinen bensa-Toyota vie polttoainetta ehkä vähän liikaa (6,5-7l/100) ja toisaalta ei ole se mukavin matkakumppani maantieajossa, kun kierrokset 1,6-litraisella bensakoneella 5-vaihteisessa autossa nousevat satasen alueella sakkorajaa nuollessa sinne 3200rpm tienoille... Ajettavuudessakin on omat puutteensa, mutta niiden kanssa voi elää, kun halua panostaa rahallisesti ei niin hirveästi ole.

Joku vanha diesel-Volvo? Uudempi pakuksi rekattu Fiesta Van tai Corsa Van (mutta lähteekö noilla järki maantiellä)? Toyotan diesel-koneista olen kuullut huonoa, vaikka merkki ihan OK. Joku VW:n 1.9-litrainen TDI (mikä?)?

Järkevintähän olisi varmaan ostaa Peltorit tai laittaa radiota kovemmalle ja jatkaa Toyotaan bensan tankkaamista (ja vähentää ajoja), mutta ei kai tämä autoilu kauhean järkevää puuhaa ole muutenkaan.
itse ajelin vuoden Kia Riolla jossa 1.4 crdi kone, pitkää matkaa, erinomainen auto hintaisekseen. Luotettava, melko pihi, noin 5l meni keskimäärin. Ison auton tuntua, hiljainen kitkoilla, 6 lovinen laatikko. Tämän saa myös muutettua pakuksi jos haluaa verot pienemmäksi. Hyvä vaihtoehto Fiestalle tai Corsalle, väittäisin, että Corsaa parempi ja varustelussa menee Fiestankin ohi. Kun ostat EX:n premium pack:llä.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
333
tänään tuli haettua Golf GTE 2020 ... varustelu oli pikkuinen pettymys kun ei listaa ollut kunnollista mitä autossa on, noh huomenna liikkeeseen kyselemään josko sais jälkiasennuksilla lisää optioita :D mutta 320km jälkeen ihan hyvältä tuntui, sai jopa tuolla matkalla ajettua 60/40 bensa/sähkö tasapainon .. nyt sitten kun kotosalla on ja ajeleen vaan lyhyitä ajoja niin sähköpuoli testiin, näyttää tällä hetkellä että ois vajaa 50km ja latausaikaa näyttää 20min jälellä et saattaapi ihan sen max rangen saada, nopeesti se hiipuu ei siinä jos on päällä kaikenmaailman vempaimia.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Onkohan toi sama moottori, mitä on ollut 4 koppaisessa golffissa? Vai onko noitakin useita variaatioita.

Anyway, ainakin se yksilö millä ajelin jonkun aikaa, söi öljyä aika reippaasti ja lopuksi pullautti kampiakselin taka stefan ulos :dead:

Eli kannattaa ainakin katsoa hieman sen huohottimen päälle.
 
Liittynyt
04.04.2019
Viestejä
16
Hakusessa olis vanhan manuaali etuvedon tilalle automaatti nelivedolla, hinta max 20 000 euroa. Onko täällä kellään kokemuksia näistä w204 mersuista? Mitä kannattaa huomioida ja mihin kannattaa näiden kanssa varautua, kuulemma dieselit ainakin luotettavia..
Tälläinen sattu vastaan nettiatuossa ja kiinnostas kovasti: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12604204
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Noilla kilometreillä tarkistelisin alustan kuntoa ja onko nesteitä vaihdettu voimansiirtoon. Ainakin joissakin noissa 7-vaihteisissa laatikoissa on tyyppivikaa (ei ole vakava), kattoisin onko korjattu. Minähän näistä en oikeasti tiedä yhtään mitään, olen vain kaverilta kuullut muutaman jutun. Yleensä juuri siinä 200 000km+ alkaa alustan osien vaihtojumppa.
 
Liittynyt
15.09.2018
Viestejä
1 354
Etupään voimansiirroissa on ollut ongelmia ja siihen päälle om651 moottorin tunnetut jakopääongelmat. Toki jos mitään erikoista ei koeajolla kuulu tai tunnu niin miksipäs ei. Kannattaa tosiaan käydä kokeilemassa, itselleni en löytänyt oikein mitenkään sopivaa ajoasentoa tuollaisessa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
723
Hakusessa olis vanhan manuaali etuvedon tilalle automaatti nelivedolla, hinta max 20 000 euroa. Onko täällä kellään kokemuksia näistä w204 mersuista? Mitä kannattaa huomioida ja mihin kannattaa näiden kanssa varautua, kuulemma dieselit ainakin luotettavia..
Tälläinen sattu vastaan nettiatuossa ja kiinnostas kovasti: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/c/12604204
Reilu 100tkm tullut ajettua nyt vastaavalla (250tkm mittarissa) ja edelleen käytössä, tosin takaveto. Hyvä auto ollut kyllä kaikinpuolin omasta mielestä.
Rattilukon moottori kannattaa vaihtaa heti jos yhtään oireilee. Noilla kilsoilla ihan varmasti alkaa mennä niveliä, iskareita ja kaikkea muuta liikkuvaa, ei sille oikeen minkään voi.
Jos itse olisin ostamassa, niin kyllä noilla kilsoilla pitäis olla jotain paperia, että käytännössä kaikki nesteet on joskus vaihdettu. Sitten vaihtaisin vielä itse heti ainakin lootan öljyt. Senkin toimintaa on nyt talvella tosi hyvä testata, pyytää vaikka koeajoon kylmänä pihalta niin kaikki pahin tökkiminen tulee kyllä vastaan heti.
Jakoketjua en pelkää. Sen todennäköisesti kuulee jos alkaa käydä pitkäksi, kun lyö kylmänä käyntiin ja sen pystyy vaihtamaan yläkautta erikoistyökaluilla.

Ehkä vähän ylihintainen tuo kyseinen yksilö vaikka neliveto onkin. Tosin nyt on kaikki autot kalliita...
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Sähköauton hankinta alkaa olemaan kesään mennessä edessä. Loppusuoralla alkaa olemaan käytettynä joko ID.3 Max -varustelulla (koska kaikenlaiset turhat HUD:t sun muut kiinnostaa nörttiä) tai Tesla Model 3. Hintaluokkakin on samaa tasoa, noin 45k. Kallista lystiä näinä päivinä, mutta minkäs teet.

Mitäs tässä valinnassa olisi hyvä ottaa huomioon, kun ajo tulee olemaan noin 400km viikossa työmatkaa (100 km per suunta, kesät ja talvet, pk-seutu) ja siihen päälle pidemmät kesälomat ja viikottaiset kauppareissut? Lataus kotona onnistuu.

EDIT: Ei tarvitse kuskata kakaroita, lapsettoman pariskunnan käyttöön tulee.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Jos meinaat ajaa kesät talvet edestakaisin lataamatta, niin tarvitset isompiakkuisen (77) version. Toki jos hyväksyt, että jossain tilanteessa harvoin voi joutua laturille, niin pienempikin ok. Suurimman osan ajasta menee heittämällä kotona ladaten. Käys katsomassa paremmin varusteltu cubra born malli, saat uuden ”maxin” ja vähän muutakin herkkua. Ei tainnut kyllä olla isompaa akkua vielä. Ratin ”napit” kannattaa kokeilla, joillekin ihan riittävä syy kiertää id-sarja sisaruksineen kaukaa.
 

Mariini

Team Ryzen
Team Tesla
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
3 369
Jos vaan mahdollista niin katselisin loppuvuoteen maltilla, Euroopasta saa käytettyjä ja ID:t kokevat ilmeisesti MY23:lle jo pienen kehityksen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Jos meinaat ajaa kesät talvet edestakaisin lataamatta, niin tarvitset isompiakkuisen (77) version.
Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?
Käys katsomassa paremmin varusteltu cubra born malli, saat uuden ”maxin” ja vähän muutakin herkkua.
Kiitoksia vinkistä!
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tämähän harmillinen tieto, oletin, että tuo 58KWh riittäisi juuri sopivasti 200 km matkalle kelillä kuin kelillä. Onko näistä missään luettavissa worst case scenario -tyyppisiä matkalukemia?
Kyllä se suurimmaksi osaa ajasta riittää ja jos on hitaampaakin ajoa vaikka 1/4 matkasta niin helpottaa. Takuuta ei voi antaa, kabiini 2x päivässä kylmästä lämpimäksi kovassa pakkasessa voi olla haasteellinen tapaus. Jos latausmahdollisuus matkalla on tarjolla, niin tuskin kovin montaa kertaa etelän vesitalvessa täytyy pysähtyä lataamaan. Ja latausta ei tietysti tarvitse tehdä kuin se 10-15min pikalaturilla, että riittää kotiin. Latauspaikan tulisi olla sellaisella etäisyydellä, että akku on jo reilusti alle 50%. Ainakin siis jos haluaa minimoida latausajan ja -kustannuksen (jos aikaperustainen lataus).
 
Liittynyt
23.05.2017
Viestejä
109
Onkohan mm. Corollalle mitään sopivaa, parempaa vastinetta, jos haussa on pieni kulutus ja pienet käyttökulut? Sillä oletuksella, että tuosta pienempää kinneriä ei enää varmaan kehtaa hankkia.

Kävin ajamassa 2.0L Corollaa ja tuo tuntui ns. riittävältä. Sisältää kaikki lisävarusteet, mitä itse tahdon. Esim. adapt. vakkari, sähköluukku, avaimeton käynti, ratinlämmitin, AndroidAuto / CarPlay jne. ja 2022 vuosimalliin saa jopa adaptiiviset matrix-ledit (tai millä ovatkaan brändänneet ne).

Nykyinen kulkine on B8,5 allroad (edit: siis TDI), joten sikäli tiedossa olisi "pieni" pudotus ajomukavuudessa. Tehoiltaan tuo Toytan 2.0L laite oli vallan riittävä; eihän nykyisessäkään ole kuin 140kW ja painoa reilusti enemmän. Nykyisillä ajoilla Webastolla A4 kulutus 7,36/100km näin talvella lähialueilla pyöriessä, joten tästä on "helppo" pudottaa kuluja, kun ei tarvitse olla välttämättä saman kokoluokan laitos.

Mukavuudeltaan joku Octavia? voisi antaa enemmän, mutta ihan pienen kulutuseron takia ei kannata vaihtaa. Corollalla pääsin 5,3L/100km kulutukseen sekalaisessa koeajossa pienessä pakkasessa kylmästä lähtiessä. Mietin myös esim. BMW:n 330e, mutta G-korimalli maksaa aivan älyttömästi ja latausmahdollisuutta ei vielä ole, eikä varsinaisesti tiedossakaan sen saamista taloyhtiöön.

Joku RAV4:n uusin korimalli nelikkona olisi varmaan täydellinen, mutta hintaa taitaa olla tehdastakuullisilla vehkeillä yli 40 tonnia (koska kilometrit noissa halvimmissa yli 100tkm).
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.03.2017
Viestejä
444
Ocun plugarilla voi päästä lyhyttä pätkää pienemmällä, jos on kotona latausmahdollisuus. Style varusteilla Octaviassa on jo vakiona kohtuu hyvä varustelu, mutta Corolla on hankintahinnaltaan todnäk aina halvempi.

Mukavahan uusi Octavia on, mutta ei Corollakaan nykyään mikään pöllömpi ole arvostelijoiden mukaan - ehkä vähän muovisempi. En ole itse uudessa Corollassa istunut, ois ihan mielenkiintoista käydä kopaisemassa.

Ehkä yksi missä Octavia ja muut VAG-konsernin sisarmallit ovat japskeihin verratuna parempia on mittaristo ja infontainmet. Jouhevampia käyttää ja informatiivisia, mutta näissä uusissa on softa-glitchejä aika paljon. Parannuksia on päivitysten myötä tullut, mutta parannettavaa on edelleen. Kannattaa käydä vagarena-sivustolla lukemassa kokemuksia autosta.
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.

Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.

Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.

Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.

Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 748
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.

Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.

Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.

Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.

Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
Upea peli :rofl2:
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
15.11.2021
Viestejä
1 004
Uudessa Octaviassa ei kyllä ole mitään mukavaa. Rämisevä ja koliseva kasa paskaa se on. Mikään ei toimi. Tietokone ei toimi, ovien lukitus ei toimi kahvasta, valot ei toimineet uutena ja olivat suunnattu taivaisiin (eikä niitä voinut kuulemma säätää, ennenkuin about 10kk oston jälkeen vasta onnistui), vaihteisto on aivan paska jos ei aja sportilla (aina pitää liian isoa vaihdetta päällä ja vaihteet eivät kytkeydy välillä päälle, vaikka kuinka olet varmasti pysäyttänyt auton sekä painat voimalla jarrua), alusta on vaarallisen löysä leija, eli auto ei kulje suoraan pienessä sivutuulessa alkuunkaan. Saa tosissaan paimentaa kahdella kädellä. Alusta on myös pintakova. Automaatti-ilmastointi on aivan surkea, koska keskiventtiileistä ei automaattisesti tule yhtään lämmintä, vaikka suljet ne, niin sieltä käy pakkasella veto suoraan oikeaan käteen. Pitää laittaa erikseen tämä "lämpimät kädet" - "älymoodi" päälle, voi jeesus mitenkä idioottimainen ratkaisu. Oikeissa autoissa on lämmin eikä käy veto, eikä mene ikkunat huuruun. Kyllä, ilmastoinnin puhallus on asetettu intensiiviseen nopeuteen ja automaatio on päällä. Auto on noin vuoden vanha.

Ratti ei lämpeä pakkasellakaan automaattisesti, eikä penkit, eikä peilit. Kaikki pitää itse laittaa päälle.

Missään autossa ei ole näin surkeita stereoita tullut vastaan samassa hintaluokassa.

Kaasupoljin haraa edelleen vastaan, vaikka jo yli vuosi ajettu.

Niin ja pesunestettä menee järkyttävät määrät, koska about joka toisella kerralla auto ruutaa valoille hirveän määrän pesunestettä kun vedät vivusta.
Ja muistakaahan sitten että tämä oli vain yhden ihmisen mielipide :)
 
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Ihan jos katsotaan objektiivisesti tuota ongelmien määrää, niin aika kirjava lista on käytännössä uudessa autossa. Ovien lukitus ei vieläkään toimi kahvasta. Edelleenkin auto kolisee ja rämisee. Ilmastointilaite ei toimi vieläkään oikein ja auton tietokone on edelleenkin uskomattoman hidas päivitysten jälkeenkin sekä vaihteet eivät vieläkään aina mene päälle. Näistä ovenkahvat ovat tyyppivika, samoiten kolina. Ilmastointilaite, auton tietokone, alusta ja vaihteisto taas ovat suunnittelun kukkasia.

Niin ja: Hirvenväistökoe

Ikinä ei ole vastaavia ongelmia ollut esimerkiksi Opel Astrassa, joita ollut putkeen kuusi kappaletta ennen tätä skeidaa.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 863
Nautin näistä viiltävän suorasanaisista autoarvioista. Harva uunituoretta ja itse valittua autoa näin selvin sanoin arvioi.
Ilmeisesti kuitenkin ne SOS:n pimpotukset jo korjaantuneet, kun ei enää erikseen tullut mainituksi? :)
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
taitaa olla niin kiire pukata uutta markkinoille, että testaus jää ostajalle, intian pojat sitten pannaan koodaamaan jotain laastaria, pääasia että kauppaa saadaan nopeasti aikaan ja autoa maailmalle. Etenkin nyt kun sirupula niin ties mitä oikoteitä ja vaihtoehtoisia valmistajia käytetään.

Joskus on sanottu, että auto kannattaa ostaa vasta viimeisinä vuosimalleinaan ennen uutta mallia. Tässä on ollut se huono puoli, että joskus faceliftiin saatetaan tehdä myös jotain säästötoimenpiteitä, kun uuteen malliin satsattiin jotta saatiin hyvä maine, sitten FL mallista vähän tiukennettiin kustannuksia. Mutta lastentaudit toisaalta on saatu enimmäkseen korjattua.

Itsellä ihan viimeisiä 2 korisia Octavioita ja on ollut kyllä melko toimiva ja luotettava peli, 240tkm menty, ei nyt ilman vikoja, mutta aika pienillä.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
12.10.2017
Viestejä
877
Nautin näistä viiltävän suorasanaisista autoarvioista. Harva uunituoretta ja itse valittua autoa näin selvin sanoin arvioi.
Ilmeisesti kuitenkin ne SOS:n pimpotukset jo korjaantuneet, kun ei enää erikseen tullut mainituksi? :)
Eivät ole korjaantuneet, mutta onneksi harvinaisempia.

Niin ja en ole itse maksanut tuosta senttiäkään. Ei ole minun, vaikka käytössäni onkin. Enkä kyllä muuten maksaisikaan.

Sentään tuo on vienyt perille joka kerta tähän asti. Takaisin kotiinkin on päässyt.

Ostakaa mikä vaan kilpaileva malli, ne on parempia kuin Octavia "vuoden auto 2021" suomessa...
 
Liittynyt
25.12.2017
Viestejä
47
Etsinnässä olisi ns. perheauto/farmari noin 10-15k budjetilla. Autossa pitäisi olla siis tilaa kahdelle lastenistuimelle ja kahdelle aikuiselle. Bensakoneella, kun ajoa ei luultavasti tule niin paljoa, että diesel kannattaisi.

Nettiautossa on paljon tarjolla Renault Clioa ja Meganea kyseisillä spekseillä, niistä kokemuksia?

Mitäs suosittelisitte?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Clio nyt varsinaisesti ei ole perheauto, jos takatiloja haluaa. Riippuen tietty lastenistuimesta että onko minkälainen.

Kyllä siinä matkustaa meilläkin perheen lapset tarvittaessa mutta ei sieltä koskaan riemunkiljahduksia kuulu jos pidemmälle pitää lähteä, tosin meillä on 3 lasta joista yksi jo teini.
 
Liittynyt
28.05.2017
Viestejä
7
Alle 7000e budjetti ja bensa farmaria ollaan etsimässä.

Varusteista nyt ilmastointi on pakollinen ja vakkari olisi kiva lisä.

Ja mittarilukema reilusti alle 200tkm.

Oon kattellut nyt esimerkiksi octaviaa ja golffia 1.4tsi koneilla.

Onko se nyt se JUMALAN TOSI, että työnnän käteni paskaan jos ostan auton tuolla koneella :D?

Muita vaihtoehtoja?

EDIT: onko kokemuksia hyundai i30 autosta bensakoneella?
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
12.11.2020
Viestejä
766
Alle 7000e budjetti ja bensa farmaria ollaan etsimässä.
Jos E12 korin Corolla ei ole vanha, niin siinä on luotettava auto. Vakionopeudensäädin on aika harvinainen niissä, taitaa olla kaikki jälkiasennettuja.
Katsoo vaan, ettei korissa näy kovin ruostetta ja rekisteriotteesta, ettei ole kovin pahoin mällätty (moni Corolla on).
 
Liittynyt
03.03.2017
Viestejä
1 829
Onko se nyt se JUMALAN TOSI, että työnnän käteni paskaan jos ostan auton tuolla koneella :D?
Kyllähän se vähän noin on. 1.4TSI moottoreita on aivan hyviäkin, mutta ne on vasta uudemmissa autoissa joita ei mainitulla budjetilla saa.
 
Liittynyt
03.07.2018
Viestejä
1 749
voisin oman kokemuksen perusteella suositella 1.2 TSI konetta, viimeisimmät vuoden parannetulla jakoketjulla ja kone itsessään on hyvin yksinkertainen. Kunhan vaihtaa öljyt 15tkm välein ja seuraa, että jos ketju löystyy, vaihtaa ajoissa, vaihto ei ole juuri jakohihnaa kalliimpi operaatio. Muuten kone on nöyrä ja melko taloudellinen, erinomainen käyttöauton motti. Jos myynti-ilmoituksessa kehutaan ketjun vaihdolla, niin kannattaa varmistua, että myös muut hilppeet on vaihdettu, ilmeisesti näitä tehdään aika paljon niin, että sinne jää vanhat laahaimet, kiristimet ja rattaat joka sitten tarkoittaa pian uutta remppaa ja taas haukutaan TSI koneet maanrakoon suoli24 palstalla..
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Miten uusissa alkaa olemaan tuota hyvää moottoria?
Itsellä oli muistaakseni 2014 Ibiza Cupra 1.4TSI Twincharger DSG7 kuivakytkimillä ja tutulta VAG:n kaverilta kyselin tilannetta siloin ja antoi jonkun moottorikoodin jota katsella noista 1.4 tupla-ahdetuista mutta totesi että viimeisin kehitysversio olisi ns oikeasti oikeasti korjannut ongelmat. En ehtinyt liikaa kokeilla kun ei uskaltanut yli takuuajan pitää. Siihen asti kesti nätisti. Toki en väännättänyt vaan aski sport tai manuaali modessa hyvin usein ja käynnistäessä muisti aina olla hipaisemattakaan kaasupolkimeen hetkeen käynnistyksen jälkeen että öljynpaineet kunnossa myös kiristimillä (jengi vissiin paskoi noita talvella antamalla kaasua samantien jo ennen kuin kiristimet olivat täysin mukana).
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
784
Alle 7000e budjetti ja bensa farmaria ollaan etsimässä.

Varusteista nyt ilmastointi on pakollinen ja vakkari olisi kiva lisä.

Ja mittarilukema reilusti alle 200tkm.

Oon kattellut nyt esimerkiksi octaviaa ja golffia 1.4tsi koneilla.

Onko se nyt se JUMALAN TOSI, että työnnän käteni paskaan jos ostan auton tuolla koneella :D?

Muita vaihtoehtoja?

EDIT: onko kokemuksia hyundai i30 autosta bensakoneella?
Kia Ceed ja Hyundai i30 ovat aikalailla sama auto. Hintaluokkaan sopivasta Ceedistä kokemuksia. Peruskiesi, löytyy ESP:tä, automaatti-ilmastointia ja vakkaria. Tuohon seitsemään tonniin pitäisi saada jo ykköskopan faceliftiä (2011 >) Active-varustelutasolla ja alle 200tkm, vaikkakin käytettyjen hinnat tällä hetkellä suht korkealla.

1.6 litraisella 126 heppaisella moottorilla ei mikään tykki, mutta pysyy liikenteen mukana, ainakin kuusilovisella manuaalilla. Ketjukone, ei ongelmia tekniikan kanssa eikä isompia tyyppivikoja. Seitsemän vuoden takuun puitteissa pääsääntöisesti hyvin huollettuja ainakin tuon takuuajan. Sisämeluisaksi haukuttu, mutta kitka- ja kesärenkailla pysynyt kuulo tallella. Työn puolesta en autoa tarvitse, joten omat kilometrit jäävät vuosittain 8000-9000 tienoille.
 
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
1 683
Alle 7000e budjetti ja bensa farmaria ollaan etsimässä.

Varusteista nyt ilmastointi on pakollinen ja vakkari olisi kiva lisä.

Ja mittarilukema reilusti alle 200tkm.

Oon kattellut nyt esimerkiksi octaviaa ja golffia 1.4tsi koneilla.

Onko se nyt se JUMALAN TOSI, että työnnän käteni paskaan jos ostan auton tuolla koneella :D?

Muita vaihtoehtoja?

EDIT: onko kokemuksia hyundai i30 autosta bensakoneella?
Jos tilantarve ei ole älytön, niin Clio on budjettiratkaisu.

Esim. tuollainen.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
8
Aika nihkeästi on valikoimaa, jos Aygo/C1/107 on poissuljettu. Lähtisin jollain tämmöisellä eteenpäin tuon Coltin lisäksi:

Onko tuollainen punto evo hyvä ostos noin tuhannen euron alennuksella tuosta linkin hinnasta (olettaen, että kunto on hyvä)? Työmatkoihin pääasiassa kaupunkialueella tulisi. Vaikea toki sanoa näkemättä sen enempää, mutta kysymys näin yleisesti tuosta mallista.
 
Viimeksi muokattu:

P.Dunphy

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
25.01.2022
Viestejä
21
Minkälaista autoa suosittelisitte seuraavanlaisilla tiedoilla.
10k€
Automaatti
Kaikki muut käy paitsi diesel
Vakkari ja tietty ilmastointi nyt pakolliset varusteet.
Ei DSG
Lähinnä kaupunki/taajama ajoa
Koolla ei väliä

Lisään tähän, jäi viesti vajaavaiseksi.
 
Viimeksi muokattu:
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom