Mikä ärsyttää kanssa-autoilijoissa?

Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Ei kyllä tuohon paikkaan. Se on täysin tukossa jo muutenkin ja vaihtoehtoisia reittejä ei ole (ja nekin vähät mitä löytyy on myös tukossa). En taida valehdella, jos sanon, että tärkeimpiä joukkoliikennereittejä myös.
Jotain epätoivoista sarkasmia yritin :)
Jatkoa, joukkoliikenteella kokonaan, jos ei parikaistaa niille riitä.

Mutta ihan oikeasti, kuljettajat vaatii sitä että on rakenteellisia juttua, joten sitten niitä pitää tehdä.

Valoja epäsuorasti toivottiin artikkelissa, se taisi olla sun ehdotus että suojatie pois, ja siihen sitten lisäsin että aita, ettei jalankulkijat pompi tielle. Jos siis tahtotila että autot liikkuu.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Tuo suojatie on kyllä kokonaisuudessaan väärässä paikassa ilman valoja, Siinä on ajokaistojen lisäksi vilkkaat bussipysäkit sotkemassa menoa. Varmaan olis alikulku tms. jos ei olisi suojellussa ympäristössä. Lisäksi kun ruuhkaisia risteyksiä on molempiin suuntiin, niin suurtorin alueella on aina jonoja, johon "giljotiini" pääsee helposti syntymään. Ainoa lohtu, että nopeudet ovat hyvin pieniä. 50 metriä molempiin suuntiin on valo-ohjattu suojatie, että kenties tuon ilkeäis ottaa pois (paitsi että Akademin rantaruotsalaiset vetäis herneen nenuun).

Tästä olen kyllä jokseenkin täysin eri mieltä, alueen hyvin tuntevana (asunut monta vuotta vieressä).

Normaali, hyvin näkyvä suojatie, pelkästään kävelyliikennettä, jossa kohonnut riski giljotiinille ainoastaan osaamattomien autoilijoiden osalta. Turun vilkkain katu saa aikaan sen, että aina tapahtuu.

Tuossa suojatie on hyvinkin tarpeellinen. Rannan puoleinen valo-ohjattu kevyen liikenteen ylitys on yleensä täysin tukossa kaikesta kevyestä liikenteestä, joten valo-ohjaamaton suojatie on paikallaan siirtämässä kävelyliikennettä sinne. Tuosta liikkuu läpi koko kaakkoisen Turun alueen kevyt liikenne keskustan suuntaan, koko yliopisto, sairaala, tiedekeskus ja päälle vielä Tuomiokirkon turistit ym.

Valot eivät toimisi, koska autoille ei olisi tilaa. Viereinen valo-ohjattu risteys ei juurikaan välitä kävelijöitä läpi.

Alikulkua ei voisi kovin halvalla tai helpolla rakentaa. Koko Turun suurin läpikulkutie jouduttaisiin sulkemaan. Haastavaa kun jäljelle jäisi vain yksi läpikulkutie.

Valvonnalla yleensä tyhmemmätkin oppii.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Taidat olla ÅA:n kavereita? Kyllä tuo suojatie on vaan tasan väärässä paikassa mistä tahansa muusta kuin ÅA:n näkökulmasta katsottuna. Joen viereistä suojatietä on mahdollista leventää niin paljon, että koko virta mahtuu siitä yli. Eihän se nykyäänkään ole kuin "vain" bussin levyinen. Varmaan sitä vähän levennettiin siinä kohtaa, kun tuomiokirkon liittymän liikenne loppui joskus 90/00 tienoilla.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Tästä olen kyllä jokseenkin täysin eri mieltä, alueen hyvin tuntevana (asunut monta vuotta vieressä).

Normaali, hyvin näkyvä suojatie, pelkästään kävelyliikennettä, jossa kohonnut riski giljotiinille ainoastaan osaamattomien autoilijoiden osalta. Turun vilkkain katu saa aikaan sen, että aina tapahtuu.

Tuossa suojatie on hyvinkin tarpeellinen. Rannan puoleinen valo-ohjattu kevyen liikenteen ylitys on yleensä täysin tukossa kaikesta kevyestä liikenteestä, joten valo-ohjaamaton suojatie on paikallaan siirtämässä kävelyliikennettä sinne. Tuosta liikkuu läpi koko kaakkoisen Turun alueen kevyt liikenne keskustan suuntaan, koko yliopisto, sairaala, tiedekeskus ja päälle vielä Tuomiokirkon turistit ym.

Valot eivät toimisi, koska autoille ei olisi tilaa. Viereinen valo-ohjattu risteys ei juurikaan välitä kävelijöitä läpi.

Alikulkua ei voisi kovin halvalla tai helpolla rakentaa. Koko Turun suurin läpikulkutie jouduttaisiin sulkemaan. Haastavaa kun jäljelle jäisi vain yksi läpikulkutie.

Valvonnalla yleensä tyhmemmätkin oppii.
Jos noin vilkas niin tuo mieleen valojen tarpeen. Ajatukseni oli että siinä ei ole yleensä vilkasta, mutta välillä purskeita.

Jostain sairaasta syystä olen innoissani aidasta ja ylityspaikkojen yhdistämisestä, eli tuo pois, ja viereisten ylityspaikkojen levennystä. ja välille aita ettei hypitä vilkkaalle kadulle. Jos ja kun se silta/tunneli ei ilmeisesti käy.
Kevyt liikenne tehokasta ja turvallista, HA autoilu tehokasta, julkinen liikenne tehokasta
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 580
Ainakin Kaliforniassa jengi vetelee ns. rolling stopeja, ja melkoisilla vauhdeilla. Suomessa stoppeja ei viljellä aivan joka nurkalla, niin täällä niitä kunnioitetaan ehkä vähän paremmin. Itse olen aina se outolintu kun oikeasti pysähdyn niihin jenkkien stoppeihin.
Mississippin itäpuolella noihin kyllä suhtauduttiin liikuttavan tunnollisesti. Etenkin tiheällä kaupunkialueella.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Taidat olla ÅA:n kavereita? Kyllä tuo suojatie on vaan tasan väärässä paikassa mistä tahansa muusta kuin ÅA:n näkökulmasta katsottuna. Joen viereistä suojatietä on mahdollista leventää niin paljon, että koko virta mahtuu siitä yli. Eihän se nykyäänkään ole kuin "vain" bussin levyinen. Varmaan sitä vähän levennettiin siinä kohtaa, kun tuomiokirkon liittymän liikenne loppui joskus 90/00 tienoilla.
Taidat tehdä itsestäsi vaan typerän tuollaisella arvailulla?

Valo-ohjatun risteyksen leventäminen voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta siitä seuraa se, että kaikki ihmiset tunkevat yhteen ylityspaikkaan ja itse sinne vievät kadut tunkeutuvat. Nyt tuolle kolmannelle suojatielle on oikea tarve, ja sen ideakin on siinä, että kävelijöitä jaetaan kolmelle kulkuväylälle.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Taidat tehdä itsestäsi vaan typerän tuollaisella arvailulla?

Valo-ohjatun risteyksen leventäminen voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta siitä seuraa se, että kaikki ihmiset tunkevat yhteen ylityspaikkaan ja itse sinne vievät kadut tunkeutuvat. Nyt tuolle kolmannelle suojatielle on oikea tarve, ja sen ideakin on siinä, että kävelijöitä jaetaan kolmelle kulkuväylälle.
Avaatko nyt vähän niitä reittejä ja liikennemääriä.

Vajaalla mututiedolla niin joenranta , tuomiokirkon takaa ja Hämeenkatu on vilkkaita, en hahmota miksi tuonne keskelle menisivät, joten ääni menee vielä Kvarkille.

ÅA: vaki kai nyt mahtuutuohon valoristeykseen, fiksuna nyt muutenkin valitsevat valoristeyksen.


Edit:
Katsoin katunäkymiä, useammalta vuodelta, yhdestä löysin jotain eläkelläis turisteja jotka tuon ylitti, valoristeykset käytössä, tosin niistä kyllä ihan väljää.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Taidat tehdä itsestäsi vaan typerän tuollaisella arvailulla?
Ei, vaan tuosta vuosikymmenet liikkuneena mun on hankala hahmottaa, että tuo risteys olisi oikeasssa kohdassa kenellekään muulle kuin ÅA:n kulkijoille.
Valo-ohjatun risteyksen leventäminen voisi olla yksi vaihtoehto. Mutta siitä seuraa se, että kaikki ihmiset tunkevat yhteen ylityspaikkaan ja itse sinne vievät kadut tunkeutuvat. Nyt tuolle kolmannelle suojatielle on oikea tarve, ja sen ideakin on siinä, että kävelijöitä jaetaan kolmelle kulkuväylälle.
Näinhän sä väität, mutta kun tuo valoton suojatie johtaa käytännössä pussinperään. Ei tuo ole suoraviivaisen liikkumisen reitillä suurimmalle osalle porukasta.
 
Liittynyt
19.11.2018
Viestejä
1 257
Ei, vaan tuosta vuosikymmenet liikkuneena mun on hankala hahmottaa, että tuo risteys olisi oikeasssa kohdassa kenellekään muulle kuin ÅA:n kulkijoille.
Näinhän sä väität, mutta kun tuo valoton suojatie johtaa käytännössä pussinperään. Ei tuo ole suoraviivaisen liikkumisen reitillä suurimmalle osalle porukasta.
Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.

Kyseisellä torilla järjestetään ympäri vuoden yleisötapahtumia jotka tarvitsevat tuohon ylityspaikan. Siitä on myös kulku jokirantaan ja ravintoloihin. En tiedä mistä olet ÅAn keksinyt, ilmeisesti heillä on jotain tiloja läheisissä rakennuksissa?

Justiinsa muuten ajoin tuosta autolla. Ihan nornaali, erittäin hyvin ja kauas näkyvä suojatie. En ymmärrä miten tuo voi iheuttaa sulle vaikeuksia.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.

Kyseisellä torilla järjestetään ympäri vuoden yleisötapahtumia jotka tarvitsevat tuohon ylityspaikan. Siitä on myös kulku jokirantaan ja ravintoloihin. En tiedä mistä olet ÅAn keksinyt, ilmeisesti heillä on jotain tiloja läheisissä rakennuksissa?

Justiinsa muuten ajoin tuosta autolla. Ihan nornaali, erittäin hyvin ja kauas näkyvä suojatie. En ymmärrä miten tuo voi iheuttaa sulle vaikeuksia.
Yleisötapahtumia varten sen on odotettu olevan, jolloin se voisi olla käytössä yleisötapahtumien aikaan, muuten suljettu.
Valoilla siis muuten osoitetaan että autot voi mennä sen enempää ihmettelemättä.
 
Liittynyt
13.12.2016
Viestejä
1 150
Puhkiraiskattu Mazda mikälie meinasi ajaa kylkeen 30km/h alueella. Luulisi noilla nopeuksilla olevan aikaa katsoa molempiin suuntiin sieltä kolmion takaa. Toisesta suunnasta ei tullut ketään.

Mistälie muropaketista kaivanut korttinsa.

Edellinen tiistailta. Tänään meinasin ajaa edellä ajavan perään, kun laittoikin jarrut lukkoon tasoristeyksen kohdalla.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Valitettavasti uskomuksesi on virheellinen.

Kyseisellä torilla järjestetään ympäri vuoden yleisötapahtumia jotka tarvitsevat tuohon ylityspaikan. Siitä on myös kulku jokirantaan ja ravintoloihin. En tiedä mistä olet ÅAn keksinyt, ilmeisesti heillä on jotain tiloja läheisissä rakennuksissa?
No kerros nyt kuka siitä jokirantaan kulkee? Sehän vaatii, että 99 % kulkijoista tekisi L-koukkauksen sen sijaan, että menisivät kirkon puolelta suoraviivaisesti. Yleisötapahtumien aikana tuo kulku suojatielle on muuten monesti blokattukin :tup: Lisäksi hyvin harva tapahtuma on molemmin puolin tietä järjestetty juuri sen takia, että tien ylitys on perseestä/ruuhkainen. Sä muka asunut sielläpäin ja et tiedä missä siinä on ÅA :D Katso kartasta, ei tartte ettiä viittä metriä ko. suojatiestä kauemmas.
Justiinsa muuten ajoin tuosta autolla. Ihan nornaali, erittäin hyvin ja kauas näkyvä suojatie. En ymmärrä miten tuo voi iheuttaa sulle vaikeuksia.
Eihän tässä minusta ollut kyse vaan siitä, että suojatien paikka on typerä ja riskialtis kuten jutun videostakin näki. Siinä on jatkuvaa jonoa toisella kaistalla jolloin giljotiini pääsee helposti syntymään. Täysin turhaa riskinluontia, kun vaihtoehtoiset suojatiet ovat riittävän lähellä.
 
Liittynyt
21.10.2020
Viestejä
4 558
Törmännyt nyt mielenkiintoiseen ilmiöön. Onko yleistä että viereisen kaistan kuskit jäävät ns. antamaan tilaa siihen takakontin vähän taakse viereiselle kaistalle jos vilkku on päällä sinne liittyäkseen? Kaupunkinopeuksissa. Kun tuntuu olevan kahdenlaisia kuskeja, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua, ja sitten näitä "ylikohteliaita", jotka ajavat varovasti ja antavat jopa tilaa jäämällä odottamaan. Tulee vain vähän hankala fiilis kun periaatteessa oletan että menevät ohi, ja sitten liittyisin normaalisti sellaiseen väliin mihin sopii menemään. Nämä kaahaajat aiheuttavat sen että liittymisessä pitää olla tarkkana, jotenkin epämukavaa liittyä sellaisen eteen joka jää hidastelemaan niin lähelle viereiselle kaistalle.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Ei kai tuossa ole kuin sinun ja sen toisen välisestä tulkintaerosta mikä on "sopiva" väli liittyä. Pk-seudulla se väli on hyvinkin pieni ja epävarmuudelle ei juuri sijaa jää. Sanoisin, että jos auto siihen mahtuu ja jätät menemättä toisen antaessa tietä, niin aiheutat pahemman tilanteen kuin vähän "väkisin" änkemällä. Siis ainakin, jos kaistanvaihtoja tarvitsee kaikkien päästä tekemään suht nopeasti johonkin suuntaan.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Törmännyt nyt mielenkiintoiseen ilmiöön. Onko yleistä että viereisen kaistan kuskit jäävät ns. antamaan tilaa siihen takakontin vähän taakse viereiselle kaistalle jos vilkku on päällä sinne liittyäkseen? Kaupunkinopeuksissa. Kun tuntuu olevan kahdenlaisia kuskeja, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua, ja sitten näitä "ylikohteliaita", jotka ajavat varovasti ja antavat jopa tilaa jäämällä odottamaan. Tulee vain vähän hankala fiilis kun periaatteessa oletan että menevät ohi, ja sitten liittyisin normaalisti sellaiseen väliin mihin sopii menemään. Nämä kaahaajat aiheuttavat sen että liittymisessä pitää olla tarkkana, jotenkin epämukavaa liittyä sellaisen eteen joka jää hidastelemaan niin lähelle viereiselle kaistalle.
Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiä
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiä
Vielä paremmin menisi jos sinne jättäisi isomman tilan kuin autonmentävän. Sujuvuutta ilman äkkipäätöksiä.
 

baggio

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
2 884
Paitsi valoista kiihdytystilanteessa, jolloin höngin niskaan edellä menijän peräluukussa kun ei täällä osata reagoida valojen vaihtumiseen tai kiihdyttää, on mun edessä aina rako johon voi mennä, joten mun eteen vaihdetaan kaistaa useasti.

Minä avaan väliä jarruttamalla, jos autoni etummainen osa on taaempana kuin vilkuttavan kaistanvaihtajan auton takimmainen osa. Taasen jos ollaan osittain rinnakkain, niin vaihtakoon sitten johonkin mun taakse tai sovitelkoon itsensä siihen väliin kiihdyttämällä.

Kaistaa itse vaihtaessa laitan vilkun ajoissa jos on paljon tilaa, mutta pieniin väleihin on sujahdettava aloittamalla vilkutus kaistanvaihdon kanssa samaan aikaan, ettei väliä ehditä vetää kiinni.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Törmännyt nyt mielenkiintoiseen ilmiöön. Onko yleistä että viereisen kaistan kuskit jäävät ns. antamaan tilaa siihen takakontin vähän taakse viereiselle kaistalle jos vilkku on päällä sinne liittyäkseen? Kaupunkinopeuksissa. Kun tuntuu olevan kahdenlaisia kuskeja, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua, ja sitten näitä "ylikohteliaita", jotka ajavat varovasti ja antavat jopa tilaa jäämällä odottamaan. Tulee vain vähän hankala fiilis kun periaatteessa oletan että menevät ohi, ja sitten liittyisin normaalisti sellaiseen väliin mihin sopii menemään. Nämä kaahaajat aiheuttavat sen että liittymisessä pitää olla tarkkana, jotenkin epämukavaa liittyä sellaisen eteen joka jää hidastelemaan niin lähelle viereiselle kaistalle.
Jos oikein ymmärsin, niin jos viereisellä kaistalla joku vilkuttaa kaistanvaihtoaikeissa eteeni, niin aikeen havaittua löysätään vauhtia.
Jos siinä yhden auton tila, eli turvaväliä riittävästi, jos turvaväli "tilapäisesti" liian lyhyt, niin jarrutetaan, tässä siis oletus että jonoa edessä ja takana ja kaistan vaihtaja on etupuolelle tähtäämässä.
Jos tarkoitit että kaistan vaihtajat jäävät odottamaan sopivaa tilaa, niin jos tilaa ei ole, ei edes niukkaa, niin periaatteessa pitäisi odottaa, mutta noin moraalisesti jos joku vetelee alimittaisilla turvaväleillä, niin en moito jos sellaiseen varovaisuutta ja ennustettavasti tunkee

, niitä jotka ampaisevat takaa kaasu pohjassa sinne kaistalle minne meinaa liittyä ilman vilkkua
Ehkä ovat heitä jotka ajavat välit kiinni jos joku käyttää vilkkua. no ehkä vain osaamattomuutta.

Haitta ja vaara / riski muulle liikenteelle on toki iso.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Vielä paremmin menisi jos sinne jättäisi isomman tilan kuin autonmentävän. Sujuvuutta ilman äkkipäätöksiä.
Ruuhkassa kun ajetaan niin en mä nyt jumalauta ala mitään kymmenien metrien väliä pitämään kaupunkinopeuksissa :facepalm:

Kehälläkin tilaa on varmasti reilusti tulla siihen eteen jos osaa, mutta 90% kaistan vaihtajista ei osaa joten niitä varten en todellakaan ala hiljentämään, tiedätkö mitä pumppaava liike tuolla kehällä tarkoittaa, auto pudottaa yht'äkkiä 10km/h nopeutta nopeasti jarruttamalla kun haluaa sujuvuutta ja antaa tilaa, kilometrin päässä takana jono pysähtyy kun aaltoliike pääse sinne asti...
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Ruuhkassa kun ajetaan niin en mä nyt jumalauta ala mitään kymmenien metrien väliä pitämään kaupunkinopeuksissa :facepalm:
Tuosta voi maalailla monenlaisia mielikuvia, mutta jos tarkoittaa että ajellaan toisen kontissa, hyvä jos edes kymmenenmetriä löytyy, ja ei mitään halua antaa sitä tilaa asiallisesti vilkulla kaistaa vaihtavalle, niin ehkä tuollainen tapa sopii otsikon alle.

Jos se väli on asiallinen, joku vilkulla asiallisesti osoittaa kaistan vaihdon, niin jos silloin osoittaa ajoissa kaasun nostolla huomaamisen, niin siinä ei häviä itse mitään, päinvastoin.

tässä nyt oletus etelän kaupunkinopeuksista, missä jonot etenee reippaasti 30-40km/h
Ja vaikka eteen kiilaaminen on sinänsä "törkeää" ja otsikkoon kuuluu, niin ensimäisen version eteen kiilaamista kutsun lähinnä sitä saa mitä tilaa, ilmeisesti myös sitä haluavat, kannattaa silloin varautua siihen että takana joku roikkuu.

Jos mä näen että kaistanvaihtaja laittaa vilkun päälle niin en mä ala jarruttamaan sen takia, korkeintaan nostan jalan kaasulta ja jos ei siihen auton mentävään rakoon uskalla mennä niin niin jatkan matkaani. Jos pk-seudulla kaikki alkaisi jarruttelemaan ja antamaan tilaa metrittäin lisää niin tuolla ei liiku ketään, liikenne vaatii pelisilmää ja selviä ja nopeita päätöksiä
Kunnon turvaväleillä meno tasaisempaa, ei tarvi jarruttaa, toki joutuu hiljentään mutta sitä vähemmän jos reakoi heti kun havaitsee kaistanvaihto aikeet., ja jonossa se pumppaus kasvaa sitä enemmän, mitä vähemmän asiallisia turvavälejä.
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Niinhän tossa ylempänä Dr. Who sanoikin, että nostaa jalkaa kaasulta tarvittaessa. Ja sen pitäisi mielestäni riittää useammissa tilanteissa, pitää sellaista väliä edellä ajavaan että siihen ruuhkanopeuksissa pääsee ja tarpeen mukaan nostaa jalan kaasulta. Jarruttelu ennemminkin yllättäviin tilanteisiin. En itsekään jossain kehillä kaistaa vaihtaessa oleta, että toinen jarruttelee vuokseni, vaan ennakoin paikan ja pyrin siirtymään sinne niin, ettei ajosta muilla kaistoilla tule nykivää, mikä taas pahentaisi ruuhkia.
 

Dr. Who

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
7 897
Tänään taas Kehä 3 Honda-kuskilla hermo pinteessä, väljä jono oikealla kaistalla matelee sen 80 mittarinopeutta, ajan vasenta kaistaa 95 mittarissa kunnes takana alkaa ajovalot vilkkua.

Jatkan matkaa rauhassa välittämättä mitä takana tapahtuu ja seuraavaksi tullaan oikealta ohi suurielkeisesti torvi pohjassa ja 50cm päästä keulasta eteen ja avataan oikein ikkuna ja näytetään keskisormea :facepalm:
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Yllätyn jos toi honda autoilija ei ollut aineissa. Eilen oli myös perus setti tuli auto 10-15m päässä varmaan 30 kilsaa ja tietty oli tuli pitkiä tyhjiä suoria. Ja no ohituskaistoilla sitten suoraan eteen ja ajamaan hiljempää mitä menin. Ajoin siis koko ajan vakkari päällä.
 
Liittynyt
05.11.2016
Viestejä
3 828
Ärsytin vissiin kiireistä tukkimalla väkisin ja liian hitaasti vasemmalle moottoritiellä. Oikea kaista on puoliksi suljettu, joten aloin vaihtamaan vasemmalle, mutta aikeet oli peruttava, sillä vielä hetki sitten pienenä valopilkkuna takapeilissä ollut auto oli enää 50 metrin päässä ja hetkeä myöhemmin rinnalla, vaikka olin vielä kiinni kaistaviivassa. Minulla oli nopeutta 100 km/h, ohittajalla vähintään 140, todennäköisesti enemmän.
 

Lare

Error 404
Liittynyt
13.11.2016
Viestejä
3 969
En ymmärrä noita, jotka tulevat hiillostamaan ohituskaistalle perseeseen kiinni varsinkin, jos edessä on vielä jonoa. Kerran ajoin Helsinkiä kohti ja ohituskaistalla oli pitkä autojono, mutta se veti kuitenkin ihan hyvin. Olin itse jonon viimeinen. Bemari tuli ihan perseeseen kiinni vilkuttelemaan valoja. Hetken kuluttua se koukkasi aivan pienestä välistä oikealta ohi, meni hiillostamaan hetkeksi edelläni ajavaa ja ohitti taas oikealta. Välittömästi tämän jälkeen koukkasi ohituskaistalta oikealla kaistalla ajavan edestä poistumisrampista pois. Ihan kuin jonon olisi jonon takimmaisina ajavien vika, että se ohituskaista ei nyt vedäkään 150 km/h 120-alueella ja bemarikuskia ärsyttää. Harmi, kun ei ollut kojelautakameroita eteen ja taakse.

Ymmärrän, jos vituttaa se, että joku ajaa jatkuvaa alinopeutta ohituskaistalla, eikä älyä vaihtaa oikealle. Näitä näkee silloin tällöin ja yleensä on tarvinnut vain pysyä oikealla kaistalla vakkari päällä, niin on päässyt laillisesti näistä ohi. Olen nähnyt peräti saman Toyotan ajavan kahdesti koko Vaajakosken motarin ohituskaistaa pitkin ilman aikomustakaan ohittaa ketään. En tiedä, onkohan autokoulun opit unohtuneet.

Se tosin ärsyttää enemmän, jos ohituskaistalla pitää ohittaa rekkoja, mutta arkaillaankin kaasun kanssa ja käytetään koko ohituskaista siihen, että itse juuri ja juuri ehtii näistä ohi. Tällöin takana tulevat eivät ehdikään rekkojen ohi ja joutuvat ryhmittymään takaisin tiukkaan väliin. Kerran Chrysler ohitti minut juuri ennen ohituskaistaa, kun pidin hyvää turvaväliä edellä ajaviin rekkoihin lentävän kuran takia. Ohitus kesti ikuisuuden ja Chrysler ryhmittyi aivan eteeni heittämään kuraa tuulilasille. Kun pitkä 2km ohituskaista alkoi, kaasupoljinta ei löytynytkään ja Chrysler ohitti kahdesta edellä ajavasta rekasta taas hitaaaaaasti vain toisen ja käytti siihen melkein koko ohituskaistan. Itse en aikonut jäädä räntäkurapaskakelillä kahden rekan väliin ja onneksi suht ripeällä autolla ehti juuri ja juuri vielä Chrysleristä ja etummaisesta rekasta ohi.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 580
Toihan on Stadin sisääntuloväylillä ihan arkipäivää, että se 90-105 km/h ei riitä saksalaisvalmisteisilla ajaville vaan perseessä pitää roikkua vasemmalla kaistalla. Ja nimenomaan ihan riippumatta siitä kuinka pitkä letka muita autoja siellä edessä on.

Just tänään joku Audi ajoi Tuusulanväylällä niin lähellä että ei enää pakun sivupeileistä näkynyt. Mun edessä ruuhkajono lähestyi muutaman sadan metrin päässä, vaikka itsellä vauhtia olikin vähän alle sallitun. Ja se oikea kaista tosiaan ihan täynnä, niin en sinne ollut tunkemassa kerran tiesin ajavani ohi kaikista liittymistä ihan tien päätyyn asti.

Audi veti sitten mielenosoituksellisesti formulatyyliin liki kaistojen välissä oikealta ohi, ja pari sataa metriä myöhemmin rynni väkisin oikean kaistan yli Tammiston rampille. 10 pistettä ja toivottavasti ruttaat sen lootasi johonkin rampin kaiteeseen.
 

Pyrres

Apina koulutuksessa
Liittynyt
18.07.2017
Viestejä
4 473
Se perkeleen kyvyttömyys polkea sitä kaasua rampeilla... Otan auton kiinni rampilla (ajoi niin hitaasti että välin jättäminen olisi vaatinut melkein pysähtymistä), liittymäkaistalle lähdetään mutta kaasupoljin on yhä hukassa, liittymäkaistan loppu alkaa jo uhkaavasti lähestyä ja itse voisin ampua edellä menevän ohi vasemmalle kaistalle ajaen silti juuri ja juuri rajoitusten mukaan... Mitä pirua tuossa nyt sitten tekisi, vetää rampilla aiemmin pysähdyksiin jotta sankari ehtii edelle, runtata kaasu pohjassa ohi ennen kaistan päättymistä vai liittyä 80 rajoitukselle 50kmh...
 
Liittynyt
22.02.2021
Viestejä
60
Montako kertaa voit ohittaa saman pakettiauton ajaessasi Tampere - Helsinki väliä vakionopeudensäätimellä 105km/h mittarissa?

Seitsemän... Siis oikeasti seitsemän kertaa tuolla matkalla piti tulla takaa ohi ja hetken päästä taas unohtaa kaasupolkimen olemassaolo. Ja ohittaessa ei edes malttanut mennä kokonaan vasemmalle kaistalle asti vaan piti ajaa renkaat vielä oikean kaistan puolella, pelottikohan vasemmalla pientareella ollut 3cm loskakerros. Eteen kokonaan oikealle kaistalle palattiin luonnollisesti noin 5m päähän keulasta. Kuskina näytti kyllä olevan iäkkäämpi henkilö Karjala lippis päässään.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
457
Täälläkin iski perseeseen tarrautuja kun köröttelin 83 todellista. Ohituskaistan tullen hidastin rauhassa 65:een ja mielenrauhani palasi kun lammas ohitti ja jatkoi etsien seuraavaa veturia jota seurata. Loput 20km sain ajaa taas nautinnollisessa yksinäisyydessä. Toisinaan taas, mikäli ei ole liiemmin liikennettä, nostan nopeutta seuraten milloin turvaväli alkaa kasvamaan. Yleensä 40 ylinopeutta alkaa piisaamaan mutta tämänpäiväinen ratkaisu on joka kerta parempi.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Toihan on Stadin sisääntuloväylillä ihan arkipäivää, että se 90-105 km/h ei riitä saksalaisvalmisteisilla ajaville vaan perseessä pitää roikkua vasemmalla kaistalla. Ja nimenomaan ihan riippumatta siitä kuinka pitkä letka muita autoja siellä edessä on.

Just tänään joku Audi ajoi Tuusulanväylällä niin lähellä että ei enää pakun sivupeileistä näkynyt. Mun edessä ruuhkajono lähestyi muutaman sadan metrin päässä, vaikka itsellä vauhtia olikin vähän alle sallitun. Ja se oikea kaista tosiaan ihan täynnä, niin en sinne ollut tunkemassa kerran tiesin ajavani ohi kaikista liittymistä ihan tien päätyyn asti.

Audi veti sitten mielenosoituksellisesti formulatyyliin liki kaistojen välissä oikealta ohi, ja pari sataa metriä myöhemmin rynni väkisin oikean kaistan yli Tammiston rampille. 10 pistettä ja toivottavasti ruttaat sen lootasi johonkin rampin kaiteeseen.
Tää sun juttus kuulostaa samalta kuin soittaisit suutasi nakkikioskilla joka su-aamuyöllä ja tulisit sit avautumaan kuinka ikävää on aina sunnuntaisin herätä nenä poskella. Alinopeutta vasuria koko matkan halaten, edessä satoja metrejä tilaa ja myös oikealla tilaa niin paljon, että siitä mahtui kaveri ohi. Ruuhka-aikana pk-seudulla. Ei varmaan ollut yllätys, että löysit kaverin, jolla paloi hermot sun toimintaan? Täysin ennustettava lopputulos, kun tekosi oli mallisuorituksen luokkaaa vasemman kaistan tulppaamisesta.

Boldattuko on se sun tekosyy, jolla oikeutat itsellesi tahallisen hermoheikkojen ärsytyksen? Juuri tässä nimenomaisessa tapauksessa kaveria varmaan ärsytti, kun olisit voinut ajaa sen jonon normaalia nopeutta jo aeimmin kiinni, niin hän olis päässyt siihen Tammiston liittymään ilman turhaa hidastelua.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
2 001
Tänään taas Kehä 3 Honda-kuskilla hermo pinteessä, väljä jono oikealla kaistalla matelee sen 80 mittarinopeutta, ajan vasenta kaistaa 95 mittarissa kunnes takana alkaa ajovalot vilkkua.

Jatkan matkaa rauhassa välittämättä mitä takana tapahtuu ja seuraavaksi tullaan oikealta ohi suurielkeisesti torvi pohjassa ja 50cm päästä keulasta eteen ja avataan oikein ikkuna ja näytetään keskisormea :facepalm:
Kehä 3 myöskin tänään hämmentävä ratkaisu taksikuskilta. Vasemmalta kaistalta itseni eteen ja jarrut pohjaan. Aavistuksen verran yllätti ratkaisu siinä vaiheessa.
 
Liittynyt
15.09.2020
Viestejä
369
Se tosin ärsyttää enemmän, jos ohituskaistalla pitää ohittaa rekkoja, mutta arkaillaankin kaasun kanssa ja käytetään koko ohituskaista siihen, että itse juuri ja juuri ehtii näistä ohi. Tällöin takana tulevat eivät ehdikään rekkojen ohi ja joutuvat ryhmittymään takaisin tiukkaan väliin. Kerran Chrysler ohitti minut juuri ennen ohituskaistaa, kun pidin hyvää turvaväliä edellä ajaviin rekkoihin lentävän kuran takia. Ohitus kesti ikuisuuden ja Chrysler ryhmittyi aivan eteeni heittämään kuraa tuulilasille. Kun pitkä 2km ohituskaista alkoi, kaasupoljinta ei löytynytkään ja Chrysler ohitti kahdesta edellä ajavasta rekasta taas hitaaaaaasti vain toisen ja käytti siihen melkein koko ohituskaistan. Itse en aikonut jäädä räntäkurapaskakelillä kahden rekan väliin ja onneksi suht ripeällä autolla ehti juuri ja juuri vielä Chrysleristä ja etummaisesta rekasta ohi.
Monen muun asian pystyn jotenkin ymmärtämään liikenteessä, siis monet perseilyt, että miten menee ihmisillä "hermot" johonkin ja tehdään tyhmiä hetken mielijohteesta, mutta tätä ohituskaistamatelua en vaan ymmärrä. Minut on kasvatettu huomioimaan muut ihmiset, koska kuitenkin tätä palloa tallataan kaikki porukalla. Ruokakaupassakin katson etten ole tukkeena, kun pysähdyn tien reunaan ottamaan kyytiläistä tms, katson ettei pieni pysähdykseni haittaa ketään, palautan ostoskärryt aina paikoilleen, enkä heitä roskia kadulle. Mä aina sieluni silmin näen miten nämä tyypit on niitä samoja hesepussien parkkipaikan reunaan heittelijöitä jotka matelevat maantiellä ohituskaistalla. Pari-kolme rekkaa, mutkainen tie, nopeusrajoitus satasen, ja kun se ohituskaista tulee, juuri ja juuri madellaan se oma ohitus, eikä muista autoilijoista mitään väliä. Saa sitä terveen itsekäs olla, mutta tuota hommaa en vaan tajua. Jos se ajaminen pelottaa, niin olisiko parempi antaa jonkun toisen ajaa? Toki kusipäisyyteen ei harmi kyllä oikein ole lääkettä.

Joo, eihän tämäkään maailmaa kaada, ja perille pääsee, tai lähtee sitten reilusti aikaisemmin. Onhan se silti aivan kusipäistä touhua. Liekö se itsekkyys sitten, että sallii vain itselleen sen ohituksen, että muista ei mitään väliä? Saa muut jäädä sinne rekkojen taakse. Parhaimmillaan tulee erittäin vaarallisia tilanteita kun koko jono lähtee rekkoja ohittamaan, ja tämä sankari ohittaa 92km/h sitä 90km/h kulkevaa rekkaparia, ja kun ohituskaista päättyy, siinä sitten jonon loput viisi autoa yrittävät pienessä paniikissa päästä johonkin väliin, ja rekatkin joutuvat parhaimmillaan lyömään jarrua ettei tapahdu vahinkoja.
 
Liittynyt
16.10.2016
Viestejä
2 343
Pari-kolme rekkaa, mutkainen tie, nopeusrajoitus satasen, ja kun se ohituskaista tulee, juuri ja juuri madellaan se oma ohitus, eikä muista autoilijoista mitään väliä.
Ihan mielenkiinnosta, kun itse varsin noviisi yhä kuskina olenkin, niin paljonko itse kiihdytätte tuollaisella 100 kilsan rajoitusalueella olevalla ohituskaistalla vauhtia ohitukseen?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Tommy vetää siis 200 lasissa :btooth:

Jos on paljon ohittajia/ohitettavaa, niin yleensä vedän 20 yli rajoituksen, jotta ei mene päiväsakkojen puolelle.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Tommy vetää siis 200 lasissa :btooth:

Jos on paljon ohittajia/ohitettavaa, niin yleensä vedän 20 yli rajoituksen, jotta ei mene päiväsakkojen puolelle.
Se on varmaan kätevää mennä ohi niistä jotka ei nosta matkavauhtiaan ohituskaistalla ja jäädä sitten tulpaksi kun lasket takaisin omaan matkavauhtiisi.
 
Liittynyt
05.01.2021
Viestejä
2 207
Ihan mielenkiinnosta, kun itse varsin noviisi yhä kuskina olenkin, niin paljonko itse kiihdytätte tuollaisella 100 kilsan rajoitusalueella olevalla ohituskaistalla vauhtia ohitukseen?
Välillä tulee ajettua kieltämättä 110–115, mikäli takana on paljon muitakin ohittajia tai jos ohitettava nostaa nopeutta, vaikka olisi ennen ohituskaistoja ajellut alinopeutta tai jojoillen. Mutta muutenhan se 100 km/h riittää.
 
Liittynyt
10.11.2018
Viestejä
1 528
Kesällä mittariin 110, se on se oikea matkanopeus. Ei välähtele kamerat vielä sillä nopeudella. Tojotalla saa kuulemma laittaa 115 lasiin
 
Liittynyt
31.10.2016
Viestejä
875
Se täytyy sanoa että 2010 luvulla alkoi selvästi lisääntymään nää ohituskaista ongelmat. Omasta mielestä ennempää ei ollut tai todella vähän.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Se on varmaan kätevää mennä ohi niistä jotka ei nosta matkavauhtiaan ohituskaistalla ja jäädä sitten tulpaksi kun lasket takaisin omaan matkavauhtiisi.
Yleensähän sitä mennään siinä ohituskaistalla ohi vain sellaisista, jotka ovat estäneet sen oman matkavauhdin käyttämisen :think: Toki jos havainnointikyky on rajoittunut, niin kai joku tuostakin voi itselleen ongelman saada aikaiseksi.
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Yleensähän sitä mennään siinä ohituskaistalla ohi vain sellaisista, jotka ovat estäneet sen oman matkavauhdin käyttämisen :think: Toki jos havainnointikyky on rajoittunut, niin kai joku tuostakin voi itselleen ongelman saada aikaiseksi.
Olet jonon kymmenes ja päättelet että kaikki edessäsi haluavat ajaa sinua hiljempaa? Tuleeko mieleen muita mahdollisuuksia?
 

GGoljatti

BANNATTU
BANNED
Liittynyt
17.03.2022
Viestejä
1 639
Ihan mielenkiinnosta, kun itse varsin noviisi yhä kuskina olenkin, niin paljonko itse kiihdytätte tuollaisella 100 kilsan rajoitusalueella olevalla ohituskaistalla vauhtia ohitukseen?
Itse otan sen 120 melkein aina. Selviää rikesakoilla kun ne jeparit on siellä mutkan takana tutkaamasa

Tosin jos liikennettä paljon niin en lähde ohittamaan ketään. Hyödytöntä.
Esim. Vitostie pohjoiseen kesäisenä perjantaina. Adaptiivinen vakkari päälle ja musat soimaan.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Olet jonon kymmenes ja päättelet että kaikki edessäsi haluavat ajaa sinua hiljempaa? Tuleeko mieleen muita mahdollisuuksia?
Eiköhän tällaisessa tilanteessa siellä edessä joku muu silloin päätä mitä vauhtia ohituskaistalla mennään. Jonon ensimnäisestä kun pääsee ohi, niin siinä on hyvin seuraavaan ohituskaistaan aikaa katsoa mikä on mahdollisten edessä olevien uusi vauhti. Toki jos siinä joukossa on joku tasan rajoitus ohittelija, niin siitä olisi myös hyvä päästä ohi samantien, jos suinkin mahdollista. Vaarantaa vain muiden menemistä, kun estää turvallisesten ohituspaikkojen tehokkaan käytön.
 
Liittynyt
05.08.2021
Viestejä
457
Kannattaa vaan olla varma ettei se ole sivari skeida siellä perseessä kiinni.
Olen tähän henkisesti varautunut valmistautumalla liikkumaan kävellen puoli vuotta, sekä fyysisesti kuvaamalla ko. tilanteessa poliisin toiminnan videolle ihan vain sen takia että häntäkin vituttaisi
 
Liittynyt
29.10.2016
Viestejä
8 002
Eiköhän tällaisessa tilanteessa siellä edessä joku muu silloin päätä mitä vauhtia ohituskaistalla mennään. Jonon ensimnäisestä kun pääsee ohi, niin siinä on hyvin seuraavaan ohituskaistaan aikaa katsoa mikä on mahdollisten edessä olevien uusi vauhti. Toki jos siinä joukossa on joku tasan rajoitus ohittelija, niin siitä olisi myös hyvä päästä ohi samantien, jos suinkin mahdollista. Vaarantaa vain muiden menemistä, kun estää turvallisesten ohituspaikkojen tehokkaan käytön.
Oletko huomannut että kiihdytyakaistan loputtua takanasi tulevat autot ei jää jälkeen ja jos olet, minkä luulet tuon aiheuttavan?

Ihan vaan vihjeenä että kun nostat vauhtia siinä tilanteessa missä olisi tarkoitus järjestää jono etenemisvauhtien perusteella, aiheutat vain ylimääräisiä ohituksia eikä jonot purkaudu niin nopeasti.
 
Liittynyt
10.01.2019
Viestejä
16 125
Tää sun juttus kuulostaa samalta kuin soittaisit suutasi nakkikioskilla joka su-aamuyöllä ja tulisit sit avautumaan kuinka ikävää on aina sunnuntaisin herätä nenä poskella. Alinopeutta vasuria koko matkan halaten, edessä satoja metrejä tilaa ja myös oikealla tilaa niin paljon, että siitä mahtui kaveri ohi. Ruuhka-aikana pk-seudulla. Ei varmaan ollut yllätys, että löysit kaverin, jolla paloi hermot sun toimintaan? Täysin ennustettava lopputulos, kun tekosi oli mallisuorituksen luokkaaa vasemman kaistan tulppaamisesta.

Boldattuko on se sun tekosyy, jolla oikeutat itsellesi tahallisen hermoheikkojen ärsytyksen? Juuri tässä nimenomaisessa tapauksessa kaveria varmaan ärsytti, kun olisit voinut ajaa sen jonon normaalia nopeutta jo aeimmin kiinni, niin hän olis päässyt siihen Tammiston liittymään ilman turhaa hidastelua.
Yöllä mäkkärin edes on toki kaikenmailman känniääliöitä, ja samaa toki ruuhka-aikaan pk seudulla.

Voi olla että olisi vasurin tukkija, voi olla että oli taitava ennakoiva kuski. käydään jälkimmäinen.
Jos oikealla ei ole tilaa, niin sinne vaikea mennä, varsinkaan jos ei ole ryhmittymässä moneen liittymään, se ihan taitavan kuskin merkki.
Jos edessä on hitaammin etenevä jono ja sitä ennakoin sovittamalla vauhtia jo ennen minimi turvaväliä, niin se on vain taitavan kuskin tapa toimia.

Jotkut koheltajat koukkivat toki pienistä väleistä, jopa niin pienistä ettei muut huomioiva kuski edes ajattelisi sellaiseen vaihtavan, ellei aivan pakko.

Jos kyseessä oli sitten se a-vaihtoehto (kaistaa tukkiva), niin parempi olisi ajaa siellä oikealla kaistalla, tekisi hyvää liiketeen sujuvuudella kun siellä kunnon turvaväli pitävä ja omakin meno sujuisi kivasti.
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Oletko huomannut että kiihdytyakaistan loputtua takanasi tulevat autot ei jää jälkeen ja jos olet, minkä luulet tuon aiheuttavan?

Ihan vaan vihjeenä että kun nostat vauhtia siinä tilanteessa missä olisi tarkoitus järjestää jono etenemisvauhtien perusteella, aiheutat vain ylimääräisiä ohituksia eikä jonot purkaudu niin nopeasti.
Mitä ihmettä sä nyt jankkaat? Ei ohituskaista mikään vuoronumeroautomaatti ole :D Kommenttisi kyllä selittää miksi jotkut saa tuhlattua koko ohituspätkän sen yhden ainoan tientukon ohittamiseen. Jos luet alkuperäisen kysymyksen tarkemmin, niin huomaat siinä kysytyn ohituksen aikaista nopeutta. Tunnut nyt olettavan, että kaista vedetään samalla nopeudella koko pätkä. Jos siellä kiihdytyskaistan loputtua on vielä joku perässä, niin todennäköisin syy on ollut joku tientukko minun edessä, joka on tuhlannut ohituskaistan.
 
Liittynyt
12.06.2022
Viestejä
1 580
Tää sun juttus kuulostaa samalta kuin soittaisit suutasi nakkikioskilla joka su-aamuyöllä ja tulisit sit avautumaan kuinka ikävää on aina sunnuntaisin herätä nenä poskella. Alinopeutta vasuria koko matkan halaten, edessä satoja metrejä tilaa ja myös oikealla tilaa niin paljon, että siitä mahtui kaveri ohi. Ruuhka-aikana pk-seudulla. Ei varmaan ollut yllätys, että löysit kaverin, jolla paloi hermot sun toimintaan? Täysin ennustettava lopputulos, kun tekosi oli mallisuorituksen luokkaaa vasemman kaistan tulppaamisesta.

Boldattuko on se sun tekosyy, jolla oikeutat itsellesi tahallisen hermoheikkojen ärsytyksen? Juuri tässä nimenomaisessa tapauksessa kaveria varmaan ärsytti, kun olisit voinut ajaa sen jonon normaalia nopeutta jo aeimmin kiinni, niin hän olis päässyt siihen Tammiston liittymään ilman turhaa hidastelua.
Siis miten voi ajaa alinopeutta, jos omallakin kaistalla muu liikenne tulee perä edellä vastaan? Pitäisikö mun sen 90-95 sijaan ajaa 110 (satasen alueella), että saavuttaisin edelläajavan pari sekuntia aiemmin?
 
Liittynyt
17.10.2016
Viestejä
6 680
Siis miten voi ajaa alinopeutta, jos omallakin kaistalla muu liikenne tulee perä edellä vastaan? Pitäisikö mun sen 90-95 sijaan ajaa 110 (satasen alueella), että saavuttaisin edelläajavan pari sekuntia aiemmin?
Ei tainnut ihan parista sekunnista olla kyse, jos se toinen auto ehti vielä sinun eteesikin kaikkien peliliikeiden jälkeen. Kokemuspohjaisesti 99,99% autoista myös odottaa hetken kiltisti ennen mitään hasardia toimenpidettä. Mutta lyhyt vastaus on kyllä, älä aja ruuhkassa alle rajoituksen ilman syytä. Toimintasi on ihan samaa töpeksimistä kuin punaisiin valoihin hiljakseen rullailijoilla, jotka samalla epähuomiossa blokkaa pitkäksi aikaa pääsyn ryhmittymään kääntyvien kaistalle.
 
Toggle Sidebar

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjut
237 434
Viestejä
4 161 554
Jäsenet
70 408
Uusin jäsen
allun90

Hinta.fi

Ylös Bottom