Eilen näin tässä risteyksessä
taas itsemurha spandexin, vaikka juurisyy onnettomuuteen olisi ollut autoilijalla, niin miksi pyöräilijä ei ennakoi, hidasta, yritä välttää kolaria vaikka on varmasti se osapuoli jota oikeasti sattuu!?
Olen jonossa toisena ja näen jo kaukaa kun vasemmalta spandex polkee seisoen loivaan alamäkeen kaikki mitä jaloista lähtee, no minun edessä oleva autoilija ei selvästi häntä ole huomannut (aurinko tai mikä lie aivopieru), vaan jatkaa ajamista ja olin jopa niin varma kolarista, että pysäytin ja soitin torvea ja valmistauduin lähtemään auttamaan tätä pyöräilijää, mutta kuin ihmeen kaupalla se mun edessä ollut autoilija näkee juuri suojatien kohdalla pyörän ja saa auton pysähtymään senttejä ennen osumaa eikä kolaria tule. Mitä tekee pyöräilijä, ei mitään, jatkaa matkaa niin kovaa kuin jaloista pääsee ja pyörittelee päätään!?
Vastaavia tapauksia olen nähnyt tässä paikassa varmaan satoja ja jokaisessa pyöräilijä ajaa alamäkeen niin kovaa kuin vain pääsee ja täysin omasta terveydestään välittämättä.