- Liittynyt
- 16.08.2017
- Viestejä
- 1 094
Kokkolan Autohuolto näihin oli muistaakseni kehittänyt paremman koontisäiliösysteemin, mutta sekään ei tietty takaa täyttä pomminvarmuutta. Ja kun Traficomin byrokraatit ärähti/murahti autonosien 3D-printtailuista, en tiedä tekevätkö näitä tällä hetkellä.Toisaalta etronin kohdalla voi olla tiedetyt viat parempi kuin monen muun mallin tuntemattomat viat. Noita on kuitenkin ollut käytössä aika paljon ja lataus on latauskäyrän osalta edelleen parenpi kuin näissä uusissa 400v autoissa. Noihin moottoreihin on mielestäni (myös siihen eteen) olemassa ratkaisuja joilla sitä vikaantumista voi estää. Kulutus on korkeahkoa, mutta ei kuitenkaan olla tolkuttomissa lukemissa normaalissa käytössä. Akkukin ottaa kylmänä virtaa vastaan ihan hyvin.
Kyllähän tuollaisella paljon mieluummin ajelee kuin jollain vanhalla Teslalla.
Sinänsä tämä vanha e-tron on ihan kiinnostava kohde, mutta riskit kannattaa tiedostaa. Se on yllättävää kuinka kalliita nuo sähkömoottorit edelleen ovat, vaikka ovat melko yksinkertaisia kapistuksia polttomoottoreihin verrattuna.