Mä ostin vastaavaan tarpeeseen t4 transporterin. 2001 ikäinen 300tkm ajettu 1,9tdi maksoi pari vuotta sitten takaperin 3600e.
Piti itsekin myydä auto muuttojen jälkeen, mutta oli niin hyväkoppainen ja toimiva peli että en raaskinut, ja kyllä OKT:ssa asuessa pakulle tuntuu tasaisen tappavasti olevan käyttöä jatkuvasti
Yllämainittuja ranskalaisia pakuja olen joutunut joskus ajelemaan työn puolesta ja totesin että ennemmin sitten vaikka ilman pakua kuin jollain vanhalla jumperilla, ducatolla tai boxerilla tms. paskaläjällä
Niissä ranskiksissa on vielä sekin ongelma että tollasen fiksukuntoisen t4:n myy vuosien päästä samalla rahalla kuin itse osti. Jotain Jumperia ei kukaan osta vaikka lähes ilmaiseksi tyrkyttäisit joten siinä menettää paljon enemmän rahaa vaikka ostohinta olisi puolet t4:n ostohinnasta.
Kaikki nämä herkut omistaneena ( 2002 mallinen 2.5 TDi T4, 1996 2.4D Hiace, 1999 Ducato 1.9 TD, 2000 3.9 Canter pullakopilla ) voin kyllä sanoa että T4:nen on noista paras ajaa ja helpoin&halvin korjata.
Tosin Ducato oli melko maltillisilla metreillä ja kevyestä käytöstä ( leipomon pulla-autona 99-2012, josta yksityiskäyttöön tälle jampalle jolta sen ostin 2016 ) joten siinä ei ollut vielä kaikkia käytön aiheuttamia vikoja, mutta silti siitä oli pohja hitsattu ainakin kertaalleen ja itsekkin sain sinne pari paikkaa hitsata sekä vetää uutta johtoa paukkulankojen tilalle muutaman metrin.
Muuttohommissa tuo Ducato on muotonsa puolesta hyvä.
Prosenttuaalisesti tein Ducatolla näistä halppis pakuista parhaan voiton, kun ostin sen 700 €:lla tuoreella leimalla ja möin pois vikalistalla pari sataa kalliimmalla.
Hiacessa hävisin 300 € 1,5 vuoden ja 50 tkm ajosuoritteen jälkeen, Volkkarissa tappio taisi olla 200 € luokkaa tosin päälle tulivat vielä leimakulut ja yhden pikku paikan hitsaus, mutta ei paha kustannus 70 tkm ajosuoritteesta ja 2 vuoden käytöstä.
Cantteri lähti afrikkaan parin itse ajamani reissun jälkeen muutaman satasen kalliimmalla, kuin mitä olin siitä itse huutokaupassa maksanut.
Nyt pihassa on pitkä Trafic 2.5 DCi vuodelta 2006 ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen näiden 8 kuukauden ja 30 tkm ajalta, mitä olen sitä käyttänyt.
Hyvän perälaudallisen Sprinterin tai Iveco Dailyn voisin ostaa, jos sellainen löytyisi sopivalla rahalla.
Suosittelen kyllä pakun pitoa, jos yhtään harrastaa mitään sellaista, jossa pitää kuskata romuja edes takaisin, helpottaa kummasti elämää.
Itselläni on tuo edellä mainittu paku, pakuksi rekisteröity maastoauto ( 1,5 m3 tilavuudella ), 2x5 metrinen lavettikärry, 3,25x1,5x1,4 metrin kokoinen kuomukärry ja yksi avoin pikkukärry romujen kuskaukseen.
Enkä oikein voisi kuvitella harrastavani vuokrapakun tai -kärryn kanssa, kun kuljetustarvetta on keskimäärin pari kertaa viikossa.