Mikä olisi järkevin muuttopaku?

Liittynyt
26.10.2019
Viestejä
105
Eli pari suurempaa muutoa edessä leveällä aikataululla.

Aloin miettimään edullisinta ratkaisua ja kaveri ehdotti että ostettais kimpassa vanhaa pakua.

Tarkoitus ei siis ole mikään pidempiaikainen käyttöväline vain lähinnä sellainen ostä käytä myy ratkaisu.

Olisin kiitollinen ehdotuksista minkälaista pakua olisi järkevä ettiä ja mitkä asiat olisi syytä huomioida.

C kortit löytyy.
 
Vanhoja pakuja omistaneena pitäen kakkosautona voin todeta, että ei kannata enää jos ei ole paljon käyttöä, verot on niin kovat ja muut "kiinteät" kulut päälle. Kuorma-autoksi rekisteröitynä säästyy osin veroilta mutta sitten esim. katsastus on vähän kalliimpi ja niin taitaa olla vakuutus. Jos sattuisi olemaan D kortti, niin linja-autossa ei ole veroja, mutta en tiedä sitten vakuutuksista.. Hyviä pakuja kuitenkin vanhoista on T4 Transporterit tai Hiacet.
 
Suosittelen ennemmin näitä pakuovelle tai pakukympillä tms. Kattoo mistä halvimmalla.
Kunnon kuvat ennen ja jälkeen käytön niin ei pitäs tulla mitään ongelmiakaan.
 
Vanhoja pakuja omistaneena pitäen kakkosautona voin todeta, että ei kannata enää jos ei ole paljon käyttöä, verot on niin kovat ja muut "kiinteät" kulut päälle. Kuorma-autoksi rekisteröitynä säästyy osin veroilta mutta sitten esim. katsastus on vähän kalliimpi ja niin taitaa olla vakuutus. Jos sattuisi olemaan D kortti, niin linja-autossa ei ole veroja, mutta en tiedä sitten vakuutuksista.. Hyviä pakuja kuitenkin vanhoista on T4 Transporterit tai Hiacet.
Tässähän ap on ostamassa pakua parin muuton ajaksi, eli ehkä 1-2kk ajaksi? Siihen nyt ei katsastusta osu, ellei sitten hanki pakua jossa justiin katsastus tulossa. Verot ja vakuutukset sitten tulee vain siltä ajalta kun se paku on tieliikennekäytössä.Kun eihän sitä tarvitse liikenteessä pitää jos vain muuttoautoksi hankkii... Mutta sanoisin jotta säästö on aika minimaalinen riskeihin nähden. Sellaiseen vanhaan pakuun kun voi ilmaantua mitä tahansa ja aina maksaa jotain, satasia, tonnejakin jopa.
Itse olen kaikki muutot tähän saakka hoidellut vain farmariauton ja ison kuomukärryn voimin. 3-5 reissua yleensä ollut. Tästä tulikin mieleen, jotta jos koukullinen auto jo löytyy, niin miksei ostaisi kuomukärryä muuttopuuhiin ja pistäisi sen kiertoon kun ei tarvitse enään?
 
Suosittelen ennemmin näitä pakuovelle tai pakukympillä tms. Kattoo mistä halvimmalla.
Kunnon kuvat ennen ja jälkeen käytön niin ei pitäs tulla mitään ongelmiakaan.
Vuokrapakua suosittelisin myös, esim. torista löytyy myös, jos lisää tilaa tarvitsee, niin Motonetista peräkärry 10€/päivä perään.
 
Tässähän ap on ostamassa pakua parin muuton ajaksi, eli ehkä 1-2kk ajaksi? Siihen nyt ei katsastusta osu, ellei sitten hanki pakua jossa justiin katsastus tulossa. Verot ja vakuutukset sitten tulee vain siltä ajalta kun se paku on tieliikennekäytössä.Kun eihän sitä tarvitse liikenteessä pitää jos vain muuttoautoksi hankkii... Mutta sanoisin jotta säästö on aika minimaalinen riskeihin nähden. Sellaiseen vanhaan pakuun kun voi ilmaantua mitä tahansa ja aina maksaa jotain, satasia, tonnejakin jopa.
Itse olen kaikki muutot tähän saakka hoidellut vain farmariauton ja ison kuomukärryn voimin. 3-5 reissua yleensä ollut. Tästä tulikin mieleen, jotta jos koukullinen auto jo löytyy, niin miksei ostaisi kuomukärryä muuttopuuhiin ja pistäisi sen kiertoon kun ei tarvitse enään?

Juuri näin, sanotaan että yhteensä *kuorma-auton lavan verran tavaraa pitäisi saada siirrettyä muutaman sadan kilsan päähän parissa otteessa syksyn aikana.
Syrjäseudulla kun asuu niin kaikki vuokravaihtoehdot kuullostaa vähemmän houkuttavilta ellei jopa epäkäytännöllisiltä jos joutuu aina ajoneuvoa palauttaa johonkin.
Toki nyt kun mainitsit niin onhan meillä koukullinen katumaasturi pihalla, ehkä se pelkkä kärry olisikin kaikin puolin järkevin ratkaisu. Eli ehkä ihan hyvä että kysyin!

Tosiaan pakuidea oli lähinnä päähänpisto koska oon joskus käyttänyt kaverin vanha Transittia ja vaikka kolhuinen romu olikin niin sujui silloin muutto hyvin mukavasti.
Ja toisen kaverin Citroen Jumpy oli tosi-yllättäjä tiemukavuudeltaan eikä varmaan maksaa paljon pätkääkään.
 
Viimeksi muokattu:
peräkärryn hyvä puoli on, että sen arvo ei juurikaan laske. Pakun kanssa voi tietysti tehdä voittoa jos ostaa ja fixaa tms. mutta riskit on kuten yllä mainittiin, että jotain rivahtaa ja tappioksi kääntyy..
 
Eli pari suurempaa muutoa edessä leveällä aikataululla.
Aloin miettimään edullisinta ratkaisua ja kaveri ehdotti että ostettais kimpassa vanhaa pakua.

Jos tämä on edullisin ratkaisu niin on kyllä mielenkiintoiset muutot teillä.
 
Jos tämä on edullisin ratkaisu niin on kyllä mielenkiintoiset muutot teillä.

Viikonlopun vuokraan menee useampi satanen ja jos muutetaan vaikka omakotitalosta toiseen niin kyllä siinä kestää ettei se päivässä onnistu. Ja noita kaksi. En pitäisi mitenkään mahdottomana että omaksi ostaminen tulisi halvemmaksi.

Lisättäköön että en varmaankaan itse lähtisi tuohon vaan menisin kalliimman/helpomman kautta.
 
Viikonlopun vuokraan menee useampi satanen ja jos muutetaan vaikka omakotitalosta toiseen niin kyllä siinä kestää ettei se päivässä onnistu. Ja noita kaksi. En pitäisi mitenkään mahdottomana että omaksi ostaminen tulisi halvemmaksi.
Paitsi jos se oma paku leviää parin ensimmäisen kilometrin aikana.
Hinaukset, korjaukset ja kaikki maksaa.
Vuokrapakun kanssa ei tota ongelmaa niinkään ole.
Ja kukaan ei pakota vuokraamaan sitä pakua koko viikonlopuksi. Hieman käyttää aikaa siihen järjestelyyn ja pakkaukseen ennen kun paku pihassa, niin isompikin kämppä on siirretty toiseen osoitteeseen melko rivakasti.
Toki etäisyydet vaikuttaa, ja kuinka monta reissua joutuu tekemään yms.
 
jos vetokoukullinen auto löytyy niin tuollainen "vanerikoppa" kärry on ison pakun kokoinen sisältä, ja halvempi vuokrata. Oman auton noussut kulutus on kuitenkin vähemmän kuin pakun kulutus ja pienempi vuokra huomioiden miettisin myös kärryn vuokraa. Jos ei siis olla muuttamassa johokin helsingin keskustan tapaiseen persläpeen tai sieltä pois, jolloin taitaa polupyörä olla paras vaihtoehto..
 
jos vetokoukullinen auto löytyy niin tuollainen "vanerikoppa" kärry on ison pakun kokoinen sisältä, ja halvempi vuokrata. Oman auton noussut kulutus on kuitenkin vähemmän kuin pakun kulutus ja pienempi vuokra huomioiden miettisin myös kärryn vuokraa. Jos ei siis olla muuttamassa johokin helsingin keskustan tapaiseen persläpeen tai sieltä pois, jolloin taitaa polupyörä olla paras vaihtoehto..
Ihan hyvin se kärry mahtuu täällä perslävessäkin liikkumaan. Jopa sen pakun perässä.
Ei tässä olla nyt varmaan mitään absoluuttista oikeata ratkasua hakemassa, vaan suosituksia ja mielipiteitä.
 
kunhan heitin kritiikkiä helsingin keskustan liikenteestä, järjestelyistä ja lisääntyneistä autoista. Tottakai sinne pääsee vaikka kuorma-autolla tai moduulilla. Mutta mielekästä se ei aina ole.
 
kunhan heitin kritiikkiä helsingin keskustan liikenteestä, järjestelyistä ja lisääntyneistä autoista. Tottakai sinne pääsee vaikka kuorma-autolla tai moduulilla. Mutta mielekästä se ei aina ole.
Riippuu näkökulmasta. Lähes koko aikuiselämäni kaupungissa ajelleena en nää ongelmaa. Okei, joihinkin porttikongeihin on ollu jopa pikku pakulla lähes mahdotonta ajaa, ja sitten vielä sisäpihalla u-käännöksen teko ilman että tuhoaa niitä istutuksia yms kakkaa, on kyllä hieman pistäny joskus pinnan kireeks.

Mutta noita ei nyt olekkaan suunniteltu että sinne ylipäätään ajettais. En vaan tosiaankaan lähteny roudaa kattomaaleja duunifrendin kanssa jostain hevonvitunperseestä.
 
Saapastele autoliikkeeseen ja kysy mitä pakun liisaaminen kuukaudeksi maksaa. Tuo on aika tavallista esim tilanteissa jossa olemassa oleva paku mällätään tms ja se on muutaman viikon jakson pois vahvuudesta.

. Hyviä pakuja kuitenkin vanhoista on T4 Transporterit tai Hiacet.
Hiace on ylivoimaisesti huonoin hinta-laatusuhde ja heti perässä tulee volkkarit. Tietysti jos pakun hankkii kuulaudeksi tuo ei välttämättä haittaa, mutta kasvattaa riskiä.
 
Saapastele autoliikkeeseen ja kysy mitä pakun liisaaminen kuukaudeksi maksaa. Tuo on aika tavallista esim tilanteissa jossa olemassa oleva paku mällätään tms ja se on muutaman viikon jakson pois vahvuudesta.


Hiace on ylivoimaisesti huonoin hinta-laatusuhde ja heti perässä tulee volkkarit. Tietysti jos pakun hankkii kuulaudeksi tuo ei välttämättä haittaa, mutta kasvattaa riskiä.
Mikä noissa Hiaceissa mättää?
Yksinkertaista tekniikkaa ja halpoja korjata, vaikka ovatkin vähän traktoreita ajaa verrattuna vaikka Primastareihin tms.
 
Tähän menneessä on ollut paljon kommentteja pakettiauton yleisestä epäluotettavuudesta.
Onko syy sama kuten "vironreissun jälkeiset takajouset" eli että vanhat ylikuormitukset hajoittaa näitä ajoneuvoja ennenaikaisesti, vai onko niitten laatu poikkeava verrattuna tavalliseen henkilöautoon?
 
Tähän menneessä on ollut paljon kommentteja pakettiauton yleisestä epäluotettavuudesta.
Onko syy sama kuten "vironreissun jälkeiset takajouset" eli että vanhat ylikuormitukset hajoittaa näitä ajoneuvoja ennenaikaisesti, vai onko niitten laatu poikkeava verrattuna tavalliseen henkilöautoon?
Yleisesti ottaen jos halvalla yrittää päästä, niin se autoon sijoittamisen summa ei ole välttämättä suuri, jolloin on odotettavissa että vanhemmassa tai enemmän ajetussa pakussa on huomattavasti enemmän vikaakin.
Mutta, jos sijoitat enemmän siihen autoon tai saat hyvän diilin tms, niin on mahdollista että saat siitä pakusta jopa enemmän sen muuton jälkeen kun myyt sen pois.
 
Jos tavaraa on kuten kuvaillaan ainoastaan kuormalavallisen verran, se on niin pieni määrä, että menee noin kahteen henkilöautoon, tai kolmeen. Jos on yhtään potentiaalisesti myöhemmin ikinä käyttöä, ostaisin peräkärryn. Pienen jarruttoman (kuomulla) jota ei tarvitse katsastaa, on suht edullinen ja kyllä sille usein käyttöä on muutenkin, sinne menee kyytiin se kuormalavallinen hyvin. Jarrullista isoa koppikärryä ei kannata hankkia, jos ei tiedä sille olevan käyttöä myöhemmin. Tai sitten ottaa sen vuokrapakun. Laina/vuokrakuormuri perälautanostimella olisi kova sana muutossa, mutta ei kannata yhden kuormalavallisen takia. Eikä etenkään kyllä kannata ostaa mitään halpaa pakua tuon muuton takia, on riski aivan liian suuri.
 
Jos tavaraa on kuten kuvaillaan ainoastaan kuormalavallisen verran, se on niin pieni määrä, että menee noin kahteen henkilöautoon, tai kolmeen. Jos on yhtään potentiaalisesti myöhemmin ikinä käyttöä, ostaisin peräkärryn. Pienen jarruttoman (kuomulla) jota ei tarvitse katsastaa, on suht edullinen ja kyllä sille usein käyttöä on muutenkin, sinne menee kyytiin se kuormalavallinen hyvin. Jarrullista isoa koppikärryä ei kannata hankkia, jos ei tiedä sille olevan käyttöä myöhemmin. Tai sitten ottaa sen vuokrapakun. Laina/vuokrakuormuri perälautanostimella olisi kova sana muutossa, mutta ei kannata yhden kuormalavallisen takia. Eikä etenkään kyllä kannata ostaa mitään halpaa pakua tuon muuton takia, on riski aivan liian suuri.

Anteeksi, käytin väärä sana. Tarkoitan siis kuorma-auton lava. Perinnehuonekaluja jne. Anyway kattelen jo parhaillaan peräkärryjä ja onhan se juu edullinen ratkaisu varsinkin jos pistää pienkamat autoon ja suuremmat peräkärryyn. Itse asias katsomassa parhaillaan videon jossa neuvotaan millä saa kyseisen auton takapenkit irrotettua:giggle:
 
Viimeksi muokattu:
Mikä noissa Hiaceissa mättää?
Yksinkertaista tekniikkaa ja halpoja korjata, vaikka ovatkin vähän traktoreita ajaa verrattuna vaikka Primastareihin tms.
Ei niissä mitään vikaa ole, luotettavia ja halpoja korjata, mutta pidetään ihan jumalana jonka takia se hinta on naurettava.

Mä mainitsin hinta-laatusuhteen. Samalla hinnalla saa jo niin paljon parempia ja uudempia "huonolaatuisia" pakuja että ei hiacen tai vanhan portterin hankinnassa ole järkeä.
 
Ei niissä mitään vikaa ole, luotettavia ja halpoja korjata, mutta pidetään ihan jumalana jonka takia se hinta on naurettava.

Mä mainitsin hinta-laatusuhteen. Samalla hinnalla saa jo niin paljon parempia ja uudempia "huonolaatuisia" pakuja että ei hiacen tai vanhan portterin hankinnassa ole järkeä.

Vähän enemmän järkeä tämmöisessä keskustelussa jos kertoisit ne paremmat vaihtoehdot ihan konkreettisesti.
 
Mä ostin vastaavaan tarpeeseen t4 transporterin. 2001 ikäinen 300tkm ajettu 1,9tdi maksoi pari vuotta sitten takaperin 3600e.
Piti itsekin myydä auto muuttojen jälkeen, mutta oli niin hyväkoppainen ja toimiva peli että en raaskinut, ja kyllä OKT:ssa asuessa pakulle tuntuu tasaisen tappavasti olevan käyttöä jatkuvasti :D

Yllämainittuja ranskalaisia pakuja olen joutunut joskus ajelemaan työn puolesta ja totesin että ennemmin sitten vaikka ilman pakua kuin jollain vanhalla jumperilla, ducatolla tai boxerilla tms. paskaläjällä
Niissä ranskiksissa on vielä sekin ongelma että tollasen fiksukuntoisen t4:n myy vuosien päästä samalla rahalla kuin itse osti. Jotain Jumperia ei kukaan osta vaikka lähes ilmaiseksi tyrkyttäisit joten siinä menettää paljon enemmän rahaa vaikka ostohinta olisi puolet t4:n ostohinnasta.
 
Ne on vaan ne loppuun nussitut portterit ja hiacet ihan samanlaisia paskaläjiä, sillä erolla että maksavat vaan helvetisti enemmän.
 
Itte ottaisin ennemmin jumper/boxer/ducato sukuisen vehkeen, ei tarvi selkä kumarassa kökkiä ja kyytiin mahtuu tyypillisesti 2 kertaa enemmän tavaraa. Pornstartteri on toki pienempiin ajoihin parempi.

Usein nää ducato-sukuiset on raakassa työkäytössä ja kunto sen mukainen, mutta pintanaarmuista ja rutuista ei sinällään kannata murehtia tässä tarkoituksessa
 
Muuttohommassa tuollainen kolmetonninen on paljon järkevämpi jo lähtökohtaisesti kuin tonniluokan pakut.
 
Ne on vaan ne loppuun nussitut portterit ja hiacet ihan samanlaisia paskaläjiä, sillä erolla että maksavat vaan helvetisti enemmän.
Yleisesti käytettynä arvostetuista autoista löytyy paremmin niitä hyviä yksilöitä, kuin niistä joilla on pelkkä käyttöarvo ja sen jälkeen roskis kutsuu. Toki portereista ja hasseleista löytyy paljon niitä puhkinussittuja ihan senkin takia että niillä voi ihan oikeasti tehdä töitä vielä tänäkin päivänä joku betoniraudottaja. Paljonko näet esim 90-luvun puolen välin muita pakuja vielä työkäytössä? Koosta olen samaa mieltä, pelkässä muuttohommassa olisi isompi paku ollut kätevämpi, mutta tälläkin onneksi kulkeutui kaikki mitä tarvitsi. Muihin ajoihin tällainen vähän maltillisemman kokoinen vehje on kivempi.

Kova jätkä tietysti ostaisi jonkun pulla-sprinterin takalaitanostimella.
 
Mä ostin vastaavaan tarpeeseen t4 transporterin. 2001 ikäinen 300tkm ajettu 1,9tdi maksoi pari vuotta sitten takaperin 3600e.
Piti itsekin myydä auto muuttojen jälkeen, mutta oli niin hyväkoppainen ja toimiva peli että en raaskinut, ja kyllä OKT:ssa asuessa pakulle tuntuu tasaisen tappavasti olevan käyttöä jatkuvasti :D

Yllämainittuja ranskalaisia pakuja olen joutunut joskus ajelemaan työn puolesta ja totesin että ennemmin sitten vaikka ilman pakua kuin jollain vanhalla jumperilla, ducatolla tai boxerilla tms. paskaläjällä
Niissä ranskiksissa on vielä sekin ongelma että tollasen fiksukuntoisen t4:n myy vuosien päästä samalla rahalla kuin itse osti. Jotain Jumperia ei kukaan osta vaikka lähes ilmaiseksi tyrkyttäisit joten siinä menettää paljon enemmän rahaa vaikka ostohinta olisi puolet t4:n ostohinnasta.

Kaikki nämä herkut omistaneena ( 2002 mallinen 2.5 TDi T4, 1996 2.4D Hiace, 1999 Ducato 1.9 TD, 2000 3.9 Canter pullakopilla ) voin kyllä sanoa että T4:nen on noista paras ajaa ja helpoin&halvin korjata.

Tosin Ducato oli melko maltillisilla metreillä ja kevyestä käytöstä ( leipomon pulla-autona 99-2012, josta yksityiskäyttöön tälle jampalle jolta sen ostin 2016 ) joten siinä ei ollut vielä kaikkia käytön aiheuttamia vikoja, mutta silti siitä oli pohja hitsattu ainakin kertaalleen ja itsekkin sain sinne pari paikkaa hitsata sekä vetää uutta johtoa paukkulankojen tilalle muutaman metrin.
Muuttohommissa tuo Ducato on muotonsa puolesta hyvä.

Prosenttuaalisesti tein Ducatolla näistä halppis pakuista parhaan voiton, kun ostin sen 700 €:lla tuoreella leimalla ja möin pois vikalistalla pari sataa kalliimmalla.
Hiacessa hävisin 300 € 1,5 vuoden ja 50 tkm ajosuoritteen jälkeen, Volkkarissa tappio taisi olla 200 € luokkaa tosin päälle tulivat vielä leimakulut ja yhden pikku paikan hitsaus, mutta ei paha kustannus 70 tkm ajosuoritteesta ja 2 vuoden käytöstä.
Cantteri lähti afrikkaan parin itse ajamani reissun jälkeen muutaman satasen kalliimmalla, kuin mitä olin siitä itse huutokaupassa maksanut.

Nyt pihassa on pitkä Trafic 2.5 DCi vuodelta 2006 ja olen ollut siihen varsin tyytyväinen näiden 8 kuukauden ja 30 tkm ajalta, mitä olen sitä käyttänyt.

Hyvän perälaudallisen Sprinterin tai Iveco Dailyn voisin ostaa, jos sellainen löytyisi sopivalla rahalla.

Suosittelen kyllä pakun pitoa, jos yhtään harrastaa mitään sellaista, jossa pitää kuskata romuja edes takaisin, helpottaa kummasti elämää.
Itselläni on tuo edellä mainittu paku, pakuksi rekisteröity maastoauto ( 1,5 m3 tilavuudella ), 2x5 metrinen lavettikärry, 3,25x1,5x1,4 metrin kokoinen kuomukärry ja yksi avoin pikkukärry romujen kuskaukseen.
Enkä oikein voisi kuvitella harrastavani vuokrapakun tai -kärryn kanssa, kun kuljetustarvetta on keskimäärin pari kertaa viikossa.
 
Hiasella ei tarvi pidemmän ihmisen ajaa kuin 50km, niin menee hankintahinnan verran kiropraktikkolle. Jeesus, että noi voi olla ankeita ajaa, en ymmärrä niiden ylistystä, vaikka ei korjata niin usein tarvitsekaan.
Mieluummin itse vaihtelee transitin pyöränlaakereita 80tkm välein, kun kärsin kokoajan ajaessani.
 
Hiasella ei tarvi pidemmän ihmisen ajaa kuin 50km, niin menee hankintahinnan verran kiropraktikkolle. Jeesus, että noi voi olla ankeita ajaa, en ymmärrä niiden ylistystä, vaikka ei korjata niin usein tarvitsekaan.
Mieluummin itse vaihtelee transitin pyöränlaakereita 80tkm välein, kun kärsin kokoajan ajaessani.

Olen 183 cm pitkä ja ergonimian kannalta ajoin mielummin Hiacella, kuin 5. ja 6. korimallin Transiteilla, vaikka ei Hiacekaan hyvä ole.

Noissa vanhemmissa Transiteissa suurin ongelma itselleni on lyhyt ohjaamo, jonka takia myös istuintyyny on lyhyt ja ajoasento kuin kirkonpenkillä istuisi.
Reisituen puute ja pysty ajoasento aiheutti ainakin itselläni sen, että alaselkä meni "jumiin" yli 30 minuutin ajomatkoilla.

Joskus oli työmaa-autona tuollainen 300M Transit muistaakseni vuodelta 2011 tai 2012 ja sillä ei huvittanut ajaa pidempiä reissuja, Hiacella pystyi kuitenkin ajamaan Helsingistä Äänekoskelle yhdellä istumalla.

Toki Transit on kaikilta muilta ominaisuuksiltaan valovuoden Hiacea edellä ja 7. sukupolven Transit sekä Custom ovat ergonomialtaan paljon parempia.
 
Suosittelen ennemmin näitä pakuovelle tai pakukympillä tms. Kattoo mistä halvimmalla.
Kunnon kuvat ennen ja jälkeen käytön niin ei pitäs tulla mitään ongelmiakaan.
Komppaisin kyllä tätä. Jos kumminkin aikoo ostaa niin T4 Porterit hyviä ja edullisia (itsellä T5, hyvä sekin). Tietysti jos haluaa pakusta äkkiä eroon niin Vitoa ei ainakaan tule kiusaus jättää omaan pihaan mätänemään.
 
Komppaisin kyllä tätä. Jos kumminkin aikoo ostaa niin T4 Porterit hyviä ja edullisia (itsellä T5, hyvä sekin). Tietysti jos haluaa pakusta äkkiä eroon niin Vitoa ei ainakaan tule kiusaus jättää omaan pihaan mätänemään.
Heh. Vito kyllä suht mukava ajaa, mutta ne pellit.... Paikkaa paikan perään ja silti auto ruskeena.
 
Pieni päivitys. Ostin "Respo" merkkisen perävaunun, ylläri ylläri myyjä ylipuhui ostamaan niitten lippulaivan eli 3.5 metrinen jarruton mis on kippi, korkeat laidat, kuomu ja mikälie ja saa ajaa 100. Muutto sujui hyvin ja kyseisellä mallilla on se etu että nokka on hemmetin pitkä, eli peruuttaminen onnistuu vaivaamatta. Olen oikeesti loppupeleis hyvin tyytyväinen tästä ratkaisusta, nyt on tilaa!

Eli tuleville kiinnostuneille; korkea maanvaraa, korkeat laidat, pitkä nokka ja kuomu >>>>

Omistamisella on se etu että klapit ovat ns "kuivassa" pihalla ilman sen suurempaa vaivaa, eli ilmainen varastointitilaa ja jos tarvii jotai liikuttaa niin ei muuta ku kippaamaan ja menoks!
 
Viimeksi muokattu:

Uusimmat viestit

Statistiikka

Viestiketjuista
261 652
Viestejä
4 536 154
Jäsenet
74 860
Uusin jäsen
WinZip

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom