Mikä auto minulle?

Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
140
Kokemuksia seuraavista? Spekseinä hyvä maavara, neliveto, mahd. Simppeli tekniikka ilman mitään hienouksia ja hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet. Retkeilen paljon ja pakkasen huidellessa - 30, olisi kiva saada se auto poiskin sieltä metsätien päästä ennen kevättä. Nykyinen audi ei oikein tunnu kestävän omaa käyttöä, jotain aina lähtee irti auraamattomia teitä rymytessä, vaikka sinällään hyvin siellä liikkuukin ja lähtee tulille kelissä kuin kelissä. Budjetti ~3000E. Kilometrejä tulee se +30t/v

Nissan x-trail 2.2dci: ei mikään oikea maasturi, mutta neliveto kuitenkin "lukittavissa" 2.2 kone ilmeisesti parempi mitä 2.5.

Jeep grand cherokee 2.7crd: Joukon hienoin, mersun tekniikka ja kalliit viat epäilyttää. Yllättävän maastokelpoinen laite. Tässä ehkä liikaa niitä hienouksia.

Kia sorento 2.5crdi: Ensimmäisen korin malli olisi vielä erillisrungolla, hyvin toimiva neliveto kuuleman mukaan. Miten lie hyundain koneen kestävyys siellä +400tkm ajetuissa.

Lada niva menee yli budjetin, tässä olisi varmasti kaikki tarvittavat ominaisuudet, huolto halpaa ja helppoa. Samoin oikeastaan kaikki vanhemmat oikeat maasturit. Jos ei kilometrejä tulisi arkena noin paljoa, ottaisin vanhan grandin sillä 4.0l kutosella.
 
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
Kokemuksia seuraavista? Spekseinä hyvä maavara, neliveto, mahd. Simppeli tekniikka ilman mitään hienouksia ja hyvät kylmäkäynnistysominaisuudet. Retkeilen paljon ja pakkasen huidellessa - 30, olisi kiva saada se auto poiskin sieltä metsätien päästä ennen kevättä. Nykyinen audi ei oikein tunnu kestävän omaa käyttöä, jotain aina lähtee irti auraamattomia teitä rymytessä, vaikka sinällään hyvin siellä liikkuukin ja lähtee tulille kelissä kuin kelissä. Budjetti ~3000E. Kilometrejä tulee se +30t/v

Nissan x-trail 2.2dci: ei mikään oikea maasturi, mutta neliveto kuitenkin "lukittavissa" 2.2 kone ilmeisesti parempi mitä 2.5.

Jeep grand cherokee 2.7crd: Joukon hienoin, mersun tekniikka ja kalliit viat epäilyttää. Yllättävän maastokelpoinen laite. Tässä ehkä liikaa niitä hienouksia.

Kia sorento 2.5crdi: Ensimmäisen korin malli olisi vielä erillisrungolla, hyvin toimiva neliveto kuuleman mukaan. Miten lie hyundain koneen kestävyys siellä +400tkm ajetuissa.

Lada niva menee yli budjetin, tässä olisi varmasti kaikki tarvittavat ominaisuudet, huolto halpaa ja helppoa. Samoin oikeastaan kaikki vanhemmat oikeat maasturit. Jos ei kilometrejä tulisi arkena noin paljoa, ottaisin vanhan grandin sillä 4.0l kutosella.
Ei kokemuksia mistään näistä, mutta kunhan muuten mietin. Olikos noissa Suomessa myydyissä ykkössukupolven Sorentoissa kova neliveto ilman keskitasauspyörästöä? Ittelläni ei ainakaan hermo kestäisi joutua liukastelemaan talvikelissä normaalissa arkiajossa takavedolla kun jatkuvalla nelivedolla tai AWD:lla olevia vaihtoehtojakin on. X-Trailissa on tosiaan jonkinlainen keskitasauspyörästön lukitustoiminto ja oletettavasti ESP:hen perustuva luistonrajoitus joka pyörässä, mutta korjatkaa jos olen väärässä, keskilukko ei ole puhtaan mekaaninen ja ylikuormitettuna/kuumentuneena voi koko neliveto kytkeytyä pois päältä. Luulisin että jos tarkoitus ei ole ajaa rajumpaa maastoajoa vaan pärjätä huonommilla teillä joissa ei kahlata tuntikausia niin tälläkin pärjää jos on Audillakin pärjännyt. Sama Nissanin perussysteemi tai sen kehitysversio on monessa autossa kuten Dacia Dusterissa. Grand Cherokee on sitten täysiverinen maastoauto ja samaa sarjaa Land Cruiserin, Pajeron ym. kanssa tässä mielessä. Mutta ihan hyvä kysymys että kestääkö ja jos ei kestä, mitä maksaa korjata.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
495
Kolmelle tonnilla saa katsastetun nelivedon. Näyttää olevan aikalailla lähtöhinta. Nopeasti nousee hinnat. Ei taida olla ihan hirveästi valinnanvaraa. Ehkä Pajero tai sitten jos lava-auto käy niin L200.
 
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
140
Selvähän se on, että ei tuolla budjetilla kuuhun mennä ja vaihtoehdot ovat sitten sitä huonointa kastia sarjassaan. Sille lienee syynsä, miksi esim. 80 luvun oikeat maasturit ovat niin hinnoissaan uudempiin verrattuna.

Yllättävän hyvin tuo torseni-nelikkokin puskee lumessa, pientä vahinkoa vaan väistämättä syntyy, kun pohjan varassa mennään. Mutta silloin on ostettu liian kallis käyttöauto, jos sitä pitää varoa tai sääliä. :D Leirin vaihto tuntuu hankalalta, kun on 10v ajellut vagilla ja tekniikan tuntee, kuin omat taskunsa.

Mb:n tekniikkaa puoltaa osien saanti, vaikka joku sitten vähän kalliimpaa voi ollakkin. Välttämättä parikymmentä vuotta vanhaan korealaiseen ei ihan kaikkia nippeleitä saa helposti. Subarullahan on forester, sekin lienee ihan ok menijä, kunhan bensana ostaa.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Tarvetta olisi toiselle autolle. Vaimon työmatka on päivässä 25km ja lisäksi jotain kauppareissuja. Taajamaa ja motaria. Kyytiin pitäisi mahtua kaksi turvaistuinta eli ihan kaikkein pienimmät kauppakassit eivät käy.

Ajattelin budjetiksi 5000-7000€. Ajettavuus ei kuulemma saa olla "ihan paska", eikä auto saisi olla kovin vanha, mutta muuten ei niin väliä. Kunhan olisi kohtuu halpa pitää ja luotettava.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Pirkanmaalla eli tarjontaa on. Kyllähän sitä hyvän yksilön vähän kauempaakin hakee tietty.

Aluksi ajattelin Toyota Yaris/Aurista hybridinä, mutta niiden hinnat on käytännössä 12-16k. Sähköauton saa 20-25k, mikä sopisi meille hyvin toiseksi autoksi, mutta en tiedä vielä millainen tarve autolle on 4kk päästä, joten laskin sitten budjettia reippaasti. Kai tuohon hintaan jotain järkevää saa? Tuntuu että juuri nyt on huono aika ostaa käytettyä autoa, joten laskin myös siksi budjettia.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
Kiitos vinkistä. Tuo vaikutti aluksi kiinnostavalta, mutta 24kk on tässä tilanteessa turhan pitkä aika. Jos vuodeksi saisi vastaavan sopimuksen niin voisin vakavasti harkita.

Eikö noissa TCe koneissa ole ollut ongelmia. Voivat syödä öljyä tms.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
669
Kiitos vinkistä. Tuo vaikutti aluksi kiinnostavalta, mutta 24kk on tässä tilanteessa turhan pitkä aika. Jos vuodeksi saisi vastaavan sopimuksen niin voisin vakavasti harkita.

Eikö noissa TCe koneissa ole ollut ongelmia. Voivat syödä öljyä tms.
Eikös tuolta nimenomaan saa vuodeksi esim. sähköautoa melko pienellä kk-summalla, jolloin voi kokeilla miten se sopii omaan käyttöön.
 
  • Tykkää
Reactions: eba
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
546
@ers Uusia saa myös vuodeksi, lisää joutuu toki maksamaan.


Minimissään kuukaudeksi sitten tarjolla myös Toyotaa.
1641242275516.png

 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
31.07.2019
Viestejä
1 883
^ Forester olisi aika hyvä vaihtoehto, jos diesel ei ole välttämätön saada. Grand Vitara myös.
 

ers

Liittynyt
13.11.2017
Viestejä
134
@ers Uusia saa myös vuodeksi, lisää joutuu toki maksamaan.


Minimissään kuukaudeksi sitten tarjolla myös Toyotaa.


Kiitos täytyy tutustua. Auton tarve tuli niin yllättäen, että uusien autojen toimitusajat ovat valitettavasti nyt liian pitkiä. Jopa Kinton kanssa tekee tiukkaa ajallisesti.
Auton vaihdossa ja myynnissä häviää aina, joten rahallisesti tuollainen leasing/vuokraus ei edes ole pahan hintainen. Ei edes tullut mieleen joten hyvä että kysyin.
 
Liittynyt
20.10.2016
Viestejä
298
Kiitos täytyy tutustua. Auton tarve tuli niin yllättäen, että uusien autojen toimitusajat ovat valitettavasti nyt liian pitkiä. Jopa Kinton kanssa tekee tiukkaa ajallisesti.
Auton vaihdossa ja myynnissä häviää aina, joten rahallisesti tuollainen leasing/vuokraus ei edes ole pahan hintainen. Ei edes tullut mieleen joten hyvä että kysyin.
Toyota Airportilla näkynyt myös näitä 299€/kk ja 15tkm/v diilejä: Toyota Corolla TS 1.8. Hybrid Prestige vuodeksi 299 €/kk - Metroauto Oy

Muistaakseni Yariksen sai vielä edullisemmin. Myös C-HR:n taisi saada 299€. Katso saisitko tuolta nopeammin.
 
  • Tykkää
Reactions: ers
Liittynyt
23.11.2016
Viestejä
140
Todella haastavat vaatimukset asetit kieltämättä.

Jos osaat itse korjailla vikoja, saattaisi tuo Grand Cherokee olla aika kova sana. Jos taas olet korjaamoiden varassa vikojen ilmetessä, en kyllä suosittelisi tuota valitsemaan. Nopeasti tuplaantuu budjettisi.

Miten olisi Suzuki Grand Vitara/Vitara tai Subarun Outback/Forester 2000-luvun alkupuolelta?
Juu kyllä itse on aina kaikki tullut tehtyä kansirempoista lähtien. Ei tuo silti houkuta aina välttämättä pihalla pakkasessa alkaa vääntämään, sähkövikojen setvimisestä puhumattakaan. Mitenhän lie tarvitseeko jeeppiin oman ohjelmansa vai pääseekö starilla käsiksi koneeseen. :hmm:

Näkyyhän nuita forestereja bensana olevan ihan hyvillä kilsoilla myynnissä, eli jotain kertoo kestävyydestä. Bokseridiesel tosiaan kannattaa jättää pois laskuista.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Tuoomoista Toyota Aygo + 1,0 VVT-i 5ov katselin kakkos autoksi. Onko nuo litraset myös ketjukoneella ja millaisella vaihtovälillä?
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
310
Tuoomoista Toyota Aygo + 1,0 VVT-i 5ov katselin kakkos autoksi. Onko nuo litraset myös ketjukoneella ja millaisella vaihtovälillä?
Täälläkin kiinnostaisi kakkosautoksi lähinnä oletettavati halvan pidettävyyden ja pienten polttoainekulujen takia. Toyota-keulamerkkilisää en ajatellut kylläkään maksaa, vaan pihaan tulisi joko vastaava Peugeot tai Citroen. Olen katsellut lähinnä ykkös sukupolven facelifteja tai sitten toista sukupolvea.

Eniten mietityttää pystyykö näillä ajamaan ilman hermojen menetystä 20km mittaista työmatkaa valtatietä vuoden ympäri? Tähän astiset kakkosautot on olleet kohtuu mukavia vanhempia sedaneita (nyt 407), joten tällainen pieni kippo vähän arveluttaa. Koeajolle kai sitä pitäisi vaivautua...
 

poskiholisti

Team R&T
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
786
Tuoomoista Toyota Aygo + 1,0 VVT-i 5ov katselin kakkos autoksi. Onko nuo litraset myös ketjukoneella ja millaisella vaihtovälillä?
Nuo KR-sarjan moottorit ovat ketjukoneita. Mitään huolto-ohjelman mukaista ketjunvaihtoa tuskin on, mutta paljon ajetuissa tai huonosti huolletuissa yksilöissä voi toki tulla tarvetta myös ketjunvaihdolle.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
On tullut ajettua Aygoa ja Yarista samalla koneella. Aygossa moottorin tehot vielä riittää, mutta Yarikseen kaipaa kyllä jo lisää. Sanotaanko että yllättävän hyvä kokoisekseen tuo Aygo, pysyy liikenteen mukana ja ihan ok ajettava, eikä älyttömän meluisakaan. Erittäin luotettava, vanhemmilla on ollut Aygo nyt 10 vuotta, eikä mitään korjauksia, yhtä lambdaa lukuunottamatta, ole tarvinnut tehdä. Ja erittäin huolettomalla huollolla ollut. Karuhan tuollainen on, mutta pääsee paikasta A paikaan B. Itsellä kakkosautona on Suzuki Swift ja kyllä itse ainakin mieluummin ajaisin Aygolla, vaikka siinä on vieläkin enemmän pikkuautomaisuutta.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 419
Erittäin meluisa se Aygo on, jossain 40-vauhdissa on jo meteliä aika lailla. Toki riippuu mihin on tottunut, mutta itse en jaksaisi ajella ko. kipolla 20km matkaa. Motarilla ainakin aika rasittavaa jo melutason vuoksi. Muuten ihan näppärä laite ja hyvät tilatkin, vaikka pieni auto onkin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Kiitokset jaetuista kokemuksista. Oma tarve olisi vain lyhyet työmatkat kaupungissa, joten tämä Yago tuntuu vastaavan näitä tarpeita.
 
Liittynyt
23.10.2016
Viestejä
199
Erittäin meluisa se Aygo on, jossain 40-vauhdissa on jo meteliä aika lailla. Toki riippuu mihin on tottunut, mutta itse en jaksaisi ajella ko. kipolla 20km matkaa. Motarilla ainakin aika rasittavaa jo melutason vuoksi. Muuten ihan näppärä laite ja hyvät tilatkin, vaikka pieni auto onkin.
Jos verrataan saman kokoluokan autoon, niin ei ole. Sehän on selvää, että kokoluokkaa kasvattamalla päästään hiljaisempaan autoon, mutta eihän eri kokoluokan autoja nyt oikein voi muutenkaan verrata.
E. Toki se on vähän subjektiivista mikä on kenenkin mielestä häiritsevää, mutta esimerkiksi omassa Suzukissa alustan äänet on todella häiritseviä. Aygossa ehkä moottorin ääni, mutta itse ehkä mieluummin kuuntelisin sitä kuitenkin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Ei kokemuksia mistään näistä, mutta kunhan muuten mietin. Olikos noissa Suomessa myydyissä ykkössukupolven Sorentoissa kova neliveto ilman keskitasauspyörästöä? Ittelläni ei ainakaan hermo kestäisi joutua liukastelemaan talvikelissä normaalissa arkiajossa takavedolla kun jatkuvalla nelivedolla tai AWD:lla olevia vaihtoehtojakin on. X-Trailissa on tosiaan jonkinlainen keskitasauspyörästön lukitustoiminto ja oletettavasti ESP:hen perustuva luistonrajoitus joka pyörässä, mutta korjatkaa jos olen väärässä, keskilukko ei ole puhtaan mekaaninen ja ylikuormitettuna/kuumentuneena voi koko neliveto kytkeytyä pois päältä. Luulisin että jos tarkoitus ei ole ajaa rajumpaa maastoajoa vaan pärjätä huonommilla teillä joissa ei kahlata tuntikausia niin tälläkin pärjää jos on Audillakin pärjännyt. Sama Nissanin perussysteemi tai sen kehitysversio on monessa autossa kuten Dacia Dusterissa. Grand Cherokee on sitten täysiverinen maastoauto ja samaa sarjaa Land Cruiserin, Pajeron ym. kanssa tässä mielessä. Mutta ihan hyvä kysymys että kestääkö ja jos ei kestä, mitä maksaa korjata.
Railissa on lamellikytkimellä toteutettu neliveto, jos joutuu kovasti antamaan hangessa tms runtua niin alkaa haisemaan,mutta ei kertaakaan ole heittäny pelaamasta, entisellä t31 korisella ja 2.5 bensa koneisella tuli jonku kerran möyrittyä, oikeinki hyvä kitumaasturi. Onhan nuissa olla parhaassa päästä tuo neliveto citymaasturi kategoriassa.
Eka korisissa sorentoissa on taka-akaseleita ruostunu ja on ollu korjaus kampanjoita joten se kannattaa tarkistaa. Tais olla että ex eli parhaiten varustellussa on jatkuva neliveto mahdollisuus ja karvalakissa vain taka tahi neliveto.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Soittelin päivällä Porvoon autopalveluun ja sieltä kerrottiin että thetiin ns. normi huolto ja haltija oli kieltäytynyt haldex ja dsg öljyjen vaihdosta, todennäköisesti sillä syyllä että kohta luopuu autosta (halusi säästää).
Kovasti auto muuten kiinnostaa sillä täyttää kaikki vaatimukset, mutta varmaan olisi parempi tässä tilanteessa olla järkevä. Haldex vaihto on n 500-600, onko ajatuksia paljonko DSG vaihto tulee kustantamaan, jos se sattuu laukeamaan? Onko maahantuoja tosiaan niin tarkka että jos ylittyy 3tkm yli vaihtovälin niin pesee kädet täysin asiasta? Täytyy koittaa tinkiä kunnolla. Kiitos suuresti vinkeistä!

Skodaa olen siinäkin mielessä ajatellut puhelin appin kannalta, saa webaston käyntiin puhelimesta (jos toimii). Mutta ei tuo Tiguan ihan huonoltakaan vaikuta...
Gen v haldex pumppu kustantaa 329 ja vaihto päälle, ite vaihtatin edelliseen seattiin paikallisella porholla muutama vuosi sitten niin makso 90 öljyineen vaihto.
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
Tsekkaapa Mitsu Colt. Sellaisen saa lähes puolet halvemmalla kuin Aygon ja on luotettava auto kunhan vaan valitsee alle 150tkm ajetun yksilön. Tilaa ja vääntöä on myös enemmän, jos ottaa 1,3-1,5l mallin.
 
Liittynyt
06.11.2016
Viestejä
1 785
Tsekkaapa Mitsu Colt. Sellaisen saa lähes puolet halvemmalla kuin Aygon ja on luotettava auto kunhan vaan valitsee alle 150tkm ajetun yksilön. Tilaa ja vääntöä on myös enemmän, jos ottaa 1,3-1,5l mallin.
Mitä tapahtuu jos on yli 150tkm?
 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Mitä tapahtuu jos on yli 150tkm?
Itsellä oli tuollainen ja kesti lähelle 200tkm ilman mitään ongelmia. Sitten alkoi kuluja tulla tasaiseen, jotka johtuivat pitkälti ajomäärästä. Voisin ostaa uuden samanlaisen, jos tarvetta olisi ja vähäinen ajomäärä ostaessa antaa pelivaraa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
123
Tsekkaapa Mitsu Colt. Sellaisen saa lähes puolet halvemmalla kuin Aygon ja on luotettava auto kunhan vaan valitsee alle 150tkm ajetun yksilön. Tilaa ja vääntöä on myös enemmän, jos ottaa 1,3-1,5l mallin.
Onkohan tuo Smart ForFour kestoltaan samaa luokkaa? Siinähän on Mitsubishin bensamoottori ja alustaltaa perustuu hyvinpitkälti Coltiin.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Jaa niin jäi kertomatta, ehkä tärkeäkin, seikka että käytettyä alle 4000e Aygoa tai vastaavaa olen etsimässä.
No kävin koeajamassa tämän Citroen C1:n. Ihan hyvältähän se näytti, mutta koeajo vei ostohalut. No alusta tuntui tosi kovalta ja äänet tosi kovat jo 50:n vauhdissa. Käytiin sitten vielä kotimatkalla ostamassa Huyndai I20 1.2l, vm 2009, 148tkm.
Muks. Eiku onkin 1.4 kone. :D
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Onkohan tuo Smart ForFour kestoltaan samaa luokkaa? Siinähän on Mitsubishin bensamoottori ja alustaltaa perustuu hyvinpitkälti Coltiin.
Eiköhän se ole, on todella paljon samanlainen auto kuin Colt, mutta brändi on kalliimpi ja ulkonäkö persoonallisempi. Tästä syystä niistä pyydetään käytettynä enemmän.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
No kävin koeajamassa tämän Citroen C1:n. Ihan hyvältähän se näytti, mutta koeajo vei ostohalut. No alusta tuntui tosi kovalta ja äänet tosi kovat jo 50:n vauhdissa. Käytiin sitten vielä kotimatkalla ostamassa Huyndai I20 1.2l, vm 2009, 148tkm.
Muks. Eiku onkin 1.4 kone. :D
Jaahas tämä kauppa sittenkin peruuntui. Etsintä alkaa uudelleen. Tuommoinen Colt olisi melko lähellä.
 
Liittynyt
28.02.2018
Viestejä
801
Ainakin mitä meillä oli Peugeot 208 1.2vti (vm oli -17-19, en muista), ei ollut mitään ongelmaa. Ihan ok ajella pikkuautoksi motarillakin. Takapenkit nurin piti kovaa mekkalaa.
Vaikka oli sähköinen ohjaustehostin, oli tuntuma ihan hyvä kaupunki/kantatie ajoon.
Hyvien kokemusten perusteella vaihettiin se uuteen 2008.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Niin minä siis etsimässä alle 4000e:n pieniruokaista pikkuautoa pienellä verolla. Kaupunkiajoon pienillä kilometreilla.
 
Liittynyt
02.11.2016
Viestejä
546
@angle Mites joku Suzuki Swift? Mielestäni vanhentunut tuo korimalli aika arvokkaasti tuollaiseksi 15v vanhaksi pikkukipoksi.



Sisältäkin saisi 1 DIN radiolla tuunattua ihan fiksuksi. Uudempaan korimalliin saa suoraan 2 din adapteria, mutta ei tähän ilmeisesti.

 
Liittynyt
21.02.2021
Viestejä
201
Jaahas tämä kauppa sittenkin peruuntui. Etsintä alkaa uudelleen. Tuommoinen Colt olisi melko lähellä.
Hyvännäköinen Colt pienillä kilometreillä. Aika varma valinta ja tuo 1.3l kone on aika pirteä, ei jää jalkoihin. Hinnassa ehkä muutama satanen tinkivaraa.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
Ihan hyviä ehdotuksia. Nuo on vähän kaukana täältä kaakon kulmalta. Mites nämä ranskikset, cliot, pösön 206:t on rankattu? Esim tämä clio.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
No johan on vanha Jazz hinnoissa, tuo 2003 vuosimalli taitaa kyllä olla legendaaristen joukossa luotettavuudessa. 2004-2005 vaiheilla tuli facelift, 2006 ESP (?) ja 2008-9 seuraava facelift. Suosittelisin ottamaan tuon 2008-2009 faceliftin jo ihan siitä syystä, että lamppujen vaihto aiemmissa on aivan helvetin perseestä. Nopeiten sai vaihdettua, kun otti puskurin ja lamput irti. Harjoittelulla onnistui vartissa. Toinen syy ottaa mahdollisimman uusi on ruoste, pohja kannattaa katsoa tarkasti läpi. Kaupungissa ihan mukava pyöritellä ja höyryillä menee. 2008 malliin asti CVT-automaatti, siitä eteenpäin hetken robotti i-shift, jota ei kannata ottaa. 2011 tais tulla CVT takas. Motarilla janoinen ja meluisa.

Esim. tämä voisi olla kiva: https://www.nettiauto.com/honda/jazz/12600518

e: Sisältä noi on kunnon tardiksia, tilaa hämmästyttävän paljon.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
626
No johan on vanha Jazz hinnoissa, tuo 2003 vuosimalli taitaa kyllä olla legendaaristen joukossa luotettavuudessa. 2004-2005 vaiheilla tuli facelift, 2006 ESP (?) ja 2008-9 seuraava facelift. Suosittelisin ottamaan tuon 2008-2009 faceliftin jo ihan siitä syystä, että lamppujen vaihto aiemmissa on aivan helvetin perseestä. Nopeiten sai vaihdettua, kun otti puskurin ja lamput irti. Harjoittelulla onnistui vartissa. Toinen syy ottaa mahdollisimman uusi on ruoste, pohja kannattaa katsoa tarkasti läpi. Kaupungissa ihan mukava pyöritellä ja höyryillä menee. 2008 malliin asti CVT-automaatti, siitä eteenpäin hetken robotti i-shift, jota ei kannata ottaa. 2011 tais tulla CVT takas. Motarilla janoinen ja meluisa.

Esim. tämä voisi olla kiva: https://www.nettiauto.com/honda/jazz/12600518

e: Sisältä noi on kunnon tardiksia, tilaa hämmästyttävän paljon.
Mullekin on kehuttu noita Hondia. Tuossa jo aika reilut kilsat.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 762
Mullekin on kehuttu noita Hondia. Tuossa jo aika reilut kilsat.
No valitse hinta, vuosimalli tai kilometrit :) Kaikkia et voi saada. Hondien kohdalla äänestäisin surutta enemmän ajettua uudempaa, koska mun entinen 2005 oli takaovien alalaidasta mätänemässä 10 vuotta sitten. 2013 mallin pohja näytti 3 vuoden jälkeen takaapäin katsottuna samankuntoiselta kuin 2002 vuosimallin sitikan pohja.

e: Tuolla 2005:lla vaihdetut osat oli perushuoltojen lisäksi 20 euron takaluukun sisäkahva ja takaiskarit. Jälkimmäiset toki voi laskea kuluvaksikin osaksi. En välttämättä pelkäis tuon yksilön kilometrejä, huomasit varmaan että siinä oli kytkinkin just vaihdettu....

e2: Keulan puskuri näyttää vähän siltä, että saattais olla varaosana hankittu. Ei ne tosin aina uutenakaan osuneet. Tulevat valmiiksi maalattuina ja värin sopivuus on vähän niin ja näin joskus. Sinällään tuossa hintaluokassa aika sama, jos siitä etumuovit ja sen takana oleva rusentuvaksi tarkoitettu heppoinen palkki on vaihdettu. Öljynvaihtotahti on ollut aika mielenkiintoinen.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
04.04.2019
Viestejä
3
Railissa on lamellikytkimellä toteutettu neliveto, jos joutuu kovasti antamaan hangessa tms runtua niin alkaa haisemaan,mutta ei kertaakaan ole heittäny pelaamasta, entisellä t31 korisella ja 2.5 bensa koneisella tuli jonku kerran möyrittyä, oikeinki hyvä kitumaasturi. Onhan nuissa olla parhaassa päästä tuo neliveto citymaasturi kategoriassa.
Eka korisissa sorentoissa on taka-akaseleita ruostunu ja on ollu korjaus kampanjoita joten se kannattaa tarkistaa. Tais olla että ex eli parhaiten varustellussa on jatkuva neliveto mahdollisuus ja karvalakissa vain taka tahi neliveto.
Sorentohan on siis ihan oikea maastoauto, ja se kannattaa ottaa huomioon. Jatkuvaa nelivetoa ei kovin monesta löytynyt. Jokaisessa mallissa on kuitenkin laadukas kitkalukko perässä, joka auttaa talvella tavavedolla ajoa. Myös nelivedon voi ihan hyvin kytkeä päälle jos epäilee että on liukasta, ei mitään ongelmaa. Neliveto ja alennusvaihteisto päällä kulkee sellaisiin paikkohin jolla ei ole muulla kun grand chrerokeella tai land cruicerilla asiaa.

LX mallit on aika huonosti varusteltuja, mutta EX mallit kaikilla varusteilla, tai sitten EX Pro's Business malleista löytyy jo varusteita että ei ihan heti käy tylsäksi.

Itsellä taka akseli kestänyt nyt 16 vuotta ja 275 000km. Hyvässä kunnossa näyttää olevan. Yleinen ruostumispaikka on kuitenkin selkeästi nähtävissä, ja sen voi helposti tarkistaa.
 
Liittynyt
12.01.2018
Viestejä
314
Sorentohan on siis ihan oikea maastoauto, ja se kannattaa ottaa huomioon. Jatkuvaa nelivetoa ei kovin monesta löytynyt. Jokaisessa mallissa on kuitenkin laadukas kitkalukko perässä, joka auttaa talvella tavavedolla ajoa. Myös nelivedon voi ihan hyvin kytkeä päälle jos epäilee että on liukasta, ei mitään ongelmaa. Neliveto ja alennusvaihteisto päällä kulkee sellaisiin paikkohin jolla ei ole muulla kun grand chrerokeella tai land cruicerilla asiaa.

LX mallit on aika huonosti varusteltuja, mutta EX mallit kaikilla varusteilla, tai sitten EX Pro's Business malleista löytyy jo varusteita että ei ihan heti käy tylsäksi.

Itsellä taka akseli kestänyt nyt 16 vuotta ja 275 000km. Hyvässä kunnossa näyttää olevan. Yleinen ruostumispaikka on kuitenkin selkeästi nähtävissä, ja sen voi helposti tarkistaa.
Juu, kyllähän se sorento ihan maasturi on eikä pelkkä citymaasturi. Ei ainakaan itelle tuo takavetosena ajaminen haittais yhtään.
 
Toggle Sidebar

Statistiikka

Viestiketjut
239 567
Viestejä
4 195 080
Jäsenet
70 751
Uusin jäsen
HevosSorsa

Hinta.fi

Ylös Bottom