Pyrres
Apina koulutuksessa
- Liittynyt
- 18.07.2017
- Viestejä
- 4 514
Itseasiassa monesti aura tuntui vain pahentavan tilannetta, ainakin PK-seudulla. Jäisissä urissa tiesi mitä odottaa mutta noilla auratuilla mutta silti jäisillä pomppuisilla ja täristävillä paskoilla oli kyllä niin arvaamatonta tuo pito vs puhtaaseen lumeen tai jäähän että olisin mieluusti ottanut ne hoitamattomat tiet vs auratut. Parissa kohtaa tuntui että auto tärisee kappaleiksi ja toisaalta parissa kohdassa oli ensin pirusti pitoa jonka jälkeen ei ollut yhtäkkiä pitoa yhtään kun aura olikin saanut sen sohjon pois vs lanattua sen tiukasti pakatuksi lumeksi ja jääksi. Liikenneympyrä=ohjaus tapahtui kaasulla ratin sijaan, motarin liittymät joissa yhtään kulmaa=parempi jarruttaa 30kmh jos haluat että auto taittuu seuraavassa mutkassa ja silti joutui pahimmillaan repimään känkällä poikittain kun ratti ei tehnyt mitään (meinasin vetää 40kmh vauhdeista jakajaan vaikka jarruttelin jo enemmän kuin hyvissä ajoin rampin päässä olevaan 90 asteen mutkaan). Tuo kyllä herätti ihmetystä kun jengi ajeli uusilla autoillaan ihan miten sattuu ja ajautuivat viereisille kaistoille, jäivät paikoilleen tai olivat niin perkeleen varuillaan kun itse "uskalsin" ajella kuin normaalisti mutta lisänä huomioin kelin vaatimat lisähaasteet kuten vallit, syvä lumi, jää ja se ettet päässyt aina paikoiltaan ilman että perä heittää johonkin suuntaan....Täällä satanut melkein 30cm vuorokauteen ja kyllä tuolla liikenteessä aika rauhakseen mentiin. Kaikilla säilyi maltti ja en nyt yhtään idioottia tavannut.
Ajoin siis kahteen otteeseen valtatietä 30km täällä itäisessä Suomessa ja jonnii verran kaupungilla/lähiöissä.
Hyvä kanssa autoilijat
Ajattelin vaan että väliin tämmöinen pieni kannustus ettei kaikki ole ihan paskaa.
edit. Joo siis näin kyllä muutaman näitä köröttelijöitä mutta eipä tuo minua haitannut. Ajaa kuin uskaltaa. Aika puurossa oli risteysalueet jne. kun ei nuo aurat ihan vissiin pysy perässä tällä sateella.