Mikä kannettava minulle -lirpake

Eli 6 vuotta vanha kone pesee yhä edelleen kannettavan tietokoneen? :hmm: Mietin vain, kun noissa uusissa näyttiksissä DLSS ja kaikki AI ominaisuudet...
hyvä ottaa huomioon että FPS per watti käyrä ei ole lineaarinen, itseasiassa aika jyrkkä sieltä loppupäästä
Katso benchmark videoita ja jos numerot kelpaa niin miksipä ei vaihtais, uusin DLSS tuki on jo iso päivitys itsessään

Vähän houkuttelisi itseäkin vaihtaa pöytäkone peliläppäriin kun tulee jatkossa reissattua luultavasti sen verran, että olisi kiva olla mahdollisuus myös pelata muualla kuin kotona, eikä nykyiseen Lenovo Yoga Slim 7i:hin verrattuna edes kilon lisäpainolla ole merkitystä, kuten myöskään akkukestolla.

Varmaan joku minimissään 5070ti-GPU:lla saisi olla, ettei tarvitse heti päivittää. Nykyisessä (pöytä)koneessa 2080ti ja sen tehot on riittäneet sen verran hyvin, että olettaisin 5070ti läppäriversionkin piisaavan itselleni etenkin nykyisillä DLSS yms framegen teknologioilla.

Jostain syystä olen tykästynyt Lenovon kannettaviin, mutta myös asus voisi kelvata ja lähinnä mallit joita katsellut on Legion 5 (pro) ja Asuksen ROG Strix. Hintaluokka ihan max. 2500€ eikä hankinnalla ole kauhea kiire mutta katselin, että 9955HX/5070ti/32gb koneeseen tuon budjetin pitäisi riittää eikä tulisi ihan kauheasti ainakaan takkiin nykyiseen 9700X/2080ti/32gb pöytäkoneeseen verrattuna. 5080 koneet alkaa olla pahasti yli budjetin, etenkin kun lasken myös muulle (jäähdytys, rakenne, näyttö) arvoa kuin pelkille paperilla lukeville spekseille.

Olisiko siis suositella jompaa kumpaa noista vaihtoehdoista, tai miksei jotain muuta vähän tonnin hinnat-alkaen konetta ”premiumimpaa” vaihtoehtoa?

Saako tähän Samsungin läppäriin usb-telakan yhdistettyä vai pitääkö olla joku tietynlainen liitäntä ?

Eli siis telakka joka yhdistyy koneen usb-c liitäntään ja itse telakkaan saisi sitten kiinni hiiren, näppiksen ja ulkoisen näytön ? Vai pitääkö näyttö laittaa aina hdmi liitäntään erikseen. Oletan että laturi pitää joka tapauksessa laittaa suoraan koneeseen kiinni? Ei ole tuttua juttua minulle.

Kiitos vastauksista ja saa suositella telakkaa.
Kyllä tuohon pitäisi saada ellei jostain syystä ole rampautettu. En tunne niin hyvin tuota snapdragon arkkitehtuuria.. Mutta 90% varmuudella saa.

Kannattaa katsoa vaikka Amazonista jokin (USB4 mielellään) telakka missä riittävän tehokas lataus niin et tartte kuin yhden johdon läppäriin kiinni.

Itsellä 5 vuotta vanha lenovo legion 5 RTX3060 näyttiksellä. Nyt olisi kiva päivittää hieman kun innostui taas pelaaman 007 first light ilmestyessä. Olisiko tässä hyvä hinta laatu suhde
Nyt kun tätä pohti hieman enemmän niin parasta vastinetta rahoille kun pelaa vähän ja harvoin taitaakin olla läppärin päivitys kevyempään niin menee hyvin reissussa mukana ja tämän kylkeen Geforce Now niin saa pelattuakin nykyaikaisia pelejä läppärillä

RTX 2080 T1:n tehon kulutus on viisinkertainen 5070 mobiiliversioon verrattuna (250 wattia vs 50 wattia). Tokihan osa tuosta lisätehosta näkyy parempana suorituskykynäkin eikä pelkästään hukkalämpönä.

Tilanne kääntyy päinvastaiseksi, jos verrataan 5080 mobiiliversioon (80 wattia) eli kyllä kehitystä on tapahtunut.
Mites onko tuota 5070 sitten miten kellotettavissa? Lähinnä mietin että hinnat karkaa paljon jos koneessa 5080 näyttis versus 5070.. saa maksaa useita satoja euroja enemmän

Mites onko tuota 5070 sitten miten kellotettavissa? Lähinnä mietin että hinnat karkaa paljon jos koneessa 5080 näyttis versus 5070.. saa maksaa useita satoja euroja enemmän
Mobiilinäyttiksiä ei voi kellottaa virtarajoitusten vuoksi
edit: valmistajien softissa on vipuja ja slidereita "kellottamiseen" mutta ei ne käytännössä tee mitään kun vbios voltage limiter lyö pelin poikki heti

Viimeksi muokattu:
Mobiilinäyttiksiä ei voi kellottaa virtarajoitusten vuoksi
edit: valmistajien softissa on vipuja ja slidereita "kellottamiseen" mutta ei ne käytännössä tee mitään kun vbios voltage limiter lyö pelin poikki heti

Niinpä tietysti.. hain nyt anyway tuon 5070 näyttiksellä olevan kannettavan powerista hintaan 767e. Siihen rammia kylkeen 55e niin on 24gb, vanhasta koneesta nappaan varmaan ssd kortin tuohon. En kyllä tiiä onko kannattavaa tuosta vanhasta pöytäkoneesta luopua(?) Juurikin tuon 2080ti näyttiksen tähden.

Niinpä tietysti.. hain nyt anyway tuon 5070 näyttiksellä olevan kannettavan powerista hintaan 767e. Siihen rammia kylkeen 55e niin on 24gb, vanhasta koneesta nappaan varmaan ssd kortin tuohon. En kyllä tiiä onko kannattavaa tuosta vanhasta pöytäkoneesta luopua(?) Juurikin tuon 2080ti näyttiksen tähden.
millä muuten sait tuohon hintaan kun siellä on 1599€ listahinta vastaavalle?

millä muuten sait tuohon hintaan kun siellä on 1599€ listahinta vastaavalle?

Powerissa oli tämän viikonlopun ajan outlettuotteista lisäalennus -20%. Tuo siis esittelykäytössä ollut kone jonka outlethinta oli n. 960e. Käyttötunteja näytti olevan 102h. Tämä tarjous oli myös voimassa viime viikonloppuna, joten kannattaa olla hereillä myös ensi viikonloppuna, jos kampanja jatkuisi. Voisi sanoa, että pilkkahintaan sain tämän koneen.

Lisäalennuksen sai vain asioimalla kaupassa ja kone piti maksaa samantien.

Mikä malli?
Edit: Nähtävästi tämä
1780779634703.png

Viimeksi muokattu:
Mikä malli?
Edit: Nähtävästi tämä
Juurikin tuo. Linkki vielä Lenovo LOQ 15IRX10 (512 Gt / RTX 5070) 15,6" kannettava tietokone - Power.fi tästä myös myynnissä kalliimpi versio, mielestäni tismalleen samoilla ominaisuuksilla? -> Lenovo LOQ 15IRX10 (512Gt /RTX 5070) 15,6" kannettava tietokone - Power.fi Tiedä sitten mitä muuta eroa, kuin vain tuotantoerä. Tuokin ensimmäinen normihintaisena yllättävän edullinen, päivittää vain rammin ja tarvittaessa ssd levyn isommaksi. Esim. itse ostin juuri 12gb lisää 55e.

E: Itse asiassa tuossa halvemmassa jopa enemmän ytimiä prosessorissa.

E: Itse asiassa tuossa halvemmassa jopa enemmän ytimiä prosessorissa.
Tuo on vain virhe Powerin ilmoittamissa tiedoissa. Kummassakin versiossa on sama prosessori ja sama määrä ytimiä.

Raudassa ei tosiaan näytä olevan eroa. Tuo kalliimpi on hieman myöhemmin julkaistua sarjaa ja eroaa edellisestä vain siinä, että esiasennettuna on Lenovo® AI Now -softa.

Mitenhän tuossakaan ei ole Thunderbolttia tai USB4:sta, kaipaisi liitettävyyden takia.

Mitenhän tuossakaan ei ole Thunderbolttia tai USB4:sta, kaipaisi liitettävyyden takia.

Nämä on kalliimpia, enemmän premium-vehkeiden ominaisuuksia ja LOQ on taas se "edullinen" mallisarja, mutta on tuossa kuitenkin USB-C® (USB 10Gbps), with USB PD 65-100W & DP 1.4 niin kyllä sen telakoi ihan sujuvasti useimpiin telakoihin ja näyttöihin. Siirtonopeudet ei toki oli ihan parasta a-luokkaa mutta yhden piuhan käyttö onnistuu suht järkevästi. Toki jos meinaa ajaa täydellä teholla niin 65W usb-pd ei riitä vaan pitää laittaa erillinen poweri kiinni.

Aceria kohtaan minulla on yleensäkin ennakkoluuloja, mutta kyllä tuo MSI on specseiltään selvästi parempi: tehokkaampi suoritin ja suurempi RAM-muisti. "Tehokkaampi suoritin" tarkoittaa sekä suorituskykyä että virrankulutusta, mutta on siinä varsin jykevä virtalähdekin, liekö saatavilla meikäläisellä verkkopistikkeellä?

Tiedäthän millaisia ongelmia läppärin hankinnasta ulkomailta saattaa seurata?

Aceria kohtaan minulla on yleensäkin ennakkoluuloja, mutta kyllä tuo MSI on specseiltään selvästi parempi: tehokkaampi suoritin ja suurempi RAM-muisti. "Tehokkaampi suoritin" tarkoittaa sekä suorituskykyä että virrankulutusta, mutta on siinä varsin jykevä virtalähdekin, liekö saatavilla meikäläisellä verkkopistikkeellä?

Tiedäthän millaisia ongelmia läppärin hankinnasta ulkomailta saattaa seurata?

Verkkopistike on helppo kantaa mukana, ei ole ongelma. Olen ennekin ostanut USAsta, ehkä luottanut liikaa että systeemit toimii, enpä hirveästi ole selvitellyt. Sen verran matkustan kuitenkin, että kohtuullisella aikajänteellä saan vaihdettua.

Pystytkö tarkentamaan, mitä tarkoitat "selvästi paremmalla" - 10%-20%?

Verkkopistike on helppo kantaa mukana, ei ole ongelma. Olen ennekin ostanut USAsta, ehkä luottanut liikaa että systeemit toimii, enpä hirveästi ole selvitellyt. Sen verran matkustan kuitenkin, että kohtuullisella aikajänteellä saan vaihdettua.

Pystytkö tarkentamaan, mitä tarkoitat "selvästi paremmalla" - 10%-20%?
Suorittimien synteettisissä benchmark-pisteissä ero on yli 70% (28.14 vs 16.28). Asennetun RAM-muistin määrä on MSI:ssä kaksinkertainen (32 GB vs 16 GB)

Katselin tuollaista, olisi tulossa lahjaksi vanhan vastaavan kokoisen tilalle käyttönä pääasiassa opiskelu ja kotikäyttö. Onko vastaavaan hintaan max 600€ tai halvemmalla jotain fiksumpia vaihtoehtoja?

Katselin tuollaista, olisi tulossa lahjaksi vanhan vastaavan kokoisen tilalle käyttönä pääasiassa opiskelu ja kotikäyttö. Onko vastaavaan hintaan max 600€ tai halvemmalla jotain fiksumpia vaihtoehtoja?
Jos Intel on vaihtoehto: Lenovo IdeaPad Slim 3 14IRH10 (I5/16/512 Gt) 14" kannettava tietokone, Luna grey - Power.fi

Tuo on aivan kelpo laite ilmoitetulla hinnalla. DNA:n antamissa teknisissä tiedoissa muistin määrä on ilmeisesti ilmoitettu väärin 8 Gt:ksi. Lenovon ilmoittaman mukaan tuossa versiossa (83K6003WMX) on emolevylle juotetun 8 Gt:n lisäksi toinen vaihdettavissa oleva 8 Gt muisti eli yhteensä 16 Gt.

Tervepä terve tännekkin osioon.

Eilen alustavasti jo tätä threadia luin, tietämättäni tosin, että tänään vastaanotan amk-opiskelupaikan. Ja, kuten tuossa muutama vuosi sitten oli(kun etsin pöytäkonetta), että olen pöytäkoneen raudasta ja sen tiedosta/toimivuudesta keskenään pakettina niin olen vähintään yli kymmenen vuotta sitten tippunut kärryiltä. Ja siitä päästään läppäriin, niin niitä ei ikinä ole ollutkaan ja siitä tiedän vielä vähemmän. :)

Mutta elokuun loppuun mennessä tarvisin läppäriä, amk-vaatimuksia oli tekniikan alan opiskelijalle;

- win11, ei arm
- väh. 512mt ssd/nvme
- väh. 16gt muistia
- hyvä akku
- näytön koko voisi olla 15-16"
- kamera
- uusi kone, ei käytettyä (ehkä hyvin vähän käytettyä demo/näyttelykonetta voin harkita)
- budjetti ~ 1000e

Haitaksi ei siis olisi, jos on paremmatkin specsit, jos hyvään tai samaan rahaan saa kuin 'huonommankin' koneen. Kiire ei siis ole vielä mutta jos ns. huipputarjouksen joku näkee tai vinkkaa, niin olisin kiitollinen.

Kiitos jos luit, saattaa olla sekavaa tekstiä näpyteltynä mobiililla.

Viimeksi muokattu:

Eilen alustavasti jo tätä threadia luin, tietämättäni tosin, että tänään vastaanotan amk-opiskelupaikan. Ja, kuten tuossa muutama vuosi sitten oli(kun etsin pöytäkonetta), että olen pöytäkoneen raudasta ja sen tiedosta/toimivuudesta keskenään pakettina niin olen vähintään yli kymmenen vuotta sitten tippunut kärryiltä. Ja siitä päästään läppäriin, niin niitä ei ikinä ole ollutkaan ja siitä tiedän vielä vähemmän. :)

Mutta elokuun loppuun mennessä tarvisin läppäriä, amk-vaatimuksia oli tekniikan alan opiskelijalle;

- win11
- väh. 512mt ssd/nvme
- väh. 16gt muistia
- hyvä akku
- kamera
- uusi kone, ei käytettyä (ehkä hyvin vähän käytettyä demo/näyttelykonetta voin harkita)

Haitaksi ei siis olisi, jos on paremmatkin specsit, jos hyvään tai samaan rahaan saa kuin 'huonommankin' koneen. Kiire ei siis ole vielä mutta jos ns. huipputarjouksen joku näkee tai vinkkaa, niin olisin kiitollinen.

Budjetti jäi viestistä, mutta tuossa ylempänä ihan fiksun oloinen laite 600€ DNA:lla. Mikäli nyt sattuu tulemaan 8GB muistilla niin lisäilet sen toisen kamman sitten itse.

Budjetti jäi viestistä, mutta tuossa ylempänä ihan fiksun oloinen laite 600€ DNA:lla. Mikäli nyt sattuu tulemaan 8GB muistilla niin lisäilet sen toisen kamman sitten itse.
Joo. Anteeksi. :D lisään budjetin ja näytön koon suosituksen. Toki täytyy melkein käydä kivijalkaliikkeessä vertaamassa näytön kokoa, onko merkitystä itselle.

Onkos läppäriin kamman lisääminen hankala? Pöytäkoneeseenhan se on ihan ez, mutta en ole läppäriä ikinä avannutkaan raudan lisäämis tarkoituksessa.

Viimeksi muokattu:

- win11, ei arm
- väh. 512mt ssd/nvme
- väh. 16gt muistia
- hyvä akku
- kamera
- budjetti ~ 1000e

Itse valitsisin mukana kuljetettavaksi opiskelukoneeksi 14-tuumaisen pikemmin kuin 16-tuumaisen.
Ilmeisesti koulu ei ole antanut muita erityisvaatimuksia, vaikka kyseessä onkin tekninen ala?

Miltäs tuollainen vaikuttaisi:

Itse valitsisin mukana kuljetettavaksi opiskelukoneeksi 14-tuumaisen pikemmin kuin 16-tuumaisen.
Ilmeisesti koulu ei ole antanut muita erityisvaatimuksia, vaikka kyseessä onkin tekninen ala?

Huonompi kuin tää?
Ostin ton 83J3000YMX:n uudenveroisena yksittäiskappaleena ilman myyntipakkausta 640 eurolla huhtikuussa. Silloin koneen normaalihinta oli 800 €, kun verkkis tyhjenteli varaston kyseisen laitteen osalta. Ei vissiin mikään ihan paras aika ostaa läppäriä atm, jos meinaa tehdä löytöjä.

Viimeksi muokattu:

Koululla oli nuo suositusvaatimukset mitä kirjoittelin muistista, rammista jne., ne olivat tuplat siitä mitä toisen linjan opiskelijoilla. Näytön kokoa mietin itse, jonkun verran varmaankin sen läppärin näytön varassa reissuhommissa mutta kotona saan liitettyä vaikka kahteen erilliseen näyttöön sitten palikalla.

Huonompi kuin tää?
Ostin ton 83J3000YMX:n uudenveroisena yksittäiskappaleena ilman myyntipakkausta 640 eurolla huhtikuussa. Silloin koneen normaalihinta oli 800 €, kun verkkis tyhjenteli varaston kyseisen laitteen osalta. Ei vissiin mikään ihan paras aika ostaa läppäriä atm, jos meinaa tehdä löytöjä.
Tuohon aikaan en pysty vaikuttamaan. Onneksi sain jo näin ajoissa tiedon etten vasta ensi kuun alussa. :)

Koululla oli nuo suositusvaatimukset mitä kirjoittelin muistista, rammista jne., ne olivat tuplat siitä mitä toisen linjan opiskelijoilla. Näytön kokoa mietin itse, jonkun verran varmaankin sen läppärin näytön varassa reissuhommissa mutta kotona saan liitettyä vaikka kahteen erilliseen näyttöön sitten palikalla.

Koulun suositukset on ihan valideja, tai sanotaanko hyvä minimi vuonna 2026, mutta suurin osa tekniikankin opiskelijoista kuljettaa mukana 14-15 tuuman konetta, yli 15” on jo aika isoja mukana kanniskeltaviksi.

Nykyinen trendikoko 14,5” on oikeasti aika hyvä moneen käyttöön, itse pidän aika optimi kokona jos tarve on kuljettaa mukana ja pystyä työskentelemään järkevästi. Mulla on sekä työkone duunista että oma kone opiskelu ym. käyttöön molemmat tuota kokoa. Joissain hommissa sitten isosta näytöstä on paljonkin iloa; cad/suunnitteluohjelmat, jotkut kehitysympäristöt jne..

Valitettavan iso osa nykykoneista on muuten glossy-näytöllä, matta on paljon parempi heijastuksenhallinnan kannalta kun kouluissakin yleensä sellainen ”toimistovalaistus”, niin kannattaa katsoa tuotakin ominaisuutta.

Koulun suositukset on ihan valideja, tai sanotaanko hyvä minimi vuonna 2026, mutta suurin osa tekniikankin opiskelijoista kuljettaa mukana 14-15 tuuman konetta, yli 15” on jo aika isoja mukana kanniskeltaviksi.

Nykyinen trendikoko 14,5” on oikeasti aika hyvä moneen käyttöön, itse pidän aika optimi kokona jos tarve on kuljettaa mukana ja pystyä työskentelemään järkevästi. Mulla on sekä työkone duunista että oma kone opiskelu ym. käyttöön molemmat tuota kokoa. Joissain hommissa sitten isosta näytöstä on paljonkin iloa; cad/suunnitteluohjelmat, jotkut kehitysympäristöt jne..

Valitettavan iso osa nykykoneista on muuten glossy-näytöllä, matta on paljon parempi heijastuksenhallinnan kannalta kun kouluissakin yleensä sellainen ”toimistovalaistus”, niin kannattaa katsoa tuotakin ominaisuutta.
Noniin, olipa hyvä kirjoitus.

Juurikin cadia ja muita ohjelmia tulee pyöriteltyä. Rakennus-ja yhdyskuntatekniikka on linja.

Paha kun en tiedä vielä viikoista, jos on luentoa tai silmäilyä muuten viikolla niin pärjäisi varmaan tuolla 14"-15" helpostikin, mutta jos vähän joutuu jotain tekemään muualla kuin kotona niin sitten uskoisin että lisätuumat on poikaa. Mutta en usko että se tuuman päälle sitten enää on, sen oikean kohdalla.

Saako kysyä että mikä kone ja paljon maksoi?
Lähti Acer Aspire Go 14 AI A14-61M 14" Ryzen AI 5 330 hintaan 599€

Toinen vaihtoehto oli Lenovo IdeaPad Slim 3 14" AMD Ryzen 5-7535HS 83K6003WMX 599€

Lenovossa ois kai ollu tehokkaampi prossu, mutta enpä niitä tehoja sillei tarvitse mutta Acerissa näytössä oli kaiketi enemmän nittejä ja parempi akku. Oma käyttö on pelkkä opiskelu ja muut jutut kotona pöytäkoneella. Acerissa lievästi pienempi kulutus niin ei varmaan käy niin kuumana vuosien saatossa.

Kävin tosiaan kaikki liikkeet mitä tuli mieleen läpi ja vertailin kaikkee mitä osasin.

Lenovo IdeaPad Slim 3x 15Q8X10 Snap-8CSE/24 GB/512 15,3" Copilot+ PC​

Lenovo IdeaPad Slim 3x 15Q8X10 Snap-8CSE/24 GB/512 15,3" Copilot+ PC
549€ tarjous.

Sopisiko peruskäyttöön, nettipankit, virastot ym. Haittaako tuo Snapdragon niissä?
En löytänyt tietoa, onko FI-näppäimistö. Jos on, onko muuta erityistä?
Käsittääkseni nettipankit toimivat ongelmitta ARM-suorittimilla. (Minulla ei kuitenkaan ole siitä omakohtaista kokemusta.)

Kaikissa Suomessa myytävissä kannettavissa FI- tai Nordic -näppäimistö, ellei muuta ole erikseen mainittu,

Olisi nyt läppäri etsinnässä, olen miettinyt tuota Ryzen Ai 350 / 32gb RAM, muttei ole löytynyt sopivaa, kun hinnat tahtovat hypätä sen verran korkealle. Lisänä houkuttaisi ajatus nuista Lenovon 2 in 1 malleista, mutta onko niistä mihinkään? Onko kokemuksia saranoista tai muita ongelmia niissä?

Kone tulisi pääasiassa pelikoneen kaveriksi opiskeluun ja työkäyttöön, mutta hyvä lisä jos jotain pystyy myös pelaamaan ei tarvitse olla high end ja akun kesto iso +, kun paljon luonnossa ja maastossa käytän sitä (työssä). Sillä myös tuo 2 in 1 malli houkuttaisi.

Kiirettä koneen ostolla ei sinänsä ole, kun tässä on 2-3 kuukautta aikaa ennenkuin pakolla sitä tarvitsen.

Olisiko siis suosituksia tai jotain tarjouksia menossa? Vai olisiko järkevää vain nyt odotella ja katsella vielä tovi?

Olisiko teillä suositella kompaktia konetta, joko pieneen boksiin menevä "pöytäkone" tai kannettava tietokone? Tarkoitus säilyttää työpöydällä ja siten löytää mahdollisimman kompakti ratkaisu.Tällä hetkellä löytyy kaksi näyttöä (toinen HDMI-liitännällä toinen Display) ja Dellin telakka entuudestaan (liitäntä telakkaan plussaa mutta ei pakollinen). Läppärin näytön koolla ei siten väliä. Tässä vähän arvon kumman puoleen käännyn. Mini-PC:llä näyttäisi tulevan hintaa myös.. kun budjetti noin 1000€ tuntumassa.

Koneella olisi hyvä, jos pystyisi pelaamaan hyvällä suorituskyvyllä mm. League of Legendsia (ja mahdollisesti tehoa voisi löytyä myös uudempiin peleihin), mutta erityisesti kompaktius kiinnostaa ja johtojen vähyys.

- win11, ei arm
- väh. 512mt ssd/nvme
- väh. 16gt muistia
- hyvä akku
- kamera
- budjetti ~ 1000e

Noniin, terve taasen.

Kävin hypistelemässä koneita tuossa ja vertaamassa näytön kokoa käyttööni. Edelleenkään en sen kummemmin näistä mitään tiedä ja ennakkoluulojakin on, vaikka rikottavaksi. Mutta tälläistä nyt tällä hetkellä ajattelisin, jos jollakin olisi ohjata silmiintullutta läppäriä.

- win11 käyttis, ei arm versiota
- mieluuten 1t ssd, 512gt voi myös mennä
- väh. 16gt muistia
- näytön koko 15,6" tai 16"
- hyvä näyttö
- hyvä akku
- kamera
- uusi kone mieluiten, demo tai vastaavaa voin harkita

Hypistelin Vivobookkia ja Lenovon koneita, molemmat tuntui ihan kelvollisilta, mutta kun raudasta ei tiedä mitään ja näytön specseistä niin paha vertailla keskenään. HP koneitakin oli Verkkokaupassa aika paljon, mutta omassa takaraivossa on että ne kannattaa kiertää, jostain vanhasta tiedosta, mutta nykyään en niiden tilasta tiedä, että ovatko hyviä.

Lähinnä tätä:

Vertasin tähän;

Ja Gigantista oli yksi Lenovo vielä esillä;

Pärjäisikö noilla tekniikan opiskelija, jonka tarvitsee cadia ja muuta pyöritellä koneella? Tulisi vain opiskelukäyttöön. Näytön kokoa kaverit suositteli tuohon väliin, kun 14" näytöllä oli vähän hankalaa resoluution kanssa piirtää kerrostaloa kuulemma. :D

Nyt kun postaukseni on vuorokauden verran marinoitunut täällä sivustolla, eikä ole tullut puolin ja toisin mitään puhetta, niin voisiko olettaa että kaikki olisivat kelpo pelejä? S16 paremmalla näytöllä ja varmaan hieman muutakin verrattuna Vivobook 16.

Nyt kun postaukseni on vuorokauden verran marinoitunut täällä sivustolla, eikä ole tullut puolin ja toisin mitään puhetta, niin voisiko olettaa että kaikki olisivat kelpo pelejä? S16 paremmalla näytöllä ja varmaan hieman muutakin verrattuna Vivobook 16.
Käsittääkseni ihan ok koneita. Halvemman jättäisin kyllä välistä. Noista parempi Asuksen malli on Zenbook, mutta niihimpä ei sitten muistia lisätäkään. Kannattanee suosia AMD:n prossua tällä hetkellä.

Lenovon tai Dellin varmaan ostaisin tällä hetkellä. Acer ja Asus on myös kelpopelejä ja miksei myös Samsung. Tekoälyn kanssa varmaan paras pallotella että mikä ois parhaimman hinta-laatusuhteen läppäri speksien perusteella tällä hetkellä. Näppäimistöthän noissa on mitä on ja niistä on paha sanoa mitään kokeilematta.

Toi painais banaanin verran enemmän ja siinä on paremmat tekoälyominaisuudet kuin tuossa 850 euron D3607HA-SH100W:ssa. Näyttäis olevan identtinen spekseiltään muuten. Mahdollisesti hyvin pidetty ja ainahan ton voi palauttaa, jos ei miellytä.

Viimeksi muokattu:
Käsittääkseni ihan ok koneita. Halvemman jättäisin kyllä välistä. Noista parempi Asuksen malli on Zenbook, mutta niihimpä ei sitten muistia lisätäkään. Kannattanee suosia AMD:n prossua tällä hetkellä.

Lenovon tai Dellin varmaan ostaisin tällä hetkellä. Acer ja Asus on myös kelpopelejä ja miksei myös Samsung. Tekoälyn kanssa varmaan paras pallotella että mistä löytyis parhaimman hinta-laatusuhteen läppäri speksien perusteella. Näppäimistöthän noissa on mitä on ja niistä on paha sanoa mitään kokeilematta.

Kiitos vastauksesta. Hyvää tietoa tuli taasen. Itse olen aina ollut Asuksen miehiä jollain tapaa pöytäkoneen puolella ja sitä suosinut, mutta Lenovoa täällä on kovin tarjottu niin taidan tuota Gigantin peliä sitten kärkkyä.

Kaverilla, joka käy samaa alaa, on juuri Samsungin kannettava, jonka osti jostain isosta alesta. Hyvin on pärjännyt sillä kuulemma. En vaan muista millään mallia.

Edit. Vastaan sun editoituun viestiin vielä. Painolla ei väliä periaatteessa, hommaan repun missä läppäri kulkee reissussa mukana. Joten tsekkaan tuon nyt. Saatoin sitä eilen hypistelläkkin Verkkokaupassa Pirkkalassa.
Edit2. En muuten tainnutkaan, kun outlet kone.

Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollut työkäytössä Galaxybook ja vaikkei siinä nyt näppäimistö mitenkään erityisen paljon miellyttänyt niin kyllä sitä käytteli, vaikka lähinnä sen kanssa näppäiltyä erillistä mekaanista näppistä. Tosin kyseessä Windows 10 aikakauden kone ja sitten kun siihen päivitteli Windows 11:sta niin tuuletin rupesi huutamaan ihan eri tavalla kuin aikaisemmin - mikä oli harvinaisen ärsyttävää.

Jostain syystä 2020 M1 Mac mini on tuntunut päivittäisessä käytössä kuin uudelta kaikki nämä vuodet, ja vapaa-ajalla tuleekin jostain kumman syystä käyteltyä eniten Mac tietokoneita. :)

Itse ostin aikoinaan opintoja varten tonnin Acer Nitro peliläppärin ja sillä pärjäsi ict-opinnoissa vallan mainiosti.

Viimeksi muokattu:
Itsellä on ollut työkäytössä Galaxybook ja vaikkei siinä nyt näppäimistö mitenkään erityisen paljon miellyttänyt niin kyllä sitä käytteli, vaikka lähinnä sen kanssa tulikin käyteltyä erillistä mekaanista näppistä. Tosin kyseessä Windows 10 aikakauden kone ja sitten kun siihen päivitteli Windows 11:sta niin tuuletin rupesi huutamaan ihan eri tavalla kuin aikaisemmin - mikä oli harvinaisen ärsyttävää.

Jostain syystä 2020 M1 Mac mini on tuntunut päivittäisessä käytössä kuin uudelta kaikki nämä menneet vuodet, ja vapaa-ajalla tuleekin jostain kumman syystä käyteltyä eniten Mac tietokoneita. :)

Itse ostin aikoinaan opintoja varten tonnin Acer Nitro peliläppärin ja sillä pärjäsi ict-opinnoissa vallan mainiosti.
Joo. Applen vehkeet 'kielletty', kun ei ohjelmat välttämättä toimi.

' Huom! Chromebook, Windows 11 SE sekä Windows 11 ARM-prosessorilla varustetut laitteet eivät sovellu SAMKin opiskelukäyttöön.

Osa ammattialan ohjelmistoista ei toimi Applen laitteilla tai Windows 11 ARM prosessorilla olevilla laitteilla. '

Joo. Applen vehkeet 'kielletty', kun ei ohjelmat välttämättä toimi.

' Huom! Chromebook, Windows 11 SE sekä Windows 11 ARM-prosessorilla varustetut laitteet eivät sovellu SAMKin opiskelukäyttöön.

Osa ammattialan ohjelmistoista ei toimi Applen laitteilla tai Windows 11 ARM prosessorilla olevilla laitteilla. '
Applen tietokoneet ovat tänä päivänä ongelmallisia Windows-käytössä, kun M-prosessorien myötä ei voi enää bootcampillä asentaa Windowsia rinnalle. Windowsia voi ainoastaan ajaa virtuaalisesti esim. Parallelsilla tai WMwarella (ilmainen kunhan löytyy Win11 Pro lisenssi).

Virtuaalisesti ohjelmien ajaminen on ensinnäkin raskasta ja toisekseen Win11 ohjelmien ajamisessa voi esiintyä ongelmia.

Lenovon tai Dellin varmaan ostaisin tällä hetkellä. Acer ja Asus on myös kelpopelejä ja miksei myös Samsung. Tekoälyn kanssa varmaan paras pallotella että mikä ois parhaimman hinta-laatusuhteen läppäri speksien perusteella tällä hetkellä. Näppäimistöthän noissa on mitä on ja niistä on paha sanoa mitään kokeilematta.

Toi painais banaanin verran enemmän ja siinä on paremmat tekoälyominaisuudet kuin tuossa 850 euron D3607HA-SH100W:ssa. Näyttäis olevan identtinen spekseiltään muuten. Mahdollisesti hyvin pidetty ja ainahan ton voi palauttaa, jos ei miellytä.
Näkyykö sulla @samsan että missä verkkokaupan liikkeessä tuo outlet kone sijaitsee? Voisin käydä katsomassa missä kunnossa ja paljonko käytetty ja ostaakkin jos miellyttää.

Statistiikka

Viestiketjuista
310 579
Jäsenet
83 872
Uusin jäsen
elroms94

Hinta.fi

Back
Ylös Bottom