Mikä virrankäyttösuunnitelma?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mige5
  • Aloitettu Aloitettu
Itse testatin nytten cinebenchissä paras suoritusteho ja tuon huippuluokan suorituskyvyn ja ei ainakaan niihin tuloksiin vaikuttanut mitenkään. (ryzen 9 5900x)

EDIT: näköjään tuolla tasapainotetullakin saa ihan samat tulokset. (jännä kuitenkin että jos tuolta käy käsin muuttamassa 100% -> 99%, vaikutus onkin sitten jo merkittävä ryzen master vs bios?)

- Mitä suosittelette käyttämään/mitä itse käyttätte?
1626868001412.png

Viimeksi muokattu:
Jostain olen kuullut että ryzenille suositellaan balanced/tasapainotettu . AMD oma virransuunnittelu on uusimmilla prossuilla poistettu. Muistaakseni jollain käyttäjällä ei boostit rauhoittunut jos käytti korkeampaa.

Jaa-a, itse vedän Ryzen high performancella ilman sen erityisempiä säätöjä, kivenä tosin 3600 joten en tiedä onko vertailukelpoinen.

katso liitettä 648705
Ei ole mitenkään vertailukelpoinen koska 5000-sarjan prosessoreille ei ole enää mitään AMD:n omaa virrankäyttösuunnitelmaa kuten 3000-sarjan kanssa oli.

Jostain olen kuullut että ryzenille suositellaan balanced/tasapainotettu
Itsekkin muistelen että tuota balanced virrankäyttösuunnitelmaa AMD suositteli 5000-sarjan prosessoreille käytettäväksi, tosin sitä voi sitten itse säätää jos sille näkee tarvetta.

Paras suorituskyky tietysti tavoitteena. Saako sen parhaalla suoritusteholla vai huippuluokan suorituskyvyllä, en tiedä. Onhan paras kuitenkin parempi kuin huippuluokkaa oleva, vai? Säädän itse kuitenkin.

Jos AP:lla ei ole Ryzenin omia virransäästöohjelmia, niin ajurit on huonosti asennettu..

Tuonne:

Ja sieltä Chipsets -> AM4 -> Oma chipset

Ryzen Balanced (minulla käytössä) on eri asia kuin Balanced, joka AP:lla näkyy olevan käytössä.

Jos AP:lla ei ole Ryzenin omia virransäästöohjelmia, niin ajurit on huonosti asennettu..

Tuonne:

Ja sieltä Chipsets -> AM4 -> Oma chipset

Ryzen Balanced (minulla käytössä) on eri asia kuin Balanced, joka AP:lla näkyy olevan käytössä.

5000-sarjassa ei enää ole omia Ryzen zzzz-suunnitelmia, kuten ketjussa aiemminkin todettu.

Balancen ongelmat korjattiin parisen vuotta sitten joten sitä voi ihan huoletta käyttää menettämättä tehoja.

Statistiikka

Viestiketjuista
267 104
Jäsenet
75 992
Uusin jäsen
Dodoo

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom