Mikä auto minulle?

Viestiketju alueella 'Autot ja liikenne' , aloittaja Formica, 19.10.2016.

  1. Konttu

    Konttu

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Alustavasti ainakin se 3-5vuotta. Riippuu siitä kuinka hyvin se pelaa. Aikaisemmat autot on olleet näitä kolaroituja joista saanut halvalla meno pelin, perhe piirissä kun on automekaanikko. Totuus on se että kaikissa autoissa on omat vikansa ja niin tulee aina olemaan. Ei ole toistaiseksi tarvinnut ikinää käyttää autoa missään liikkeessä huollossa, mutta kyllähän tuo uusi auto helpottaisi entisestään kun olisi takuullinen, ja vuosi huollot hoitaisi ihan merkkiliikkeessä. :)
     
  2. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 995
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Mahtuu takuuseen, Skodaan ulkomuistista saa viiden vuoden takuun. Yks kaveri osti joku aika sitten jonkun uuden skodan jonkun mukamaasturin. Oli kai unohtanut entisen octaviansa missä ei muuta ollutkaan kun vikaa...

    Mitenkä Kia Ceed wagon, jos siis wagon on se tarve? Siinä parinkympin luokassa skodan kanssa tai vähän yli, pidempi takuu ja onhan se nyt vähän parempi:) Tai jos pienemmällä pärjää niin Rio, tai Hyundai i20, tai miksei i30 - mitkä nyt on sukulaismalleja.
     
    Konttu tykkää tästä.
  3. Konttu

    Konttu

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Kai sekin hyvä vaihtoehto. Miellyttää vaan omaa silmää tuo fabia. :D skoda.jpg
     
  4. j1m2

    j1m2

    Viestejä:
    669
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kia ceed sw kannattaa käydä testaamassa,itsellä on ollut vuodesta 07 ja on ylivoimaisesti vähävikaisin ja halvin kaikista mitä on ollut minulla ja lähipiirissä käytössä.
     
    Konttu tykkää tästä.
  5. Konttu

    Konttu

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    Perheestä löytyy yksi -16 Ceed, ei kyllä sw. Mutta pitää noita autoja käydä ihan paikan päällä katsomassa ja koe ajamassa.
     
  6. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 995
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Hyundai näköjään antaa 7 vuoden takuun ilman kilsarajaa i30 malleihin. Harmillisesti huomasin että vihreää ei saa Kiaan eikä Hyundain noihin malleihin, jos on niin tarkalleen että vihreä pitää olla:darra::rofl:

    Kannattaa kuitenkin näihin tutustua kuten toveri @j1m2 tuossa jo totesi. Ajaa varmasti pidemmälle vaikka takuukin ehtisi loppua.
     
    Konttu tykkää tästä.
  7. Konttu

    Konttu

    Viestejä:
    269
    Rekisteröitynyt:
    03.03.2017
    En välttämättä vihreetä haluaisikaan jos joku muu auto olisi kyseessä, ei ole mikään lempi väri tms. Jostain syystä vaan tuo vihreä sopii tollaiseen Skeidaan kuin nenä päähän. :rofl:
     
    Myrkky tykkää tästä.
  8. Myrkky

    Myrkky

    Viestejä:
    4 995
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Väristä voidaan olla samaa mieltä, se vaan jotenkin sopii siihen, joitain vihreitä ocuja näkyy täälläpäin, niin on ihan hyvän näköisiä. Itsehän menisin jollain tylsällä harmaalla/hopealla, tai mieluiten mustalla:cool: Makuasioita...
    Mutta kannattaa toki käydä vaihtoehdot läpi.

    Niin tosiaan, olihan mullakin skoda, -97 favorit tikkukoneella, just leimattu ja 300€ maksoi. Mitään ongelmia ei ollut vanhuksessa, kun VAG ei ollut pahemmin siihen vielä ehtinyt puuttua:vihellys:
     
    Konttu tykkää tästä.
  9. jm82

    jm82

    Viestejä:
    6 601
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Tuo Skoda Fabia taitaa olla jo vähän vanhaa mallia?

    Jossain autogaalassa oli kaksi vähän uudenpaa Skodaa. Skoda Kamiq ja Skoda Scala. Tuo Kamiq on ilmeisesti aivan uusi peli. Scalaa olen käynyt koeajamassa. Ootko noita jo testannut? Scala alk 19 000€. Kamiq alk 20 100€.
     
    KanJu_88 tykkää tästä.
  10. OD.

    OD.

    Viestejä:
    874
    Rekisteröitynyt:
    14.12.2016
    Kuten edellä mainittu, niin kättä taskuun ja Scala tai Kamiq Fabian sijaan. Saat aika paljon enemmän autoa.
     
    Viimeksi muokattu: 07.12.2019
    KanJu_88, SR50La, vatanen ja 1 muu käyttäjä tykkää tästä.
  11. KanJu_88

    KanJu_88

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    itse pari viikkoa sitten tilasin kamiqin..

    tälle hetkellä vielä 18 vuoden farmari fabia alla 1.0tsi 115hp.. noin 50tkm mittarissa. kaikki toiminut todella hyvin vaikka kuivakytkin 7-dsg ei se maailman parahin laatikko olekaan. mikään vikavalo ei ole palanut koko tänä aikana.
    edellinen oli myös samanlainen fabia tosin vm 17. sekin oli hyvä mutta varusteita kaipasi lisää, joten vaihdoin.
    todennäköisesti 20 vuoden alkupuolella tulisi tuo kamiq/scala medialaitteisto myös fabiaan. nykysellään aika vanhahtava.

    takuu on 2 vuotta skodassa ja kertaakaan en näiden yksilöiden kanssa ole sitä joutunut käyttämään.
    kaikilla tosin ei näin hyvin ole kooralla mennyt.
     
  12. tonttuj

    tonttuj

    Viestejä:
    179
    Rekisteröitynyt:
    31.10.2016
    Milloin saat alle?
     
  13. James

    James

    Viestejä:
    845
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kokeilin Kamiqin "rakenna auto"-hässäkkää nettisivulla mutta en onnistunut laittamaan samaan kyhäelmään lämmitettäviä takasivuistuimia ja lämmitettävää tuulilasia, kummallista. Loppuukohan laturin teho vai mistä lie kyse?
     
  14. KanJu_88

    KanJu_88

    Viestejä:
    129
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    helmikuuta uumoilivat..
    odottavan aika on pitkä.
     
  15. Jeswe

    Jeswe

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Mikähän se ois mahdollisimman halpa kulkine työmatkoihin? Edestakainen matka n.230 km päivittäin pääosin 100/80 rajoituksilla ja muutamat viimeiset metrit taajamaa.
    Nykyisellä kipolla pääsee matka-ajossa 7l/100km kulutuksiin, joten jokin pienempiruokainen ois hakusessa.
    Joko alkaa olemaan dieseli kannattava vai meneekö plugin hybridit vielä edullisemmin?
    Onko mitään järkeä lähteä etsimään jotain pari vuotta vanhaa ja alta 50tkm ajettua jonka laittaa vaihtoon parin vuoden päästä 150tkm ajettuna?

    Käyttövoimaan sen verran rajausta, että täyssähkö on täysin pois suljettu latausmahdollisuuksien puuttuessa.
     
  16. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    817
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tuollainen 14tkm/v on just siinä rajalla kannattaako diesel vai hybridi. Tuollaisella maantieajo-profiililla pääsisi pikkudieselillä 4.5 litran kulutukseen ja hybridillä 5 litraan. Jää vaan lähinnä makuasiaksi mikä auto miellyttää enemmän tuolla voimalinja-rajauksella. Pikkuautoista esimerkiksi Golf vs Auris/Prius/Corolla
     
  17. HengaHox

    HengaHox

    Viestejä:
    254
    Rekisteröitynyt:
    10.11.2018
    Kuinka isoa autoa haet? Onko ykköskriteeri se pienin mahdollinen kulutus?
     
  18. Jeswe

    Jeswe

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Jotain Golffin/A3:n kokoluokkaa minimissään, mutta todennäköisesti kallistutaan johonkin Octavian kokoluokkaan.
    Ykköskriteeri on luotettavuus. Sen jälkeen alkaa sitten olemaan painoarvo kilometrikustannuksissa. Nähdäkseni noilla kilometreillä polttoaine on isoin siivu vaikka miten otetaan verot, huollot ja renkaat mukaan.
     
  19. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Kyl arvonalenema jos uudesta haaveillaan on kovempi, parin litran paperilla säästetyssä kulutuksessa vs nykyinen kulkineesi et säästä, autoliikkeeseen menee erotus.

    Jos tarkoitus vähän käytettyä (tai uutta) niin diesel megane naputtelee aika pieniä lukemia.
     
    SR50La tykkää tästä.
  20. Jeswe

    Jeswe

    Viestejä:
    23
    Rekisteröitynyt:
    28.10.2016
    Sieppaa.JPG
    Tuossa on jonkin aikaa sitten tehty kaavio, jossa arvonalenemaksi on ajateltu 10% ja pitoajaksi 3 vuotta. A3 ja prius muistaakseni noin. 20-23 k€ ja Minillä lähinnä käyttöarvo n.4k€. Huolto/korjaus/rengaskuluja tuossa ei ole huomioitu ollenkaan. Tuosta päättelin, että polttoainekulut on noilla kilometreillä se ratkaiseva asia loppupeleissä.
    2,5 k€ jaettuna 36kk:n ajalle ei monta kymppiä kuukaudessa ole, mutta on kuitenkin jotain.
     
  21. vatanen

    vatanen Perinnöllisesti impotentti Premium-jäsen

    Viestejä:
    206
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    Pitkälle matkalle valitsisin noista kolmesta A3n ajettavuuden ja ajomukavuuden vuoksi. Yli 200km pelkkään työmatka-ajoon päivässä, niin varmasti mukavuutta ja ajettavuuttakin kannattaa jossain määrin arvottaa.
     
  22. mmst1

    mmst1

    Viestejä:
    739
    Rekisteröitynyt:
    17.06.2019
    Mistä toi 14 tkm nyt oli repäisty kun 230km edestakaisella matkalla kilsat on pitkälle yli 50 tkm?

    Ite lähtisin siitä että päättää haluaako dieselin vai pihin hybridin, eli että haluatko ajaa Toyotalla vai et. Sitten niin vähän ajettu ja uusi kun vaan perse kestää, siitä kokoluokasta ja automallista mikä tuntuu sopivalta.

    Oma filosofia on kulujen lisäksi se, että auto pitää olla semmonen että ei vituta lähteä ajamaan sillä. Itselle se tarkoittaa automaattia ja webastoa, jollekin toiselle jotain muuta. :)

    Edit: edellisellä V40:llä ajoin pakasta vedettynä 2 vuotta ja 85 tkm. Kaikki kulut yhteensä 12100 euroa josta polttoaine (D2 diesel automaatti) 6350 euroa. Arvonalenemaksi jäi 12000 euroa, kun ostohinta oli 30000 euroa.

    Eli neljäsosa kaikista kuluista oli polttoaineet. Suurimman tilin tekee ilman muuta arvonalenemalla. Se ei todellakaan ole 10 % jos autolla ajaa 50 tkm vuoteen, vaan paljon enemmän. Polttoainekulujen osuus toki on isompi jos asuu syrjemmässä jolloin vakuutukset on pienempi kulu jne.
     
    Viimeksi muokattu: 12.12.2019
  23. pelitys

    pelitys

    Viestejä:
    817
    Rekisteröitynyt:
    19.10.2016
    Tarkistuslaskelmien jälkeen jäi kertomatta neljällä viikolla :vihellys:
     
    mmst1 tykkää tästä.
  24. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    Kokemuksia w218 350cdi:nä?

    Infotainment näyttää nyt niin paskalta, kun voi vain olla, mutta miten 7g tai AIRMATIC?
     
  25. hazaski

    hazaski

    Viestejä:
    72
    Rekisteröitynyt:
    13.12.2016
    Ei ole suoraan tuosta kamppeesta, mutta tuttavapiirissä on w212:ia (sama pohjarakenne kuin tuossa) on pari 7g-tronicilla ja Airmaticilla. Vaihteisto on kyllä erittäin sulava vaihtamaan, ainakin näin 5g-tronicilla ajelevan mielestä. Ja tuohon w212 on Airmaticin ilmapussien rakennetta vahvistettu niin pitiäisi kestää paremmin kuin w211:ssa. Muutenhan Airmatic, ja ilmajousitus yleensäkin, on ylivoimainen mukavuudeltaan rautajousiin verrattuna.

    Näillä tuttavanpiirin autoilla on toki ajettu vasta 250 - 300 tkm, joten eipä niistä sen enempi tiedä vielä miten hyvin kestää. Vaihteistolla taisi tuollakin virallisen huoltoohjelman mukaan olla niin että öljyjä ei tarvitsisi vaihtaa, mutta ne ilman muuta pitää vaihtaa 60-80 tkm välein. Ne tuttavapiirin autot on 250CDI ja kun niissä on kyllä melko hyvin kulkupuolta niin voin vaan kuvitella miten paljon 350 CDI:ssä on.
     
  26. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    394
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Ainakin alkupään gtroniceissa oli aika paljonkin vikoja jo suht pienillä kilometreillä, en tiedä sitten tuoreemmista.
     
  27. Moebbels

    Moebbels

    Viestejä:
    125
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Nykyiseen autoon (Fiat Linea) olen kyllä sinänsä tyytyväinen mutta sisämeteli on varsinkin motareilla aivan liian kova.
    Mietin jos hävittäisi avokin pikkuauton ja hän voi ottaa tuon itselleen niin voisin katsella itselleni jotain uutta vähänkäytettyä.

    Hakusessa olisi tilava sisältä hiljaisempi auto automaattivaihteilla ja kernaasti taka- tai nelivedolla mutta se ei ole ehdoton vaatimus. Mielellään joku vähän massasta erottuva merkki/malli.
    Hintaluokka 15000-25000, 2015-> ja ajettu maks 150tkm. Ajelen vuodessa noin 20-25tkm, josta kehä3 töihin 25km suuntaansa ja muuten mökkiajoa ja pidempiä reissuja.
     
  28. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
  29. Ryderio

    Ryderio

    Viestejä:
    62
    Rekisteröitynyt:
    22.02.2017
  30. Moebbels

    Moebbels

    Viestejä:
    125
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Vähän selailtuani iski silmään bemarin 3-sarjan GT:t. Noita löytyy muutamia noihin spekseihin ja muotoilu miellyttää ainakin omaa silmää. Onko noissa jotain ylläreitä vai älyttömät ylläpitokulut kun uuden hinnasta on kuitenkin 4-5 vuodessa sulanut halvimmissa noin puolet....

    Esim.
    BMW 320 Gran Turismo F34 Gran Turismo 320d A Advantage Edition **BI-XENON**VETOKOUKKU** Muu 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
    BMW 320 Gran Turismo 320 GT X-drive, twinpower turbo, erittäin siisti, M-Sport-virityspaketti, automaattinen takaspoileri. Viistoperä 2015 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
  31. vatanen

    vatanen Perinnöllisesti impotentti Premium-jäsen

    Viestejä:
    206
    Rekisteröitynyt:
    26.10.2016
    Jaguar XEtä osuisi alle 25kE alle 150tkm ajettuna 65kpl ja alle 26kE vielä 3kpl lisää. Vai menikö mulla nyt jotain ohi :btooth:
     
    Viimeksi muokattu: 16.12.2019
  32. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Katselin lähinnä mobile.de ja Renun kans hyppäsin nettiautoon kun pyynnit meni germaaniassa paljon korkeammalla kuin täällä, XE en sitten enää huomannut peilata täältä. :sori:
     
  33. Jo_Hani

    Jo_Hani

    Viestejä:
    82
    Rekisteröitynyt:
    30.05.2018
    Kertokaapas ehdotuksianne käyttöautosta, joka olisi hyväkin kulkupeli about 80tkm->200tkm välisenä aikana, manuaalisena tai automaattina.

    Parin vuoden päästä eläköityvälle henkilölle mietinnässä vähemmänajettua ja uudempaa kulkinetta pidemmäksikin aikaa, mahdollisesti loppuelämäksi. Nyt alla on 2008 focus 1.6 bensalla ja 170tkm mittarissa (jossa kohta uusi puskuri, konepelti ja toisen nurkan valot peuran takia, yllättävää että vakuutus vielä korjaa eikä lunastanut autoa). Waggeja en edes mieti noilla vuosiluvuilla, ehkä jos tuliterää...

    Se mitä alustavasti katsellut hintojen takia:
    -13 auris 1.6 bensa
    -13 ceed 1.6 bensa
    -13 i30 1.6 bensa
    -13 focus 1.6 bensa

    Kuitenkin 10-14k:n haitarilla ja se ~80tkm olisi aika passeli, joissa varusteina ainakin perus cruise ja automaattinen ilmastointi. Kilsoja tulee hänellä about 20-25tkm/v. Ajamisesta ehkä 40% kaupunki ajoa, pääasiassa muuten valta/hiekkateitä.
     
  34. j1m2

    j1m2

    Viestejä:
    669
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Pikkuisen menee hinta yli mutta on takaveto ja varmasti erottuu pakkipaikalta,esim täällä pohjois-savossa tulee Tesla usemmin vastaan kuin Alfa Alfa Romeo Giulia 2,2 Diesel 180hp AT8 Super *** 6kk kulutonta ja korotonta maksuaikaa, 1500€ minimihyvitys vaihtoauto Porrasperä 2016 - Vaihtoauto - Nettiauto
     
  35. an13

    an13

    Viestejä:
    314
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kannattaa panostaa B alkuiseen moottorikoodiin joka tuli 2015/2016 vaihteessa N alkuisen helpommin jakopäästään vikaantuvan moottorin sijaan. Lisää hieman todennäköisyyttä saada toimivampi kone.
     
    Mayer ja Moebbels tykkäävät tästä.
  36. Jarkki86

    Jarkki86

    Viestejä:
    394
    Rekisteröitynyt:
    15.09.2018
    Lisäyksenä edelliseen, moottorikoodin näkee rekisteritunnuksella vaikkapa bilteman sivuilta.
     
    Moebbels tykkää tästä.
  37. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    Tuli 2014. Noita ännäläisiä nyt on aika paljon maailmalla ja ehkä nyt turhaa vouhotusta sen suhteen.
     
  38. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    Suuntaisin katseet suoraan XF:ään. Hintaero on pieni ja kokoluokka taas aivan toista.
     
    Eke| tykkää tästä.
  39. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    9L
    Ite kattelin tätä Alfa Romeo Giulia 2.2 JTDm Super 180hv Aut Porrasperä 2017 - Vaihtoauto mutta myöhässä liikkeellä ja oli sitten mennyt. Olis ollu upea peli noilla värityksillä
     
  40. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Saksasta noita saa, ei Alfoja täältä löydy kuin hajanumeroita. Sääli sinänsä. :(
     
  41. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    Eniten mikä tossa tökkii on, ettei muistaakseni saa luistonestoa lainkaan pois. Pitää kikkailla sulakkeilla mikä on hanurista.
     
  42. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Ei saa juu kuin QV:stä. Ihmetellä tarvii. .
     
  43. Diplomaatti

    Diplomaatti

    Viestejä:
    264
    Rekisteröitynyt:
    30.07.2019
    Tämä on itselle suuri no-go. Onhan tuolla jotain purkkeja, jotka maksaa sen 400e ja menetät ilmeisesti abs:t samalla.

    No mitä tuollaisella autolla sitten tekee? Matka-ajoon löytyy varmasti parempiakin jos urheilullinen ajo on poissuljettu.
     
  44. Moebbels

    Moebbels

    Viestejä:
    125
    Rekisteröitynyt:
    20.10.2016
    Tuo Giulia olisi kyllä aika siisti mutta kaipaan kyllä vähän enemmän konttitilaa. Nykyinen on jo porrasperä ja isompien kappaleiden kuljetus on hankalaa.
     
  45. Mariini

    Mariini Tukijäsen

    Viestejä:
    675
    Rekisteröitynyt:
    18.10.2016
    Jaguar XF farkku tai se Renault Talisman. Jälkimmäinen on todella leppoisa ajaa ja tilava.
     
  46. Tixi

    Tixi

    Viestejä:
    92
    Rekisteröitynyt:
    23.10.2016
    Perheen lisäystä tulossa ja mietin tuossa että joku liukuovella varustettu tila-auto olisi käytännöllinen ahtailla parkkipaikoilla lapsen kanssa kulkiessa.
    Pelaako liukuovet talvikelissä vai temppuileeko lukot? Mitä käytännön kokemuksia tilakopperoista teiltä löytyy?
     
  47. Sonic Empire

    Sonic Empire

    Viestejä:
    610
    Rekisteröitynyt:
    17.10.2016
    Kokemusta löytyy ensimmäisen sukupolven Pösö 5008:sta surullisella THP156 koneella, Ford Grand C-Max:sta ja nyt Rellun Espacesta.

    Fordin liukuovet toimivat kaksi talvea moitteettomasti ja auto oli muutenkin hyvä ajettava ja varma kulkupeli mutta kolmelle lapselle aika ahdas takapenkin asettelun vuoksi.

    Rellu nyt luonnollisesti kaikkein mukavin ja tilavin mutta onhan se ihan eri kokoluokkaa kuin aiemmat kaksi.
     
  48. Jonaz

    Jonaz

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Itsellä ei kokemusta liukovella varustetuista tila-autoista mutta ainakin pakettiautoissa nuo liukuovet toimivat hyvin.
    Kohta 15 vuotta pelannut erilaisten pakujen kanssa ja yhdessäkään en muista liukuoven temppuilleen. Yhdessä oli sähköllä aukeva ovi ja toimi joka kerta.
     
  49. Pyrres

    Pyrres

    Viestejä:
    1 273
    Rekisteröitynyt:
    18.07.2017
    On noissa uudehkoissakin pakuissa ongelmaa välillä jäätymisen kanssa. Firman parissakin eri pakussa on niin paha ettei pakkasella mennä sivuovesta sisään eikä sitä avata jos haluat että auto ei valita että ovi on auki sen jälkeen.
     
  50. Jonaz

    Jonaz

    Viestejä:
    159
    Rekisteröitynyt:
    11.10.2017
    Missä autossa on tuollaisia ongelmia?
    Meillä on Fordin, Toyotan, Renaultin ja Opelin pakuja, vuosimallit väliltä 2005-2016. Ainakin noissa 20 yksilössä liukuovet toimii?