Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Minä kyllä ihan reilusti myönnän olevani niin laiska, että oven lähelle jos mahdollista:) Tosin olen sen peruuttamisen opetellut. Sallin siis sen laiskuuden sille huonojalkaiselle papparaisellekin:)
Oikeasti huonojalkainen papparainen ei käy turhaan prismassa, vaan käy pienemmässä kaupassa. Ja pakon edessä prismaan mennessään parkkeeraa parkkihalliin, ei ulos. Perustelusi ei toimi.
 
Liittynyt
03.04.2017
Viestejä
6 190
Jos ei oikeasti haluta kävellä, sitten ei mennä kauppaan Prismaan jossa joutuu joka tapauksessa kävelemään satoja metrejä kaupan sisälläkin pelkästään käydäkseen maitohyllyn luona, vaan sitten mennään pienempään kauppaan, jossa maitohyllylle on kassalta se n. 10 metriä ja auton saa aina parkkiin paljon lähemmäs ovea.

"Ei halua kävellä" ei siis oikein kelpaa perusteluksi jos ollaan päätetty lähtä kauppaan Prismaan.

Ja niin, siellä prismassakin olisi parkkihalli josta pääsee sitä papparaiden käyttämää paikkaa vähemmällä kävelyllä liukuportaisiin ja niitä pitkin kauppaan sisälle. Jos olisi pakko mennä prismaan mutta haluaisi välttää kävelyä, menisi sinne parkkihalliinja parkkeeraisi siellä lähelle liukuportaiden päätä.

Että tätä ei selitä mikään muu selitys kuin typeryys.
Laiskuuttahan se yleensä on. Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.

Edit: Ne rahat meni siihen öky-maasturiin, joten jossain on säästettävä :)
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Laiskuuttahan se yleensä on.
Kulutetaan minuutti vaikeaan vekslaamiseen että voidaan välttää 10 sekuntia (helppoa) kävelyä. Laiskallekin hyvin huono diili.

Joiltain menee laiskuus ja typeryys sekaisin.

Prisma usein halvempi, pikkukaupoissa ei aina ole parkkipaikkoja ja Prismassakin usein ne parhaat paikat menee ensiksi.
Tuosta parin kilometrin säteellä tulee mieleen tasan yksi pikkukauppa jossa parkkipaikat on kortilla, ja todella monta, missä niitä on oikein hyvin.

Ja jos jalat on oikeasti huonot, sitten ei ole ongelma maksaa pari senttiä enemmän siitä maitopurkista pienemmässä kaupassa, että vältetään se satojen metrien ylimääräinen kävely mikä siitä prismassa asioimisesta tulee. Niissä sadoissa metreissä se 20 metriä lisää siinä parkkipaikalla ei tunnu yhtään missään. Se, että vekslataan ahtaaseen väliin 20 metrin kävelyn välttämisen takia prisman pihassa on ihan puhdasta idiotismia, ei mitään muuta.


Ja jos miettii parkkipaikkakolarin todennäköisyyttä ja tästä seuraavasta bonusten menetyksestä tai korjauskuluista koituvaa taloudellista tappiota, se ahtaminen ahtaaseen väliin prisman parkkipaikalla huonolla ajotaidolla voi itseasiassa tulla keskimäärin myös taloudellisesti kannattamattomammaksi kuin kalliimman väljemmän kaupan käyttäminen.

Sitten kun prisman pihassa parkkeerataaan pienemmällä autolla ja väljemmin oman ajotaidon mukaisiin paikkoihin, kolaririski tosin pienenee merkittävästi siten että prisma on kokonaiskustannuksiltaan halvempi.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Ärsyttää kanssaliikkujissa, varmasti näistä on moni autoilijakin...

Moottoripyöräilijöiden tarve käyttää pitkiä ajovaloja kaikenaikaa. Joo ymmärrän kyllä että pelätään ettei autoilijat huomaa jne. mutta kun vuosimalli pyörässä on -18 ja valona ledi tai xsenon niin pikkaisen overkill. Harrastus kai sekin kun ajellaan keltainen huomioliivi päällä, valot suunnattuna ylös jne. ja pysähdytään kahville tilittämään miten joku lykkäsi keulaa tielle kolmion takaa. Ehdotan että näille pelkääjille annettaisiin lupa käyttää pitkien valojen lisäksi vaikkapa punaisia vilkkuja ja strobovaloja.

Itselle moottoripyörällä ajaminen on enemmän nautiskelua laitteen suorituskyvystä ja vauhdista+vaaratilanteista nauttimista. Siksi en enää hankikkaan moottoripyörää.:D
Ei tarvitse arpoa lähteekö ajokaudella kortti vai henki.

Tänään tiellä bongasin tapauksen joka kuului molempiin luokituksiin, ajoi pitkät päälä kuolemaa halveksuen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
737
Moottoripyöräilijöiden tarve käyttää pitkiä ajovaloja kaikenaikaa. Joo ymmärrän kyllä että pelätään ettei autoilijat huomaa jne. mutta kun vuosimalli pyörässä on -18 ja valona ledi tai xsenon niin pikkaisen overkill.
Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
 
Liittynyt
11.10.2017
Viestejä
1 024
Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
Monta autoilijaa säästettäisiin toimimalla samoin? Pitkät päälle, mielellään keulalla se halvin kiinan Led patteri joka valaisee enemmän taivasta kuin tietä...
Muoks. Itse ajanut yli kymmenen vuotta moottoripyörällä ja väitän että pitkät päällä ajaminen ei pelasta yhtään ketään, etenkin syksyn hämärillä päinvastoin. Sen lähestyvän "valopallon" nopeutta/etäisyyttä on vaikea arvioida. Lisäksi moni perinteisistä onnettomuuksista joissa auto kääntyy pyörän eteen olisi vältettävissä jos tangon takana oleva omaisi itsesuojeluvaistoa, sen 100km/rajoitetun risteyksen läpi ei ole pakko ajaa 120km/h mittarinopeutta jos näkee että mummo on vilkku päällä kääntymässä käyttämäsi kaistan yli.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Näin aktiivimotoristina on pakko todeta, että en ole nähnyt tällä ajokaudella kuin yhden moottoripyörän, jossa oli pitkät valot päällä. Tiedä sitten kuinka isosta 'ongelmasta' kirjoittajan mukaan on kysymys vai onko tässä jotain alueellista eroavaisuutta.

En tunne myöskään ainuttakaan tuttua motoristia, joka käyttäisi pitkiä valoa tullakseen paremmin nähdyksi. Moottoripyörällä täytyy osata ennakoida tilanteita ja varautua aina siihen, että auto tulee suoraan eteen. Pitkän valon käyttö on suhteellisen vaatimaton apu tulla nähdyksi ja useimmiten prätkällä ajaessa ainakin Helsingissä vaaratilanteet johtuu autoilijoiden holtittomista kaistanvaihdoista, vilkun käyttämättömyydestä ja muista äkkiliikkeistä.

Omia huomioita ja ärsytyksen aiheita viimepäivinä:

- Vilkku käännetään päälle samalla hetkellä kun käännytään tai vilkkua ei käytetä lainkaan.
- Kääntyessä haetaan tilaa vastaantulevien kaistalta. Estetään näin täysin tarpeettomasti takaa tulevan sujuva ohittaminen. Kyseessä kun ei ole linja-auto tai yhdistelmä-ajoneuvo vaan henkilöauto, joka kääntyy kyllä omalta ajoradaltakin.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 007
Kyllä tuolla tien päällä suurin osa moottoripyöräilijöistä tuntuu ajelevan pitkillä. Kirkkaana kesäpäivänä sen ymmärrän jotenkin mutta jo pilvisellä ilmalla siitä pitkien käyttämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Näin aktiivimotoristina on pakko todeta, että en ole nähnyt tällä ajokaudella kuin yhden moottoripyörän, jossa oli pitkät valot päällä. Tiedä sitten kuinka isosta 'ongelmasta' kirjoittajan mukaan on kysymys vai onko tässä jotain alueellista eroavaisuutta.
Tänään Turuus klo 20:30-20:45 ja 15 kilsaa. Kolme pyörää pitkät päällä taajamassa, auringonpaisteessa. Varmaan saman verran näin normivaloilla ajavia mutta eihän niitä huomaa voi olla enemmänkin. :lol:

Mun mielestä on ihan ok jos vaikka isompi letka on pienemmällä tiellä että ensimmäinen pyörä käyttää pitkiä. Kun kruisailee motarilla niin en näe syytä miksi ajaisin pitkillä.
 
Liittynyt
28.11.2017
Viestejä
6 458
Näemmä on sitten alueellisia eroa. Pitkät päällä moottoripyörällä ajaminen on mielestäni puhdasta idiotismia, sillä kun pahimmillaan estää myös omien merkinantovälineiden kuten vilkkujen näkymisen vastaantuleville tai muille risteyksessä oleville ajoneuvolle.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Valoisan aikaan pitkien valojen käytössä ei mielestäni ole mitään huonoa. Jos sillä säästetään yksikin motoristi, niin minusta haitta/hyötysuhde on aika mainio. Eikä ne kyllä paljoa häiritse. Taitaa häiritä samoja kuskeja, jotka pimeällä alkaa kahden kilometrin päästä räpsytteleen, että pitäs vaihtaa lyhyille...
Jokainen onnettomuus on liikaa, totta. Itse en räpsyttele vastaantulijoille jos on syytä vaan heitän takaisin pitkille:geek:.

Omastamielestäni moottoripyörän selässä on niin monta muuta mahdollisuutta joutua onnettomuuteen että jos pientä niistä torjuu pitkillävaloilla ja huomioliiveillä niin ei tunne niitä todellisia riskejä eikä pitäisi olla matkalla lainkaan. Mutta jokainen tavallaan ja varma on varmaa.
 
Liittynyt
03.10.2017
Viestejä
417
Tampereella jotkin mopoauto sankarit ovat päättäneet että koslahan näyttää hienommalta kun ajetaa kaikki vtun tuuning valot päällä ja ylös suunnattuna. Ja pleksi tietysti rämisee huonon musiikin tahtiin.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Kyllä tuolla tien päällä suurin osa moottoripyöräilijöistä tuntuu ajelevan pitkillä. Kirkkaana kesäpäivänä sen ymmärrän jotenkin mutta jo pilvisellä ilmalla siitä pitkien käyttämisestä ei ole oikeastaan mitään hyötyä.
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.
 
Liittynyt
27.12.2016
Viestejä
2 497
... tai sitten se on Volvo. Mulla ei vaan V70 (mk2) aikoinaan taittunut kaikilla parkkipaikoilla siinä tilassa mikä kahden rivin välissä on (sama homma esim. U-käännöksessä kaupungilla; siinä missä A6 tai E-mersu menee heittämällä ympäri piti Vollella vekslata)... :D
Mulla Audi S8 menee kyllä ruutuun, mutta suoraan sitä harvoin saa, jos kummallakaan puolella on autoja. Eli useimmiten pitää ruutuun ajamisen jälkeen oikaista auto, eli, peruuttaa ja sitten saa ruutuun ajettua suoraan. Vaikka miten yrittäisi vastapäätä olevien autojen takapuskureita hipuen kaukaa kääntyä ruutuun, niin ei käänny kerrasta mun ajotaidoilla.
 

pkk

Liittynyt
19.12.2018
Viestejä
10
En kyllä ole keksinyt, mitä hyötyä pitkistä olisi oman kyvyyden kannalta aurinkoisella säällä. Ei se hitusen lisääntynyt valoteho voita kirkasta auringonpaistetta yhtään sen paremmin sivulta tullessa. Vastaantullessakaan valo ei erotu mitenkään merkittävästi kauempaa, kunhan näyttää omituiselta ja sopivasti ylöspäin sojoittaessaan häikäisee hitusen.
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 000
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
Yleensä tuota ohjetta annetaan tilanteisiin jossa aurinko paistaa selän takaa.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Meinasinpa saada auton ovesta pyörätiellä. Jonkun huoltofirman auto oli parkkeerannut keskelle pyörätietä rinnakkaisella pyörätie/jalkakäytävällä ja avasi ovensa katsomatta juuri kun olin ohittamassa pyörällä. Katukiveyksen päässä olisi ollut kolme vapaata parkkipaikkaa, joista olisi kuitenkin joutunut maksamaan. Selityksenä parkkipaikkavalinnalle ammattilainen ilmoitti olevansa menossa tekemään huoltoa. En jäänyt tarkemmin kyselemään, miten tästä sitten muodostui pakottava tarve jättää auto pyörätielle.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 111
Meinasinpa saada auton ovesta pyörätiellä. Jonkun huoltofirman auto oli parkkeerannut keskelle pyörätietä rinnakkaisella pyörätie/jalkakäytävällä ja avasi ovensa katsomatta juuri kun olin ohittamassa pyörällä. Katukiveyksen päässä olisi ollut kolme vapaata parkkipaikkaa, joista olisi kuitenkin joutunut maksamaan. Selityksenä parkkipaikkavalinnalle ammattilainen ilmoitti olevansa menossa tekemään huoltoa. En jäänyt tarkemmin kyselemään, miten tästä sitten muodostui pakottava tarve jättää auto pyörätielle.
Nyt on jännä. Mulle kävi tänään täsmälleen samoin kun poljin lounaalla Viikin läpi. Sillä erotuksella etten jäänyt juttelemaan. Moottoripyörällä olen (harjoittelemalla) oppinut että jokainen liikkuva kohde on potentiaalinen riski, joten äkillisetkään väistöt ei enää edes nosta pulssia.
 
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
4 111
Itse ajoin prätkäkortin n. 10v sitten ja silloin ihan autokoulun kouluttaja ohjeisti pitämään pitkiä päällä aurinkoisella säällä. Varmaankin koulukohtaista ohjeistetaanko siihen vai ei.
Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.
 
Liittynyt
13.01.2017
Viestejä
988
Jos korttina oli A1 niin vinkki johtui siitä että piikeissä on lämpötuikut lähivaloina. Oikeissa pyörissä alkaa olla jo kuviota myöten (yksisilmäiseen) autoon verrattavissa oleva valaistus.
Juurikin näin mutta miten se menisi perille näille uudemmalla kalustolla ajaville harrastajille.
Omakohtaista kokemusta on esim. kun isäntä ajoi takana -18 mallisella Aprilia maantie-endurolla. Lamppu suunnilleen samalla korkeudella kuin mun auton taustapeili. Ekana luulin että takana on poliisi ja haluaa huomioni mutta onneksi oli vain joku pelkääjä. Pitkien valojen käyttöön kuuluu kuitenkin ohje mitä pitää tehdä vastaantulijan kanssa tai saavutettaessa edellä ajava.
 
Liittynyt
07.03.2019
Viestejä
91
Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.
On sentään A1 kortti ettei mikään AM tai T kortti. Toivottavasti autokoulussa opetettu ajamaan maantiellä, niin osaavat ehkä vähän varoa vs mopokortin ajaneet.


E: väärää propagandaa jaossa.
Trafin sivuilta:
Kevytauto on henkilöautosta muutettu ja muutoskatsastettu ajoneuvo, jonka enimmäisnopeudeksi on rajoitettu 60 km/h. Kevytauton tarkoituksena on tarjota nuorille kuljettajille turvallinen vaihtoehto mopolle ja mopoautolle. Kevytautoa saa kuljettaa samalla ajokortilla kuin mopoautoa (AM/121-, B- tai A-kortit), mutta vain Suomessa.

Eli saa ajaa mopoautokortilla. Parasta paskaa siis.
 
Liittynyt
02.01.2017
Viestejä
128
Kohta tulee uusi ärsyttävyys, jatkossa A1 kortilla saa ajaa kevytautoa.
Älkää nyt hyvät ihmiset etukäteen ärsyyntykö kaikesta mahdollisesta tai kuolee vitutukseen ennenaikaisesti :D

Teininä ärsytti vanhemmat ihmiset jotka ojensi ja vittuili kaikesta (mopo pitää liikaa ääntä ja kulkee liian lujaa kun on viritetty tai vaihtoehtoisesti kulkee liian hitaasti ja on edessä liikenteessä) sekä vanhempana ärsyttää teinit jotka eivät osaa tehdä mitään oikein liikenteessä. Ajavat vielä vääränlaisilla vehkeilläkin! Lantapuntit ja jyväjemmaritkin vituttaa kun ovat edessä traktoreineen vaikka mulla olis kiire mökille :mad:
Kaikki joutuu ajelemaan jollain vehkeellä jos on tarve päästä paikasta A paikkaan B ja aina jotakuta korpeaa teet mitä tahansa. Kunhan näyttäisivät sitä vilkkua kun sitä pitää käyttää, asia mistä oon tässäkin langassa avautunut.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
213
No nuo lantapuntit lähtee sillä traktorilla aina sinne tien päälle siinä pahimman ruuhkan aikaan. Silkkaa vittuilua se on, koskaan niitä ei näy hiljaiseen aikaan.
Nuo traktorit sentään edes jaksaa joten kuten edetä. Laitetaanpa tilalle pyöräalustainen kaivuri, joka hyytyy pienimmässäkin ylämäessä kävelynopeuteen.
 
Liittynyt
18.10.2016
Viestejä
2 285
Täytyy taas ihmetellä tätä porukan kyvyttömyyttä ja toipertelua tuolla ohituskaistoilla.

Vitostiellä ohituskaistalla joku bmwn katumaasturi ajoi ihan rivakasti sitä vasenta puolta, kunnes noin ohituskaistan puolivälissä, ~1km ennen kaistan päätöstä jäi sitten junkaamaan peräkärryä vetävän pakun rinnalle. Pakun ohittaminen kesti siis lähes kilometrin ja vauhtia oli alle rajoituksen sen jälkeen kun pääsi pakun rinnalle. Kaistan päättyessä sitten takaisin oikealle pakun eteen.

Miksi pitää tulla sinne ohituskaistalle hidastelemaan ja blokata koko kaista ajamalla alinopeutta ja vielä tarkoituksella estää ohittaminen pitkittämällä ohitus koko kaistan pituiseksi?

Sen verran vitutti tuossa että myönnän hiillostaneeni takapuskurissa viimeiset 500m kun ei ohituksesta meinannut tulla mitään. Olisi varmaan pitänyt torvi pohjassa ajaa..
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
827
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
Se on mukava loskapaskakeleillä kun ei se harmaa lika näy niin hyvin.
 

tuoppi´

Kapitalisti
Köyhä
Liittynyt
24.10.2016
Viestejä
3 695
Ei varsinaisesti autoilijoiden vika, mutta mikä helvetin trendi tämä pohjamaalinharmaa auton väri on? Näkyy etenkin Audeissa ja Skodissa, mutta myös Fordeissa. En äkkiä keksi miten autosta voisi saada mitäänsanomattomamman näköisen.
Perusharmailla ihmisillä perusharmaat autot.
 

MedHot

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
1 268
Lasketaanko Mersun perinteinen väri tähän?

Edit. Eli onko se harmaa harmaata ja kuinka hopeaista on Mersun hopea .

Edit. Autoissahan ei ole kuin kaksi oikeaa väriä. Toinen on musta ja toinen maranellon punainen. Ikävä kyllä miulla ei taida olla rahaa ikinä tuota toista väriä käyttää.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
3 139
Pohjamaalin harmaa on oikeinkin hieno. Mustat vanteet ja listat vielä niin namskis.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Lasketaanko Mersun perinteinen väri tähän?

Edit. Eli onko se harmaa harmaata ja kuinka hopeaista on Mersun hopea .

Edit. Autoissahan ei ole kuin kaksi oikeaa väriä. Toinen on musta ja toinen maranellon punainen. Ikävä kyllä miulla ei taida olla rahaa ikinä tuota toista väriä käyttää.
En puhu nyt siis hopeanharmaasta metalliväristä vaan ihan ei-metallisesta harmaasta.

Koeajossa Skoda Octavia RS – järkevä urheiluauto vai kadehdittava arkiauto?

"Ajankohtainen" totta tosiaan. Hyi helvetti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 689
Liittynyt
19.10.2016
Viestejä
2 340
Sopivalla tiellä pyöräillessä vastaavia ohittajia tulee lähes päivittäin vastaan. Ärsyttää ja pelottaa.
 
Liittynyt
04.11.2016
Viestejä
461
Viimepäivinä ollut taas useita nukkumatteja jotka suunnilleen pysähtyy jos niiden tarvitsee kääntyä. Ärsyttäviä kun itse ajaa sellaisen takana ja sitten tämä kääntyy toiselle tielle niin normaalien ihmisten kanssa ajaessa ei juuri tarvitsisi takana himmailla mutta näiden takia pitää jarruttaa reippaasti vaikka turvaväliäkin olisi kunnolla.

Ymmärrän tilanteissa joissa joko huono näkyvyys jalkakäytävälle, risteyksen taakse tai jotain muuta poikkeavaa mutta ihan avonaisia paikkoja, leveitä risteyksiä ja selkeitä näkyvyyksiä niin ei, kun pitää lähes pysähtyä käännyttäessä ettei se kottero vaan kaadu tai muuten satu mitä tahansa.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Viimepäivinä ollut taas useita nukkumatteja jotka suunnilleen pysähtyy jos niiden tarvitsee kääntyä. Ärsyttäviä kun itse ajaa sellaisen takana ja sitten tämä kääntyy toiselle tielle niin normaalien ihmisten kanssa ajaessa ei juuri tarvitsisi takana himmailla mutta näiden takia pitää jarruttaa reippaasti vaikka turvaväliäkin olisi kunnolla.

Ymmärrän tilanteissa joissa joko huono näkyvyys jalkakäytävälle, risteyksen taakse tai jotain muuta poikkeavaa mutta ihan avonaisia paikkoja, leveitä risteyksiä ja selkeitä näkyvyyksiä niin ei, kun pitää lähes pysähtyä käännyttäessä ettei se kottero vaan kaadu tai muuten satu mitä tahansa.
Kyllä se on usein pakko hidastaa oikein reilusti, että ehtii esim. kunnolla tsekata ettei takaoikealta tule fillaria tai muuta. En näe mitään pahaa siinä, että risteyksissä kääntymiset hoidetaan rauhallisesti - parantaa huikeasti liikenneturvallisuutta. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kuitenkin juuri näissä tilanteissa.
 

Freeze

Elitisti
Team Folding @ Home
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 108
Varmin keino saada minut hidastamaan kuuuunnnnnnollllla risteyksissä, on painostaa normikadulla nopeusrajoituksen mukaan ajavaa (minä) niin lähellä takapuskuria että peilistä ei näy kuin raivosta pullistuneet silmämunat (hän). Sama pullistuttaa sitten kunnolla. :kahvi:
 
Liittynyt
22.10.2016
Viestejä
11 030
Viimepäivinä ollut taas useita nukkumatteja jotka suunnilleen pysähtyy jos niiden tarvitsee kääntyä. Ärsyttäviä kun itse ajaa sellaisen takana ja sitten tämä kääntyy toiselle tielle niin normaalien ihmisten kanssa ajaessa ei juuri tarvitsisi takana himmailla mutta näiden takia pitää jarruttaa reippaasti vaikka turvaväliäkin olisi kunnolla.
Tosin nelikaistaisella tiellä usein tässä tilanteessa se todellinen typerys on se, joka ajaa sitä oikeanpuoleisinta kaistaa sen kääntyjän perässä jumittaen, kun voisi aivan hyvin ajaa vasenta kaistaa sen ohi.

Ja siten kun itse on myös kääntymässä siellä jonon viidentenä autona niin ne kolme suoraan menevää autoa siinä välissä hidastaa liikennettä ihan turhaan minullekin. Kun jos ne kolme suoraan menevää autoa ajaisivat sitä vasenta kaistaa, ne voisivat vaan ajaa suoraan risteyksen yli kääntyjän ohi, ja liikenne sujuisi nopeammin kaikille muille kuin sille kääntyvälle ensimmäiselle autolle(jolle se sujuisi tasan yhtä nopeasti).
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllä se on usein pakko hidastaa oikein reilusti, että ehtii esim. kunnolla tsekata ettei takaoikealta tule fillaria tai muuta. En näe mitään pahaa siinä, että risteyksissä kääntymiset hoidetaan rauhallisesti - parantaa huikeasti liikenneturvallisuutta. Suurin osa onnettomuuksista tapahtuu kuitenkin juuri näissä tilanteissa.
Riippuu tietty paikasta, mutta aika monesti sitä kyllä voisi aloittaa katsastaan sitä jalkakäytävää jo ennen sitä risteystä, että ajaako sillä pyöräilijä vai ei. Tällöin riittää pikainen vilkaisu ennen ratin kääntämistä eikä tarvi hidastaa kävelyvauhtiin.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
4 589
Riippuu tietty paikasta, mutta aika monesti sitä kyllä voisi aloittaa katsastaan sitä jalkakäytävää jo ennen sitä risteystä, että ajaako sillä pyöräilijä vai ei. Tällöin riittää pikainen vilkaisu ennen ratin kääntämistä eikä tarvi hidastaa kävelyvauhtiin.
Fiksu kuski seuraa sitä kelvin liikennettä jo pitkään ennen risteystä jos vain mahdollista.
Kyllä ja itsekin teen näin. Kaikilla ei vain kognitiiviset kyvyt tähän riitä, joten antaa heidän hidastaa rauhassa niin paljon kuin tarpeelliseksi kokevat.
 
Liittynyt
25.10.2016
Viestejä
1 922
Kyllä ja itsekin teen näin. Kaikilla ei vain kognitiiviset kyvyt tähän riitä, joten antaa heidän hidastaa rauhassa niin paljon kuin tarpeelliseksi kokevat.
Tässä herää taas vaan kysymys, että jos kyseessä ei ole juuri kortin saanut niin mitä näin vajavaisilla kognitiivisilla kyvyillä varustettu henkilö tekee ratin takana? :)
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 367
Viestejä
4 158 750
Jäsenet
70 410
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom