- Liittynyt
- 10.07.2017
- Viestejä
- 750
Edit 31.8.21:
Otsikon vaihto, koska tavoite muuttui kaasun säädöstä koko kontrollerin vaihtoon.
Sähköpyörässä on kuin onkin portaaton kaasukahva. Äkkinäisyyden vuoksi luulin tähän päivään saakka sen olleen on-off -tyyppinen. Totuus selvisi testatessa takapyörä ilmassa, ja lisäämällä kaasua milli milliltä, ja kyllä - pyörimisnopeutta pystyy kasvattamaan portaattomasti.
Ongelmana on se, että nähtävästi ns. kaasukäyrä on liian jyrkkä. Eli käytännössä pyörää ajaessa pienikin liike johtaa kiihdytykseen. Onko hall-kaasua mahdollista muokata kuvan tapaisesti, eli muuttaa oletettavasti lineaarista volttikäyrää eksponentiaalisesti, jotta alapäähän saadaan säätövaraa ja käytännössä kaasukahva liike kasvaa?
Pyörä on Shengmilo MX20, ja kontrolleri on perus edullinen, tyypiltään
BRUSHLESS MOTR CONTROLLER
MODEL: MX20-ZF48V. 20" 866#500w
Näyttö on LCD-S866.
Asetuksissa ei taida olla mahdollsta "kalibroida" kaasvukahvaa, vaan joutuu tekemään hardware modin, eli ilmeisesti laittamaan vastusta tai vastaavaa johonkin kolmesta hall-kaasun johdosta. Olen ymmärtänyt, että punainen on +5 Vdc, musta on maa ja valkoinen on lähtösignaali. Nyt tarttis jeesiä, että minkälaisista komponenteista puhutaan, mitä tarvitsisi kytkeä ja mihin, jotta kaasukäyrää saisi alkupäästä loivemmaksi. Plussaa olisi, jos käyrää voi muuttaa tarvitessa, eli esim. trimmeripotikka, jos siis edes potikka riittää. Kiitos!
Kuva:
Otsikon vaihto, koska tavoite muuttui kaasun säädöstä koko kontrollerin vaihtoon.
Sähköpyörässä on kuin onkin portaaton kaasukahva. Äkkinäisyyden vuoksi luulin tähän päivään saakka sen olleen on-off -tyyppinen. Totuus selvisi testatessa takapyörä ilmassa, ja lisäämällä kaasua milli milliltä, ja kyllä - pyörimisnopeutta pystyy kasvattamaan portaattomasti.
Ongelmana on se, että nähtävästi ns. kaasukäyrä on liian jyrkkä. Eli käytännössä pyörää ajaessa pienikin liike johtaa kiihdytykseen. Onko hall-kaasua mahdollista muokata kuvan tapaisesti, eli muuttaa oletettavasti lineaarista volttikäyrää eksponentiaalisesti, jotta alapäähän saadaan säätövaraa ja käytännössä kaasukahva liike kasvaa?
Pyörä on Shengmilo MX20, ja kontrolleri on perus edullinen, tyypiltään
BRUSHLESS MOTR CONTROLLER
MODEL: MX20-ZF48V. 20" 866#500w
Näyttö on LCD-S866.
Asetuksissa ei taida olla mahdollsta "kalibroida" kaasvukahvaa, vaan joutuu tekemään hardware modin, eli ilmeisesti laittamaan vastusta tai vastaavaa johonkin kolmesta hall-kaasun johdosta. Olen ymmärtänyt, että punainen on +5 Vdc, musta on maa ja valkoinen on lähtösignaali. Nyt tarttis jeesiä, että minkälaisista komponenteista puhutaan, mitä tarvitsisi kytkeä ja mihin, jotta kaasukäyrää saisi alkupäästä loivemmaksi. Plussaa olisi, jos käyrää voi muuttaa tarvitessa, eli esim. trimmeripotikka, jos siis edes potikka riittää. Kiitos!
Kuva:
Viimeksi muokattu: